cruzen huollot

yks vaan

Mikähän mahtaa olla cruzen huoltoväli ja minkähän hintaisia ne huollot ovat?
onkohan 2litraisessa dieselissä jakopää toteutettu hihnalla vai ketjulla, ja jos hihnalla niin mikä on vaihtoväli?

Jos omistat ko. auton niin kuulisin mielelläni kokemuksia.
Olen itse kiinnostunut ko. autosta.

59

12239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TOP66

      Kävin eilen koeajamassa ja kyselin samoja juttuja

      Huoltoväli 15 000 km.
      - joka toinen öljynvaihtohuolto (siis 15tkm, 45tkm, 75tkm, jne)
      - joka toinen "täydellisempi" (siis 30tkm, 60tkm, 90tkm, jne)

      Huoltohinnat 120 eur - 250 euron välillä (ei tietty tuo 120tkm huolto...)

      Jakopää hihnalla
      - vaihtoväli 120 tkm


      Oma kokemus koeajosta.
      pirteä moottori
      suht'koht hiljainen (ainakin niillä kitkarenkaillla jotka oli alla)
      hinta verrattuna varusteisiin ja kokonaisvaikutelmaan (kokeilemani 35 tonnin hintaluokan autot ei tunnu yhtään paremmalta ajettavuudeltaan)
      rahoitustarjous (0%, voimassa 31.3 saakka)

      Jäi vähän arveluttamaan
      - takapenkki tilat (jos tällainen 190cm kuski, niin taakse ei mahdu millään kovin isoa kaveria...)
      - korin muotoilun vuoksi tämän kokoisella on takapenkillä pää katossa kiinni
      - kulutus? (koeajoautossa tietokone näytti keskikulutukseksi 7,2L, tosin tuskin kukaan on taloudellisuusajoa ajanut... mutta motarilla 100km vauhdissakin vakionopeuden säätimellä ajotietokone näytti 6,6L kulutusta?)

      • korjaus top66

        uusi Cruze diesel on ketjukoneella! Koska istut takapenkillä?


      • Anonyymi
        korjaus top66 kirjoitti:

        uusi Cruze diesel on ketjukoneella! Koska istut takapenkillä?

        Useinkin ja rakastelen siellä tyttäresi kanssa...


      • Anonyymi

        Minulla ei ole tytärtä (eikä enää Cruzeakaan), eli varmaan jörnit silmät kiinni mummoasi Corollassasi


    • akametso

      mistä liikkeestä kysyit nuo hinnat?

      Metro autossa ainakin eri hinnat.Oli kyllä kyseessä automaatti vaihteistolla varustettu 2l dsl

      • TOP66

        Kävin Autobestissä (Jyväskylä). Kärry oli siis 2l dsl manuaali. Taas kerran oli myyjän puhetta, mutta lupasi toimittaa huoltohinnat sähköpostiini kirjallisena.

        Jep -juuri kuten edellä todettiinkin, harvemmin kyllä itse istun takana. Perheen pikku-teini ;-) 180cm useammin. Ja niin kuin kirjoitin "jäi arveluttamaan" (ts. miten suuri merkitys tällä on meidän perhelle), ei välittämättä ole mikään suurin valintakriteeri.

        Kiitos tuolle "korjaus top66" nimimerkille. Varsin mielenkiintoista jos/kun myyjä ei edes tiennyt totuutta. Jos itse olisi kauppias, niin toki suureen ääneen kehuisin huoltovapaata ketjua...


      • TOP66

        Vielä unohtui...

        Mitä ne sulle kertoi huoltohinnoista MetsoAutossa?


      • Akametso
        TOP66 kirjoitti:

        Vielä unohtui...

        Mitä ne sulle kertoi huoltohinnoista MetsoAutossa?

        Kertoivat että huoltohinnat ovat seuraavanlaiset:

        Auto 2L 120KW AT6 Mallivuosi 2011

        -15tkm n.200€
        -30tkm 380€
        -45tkm n.200€
        -60tkm 550€
        -75tkm n.200€
        -90tkm 800€ (sis.jakohihnan vaihdon)
        -105tkm n.200€
        -120tkm 550€
        -135tkm n.200€
        -150tkm 500€
        -165tkm 200€
        -180tkm n.1000€


      • tyytyväinen omistaja
        Akametso kirjoitti:

        Kertoivat että huoltohinnat ovat seuraavanlaiset:

        Auto 2L 120KW AT6 Mallivuosi 2011

        -15tkm n.200€
        -30tkm 380€
        -45tkm n.200€
        -60tkm 550€
        -75tkm n.200€
        -90tkm 800€ (sis.jakohihnan vaihdon)
        -105tkm n.200€
        -120tkm 550€
        -135tkm n.200€
        -150tkm 500€
        -165tkm 200€
        -180tkm n.1000€

        Hankin tuollaisen 2l dsl at6 mv11.Ohjekirjassa sanotaan että jakohihnan vaihtoväli on 240TKM/10v.Mutta katsoin konepellin alle ja en kyllä nähnyt muovista jakopään "koppaa",jotenkin tuntuisi että autossa olisi ketjukäyttöinen nokka-akseli/akselit


      • TOP66
        Akametso kirjoitti:

        Kertoivat että huoltohinnat ovat seuraavanlaiset:

        Auto 2L 120KW AT6 Mallivuosi 2011

        -15tkm n.200€
        -30tkm 380€
        -45tkm n.200€
        -60tkm 550€
        -75tkm n.200€
        -90tkm 800€ (sis.jakohihnan vaihdon)
        -105tkm n.200€
        -120tkm 550€
        -135tkm n.200€
        -150tkm 500€
        -165tkm 200€
        -180tkm n.1000€

        Oli tullut tänään sähköpostiin huoltohintoja (tarkennuksia, Autobest Jyväskylä)
        Auto: 2L 120kW MT6, vm 2011

        - 15tkm 150 eur
        - 30 tkm 250 eur
        - 45 tkm 150 eur
        - 60 tkm 400 eur
        - 75 tkm 150 eur
        - 90 tkm 800 eur (sis. jakohihnan vaihdon)

        Eli näyttää olevan sitä linjaa mitä MetroAutokin on kertonut (lienee manuaaliin vähän halvempi tuo välihuolto?)

        MUTTA, edelleen ovat kovasti sitä mieltä että hihnalla on eikä ketjulla...???


      • TOP66
        TOP66 kirjoitti:

        Oli tullut tänään sähköpostiin huoltohintoja (tarkennuksia, Autobest Jyväskylä)
        Auto: 2L 120kW MT6, vm 2011

        - 15tkm 150 eur
        - 30 tkm 250 eur
        - 45 tkm 150 eur
        - 60 tkm 400 eur
        - 75 tkm 150 eur
        - 90 tkm 800 eur (sis. jakohihnan vaihdon)

        Eli näyttää olevan sitä linjaa mitä MetroAutokin on kertonut (lienee manuaaliin vähän halvempi tuo välihuolto?)

        MUTTA, edelleen ovat kovasti sitä mieltä että hihnalla on eikä ketjulla...???

        Nyt on ensimmäinen huolto (öljynvaihtohuolto, 15 tkm) tehty:
        - paikka: Autobest, Jyväskylä
        - hinta 193 eur
        -- öljy Castrol EDGE 5W/30 (6L, 101 eur)
        -- suodatin, (47 eur)
        -- työ (39 eur)
        muuta euro jätemaksua yms.

        Onko muilla jakaa kokemuksia / hintoja muista paikoista ja huolloista?


      • chevy diesel
        tyytyväinen omistaja kirjoitti:

        Hankin tuollaisen 2l dsl at6 mv11.Ohjekirjassa sanotaan että jakohihnan vaihtoväli on 240TKM/10v.Mutta katsoin konepellin alle ja en kyllä nähnyt muovista jakopään "koppaa",jotenkin tuntuisi että autossa olisi ketjukäyttöinen nokka-akseli/akselit

        Ketju on vaihtoväli 240.000 tai 10 vuotta


    • TOP66

      Höh... tämähän on kummallista...

      Minä ja Akametso ovat saaneet myyjiltä jakopään hihnan vaihtovälit (ja vielä erilaiset: mulle kerrottiin 120tkm ja hänelle 90tkm). Ja parilla omistajalla on ketju?

      Nuo sun saamat huoltohinnat MetroAutolta tuntuu paljon realistisemmalta kuin itse (suullisesti) myyjältä saamani.

    • cruzesti

      Vasta ostettuna 120 kw 2.0D AUT joka todistetusti ja satavarmasti on ketjulla :) ...tiedä sitten kuinka montaa eri versiota näitäkin on jo väännetty. Huoltohintoja kannattaa kysellä muualtakin kuin ostoliikkeestä. Tulee mieluisia yllätyksiä ja takuut säilyy normaalisti...

    • TOP66

      Kiitosta cruzesti. Katsotaanpas myyjän ilmettä kun käväisen maanantaina kauppaa hieromassa - kysyn vielä uuden Cruzen hammashihnan vaihdosta. Ja avataanpas oikein konepelti niin pääsee myyjä esittelemään hihnaa ;-D

    • yks vaan

      No nyt kun on selvinnyt että 2011 120KW dsl cruzessa on jakopää ketjulla onkohan kukaan selvittänyt paljonko ko. mallin huollot maksavat?
      Aikaisemmat huoltohinnat taisivat olla mallivuoden 2010 hintoja.

    • cruzesti

      Kun oli oman cruzeni luovutus niin yritin kysellä myös huoltoasioita ja hintoja. Ei ainakaan metroauto tiennyt sanoa edes oikeaa huoltoväliä saati sitten hintoja. Myös tilattu lohkolämppäri jäi asentamatta koska huolto ei osannut sitä asentaa. Eli aika lapsen kengissä vielä cruze huoltojen kanssa mennään. Toivottavasti ei mee heti särki :)

    • tosi tieto

      Kokemusperäistä tietoa, kun olen juuri maksanut.
      Ainakin Rintajoupilla Seinäjoella maksoi 30 km huolto
      öljynvaihtoineen 220 euroa. Nykyajaksi mielestäni
      kohtuullinen

    • mulla on....

      ....heinäkuussa uutena ostettu 2,0 diesel Cruze ja ainakin minun autossani jakopää on KETJULLA.

      • jaakopiä ketjulla

        Magneetissa huollon tiskillä kertoivat 2l.diesel man. huoltoväli on 30tkm. tai vuosi koskee siis uusia malleja itsellä toukokuussa rekisteröity. Ohjekirjasta kun ei oikeen selviä mitä huoltoväli on.


      • TOP66
        jaakopiä ketjulla kirjoitti:

        Magneetissa huollon tiskillä kertoivat 2l.diesel man. huoltoväli on 30tkm. tai vuosi koskee siis uusia malleja itsellä toukokuussa rekisteröity. Ohjekirjasta kun ei oikeen selviä mitä huoltoväli on.

        Huoltoväli on 15tkm (öljynvaihto).

        Jos sulla on auton mukana tullut vm.10 ohjekirja, niin sivu 147
        (Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto, dieselmoottorit 1 vuosi/15tkm)

        Jos sulla on uudempi, vm11 ohjekirja, niin sivu 226

        Eli öljynvaihto 15tkm välein, ja "varsinainen huolto" 30 tkm välein.


    • dfdg

      Tampereella 15tkm huolto 300e.

    • jakopiäketjulla

      Mulle tulostettiin huolto-ohjelma magneetista ja siinä ei mainita mitään väli öljyn vaihdoista eikä myöskään mainittu niistä. Autossahan on öljyn käyttöiän valvonta järjestelmä mikä ilmoittaa milloin öljyt on vaihdettava sivu 225.

      • TOP66

        Kysyin maahatuojalta vielä huollosta, ja vastaus oli yksiselitteinen:
        - Huoltoväli: 15tkm tai 1 vuosi (kumpi tulee ensin)

        Kysyin myös ohjekirjan sivusta 225 (Moottoriöljyn vaihtovälin valvonta ilmoittaa koska moottoriöljy on vaihdettava). Tarkoittaa kuulemma sitä että jossain tapauksessa öljyt olisi vaihdettava aikaisemmin kuin 15thm tai 1 vuosi. DIC viesti 82 (diesel moottori). Eli se huoltokirjan sivu 226 (kommentti 1)

        Kerroin että Magneetti on kertonut huoltoväliksi 30tkm. Olivat hämmästyneet ja kertoivat että Euroopan ohjelmassa on aina 15 tkm.


      • jakopiäketjulla
        TOP66 kirjoitti:

        Kysyin maahatuojalta vielä huollosta, ja vastaus oli yksiselitteinen:
        - Huoltoväli: 15tkm tai 1 vuosi (kumpi tulee ensin)

        Kysyin myös ohjekirjan sivusta 225 (Moottoriöljyn vaihtovälin valvonta ilmoittaa koska moottoriöljy on vaihdettava). Tarkoittaa kuulemma sitä että jossain tapauksessa öljyt olisi vaihdettava aikaisemmin kuin 15thm tai 1 vuosi. DIC viesti 82 (diesel moottori). Eli se huoltokirjan sivu 226 (kommentti 1)

        Kerroin että Magneetti on kertonut huoltoväliksi 30tkm. Olivat hämmästyneet ja kertoivat että Euroopan ohjelmassa on aina 15 tkm.

        Tulostivat vielä mitä missäkin huollossa tehdään ja hinnat tuloste on mulla hanskalokerossa. Hinnoista sanoivat että on suuntaa antavia koska ne voivat nousta, mutta olivat sen päivän hintoja. Hauskointa siinä oli jakopäänhihnan vaihto 90tkm-huollossa, vaikka tietääkseni on ketju.


    • eka sivu

      Chevrolet Cruze 2,0 Diesel MTM
      Ensimmäinen vuositarkastus, 30 000 kmIl2 kk
      Nimike Osan umero Määrä Hinta yht.
      Öljynsuodatin 93745425 1 kpl 25,21 €
      Raitisilmasuodatin 13271191 1 kpl 43,05€
      Moottoriöljy GM 5W/30 Dexos 2 6,00 1 138,00€
      Pesuneste 1,001 0,00€
      Osat ja tarvikkeet yhteensä 206,26 €
      Työvelotus 1,1 h 110,00€
      Pientarvikelisä 4,0 % 8,25 €
      Jätteenkäsittelymaksu 2,50 €
      Hinta yhteensä 327,01 €
      Toinen vuositarkastus, 60 000 km124 kk
      Nimike Osanumero Määrä Hinta yht.
      Öljynsuodatin 93745425 1 kpl 25,21 €
      Raitisilmasuodatin 13271191 1 kpl 43,05€
      Ilmansuodatin 13272719 1 kpl 43,62€
      Polttoainesuodatin 13263262 1 kpl 36,54€
      Moottoriöljy GM 5W/30 Dexos 2 6,00 1 138,00 €
      Jarruneste 0,50 1 4,40 €
      Pesuneste 1,001 0,00€
      Osat ja tarvikkeet yhteensä 290,81 €
      Työvelotus 1,8h 180,00€
      Pientarvikelisä 4,0 % 11,63 €
      Jätteenkäsittelymaksu 2,50 €
      Hinta yhteensä 484,95 €
      Kolmas vuositarkastus, 90 000 km/36 kk
      Nimike Osanumero Määrä Hinta yht.
      Öljynsuodatin 93745425 1 kpl 25,21 €
      Raitisilmasuodatin 13271191 1 kpl 43,05€
      Jakohihna 96440343 1 kpl 122,59€
      Moottoriöljy GM 5W/30 Dexos 2 6,00 1 138,00€
      Pesuneste 1,001 0,00€
      Osat ja tarvikkeet yhteensä 328,84 €
      Työvelotus 3,2 h 320,00 €
      Pientarvikelisä 4,0% 13,15€
      Jätteenkäsittelymaksu 2,50 €
      Hinta yhteensä 664,50 €

    • toinen sivu

      Chevrolet Cruze 2,0 Diesel MTM
      Neljäs vuositarkastus, 120 000 km/48 kk
      Nimike Osanum ero Määrä Hinta yht.
      Öljynsuodatin 93745425 1 kpl 25,21 €
      Raitisilmasuodatin 13271191 1 kpl 43,05€
      Ilmansuodatin 13272719 1 kpl 43,62€
      Polttoainesuodatin 13263262 1 kpl 36,54€
      Moottoriöljy GM 5W/30 Dexos 2 6,00 1 138,00€
      Jarru neste 0,50 1 4,40 €
      Pesuneste 1,001 0,00€
      Osat ja tarvikkeet yhteensä 290,81 €
      Työvelotus 1,8 h 180,00€
      Pientarvikelisä 4,0 % 11,63 €
      Jätteenkäsittelymaksu 2,50 €
      Hinta yhteensä 484,95 €
      Viides vuositarkastus, 150 000 km/60 kk
      Nimike Osan umero Määrä Hinta yht.
      Öljynsuodatin 93745425 1 kpl 25,21 €
      Raitisilmasuodatin 13271191 1 kpl 43,05€
      Moottoriöljy CM 5W/30 Dexos 2 6,00 1 138,00€
      Pesuneste 1,001 0,00€
      Osat ja tarvikkeet yhteensä 206,26 €
      Työveiotus 1,1 h 110,00€
      Pientarvikelisä 4,0 % 8,25 €
      Jätteenkäsittelymaksu 2,50 €
      Hinta yhteensä 327,01 €
      Kuudes vuositarkastus, 180 000 km172 kk
      Nimike Osanumero Määrä Hinta yht.
      Öljynsuodatin 93745425 1 kpl 25,21 €
      Raitisilmasuodatin 13271191 1 kpl 43,05€
      Ilmansuodatin 13272719 1 kpl 43,62€
      Polttoainesuodatin 13263262 1 kpl 36,54€
      Jakohihna 96440343 1 kpl 122,59€
      Moottoriöljy CM 5W/30 Dexos 2 6,00 1 138,00 €
      Jarruneste 0,50 1 4,40 €
      Pesuneste 1,001 0,00€
      Osat ja tarvikkeet yhteensä 413,40 €
      Työvelotus 3,9 h 390,00 €
      Pientarvikelisä 4,0 % 16,54 €
      Jätteenkäsittelymaksu 2,50 €
      Hinta yhteensä 822,43 €

    • jakopiäketjulla

      Skannasin ja copy pastasin noi magneetista saamani huolto ohjelmat. Tietääkseni autossa on myös huollon ilmaisin saa nähdä milloin ilmoittaa nyt ajettu 12,5tkm. Muuten vien huoltoon vasta 30tkm. tai 12kk. kohdalla.

      • TOP66

        Onpas mielenkiintoista...

        Myös tuo hihna - koska on ketjulla (vm2011, 120kW). Itse asiassa Autobestin myyjä kertoi minullekin samaa soopaa hihnasta, ennen kuin kyseenalaistain - ja soitettuaan maahantuojalle, tuli nolona takaisin "en ollut itse ihan tämän vuosimallin koulutuksessa"...

        Jos aiot käyttää tuota öljyä, niin älä hitossa maksa 138eur/6L.

        Saat kaupasta samaa 24,90 eur (5L kannu)

        http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/590015/0


    • jakopiäketjulla

      Huolto paikkaa en ole vielä valinnut kunhan selvittelin huoltoväliä. Ei siinä mitään huollon ilmaisinta ole vaan se öljyn vaihto koodi. Sehän on selvä että tarvikkeilla kuten öljy on monessa paikkaa sika hinnat. Voikohan merkkiliikkeeseen viedä omat öljyt mukana. Onko jollain tietoa mitä maksaa moottori-lämmitin sisä pistoke

      • !!!!!

        Mulla maksoi moottorin lämmitin asennuksineen n. 250€. sisä pistoketta en ottanut, vaikka ois kyllä tarvinnut. Säteilylämmitin, joka Cruzeen asennetaan ei mielestäni ole hyvä. Lämmitysaika on tuplasti pidempi, kuin perinteisissä "vesilämmittimissä".


      • Epick
        !!!!! kirjoitti:

        Mulla maksoi moottorin lämmitin asennuksineen n. 250€. sisä pistoketta en ottanut, vaikka ois kyllä tarvinnut. Säteilylämmitin, joka Cruzeen asennetaan ei mielestäni ole hyvä. Lämmitysaika on tuplasti pidempi, kuin perinteisissä "vesilämmittimissä".

        Itselläni Chevrolet Epica jossa on käytännössä sama moottori kuin Cruzessa öljyn vaihto väliksi huoltokirjassa sanotoon 30 tkm ja hälytys valo on syttynyt näillä kilometreillä vaikka öljyjä olen vaihtanut 15 tkm välein. Jakopäänhihnan vaihto väli on 90 tkm raskaissa oloissa ajettaessa kuten Suomessa. Hintaa huollolle tuli 750€ bosch car service liikkeessä.


      • ei nim

        Cruzeen säteilylämmitin sisäpistoke n.500e.


      • kasperi1962
        ei nim kirjoitti:

        Cruzeen säteilylämmitin sisäpistoke n.500e.

        Säteilylämmitin Cruzeen sisäpistokesarja maksoi Calix merkkisenä 210e.(Fixus)
        Asensin sen itse.Lämmittimen mukana tuleva asennusohje olikin aika suurpiirteinen.Öljypohjan kylkeen se tulee,mutta mihin kohtaan,jos olisin noudattanut ohjetta,se olisi vieläkin takakontissa.Jouduinkin siis hieman "modifioimaan" kiinnitysosia.(ohjeen mukaan se asennetaan moottorin etupuolelle,mutta mukana tuleva kiinnitysrauta ei sitä sallinut).Moottorin lohkossa on takapuolella "ylimääräinen" M10 kierteellä oleva reikä johon sen asennusraudan sain sopimaan.Hieman rautaa taivuttamalla ja pultin reikää hieman suurentamalla(M10),sain kuin sainkin lämmittimen paikalleen.(ÄLÄ UNOHDA PIIRASVAA,SE PIKKU TUUBI EI OLE TURHAAN MUKANA).Laitetaan lämmittimen ja öljypohjan väliin.Tarkoituksena johtaa lämpöä.Noin,lämmitin on paikoillaan.Vuorossa sisäpistokkeen johdon vieminen moottoritilasta sisätilaan.Se olikin koko prosessin veemäisin juttu.No,löytyihän se paikka,mistä sen sain apparin jalkatilaan oikeaan kohtaan.Millin tarkkuudella en muista kertoa,mutta n.50-70mm sisälokarista,(katsottuna konehuoneesta) kohti vasenta (kuskiin päin) ja runkoaisasta n.100-120mm ylös päin.Itse purin apparin puolelta A.kynnyslistan,B hanskalokeron kaikkine kiinnikkeineen, C matot,yms.yms.Summassa löin sisältä piikillä merkin tulipeltiin ja kas,se oli JUST.Pikku terällä reikä ja sit "kartioporalla" sopivan kokoinen reikä.Loppu olikin kaapelivetoa ja viimeistelyä.Toimii!!!!


      • Vaihtaa kuka haluaa
        Epick kirjoitti:

        Itselläni Chevrolet Epica jossa on käytännössä sama moottori kuin Cruzessa öljyn vaihto väliksi huoltokirjassa sanotoon 30 tkm ja hälytys valo on syttynyt näillä kilometreillä vaikka öljyjä olen vaihtanut 15 tkm välein. Jakopäänhihnan vaihto väli on 90 tkm raskaissa oloissa ajettaessa kuten Suomessa. Hintaa huollolle tuli 750€ bosch car service liikkeessä.

        "Jakopäänhihnan vaihto väli on 90 tkm raskaissa oloissa ajettaessa kuten Suomessa." ei pidä paikkaansa. Pitää olla erittäin vaativat olosuhteet, ei vaativat.

        Eurooppalainen huotlo-ohjelma:
        Nokka-akselin hihnan vaihto, bensiinimoottorit 10 vuoden / 150 000 km:n välein ja nokka-akselin hihnan vaihto, dieselmoottorit 5 vuoden / 90 000 km:n välein.

        Eurooppalainen huolto-ohjelma koskee seuraavia maita:
        Alankomaat, Andorra, Belgia, Bosnia ja Hertsegovina, Bulgaria, Espanja, Grönlanti, Irlanti, Islanti, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Kreikka, Kroatia, Kypros, Latvia, Liettua, Luxemburg, Makedonia, Malta, Montenegro, Norja, Portugali, Puola, Ranska, Romania, Ruotsi, Saksa, Serbia, Slovakia, Slovenia, Suomi, Sveitsi, Tanska, Tsekin tasavalta, Unkari, Viro.

        Erittäin vaativissa olosuhteissa ja maakohtaisesti välejä lyhennetään. - esim taxi.
        http://www.chevrolet.fi/pdf/manuals/OM_Cruze_fi_EU_MY10-1.pdf


      • arrikoski
        Vaihtaa kuka haluaa kirjoitti:

        "Jakopäänhihnan vaihto väli on 90 tkm raskaissa oloissa ajettaessa kuten Suomessa." ei pidä paikkaansa. Pitää olla erittäin vaativat olosuhteet, ei vaativat.

        Eurooppalainen huotlo-ohjelma:
        Nokka-akselin hihnan vaihto, bensiinimoottorit 10 vuoden / 150 000 km:n välein ja nokka-akselin hihnan vaihto, dieselmoottorit 5 vuoden / 90 000 km:n välein.

        Eurooppalainen huolto-ohjelma koskee seuraavia maita:
        Alankomaat, Andorra, Belgia, Bosnia ja Hertsegovina, Bulgaria, Espanja, Grönlanti, Irlanti, Islanti, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Kreikka, Kroatia, Kypros, Latvia, Liettua, Luxemburg, Makedonia, Malta, Montenegro, Norja, Portugali, Puola, Ranska, Romania, Ruotsi, Saksa, Serbia, Slovakia, Slovenia, Suomi, Sveitsi, Tanska, Tsekin tasavalta, Unkari, Viro.

        Erittäin vaativissa olosuhteissa ja maakohtaisesti välejä lyhennetään. - esim taxi.
        http://www.chevrolet.fi/pdf/manuals/OM_Cruze_fi_EU_MY10-1.pdf

        2013 Cruzen ohjekirja sanoo näin:

        Käyttöolosuhteet ovat vaativat, jos ai‐
        nakin yksi seuraavista tilanteista
        esiintyy usein:
        ■ kylmäkäynnistykset
        ■ pysähtelevä ajo
        ■ perävaunun veto
        ■ mäkinen ja/tai korkealla merenpin‐
        nasta oleva maasto
        ■ huonot tienpinnat
        ■ hiekka ja pöly
        ■ jyrkät lämpötilavaihtelut
        Myös poliisiautot, taksit ja autokoulu‐
        jen opetusautot luokitellaan käytettä‐
        viksi vaativissa käyttöolosuhteissa.
        Vaativissa käyttöolosuhteissa tietyt
        määräaikaiset huoltotyöt on mahdol‐
        lisesti tarpeen teettää useammin kuin
        huolto-ohjelmassa ilmoitetaan.
        Kysy tekniseltä asiantuntijalta neuvoa
        erityisistä käyttöolosuhteista riippu‐
        vista huoltotarpeista.

        Mutta vaativia olosuhteita ei ole mainittu jakohihnan tai jakoketjun kohdalla. Vain automaattivaihteiston öljynvaihdon kohdalla on siitä maininta.


      • Takuu kattaa tai ei
        arrikoski kirjoitti:

        2013 Cruzen ohjekirja sanoo näin:

        Käyttöolosuhteet ovat vaativat, jos ai‐
        nakin yksi seuraavista tilanteista
        esiintyy usein:
        ■ kylmäkäynnistykset
        ■ pysähtelevä ajo
        ■ perävaunun veto
        ■ mäkinen ja/tai korkealla merenpin‐
        nasta oleva maasto
        ■ huonot tienpinnat
        ■ hiekka ja pöly
        ■ jyrkät lämpötilavaihtelut
        Myös poliisiautot, taksit ja autokoulu‐
        jen opetusautot luokitellaan käytettä‐
        viksi vaativissa käyttöolosuhteissa.
        Vaativissa käyttöolosuhteissa tietyt
        määräaikaiset huoltotyöt on mahdol‐
        lisesti tarpeen teettää useammin kuin
        huolto-ohjelmassa ilmoitetaan.
        Kysy tekniseltä asiantuntijalta neuvoa
        erityisistä käyttöolosuhteista riippu‐
        vista huoltotarpeista.

        Mutta vaativia olosuhteita ei ole mainittu jakohihnan tai jakoketjun kohdalla. Vain automaattivaihteiston öljynvaihdon kohdalla on siitä maininta.

        Kyse on Erittäin vaativissa olosuhteissa - ei vaativissa olosuhteissa.
        Ainakin minulle sanottiin huollossa Europpalaisen huolto-ohjelman mukaan mennään. Ja näin on tarkoituskin mennä.

        Hieman on Cruze laatu pettänyt omalla kohdalla. Jarrut, nestevuodot, takaluukkun avaaja, peruutustutka, penkinlämmittimet - eikä tässä kaikki. Eniten on potuttanut se, että Metroauto on hoitanut hommat huonosti. Varaosia ei ole löytynyt, väärä varaosa, vaihdettu väärä osa, saman vian takia kolme käyntikertaa ymv.
        En osta toista autoa Metroautosta vaikka olisi ikuinen takuu, ja se on tasan varma, että auto ei ole GM:n tekele. Oma auto vaihtuu kesällä.


      • Saa ja ei
        !!!!! kirjoitti:

        Mulla maksoi moottorin lämmitin asennuksineen n. 250€. sisä pistoketta en ottanut, vaikka ois kyllä tarvinnut. Säteilylämmitin, joka Cruzeen asennetaan ei mielestäni ole hyvä. Lämmitysaika on tuplasti pidempi, kuin perinteisissä "vesilämmittimissä".

        Ainakin Cruze bensa 1.8 saa aivan normaalin lohkolämmittimen - itselläni on maahantuojan asentamana.


      • Huonot takajarrut
        Takuu kattaa tai ei kirjoitti:

        Kyse on Erittäin vaativissa olosuhteissa - ei vaativissa olosuhteissa.
        Ainakin minulle sanottiin huollossa Europpalaisen huolto-ohjelman mukaan mennään. Ja näin on tarkoituskin mennä.

        Hieman on Cruze laatu pettänyt omalla kohdalla. Jarrut, nestevuodot, takaluukkun avaaja, peruutustutka, penkinlämmittimet - eikä tässä kaikki. Eniten on potuttanut se, että Metroauto on hoitanut hommat huonosti. Varaosia ei ole löytynyt, väärä varaosa, vaihdettu väärä osa, saman vian takia kolme käyntikertaa ymv.
        En osta toista autoa Metroautosta vaikka olisi ikuinen takuu, ja se on tasan varma, että auto ei ole GM:n tekele. Oma auto vaihtuu kesällä.

        Seisontajarru on yleisin syy Cruze hylkäämiseen. Syy on takajarrujen jumittaminen ja jarrupalojen pinnat lähtevät aika helpolla irti kun jarru laahaa liki jatkuvasti joskin kevyesti levyssä. Omat levyt (takaa) vaihdettu kaksi kertaa ja takana 100.000km - hieman liian usein omasta mielestäni.


      • Osilla on väliä
        Takuu kattaa tai ei kirjoitti:

        Kyse on Erittäin vaativissa olosuhteissa - ei vaativissa olosuhteissa.
        Ainakin minulle sanottiin huollossa Europpalaisen huolto-ohjelman mukaan mennään. Ja näin on tarkoituskin mennä.

        Hieman on Cruze laatu pettänyt omalla kohdalla. Jarrut, nestevuodot, takaluukkun avaaja, peruutustutka, penkinlämmittimet - eikä tässä kaikki. Eniten on potuttanut se, että Metroauto on hoitanut hommat huonosti. Varaosia ei ole löytynyt, väärä varaosa, vaihdettu väärä osa, saman vian takia kolme käyntikertaa ymv.
        En osta toista autoa Metroautosta vaikka olisi ikuinen takuu, ja se on tasan varma, että auto ei ole GM:n tekele. Oma auto vaihtuu kesällä.

        Aina ei voi onnistua, edes Metroautossa. Valitettavasti saman sorttisia kokemuksia löytyy. Varaosia saa odotella oli kyseessä takuuna korjattava tai itse maksettava homma. Todella pienillä varaosavarastoilla pyörittävät toimintaa - luulisi, että yleisimmät käyttöosat edes löytyisi, mutta luuloksi tahtoo jäädä.

        Tämä on yksi syy miksi en minäkään osta toista autoa Metroautosta.


      • Epick kirjoitti:

        Itselläni Chevrolet Epica jossa on käytännössä sama moottori kuin Cruzessa öljyn vaihto väliksi huoltokirjassa sanotoon 30 tkm ja hälytys valo on syttynyt näillä kilometreillä vaikka öljyjä olen vaihtanut 15 tkm välein. Jakopäänhihnan vaihto väli on 90 tkm raskaissa oloissa ajettaessa kuten Suomessa. Hintaa huollolle tuli 750€ bosch car service liikkeessä.

        Ebikassa ooppelin kumiremmi diesel 150 hv
        Cruze diesel 163 hv Jakopää ketjulla


    • tulppa1

      sisäpistokkeen johto vedetään sisään vaihteistonvaijerin läpiviennistä kumia. Ei tarvi porata reikiä autoon

    • Redbell

      2010 jouluna rekisteröity Cruze Sedan 2.0 Diesel LS.

      Takuuaikana:
      - takaiskari (takuuvaihtona)
      - toinen etu-umpio (takuuvaihto)
      - takaluukun lukko (takuuvaihto, tämähän on tyyppivika)
      - pissapojansäiliön kansi (takuuvaihto)
      - FAP paineanturi pakoputkistossa hajosi (takuuvaihto)

      No ei paha. Nyt on takuuaika loppu ja toivottavasti ei mitään hajoa aikoihin...

      • vakioasiakas?

        heh, ei paha??
        Eikös tuossa ole jo aika monta turhaa pajalla käyntiä?


      • Redbell
        vakioasiakas? kirjoitti:

        heh, ei paha??
        Eikös tuossa ole jo aika monta turhaa pajalla käyntiä?

        Kolme ekaa kohtaa samalla käynnillä duunattuna. Muut määräaikaishuollon yhteydessä. Eipä ole huollossa muuten käyty.


    • Hyvä ja huono

      Cruze yleisimmät viat ja samat löytyvät omasta 1.8 automaatista. 110.000km takana
      Jäähdytysjärjestelmän vuodot, korjattu kolme eri kertaa.
      Peruutustutka kaksi kertaa korjattu.
      Taka ja etujarrulevyt kuluvat normaalia nopeammin, kaksi kertaa taakse ja kerran eteen vaihdettu.
      Takaluukun ulkoinen kytkin, kolme kertaa vaihdettu.
      Etusisälokasuojat tuppaavat hajoamaan helpolla - toiset menossa.
      Penkinlämmittimet molemmat kerran hajonneet.
      Siinäpä ne viat - seuraavia odotellaan.

    • ~~~

      Eiköhän edelläolevassa listassa lähes kaikki ole poikkeuksellisia. Ainakaan minulla ei ole hajonnut mitään ja kuullutkin olen vain noista jäähdytysjärjestelmän vuodoista, lähinnä lämmityslaitteen liitännöistä, ja takaluukun kytkimestä.
      Takaluukun kytkin ei vaihdosta parane, sinne kun pääsee vesi ja lika sisään. Pitää joko pitää puhtaana tai suojattuna sprayllä tai tiivistää vedenpitäväksi, jolloin kylläkin kondenssivesi alkaa vaikuttaa. Jäähdytysnesteen vuodot ovat etsittävissä ja korjattavissa ihan samoin kuin muissakin autoissa. Ellei niitä saada parilla kerralla korjattua, kannattaa etsiä uudet korjaajat.

      • en pettynyt mutta

        Valitettavasti eivät ole poikkeuksia - vaan lähinnä tyypillisiä Cruze vikoja - onneksi niitä on kohtuullisen vähän. Jarrut ovat yksi monen kokema ongelma (ulkomailta löytyy erittäin monelta palstalta), kuluvat nopeasti ja takajarrut jumittavat helpolla. Nestevuotoja korjattu moneen kertaan - kun ei ole ollut tarvittavia osia. Muuten perustekniikka toimii ja katsastusmiehet ovat maininneet hyväksi ja vähävikaiseksi autoksi.
        Itse vaihdan ennen talvea - tilalle tulee.....jokin muu merkki.


      • 2010

        Huollon mukaan ei noita vikoja ole enää uudemmissa ollutkaan. Alkupään autoissa oli jotain kuten mallisarjojen ensimmäisissä usein on tapana ollut. Volkkarilla samat viat vaivaavat vuosikausia mutta onneksi ei muilla merkeillä.


    • Huolto

      Onko tietoa onko cruze lt 2,0 d manuaali vuosimalli 2011, jakohihna vai ketju, ja minkä hintaset huollot.? Esim. kytkinremontti, ja vaihdetaanko hihna aina 90000km kohdalla jos semmonen on. ? :)

      • Jakohihna

        Siinä on varmaankin se vanhempi dieselmoottori, jossa on 90 tkm/ 5 vuotta vaihtoväli ja tarkistus 30tkm/2 vuotta.


      • Torsti66

        Jos sulla on Cruze 2.0D LT (moottorina 120 kW/163hv), niin jakopää on ketjulla. Vaihtoväli 240000km/10v.

        Jopa myyjäliike antoi minulle ensi väärää tietoa. Mutta yllä oleva on maahantuojalta varmistettu.

        Samoin tälläkin palstalla on ristiriitaista tietoa huoltovälistä. Maahantuojalta kirjallinen vahvistus oli sama kuin huoltokirjassakin:
        - 15 tkm tai yksi vuosi, kumpi ensi tulee täyteen, (öljyt suodadin)
        - 30 tkm välein sitten myös raitisilmasuodatin ja polttoainesuodatin
        - 60 tkm välein jarrusnesteet

        Itsellä nyt 97tkm mittarissa. Takaluukun kytkin vaihdettu takuuna vuoden jälkeen, ei muita vikoja (toistaiseksi...)


    • ~~~

      Älä hyvä ihminen vaan usko mitä täältä luet, vaan kysy ihmeessä jostain Cruzea huoltavasta liikkeestä tai suoraan maahantuojalta. Ovat mukavaa väkeä, ainakin sellaisen vaikutelman itse sain joskus jotain kysellessäni.

    • teeseitse12

      Vinkkinä omistajille että kun otatte akun irti, siinä on akunpäällä " jakosilta ", tod näköisesti sulakkeille jne.

      Otin akun irti ladatakseni sen, ja laitoin takaspaikalleen, auto starttasi mutta keskuslukitus ei toiminu, pian alkoi muita oireita tulemaan. Vilkut ei pelittäny, ilmaistointi ei toiminu. Rupesin kaivaa sulakkeita mutta ei niissäkään mitään vikaa, kunnes yhtäkkiä kun koskin konehuoneessa akkukotelon suojaan niin auto sammui, tarkistin sillalla olevat liittimät niin olivat jäänneet hieman löysiksi. Kiristin kaikki kunnolla ja kaikki rupesi toimimaan.

    • Entajuu2017

      Miksi ette itse huolla autojanne? Voisiko olla helpompaa konehuonetta kuin tässä auto autossa?

      Hankitte öljyimurin, ja öljynvaihto suodattimen kanssa tapahtuu 10 minuutissa.
      Gm Dexos 2 öljyä saa motonetist 20eurolla 5litraa
      Suodatin alta 10euroa
      Raitisilmasuodatin 15e
      sisäilmansuodatin aktiivihiilellä 25e

      Maksaa näistä sitte yli 200e / pelkästään öljynvaihdosta.
      Päälle tulee sitte varaosista aiheutuneet kustannukset.

      Loput isommat jätätte katsastuksen löydettäviksi / käytätte auton tarkastuksessa Ei merkkipajoilla.

      Dokumentoitte kuitteineen kuvineen päivineen tekemänne huollot, miksi tämä ei kelpaisi seuraavalle omistajalle kun moottori on teknisesti huollettu asianmukaisesti

      • hruse

        120kw cruze ketjulla . itellä on 3v ollu rekisterikilven valo vaihettu ajettu 120thk öljy 5l 20e ite oon vaihtanu . halvinta ajoa tähän mennessä . on ollu mersuja ja volvoja bmw muita yhteensä noin 35 40 kpl ikää ihmisellä 54v


    • Anonyymi

      Tarviiko bensakruseen vaihtaa polttoaineensuodatinta koskaan? Huoltokirja ei ainakaan sellaista mainitse.
      Mikä olisi paras tapa korjata peruutustutkan anturit? Saako sopivia muualta kuin marmorilta?

      • Anonyymi

        Entä manuaalivaihteiston öljynvaihto?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe