Kesätöitä 12 ja 13 vuotiaalle!

Hex&Mex

Minä 13, ja kaverini 12, etittäis kesätöitä..
Meille sopis toisaalta melkeen mikä vaan työ mutta eniten ehkäpä ollaan ajateltu seuraavia:

-lasten hoito
-kotityöt
-koirien ulkoilutus
-muiden eläinten hoito (esim.tallityöt)
-pihatyöt
ja
-lehtienjako

(Asumme Turussa ja Liedossa)

180

26772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mehu ja meisseli

      Miksi haluatte kesätöihin jo lapsina?

      • nide123

        minä kerään rahaa shetlanninlammaskoiraan. ihan mikä vain kesä työ kelpaa. mutta 12 v varmaa ei löydy. voisin tehdä töitä pikku rahalla


      • eppii13

        tarvitsen rahaa jotta saan oman koiran ja muualta ei oikein saa rahaa kuin töistä


      • Mansikka :>
        nide123 kirjoitti:

        minä kerään rahaa shetlanninlammaskoiraan. ihan mikä vain kesä työ kelpaa. mutta 12 v varmaa ei löydy. voisin tehdä töitä pikku rahalla

        Mee poimii mansikoita :) siinä aa jo vähä rahaa kerättyyy... Ja muista etää " Euro on miljoonan alku " X)


      • mansikan poimija :)
        Mansikka :> kirjoitti:

        Mee poimii mansikoita :) siinä aa jo vähä rahaa kerättyyy... Ja muista etää " Euro on miljoonan alku " X)

        mansikan poiminta on aivan hirveetä hommaa ! :D ite olin setäni tilalla kaverini kaa. olin pari pv ja sit lähettii kotii. vaikka oltii mansikkamaal ja hernemaal päiväs joku 4h ni siin tuli selkä iha järkyttävän kipeeks ja olit ihan puhki sen jälkee! :D jaja aika harva ottaa niin nuoria poimimaan mansikoita ! vaikka ite oonki vasta 13 ni mulla oli eri asia koska tila on setäni :)


      • opettavaista

        Miksei?Annoin sukulaislapselle pieniä hommia ja laitettiin kesätyövihkoon aina palkkamäärä muistiin.Syksyllä hänellä oli hyvä mieli,kun sai omaa rahaa ja rahaa oppii arvostamma eri tavalla,kun se on itse ansaittua,ei vaan saatua.
        Ja pieni työ voi olla ihan virkistävää,jos kuitenkin vapa-aikaakin jää riittävästi.


      • 13.v

        olen itsekkin 13.v ja haluisin kesätöihin jotta saisi rahaa jolla mennä vaikka kaverin kanssa linnanmäelle tai ostaa muuta kivaa koska ei vanhemmat anna rahaa kaikille tosta noin vaan!!


      • Ja taas...

        Ehkä he haluavat jotain mihin tarvitaan jo sen verrN rahaa ettei vanhemmilta tipu? :)


      • Palkkaa

        Kui paljon 13 vuotias saa palkkaa kesätöistä, koska minun pitää kerätä rahaa et saisin kissan ja mun pitää saada kunno palkka siitä työstä. Emmä ny hyväksy mtn 2€ viikos.


      • Anonyymi
        nide123 kirjoitti:

        minä kerään rahaa shetlanninlammaskoiraan. ihan mikä vain kesä työ kelpaa. mutta 12 v varmaa ei löydy. voisin tehdä töitä pikku rahalla

        oletko fortnite hullu en tiedä laama koiraa


      • Anonyymi
        mansikan poimija :) kirjoitti:

        mansikan poiminta on aivan hirveetä hommaa ! :D ite olin setäni tilalla kaverini kaa. olin pari pv ja sit lähettii kotii. vaikka oltii mansikkamaal ja hernemaal päiväs joku 4h ni siin tuli selkä iha järkyttävän kipeeks ja olit ihan puhki sen jälkee! :D jaja aika harva ottaa niin nuoria poimimaan mansikoita ! vaikka ite oonki vasta 13 ni mulla oli eri asia koska tila on setäni :)

        Miun paraskaveri alotti vanhempiensa kanssa mansikan poiminnan jo 9vuotiaana ja saa kk palkkaa 400€


      • Anonyymi
        mansikan poimija :) kirjoitti:

        mansikan poiminta on aivan hirveetä hommaa ! :D ite olin setäni tilalla kaverini kaa. olin pari pv ja sit lähettii kotii. vaikka oltii mansikkamaal ja hernemaal päiväs joku 4h ni siin tuli selkä iha järkyttävän kipeeks ja olit ihan puhki sen jälkee! :D jaja aika harva ottaa niin nuoria poimimaan mansikoita ! vaikka ite oonki vasta 13 ni mulla oli eri asia koska tila on setäni :)

        bruh. sä oot töissä mitä odotit et sul ois jotkut palvelijat siel mitkä tuo ruokaa ja juotavaa? sitäkö ootit


      • Anonyymi

        Koska tarviin massii siihe että voin ostaa tarpeelisia juttui
        Tai jotai jota mun vanhemmat ei suostu ostaa


    • Emmi

      ...vai poikiako olette?
      Itse olen 13-vuotias tyttö. Hoidan 1,5-vuotiasta pikkuveljeäni jonka hoidosta saan 3-4euroa tunnissa. Päivässä hoidan noin 9 tuntia. Mutta en toki koko kesälomaa. Viikossa rahaa minulle kertyy noin 200-350 euroa. Minulle riittävästi.
      Jos teillä on pikkuveljiä tai siskoja niin pyytäkää tekin että saisitte niitä hoitaa jos vanhemmillenne sopii. En usko että kukaan vieras antaisi 12-ja 13-vuotiaiden hoitaa omia lapsiaan mutta omat sisarukset om eri asia.
      Ehdottaisin teille eniten tuota koirien ulkoilutusta. Voitte vaikka lenkkeilyttää naapurin koiria. Tallityötkin ihan hyvin kävisi mutta siihen työhön pääseminen ei ehkä ole helppoa. Ja sitten tuo lehtien jako...en tiedä mikä siinä on ikäraja mutta...taitaa olla 13-14v.
      Ja koittakaahan kesälomalla sitten muutakin tehdä kuin töitä. Ottakaa rennosti ja nauttikaa kun ei tarvitse mennä kouluun ja saa nukkua pitkään. Käykää rannalla ja tehkää kaikkea kivaa!
      Ihanaa kesää teille ja onnea töiden kanssa!

      • NeNNa-NaNNa

        ..Kaikesta saada rahaa?MÄ ainaki hoidan pikkusisariani ilman rahaa..200 euroo viikossa!!13??Ihan liikaa näin nuorelle..Mäki oon 13 enkä mä tartte noin paljoo rahaa..!!Mut eipä me kaikki ollakkaa samanlaisia..:P


      • Muutaki ku lomaa!
        NeNNa-NaNNa kirjoitti:

        ..Kaikesta saada rahaa?MÄ ainaki hoidan pikkusisariani ilman rahaa..200 euroo viikossa!!13??Ihan liikaa näin nuorelle..Mäki oon 13 enkä mä tartte noin paljoo rahaa..!!Mut eipä me kaikki ollakkaa samanlaisia..:P

        Heips :) Olen erimieltä Nenna-Nannan kanssa KOSKA, ( nyt on kesä 2009 tuloss) Ja etsin itsekkin töitä. Ja ehkä teidän ikäiset/meidän ikäiset tytöt tarvitsevat rahaa , koska on sen ikäisiä JA jos on heppatyttöjä, niin ehkäpä harkitsee ottamaan kesäksi yläpitoon hepat ja hevosen pito eile mitään halpaa lystiä jos kilpaileekin : D jtn? mihin tulokseen tulette kun töitä. Mutta ton ikäiset ei saa tehä niin paljoa kun jotku 14-15 vuotiaat ;) joten lykkyä tykö vaan ! :D Olen itese heppatyttöjä ja etsin itselleni töitä ( mistä vaan) ja otan ylläpitoon ainakin kesäksi pollen :) kuluja tulee paljon koska, kilpailen ja pitää hoitaa kaikki talluvuokrasta lähtie : )) joten kyllä rahaa menee paljonki :DD


      • nasu............
        NeNNa-NaNNa kirjoitti:

        ..Kaikesta saada rahaa?MÄ ainaki hoidan pikkusisariani ilman rahaa..200 euroo viikossa!!13??Ihan liikaa näin nuorelle..Mäki oon 13 enkä mä tartte noin paljoo rahaa..!!Mut eipä me kaikki ollakkaa samanlaisia..:P

        siis mäki hoidan mun isosiskon lasta ja oon 12 vuotias!mut mä en kyl pyydä siltä rahaa. ja oon sunkaa ihan samaa mieltä tost et lapselle 200-300€ viikos se on aika paljon!


      • joku muu
        nasu............ kirjoitti:

        siis mäki hoidan mun isosiskon lasta ja oon 12 vuotias!mut mä en kyl pyydä siltä rahaa. ja oon sunkaa ihan samaa mieltä tost et lapselle 200-300€ viikos se on aika paljon!

        sä saat ite valitA miten pitkä teet töitä ja sovittu raha määrä o sovittu


      • evek1
        NeNNa-NaNNa kirjoitti:

        ..Kaikesta saada rahaa?MÄ ainaki hoidan pikkusisariani ilman rahaa..200 euroo viikossa!!13??Ihan liikaa näin nuorelle..Mäki oon 13 enkä mä tartte noin paljoo rahaa..!!Mut eipä me kaikki ollakkaa samanlaisia..:P

        Hei! Se on sun sisarus! Ei sitä pidä hyväksikäyttää =P


      • 124135

        Aika paljon rahaa sisaruksen hoitamisesta.. D: (lellitty kakara)?


      • 13.v Tyttö

        Ei pahal, mut siis oman perheenjäsenensä hoitamisesta rahaa?! Eiks se oo silleen et tuetaan omaan perheenjäsentä ilman rahaaki. Tuele mieleen kuin hoitaisit toista lasta vaan rahan takii??
        Varmaan rikas äiti ja iskä. Varmaan hienot vaatteet, älypuhelin ja kaikki mahollinen.

        Ite hoidan mun sisaruksii ihan ilmaseks -.-


      • heips22

        kyl voi, jos perhe on rikas ja haluu antaa lapselleen rahaa.


      • eih
        NeNNa-NaNNa kirjoitti:

        ..Kaikesta saada rahaa?MÄ ainaki hoidan pikkusisariani ilman rahaa..200 euroo viikossa!!13??Ihan liikaa näin nuorelle..Mäki oon 13 enkä mä tartte noin paljoo rahaa..!!Mut eipä me kaikki ollakkaa samanlaisia..:P

        Miks tällä on näin paljo dislikee?? Ite oon sopimuksen jo tehnyt läheisee supermarkettiin ja saan sieltä 340e 10pv? Että viikossa kun saa oman veljen kanssa olemisesta on kyllä aika törkeetä. En valita jos joku tienaa 10 000e norjassa hitsaajana mutta perkele oman sisaruksen kanssa olemisesta ton verran.


      • Kukkuu

        Ihan turhaa saada noin paljon


      • vittuettäootrikas

        toivon että oli trolli ite oon ollut töissä koko viime kesästä lähti ajanut nurmee haravoinu kantanu puita ja muita pihahommia ja tullut tähän asti rahaa maks 250€


      • Anonyymi
        124135 kirjoitti:

        Aika paljon rahaa sisaruksen hoitamisesta.. D: (lellitty kakara)?

        Jep


      • Anonyymi
        124135 kirjoitti:

        Aika paljon rahaa sisaruksen hoitamisesta.. D: (lellitty kakara)?

        Jep


      • Anonyymi
        eih kirjoitti:

        Miks tällä on näin paljo dislikee?? Ite oon sopimuksen jo tehnyt läheisee supermarkettiin ja saan sieltä 340e 10pv? Että viikossa kun saa oman veljen kanssa olemisesta on kyllä aika törkeetä. En valita jos joku tienaa 10 000e norjassa hitsaajana mutta perkele oman sisaruksen kanssa olemisesta ton verran.

        wtf muija mink ikane oot et saat tyot s marketis ja mite shii oot hauska pliis kerro


      • Anonyymi
        124135 kirjoitti:

        Aika paljon rahaa sisaruksen hoitamisesta.. D: (lellitty kakara)?

        Musta tuntuu, että ihan itse olet. Se oli vanhempien päätös ei sun:) eikä se tarkoita, että jos joku saa rahaa niin se tarkoittaisi automaattisesti, että on lellitty, itsekäs yms. En ymmärrä tätä ihmisten käsitystä : paljon rahaa lapsena= lellitty kakara. Vähän rahaa lapsena= täydellinen lapsi jonka ei tarvitse mistään huolehtia, koska ei saa paljoa rahaa. SIIS MITÄ HELEVETTIÄ? Miettikää mitä nyt meette sanoo näille muille ihmisille niiden vanhempien päätöksestä. HÄVETKÄÄ!


    • jooho

      olette liian (aivan liian) nuoria työhön.
      mielestäni. tuon ikäisiä on vaikea ottaa muutenkaan työhön, koska lain mukaan ette saa tehdä melkein mitään. alle täysi-ikäisellä on jo paljon rajoituksia, 15v paljon, alle 15v. erittäin paljon. ette edes saisi tehdä melkein mitään.

      • Ei jaksa

        oikeesti! mikä teitä ihmisiä vaivaa!? Me "lapset" saadaan tehdä töitä jos halutaan. Ensinnäkin mä etsin töitä koska haluun ostaa vaatteita kun vanhemmilla ei oo varaa niihin vaatteisiin mitä mä haluan pitää! Me ei jumalauta olla liian nuoria työhön! Että pysykää te kaukana näistä keskusteluista mielipiteinne kanssa kiitos


      • hankikkaa elämä!

        menkää muualle valittamaan! muumimaailmas saa jopa 10 vuotiaat töitä! ei oo teijän asia me saadan tehdä töitä jos halutaa eiks oo parempaa tekemistä ku muiden haukkuminen? hankkikaa elämä!


      • TyöhulluT

        Lain mukaan alle 15 v lapset saa tehdä töitä jos he vapaaehtoisesti tulevat töihin


      • Just joo
        Ei jaksa kirjoitti:

        oikeesti! mikä teitä ihmisiä vaivaa!? Me "lapset" saadaan tehdä töitä jos halutaan. Ensinnäkin mä etsin töitä koska haluun ostaa vaatteita kun vanhemmilla ei oo varaa niihin vaatteisiin mitä mä haluan pitää! Me ei jumalauta olla liian nuoria työhön! Että pysykää te kaukana näistä keskusteluista mielipiteinne kanssa kiitos

        Samaa mieltä oon 12w poika ja v*tun kyllästyny ku kaikki sanoo liian nuoreks töihin... Onneks kotitöistä saa jonku verran rahaa et jotai niil saa ostettuu...


      • Menee hermot
        Ei jaksa kirjoitti:

        oikeesti! mikä teitä ihmisiä vaivaa!? Me "lapset" saadaan tehdä töitä jos halutaan. Ensinnäkin mä etsin töitä koska haluun ostaa vaatteita kun vanhemmilla ei oo varaa niihin vaatteisiin mitä mä haluan pitää! Me ei jumalauta olla liian nuoria työhön! Että pysykää te kaukana näistä keskusteluista mielipiteinne kanssa kiitos

        Samaa mieltä Ei jaksan kans. Häipyis täältä.


      • samaa mieltä
        Just joo kirjoitti:

        Samaa mieltä oon 12w poika ja v*tun kyllästyny ku kaikki sanoo liian nuoreks töihin... Onneks kotitöistä saa jonku verran rahaa et jotai niil saa ostettuu...

        mä oon iha samaa mieltä mut ei kotitöstkään mitää ruhtinaallista palkkaa saa


    • pisma

      sitä vaan ett vauvoi ei saa antaa hoitoon alle 15 v. kotityöistä mä en ainakaan peri muuta kuin viikorahan. koirien ulkoitus on kivaa ite teen sitä nytkin :) mä käytiän koiraa ulkona joka päivä ja ko,mesta ulkoiluttamis kerrasta saan 2 €. Pihatöistäki saa paljon rahaa mutta jos sä saat vähän siitä tai te. niin se on jo lapsi työvoiman väärinkäyttöä ett tejän pitää pättää rahasummasta ite mikä on kummakin mielestä hyvä. Lehtien jakajaksi pääsee vasta 15 v täyttänyt.

      • anonyymi

        anteex mut lehtijen jakajax pääsee 13w yhteen firmaan mutta en just nyt muista nimee


      • Super eltsu
        anonyymi kirjoitti:

        anteex mut lehtijen jakajax pääsee 13w yhteen firmaan mutta en just nyt muista nimee

        Siis mä ainaki oon sitä mieltä et ois kiva saada kesäl rahaa ku kaikki uimiset , leffat ja muut maksaa eikä vanhemmatkaa kaikkee suostu ostaa ja mulla ainaki on aina rahapula =) ku menoja nii paljon ku kavereitki nii paljon eri kuolilla suomee ni esm. lippu helsingistä mäntsälään maksaa jo 5.30e on seki jo paljon (sori jos selitän liikaa)


      • eräs vaan
        Super eltsu kirjoitti:

        Siis mä ainaki oon sitä mieltä et ois kiva saada kesäl rahaa ku kaikki uimiset , leffat ja muut maksaa eikä vanhemmatkaa kaikkee suostu ostaa ja mulla ainaki on aina rahapula =) ku menoja nii paljon ku kavereitki nii paljon eri kuolilla suomee ni esm. lippu helsingistä mäntsälään maksaa jo 5.30e on seki jo paljon (sori jos selitän liikaa)

        joo mä asun lahdessa ja säästän rahaa tietokoneesee mut en tiiä yhtään minne voisin mennä ku oon viel niin nuori, oisko kellää kerto mihin vois mennä töihin


      • kolaaja

        mun vanhemmat antaa mulle lumikolaamisesta 2€ kerta ja ruohonleikkuust 5€ kerta.
        oon puolen vuoden pääst 13


      • huohhh

        Lehtienjakajaks pääsee 13-14 vee :D


      • ei vitussa.
        huohhh kirjoitti:

        Lehtienjakajaks pääsee 13-14 vee :D

        Ei-pääse.
        Ellet tee pimeesti koska siellä tehdään TYÖSOPIMUS johon mielestäni tarvii verokortin jonka saa vasta 15v täyttänyt. Uskokaa nyt vittu jo.


      • Töissä
        ei vitussa. kirjoitti:

        Ei-pääse.
        Ellet tee pimeesti koska siellä tehdään TYÖSOPIMUS johon mielestäni tarvii verokortin jonka saa vasta 15v täyttänyt. Uskokaa nyt vittu jo.

        Täytän parin kuukauden päästä 14vuotta ja oon työskennelly lehtien jakajana kohta 4kuukautta. Ja mulla ON verokortti ja lehtien jakajaksi pääsee sinä vuonna kun täyttää 14v


      • 13w
        ei vitussa. kirjoitti:

        Ei-pääse.
        Ellet tee pimeesti koska siellä tehdään TYÖSOPIMUS johon mielestäni tarvii verokortin jonka saa vasta 15v täyttänyt. Uskokaa nyt vittu jo.

        Verokortin saa niin nuori lapsi kun sen vain haluaa. Itse olen 13v ja töissä kaksikertaa viikossa ja saan hyvin rahaa. Verokortin sain kun aloitin työt ja hain sen pankista!


      • Eekarifakta
        ei vitussa. kirjoitti:

        Ei-pääse.
        Ellet tee pimeesti koska siellä tehdään TYÖSOPIMUS johon mielestäni tarvii verokortin jonka saa vasta 15v täyttänyt. Uskokaa nyt vittu jo.

        Mun yhe tutun kaks lasta ne on jo aikuisia nyt nii ne sai 11vuotiaana verokortin ja meni raksalle siivoamaan


      • Ählämskähläm
        eräs vaan kirjoitti:

        joo mä asun lahdessa ja säästän rahaa tietokoneesee mut en tiiä yhtään minne voisin mennä ku oon viel niin nuori, oisko kellää kerto mihin vois mennä töihin

        sä pystyt mennä kesällä mettää poimii marjoi tai laittaa kaupan seinälle ilmoituksen jos osaat korjata esim pyörii että pyörän korjausta ja sitten osoitteen kesällä monilla menee pyörä rikki ja ei välttämättä osaa korjata sitä ITE.


      • Anonyymi
        anonyymi kirjoitti:

        anteex mut lehtijen jakajax pääsee 13w yhteen firmaan mutta en just nyt muista nimee

        meinaax 12 v ja up


      • Anonyymi

        Sinä se täällä aika tyhmyri olet kun spam vastailet 2004 vuoden viesteihin.


    • Tyttö 12vee

      Aah, asutte kauheen kaukana :( Lahdessa on yks paikka,josta 12-vuotiaskin saa rahaa, jakamalla lehtiä :(

      No tässä vinkkejä:

      Kerätkää pulloja..

      Säästäkää rahaa!

      Niin ja sitten, tehkää naapurin mummolle pääsiäiseks joku tosi hieno oksa,jossa on värikkäitä juttuja yms. Sain siitä itse pienempänä 2 euroa naapurilta=) 2 e on tosi hyvin.

      • Roobee^^

        Itse keksin tässä muutama viikko takaperin mukavan kesätyön itselleni, jota kokeilin tänään ensinmäistä kertaa. Otan kylmälaukun, ostan sinne jäätelöä, limonaadia ja suolapalaa. Ja eikun rannalle myymään janoisille ja jäätelönälkäisille ihmisille herkkuja =). Mukava tapa tienata rahaa, ja samalla ruskettuu =). Itse ostin tänään noin 10 eurolla tavaraa ja kaikki myytyäni kasassa oli 25e. Eli lämpimällä ilmalla oikein helppo ja mukava rahantienaus tapa. SUOSITTELEN


      • gytt
        Roobee^^ kirjoitti:

        Itse keksin tässä muutama viikko takaperin mukavan kesätyön itselleni, jota kokeilin tänään ensinmäistä kertaa. Otan kylmälaukun, ostan sinne jäätelöä, limonaadia ja suolapalaa. Ja eikun rannalle myymään janoisille ja jäätelönälkäisille ihmisille herkkuja =). Mukava tapa tienata rahaa, ja samalla ruskettuu =). Itse ostin tänään noin 10 eurolla tavaraa ja kaikki myytyäni kasassa oli 25e. Eli lämpimällä ilmalla oikein helppo ja mukava rahantienaus tapa. SUOSITTELEN

        hehee aijon kokeilla tota!


      • asdjghfj
        gytt kirjoitti:

        hehee aijon kokeilla tota!

        Veikkaanpa että tuollainen kaupustelu on laitonta ellei ole perustanut omaa yritystä.


      • ASDFGFGVH
        asdjghfj kirjoitti:

        Veikkaanpa että tuollainen kaupustelu on laitonta ellei ole perustanut omaa yritystä.

        Voipi mennä vain miinukselle reissu jos poliisit antavat sakkoja...


      • tididiidddiidididddi
        ASDFGFGVH kirjoitti:

        Voipi mennä vain miinukselle reissu jos poliisit antavat sakkoja...

        no meiä iskä onki poliisi eikä se sanonu mitään !


      • AirsoftMAn98
        tididiidddiidididddi kirjoitti:

        no meiä iskä onki poliisi eikä se sanonu mitään !

        Olen 12 vuotias ja etsin töitä. Säästän kuula-aseeseen, mutta en saa rahaa paljon ollenkaan. Tietäisikö joku miten saisi töitä jo 12 vuotiaana.


      • nuoret työntekijät
        AirsoftMAn98 kirjoitti:

        Olen 12 vuotias ja etsin töitä. Säästän kuula-aseeseen, mutta en saa rahaa paljon ollenkaan. Tietäisikö joku miten saisi töitä jo 12 vuotiaana.

        tuolla on tietoja nuorille työntekijöille (13v,14v, yli 15v)
        http://www.tyosuojelu.fi/fi/nuoret_tyontekijat


      • Turhaa(ko?)
        nuoret työntekijät kirjoitti:

        tuolla on tietoja nuorille työntekijöille (13v,14v, yli 15v)
        http://www.tyosuojelu.fi/fi/nuoret_tyontekijat

        Itsekin olen 12v ja rahaa vailla. Mielestäni työnteolle ei pitäisi olla ikärajaa, jos lapsi tekee töitä omasta tahdostaan ja maksua vastaan. Useiden vanhemmat sanovat, ettei 12 vuotias tarvitse omaa rahaa, mutta sanovat kuitenkin etteivät suostu antamaan rahaa esim. uusiin vaatteisiin tai meikkeihin. Pitäisikö meidän lasten kulkea ylipienissä vaatteissa?

        Yleinen kommentti tähän onkin: "Kyllä me uusia vaatteita ostamme, jos niitä tarvitaan"

        Juu... Kävikö kellään mielessä, ettei lapsenne ehkä halua kulkea samoissa vanhoissa vaatteissa kymmentä vuotta?


      • cyma m-14
        AirsoftMAn98 kirjoitti:

        Olen 12 vuotias ja etsin töitä. Säästän kuula-aseeseen, mutta en saa rahaa paljon ollenkaan. Tietäisikö joku miten saisi töitä jo 12 vuotiaana.

        sama juttu mullaki


      • Kiitollinen.

        Tosi hyvä neuvo! :) Olen Itekkin 12-vuotias ja kerään yhteen keräilynukkeen (pullip) tiedän se kuullostaa lapselliselta mutta ne ei ole leikkejä varten vaan kuvaamista . Mutta kiitos hyvästä vinkistä :)


      • 13.v Tyttö
        AirsoftMAn98 kirjoitti:

        Olen 12 vuotias ja etsin töitä. Säästän kuula-aseeseen, mutta en saa rahaa paljon ollenkaan. Tietäisikö joku miten saisi töitä jo 12 vuotiaana.

        Siis kuulaaseeseen? :D


      • Iippo35
        AirsoftMAn98 kirjoitti:

        Olen 12 vuotias ja etsin töitä. Säästän kuula-aseeseen, mutta en saa rahaa paljon ollenkaan. Tietäisikö joku miten saisi töitä jo 12 vuotiaana.

        Mä oon saman ikänen ja mul on sama ongelma


      • 12345678910
        Turhaa(ko?) kirjoitti:

        Itsekin olen 12v ja rahaa vailla. Mielestäni työnteolle ei pitäisi olla ikärajaa, jos lapsi tekee töitä omasta tahdostaan ja maksua vastaan. Useiden vanhemmat sanovat, ettei 12 vuotias tarvitse omaa rahaa, mutta sanovat kuitenkin etteivät suostu antamaan rahaa esim. uusiin vaatteisiin tai meikkeihin. Pitäisikö meidän lasten kulkea ylipienissä vaatteissa?

        Yleinen kommentti tähän onkin: "Kyllä me uusia vaatteita ostamme, jos niitä tarvitaan"

        Juu... Kävikö kellään mielessä, ettei lapsenne ehkä halua kulkea samoissa vanhoissa vaatteissa kymmentä vuotta?

        sama ongelma mulla


      • Yläastelainen
        Kiitollinen. kirjoitti:

        Tosi hyvä neuvo! :) Olen Itekkin 12-vuotias ja kerään yhteen keräilynukkeen (pullip) tiedän se kuullostaa lapselliselta mutta ne ei ole leikkejä varten vaan kuvaamista . Mutta kiitos hyvästä vinkistä :)

        Pullippiin säästin itsekin noin 11 vuotiaana rahaa mutta nukke jäi parin kuukauden intensiivisen kuvaamisen jälkeen kaappiin pölyyntymään. Kannattaa miettiä haluaako koriste-esineestä maksaa 120€


      • Anonyymi
        Kiitollinen. kirjoitti:

        Tosi hyvä neuvo! :) Olen Itekkin 12-vuotias ja kerään yhteen keräilynukkeen (pullip) tiedän se kuullostaa lapselliselta mutta ne ei ole leikkejä varten vaan kuvaamista . Mutta kiitos hyvästä vinkistä :)

        Sama juttu


    • äippä 36v

      Voi hyvä ihme sentään, että tämä maailma on muuttunut! Lapset haluaa jo töihin, josta saa palkkaa. Entisaikaan piti auttaa ilmaiseksi ja läksyjen ja kokeiden luku oli lasten työtä! En enää pysy perässä...

      • kuvadude

        Miksi muka pitäisi oottaa 18v. että saakunnolla rahaa mä ainakin tuhlaan niin paljon et tarviin kohta vakityön jostaki! oon 13v ja käytä viikos 150€ veikkaan et kohta ne vanhemmat alkaa epäillä jotaki ku on aina kotiin tullessa lompsa tyhjä. :D


      • OutoXD
        kuvadude kirjoitti:

        Miksi muka pitäisi oottaa 18v. että saakunnolla rahaa mä ainakin tuhlaan niin paljon et tarviin kohta vakityön jostaki! oon 13v ja käytä viikos 150€ veikkaan et kohta ne vanhemmat alkaa epäillä jotaki ku on aina kotiin tullessa lompsa tyhjä. :D

        Saanko töitä vaikka oon 9v?


      • Aaaaaaasiiiiiiiiii
        OutoXD kirjoitti:

        Saanko töitä vaikka oon 9v?

        Sama ongelma


      • Parempikunsää
        kuvadude kirjoitti:

        Miksi muka pitäisi oottaa 18v. että saakunnolla rahaa mä ainakin tuhlaan niin paljon et tarviin kohta vakityön jostaki! oon 13v ja käytä viikos 150€ veikkaan et kohta ne vanhemmat alkaa epäillä jotaki ku on aina kotiin tullessa lompsa tyhjä. :D

        Miten voit tuhlata 150 e viikoss kun ite saan jotain 200 vuodessa


    • nuhveroinen13

      Miten vitus voi käyttää nuon paljo!? Ite oon 13ja mulla menee kaikki rahat aina eläinten tavroihin. Siis vanhemmat ostaa pakolliset mit ite ostelen lämpökaapelii koristeita ym. Ja sit nyt säästän 200e liukuoviterraan johon saan liskon:) mit ite siivoon naapurin mummon kämppää kerran viikos(saan 5e) ,ulkoilutan koiria, hoidan yhen tyypin hevosta, ja otan kaikken tuttujen ja tuntemattomien elukat hoitoon kun ne menee lomalle...

    • auttakaa please!

      tietääkö joku mistä sivult löytyis jotaa kesätyö paikkoja?? esim. posti sivusto et vaik lehtien jakaja työ. Oon 13 ja haluun jonku kesätyöpaikan.

    • Roosabbi

      Moro moro muksut ! Mä oon tänä vuon 17 täyttävä lukiolaine, ja ittekki ettiskelen täs kesätöit. En saa himast rahaa mihinkään ja KAIKKI vaatteet ja tavarat joudun itse ostamaan. V*tuttaa tollane ko muksut saa 150 e vikossa rahaa ja käyttää ne kaikkeen turhaan. Mä vaan haluaisin koulukirjoihin ja bensaan rahaa mut ei, nekin pitää ite tienata. Ja täältä Liedosta olen kotosin. Että jos jostain joku tietää että yli 16-vuotias sais jonkun 5 euron tuntipalkalla työtä (ihan sama millasta, leikkaan vaik nurmikoi tai luon lantaa, kaikki käy) nii ilmotelkaa vaa tännekkipäi. : )

    • työtä?

      Hei !
      Tiedättekö mitään kesätyötä täältä uuden äänekosken seuduilta suolanhesta tai sumiaisista.Olen 13 vuotias tyttö ja teen melkeimpä mitä tahansa työtä.Asun itse täällä suolahdessa aika lähellä vihijärveä. Jos tiedätte mitään työtä niin ilmoitelkaa sähköpostitse. Sähköpostini on appi-maitohammas@hotmailcom
      toivoisin vatausta pian!

    • malttionvalttii

      Ihan pikku vinkki vaan, että ikäraja jollon voit tehä virallisesti töitä verokortin kautta on 14v... (tai taitaa olla silleen että sinä vuonna pitää täyttää) Malttakaahan, kyllä te vielä elämässä töitä ehditte tehdä

    • Fief

      Okeokei, no tää on kyl aika vanhahko viesti täällä, mutta niille kaikille nuorille jotka tätä vielä lukee joskus: Maailma muuttuu, mutta laki ei muutu niin useasti.

      Töihin saa mennä sellainen henkilö, joka on täyttänyt tai täyttää samana vuonna 14 vuotta. Ja lehtienjaon ikärajakin pitäisi olla 15 vuotta minun muistaakseni. Joka tapauksessa: Alle 15-vuotias ei voi itse tehdä työsopimusta, eli siihen vaaditaan vähintään vanhemman/huoltajan suostuminen. Eli jos vanhemmat eivät halua sinua töihin, ja olet alle 15-vuotias, unohda se.

      Näistä pienenä poikkeuksena toimii sellaiset työt, jotka suoritetaan yksityiselle henkilölle, eli voitte aivan hyvin siivota kotonanne ja pyytää siitä "palkkaa". Ja voitte kysyä vaikkapa naapuriltanne, esim. koiran ulkoiluttamisesta, jos heillä sattuu olemaan koiria. Mutta kysykääs kuitenkin aina vanhemmilta ensin lupa.

      Rohkeasti vain kyselemään esim. koiran ulkoiluttamisista. =)

    • jk

      vai niin

    • työpaikkaa etsimässä

      Olen 13v tyttö ja kaverini on 12 v tyttö, ja etsitään kesäksi työpaikkaa :).
      Meille käy:


      - Lapsen vahtiminen (Olemme ennenkin hoitaneet ihan vauvoja, joten siinä ei ole ongelmaa :) )
      -Siivoaminen
      -Pihatyöt(esim. mansikan poiminta)
      -Koiran ulkoilutus
      -Lehtienjako


      Säästämme rahaa videokameraan :) . Ilmoittaka jos haluaisitte palkata meidät töihin :)) sähköposti: [email protected]

      Asumme Helsingissä ;).

      Kiitos paljon jo etukäteen jos pääsemme töihin! :)

    • töihin kyllästynyt

      Hyvä trolli lihakauppa...

      En alota tässä sotaa lapsia vastaan jotka eivät vielä edes peruskouluaan suorittaneet, MUTTA:

      Ennenkuin eläimiä hankitaan, varmistetaan että rahat riittää koko niiden elinajaksi, ei helpota oloa jos hevonen myydään lihoiksi kun ei rahat riitä eikä pääse töihin.

      Itse en palkkaisi 12 vuotiasta mihinkään muuhun kuin suunnilleen rikkaruohoja kitkemään tai koiraa lenkittämään, ties millon joku tajuaa tunkea kätensä ruohonleikkuriin.

      Mutta muistakaa lapset, että laki on teitä varten, ei teitä vastaan. Kyllä te elämässä vielä töitä ehditte tehdä ihan tarpeeksi kyllästymiseen saakka

    • Koiran/kissanpentuja saa ilmatteeksikin =) ja halpahintaan kun joillain ei ole tarvetta kun ei pysty hoitamaan. Ja aina lemmikkiä voi haluta, mutta siinä on iso työ hoitaa sitä.

    • Ihan tiedoksi vain

      Onkos kenellekään tullut mieleen, että tytöt ovat tällä hetkellä kasikymentä ja yhdeksäntoista?

    • Hah ja pah

      Oon 12vuotias ja sain töitä citysportista eli 12wuotias kyllä saa töitä!!!!!!!!!!!!

    • p22

      ei ittellä oo kokemusta, mut muutama kaveri toissakesänä 12-13vuotiaina pesi mattoja. teki ilmotuksen, jako postilaatikoihin, pesi matot. yhen hinta oli koosta riippuen 5-20e. vaikka niil ei paljoo töitä ollukkaa, ni kaikki sai kuitenki n.50-100e sinä kesänä. aattelin ite tommosta tänä kesänä, mut on nii paljon kaikkee muuta et en ehi :) onnea vaan töihin, jos niitä saatte!! :))

    • dd4rs4r4

      Kunnioitusta vähän kun töitä hakee. Parempi niin kun vanhemmiltaa itkeä sitä

    • pokemon=3 lk

      Itse saan viikossa 20-80 e, ja jos kysyn että saanko vaikka telkkarin niin kysytään no millo mennää. :)

    • adhdmanu

      Alkakaa pyörä kuriireiksi!

    • Hmm..

      Se että te kehutte sitä miten usein saatte rahaa ja telkkareita tuskin auttaa ketään kuka haluaa kesätöitä. Itsekin etsin kesätöitä, ja musta ainakin on kivempi tehä jotain kesällä kuin vaan istua sisällä.

    • jukke93

      Minä ja minun kaverini olemme kesätöissä ihan lähellä missä asummekin. Palkka on huikea !! =)

    • Työnveteraani

      Kyse ei ole mistään mielipiteestä, jos laki sanoo että vasta 15-vuotias saa tehdä töitä. 14-vuotias tai samana vuonna täyttävä 13 -vuotias, saa tehdä ns. "kevyttä työtä" käytännössä mainostenjakoa (ehkä mansikanpoimintaa, tosin niissäkin on kilpailua kun venäläiset, virolaiset ym. ovat vieneet paikat nuorilta). Tosin 15-vuotiaana on vaikea saada töitä, vaikka laki sen sallisi.
      Sen sijaan että koittaa epätoivoisesti hakea joihinkin firmoihin (tarkoitan lähinnä alle 15-vuotiaita) käykää kesällä esim. keräämässä mustikoita metsästä! Ostajia löytyy varmasti, jos ei sukulaiset niin marja-autot, torikauppiaat ym. ostavat kyllä mielellään! Siihen ei ole mitään ikärajoitetta ja työajatkin saa päättää itse :D Tosin ei se mitään herkkua kyllä ole.. Toinen vaihtoehto on kysyä sukulaisilta tai tuttavilta töitä. Etenkin jos he asuvat maalla, saatta töitä löytyä.
      Voisin kutsua itseäni nuoriso-työnveteraaniksi, sillä olen ollut 6 eri palkkatyössä ja TET:ttejä en viitsi edes laske. Kannattaa etsiä ahkerasti ja uskoa itseensä! Tällähetkellä olen juuri aloittamassa työt kansainvälisessäfirmassa karttapalvelun-työläisenä. Olen aiemminkin ollut töissä karttapalvelujen kanssa ja palkkakin on vaatimattomat 27 dollaria tunnilta ;) PS. OLEN 15-VUOTIAS!

    • varmaaons
    • viikkorahal,lellityt

      Mää en ymmärrä mihin te rahaa kulutatte jos osa teistä saa viikkorahaakin. Säästäkää ! minäkin ala-aste ikäisenä säästöin pitkänaikaa (vuoden) että sain tahtomani. Jä älkää ostako turhia tavaroita,, tarvitsetko välttämättä uuden laukun jos vanhakin on kunnossa, ja laittakaa haluamanne asiat tärkeysjärjestykseen ja et osta niitä tavaroita jotka eivät ole listassa ykkösenä. Mutta kesätyöt voi mielestäni aloittaa noin 12 vuoden ikäisenä, mutta se ei kuitenkaan olla rankkaa. Naapurien koirien lenkittäminen, voitte tehdä jonkin kesäprojekstin vaikka siivota ja järjestää autotallin tai varaston..Ja isovanhemmathan antaa teille varmaan mielellään rahaa jos te autatte heitä. tai muut sukulaiset. Ylä-asteellä voitte saada töitä mansikkapellolta tai sieltä missä olitte tetissä tai taksvärkissä.

    • Piaatti

      No juu, olen 12-vuotias ja tartteisin ihan kipeesti rahaa. En mihinkään vitun vaatteisiin tai meikkeihin vaan siihen, että pääsisin ratsastamaan. Vanhemmat ei maksa ratsastusta, eikä anna esim. mistään kotitöistä rahaa, ei viikkorahaa eikä kokeistakaan.. Ei muutkaan sukulaiset.
      Mulla on enää reilut 20 euroa rahaa, ja se nyt riittää vaan yhteen ratsastuskertaan. Arvatkaa vaan, oon hiki hatussa myyny vanhoja tavaroitani ja käyn joka päivä tallilla auttamassa hevosten hoidossa, taluttamassa yms. että sais ilmasia tunteja! Ei oo elämä helppoo, kun vanhemmat on ihan vitun idiootteja.

    • Rahamies
    • Jäbä

      Ajattelin ostaa kännykän (vanha on romu) mutku haluaisin että sen jälkeenkin ois ees vähän rahaa. Ottaen huomioon että on talvi osaisko joku kertoa jonkun hyvän koti työn????(jonkun uuden joudutaan näes imuruimaan palkatta.

    • mistä?

      oon 14 v ja tarviin rahaa, (ja aika paljon jos hankin oman hevosen) nii mikä olis hyvä kesätyöpaikka keskipohjanmaassa, pääseekö 14 vuotiaat tallille töihin? jos on tarpeeks kokenu?

    • kröhöm...apua?

      Mä tarviin rahaa ( omaan hevoseen ) ja olen 13-vuotias.
      Olenko teidän mielestä kyllin kokenut tallitöihin vai otetaanko näin nuoria...?
      Eli siis olen harrastanut ratsastusta 3 vuotta mutta hevosen hoidosta on paljon enemmän kokemusta.
      Muutkin työt kelpaa, mut mä tarviin kipeesti apua joten voitteko auttaa.

      Ja sinulle Mistä?, minun mielestä 14-vuotias pääsis ehkä tallille töihin mutta se edellyttää tietenkin paljon hevostaitoa ja kokemusta...

    • MÄÄVAAN :DD

      Saako siitä oikeesti rahaa jos käy jossain hevostalleilla putsaamassa karsinoita ym... :3

      • tyyppi

        se on kuule raskasta puuhaa, usko pois. ja tallinomistajakin on varmasti tyytyväinen kun saa muutaman karsinan itseltään pois.


    • yks tyttö vaan

      Tämä nyt on jo vanha keskustelu, mutta minusta tuntuu että tämän keskustelun aloittaja haluuaa vastauksia enemmän kuin valituksia! itse olen 12-vuotias, ja ottaisin mielelläni vastaan kesätöitä, esim.
      - koiranulkoilutusta
      - kotitöitä, pihatöitä
      - lastenhoitoa
      noin 2-5€ tuntipalkalla
      (ulvilassa asun)

    • kloppi

      Viime kesänä jo autoin sedän navetalla, ruokin lehmät,työnsin paskat kuiluun ja lypsin, 200 euroa tuli 2 kuukaudesta, olen nyt 12 v.

      • kloppi

        niin ja sitten kans myin yhden kaverin kans limsaa,siitä noin 30 per naama


    • Tuusulan hyväntekijä

      Yks ihan pieni vinkki teille jotka etsii töitä, laittakaa ees sähköposti osote niin teihin voi ottaa yhteyttä jos on teidän alueella töitä tarjolla :D p.s Tuusulassa vois olla töitä tarjolla kesäksi tai miks ei jo iltaisin ja vloppuisin

      • Mä en oo huomannu

        Missä täällä? Asun tuusulassa ja oon kolmetoista (: Tarviin rahaa harrastukseen (jalkapallo) tarvittaviin varusteisiin ja säästän yhteen juttuuun! Oon ahkera tyttö ja voisin tehä vähän kaikkea.


    • camooon -.-

      LOL!!

      ite oon 13 ja niiin kyllästyny siihen että mihinkää ei mainoksia jakamaa pääse. -.- nuoret tekee ahkerasti töitä, aikuiset vaan valittaa. (vai olikse toisin päin) xd

    • kesätöitä kaipaava

      Olen 12-vuotias turust ja niin kyllästynyt kesälomiin et oikein odotan koulun alkuu.
      Haluisin jonkunlaisen kesätyön esim. lastenhoitoo. Mul on 1 vuotias sisko ja oon ollu sen kaa kahdestaan kotona, ku äiti on ollu kaupas. Mul on myös 1 vuotias serkku jota on tullu hoidettu. Olen hoitanut myös viisi vuotiasta veljee ja neljä ja kuusivuotiasta serkkuu. Kokemusta on paljon. Mulla ei ole viikkorahaa tai kuukausirahaa. Äiti antaa ehkä kuukaudes kympin vaatteisiin so oikeen kinuan. TIETÄÄKÖ JOKU ET ONKO TURUSSA KESÄTÖITÄ MUUTA KUIN MUUMIMAAILMA.
      Sähköposti: [email protected] (ei turhii viestei kiitos)

    • okri

      Oon 12 v ja saan 5 e tunnilta jos hoidan mun pikkusiskoa. Oon myös saanu rahaa jos oon käyny äidin töisää auttamassa. Kysykää vaikka kesällä naapureiltanne että voitteko pestä ikkunat. Siitä saa mukavasti rahaa!

    • Tuusulan hyväntekijä

      Hauskaa kun aikasemmin sanoin että kesätöitä löytyy Tuusulasta vielä haluaville että maili olisi kiva yhteyden ottoon, niin ensimmäinen kysyi mistä Tuusulasta saa töitä eikä edes jättänyt mailiaan ;) kukaan ei hae teitä kotoa asti töihin ;)

    • MCSpell

      Nii no kannattaa mennä sillon kun kykenee duunirundille. Itekki oon 13, javäsin kylillä tänään (asun Mäntsälässä). Muutama paikkahan tuli käytyä, mutta saatanpa olla kesällä Suutarinkulman lomatuuraaja :D, ja meinaan vielä kysyä parista paikasta ihan vak. kesäduunia. Mutta hei, kiitos kaikille vaan vinkeistä, tässä muutama:

      - Ikinä ei oo liian myöhästä duunirundille

      - Älä luovuta, jos et saa ekaa paikkaa.

      - Myös 13-vuotiaat voi saada töitä, ja vielä EI PIMEENÄ.

      - Kannattaa aina ekrtoa ikä, ennen kuin kyyy paikkaa, ja kertoa ominaisuuksiaan.

    • gfrge

      Mä oon ollu ny 5 kertaa tekemässä puutöitä isovanhemmilla. Päivältä saan 10 e/ normiaika mitä oon 6h. 50 e on tähän mennessä ansainnu

    • kkkkkkkkkkkkkoijoijo

      Pulloista saa paljon rahaa, sitten kannattaa ostaa päivällä Euroshopper energiajuomaa ja viedä sitä kouluun myytäväksi! Tai sitten käy hakemassa juomia virosta ja myydä niitä! (siis ei alkoholi)

    • haluamme varmistaa p

      Trölöölölölölölöl venaa mee jakaa lehtii trölölölöl saa 50-250 kk trölölölpitää olla 14trölölölölö lölrötgojdpfgjsdfpojgdgjtetdoijhoifjh

    • joku....

      Ite oon 12-v ja rahapulmia paljon. Kuukausiraha on 0-20€ Ajattelin sitten että ehkä sitä vois ruveta peseen muiden pyöriä tai silmälaseja. Et siinä olis kaikille tehtävä. Ilmoitus vaan postilaatikkoon ja that's it.

    • roksuu

      moi olen 13 siskoni on 14 etsimme jotain töitä meile sopis iha pari työtä

      -lastenvahti
      -koiranulkoilu

      mielellään
      -lehdenjakaaminen

      • bisnes mies

        kysykää isältä tai papalta vaarilta jos voitte myydä netissä vanhoja tavaroita jolle ei ole käyttöä


    • 100 000e havittaja

      Moi!
      Olen 12.v tyttö ja tarvitsisin kipeästi rahaa.Kun olen siskoni kanssa samassa huoneessa ja enkä oikeastaan kestä häntä...Tarvitsen siis 100 000 euroa jotta saisin maksaa meille uuden taloon.....kuulostaa kyllä aika tyhmältä ja vaativalta mutta ei rivitalossa jaksa!!! Eli siis mikä työ olisi semmonen jossa saisin mahdollisimman paljon rahaa? Talo maksaa oikeasti 98 000 euroa mutta vanhemmillani on hyvin huono palkkainen työ että rahat ei riitä taloon :'( olen oikeastaan perheen rahan kerääjä että olisi jotain ilon aihetta.
      PÄÄASIASSA!
      MIKÄ TYÖ ON HYVIN PALKKAVA ETTÄ SAISIN 100 000 EUROA UUTEEN TALOON!

      -Olen 12.v tyttö
      -Lieksasta
      -Mikä tahansa hyvä palkkainen työ kelpaa
      -Kesä loman loppuun rahat
      -Olen facebookissa tavoiteltavana
      -Lieksasta töitä
      Ilmoitelkaa jos kiinnostaa
      ps. FB nimi: Miia Kortelainen se mikä on pimeässä huparissa ^_^

      • sagerddx

        HAHHA :D nice try.


      • repsx1

        Huono Trolli mut siskoni sai kunnon naurut x)


    • nollakaks

      Mä halusisin jo kesätöhin vaikka oon syntyny 02

    • Oon 13.v.

      Okei ensinnäki avatkaa worldi kirjottakaa ilmotus et ulkoilutatte koiria ja kaikkee pientä työtä. Menkää kauppaan ja laittakaa ilmoitustaululle ilmoitus thats it.XD
      Ite aijon kokeilla tätä

    • Karkki!

      Sorkke jos kysyn näin myöhään mutta saako 10v mennä jakamaan mainoksia esim K-Marketille???

    • Heppahöperö00

      Miten voin tienata paljon(n.100-300€) 2 kuukaudessa. Oon 13v.. oon hoitanulapsia ja koiria oon ulkoiluttanu,mutta mistä saa kätevästi rahaa?

    • julle18

      Oon 14 ja etin kesätöitä toi melkein mikä tahansa kelpaa asun ulvilassa

    • Praca!

      Olen 14v ja etsin kesätöitä. Asuun Lahes. Voin tehdä melkein mitä tahansa.

    • töitä on

      On tää niin huvittavaa huomata kuika paljon kaikki hakee töitä.

      Sitten kun itse laittaa asiallisen ilmoituksen että etsitään lapselle hoitajaa, leikittäjää tai peräänkatsojaa niin kukaan ei edes vastaa.

      ja kuitenki täällä ihmetellään töiden saantia.

      ehkä kukaan ei oikeasti halua tehdä töitä. Niitä olisi vain kiva tehdä =D

      [email protected]

      • pihulp

        Minä ja kaverini etsittäis kesätöitä mikä vaa n kelpaa olemme 12-vuotiaita. Asumme Kuusankoskella. :)


      • raneeee
        pihulp kirjoitti:

        Minä ja kaverini etsittäis kesätöitä mikä vaa n kelpaa olemme 12-vuotiaita. Asumme Kuusankoskella. :)

        Mäkii asun kuusaal :DD


    • Apua kiitos:)

      Moi!:) mä tartteisin mun kamun kaa vähän rahaa tietenkin työn yhteydessä! Sovitaan hinta yhdessä (mitä joutuu tekemään)
      -koiran ulkoilutus
      -siivousta
      - lapsen vahti

      Oltais tosi kiitollisii etenkin jos olis hyvinkäällä..!:) gmail
      : [email protected]
      Kiitos avusta!:)

    • auttaja#
    • flephe

      hakepaaka vaikka jonnekin leirille ohjaajaks. täällä päin siitä saa jopa palkkaa kään tarvii eikä ikääkään pitäisi olla paljoa.

    • TÖITÄÄÄÄ

      tarvisin kaverin kaa kesätöitä harjavallasta. me ollaan 12 ja 13
      palkka rahana

    • lastenhoitaja01

      Hei!
      Täällä 12 vuotias tyttö syksyllä 13 etsisin kesätyöpaikkaa, koska minä haluaisin taskurahaa minulle käy pienikin raha ;)
      olen ajatellut pairia työtä tässä ne :)
      - lasten hoitoa ( minulla on kokemusta 5 pienenpää sisarta 9,6,4,3 ja kaksi vuotiaat eli olen ollut ennenkin näissä töissä ;)
      -pihatyöt,lehtien jako ja kotityöt (kotityöt ovat tuttuja minulle)

      olen iloinen, hauska,luotettava ja rakastan pieniä lapsia. toivoisin että perheessä ei olisi ihan pieniä lapsia eli noin 2-8 vuotiaita

      ilmoitelkaa jos paikka löytyy
      ( asun tampereella atalasssa)

    • tralalalalaaa

      No mä sainki työsopparin vattumaalle joka maksaa ihan kivasti ja oon 12.
      Niin että repikääs siitä.
      (Säästän pelikoneeseen ja tulevaan peliin ja olen tyttö)
      Aika varmasti kesän jälkeen sitä rahaa on ja eikä tarvii vanhemmilta rahaa pyytää ja saa olla ylpee että ne on omalla ahkeruudella sit hankittu ;)

    • emma4

      Oon 12v etin työ paikkaa haluaisin hoitaa lapsia tai jonnekki jäätelökioskille tartten rahaa koska haluun perhoskoiran joka on pieni

      • tralalalalaaaaaa

        Tuskin jätskikiskalle enää pääset ja miks kaikki tytöt haluu jonkun koiran?
        Eikö kisut enää kelpaa ;(


    • ella3

      Oon 12 etin työ paikka koska haluun rahaa kissaa yks kissa maksaa kotkassa 30 haluun töitä ihan mistää vaa eniten haluun mennä hoitaa eläimii tai hoitaa lapsia

    • Moro vaan ;)

      Oon 12 vuotias tyttö, ja oon ajatellu et alkaisin lenkittää koiria pientä maksua vastaan,kun kokemusta löytyy.Haluun ansaita ite kaikki rahat koska säästän vuokrahevoseen ja ratsastus tunteihin. Ja ella3:lle ehdotus: Voisit alkaa lenkittää koiria tai hoitaa kissoja? kun 12 vuotias ei vielä pääse hoitamaan lapsia. :)

    • Tyhmät vanhemmat

      siks kesä töishin 12v koska vanhemmat ei aijo ostaa 600 konetta käskee kerää ite
      ja kesätyön ikäraja on 15v :-(

      • Mite nii

        Kyllähän sä olisit pääsyt marjoja keräämään :/
        Mä pääsen ainaski ja oon 12


      • ku ei ole
        Mite nii kirjoitti:

        Kyllähän sä olisit pääsyt marjoja keräämään :/
        Mä pääsen ainaski ja oon 12

        lähellä ei oo mitää marjamaita


    • emmi13

      Moro oon 12 vuotias tyttö kuusankoskelta kerään rahaa kissaa

      • joku softaaja

        Olen 12 vuotias poika joka haluaa tienata rahaa tavoitteena olisi 80€


    • lolzzz

      Mä en ymmärrä tätä jos mä saan viikossa 100€ kun vien yhdenkerran roskat pistän yhdenkerran tiskit koneeseen ja imuroin mun huoneen niin mä olen lellitty kermaperse??

      • lellikki

        Niin...


    • vituntyhmät

      En jaksanu lukea kaikkea paskaa mitä täällä on mut vittu ihmiset on tyhmiä. Ei yritysket halua ottaa mitään pikku lapsia töihin ku ei ne jaksa/osaa ees tehdä mitään. 12-13v ei ees saa lain mukaan mitään tehdä terveisin suomen lakisysteemit. Et olkaa hiljaa ja nauttikaa siitä lapsuudesta kun teillä viel on. Suomes on ihan tarpeeks työkykysiä täysikäsiä ihmisiä ettimäs töitä.

    • olenOuto

      poistakaa tamaa viestiaaa koska se on tylsaaa

    • Nistiseppo666
    • sakkess

      hei ma oon 12 vuotias haluun 80€

    • SilläVoisTianaa

      En jaksanu lukee kaikkii mut jos joku viäl lukee näit juttui ni pitäkää kirpputori.

    • KäyttäkääJärkeä

      Tää on vanha keskustelu mutta Olin viime kesänä töis tallilla ja sain viikosta 50€.. Mm. harjasin ja ratsastin hevosia, vein vettä laitumille ja tarhoihin, siivosin heinälatoa ja tähän kuului majoitus tallilla :).. Myös marjoja keräämällä voi tienata jo paljon!

      • Mietiskelin

        Missä tallilla kävit koska itselläni voisi olla tollanen homma hyvin oon lahtelainen 12 tänä vuonna 13v tyttö :)


    • ravintolapäivällekunniaa

      Perusta ravintolapäivänä yhdeksi päiväksi kahvila tai joku muu sillä mä tein niin mun mummun kanssa ja siitä tuli ihan kiva summa....kirjoittelee 300 euroa ansainnut 12v tyttö

    • Mietiskelin

      Ja siis olen harrastanut ratsastusta 3 vuotta mutta nyt muutto rajoittanutpaljon eli vuoteen en ole ratsastanut mutta ei ne taidot ihan ruosteessa oo :)

    • SaatananSaatana

      Mitä vittua?! Kotitöiden ja sisariensa hoitaminen on itsestään selvyys, ootte kyl vitun säälittävii jos pyydätte rahaa siitä et hoidatte teidän OMAA sisarusta. Jos haluttee kunnolla rahaa niin menkää keräämään mustikoita tai hankkikaa kesätyö jostain lähikaupasta tai muualta.

    • beyourselfnowandtomorrow

      Okei, mahtavaa että haluatte tienata itse rahaa ja saada työkokemusta ! Se on ikävä kyllä fakta, että teidän iässänne on todella vaikea saada minkäänlaisia töitä - mutta se on aivan okei, koska teidän kuuluu nyt vain opiskella, elää lapsuutta/nuoruutta ja kasvaa. Te kerkeätte vielä tehdä töitä, eikä teidän unelmat karkaa mihinkään !

    • m.l12

      Olen 12 v tyttö haluan kovasti auttaa muita saamaan rahaa itsekin tarvitsen rahaa. Menkää keräämään mustikoita 4e litra eli10litraa40 e puolukasta saa 10-20 € ja vadelmasta 3-3,50-4€ litra kunhan malttaa kävellä metsään ja kerätä pistää Facebook kuin vaihtorinkiin tai menee ovien taakse kyselemään kuka ostaisi itse kerännyt melkein 200€ n.2-3 viikossa

    • ACERPREDATORG3710

      määh oon myös 12 v poika, ja haluun kipeästi massii uuteen pelikoneeseen koska tää mikä mulla nyt on nii... ei saakeli..... ja mä tiiän jo minkä mut sil on sitten hintaa 1200 egee mut kunnon pelikone pitää saada en mä voi elää täl kivikauden koneel... ja mul on vast 250 egee ni...

    • työ1234

      minä olen 1vuotias menen keräämään rahaa muka hyvän tekeväisyyteen mutta otan rahat ittelle ja tartten rahaa puhelimeen tv ja kaikkeee

      • työt1234

        tarkoitin 12v


    • IPHONEVITTU

      Haluisin Iphone 6s, joten pitäus kerää rahaa. On jo satanen mutta 489€ Puuttuu ja kuukaudessa saan vaan 20€ :(( Mitä vittua pitää tehä? :( Mulle sanottiin että varsinaisia kesätyöpaikkoja ei 12 vuotiaille löydy, ja oon ettinykki. Vituttaa ku sisko on keränny noin vuoden ja sillä on kasassa jo melkeen 500 egee ja mulla liiiian vähän :(

      • skeittaajapoi

        mitä vittua et oikeasti tarvitse mitään 500 e puhelinta


    • elli98

      tänne voi siirtää vaate rahaa 1-100e jos haluaapi FI93 5114 0220 0457 12
      elli maria

    • Anonyymi

      Tartteis saada 600 e markkinat oon 13

    • Anonyymi

      Bubbub

    • Anonyymi

      Mä sain 20 egee ku tein yhelle ukolle lumitöitä ja sit se pyysi et pesin sen selän saunassa ni se anto toiset 20 egee.

    • Anonyymi

      Moi! :D
      Mie ainaki hankin rahaa silleen, et etin jostai teiden varsilt/metiköist jne pulloi ja meen palauttaa ne. Siin saa kivasti rahaa melkeen ilmaseks, ja se on viel ilmastoteko. :D
      Suosuttelen!

    • Anonyymi

      Moi! Oon Monika. Minä etsin kesätyö jo koska tarvitsen rahaa uuteen puhelimeen . Minulle käy melkein kaikki. Mutta en tiedä mistä työtä saa kun olen 11v.

      • Anonyymi

        Iha vitusti liian nuori olet mihinkään viralliseen, tosin ehkä voisit ulkoiluttaa koiria, kerätä pulloja tai käyttää mitä vain taitojas hyväkses. Esim ite taidan videoeditoinnin.


    • Anonyymi

      Mä kerään pullippiin

    • Anonyymi

      Tykkään leikata

    • Anonyymi

      Mäki asun liedos:)

    • Anonyymi

      Ruokakaupat,kirjakaupat,marjan poiminta ja pihatyöt,lemmikkien tai lasten hoito, tarjoilijana jossain ravintolassa,kotityöt ja raksa hommissa tai ruuanlaitossa auttaminen voi olla esim hyviä

    • Anonyymi

      Hei olen hieman myöhässä tässä mutta itse olen 12v ja olen käynyt kaverini kanssa (joka on 11v) kyselemässä lähipiirinsä töitä ja ainakin kahdeksan olisi valmiita jos käytäisiin muutaman kerran tekemässä pihatöitä, siivousta/kotitöitä ja lapsen vahvistaa. Eniten on lapsen vahdinnasta kiinnostuneita. Että ei muuta kun pyörät alle ja naapuriin kyselemään.


      Olen myös miettinyt/etsinyt muita hyviä tapoja ja niitä ovat esim.

      4h yrittäjä isyys
      Osta halvalla myy mallillaan
      Hoida lapsia
      Siivoa
      Poimi marjoja
      Vaihda kesärenkaita( yllättävän hyvä palkka, monet maksavat 15-20€ ja homma hän kestää noin 30min)
      Leikkaa ruohoa
      Kerää pulloja
      Ulkoiluttaa koiraa
      Auta muutossa
      Myy:
      Koruja
      Kakkuja
      Muita leivonnaisia
      Kukkia/seppeleet
      Vanhoja tavaroita
      Itse piirtämiä kortteja

    • Anonyymi

      Minä haluaisin huomenna kun on aikaa tienata rahaa tekemällä töitä pikkurahalla olen siis 12 vuotias tyttö kalajoellata tarkemmin plassilta

      Voin tehdä esim
      Hoitaa lapsia
      Ulkoiluttaa koiria
      siivota/kotitöitä

      Mutta ei varmaan löydy

    • Anonyymi

      No hei. Olen 12 vuotias tyttö limingasta, kerään rahaa säästöön. Tekisin näitä töitä mielelläni: - Siivoaisin sotkuja. - Ulkoiluttasin koiria. - Vahtisin lapsia. Olisi ihana jos löytyisi, kiitos!:3

    • Anonyymi

      Minä olen 12 vuotias ja tarvitsin rahaa melkein mikä työ kelpaa vain! Asun Seinäjoella

    • Anonyymi

      Pelaa Fortnite olen 12 v ja voitin juuri 300€

    • Anonyymi

      👍👍

    • Anonyymi

      Mä kerään rahaa kannettavaan tietokoneeseen. Mut mul on vast 7€!

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe