Pärnun kylpylät (Söprus)

Kylpijä

Hei te kaikki viron, erityisesti pärnuun seudulla kylpylälomia viettäneet. Minkälainen maku on jäänyt hoidoista, kylpylöistä? Erityisesti terveyskylpylä Söprus kiinnostaisi. =)

9

9753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän

      Olin viime kesänä Estonian Valkoinen talo-kylpylässä ja kiertelin katselemassa ulkoapäin muutkin kylpylät. Söprus sijaitsee aivan ihanassa paikassa keskellä rantapuistoa ja lähellä uimarantaa. Jos menisin Pärnuun sellaiseen aikaan kesästä että merivesi on lämmintä, valitsisin ehdottomasti Söpruksen(Puute on se ettei siellä ole uima-allasta) Hoitoja en voi verrata mutta eivätköhän ne ole aika samantasoisia, joskin eri hoitoja eri kylpylöissä.

      • Eva

        Mitä pidit itse Valkoisesta Talosta? Menen sinne ensi viikolla. Olisi hauska tietää mitä pidit itse hotellista ja hoidoista. Entä Pärnun kaupunki? En ole koskaan ennen ollut Virossa, pärjääkö siellä suomen kielellä?


      • talo
        Eva kirjoitti:

        Mitä pidit itse Valkoisesta Talosta? Menen sinne ensi viikolla. Olisi hauska tietää mitä pidit itse hotellista ja hoidoista. Entä Pärnun kaupunki? En ole koskaan ennen ollut Virossa, pärjääkö siellä suomen kielellä?

        Nyt vasta luin viestisi, joten lienet jo matkustanut, mutta vastaan jotakin. Valkoinen talo oli mielestäni ihan ok, sopivan kokoinen ei liian suuri. Ruokailu oli seisovasta pöydästä, joten sai valita itse. Se oli kotiruokaa, ja ihan hyvää, tosin loppuviikosta alkoi tuntua ttä usein samaa ruokaa. Hoitoja saimme tosi paljon koska oli juhannusviikko ja vähän asiakkaita. Pyydettäessä järjestivät hoitoajat matkakumppanini kanssa siten, että saimme vapaa-ajan yhtä aikaa. Mieti etukäteen itse, mitä hoitoja haluat.


    • varaukset

      Huolehdi ajanvaraukset vaikka puhelimella tai sähköpostilla, jotta hoitovuorosi järjestyy jonottamatta.

      Miellä kävi näin.
      Vaimo otti hieronnan, kynsihoidon, hiushoidon , jonku savikylvyn ja ties mitä...
      Näitten ajat sijoittuivat hankalasti siten, ettei hoitolaitoksesta ( kylpylästä ) päässyt kahden päivän aikana poistumaan.
      Viimeisenä päivänä sitten tokaisi, että nyt heti kaupunkia katsomaan, kun varatut kaksi päivää meni jonottaissa hoitoihin.

      • Heksa

        Ei ole tuollaista koskaan sattunut, ollaan vaimon kanssa oltu eri kylpylöissä lähes 10 kertaa. Aina on saatu perushoitoajat aamupäivälle. Nämä kauneushoidot ovat eri asia, nehän on varattava mahd. jonottamalla.
        Olitteko ns. kauneushoito-matkalla, 4 pv?? Me olemme käyneet viikon matkoilla. Joten näissä aikavaruksissa voi olla eroja.
        Niin ja suomen kielellä pärjää, jos ei heti ymmärrä, voi kysyä uudestaan.


      • Kylpiä
        Heksa kirjoitti:

        Ei ole tuollaista koskaan sattunut, ollaan vaimon kanssa oltu eri kylpylöissä lähes 10 kertaa. Aina on saatu perushoitoajat aamupäivälle. Nämä kauneushoidot ovat eri asia, nehän on varattava mahd. jonottamalla.
        Olitteko ns. kauneushoito-matkalla, 4 pv?? Me olemme käyneet viikon matkoilla. Joten näissä aikavaruksissa voi olla eroja.
        Niin ja suomen kielellä pärjää, jos ei heti ymmärrä, voi kysyä uudestaan.

        Mäkin hiukka ihmettelin tota aiempaa viestiä, mutta he ovat ilmeisesti olleet juuri sellaisella "kauneuslomalla", koska eihän hoitoja voi edes varata ennakkoon, ei ennenkuin lääkäri on tehnyt tulotarkastuksen. Eikä mullakaan ole ollu mitään ongelmia hoitojen aikavarausten suhteen, aina olen hoidot saanu aamupäiviksi. Ja ne "ylimääräiset" hoidothan voi sit varata ihan mihin haluaa.. itse harvoin niitä olen edes kylpylässä ottanut.


    • Alvari

      Alvari oli muutama viikko sitten puolison kanssa rentoutumassa k.o.paikassa. Ise kylpylä on hieman huono sana,kun siellä ei ole allasosastoa.Paikkana se on kohtalaisen viihtyisä,sijainti keskellä puistoa ja rantakin on lähellä.Meidän huone oli Villassa (huvilassa),joka on päärakennuksen läheisyydessä;aivan mahtavaa.Tässä huvilarakennuksessa on kahvila,josta saa kahvia ym. virvokkeita kohtuu hintaan.Päärakennus on ulkoapäin hieman rapistunut,mutta korjauksia on suunnitteilla.
      Hoidot määrää lääkäri,tarkastuksen jälkeen.Hoitoja on noin 3/päivä. Me saatiin hoidot aamupäiväksi joten jäi aikaa myös kaupungilla käyntiin.Hoitojen kesto ei ole kuin n.15-20 min.Lisää saa kun ostaa niitä.Henkilökunta on virolais/venäläistä,mutta ymmärtävät suomen kieltä.Ei tietenkään ole pahasta jos osaa "räägimä eesti keel".Ruoka ei ollut aivan Alvarin makuun ,mutta kyllä sillä pärjäsi.
      Kaupungilla aivan kirkon vieressä on hyvä ruokapaikka Steffani,on paikallistenkin suosiossa.

      • Alvari

        Jo oli Alvarilla nakit taas jumissa, kun hyppäsi kirjoitusvirhe jo otsikkoon !


      • kylpiä
        Alvari kirjoitti:

        Jo oli Alvarilla nakit taas jumissa, kun hyppäsi kirjoitusvirhe jo otsikkoon !

        ...kiitokset infostasi, ja oikein aurinkoista kesää! =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1868
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1808
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1791
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1125
    Aihe