Tabletti

slapstick

Surffailen paljon netissä ja katselen mm. filmejä ja tv-ohjelmia.
Läppäri sylissä on siihen mukava mutta vain istuma-asennossa.
Sohvalla selällään maaten ei.

Nyt kun on tullut näitä n. 10" tabletteja niin oliskohan niissä joku jolla
voisi hommaa harrastaa.

Minulla on nopea WLAN talossa joten muuta yhteyttä ei tarvita, enkä
haluaisi maksaa melkein kaikissa tablteissa olevasta 3G-mahdollisuudesta
mitään.

Löytyisköhän jotain tuollaista markkinoilta, vai vieläkö täytyy vähän
odottaa?

53

2952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NiiNuuu

      iPad 2 ehdottomasti ei kalliskaan kun et tarvitse 3G ja muistimäärältään pienin (halvin) malli riittää kotikäyttöön. Mutta et sanonut miten filmejä jne... katselet jos ne ovat FLASH sovelluksilla, niin mikään tabletti ei ole vaihtoehto vielä, kun niissä ei toimi FLASH kunnolla (iPadissa ei ollenkaan). Kannattaa kuitenkin huomata, että esim Youtubesta on HTML 5 versio joka toimii esim iPadissa ja muissakin tableteissa tämä suuntaus yleistyy pikkuhiljaa. Muutkuin FLASH filmit toimivat ongelmitta tableteissa.

      Tabletti kannattaa olla kevyt ja ohkanen näin sitä on helppo pidellä mahanpäällä yhdellä kädellä ilman että ranne tulee kipeäksi.

      Tosin ehkäpä tulevaisuudessa tulisi lähes A4 oleva tabletti joka olisi parempa tämmöiseen käyttöön.

      • slapstick

        Katsellaan.
        Valitettavasti iPad tipahtaa pois koska Flash on ehdoton vaatimus, katselen
        paljon juttuja Areenasta.
        Minusta tuntuu että tuleva vuosi "räjähtää" uutta tablettitarjontaa joten
        katsellaan kaikessa rauhassa.

        "Tosin ehkäpä tulevaisuudessa tulisi lähes A4 oleva tabletti joka olisi parempa tämmöiseen käyttöön. "
        Totta, 10-tuumainen on vähän pieni...toisaalta niistä tulee varmaan alennusmyynti sitten kun isompia tulee saataville.


      • NiiNuuu
        slapstick kirjoitti:

        Katsellaan.
        Valitettavasti iPad tipahtaa pois koska Flash on ehdoton vaatimus, katselen
        paljon juttuja Areenasta.
        Minusta tuntuu että tuleva vuosi "räjähtää" uutta tablettitarjontaa joten
        katsellaan kaikessa rauhassa.

        "Tosin ehkäpä tulevaisuudessa tulisi lähes A4 oleva tabletti joka olisi parempa tämmöiseen käyttöön. "
        Totta, 10-tuumainen on vähän pieni...toisaalta niistä tulee varmaan alennusmyynti sitten kun isompia tulee saataville.

        Niin onkos Yle areena ainoa vaatimus FLASHille?
        Jos on niin kannattaa lukasta http://www.tietokone.fi/uutiset/yle_areena_julkaistiin_androidille_ennen_ipadia joten kohta toimii iPadilla, sama tulee tapahtumaan pikku hiljaa myös muilla suosituilla palveluilla, kun tabletteja myydään aikasta paljon. Sekä kannattaa harkita TVKaista tai vastaavia palveluita, Areensta, Katsomosta .... löytyy valitettavasti vain pieni osa ohjelmatarjonnasta, toki riippuu millaisia ohjelmia katsoo.

        Jos tabletilla ei ole kiire niin kannattaa odotella, pikku hiljaa hinnat laskevat varsinkin kun on hieman kulunut uuden mallin julkaisusta. Muiden kuin iPadien on pakko laskea hintojaan koska keveys, ohuus ja helppokäyttöisyys ovat aika suuria myyntivaltteja varsinkin tavallisille käyttäjille.

        Toki jos haluaa säätää niin Android 3 käyttiksellä varustetut ovat ihan ok, Android 2.x ei ollut edes tarkoitettu tabletteihin joten niitä ei kannattane ostaa, Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt niin päivitys ei onnistu kaikilla malleilla? Joku tietävämpi saa kertoa tästä lisää. Onhan tabletteja myös muilla käyttiksillä kuten HP:llä mutta tiedä sitten miten toimivat ja mikä ohjelma tarjonta tulee olemaan.

        Jos joskus tulee myyntiin isompia tabletteja, niin eiköhän tilanne tule olemaan samanlainen kuin nyt mini ja norm.... kannettavilla on, tarkoitettu eri käyttäjä ryhmille.


      • Ihan Oikessti !

        Suksi nyt kuuseen apple pas kan kanssa..
        ei sillä voi katsoa tv ohjelmia eikä tehdä ylipäätään mitään mikä ei maksa erikseen!

        Samsung Galaxy.. kiva noepea ja mukava!


      • :) Hymiö
        Ihan Oikessti ! kirjoitti:

        Suksi nyt kuuseen apple pas kan kanssa..
        ei sillä voi katsoa tv ohjelmia eikä tehdä ylipäätään mitään mikä ei maksa erikseen!

        Samsung Galaxy.. kiva noepea ja mukava!

        Galaxyn kuvasuhdekkin sopii leffa ja tv katseluun..

        ;)

        http://www.samsung.com/us/article/galaxy-tab-10-1-updates


    • Ei ipadia... Siinä ei toimi flash ja se on rajoitettu..... Osta Android tabletti. Et tule pettymään!

      • Milläs lihaksilla tällaisen lupauksen lunastat?:D

        Meinaan vaan, että sun asiantuntemuksesi on välillä aika katastrofaalista, kerrankin aloittelijapalstalla suosittelit ajamaan Windowsissa haittaohjelmaksi tiedettyä softaa.

        Ykkös-iPadit on nyt niin naurettavan halpoja, että en pahasti miettisi.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Milläs lihaksilla tällaisen lupauksen lunastat?:D

        Meinaan vaan, että sun asiantuntemuksesi on välillä aika katastrofaalista, kerrankin aloittelijapalstalla suosittelit ajamaan Windowsissa haittaohjelmaksi tiedettyä softaa.

        Ykkös-iPadit on nyt niin naurettavan halpoja, että en pahasti miettisi.

        Mikä sen softan nimi oli?



    • 1stMacFinn

      Kyllä YLEn areena toimii iPadilla jo nyt. Just katselin yhtä ohjelmaa Areenasta mun iPhonella. Ei siihen mitään Flashia tarvita. Sama koskee Youtubea ja monia muitakin videosivustoja. Ne tehdään nykyään enemmän html5-pohjalle kuin Flash-pohjalle.

      Android-tabletti voi viehättää ajatukseltaan, mutta käytäntö on vielä ihan toista. Saatavuus Euroopassa on olematon, useimmat toimivat vain CDMA-verkoissa tai wlanissa. Ja hinnat ovat melko kovat iPadiin verrattuina.

      Ja kannattaa huomata, että ne Android-tabletit, joissa Flash toimii eivät ole saaneet paljonkaan kehuja testaajilta, se Flash vaan ei tahdo toimia kunnolla ja se sama vanha ongelma on olemassa eli akku kuluu todella nopeaan Flash-videota katsottaessa.
      Tässä lainaus PC Magazinen jutusta Xoomin Flash-päivityksestä:
      "Google's Android browser and Adobe have quite a bit to sort out before you can watch embedded video without playback issues on your Xoom."

      Android 3:sta ei myöskään ole kehuttu vakaaksi tai valmiiksi, toki parannusta luvataan seuraavissa päivityksissä. iPad toimii nyt ja tuo uusi versio on paljon nopeampi kuin Android-tabletit. Lukekaa jenkkilehtien testejä, niin näette.

      • slapstick

        "Jos tabletilla ei ole kiire niin kannattaa odotella, pikku hiljaa hinnat laskevat varsinkin kun on hieman kulunut uuden mallin julkaisusta."
        -Juuri näin

        "se sama vanha ongelma on olemassa eli akku kuluu todella nopeaan Flash-videota katsottaessa."
        -Ei haittaa. Kuten alunperinkin mainitsin, käyttö tapahtuu yksinomaan
        mielisohvallani jonka vieressä on sähköpistorasia.

        Se Flashin toimimattomuus johtunee prosessoritehon puutteesta nykytableteissa
        mutta eiköhän Mooren laki pure kohtapuoleen.

        Toinen syy iPadin vierastamiseeni on sen suljettu Apple-ympäristö;
        olen tottunut paljon avoimempaan ja vapaampaan temmellyskenttään.
        Jopa Windows on paljon avoimempi.


      • käytössä2
        slapstick kirjoitti:

        "Jos tabletilla ei ole kiire niin kannattaa odotella, pikku hiljaa hinnat laskevat varsinkin kun on hieman kulunut uuden mallin julkaisusta."
        -Juuri näin

        "se sama vanha ongelma on olemassa eli akku kuluu todella nopeaan Flash-videota katsottaessa."
        -Ei haittaa. Kuten alunperinkin mainitsin, käyttö tapahtuu yksinomaan
        mielisohvallani jonka vieressä on sähköpistorasia.

        Se Flashin toimimattomuus johtunee prosessoritehon puutteesta nykytableteissa
        mutta eiköhän Mooren laki pure kohtapuoleen.

        Toinen syy iPadin vierastamiseeni on sen suljettu Apple-ympäristö;
        olen tottunut paljon avoimempaan ja vapaampaan temmellyskenttään.
        Jopa Windows on paljon avoimempi.

        Tolla voi lievittää tablettikuumetta:

        http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.58916~r.34774240
        10" Touch Screen Google Android 2.1 Tablet PC w/ WiFi/GPS/Camera/HDMI/2-TF/2-USB/RJ45
        Price: $189.90 EUR 134.28 (for reference)

        Laitteet tosiaan kehityy vielä nopsaan. Ei kannatalaittaa liikaa euroja kiinni vielä.


    • 1stMacFinn

      Eli olet valmis hylkäämään markkinoiden parhaan tuotteen tämän "avoimen" takia.

      Mitä se "avoin" tässä tapauksessa tarkoittaa? Ohjelmavalikoima on ylivoimainen joten tuskin se siitä jää kiinni. Ja ainahan voi jailbreakata, kuulemma. Vai onko se "suljettu" vain kiva iskusana tässä?

    • slapstick

      "Eli olet valmis hylkäämään markkinoiden parhaan tuotteen tämän "avoimen" takia."

      Juu, kyllä.
      En ole ennenkään juuri kuvia kumarrellut.

      • 1stMacFinn

        Mutta sano nyt mitä se "avoin" tässä tarkoittaa?

        Mitä kuvien kumartelua se on, jos ostaa parhaan tuotteen mitä tällä hetkellä markkinoilla on. Sitä mieltä näyttävät olevan laitetta testanneet nettijulkaisut. Esim. vaikka tämä:
        http://m.bgr.com/2011/03/18/apple-ipad-2-review/

        vapunen ei ole ekaa eikä tätä toista mallia nähnyt kuin kuvissa, joten hänen asiantuntemuksensa voi olla rajattua...


      • slapstick
        1stMacFinn kirjoitti:

        Mutta sano nyt mitä se "avoin" tässä tarkoittaa?

        Mitä kuvien kumartelua se on, jos ostaa parhaan tuotteen mitä tällä hetkellä markkinoilla on. Sitä mieltä näyttävät olevan laitetta testanneet nettijulkaisut. Esim. vaikka tämä:
        http://m.bgr.com/2011/03/18/apple-ipad-2-review/

        vapunen ei ole ekaa eikä tätä toista mallia nähnyt kuin kuvissa, joten hänen asiantuntemuksensa voi olla rajattua...

        "Mutta sano nyt mitä se "avoin" tässä tarkoittaa?"

        Linux-ihmiset älkää lukeko seuraavaa.
        Olen muissa koneissani (edustettuna on lähes kaikki Windows-versiot) tottunut siihen
        että voin ladata ja asentaa ohjelmia valiten kymmenistätuhansista ilmaisista
        tai jopa vähän maksavista.
        Samoin voin siirtää onnistuneesti niitä, musiikkeja ja filmejä laiteesta toiseen
        ja erinäisiin kannettaviin mediavälineisiini edestakaisin ja ristiin ilman mitään
        ongelmia.
        Apple on rakentanut niin suljetun maailman, että vaikka se toimiikin erinomaisesti,
        niin pieni kokeilu on paljastanut että sen ympyrät ahdistavat liikaa ja
        kukkarossakin imu käy liikaa.
        Olen myös aikamoinen rakentelija ja kokeilija, nyttenkin eräs kone pöydällä
        lähes alkutekijöissään ja sellainenhan ei sovi ollenkaan Apple-henkeen.
        Applen periaate on enempi se että laite puretaan paketista, aletaan käyttää
        mutta sitä ei sitten viritellä, ei edes akkua voi yleensä vaihtaa.
        Korostan , että em. on ihan henkilökohtainen käsitys, jollekulle muulle Apple saattaa olla loistava valinta.


      • 1stMacFinn
        slapstick kirjoitti:

        "Mutta sano nyt mitä se "avoin" tässä tarkoittaa?"

        Linux-ihmiset älkää lukeko seuraavaa.
        Olen muissa koneissani (edustettuna on lähes kaikki Windows-versiot) tottunut siihen
        että voin ladata ja asentaa ohjelmia valiten kymmenistätuhansista ilmaisista
        tai jopa vähän maksavista.
        Samoin voin siirtää onnistuneesti niitä, musiikkeja ja filmejä laiteesta toiseen
        ja erinäisiin kannettaviin mediavälineisiini edestakaisin ja ristiin ilman mitään
        ongelmia.
        Apple on rakentanut niin suljetun maailman, että vaikka se toimiikin erinomaisesti,
        niin pieni kokeilu on paljastanut että sen ympyrät ahdistavat liikaa ja
        kukkarossakin imu käy liikaa.
        Olen myös aikamoinen rakentelija ja kokeilija, nyttenkin eräs kone pöydällä
        lähes alkutekijöissään ja sellainenhan ei sovi ollenkaan Apple-henkeen.
        Applen periaate on enempi se että laite puretaan paketista, aletaan käyttää
        mutta sitä ei sitten viritellä, ei edes akkua voi yleensä vaihtaa.
        Korostan , että em. on ihan henkilökohtainen käsitys, jollekulle muulle Apple saattaa olla loistava valinta.

        No, minä teen just tota samaa mun Macbook Prolla ja olohuoneen Mac minillä sekä iPhonella. Siis lataan ja asennan kymmenistä tai jopa sadoista tuhansista valiten.

        Siirtelen musiikkia ja filmejä laitteista toiseen edestakaisin. Ilman mitään ongelmia.

        Olisko meidän ero siinä, että tiedän mitä teen? Tarkoitan tällä sitä, että tiedän mitä musiikki tai videoformaatteja laitteeni tukevat ja osaan käyttää sitten niitä.

        Toinen iso ero on, etten enää viitsi purkaa ja koota laitteitani, mulla on kiinnostavampaa tekemistä.

        Mutta kysyn, mikä tabletti antaa sun purkaa ja koota?


      • slapstick
        1stMacFinn kirjoitti:

        No, minä teen just tota samaa mun Macbook Prolla ja olohuoneen Mac minillä sekä iPhonella. Siis lataan ja asennan kymmenistä tai jopa sadoista tuhansista valiten.

        Siirtelen musiikkia ja filmejä laitteista toiseen edestakaisin. Ilman mitään ongelmia.

        Olisko meidän ero siinä, että tiedän mitä teen? Tarkoitan tällä sitä, että tiedän mitä musiikki tai videoformaatteja laitteeni tukevat ja osaan käyttää sitten niitä.

        Toinen iso ero on, etten enää viitsi purkaa ja koota laitteitani, mulla on kiinnostavampaa tekemistä.

        Mutta kysyn, mikä tabletti antaa sun purkaa ja koota?

        "Olisko meidän ero siinä, että tiedän mitä teen? "

        Tiedä sitten.
        Ostin ensimmäisen kotitietokoneeni 1979 ja siitä asti olen noitten kanssa
        pelannut.
        Viimeiset 20 vuotta työkseni saatuani tietokoneasentajan paperit.

        "Mutta kysyn, mikä tabletti antaa sun purkaa ja koota? "
        En tiedä vielä, edellisestä varmaan kävi ilmi ettei minulla ole vielä tablettia.
        Mutta en usko että mikään pystyy vastustamaan työkaluarsenaaliani :-)


      • slapstick kirjoitti:

        "Mutta sano nyt mitä se "avoin" tässä tarkoittaa?"

        Linux-ihmiset älkää lukeko seuraavaa.
        Olen muissa koneissani (edustettuna on lähes kaikki Windows-versiot) tottunut siihen
        että voin ladata ja asentaa ohjelmia valiten kymmenistätuhansista ilmaisista
        tai jopa vähän maksavista.
        Samoin voin siirtää onnistuneesti niitä, musiikkeja ja filmejä laiteesta toiseen
        ja erinäisiin kannettaviin mediavälineisiini edestakaisin ja ristiin ilman mitään
        ongelmia.
        Apple on rakentanut niin suljetun maailman, että vaikka se toimiikin erinomaisesti,
        niin pieni kokeilu on paljastanut että sen ympyrät ahdistavat liikaa ja
        kukkarossakin imu käy liikaa.
        Olen myös aikamoinen rakentelija ja kokeilija, nyttenkin eräs kone pöydällä
        lähes alkutekijöissään ja sellainenhan ei sovi ollenkaan Apple-henkeen.
        Applen periaate on enempi se että laite puretaan paketista, aletaan käyttää
        mutta sitä ei sitten viritellä, ei edes akkua voi yleensä vaihtaa.
        Korostan , että em. on ihan henkilökohtainen käsitys, jollekulle muulle Apple saattaa olla loistava valinta.

        "Linux-ihmiset älkää lukeko seuraavaa."

        Apple ei käytä Linuxia.


      • 1stMacFinn kirjoitti:

        Mutta sano nyt mitä se "avoin" tässä tarkoittaa?

        Mitä kuvien kumartelua se on, jos ostaa parhaan tuotteen mitä tällä hetkellä markkinoilla on. Sitä mieltä näyttävät olevan laitetta testanneet nettijulkaisut. Esim. vaikka tämä:
        http://m.bgr.com/2011/03/18/apple-ipad-2-review/

        vapunen ei ole ekaa eikä tätä toista mallia nähnyt kuin kuvissa, joten hänen asiantuntemuksensa voi olla rajattua...

        iPad 1 oli paras tabletti. iPad 2 ei ole kun Android 3.x vehkeet meni ohi.


      • stickman5+8
        M-Kar kirjoitti:

        "Linux-ihmiset älkää lukeko seuraavaa."

        Apple ei käytä Linuxia.

        "Apple ei käytä Linuxia."

        Ei niin.
        Mutta Linux porukka on niin paljon arkavarpaisempaa että siksi varoitus.


      • WINWINWIN
        1stMacFinn kirjoitti:

        No, minä teen just tota samaa mun Macbook Prolla ja olohuoneen Mac minillä sekä iPhonella. Siis lataan ja asennan kymmenistä tai jopa sadoista tuhansista valiten.

        Siirtelen musiikkia ja filmejä laitteista toiseen edestakaisin. Ilman mitään ongelmia.

        Olisko meidän ero siinä, että tiedän mitä teen? Tarkoitan tällä sitä, että tiedän mitä musiikki tai videoformaatteja laitteeni tukevat ja osaan käyttää sitten niitä.

        Toinen iso ero on, etten enää viitsi purkaa ja koota laitteitani, mulla on kiinnostavampaa tekemistä.

        Mutta kysyn, mikä tabletti antaa sun purkaa ja koota?

        PÖLLÖ! sanot itekkin että siirtelet tiedostoja MACMACMAC välillä!!! pistä nokia tohon sun yhtälöön nii ongelmat alkaa!


    • "Markkinoiden paras tuote".... .Ei varmasti ole.....

    • slapstick
    • 1stMacFinn

      Mitä toi muka auttaa? Jos se nyt sitten toimii surkeesti Motorolan Xoomissa? Laitteessa, joka EI toimi esim. Suomessa, koska se ei käytä GSM vaan CDMA-tekniikkaa.

      Lainaan tuosta linkistäsi pätkän:
      Ja John Gruber vetää noi yhteen osuvasti:
      "When will Flash not suck? The answer is always “soon”"

      Ensimmäisten arvioiden mukaan tämä Flash on lähinnä säälittävän ja huvittavan rajoilla...

      • slapstick

        Eihän tämä vielä mitään olekaan.
        Vain viittaus siihen suuntaan että kehitys kehittyy :-)


    • jokuihminen1243

      Voipi olla liian isokokoinen, mutta Compaq Presario CQ laajakuvalla on aika hyvä, ellei ole liian iso.

    • -ILKKA-

      Oletko unohtanut lääkkeesi? Etkö tiedä mitä tabletti tarkoittaa? Ei se ainakaan tietokoneen nimeksi sovi. Älä käytä enää noin hölmöä nimitystä.

    • esteetikko7+7

      No, kyllä tabletti aina virallisen sormitietokoneen voittaa.

    • Joku Android 3.x sarjalainen.. Samsungiin kääntyisin.

    • 6+18

      Itse samassa tilanteessa kuin sinäkin, eli tablettikuume päällä. Samsung julkistaa nyt kesällä virallisesti 2 uutta mallia 8,9" ja 10,1" Galaxy tabit. Noita sampan malleja ajattelin käydä itse katsastamassa kun tulevat kauppoihin.

      http://www.mobiiliblogi.com/2011/03/23/samsung-teki-galaxy-tab-10-1sta-ipad-2ta-ohuemman/

      Yotubesta katselin messuvideoita ja vaikutti lupaavalta vaikkei ollut se lopullinen tuote.
      http://www.youtube.com/results?search_query=samsung galaxy tab 10.1&aq=2

      Kyllä tuo iPadikin on varmasti helkkarin hyvä laite, paras tällä hetkellä kaikista tarjolla olevista, että ei siinä huonoa sijoitusta välttämättä tee jos sen ostaa. Jostain luin että uudessa ipadissa olis jotain lieviä näyttöongelmia.

      Motorolan xoom on saanut huonoa palautetta kun se on vielä keskeneräistä jopa raudan suhteen ja hintakin taitaa olla melko suolainen. Motorola halusi vain saada Xoominsa niin nopeasti markkinoille kuin mahdollista, laadusta viis.

      Itse odottelen kesään ja katson miltä näyttää nuo Samsungin uutuudet, jos eivät miellytä niin halvin ipad 2 mennee ostoslistalle.

      • Apple ja Linuxit

        Taidan tehdä samoin. Apple on aina ollut suosikki, mutta hinnat ovat vain hiukan kalliit. Toinen suosikki on ollut Linuxit.


    • slapstick

      "Itse odottelen kesään ja katson miltä näyttää nuo Samsungin uutuudet, jos eivät miellytä niin halvin ipad 2 mennee ostoslistalle. "

      Veit kirjaimet näppisestäni.
      Lienee minunkin viisainta toimia samalla tavalla :-)

    • 1stMacFinn

      Tammikuussa CES:issä julkaistiin vissiin liki sata tablettia. Missä ne nyt on? Aivan, ne katosivat kun CES päättyi. Kuten ennenkin.

      Samsung esitteli jo yhden satsin uusia tabletteja ja sitten Apple toi saataville iPad 2:n. Ja nyt Samsung esitteli toisen satsin uusia tabletteja. Esittely tässä tarkoittaa kuvia ja lasikaapissa pidettäviä protoja. Apple toi iPad 2:n asiakkaiden ostettavaksi, myös Suomessa. Siinä on iso ero.

      Mutta odota toki Samsungin uutuuksia, varmaan Android 3.x korjaa nykyisen version puutteetkin siihen mennessä, että nuo Samsungin uutuudet tulevat oikein kauppoihinkin. Tai sitten Samsung esittelee kesällä taas uudet mallit, jotka tulevat jouluksi myyntiin. Ja Apple tuo alkuvuodesta 2012 myyntiin uudet mallit...

      • slapstick

        Kyllä hyvää jaksaa odottaa melkein maailman tappiin :-)


      • vaavi§wigner
        slapstick kirjoitti:

        Kyllä hyvää jaksaa odottaa melkein maailman tappiin :-)

        Siinä tapauksessa tulee ehkä pitkä odotus...jos ipad ei kelpaa ja pitää silti olla hyvä...jos tinkisit hyvyydestä, valinnanvara kasvaisi jo lähikuukausina olemattomasta ylöspäin...


      • 6+18

        Joo, eipä tässä mikään hengen hätä ole tablettia hankkia. Katsotaan tosiaan mitä Samsungilla on tarjota. Vähän semmoinen tuntuma on että taitaa mennä Sampalla syksyyn saakka mutta haitanneeko tuo mitään:))


    • slapstick

      "Siinä tapauksessa tulee ehkä pitkä odotus..."

      Ei haettoo.
      Olen jo 50 vuotta odottanut milloin mitäkin.
      Pitkä odotus on yleensä palkittu, mutta naapurin
      "nopeat edelläkävijät" ovat aina maksaneet itsensä
      kipeiksi ja vaikuttavat minua onnettomammalta :-)

    • iSave

      Kuva TV-ruutuun, langaton näppäimistö ja hiiri, niin ei täydy kuumaa läppäriä sylissä pitää.

      • slapstick

        "Kuva TV-ruutuun, langaton näppäimistö ja hiiri, niin ei täydy kuumaa läppäriä sylissä pitää. "

        Tuotapainen ratkaisu nyt odotellessa onkin käytössä.
        Tosin langallisena toistaiseksi.
        Läppäri on sohvapöydällä; siitä menee (maton alla) kaapeli 32" telkkuun.
        Ulkoinen hiiri on pöydän reunalla niin että sohvalla maaten sitä voi rennosti
        heilutella ja sillähän useimmat hommat hoitaa ettei tartte näppäimistöön
        paljoa koskeakaan.
        Kun vielä digiboxin ja telkun oma kake on siinä niin onhan tää nytkin niin
        helppoa että oikein hävettää.
        Mutta ihminen kaipaa aina jotain uutta.
        Katsellaan :-)


      • iSave
        slapstick kirjoitti:

        "Kuva TV-ruutuun, langaton näppäimistö ja hiiri, niin ei täydy kuumaa läppäriä sylissä pitää. "

        Tuotapainen ratkaisu nyt odotellessa onkin käytössä.
        Tosin langallisena toistaiseksi.
        Läppäri on sohvapöydällä; siitä menee (maton alla) kaapeli 32" telkkuun.
        Ulkoinen hiiri on pöydän reunalla niin että sohvalla maaten sitä voi rennosti
        heilutella ja sillähän useimmat hommat hoitaa ettei tartte näppäimistöön
        paljoa koskeakaan.
        Kun vielä digiboxin ja telkun oma kake on siinä niin onhan tää nytkin niin
        helppoa että oikein hävettää.
        Mutta ihminen kaipaa aina jotain uutta.
        Katsellaan :-)

        Langattomia hiiriäkin saa jo, mitkä toimivat alustalla kuin alustalla.
        Vielä kun säädät Kineticin ja näppäimistön ruudulle toimimaan yhdessä, niin käden heiluttelulla voit kirjoitella. En kyllä tiedä onnaako tuo vielä.


    • käytössä2
    • Android 3.0 on tableteille tehty, Sitä alemmat versiot ovat kännyköille tehtyjä.....

    • ...

      Oon miettiny padin ostamista mut en ole vielä saanut selvyyttä asiaan että kannattaako ostaa ipad 10 tuumaa jossa ei oo Flashia ja joka ei oo android vai galaxy tab pienempi näyttö 7 tuumaa Flashin kanssa ja joka on android?

      Käyttö olis netissä selailua, musiikin kuuntelua ja satunnaisesti elokuvien katsomista.

    • Flash on kiva lisäke, ja Android tabletti on vapaa toisin kuin IPad.

      • slapstick

        No nih.
        Ainakin senverran oli hyvä odottaa että juuri tupsahti postilaatikkoon
        uusin MikroBitti 4/2011 ja siinä näkyy olevan juttua Tableteista.
        Illalla otan lehden saunan jälkeen lempilukutuoliini :-)


      • 1stMacFinn

      • 6+18
        1stMacFinn kirjoitti:

        Google on nykyään vähän eri mieltä tosta Androidin vapaudesta.
        http://www.businessweek.com/magazine/content/11_15/b4223041200216.htm

        "Playtime is over in Android Land"

        Mahtaakohan Google mennä Applen suljettuun malliin sillä erotuksella että Androidia käyttää useampi kuin vain 1 rautavalmistaja, mutta vain ne harvat ja valitut jotka noudattaa tiukasti Googlen pelisääntöjä? Jos tuosta on kuluttajalle etua niin miksei.

        Googlen softaputiikkiin pitäisi saada sama kontrolli kuin Applen kaupassa niin välttyisi ikäviltä yllätyksiltä.


    • koodaajax

      Tässäpä ehdokkaita: Motorola xoom, amazon kindle fire, samsung galaxy tab, duel halpistabletit e-villessä...
      Ja iPadiin saa androidin. Katsokaa vaikka youtubesta!

    • koodaajax

      Ja sitten on Ziio, acerin tabletit, Eee pad.

    • koodaajax

      Aakash vain 36€

    • koodaajx

      Ja sitten, se yle areena sovellus on kehno kuin mikä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe