lähihoitajan palkka?

tietämätön

Paljon on lähihoitajana peruspalkka kunnallisella puolella? vaihteleeko paikkakunnittain vai onko joku tietty kk-palkka??

102

57946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Madde

      Lähihoitajan peruspalkka on II-kalleusluokassa 1449,34€/kk ja 1.9.04 nousee ad. 1500€ ja risat/kk.
      Ensimmäinen kalleusluokka käsittää Etelä-Suomen, jossa palkka n.30€ enemmän, kuin toisen kalleusluokan aluella, joka käsittää loput Suomesta. Eli etelässä palkat hieman suurempia, jossa asuminenkin on tosin kalliimpaa.

      • koululainen

        jos minä olisin lähihoitaja saisinko myös 1500 euroa??


      • sipulipeippo

        EI ! oma peruspalkkani on kk 1936 e ja risat sitten vielä ilta/yö lisät. Olen vantaan kaupungilla töissä. HUSin piirissä lähihoitajilla on paskempi palkka kuin Kaupungin työntekijöillä, etkä tule saamaan parempaa liksaa vaikka olisit yksityisellä lähihoitajana :))


      • jippiip
        koululainen kirjoitti:

        jos minä olisin lähihoitaja saisinko myös 1500 euroa??

        Kunnallisella sektorilla peruspalkkasi on tänä vuonna 1920€ vuoro ja viikonloppulisät. Helsingin lähettyvillä muutaman kympin enemmän.


      • HAAHAAHAAA1
        koululainen kirjoitti:

        jos minä olisin lähihoitaja saisinko myös 1500 euroa??

        koska oot koululainen


      • moonik
        jippiip kirjoitti:

        Kunnallisella sektorilla peruspalkkasi on tänä vuonna 1920€ vuoro ja viikonloppulisät. Helsingin lähettyvillä muutaman kympin enemmän.

        Täällä n. 1800 e /kk bruttona


      • Lähihoitajaksi
        jippiip kirjoitti:

        Kunnallisella sektorilla peruspalkkasi on tänä vuonna 1920€ vuoro ja viikonloppulisät. Helsingin lähettyvillä muutaman kympin enemmän.

        Entäs jos asuu espoossa???


    • kehiin!

      Ei kannata suostua töihin minimipalkalla!
      Reilu mutta järkevä palkkatoive hakemukseen(olen todennut että 20% peruspalkkaan lisää on hyvä toive). Jos haluavat sinut töihin maksavat kyllä.

    • PALKKA

      Minun palkka lähihoitajana on 1542 EUR/KK ja kun teen 3-vuorotyötä ja myös valvontoja paljon on kk-palkkani noin 2000-2500 EUR/KK.Tulen hyvin toimeen :D Ja työni avopsykiatriassa on mielenkiintoista,haastavaa ja kehittävää!Olen tyytyväinen!

      • alipalkattu

        Olen sairaanhoitaja ja palkkani on 1795e kuussa ,josta verojen jälkeen jää käteen 1300e, teen myös vuorotyötä, mutta edes vuorotyölisien kanssa kuukausipalkkani ei lähentele 2000 euroa, puhumattakaan 2500 eurosta.Joten mistähän olet löytänyt noin hyväpalkkaisen työpaikan, kerrothan meille muillekin???


      • Lähihoitaja
        alipalkattu kirjoitti:

        Olen sairaanhoitaja ja palkkani on 1795e kuussa ,josta verojen jälkeen jää käteen 1300e, teen myös vuorotyötä, mutta edes vuorotyölisien kanssa kuukausipalkkani ei lähentele 2000 euroa, puhumattakaan 2500 eurosta.Joten mistähän olet löytänyt noin hyväpalkkaisen työpaikan, kerrothan meille muillekin???

        No kaikkea voi aina epäillä mutta itse olen palkkaani tyytyväinen.Tosin ei varmaan ole helppoa niillä lähihoitajilla jotka tekee vain päivävuoroa kunnallisesti ja asuvat pääkaupunkiseudulla.Siinä menee palkasta yli puolet asumiskustannuksiin ja varmaan käteen jää sama summa käyttörahaa kuin työttömillä,jotka eivät tee mitään,toisin kuin lähihoitaja joka nykyään tekee työtä jossa vastuu alueet vain kasvavat.Esim. omassa yksikössäni lh/sh työtehtävät eivät eroa mitenkään toisistaan.Lääkket,injektiot,supportointi,perheinterventiot jne jne hoitaa niin lh kuin sh.

        Viime vuosi oli omalla kohdallani erityisen hyvää aikaa.Tein 2 työtä aivan loistavissa paikoissa puolivuotta ja eio rasittanut yhtään koska työ oli tosi mielenkiintoista.Toisessa tein aktiivisesti yövuoroja ja toisessa 2-vuorotyötä.Oli ihan kivaa vähän venytellä 6 kuukautta kun palkka oli 4000-5000 EUR/kk.Tosin kyllä siinä saikin tehdä mutta tosi hyvät säästöt kääri 6kk aikana.Sitten siirryin taas tähän yhteen työhön.


      • hoitaja myös
        alipalkattu kirjoitti:

        Olen sairaanhoitaja ja palkkani on 1795e kuussa ,josta verojen jälkeen jää käteen 1300e, teen myös vuorotyötä, mutta edes vuorotyölisien kanssa kuukausipalkkani ei lähentele 2000 euroa, puhumattakaan 2500 eurosta.Joten mistähän olet löytänyt noin hyväpalkkaisen työpaikan, kerrothan meille muillekin???

        Mikä ihmeen hyväpalkkainen työpaikka? Tässä on juuri se ongelma! Ei ole olemassa mitään hyväpalkkaisia työpaikkoja. On vain riittävän korkeita palkkatoivomuksia ja huolellisesti tehtyjä työsopimuksia.

        Palkkaa saa sen mitä pyytää! Ei mikään ihme ettei hoitajien asema koskaan parane kun otetaan vaan kiltisti vastaan kaikki mitä tarjotaan ilman mitään kritiikkiä! Ei lääkäreillekkään maksettaisi nykyisiä palkkoja elleivät he olisi niitä vaatineet. Aivan turha narista TEHY:n luuserimeiningistä: Kaikki on itsestä kiinni!

        Ei muuta kun kamat kantoon ja menoksi jos ei palkka miellytä! Kyllä jossain maksetaan se mitä pyydät! Voi yhren kerran kun ottaa selkärangattomuus aivoon!!!!!!!


      • HELLA ja LETTAS
        hoitaja myös kirjoitti:

        Mikä ihmeen hyväpalkkainen työpaikka? Tässä on juuri se ongelma! Ei ole olemassa mitään hyväpalkkaisia työpaikkoja. On vain riittävän korkeita palkkatoivomuksia ja huolellisesti tehtyjä työsopimuksia.

        Palkkaa saa sen mitä pyytää! Ei mikään ihme ettei hoitajien asema koskaan parane kun otetaan vaan kiltisti vastaan kaikki mitä tarjotaan ilman mitään kritiikkiä! Ei lääkäreillekkään maksettaisi nykyisiä palkkoja elleivät he olisi niitä vaatineet. Aivan turha narista TEHY:n luuserimeiningistä: Kaikki on itsestä kiinni!

        Ei muuta kun kamat kantoon ja menoksi jos ei palkka miellytä! Kyllä jossain maksetaan se mitä pyydät! Voi yhren kerran kun ottaa selkärangattomuus aivoon!!!!!!!

        SANOPPA MUUTA .... SÄKIN TÄÄLLÄ VAAN KITISET JA ARVOSTELET MUITA!!NÄYTÄ ESIMERKKIÄ JA NÄYTÄ MITEN NOSTAT LÄHIHOITAJIEN/SAIRAANHOITAJIEN PALKKOJA...ET AINAKAAN NARISEMALLA SUOMI24.FI SIVULLA TAI KESKINKERTAISIA NEUVOJASI JAELLEN.KAIVATAAN KONKRETIAA!NOOOH...PYSTYTKÖ MIHINKÄÄN?AIJAA...ET SIIS PYSTY...MUUHUN KUIN SUOMI24.FI KYTTÄÄMISEEN!NO EI IHME ETTEI PALKAT NOUSE! :D


      • hoitaja myös
        HELLA ja LETTAS kirjoitti:

        SANOPPA MUUTA .... SÄKIN TÄÄLLÄ VAAN KITISET JA ARVOSTELET MUITA!!NÄYTÄ ESIMERKKIÄ JA NÄYTÄ MITEN NOSTAT LÄHIHOITAJIEN/SAIRAANHOITAJIEN PALKKOJA...ET AINAKAAN NARISEMALLA SUOMI24.FI SIVULLA TAI KESKINKERTAISIA NEUVOJASI JAELLEN.KAIVATAAN KONKRETIAA!NOOOH...PYSTYTKÖ MIHINKÄÄN?AIJAA...ET SIIS PYSTY...MUUHUN KUIN SUOMI24.FI KYTTÄÄMISEEN!NO EI IHME ETTEI PALKAT NOUSE! :D

        Ei mua muiden palkat kuin omani kiinnostakkaan. En ole tässä mitenkään koko ammattikunnan asialla!
        Jokainen huolehtii omasta palkkauksestaan!


      • Hoitaja
        hoitaja myös kirjoitti:

        Ei mua muiden palkat kuin omani kiinnostakkaan. En ole tässä mitenkään koko ammattikunnan asialla!
        Jokainen huolehtii omasta palkkauksestaan!

        Ootpa harvinaisen katkera hoitajaksi...mahtaa potilaat saada melkosta kohtelua! :D


      • hoitaja myös
        Hoitaja kirjoitti:

        Ootpa harvinaisen katkera hoitajaksi...mahtaa potilaat saada melkosta kohtelua! :D

        Onko katkeruuden merkki se, että yrittää hoitaa omaa palkkaustaan ja etujaan paremmiksi? Itseäni luonnehtisin ammattitaitoiseksi, oman arvoni tuntevaksi ja päämäärätietoiseksi.


      • TYPERÄÄ
        hoitaja myös kirjoitti:

        Onko katkeruuden merkki se, että yrittää hoitaa omaa palkkaustaan ja etujaan paremmiksi? Itseäni luonnehtisin ammattitaitoiseksi, oman arvoni tuntevaksi ja päämäärätietoiseksi.

        JUU...NO ON SE AINAKIN TYPERÄÄ...KAS KUN SE EI ONNISTU WWW.SUOMI24.FI SAITEISSA RUIKUTTAMALLA...OLETKO TYÖAIKANAKIN VAIN NETISSÄ?PALKKA-ASIAT HOIDETAAN IHAN MUUALLA JA NIIN KAUAN AIKAA KUN ESIM SUPERISSA ON AKKAVALTA JA TYÖPAIKOILLAKIN EI PALKOISSA TAPAHDU YHTÄÄN MITÄÄN.SE ON JO NÄHTY!


      • Lähihoitaja
        hoitaja myös kirjoitti:

        Onko katkeruuden merkki se, että yrittää hoitaa omaa palkkaustaan ja etujaan paremmiksi? Itseäni luonnehtisin ammattitaitoiseksi, oman arvoni tuntevaksi ja päämäärätietoiseksi.

        Että olet lähihoitaja. Et saa minua vakuuttuneeksi. Jos olet lähihoitaja, tuskin kukaan haluaisi sinut hoitajakseen

        Tuollaisella luonteella varustettu lähihotaja vaarantaa potilaideb turvallisuuden..


      • timantti
        alipalkattu kirjoitti:

        Olen sairaanhoitaja ja palkkani on 1795e kuussa ,josta verojen jälkeen jää käteen 1300e, teen myös vuorotyötä, mutta edes vuorotyölisien kanssa kuukausipalkkani ei lähentele 2000 euroa, puhumattakaan 2500 eurosta.Joten mistähän olet löytänyt noin hyväpalkkaisen työpaikan, kerrothan meille muillekin???

        no ei ole ihme että epäilyttää... Mulla jää ruotsissa lähihoitaja työsä, 2-vuoro KÄTEEN n.
        11 000 kr eli se vastaa euroissa n. 1157 euroa. Siis ihan käsittämätöntä että sairaanhoitajalla jolla on pitempi koulutus, enemmän vastuuta jne. suostuu edes raatamaan tuolla palkalla. Hyvä ruotsi! Kyllä ne ees jossakin on parempia!


      • kyllä
        Lähihoitaja kirjoitti:

        No kaikkea voi aina epäillä mutta itse olen palkkaani tyytyväinen.Tosin ei varmaan ole helppoa niillä lähihoitajilla jotka tekee vain päivävuoroa kunnallisesti ja asuvat pääkaupunkiseudulla.Siinä menee palkasta yli puolet asumiskustannuksiin ja varmaan käteen jää sama summa käyttörahaa kuin työttömillä,jotka eivät tee mitään,toisin kuin lähihoitaja joka nykyään tekee työtä jossa vastuu alueet vain kasvavat.Esim. omassa yksikössäni lh/sh työtehtävät eivät eroa mitenkään toisistaan.Lääkket,injektiot,supportointi,perheinterventiot jne jne hoitaa niin lh kuin sh.

        Viime vuosi oli omalla kohdallani erityisen hyvää aikaa.Tein 2 työtä aivan loistavissa paikoissa puolivuotta ja eio rasittanut yhtään koska työ oli tosi mielenkiintoista.Toisessa tein aktiivisesti yövuoroja ja toisessa 2-vuorotyötä.Oli ihan kivaa vähän venytellä 6 kuukautta kun palkka oli 4000-5000 EUR/kk.Tosin kyllä siinä saikin tehdä mutta tosi hyvät säästöt kääri 6kk aikana.Sitten siirryin taas tähän yhteen työhön.

        on jo potilaiden turvallisuus heikoissa kantimissa, jos hoitaja tekee 3 vuoroa putkeen....Mietin vaan...


      • tuntematon
        Lähihoitaja kirjoitti:

        No kaikkea voi aina epäillä mutta itse olen palkkaani tyytyväinen.Tosin ei varmaan ole helppoa niillä lähihoitajilla jotka tekee vain päivävuoroa kunnallisesti ja asuvat pääkaupunkiseudulla.Siinä menee palkasta yli puolet asumiskustannuksiin ja varmaan käteen jää sama summa käyttörahaa kuin työttömillä,jotka eivät tee mitään,toisin kuin lähihoitaja joka nykyään tekee työtä jossa vastuu alueet vain kasvavat.Esim. omassa yksikössäni lh/sh työtehtävät eivät eroa mitenkään toisistaan.Lääkket,injektiot,supportointi,perheinterventiot jne jne hoitaa niin lh kuin sh.

        Viime vuosi oli omalla kohdallani erityisen hyvää aikaa.Tein 2 työtä aivan loistavissa paikoissa puolivuotta ja eio rasittanut yhtään koska työ oli tosi mielenkiintoista.Toisessa tein aktiivisesti yövuoroja ja toisessa 2-vuorotyötä.Oli ihan kivaa vähän venytellä 6 kuukautta kun palkka oli 4000-5000 EUR/kk.Tosin kyllä siinä saikin tehdä mutta tosi hyvät säästöt kääri 6kk aikana.Sitten siirryin taas tähän yhteen työhön.

        Hei lähihoitaja missä paikoissa olet työskennellyt, jos palkkasi on ollut noin hyvä? Mietin itse lähihoitajan ammattia, mutta palkka ei ole mitenkään houkutteleva. Onko kunnalla vai valtiolla parempi palkka?.


      • pääkaupunkiseudulla
        tuntematon kirjoitti:

        Hei lähihoitaja missä paikoissa olet työskennellyt, jos palkkasi on ollut noin hyvä? Mietin itse lähihoitajan ammattia, mutta palkka ei ole mitenkään houkutteleva. Onko kunnalla vai valtiolla parempi palkka?.

        Palkkani on tuntipalkka. Eli jos olen ahkera(sitähän tietysti olen) netto on n. 1600,- -2000,-/kk työtunteja on sit oltava 150-170/kk
        Tuohon on tietysti laskettu myös ilta ja viikonloppulisät karkeasti laskettuna n. 10% lisää peruspalkkaan.

        Esitin palkkatoivomuksen paikkaa hakiessani ja lyhyen mutta tuloksekkaan neuvottelun jälkeen tehtiin kompromissi, jossa toiveeni huomioitiin ja työnantaja oli tyytyväinen.

        Tosin olen ollut työelämässä pitkään joten lähtöpalkkakin oli jo maximi sellainen.

        Kunnallisella on etuna kk palkka mutta tuloihisi et voi juurikaan vaikuttaa... ja vapaita järjestäessäsi törmäät byrokratiaan joka ei yksityisellä tuota samanlaisia ongelmia.

        Olen tällä hetkellä tyytyväinen:)


      • Lähihoitaja-a
        Lähihoitaja kirjoitti:

        No kaikkea voi aina epäillä mutta itse olen palkkaani tyytyväinen.Tosin ei varmaan ole helppoa niillä lähihoitajilla jotka tekee vain päivävuoroa kunnallisesti ja asuvat pääkaupunkiseudulla.Siinä menee palkasta yli puolet asumiskustannuksiin ja varmaan käteen jää sama summa käyttörahaa kuin työttömillä,jotka eivät tee mitään,toisin kuin lähihoitaja joka nykyään tekee työtä jossa vastuu alueet vain kasvavat.Esim. omassa yksikössäni lh/sh työtehtävät eivät eroa mitenkään toisistaan.Lääkket,injektiot,supportointi,perheinterventiot jne jne hoitaa niin lh kuin sh.

        Viime vuosi oli omalla kohdallani erityisen hyvää aikaa.Tein 2 työtä aivan loistavissa paikoissa puolivuotta ja eio rasittanut yhtään koska työ oli tosi mielenkiintoista.Toisessa tein aktiivisesti yövuoroja ja toisessa 2-vuorotyötä.Oli ihan kivaa vähän venytellä 6 kuukautta kun palkka oli 4000-5000 EUR/kk.Tosin kyllä siinä saikin tehdä mutta tosi hyvät säästöt kääri 6kk aikana.Sitten siirryin taas tähän yhteen työhön.

        Mistäköhän työpaikasta tommoset rahat saa? Ei ainakaan suomesta??

        Ihmettelen vaan aika kova palkka olis lähihoitajalle kun sairaanhoitajatkaan ei tienaa noin paljoa...

        Ei palkoista valiteltaiskaan jos tommoset rahat tulisi :)


      • Lähihoitaja-a
        Lähihoitaja-a kirjoitti:

        Mistäköhän työpaikasta tommoset rahat saa? Ei ainakaan suomesta??

        Ihmettelen vaan aika kova palkka olis lähihoitajalle kun sairaanhoitajatkaan ei tienaa noin paljoa...

        Ei palkoista valiteltaiskaan jos tommoset rahat tulisi :)

        Tarkotin tuohon vietiin kysymykseni jossa palkka tulot oli useamman tonnin verran :)


      • AdaEmilia
        alipalkattu kirjoitti:

        Olen sairaanhoitaja ja palkkani on 1795e kuussa ,josta verojen jälkeen jää käteen 1300e, teen myös vuorotyötä, mutta edes vuorotyölisien kanssa kuukausipalkkani ei lähentele 2000 euroa, puhumattakaan 2500 eurosta.Joten mistähän olet löytänyt noin hyväpalkkaisen työpaikan, kerrothan meille muillekin???

        Olen Tuusulan kunnalla töissä lähihoitajana. Olen tehnyt tässä ammatissä töitä 8v ja 4 kk. Perusluksani yhdellä ikälisällä on 2109€/kk. Tähän viikonloppu-,sunnuntai ja pyhäkorvaukset , sekä ilta- ja yövuorot päälle niin palkkani yltää hyvinkin usein liki 2700€:n paikkeille. Tuusulassa palkat ovat muita kuntia korkeammat.


      • moonik
        Lähihoitaja-a kirjoitti:

        Mistäköhän työpaikasta tommoset rahat saa? Ei ainakaan suomesta??

        Ihmettelen vaan aika kova palkka olis lähihoitajalle kun sairaanhoitajatkaan ei tienaa noin paljoa...

        Ei palkoista valiteltaiskaan jos tommoset rahat tulisi :)

        1700 nettona lisineen..3 vuorotyöstä hankkii tosiaan enemmän, mutta muistakaa, että viikoloput ja illat ja juhlapyhät ollaan töissä, kun muut juhlii :(


    • kaupunki 02-alueella

      henkilökohtainen osuus
      vuorityölisä
      kokemuslisä
      = yli 2000€/kk

    • 08-valmistunut

      Viimeisin palkkakuitti: lisineen 2500e bruttona. Tosin yötöitäkin tullut tehtyä. Toimeen tulen :)

    • lähihoitajatar

      Vaihtelee paikkakunnittain.Tuollla missä olen töissä on perus kk-palkka on 1793,35 euroa.Mutta jos teet sijaisuutta niin sijaisilla ei ole ihan niin paljon kuin vakkareilla,sitten kun saa vakituisen työpaikan se palkka nousee.

      • ihmettä?

        "Mutta jos teet sijaisuutta niin sijaisilla ei ole ihan niin paljon kuin vakkareilla,sitten kun saa vakituisen työpaikan se palkka nousee."

        Häh! Tekniikan alan ihmisenä en voi kuin ihmetellä. Meillä palkka maksetaan työn vaativuuden mukaan eikä työsuhteen laatu vaikuta siihen.

        Erikoista, jos vakituisuus tekee työstä jotenkin vaativampaa. Eikö hoitoalalla päde sääntö "sama työ - sama palkka"?


      • asdas
        ihmettä? kirjoitti:

        "Mutta jos teet sijaisuutta niin sijaisilla ei ole ihan niin paljon kuin vakkareilla,sitten kun saa vakituisen työpaikan se palkka nousee."

        Häh! Tekniikan alan ihmisenä en voi kuin ihmetellä. Meillä palkka maksetaan työn vaativuuden mukaan eikä työsuhteen laatu vaikuta siihen.

        Erikoista, jos vakituisuus tekee työstä jotenkin vaativampaa. Eikö hoitoalalla päde sääntö "sama työ - sama palkka"?

        Sijaisilta vähennetään ainakin vanhuspuolella yleisesti jonkin verran palkasta ihan sillä perusteella, että ovat sijaisia. Toissakesältä (jo valmistunut lähäri) palkka oli 82 % normaalista. Jossain tarjottiin 75%, en mennyt.


    • Taikku_

      Itse työskentelen kaupungilla.. mielenterveys-ja päihde puolella.. :) Palkka on n.1900e/kk.. Liian vähän.., mutta kyllä sillä elää..

      • mie vaan

        Mulla palkka pääkaupunki seudulla yleisellä puolella 1849€/kk lisät. Eli kun teen melkein pelkästään yövuoroa on mun palkka n.2700€/kk. :) et kyl tolla jo pärjää ja kivasti jää itelleki käteen elämistä varten..mie oon ainakin tyytyväinen enkä valita. =)


      • Mihin liittoon?
        mie vaan kirjoitti:

        Mulla palkka pääkaupunki seudulla yleisellä puolella 1849€/kk lisät. Eli kun teen melkein pelkästään yövuoroa on mun palkka n.2700€/kk. :) et kyl tolla jo pärjää ja kivasti jää itelleki käteen elämistä varten..mie oon ainakin tyytyväinen enkä valita. =)

        Hei, tietääkö kukaan miten nykyään vaikuttaa palkkaan vai vaikuttaako oletko liitossa? olen hakeutumassa lähihoitajan työhön ja mietin liitynkö Superiin vai yleiseen ns.Loimaan liittoon. Kun liitot tekevät sopimuksia palkoista ja ihmiset kuuluvat eri liittoihin niin määräytyykö palkka asaksi sen mukaan? Vai mikä on minimipalkka yksityisellä Järvenpää, Kerava alueella? Olen tässä palkka-asiassa aika sekaisin.


      • Hilkka 52
        Mihin liittoon? kirjoitti:

        Hei, tietääkö kukaan miten nykyään vaikuttaa palkkaan vai vaikuttaako oletko liitossa? olen hakeutumassa lähihoitajan työhön ja mietin liitynkö Superiin vai yleiseen ns.Loimaan liittoon. Kun liitot tekevät sopimuksia palkoista ja ihmiset kuuluvat eri liittoihin niin määräytyykö palkka asaksi sen mukaan? Vai mikä on minimipalkka yksityisellä Järvenpää, Kerava alueella? Olen tässä palkka-asiassa aika sekaisin.

        Suomessa on vapaus kuulua tai olla kuulumatta liittoihin. Loimaan kassaan minä kuulun.


      • Hoitaja*
        Hilkka 52 kirjoitti:

        Suomessa on vapaus kuulua tai olla kuulumatta liittoihin. Loimaan kassaan minä kuulun.

        Vain kodinhoitajan palkka on parempi tehyyn kuuluvilla, lähihoitaja ja terveydenhoitaja ei vaikutusta. Syyskuun alussa nousee palkat.


      • tarja-
        Hilkka 52 kirjoitti:

        Suomessa on vapaus kuulua tai olla kuulumatta liittoihin. Loimaan kassaan minä kuulun.

        Kaltaistasi ihmistä kutsutaan vapaamatkustajaksi. Sinulle kyllä kelpaa liittojen neuvottelemat korotukset ja muut edut, mutta sinun tulee mielestäsi saada ne ilmaiseksi. Muut maksavat sinunkin puolestasi.

        Paheksun syvästi!


      • tiituska :)

        nyt kun olen lukenut teidän kommentteja täällä niin voisin kertoa hieman minun työstä. valmistuin 09 vuonna urheiluhierojaksi, jonka jälkeen en ole tehnyt hierojan hommia. muutin toiseen kaupunkiin kun sain sieltä töitä, avustajan töitä. Aluksi minulle sanottiin että olisimme kesällä tälle kys. hlölle avustajia max 3vkoa. Syksyn mittaan jokainen meistä kirjoitti vakkari sopimuksen (mikä on hyvä työtilanteita ajatellen) mutta rehellisesti voin sanoa että kaduttaa ja kovaa... Silloin saimme palkkaamme tosin kaikki lisät ja lomarahat 2x viikossa. käteen jäi n. 1300e/kk. Olimme kaikki nimikkeellä "vammaisavustaja" vakkari sopimuksemme myötä nimikkeemme ei ole muuttunut, vaikka tämä potilas mitä hoidamme on HENGITYSHALVAUSPOTILAS! olemme edelleenkin avustajan palkalla, työ on muuttunut sairaan hoitajan työksi suurimmaksi osaksi... kaiken maailman imujen, ambujen, peg-letkun ja tietysti hengityskoneen myötä. Nyt on vielä ehdotettu että rupeaisimme itse vaihtamaan sisäkanyylia (henkitorvessa oleva kanyyli)... tälläisistä hommista minulle jää palkkaa käteen n.800-1000e/kk. samalla paikkakunnalla jossa olen asuu toinen samantyylinen potilas hänen "rinkinsä" saa palkkaa n.15e/h ja me saamme vain 10.71e/h olemme pyytäneet palkankorotusta sillä tämä ei ole enää normaalia avustusta millään osalla. henkisesti kuin fyysisesti todella raskasta, ollaan aina vuorossa yksin, ja hyvä jos saadaan joskus pitää "normaalisti" ruokapaussimme. 6hlön ringistä enää kaksi alkuperäistä on jäljellä, vuoden aikana aika paljon henkilöitä on tullut ja mennyt vedoten siihen että liian huonopalkka ja huonot työolosuhteet.
        pyydän tähän mun romaanin perään että saisitte olla tyytyväisiä kun tienaatte edes tonnin päälle, tänne otetaan ilomielin kokeilemaan mitä on "orjatyö" jos ei osaa arvostaa sen hetkistä tilannetta... HYVÄÄ KEVÄÄN JATKOA KAIKILLE :)


      • todellaTyrmistynyt
        tiituska :) kirjoitti:

        nyt kun olen lukenut teidän kommentteja täällä niin voisin kertoa hieman minun työstä. valmistuin 09 vuonna urheiluhierojaksi, jonka jälkeen en ole tehnyt hierojan hommia. muutin toiseen kaupunkiin kun sain sieltä töitä, avustajan töitä. Aluksi minulle sanottiin että olisimme kesällä tälle kys. hlölle avustajia max 3vkoa. Syksyn mittaan jokainen meistä kirjoitti vakkari sopimuksen (mikä on hyvä työtilanteita ajatellen) mutta rehellisesti voin sanoa että kaduttaa ja kovaa... Silloin saimme palkkaamme tosin kaikki lisät ja lomarahat 2x viikossa. käteen jäi n. 1300e/kk. Olimme kaikki nimikkeellä "vammaisavustaja" vakkari sopimuksemme myötä nimikkeemme ei ole muuttunut, vaikka tämä potilas mitä hoidamme on HENGITYSHALVAUSPOTILAS! olemme edelleenkin avustajan palkalla, työ on muuttunut sairaan hoitajan työksi suurimmaksi osaksi... kaiken maailman imujen, ambujen, peg-letkun ja tietysti hengityskoneen myötä. Nyt on vielä ehdotettu että rupeaisimme itse vaihtamaan sisäkanyylia (henkitorvessa oleva kanyyli)... tälläisistä hommista minulle jää palkkaa käteen n.800-1000e/kk. samalla paikkakunnalla jossa olen asuu toinen samantyylinen potilas hänen "rinkinsä" saa palkkaa n.15e/h ja me saamme vain 10.71e/h olemme pyytäneet palkankorotusta sillä tämä ei ole enää normaalia avustusta millään osalla. henkisesti kuin fyysisesti todella raskasta, ollaan aina vuorossa yksin, ja hyvä jos saadaan joskus pitää "normaalisti" ruokapaussimme. 6hlön ringistä enää kaksi alkuperäistä on jäljellä, vuoden aikana aika paljon henkilöitä on tullut ja mennyt vedoten siihen että liian huonopalkka ja huonot työolosuhteet.
        pyydän tähän mun romaanin perään että saisitte olla tyytyväisiä kun tienaatte edes tonnin päälle, tänne otetaan ilomielin kokeilemaan mitä on "orjatyö" jos ei osaa arvostaa sen hetkistä tilannetta... HYVÄÄ KEVÄÄN JATKOA KAIKILLE :)

        Eikös ole aika vastuutonta toimia sairaanhoitajan tehtävissä urheiluhierojan koulutuksella!? Kuvailemasi tehtävät vaativat ammattitaitoa ja koulutusta. Saatatte luulla tekevänne kaiken oikein, mutta olette silti epäpäteviä. Eikö tuo nyt ole toisen ihmisen hengellä leikkimistä?

        Suuttuisin todella, jos kyse olisi minun omaisestani.


      • HH-hoitsu
        tiituska :) kirjoitti:

        nyt kun olen lukenut teidän kommentteja täällä niin voisin kertoa hieman minun työstä. valmistuin 09 vuonna urheiluhierojaksi, jonka jälkeen en ole tehnyt hierojan hommia. muutin toiseen kaupunkiin kun sain sieltä töitä, avustajan töitä. Aluksi minulle sanottiin että olisimme kesällä tälle kys. hlölle avustajia max 3vkoa. Syksyn mittaan jokainen meistä kirjoitti vakkari sopimuksen (mikä on hyvä työtilanteita ajatellen) mutta rehellisesti voin sanoa että kaduttaa ja kovaa... Silloin saimme palkkaamme tosin kaikki lisät ja lomarahat 2x viikossa. käteen jäi n. 1300e/kk. Olimme kaikki nimikkeellä "vammaisavustaja" vakkari sopimuksemme myötä nimikkeemme ei ole muuttunut, vaikka tämä potilas mitä hoidamme on HENGITYSHALVAUSPOTILAS! olemme edelleenkin avustajan palkalla, työ on muuttunut sairaan hoitajan työksi suurimmaksi osaksi... kaiken maailman imujen, ambujen, peg-letkun ja tietysti hengityskoneen myötä. Nyt on vielä ehdotettu että rupeaisimme itse vaihtamaan sisäkanyylia (henkitorvessa oleva kanyyli)... tälläisistä hommista minulle jää palkkaa käteen n.800-1000e/kk. samalla paikkakunnalla jossa olen asuu toinen samantyylinen potilas hänen "rinkinsä" saa palkkaa n.15e/h ja me saamme vain 10.71e/h olemme pyytäneet palkankorotusta sillä tämä ei ole enää normaalia avustusta millään osalla. henkisesti kuin fyysisesti todella raskasta, ollaan aina vuorossa yksin, ja hyvä jos saadaan joskus pitää "normaalisti" ruokapaussimme. 6hlön ringistä enää kaksi alkuperäistä on jäljellä, vuoden aikana aika paljon henkilöitä on tullut ja mennyt vedoten siihen että liian huonopalkka ja huonot työolosuhteet.
        pyydän tähän mun romaanin perään että saisitte olla tyytyväisiä kun tienaatte edes tonnin päälle, tänne otetaan ilomielin kokeilemaan mitä on "orjatyö" jos ei osaa arvostaa sen hetkistä tilannetta... HYVÄÄ KEVÄÄN JATKOA KAIKILLE :)

        Moi Tiituska,
        vastaukseni tulee myöhään, mutta ihmettelen kovasti miten suostut tuolla palkalla tekemään tuota työtä. Olen itse HUS:lla HH-hoitajana ja peruspalkka lähihoitajalla on 2120 euroa ilman lisiä. Teen itse öitä ja töitä (myös ylitöitä) on niin paljon tarjolla kun viitsii tehdä, joten pääsen samoihin tuloihin kuin monet korkeakoulun käyneet. Toivottavasti olette saaneet tuossa tiimissä palka-asiat kuntoon, vastaamaan työn vaativuutta.


    • ...

      mulla on kunnallisella puolel kk-palkka noin 1800 lisät

    • HuS

      Tänä vuonna 24492€/8kk ...tekee 3061,5€/kk keskiarvolla ja nyt palkka nousee 2,4%.

      Eli 36000€ vuosiansiot noin karkeasti. Aika hyvin tällä' koulutuksella.Työstä tykkään tosi paljon.

      • joo kyllä

        "Aika hyvin tällä' koulutuksella."

        niinpä.


      • lh, joskus

        teetkö pelkkää yötä vai ihan normi 3 vuoroa?


      • Niuva
        lh, joskus kirjoitti:

        teetkö pelkkää yötä vai ihan normi 3 vuoroa?

        Koittakaa järjestää niin, että voitte työnantajienne puolesta puhelinmarkkinoinnin keinoin markkinoida psykiatristen sairaaloiden eri osastojen palveluita sekä mahdollisuutta päästä psykiatrian injektiopotilaan kaltaisen hoivattavan kuluttajan asemaan puhelinmarkkinoinnillanne.


      • 2157 X
        Niuva kirjoitti:

        Koittakaa järjestää niin, että voitte työnantajienne puolesta puhelinmarkkinoinnin keinoin markkinoida psykiatristen sairaaloiden eri osastojen palveluita sekä mahdollisuutta päästä psykiatrian injektiopotilaan kaltaisen hoivattavan kuluttajan asemaan puhelinmarkkinoinnillanne.

        Olen siis lähihoitaja! Peruspalkkani on 1952€/kk lisät. Teen epäsäännöllistä kolmivuorotyötä!! Siis illat tuo tohon palkan päälle 45€ ja vkl työ mukaan niin 160€ ellikkäs^^^^** RAHARAHA ratkaiseen. ¨2157€


        2157 X 0.17= 1787€ KAUTTA KUUKAUSI:;:bbb

        tÄMÄ SIIS ESPANLAINEN LASKUTOIMITUS====???????????::;:ö:ö::ö:ll____--_-----___----


      • Miksi taas
        2157 X kirjoitti:

        Olen siis lähihoitaja! Peruspalkkani on 1952€/kk lisät. Teen epäsäännöllistä kolmivuorotyötä!! Siis illat tuo tohon palkan päälle 45€ ja vkl työ mukaan niin 160€ ellikkäs^^^^** RAHARAHA ratkaiseen. ¨2157€


        2157 X 0.17= 1787€ KAUTTA KUUKAUSI:;:bbb

        tÄMÄ SIIS ESPANLAINEN LASKUTOIMITUS====???????????::;:ö:ö::ö:ll____--_-----___----

        Toivottavasti et laske lääkkeitä !?
        Lisät tekevät todellakin paljon enemmän !!!
        Pääsiänen jo pelkästään teki itselleni ns. ylimääräisenä (lähäri olen) . n.500€ näitä "vkl" lisiä päälle ilman mitään ylitöitä ja sain siintä vielä ylimääräiset vapaapäivät päälle tehtyäni rahakkaat päivät !!
        Ihan normi kuukautenakin milloin ei ole ylimääräisiä pyhiä.. saan kuukaudessa 500-700€/kk lisiä kuukaudessa kuukausipalkan päälle lisäksi ikälisät 10% sekä toki lomarahat...
        Älkää jaksako vääristellä ihmiset kyllä tietävät ansiot !!!


    • lähihoitaja 2010

      Mitä lähihoitajan peruspalkka tällä hetkellä, itse olen vasta valmistunut lähihoitajaksi ja palkkaa saa 1.799,50/kk vastaako se tämän hetken palkkausta. Työnkuvaan kuuluu kaikki lähihoitajan ja osaksi sairaanhoitajan työt.

      • zdfhfj

        teille koulussa opeteta edes palkkatietoutta. Aika omituista.


      • sipulipeippo

        riippuu missä olet töissä. Oma palkkani on 1936 e. HUS:in piirissä lähihoitajilla on paskempi palkka. Kaupungilla olen itse ja otathan huomioon myös ilta/viikonloppu/yölisät =))


      • trade
        sipulipeippo kirjoitti:

        riippuu missä olet töissä. Oma palkkani on 1936 e. HUS:in piirissä lähihoitajilla on paskempi palkka. Kaupungilla olen itse ja otathan huomioon myös ilta/viikonloppu/yölisät =))

        olen töissä yksityisellä ostopalvelupv.kodilla lastenhoitajana, teen 6h/pv ja palkka 1330e/kk, kesällä teen kokopäivää ja palkka 1770e/kk. Ja olen siis epäpätevä, ei ole lähihoitajan tutkintoa. Olen toiminut koululaisten ohjaajajana ja siitä työstä olen saanut saman verran koulutuksella että ilman (kouluttauduin työn ohessa). Enempikin voisi olla, mutta mulla nämä ovat vain määräaikaisia lyhyitä suhteita opiskelujen välissä :).


      • hoitsu11111
        trade kirjoitti:

        olen töissä yksityisellä ostopalvelupv.kodilla lastenhoitajana, teen 6h/pv ja palkka 1330e/kk, kesällä teen kokopäivää ja palkka 1770e/kk. Ja olen siis epäpätevä, ei ole lähihoitajan tutkintoa. Olen toiminut koululaisten ohjaajajana ja siitä työstä olen saanut saman verran koulutuksella että ilman (kouluttauduin työn ohessa). Enempikin voisi olla, mutta mulla nämä ovat vain määräaikaisia lyhyitä suhteita opiskelujen välissä :).

        Itse olen kunnalla töissä ja palkka 1988,27e/kk lisät ja kilometrikorvaukset.


      • Palkat nousseet
        hoitsu11111 kirjoitti:

        Itse olen kunnalla töissä ja palkka 1988,27e/kk lisät ja kilometrikorvaukset.

        Hei huomatkaa, tämä ketju on alkanut jo 6 vuotta sitten!! Huomasin vasta itse, ettei näitä palkkoja voi keskenään verrata, kun hoksasin katsoa päivämääriä!


      • jtn rajaa prkl
        Palkat nousseet kirjoitti:

        Hei huomatkaa, tämä ketju on alkanut jo 6 vuotta sitten!! Huomasin vasta itse, ettei näitä palkkoja voi keskenään verrata, kun hoksasin katsoa päivämääriä!

        Itse yksityisellä työnantajala teollisuudessapalkkani on noussut viimeisenä 5-vuotena 200€/kk kokonaisuudessa ,kun jossain kunta-alan töissä se on noussut vähintään 500€/kk Tehyn huippu korotuksista puhumattakaan!!!!!!!!
        Ei ihme et ollaan kohta myös suomessa konkassa kreikan tapaan !!


      • ukuk
        zdfhfj kirjoitti:

        teille koulussa opeteta edes palkkatietoutta. Aika omituista.

        Itse olen kurssilla ja palkka on kerrottu tasan tarkkaan.


      • lh
        jtn rajaa prkl kirjoitti:

        Itse yksityisellä työnantajala teollisuudessapalkkani on noussut viimeisenä 5-vuotena 200€/kk kokonaisuudessa ,kun jossain kunta-alan töissä se on noussut vähintään 500€/kk Tehyn huippu korotuksista puhumattakaan!!!!!!!!
        Ei ihme et ollaan kohta myös suomessa konkassa kreikan tapaan !!

        Itse valmistun nyt ja tulevassa työpaikassani(kaupungin) 1895e/kk ja kun loppukesästä vaihdan paikkaa(yksityinen) niin 2275e/kk. Suuret on erot eri paikoissa, mutta ainakin tämä kunnallinen työehtosopimus sanoo lh:n palkan olevan minimissään 1817e/kk :o


      • tuleva lh
        lh kirjoitti:

        Itse valmistun nyt ja tulevassa työpaikassani(kaupungin) 1895e/kk ja kun loppukesästä vaihdan paikkaa(yksityinen) niin 2275e/kk. Suuret on erot eri paikoissa, mutta ainakin tämä kunnallinen työehtosopimus sanoo lh:n palkan olevan minimissään 1817e/kk :o

        opiskelen lähihoitajaksi ja kk-palkkani on 1832€ joitakin senttejä päälle lisät 3-vuorotyöstä. Työskentelen vanhainkodin vuodeosastolla.


      • tuleva lh
        tuleva lh kirjoitti:

        opiskelen lähihoitajaksi ja kk-palkkani on 1832€ joitakin senttejä päälle lisät 3-vuorotyöstä. Työskentelen vanhainkodin vuodeosastolla.

        tk:ssa täällä saan kk-palkkaa 1936€ lisät kk (opiskelijana).


      • Liisa lähihoitaja
        tuleva lh kirjoitti:

        tk:ssa täällä saan kk-palkkaa 1936€ lisät kk (opiskelijana).

        Yksityisellä töissä, kolmessa vuorossa, kolme ikälisää ja henkilökohtainen lisä; Palkkani on muutaman euron alle 2700e miinus verot.


      • jou76
        lh kirjoitti:

        Itse valmistun nyt ja tulevassa työpaikassani(kaupungin) 1895e/kk ja kun loppukesästä vaihdan paikkaa(yksityinen) niin 2275e/kk. Suuret on erot eri paikoissa, mutta ainakin tämä kunnallinen työehtosopimus sanoo lh:n palkan olevan minimissään 1817e/kk :o

        meneepi useimmiten toisinpäin, eli kunnallisissa maksetaan paljonkin parempaa palkkaa kuin yksityisillä =)


    • ????

      Hei,Helsingin Kaupungin sivuilla oli ilmoitus että alkaa lähihoitajakoulutus oppisopimuksella ja palkka on 1635 (ja jotain...)/kk. Plus ilta-yö-vkl lisät...

      • tota tasoa

        Itsellä on peruspalkka 1881 ja risat.Lisäksi tulee ilta- ja viikonloppulisät.


    • Anselmi panda

      Vuoden alusta tienattu reilu 20000€ 2-vuorotyö.

      • skd

        1918€/kk ja jotain senttejä päälle plus lisät. Ite teen pääsääntöisesti yötyötä eli lisät on mulla aika iso osa tuota palkkaa. :)

        Ja siis oon töissä Helsingissä vuodeosastolla.

        Ja siis töissä oon ollu pikkasta yli 2 vuotta eli mitään ikä ym lisiä en vielä saa.


      • lähäri156675
        skd kirjoitti:

        1918€/kk ja jotain senttejä päälle plus lisät. Ite teen pääsääntöisesti yötyötä eli lisät on mulla aika iso osa tuota palkkaa. :)

        Ja siis oon töissä Helsingissä vuodeosastolla.

        Ja siis töissä oon ollu pikkasta yli 2 vuotta eli mitään ikä ym lisiä en vielä saa.

        Tampereen kaupungilla mul oli peruspalkka 1876e lisät. Nyt yksityisellä 1840 lisät. TAYSissa oli 1880-1950


      • Kysyä.

        Missäs moista palkkaa saa lähihoitajan vakanssilla kaksivuorotyöstä?


      • tarkennus.
        Kysyä. kirjoitti:

        Missäs moista palkkaa saa lähihoitajan vakanssilla kaksivuorotyöstä?

        Siis tuo 20k/puoli vuotta:


      • Aino -78
        tarkennus. kirjoitti:

        Siis tuo 20k/puoli vuotta:

        Jos perus karvan alle 2000€ ikälisät 10% siihen hyvälisä 30€ eli pelkkä oikea perus jo yli 2200€ sitten vuorolisät mikä vaikeeta ???? pikkasen ylitöitä nii se on siinä.. la. 20% ja osa 100% su. töistä 100% kirkkopyhät,aattokorvaukset kaikki 100% yms...

        Miks muut pistää 1900 lisät !!? koska ei halua sanoa paljonko oikeasti tienaavat !!!

        Sairaanhoitajista kukaan ei juuri valmistunutkaan tienaa alle 35000€/vuodessa 3-vuorotyössä se on fakta !!!


      • Vanha Muija
        Aino -78 kirjoitti:

        Jos perus karvan alle 2000€ ikälisät 10% siihen hyvälisä 30€ eli pelkkä oikea perus jo yli 2200€ sitten vuorolisät mikä vaikeeta ???? pikkasen ylitöitä nii se on siinä.. la. 20% ja osa 100% su. töistä 100% kirkkopyhät,aattokorvaukset kaikki 100% yms...

        Miks muut pistää 1900 lisät !!? koska ei halua sanoa paljonko oikeasti tienaavat !!!

        Sairaanhoitajista kukaan ei juuri valmistunutkaan tienaa alle 35000€/vuodessa 3-vuorotyössä se on fakta !!!

        Sairaanhoitajien kokonaisansioiden mediaani on uusimman vuotta 2009 koskevan tilaston mukaan 2769€/kk. Kokonaisansio sisältää kaikki lisät ja lomarahat eli vuositulot saa kertomalla suoraan 12:sta (12*2769€=33228€/v). Lähihoitajilla vastaava luku on 2366€/kk eli 28392€/kk.


      • Pläääh
        Vanha Muija kirjoitti:

        Sairaanhoitajien kokonaisansioiden mediaani on uusimman vuotta 2009 koskevan tilaston mukaan 2769€/kk. Kokonaisansio sisältää kaikki lisät ja lomarahat eli vuositulot saa kertomalla suoraan 12:sta (12*2769€=33228€/v). Lähihoitajilla vastaava luku on 2366€/kk eli 28392€/kk.

        Jokainen sh tienaa yli 35000€/vuodessa. 3-vuorotyössä... Tai kuinka sitä kutsuisi kevennetty 3-vuorotyö...
        Lomaedut aivan toistaluokka vrt yksityiset alat missä on tulosvastuuta.

        Ehkä noi mediaanit kertoo myös sitä että osa on jollain osan aikaa vuorotteluvapailla mitä esim. meidän firma ei hyväksy ulos tai ulos mottona edelleen.. ollaan töissä tai kotona ei molempia.. sit on näitä pinnareita jotka eivät käy edes kunnolla töissä yms.. paljon päivätyntekijöitä yms..
        Kaveri paperila koneenhoitaja eli ollut 20-v paras palkka storan ns. suorittavista päästä (työntekijöistä) 17€ n.reilu vuosi sitten mutta eihän teollisuuteen ole tullut mitään kunnan tapaisia korotuksia viimeeksi oli 0,5% ...
        Tehottomuus kunta ja valtiosektoreilla... -40% vois ottaa määrärahoista pois ihan samantien.


      • Sh.
        Pläääh kirjoitti:

        Jokainen sh tienaa yli 35000€/vuodessa. 3-vuorotyössä... Tai kuinka sitä kutsuisi kevennetty 3-vuorotyö...
        Lomaedut aivan toistaluokka vrt yksityiset alat missä on tulosvastuuta.

        Ehkä noi mediaanit kertoo myös sitä että osa on jollain osan aikaa vuorotteluvapailla mitä esim. meidän firma ei hyväksy ulos tai ulos mottona edelleen.. ollaan töissä tai kotona ei molempia.. sit on näitä pinnareita jotka eivät käy edes kunnolla töissä yms.. paljon päivätyntekijöitä yms..
        Kaveri paperila koneenhoitaja eli ollut 20-v paras palkka storan ns. suorittavista päästä (työntekijöistä) 17€ n.reilu vuosi sitten mutta eihän teollisuuteen ole tullut mitään kunnan tapaisia korotuksia viimeeksi oli 0,5% ...
        Tehottomuus kunta ja valtiosektoreilla... -40% vois ottaa määrärahoista pois ihan samantien.

        Kertoisitko, mitä on kevennetty 3-vuorotyö? Sellaista en ole kokenut tekeväni viimeseen 10-vuoteen, ja vuorotyötä kuitenkin sopimukseni mukaan teen.

        Mitäs ne massiiviset lomaedut ovat- mulla on 28 lomapäivää per vuosi- käsittääkseni siinä ei ole mitään ihmeellistä tässä maassa.

        Kerrotko muuten, mistä toiminnoista leikkaisit ensimmäisenä, kun tuo -40% menoleikkuri tulee noinkin näppärästi lonkalta? Aloitatko vaikka meidän ensiavusta- oletan, ette tarvitse sen kummosempia esitietoja lafkamme tilanteesta, kun noin näppärästi esitiedot alalta ovat jo tiedossa.


      • niin saat lomaa
        Sh. kirjoitti:

        Kertoisitko, mitä on kevennetty 3-vuorotyö? Sellaista en ole kokenut tekeväni viimeseen 10-vuoteen, ja vuorotyötä kuitenkin sopimukseni mukaan teen.

        Mitäs ne massiiviset lomaedut ovat- mulla on 28 lomapäivää per vuosi- käsittääkseni siinä ei ole mitään ihmeellistä tässä maassa.

        Kerrotko muuten, mistä toiminnoista leikkaisit ensimmäisenä, kun tuo -40% menoleikkuri tulee noinkin näppärästi lonkalta? Aloitatko vaikka meidän ensiavusta- oletan, ette tarvitse sen kummosempia esitietoja lafkamme tilanteesta, kun noin näppärästi esitiedot alalta ovat jo tiedossa.

        Työkokemuksen karttuessa saat ensin 6 viikkoa lomaa, ja seuraavaksi 7,5 viikkoa lomaa. Yksityisellä (norm. aloilla) lomaa on 5 viikkoa.


      • mietippä hiukan
        Sh. kirjoitti:

        Kertoisitko, mitä on kevennetty 3-vuorotyö? Sellaista en ole kokenut tekeväni viimeseen 10-vuoteen, ja vuorotyötä kuitenkin sopimukseni mukaan teen.

        Mitäs ne massiiviset lomaedut ovat- mulla on 28 lomapäivää per vuosi- käsittääkseni siinä ei ole mitään ihmeellistä tässä maassa.

        Kerrotko muuten, mistä toiminnoista leikkaisit ensimmäisenä, kun tuo -40% menoleikkuri tulee noinkin näppärästi lonkalta? Aloitatko vaikka meidän ensiavusta- oletan, ette tarvitse sen kummosempia esitietoja lafkamme tilanteesta, kun noin näppärästi esitiedot alalta ovat jo tiedossa.

        Oikeassa 3-vuorossa tehdään yhtä paljon yötä, aamua ja iltaa. Hoitoalalla tehdään n. 55% aamua, 35% iltaa ja 10% yötä.


      • Alvin B
        Sh. kirjoitti:

        Kertoisitko, mitä on kevennetty 3-vuorotyö? Sellaista en ole kokenut tekeväni viimeseen 10-vuoteen, ja vuorotyötä kuitenkin sopimukseni mukaan teen.

        Mitäs ne massiiviset lomaedut ovat- mulla on 28 lomapäivää per vuosi- käsittääkseni siinä ei ole mitään ihmeellistä tässä maassa.

        Kerrotko muuten, mistä toiminnoista leikkaisit ensimmäisenä, kun tuo -40% menoleikkuri tulee noinkin näppärästi lonkalta? Aloitatko vaikka meidän ensiavusta- oletan, ette tarvitse sen kummosempia esitietoja lafkamme tilanteesta, kun noin näppärästi esitiedot alalta ovat jo tiedossa.

        Kunnallisella ei lasketa lauantaita lomapäiväksi..
        En tarkkaan tiedä ... mut monen lomapäivät ovat 38 lomapäivää/vuodessa..
        Sitten on myös tosin kuntakohtainen ns. säästövapaan korotus eli saat päivät 1,5*.

        Erikoisuus/etu jos olet jouluaaton töissä saat 100% palkan vapaapäivän... itse olen allalla jossa en saa yhtään lisää (olen 3-vuorossa) enkä saa siintä ns.vapaata. sama koskee juhannusaattoa lankalauantaita....
        Samoin kirkkopyhistä niistä tietysti saan sen 100% korotuksen mutten vapaata kuten sinä saat !!
        Kunnallisen työntekijän työvuosiaika on n.1500h ja vuoroa tekevän vielä vähemmän kun se esim. teollisuudessa on reilu 1700h/vuodessa.
        Otappa faktoista selvää !!!
        Korvaukset vaihtelee aloittain ... Mutta kunnallisella ei kyllä häviä missään... ei lomissa eikä vuorokorvauksissa. Peruspalkatkin ovat suorittavan työn kärkipäätä.


    • lh

      Helsingissä yksityisellä kk-palkka 2038e, johon ilta-ja viikonloppulisät päälle. Kolme vuotta olen alalla ollut. Mielestäni ihan hyvä palkka.

      • noussut viimevuosina

        Olen perus lh ja kk ansioni peruspalkka on bruttona 2160 lisät, lisineen n. 2400/kk brutto

        olen ollut n.5v alalla

        julkiselllasektorilla töissä

        onko mielestänne hyvä palkka?

        Kun aloitin nämä hommat niin peruspalkka oli 1580 lisät

        Hieman ovat palkat tuosta kuopasta nouseet.
        Mutta niinhän on kaikki menotkin yhteiskunnassa nousseet.


      • Sh.
        noussut viimevuosina kirjoitti:

        Olen perus lh ja kk ansioni peruspalkka on bruttona 2160 lisät, lisineen n. 2400/kk brutto

        olen ollut n.5v alalla

        julkiselllasektorilla töissä

        onko mielestänne hyvä palkka?

        Kun aloitin nämä hommat niin peruspalkka oli 1580 lisät

        Hieman ovat palkat tuosta kuopasta nouseet.
        Mutta niinhän on kaikki menotkin yhteiskunnassa nousseet.

        Hyvin tienaat ala huomioiden. Itsellä sama peruspalkka sairaanhoitajana, kolmivuorotyössä lisien kanssa muutama huntti edemmän. 10 vuotta duunia takana.

        Palkka on siis lähihoitajaksi hyvä ainakin omasta näkövinkkelistä


    • Hanne----

      kuka tietää mikä on palkkaryhmä 8V?

      • uransa huipulla?

        Minun palkkani 2224 lisät päälle.Sisältyy kaikki ikälisät mitä ikinä on voinut
        aikoinaan saada.

        Näin kunnallisella puolella pääkaupunki seudulla.


      • Keravan kurjuus
        uransa huipulla? kirjoitti:

        Minun palkkani 2224 lisät päälle.Sisältyy kaikki ikälisät mitä ikinä on voinut
        aikoinaan saada.

        Näin kunnallisella puolella pääkaupunki seudulla.

        Keravalla lähihoitajan perus palkka yksityisellä, 1830,40, Kaupungilla ilmeisesti sama. Miksiköhän Kerava ja Järvenpää maksaa vähemmän kuin lähikunnat. Siksi jäin yksityiseltä palvelutalolta pois ja menin Vantaaalle, jossa paljon parempi, kuin myös Tuusulassa.


    • am
    • Mieshoitsu :)

      Vantaan kaupungilla lähihoitajan peruspalkka on tällä hetkellä 1956 e/kk vuorolisät. ite teen kolmea vuoroa, netto on jotain 2200-2400 e/kk. Se onki sit eri asia mitä käteen jää kaikkien verjoen yms. jälkeen...

      • 587

        Taitaa sulla olla nuo brutot ja netot vähän sekaisin. Toivottavasti et tee työtä lääkkeiden jaossa.


    • vanhusten työ : )

      Paljonko ois kuukausipalkka jos olis ammattikoulun käynyt vanhusten työssä oleva nuori ? =)

      • ijeäm jj

        Eli lähihoitaja? Töissä kunnalla vai yksityisellä?
        TES:seistä voi lukea suht suoraan...


    • lastenhoitajan palkk

      Mulla on kunnalla lastenhoitajana 2008 jotain senttejä. Siinä ei siis ole mitään lisiä

    • da

      Perus palkka on 2005 euroa (kaupungilla) ja tietty sitten lisät päälle.

    • juupajoo2012

      Palkka 2009e kunnallisella, lisät päälle.

    • Yökkö83

      Palkka yksityisellä 1900,27€ Helsingissä. Tosin teen pelkkää yövuoroa joten lisät on aika mukavat. Pelkkä peruspalkka oliskin ihan haitarista.

    • maitsu

      Peruspalkka 2022.87e (ilman ikälisiä) vuorolisät / 3vko lista, eli kk palkka bruttona n. 2800e

    • oma kämppä!

      heips! olen kouluttautumassa lähihoitajaksi ja en oikeen tiedä minne kannattaisi mennä sen jälkeen töihin niin että saisi hyvä palkan omaa kämppää varten ??

      • Kiket

        Yksityiselle!


      • Kiket

        Yksityisellä hyvä palkka ja hyvät edut!


      • tsainabitz

        Alkupalkka nykyään 2000 e luokkaa ja siihen lisät päälle. Työkokemuksen karttuessa liksa nousee ja vuorotyö tuo sitten omat lisänsä. Tällä alalla tuo palkka ei kauhean hyvä ole missään mutta kaikki on suhteellista. Mistäpäin olet kämppää hankkimassa sekin vaikuttaa.


    • rekryfirmat / palkat

      Nyt on työntekijän markkinat terveydenhuoltoalalla joten ei kannata lähteä liian halvalla alan töihin. Kannattaa siis arvostaa omaa osaamistaan koska kyse on raskaasta ja haastavasta työstä.

      Rekryfirmat maksavat tänä päivänä hyvin, kun löydät vain sen oikean paikan.
      Kannattaa katsella työpaikkoja esim.www.mol.fi sivuilta avoimia työpaikkailmoituksia sekä googlettaa netin kautta paikkoja.

      Sanoisin, että valmiit lähihoitajat saavat tänä päivänä rekryfirmojen kautta keikkaluonteisesta työtä hintaan 13.60-20.00 eur / h.

      Monesti saat itse kertoa palkkatoiveesi, joten en suosittele myymään itseään liian halvalla.

      • lähäri keikkalainen

        Eikä pyytämään liikaa. Rekryfirmoilla on varaa valita ainakin lähihoitajista.


    • työnarkkari

      jaa lähihoitaja ja teen henkilökohtaisen avustajanhommia.. palkka brutto siinä 2200-3700...en oo kyllä katkera kellekkään

    • Heidi*******

      Kotihoito Aamu-Ruskossa, joka sijaitsee Helsingissä lähärin palkka on vaivaset 1900e/kk. Toki lisät hieman kasvattaa mitätöntä palkkaa. Tosin työnantajalla on hyvin usein käytäntönä ollut, että pyhistä tehdyt työt saa vapaana, eikä se edes kysy miten itse sen haluat, rahana vai vapaina. Eikös pyhiä juuri siksi tehdä, että tulee enemmän rahaa varsinkin kun toi lähtopalkkakin on noin pieni ja nyt puhutaan yksityisestä puolesta.

    • pyy

      Pystyykö kukaan auttaan. Paljon saa kuukaudessa palkkaa jos oppisopimuksella.
      Menen vanhain kotiin harjotteleen.

      • Henk.koht.avustaja

        On siinä ollut koomiset tulot henkilökohtaisella avustajalla vuonna 2012 (vaikka pohjana lähihoitaja)?! Henk.koht. avustajan palkka, kun on niin minimi kuin vaan voi olla, koska kunnat maksajana. Mulla on reilu 10e mut alle 11e ja en saa bruttopalkaksi millään laskutavalla 2200-3700e/kk!? Kertoisko työnarkkari mullekin missä moiset palkat on ja muutan oitis kyseiselle paikkakunnalle.
        Kun olet henkilökohtainen avustaja, olet toisen kotona työssä. Sun täytyy ansaita hänen luottamus, olla työpaikalla ajoissa jo vaikka 6.00, tehdä aamupala, talvella kantaa puut, jos omakotitalo ja puulämmitys, lumityöt, lounas, tiskit, pyykit, kauppareissu (jos sinuun luotetaan ilman avustettavaa, mikä hyvin harvinaista ja ymmärrettävää näinä aikoina), pankkireissu, siivoaminen eli imurointi, matot ja lattioiden pesu, ...eli KAIKKI se mitä avustettava ei pysty itse tekemään ja kyseessähän voi olla monivammainen osin halvaantunut pyörätuolipotilas....jatkanko tätä listaa loputtomiin? Mutta pointtihan on se, että henk. koht.avustajan palkat ovat työmäärään nähden aivan liian alhaiset eli kohtuullinen tuntipalkka olisi noin 12e/tunti. Henkilökohtainen avustaja ei ole seuraneiti/seuraherra.


    • Anonyymi

      Ei ihan pienellä googlettamisella löydy kyllä löhihoitajan tes palkkaa… taitaa olla sen verran salaista tietoa🙈

      Liekö potilasturvallisuuslaki kieltää kertomasta😂

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe