KELIAKIA=AKNE (?)

....................

Suosittelen kaikkia akneihmisiä käymään keliakiatestissä tai koittamaan gluteenitonta ruokavaliota ja sen vaikutusta ihoon!!! Ja kannattaa lukea kirja "Vaaraalliset viljat"

Itselläni ei ole enää aknea (oli 8 v vaikea akne) viljojen poisjätön vuoksi. Minulla ei ole viljojen poisjätöstä lähtien tullut finnejä kuin vain kuukautisten aikaan, ja nekin ovat heti lähteneet pois.

En jaksa enempää kirjoitella mutta suosittelen kaikille kokeilua.

47

7405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunnoton

      Gluteenit on vaarallisia, ne aiheuttaa mm. syöpää, diabetesta, ms-tautia, epilepsiaa ja kaikkea mahdollista.
      Ruokavalio vaikuttaa tosi paljon akneen. Sokeri, viljat ja kasviöljyt(omega-6) transrasvat aiheuttavat finnejä. VHH parantaa aknea ja omega3 on tärkeä. Iholle rasvat ovat tärkeitä. Luonnollisia eläinrasvoja on turha pelätä.

      • Tiedän mistä puhun

        Gluteeni on todella myrkyllistä iholle! Kaksi viikkoa ilman gluteenia ja eron huomaa kasvojen kunnossa. Enough said.


    • simbalamoi

      joo mä söin leipää ja kauhee paisearmeija ja itsetunto nollassa!!!! fuck you, viljat...

    • Jeijjis

      Itselläni täysjyväviljat eivät aiheuta paise finnejä. Isoin ongelma on alkoholi. Vaikka joisin kuivaa viiniä, nii silti naamaan alkaa darrapäivänä puskea tulehtuneita finnejä. Myös suklaa saa ihoni kukkimaan todenteolla. Nykyisin noudatan sellaista kohtuullista vhh-ruokavaliota. Elikkä n.100-150g/hh/vrk ja ne hiilihydraatit hedelmistä ja täysjyvästä. Akneni on nykyisin lievä ja toivottavasti nyt kesän ja auringon tullessa häviäisi kokonaan. Käytän myös brevoxyl aknevoidetta iltaisin.

      • gluteeniton

        Syö gluteenitonta suklaata äläkä mitään Fazerin sinistä mössöä.


    • .................

      edelliselle: jos noudattaisit täydellistä vhh:ta - viljat kokonaan pois - ei tarvisi mitä luultavimmin kärsiä edes lievästä aknesta!

    • ..............

      Ihan tiedoksi, että ihminen jolla EI ole keliakiaa -hän kun esim. vuoden noudattaa keliakia-dieettiä niin takuulla on.. Suolisto kyllä tottuu ruokavalioon ja alkaa protestoimaan muunlaista vastaan. Keliakian voi kuule ihan itse hankkia samalla tavalla kuin keuhkoahtaumataudinkin. Suosittelen siis vahvasti mainostamaan kyseistä "kikkaa" täällä.

    • heissssssssssss

      Itselläni ei testeistä keliakiaa löytynyt, mutta eivätpä lääkärit löytäneet syytä vatsavaivoille ja muille ongelmille... Kunnes päätin ruveta VHH-ruokavaliolle, ja kas kummaa, eron huomasi sekä vatsani että naamani.
      Täydellisesti en ole osannut pitäytyä kurissa, eli erossa liioista ja vääristä hiilareista, joten ei ole naama täydellisessä kunnossakaan.
      Mutta sitä päivää odotellessa :)

    • Vihdoin iho kunnossa

      Minäkin olen saanut vuosien aknen kuriin jättämällä pois viljat, sokerin ja muut huonot, nopeat hiilarit. Iho ei kestä minkäänlaista (edes täysjyvä) viljaa lainkaan. Syön paljon kasviksia ja marjoja, siemeniä, manteleita, erilaisia papuja ja linssejä sekä lihaa kalaa ja tofua. Niin ja maito on isoissa määrissä myös huono juttu, vuohenjuusto ja sokeroimaton soijamaito sen sijaan sopivat. En takaa että tämä toimii kaikilla, mutta on toiminut minulla.

    • paskapuhetta!!!

      Jos näin on niin miks mun ihotautilääkärit on sanoneet ettei ruualla ole merkitystä akneen? Nämä lääkärit eivät ole olleet työhönsä kyllästyneitä julkisenpuolen lääkäreitä!

      Mikä v itun takia tätä s aatanan karppaamista pitää työntää joka paikasta? Hitto mä nauran teille ja samalla kiroan teidät 20v päästä ku sairastutte sydän ja verisuonitauteihin ja samalla kiroan kun mun vero rahat mene teihin.

      Miten siitä viljasta on tullut nyt vasta myrkkyä? Ihminen ei ole syönnyt lihaa niin paljoo tuhanteen vuoteen mitä se viimesen sadan vuoden aikana on syönyt. Pellosta se ruoka on tullut ja liha oli luksusta!

      Gluteenit aiheuttava mm. MS-tautia?? MS-tautidista ei tiedetä oikeestaan yhtään mitään. Syyitä tautiin ei myöskään tiedetä ni mistäköhän h elvetistä siitä nyt tiedettäis et gluteenit aiheuttais sitä?? Faktaa pöytään ja kunno tutkimuksia eikä mitään hörhö kirjailian olettamuksia

      • hgtfrdghjuyhgtfrghjh

        Akne siis OIKEA akne on yleensä hormonaalista siihen ei pahemmin syömiset auta.


      • ignorance is ... ?
        hgtfrdghjuyhgtfrghjh kirjoitti:

        Akne siis OIKEA akne on yleensä hormonaalista siihen ei pahemmin syömiset auta.

        Väitätkö nyt aivan pokkana ettei ravinto vaikuta hormonitoimintaan? Hohhooh!


      • näppyjäparantelemass

        No tämä ei ole nyt mikään tyhjästä temmattu väite.Vaan ihan oikeasti todella moni on aknensa parantanut kuuleman mukaan gluteenittomalla,VHH-dietillä.Myös maitoa ei kannattaisi ihan huumassa juopotella.Se on kuitenkin ihan henk. kohtaista mikä toimii.En menisi kuitenkaan heti tyrmäämään toisten kertomaan, jos heillä kokemusta on asiasta ja sinulla ei.

        Hiilareita kannattaa syödä järjellä.Valkoiset viljat ja puuroriisit ovat ihan turhia.Kohtuudella voi syödä pieniä määriä hyviä hiilareita, jos mieli tekee.Kasviksia kannattaa taas nauttia runsaasti:)
        Itse olen koko nuoruuteni kärsinyt aknesta ja minulle alkaa nyt riittää, niin kyllä haluan kokeilla tätä ja katsoa onko hyötyä vai ei.Toivn niin.Ikävä tulee tietty pullaa yms;)


      • mihintarvinhh:ta?

        Tähän vaan kommenttina sinä luksuslihasta tietäjä, että ihminen on kehittynyt joskus 200 000-250 000 vuotta sitten, viljan käyttö ruokana n. 15 000 vuotta sitten...että sikäli se viljan syönti on vaan aikasta nuori tapa.. ja kun puhut että viljaa syötiin ennnen paljon ja ei ollut sairauksia niin muistanethan että ihmisen elinikä oli pikkaisen lyhyempi tuolloin (pitkän ajan sairaudet eivät ehtineet kehittyä) ja että taudit tappoivat useimmat heti kun ehtivät elämän ehtoopuolelle.. tavalliset flunssat yms. kun kuumeeseenkaan ei ollut lääkitystä. Eli oikeastaan vasta tässä jonkin aikaa ollaan voitu tutkia mitä kaikkea PITKÄAIKAINEN eri tuotteiden syönti voi aiheuttaa ja nyt näyttää hiukkasen siltä, että tuo vilja silloin aikoinaan keksittynä ei ollutkaan niin hyvä juttu.. odottelen myös tutkimuksia, koska tämä asia "aika uusi" tiettyjen tahojen piirissä ja olen varma että tutkimuksia pian alkaa tupsahtelemaan. Itse olen kyllä jo tässä vaiheessa aika varma että monenmoista syy-seuraus suhdetta löydetään kun näistä kokemuksista ja alan tutkijoista alkaa löytymään puolestapuhujia.


      • faktapeli

      • uusinta uutta

    • kuikkutukku

      Mitä sitä sitten syö, jos ei leipää ? Antakaa vinkkejä. Ei pelkät hedelmät auta nälässä mitään.

    • anti olla

      Noila sapuskoilla ei kyllä raskasta työtä tekevä paljon jaksa. Eihän rehut pidä nälkää ollenkaan.

      • jepjep

        Ai, että proteiinit ja hyvä rasva ei pidä nälkää? Joo-o.

        Huomauttaisin, että jos viljat ja sokerin poistaa ruokavaliostaan niin jäljelle jää melkoisen paljon syötävää. Ja jos jonkun ruokavalion peruspilarit ovat olleet pasta, leipä ja sokeroidut einekset niin ehkä on ihan oman terveytensä kannalta hyvä opetella toisenlaista syömistä. Makaroonin ja vaalean leivän tuoma energia on tyhjää energiaa, jossa ei ole melkeinpä mitään tärkeitä ravintoaineita. Samoin kuin sokerissa energia nousee hetkellisesti korkealle, mutta tulee sieltä nopeasti alas. Kalaa, kanaa, lihaa, paljon kasviksia, kananmunia, pähkinöitä, siemeniä ja marjoja niin kyllä luulisi lähtevän keneltä tahalta nälkä.

        Itse olen huomannut, että iho pysyy ok kunnossa, vaikka kerran kahteen viikkoon herkuttelisi maitosuklaalla (raakasuklaa ei aiheuta iholle mitään ongelmia), ruisleivällä tai jollain muulla sokeri/vilja-herkulla. Kunhan määrä on silloinkin pieni.

        Yllättävän monella on yliherkkyys viljoihin, vaikka se ei keliakia-testeissä näkyisikään. Näkyy sitten henkilön iholla. :(


    • *nimetön*

      Minä olen pistänyt sen huomiolle, että kaikilla tuntemillani keliaakioilla on tosi hyvä iho ja miettinyt onko sillä jotain yhteyttä ruokavalion kanssa.

    • Nepsuli

      Mulla taas on sekä keliakia että akne. EI kiva.

    • tieteilijätär

      Jos katotaan missä maissa ja minkälaisella ruokavaliolla ihmisillä on aknea, niin esim. Japanissa sitä näyttäisi olevan paljon ja ihmiset ei syö ollenkaan leipää ja hyvin vähän makeita. Välimeren maissa syödään vaan valkoista leipää (patonkia, voisarvia ja leivonnaisia) ja päivittäin, mutta siellä näkee vähän aknea. Naapurimaassamme Ruotsissa on hyvin pitkälle samanlainen leivänsyöntikulttuuri kuin meillä, mutta aknea on huomattavasti vähemmän. Jne.
      Joten eiköhän akne ole geeneissä, ei ruokavaliolla siihen juuri voi vaikuttaa, valitettavasti. Tietty voi ja kannattaa aina kokeilla, mutta ei suurin odotuksin.

    • sdfghjklöä'

      En nyt tiedä kuuluuko tämä tänne, mutta kysynpähän vain että onko pälvijaljulla keliakalla ja lievällä aknella jotain yhteyttä? :) Oon siis 16v jolla lievä akne ja pälvikaljusta oon parantunu pari vuotta sitten nyt mietin että voisko mulla olla keliakia (pälvikalju altistaa) josta johtuu tää lievä akne? Koska mun vanhemmilla ei pahemmin ikinä ollu mitään finnejä, vai kuvittelenko vain ja nää on jotain teini iän finnejä..

      • peruna

        Tiesithän, että ns. gluteenittomassakin ruuassa (eli glueeni poistettu) on silti aika roimasti sitä myykkyä.


    • miä

      Itsellä ollut finninaama enemmän tai vähemmän 25vuotta. Kaikenlaista tököttiä ja pilleriäkin on kokeiltu ilman suurempaa apua. Kun muutamia vuosia sitte näpyt muuttu jättiläismäisiksi, kipeiksi mätäpesäkkeiksi joita ei saanut pois kun antibiooteilla, alko masennus jo hiipiä. Nyt kesänä sitten siirryin lähes gluteiinittomalle ruokavaliolle ja paukamia tulee ainoastaan silloin tällöin ihan satunnaisia. Ero näkyi lähes välittömästi ja tähän mennessä näyttää todella hyvältä. En IKINÄ olis uskonut et pääsisin niistä eroon ja harmittaa ainoastaan että vasta näin nelikymppisenä älysin tätä kokeilla. Mitään "finnivoiteita" en käytä enkä muitakaan kalliita pillereitä. Ainoastaan sinkkiä syön muuta terveysruokaa silloin tällöin ja illalla putsaan ihon jojobaöljyllä.

      • sapettaa kyllä

        Mulla aika lailla sama juttu. Paiseita tulee edelleen mutta gluteenin pois jättämisen jälkeen tilanne on selvästi parempi. Mitenkään parantunut en kumminkaan oo. Meinaan nyt vielä kokeilla Bactosania vai mikä se nyt on, sellainen luontaistuotekaupan laktoferriinivalmiste.
        Mulla ei ole mikään auttanut ja kaikki on kokeiltu useampaan kertaan. Tekis mieli heittää sinihappoa naamaan niin eiköhän finnit loppuis.


      • ripaska

        Hienoa, upeaa, aploodeja! Kerro tuo kaikille ihotautilääkäreille ja finninaamoille. Akne on jatkuva tulehdustila, se kertoo että jokin elimistössä krakaa. Lääkärit ja lääketeollisuus.... tököttien ja troppien myynti vie sitä tieteellistä hutkimustakin eteenpäin.

        Lähes gluteenittomalle? Miksei ihan koko gluteenittomalle?


      • ihana ihminen
        sapettaa kyllä kirjoitti:

        Mulla aika lailla sama juttu. Paiseita tulee edelleen mutta gluteenin pois jättämisen jälkeen tilanne on selvästi parempi. Mitenkään parantunut en kumminkaan oo. Meinaan nyt vielä kokeilla Bactosania vai mikä se nyt on, sellainen luontaistuotekaupan laktoferriinivalmiste.
        Mulla ei ole mikään auttanut ja kaikki on kokeiltu useampaan kertaan. Tekis mieli heittää sinihappoa naamaan niin eiköhän finnit loppuis.

        Hei, tarkista vielä että syöt ihan 100% gluteenitonta. Ns. gluteenittomissa vehnäjauhoissakin on gluteenia. Olet varmasti ihana ihminen.


      • viljaraitis
        ripaska kirjoitti:

        Hienoa, upeaa, aploodeja! Kerro tuo kaikille ihotautilääkäreille ja finninaamoille. Akne on jatkuva tulehdustila, se kertoo että jokin elimistössä krakaa. Lääkärit ja lääketeollisuus.... tököttien ja troppien myynti vie sitä tieteellistä hutkimustakin eteenpäin.

        Lähes gluteenittomalle? Miksei ihan koko gluteenittomalle?

        Mä en ollenkaan enää näe asiaa niin, että keliakia tai gluteeniyliherkkyys olis sairaus, vaan silleen, että viljojen proteiini (gluteeni) on niin vaikeaa sulateltavaa ihmiskeholle, että siitä seuraa kaikenmoisia autoimmuunisairauklsia, kuten suolinukan hävikki ja akne ja krooninen väsymys ym.

        Tiesittekö, että modernit viljat on jalostettu sisältämään enemmän gluteenia? Muinaisvehnä eli speltti on vähägluteenisempaa. Koneellisen myllyn keksiminen vasta räjäytti viljatuotteiden nautinnon. Tiettyjä moderneja sairauksia ei esiintynyt ihmisillä, jotka eivät syöneet viljoja, tämän todistaa arkeologia. Oliko vilja syy vai joku muu, sitähän voi vain arvailla. Mut yhteys viljojen ja tiettyjen sairauksien välillä on.

        Kaikkein suurin sulateltava tämä taitaapi olla moderneille aivoillemme.


    • kysyyyyyyyyyy

      Kuinahan nopeasti teillä gluteiinittomuus on parantanut aknen?

      Itse olen aikoinaan ollut 2kk viljattomalla ruokavaliolla ja en muista kuolemaksenikaan kuinka paljon se vaikutti ihoon. Muistikuva on, että olisi vaikuttanut positiivisesti, mutta noinkohan sitten helpommalla piti päästä ja viljat kehiin. Tästä meni vuosia eteenpäin (2-3v) ja aloitin roan syömisen kun patit muuttuivat suuriksi ja kipeiksi, enkä pystynyt juuri kotoa lähtemään.

      Nyt olen sekä roakuurilla viidettä kuukautta, että viljattomalla ruokavaliolla TÄYSIN ollut 2kk ajan. En koskaan tule syömään enää viljaa, niin paljon parempi olo ilman niitä. Uskomatonta mikä ero. Maha voi kerrassaan mahtavasti, energiaa on.

      Itselläni akne niin sitkeässä, että roa kuurista ja 2kk viljattomuudesta huolimatta yhä on finnejä naamassa ja roa kuuri jatkuu vielä 3kk ajan.

      Viljattomuus jatkuukin sitten koko elämän ajan.

      • aurinkorisukasassa

        Hei, kysyyyy! :)
        Roaccutan on aika raju lääke. Uskaltaisinko ehdottaa, että jätät Roan pois? Ehkä antibiootia tilalle?

        Kokeile myös auringinkukkaöljyllä purskuttamista aamuisin ennen syöntiä. Aika uskomaton metodi erilaisten toksiinien poistamiseen.

        http://oilpulling.com/

        Ruokalusikallinen ja 5-15 min. purskuttelua. Itselleni se on aikamoista jumppaa, niin olen kestänyt vasta 5 min. Ja 2 kertaa puoli ruokalusikallista. Parin viikon kuuri tätä.


    • 434sds

      Hohhoijaa...Mistä näitä hörhöjä riittää,siis akne on
      hormonaalinen häiriö eikä mitään tekemistä jonkun keliakian kanssa..
      What ever,lopettakaa syöminen kokonaan niin parannutte kaikesta.goodbye.

      • kuurokeke

        Voi kun sä lammas ymmärtäisit mitä kaikkea gluteiini tekee sun keholle. Ja joo, akne on hormonitoiminnan häiriöstä johtuva jota yllätyspyllätys gluteiini aiheuttaa.


    • nnnaaaam

      Tämä kiinnostaa kovasti. Itselläni on hyvinkin oikutteleva vatsa ja lisäksi aknea kasvoissa. Olisipa huippu hienoa, jos tämä olisi ratkaisu kumpaankin ongelmaan! Keliakia ja laktoosi-intoleranssi on tutkittu, niitä minulla ei ole. Määrättiin syömään ruuansulatusentyymejä, kun ei muutakaan lääkärit keksinyt. Silti oireilee, enkä ole enää niitä entyymejäkään syönyt, kun tuntuivat turhalta. Sitten tämä akne. E-pillereillä parani huomattavasti, mutten voi enää pillereitä syödä. Roa-kuuria en haluaisi syödä, pärjään ennemmin aknen kanssa kuin että haluaisin niitä miljoonia sivuoireita, joita roa voi aiheuttaa. Akneni on siis suht lievä. Taidanpa siis kokeilla tätä. En varmastikaan ainakaan heti alkuun pysty kaikkea hiilihydraattia pois jättämään, oon koukussa aamupuuroon yms., mut kokeillaan kuinka käy! Taidan panostaa marjoihin, hedelmiin ja kasviksiin..

    • 434sds

      "akne on hormonitoiminnan häiriöstä johtuva jota yllätyspyllätys gluteiini aiheuttaa. "

      Vai gluteinii sun tekee hormoonihäiriöitäskin...,voi jeesus noita hörhöjä,
      kun yks näppy perseestä kuivunut niin julistetaan täällä että
      ihmehoito auttoi mua,KOKEILKAA tekin ,ja epätoivoisethan nuorethan koettaa.ja pettyy taas.niinkuin tulee pettymään joka huuhaa jutusta täällä.

    • ohjeet löytyivät

      Ystävät hyvät, minua harmittaa että näin asiallinen keskustelu muuttuu toisten nimittelyksi: milloin yks on hörhö ja toinen lammas.

      Ensinnäkin, jos glueenitonta ruokavalioa kokeilee, niin siinä ei menetä mitään, toisin kun jos kokeilee kalliita lääkkeitä joissa on monissa raskaat sivuvaikutukset.

      Kysytäänpä vielä, että mitä ovat hormonit? Hormonit sukkuloi verenkierrossa ja vievät viestejä elimiin ja aivoihin. Esimerkiksi aineenvaihdunta, kudosten toiminta, uni, mieliala ovat hormonien vaikutusten alueella.

      Mitkä hormonit vaikuttavat aknen syntyyn ja miksi? Jos naishormonit aiheuttaa naisilla aknea, niin miten miehillä? Lääketieteen rehellinen mielipide on tämä: KUKAAN EI OLE TÄYSIN VARMA SIITÄ, MIKÄ AIHEUTTAA AKNEA.

      Gluteeniton ruokavalio ei ole sama kuin vhh. Gluteeniton on siis täysin ilman vehnää, ruista ja ohraa. Itse en syö edes kauraa. Eikä ole yhtään vaikeeta noudattaa. Hiilareista turvallisesti voi syödä perunaa, riisiä, maissia mm. Tattarista, mantelijauhoista, hirssistä voi tehdä itse maukkaita sampylöitä. Siinä kaikki. Ja akne veks.

      Hormoneista vielä, että keliakian yhteys muihin autoimmuunisairauksiin on todistettu. Eli tauteihin, joissa hormonit toimii puutteellisesti, esimerkiksi kilpirauhassairaudet tai diabetes. Lääketiede ei siis osaa vastata siihen miksi joku hormonitoiminta putputtaa viimeisillään ja lääkitystä tarvitaan.

      Tyypillisesti lääketiede keksii lääkkeet ennen syitä. Mutta se, että gluteenin yhteys hormonitoimintaan on löytynyt kertoo taas jotain.

      :)

    • Med.doc

      Niin siis sinulle ei ole selvää mikä aknea aiheuttaa...Henkilöille jotka
      asiasta jotain tietävät heille on päivänselvää ettei mainitsemasi"naishormonit" aiheuta aknea vaan miessukuhormoonit
      eli testosteronin johdannainen eli dht joka muodostuu 5-alpha reductasi entsymin myötä ja juuri tämä on mikä aiheuttaa aknea.

      Siis nyt onkin keliakia mielestäsi syyllinen ei enää pelkkä vilja...
      No kaikista apteekeista saa suomalaista keliakia-testiä n.10-15€
      mutta lähes varmasti keliakia löytyy yhtä paljon kuin aknettomiltakin koska
      keliakilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
      ja sinusta kaikenmaailman viljattomuus-maidottomuus-d-vitamiini kokeiluista ei ole mitään haittaa... Tuollaisten turhien kokeilujen vuoksi iho
      ehtii pahentua ja muodostaa arpia https://www.google.fi/search?q=aknearpia&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=en&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=vEVGUd6nHpT64QTCtIDIBQ&biw=1032&bih=510&sei=v0VGUdCADIKI4ATu5oGYBw#um=1&hl=en&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GB:official&tbm=isch&sa=1&q=akne&oq=akne&gs_l=img.3..0l10.8593.9651.0.10157.5.5.0.0.0.0.163.594.1j4.5.0...0.0...1c.1.6.img.sa2LUNcsfUA&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.43828540,d.bGE&fp=58248ecd164e8568&biw=1032&bih=510

      Sekä masentaa entisestään epätoivoista nuorta väsyneenä kaikenmaailman hörhöjen kokeiluihin.
      Hankkikaa asianmukaiset lääkkeet ja unohtakaa nämä hörhö-vouhottajat täällä.

    • pitsanaama

      miten tuo keliakia testi otetaan ja antaako terveyskeskus lääkäri helposti lähetteen?

      itse olen 10v uotta kärsinyt aknesta ja monta roa kuuria syönyt.

    • Koekappale

      Jos gluteeniton ruokavalio parantaisi finnit, niin meillä keliaakikoillahan olisi sitten iho kuin vauvan peppu. Takana on 20 vuotta gluteenitonta ruokavaliota, ja naama on rasvoittuva ja finnejä pukkaa... Luuletteko, etteivät lääkärit tai kukaan muu olis huomannut, mikäli keliaakikoilla olisi aina puhdas ja terve iho? Sitä paitsi gluteeniton ruokavalio sisältää pudistettuja tärkkelyksiä ja vähän kuitua. Ei ole terveellistä, ei. Itse yritän syödä paljon kuitua ja jättää tärkkelykset - jotka vastaavat energialtaan sokeria nopeina hiilareina - väliin. Vaan ei auta, ei. Iho tuli perintönä siinä missä taipumus keliakiaankin.

    • Entinen akneilija

      Miksi ihmeessä asiallinen keskustelu menee aina syyttelyyn ja toisten nimittelyyn? Eikös täällä ole jo monta kertaa mainittu, että kaikilla gluteeniton ruokavalio ei välttämättä toimi tai poista aknea. Hörhöilyä gluteeniton ruokavalio sen sijaan ei ole, tutkimusten määrä gluteenin epäterveellisyydestä lisääntyy jatkuvasti.

      Itse olen ollut nyt kaksi viikkoa gluteenittomalla ruokavaliolla, ja iho voi paljon paremmin jo nyt. Muutoksia oon huomannut olossa muutenkin: energiaa riittää paremmin ja turvotus on kadonnut. Keliakiaa lääkärit ei minulla ole todennut olevan. En myöskään käytä käsiteltyjä maitotuotteita, sokeria käytän mahdollisimman vähän.

      Gluteeniton ruokavalio on ainakin minulla toiminut mahtavasti! En malta odottaa kuinka hyvältä iho näyttää esim. kuukauden päästä. :)

    • Pallokeli

      Koekappaleen akne johtuu ettei ruokavalio ole kuitenkaan viljaton ja jos syö vielä glukoosi fruktoosisiirappia sisältäviä tuotteita ja riisiä, niin ei se akne ainakaan helpota. Akneen kannattaa käyttä ravintolisänä rikkiä (MSM), joka tuntuu parantavan ihoa.

      Apteekista saatavassa keliakia testissä näkyy vaan yksi keliakia tyyppi, koska kaikki keliakiat eivät tuota vasta-ainetta vereen.

    • veli-veikkoxx

      Taas tuo höpö-höpö viljahörhövauhdissa täällä ja vastailemassa omiin vieteihinsä.
      Ja se kirjoitetaan suomeksi vieläkin GLUTEIINI ei gluteeni.

    • kannatan

      Gutleiini hörhöille peukku! (Veli veikkoxx, vituttaako oikeinkirotus?).

      Tuntuu että maailmassa on liikaa tylsyyteen kuolevia dissaaja nörttejä kun ovat ylipäänsä vaivautuneet esittämään typeriä kommenttejaan ja ylipäänsä löytänyt keskustelun. Aina löytyy joku idiootti!!! Opetelkaa oikeinkirjoitusta ja kärsikää siitä aknenne kera, minä nautin terveemmästä ihosta joka glutteniienin...eiku gutleiini... (no ihan sama, tajusit tampio) pois jättämisen takia.

      Asiasta tietämättömien dissaaja nörtti trollien eliminointiryhmä olis kova sana.

    • Glutteeniaknekoseonkin

      Onko täällä ketään, jolle gluteeniton ruokavalio ois auttanut onteloakneen? Paisemaisiin syviin, joita on nyt kuutisen vuotta puskenut. Niskaan, pakara-alueelle, reisien yläosiinkin, selkään. Myös rintojen alle. Ikäni, 47.
      Rukiista piti jo muusta syystä luopua. Ärsyttää hapot roiskumaan...

      Hormonaalinenhan tämä minun akneni siis tämän ketjun mukaan ei voi olla? Alkoi kyllä juuri kun esivaihtarit alkoi.
      Ja ois kiva saada ihan faktatietoa, parantuneista, pelkällä ruokavalioremontilla. Tarkoitan juuri tätä kunnon aknea- en paria pinnallista näppylää. Mikä taho maksaa sen ruokavaliokorvauksenkaan, jos ei ole todennettua tautia muuta kuin tuo akne?

      Olen kokeillut varmaan kymmeniä pattienhäätökonsteja. Mikään ei ole tuonut pysyvää apua- ainoa keino paise paiseelta on poksauttaa ne, ja tulpan tultua vuotavat mätää, tai veristä mätää ja paranevat, joskus täyttyvät uudelleen. Sosiaalinen haitta on mittava, mutta en ole ihan arkalasta onneksi- menen uimaan, jne sen näköisenä kuin olen.

    • aknejopois

      Onteloakne on hormoonallinen vaiva. Kilpirauhanen,naishormonit yleensä syypäitä. Gluteeniton ruokavalio on auttanut minua. Kannattaa myös tarkistaa d-vitamiini labrassa. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe