Mites Lexuksen huolto

16

Meneekö se niin että Toyota huolto=Lexus huolto?
Mitä normaali Lexuksen vuosihuolto maksaa. Mennäänkö mallin mukaisilla apteekin hinnoilla niin kuin Laakkosella?
On käytännössä huolto Avensikselle on erikertoimella Lexukselle?

65

18221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säpsäkkö

      4975€ alv on öljynvaihtohuolto. Avensis -miehiltä valahtaa pitkät kalsarit yleensä likaisen puoleisiksi kun eksyvät Lexus puolelle Kaivokselassa. Hintaan ei sisälly siis nesteitä eikä töitä, ne veloitetaan erikseen. Lexus vaatii lompsaa.

      • Auto-asi

        Itse kannattaa huoltaa mahdollisimman paljon. Huolto-oppaan esim. www.ago.fi avulla pystyy tekemään jo aika paljon, ja jälki on joka tapauksessa parempaa kuin merkkihuollon oppipojilla. Vaikeampia kohteita voi sitten laitattaa jossain hyvässä korjaamossa - Autoasi tai vastaava.


    • 13
      • Lex Luxus

        No kandee aina tehdä perushommat ite eikä maksaa 300 egeä 30:n työstä.


      • 18-
        Lex Luxus kirjoitti:

        No kandee aina tehdä perushommat ite eikä maksaa 300 egeä 30:n työstä.

        ...Ja samalla ne tulee paremmin tehdyksi. Ammattitaito ja työmotivaatio ovat monilla korjaamoilla vähän hakusessa.


      • macmac

        Älä klikkaa linkkiä sieltä tarjotaa virusta!


    • kdcnvcllv

      Leimastahan niissä merkkiliikkeiden huolloissa maksetaan.
      Merkkiliikkeen huoltokirja on aina kovaa valuuttaa siinä vaiheessa, kun autosta ollaan haluamassa eroon, vaikka työnlaatu on parempaa valtuutetuissa pikkuliikkeissä, joilla ei ole varaa jätellä pyöränpultteja auki jne.

    • DI Pekka

      Minusta Lexus huoltohinnat ovat linjassa Toyotan hintojen kanssa.
      Käy kysymässä hinnat Vantaan Kaivokselessa.

      Toyota Landcruiser ja Lexus GS ovat arviona samanhintaisia.

    • anttir---
      • LkT Kalevi

        Päteekö nämä vielä, ainakin Makkonen vaikuttaisi halvemmalta?


      • Uimamaisteri Mähönen
        LkT Kalevi kirjoitti:

        Päteekö nämä vielä, ainakin Makkonen vaikuttaisi halvemmalta?

        Makkonen on kaikkein edullisin.


    • TT Kale

      Makella huollatin Audin ja oli vieläkin halvempi kuin Makkonen. Suosittelen kaikille autoille aina Ladasta Rollsiin.

      • Ent. RR-asiakas

        Kale ei osaa vaihtaa Rollsin jakohihnaa. Ladan öljynsuodattimen kiristys varmaan onnistuu.


      • Kaarlo huoltaa...
        Ent. RR-asiakas kirjoitti:

        Kale ei osaa vaihtaa Rollsin jakohihnaa. Ladan öljynsuodattimen kiristys varmaan onnistuu.

        Naapurin Kaarlo vaihtoi ainakin meikäläisen Lexukseen jakohihnan viime vappuna ja hyvin käy ja kukkuu, ei ottanut palkkana kun kossuputelin. Auto on vm 2013 mutta kun perhana osamaksut syö tilin niin korjautan aina Kaarlolla, se on eläkkeellä oleva entinen autonasentaja, sai kenkää vuonna 1992 Jojensuun Kontkasen tojoliikkeestä...


      • Cullinan
        Ent. RR-asiakas kirjoitti:

        Kale ei osaa vaihtaa Rollsin jakohihnaa. Ladan öljynsuodattimen kiristys varmaan onnistuu.

        Eikä osaa varmaan moni muukaan, Rolls-Royceissa kun on normaalisti jakoketju.


      • 250GTO
        Kaarlo huoltaa... kirjoitti:

        Naapurin Kaarlo vaihtoi ainakin meikäläisen Lexukseen jakohihnan viime vappuna ja hyvin käy ja kukkuu, ei ottanut palkkana kun kossuputelin. Auto on vm 2013 mutta kun perhana osamaksut syö tilin niin korjautan aina Kaarlolla, se on eläkkeellä oleva entinen autonasentaja, sai kenkää vuonna 1992 Jojensuun Kontkasen tojoliikkeestä...

        Ja se, että Kaarlosi, kuka lieneekään, osaa vaihtaa jonkun kukkuvan Lexuksen hihnan, ei kerro yhtään mitään siitä, osaako hän edes avata Rolls-Roycen ovea, sillä noista edellisistä vaihtoehdoista Lada on kyllä (realistisesti, yhtään varmastikin ihan hyvää Lexusta vähättelemättä) paljon lähempänä Lexusta (eli Toyotaa) kuin Rolls-Royce, joka kuitenkin on jopa todella huimasti Lexuksen yläpuolella olevien Bentleyn ja Mercedes-Benzin, siis myös Mercedes-Maybachin, yläpuolella.


      • Lada_250_GTO
        250GTO kirjoitti:

        Ja se, että Kaarlosi, kuka lieneekään, osaa vaihtaa jonkun kukkuvan Lexuksen hihnan, ei kerro yhtään mitään siitä, osaako hän edes avata Rolls-Roycen ovea, sillä noista edellisistä vaihtoehdoista Lada on kyllä (realistisesti, yhtään varmastikin ihan hyvää Lexusta vähättelemättä) paljon lähempänä Lexusta (eli Toyotaa) kuin Rolls-Royce, joka kuitenkin on jopa todella huimasti Lexuksen yläpuolella olevien Bentleyn ja Mercedes-Benzin, siis myös Mercedes-Maybachin, yläpuolella.

        Äläs nyt viitsi verrata eri segmenttien autoja keskenään. Lexus GS:ää vastaa Mersun E-sarjan V8-moottoriversiot joissa muutamalla kymppitonnilla lisävarusteita. Lexus LS:ää vastaa taas Mersun S-sarja vastaavalla koneella. Rollsit ja Maybachit ovat sellaisille pienimunaisille joiden täytyy yrittää esittää jotain jota eivät välttämättä ole.
        Jos sitten verrataan eroja, Lexukset ovat taloudellisia, kestävämpiä ja huomattavasti luotettavampia kuin mikään noista luetelluista. Näin se vaan menee, oikeassa elämässä.


    • GS 300

      Kallein huolto -98 GS:ääni oli 200.000 km:ssä
      - jakohihna tarvikkeet
      - sytytystulpat
      - ilmansuodatin
      - raitisilmasuodatin
      - jarrunesteet
      - moottoriöljyt suodatin
      - vaihteistoöljyt
      - lisäksi pitkä liuta tarkastuskohteita
      ----------------------------------------------------------
      Hinta Lexus-huollossa yhteensä noin 1300 euroa, sisälsi sijaisauton päiväksi polttoaineineen.

      En tiedä onko halpa vai kallis mutta Lexus on toiminut moitteettomasti.

      • samaasontaa

        On mun vanha mummofillarikin toiminut.


      • Palstalle eksynyt
        samaasontaa kirjoitti:

        On mun vanha mummofillarikin toiminut.

        näköjään pikkupoikiakin.


    • Huoltokirja

      98 GS:llä on isompi huolto 180k ja pienempi välihuolto 195k. Jakohihna pitäisi vaihtaa jo 150k:ssa. Eli olikohan huoltotöitä rästissä?

      • Huoltokirja

        ... niin ja vaihteistoöljyt ja iridium-tulpat olisi myös pitänyt vaihtaa 180k:ssa. Eli halusin vaan sanoa, että tuo huolto ei ole ollut normaali vana sisältänyt rästiin jääneitä töitä ja siksi hintaa tullut hieman enemmän.


      • ex-GS-owner
        Huoltokirja kirjoitti:

        ... niin ja vaihteistoöljyt ja iridium-tulpat olisi myös pitänyt vaihtaa 180k:ssa. Eli halusin vaan sanoa, että tuo huolto ei ole ollut normaali vana sisältänyt rästiin jääneitä töitä ja siksi hintaa tullut hieman enemmän.

        '98 GS:n suorakutosen remmi vaihdetaan 100t välein. Samoin tulpat. Öljynvaihto on 10.000 välein, ja se on ilmeisimmin suurin "syy" siihen, ettei sitä ajamalla saa rikottua.


      • Halpa tapa
        ex-GS-owner kirjoitti:

        '98 GS:n suorakutosen remmi vaihdetaan 100t välein. Samoin tulpat. Öljynvaihto on 10.000 välein, ja se on ilmeisimmin suurin "syy" siihen, ettei sitä ajamalla saa rikottua.

        pitää auto kunnossa. Ei sentään taida onnistua saksalaisilla "premiummerkeillä" Bmw:llä ja Audilla halvemmista rimpuloista puhumattakaan.


      • Sternfahrer
        Halpa tapa kirjoitti:

        pitää auto kunnossa. Ei sentään taida onnistua saksalaisilla "premiummerkeillä" Bmw:llä ja Audilla halvemmista rimpuloista puhumattakaan.

        Premiummerkeissä on premium-lisä.


      • GS450h + E350
        Halpa tapa kirjoitti:

        pitää auto kunnossa. Ei sentään taida onnistua saksalaisilla "premiummerkeillä" Bmw:llä ja Audilla halvemmista rimpuloista puhumattakaan.

        Miksi ei onnistuisi ihan millä hyvänsä autolla? Kukapa sitä estää vaihtamasta öljyjä mihin tahansa autoon vaikka 5000 kilometrin välein, jos niin haluaa?!


      • Tarkennus
        ex-GS-owner kirjoitti:

        '98 GS:n suorakutosen remmi vaihdetaan 100t välein. Samoin tulpat. Öljynvaihto on 10.000 välein, ja se on ilmeisimmin suurin "syy" siihen, ettei sitä ajamalla saa rikottua.

        Nuo lukemat on maileja eli remmi 100t mailia ja moottoriöljyt 10t mailia.


    • Huoltoja

      Lexus LS430 vm.2001, 195tkm huolto, sisältää öljynvaidon suodattimen, muita suodattimia esim. raitis ja moottori suod., sisä ja ulko pesu, alustan ja jarrujen kunnon tarkastuksen, ja jotain muuta pientä yleiskuntoon liittyvää; lamput tms. sekä sijaisauton koko huollon ajanksi, minun tapauksessa koko päiväksi.
      Hinta 260€ jos sisä ja moottorin -ilmansuodatin
      En pidä pahana vaikka itse osaisin kaiken noista tehdäkin. Sattuu vaan olemaan täydellinen huoltohistoria alusta asti.

      Tuo GS huolto ja sen hinta josta joku mainitsi on kyllä ihan kohtuullinen, edelliseen GS300 -98 jolla ajoin noin 50000, vaihdoin nuo kaikki em. osat aina kun tulivat ajankohtaisiksi. Tulpan vaihdossakin meni hetki, koska päällä makaa ilmanoton härpäkkeet,,, vie aikaa. Jakohihnan kanssa irroitin jäähdyttimen ja sitten vasta pääsi hommiin hihnan kanssa. Aikaa menee, siksi kallis. Toki tekee itse aina halvemmalla, mutta ei paha verrattuna muihin merkkeihin ja samankokoisiin huoltoihin.

      Kun nyt kysyin hintaa ensikertaa (ensikertaa auto jossa täysi h-historia) huoltoa kaivokselasta, yllätyin ettei se ollutkaan kova sekä vieläpä 30€ halvempi kuin sama huolto Lexus Tallinnassa. Foorumeilta tulee herkästi käsitys että merkkihuolto on kallis tai öky kallis, oli merkki mikä tahansa. Näköjään on välillä "ihan" kohtuuhintaistakin :D

    • huoltoja

      Korjaus em. Ei siis sisältänyt moottori ja sisäilma suodattimia, vaihdetaan jos ovat kovin likaiset. hinta joitain kymppejä.

      • Ihmejakummma

        Siis käytännössä pelkkä öljynvaihto sijaisauto
        Mielestäni ei kauheen halpa. Tarkistukset tehdään myös katsastuksessa


      • Anonyymi
        Ihmejakummma kirjoitti:

        Siis käytännössä pelkkä öljynvaihto sijaisauto
        Mielestäni ei kauheen halpa. Tarkistukset tehdään myös katsastuksessa

        ” Tarkistukset tehdään myös katsastuksessa”
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣


    • Jupetopo

      Mites Lexus ct 200h 66000 km huolto?hinnasto

    • Ruostuuko

      Onko Leksus yhtä hanakka ruostahtamaan kuin muut tojot? Hirvittäis vähän ostaa niin kallista autoa jos se on alta sadantonnin ruosteessa kuten toyo. Se on kuitenkin vain japanilainen eikä mikään jalorotuinen.

      • tietoaeiluuloa

        ? ei ruostu Toyotat sen helpommin kuin muutkaan,tarkista tietosi. Japanilaisuus on HYVÄ asia =laatua. Jalorotuinen eli ferrari.


    • Lyhythuoltoväli

      Niin ja onko samat lyhyet huoltovälit plus takaisinkutsut kuin gorollassa?

      • japsihyväasiaLAATUA

        Huoltovälit ovat oikeat ja sopivat ei ylipitkät 30tkm.
        Takaisinkutu on HYVÄ ASIA ! ei tarvitse asiakkaiden omalla kustannuksllaan korjjutella kuten on saksalaisilla tapana.


    • Niin_tulikin

      Terve kaikille, tässä Toyota-palstan oma trollipoju.
      Jos joku vielä ihmettelee sairaita juttujani, voin valaista niiden taustoja. Olen epäonnistuja. Peruskoulukaan ei sujunut. Amikseen yritin mutta laittoivat sieltäkin kotiin kasvamaan, viitisentoista vuotta sitten. Siitä lähtien olen trollannut näillä palstoilla ja myös iltapäivälehtien autokeskusteluista minut helposti tunnistaa. Pääasia on Toyotan ja muidenkin japanilaisten autojen trollaaminen, mitä mielikuvituksellisimmilla aiheilla, kauppataseista alkaen. Rakkauteni Vw-konserniin on pelkkää realismia. Vw ja Skoda-maahantuojat tarvitsivat sopivan sekopäistä trollia Toyotan osoittautuessa kestäväksi ja luotettavaksi valmistajaksi jonka rehellisyyttä ostajat arvostivat. Tilanne oli jotakuinkin hanskassa vuoden 2015 syksyyn saakka jolloin Volkswagenin päästöhuijaus paljastui ja sen jälkeen vielä paljon muuta lähes viikoittain. Katsottiin että oli aika koventaa trollauslinjaa eikä totuudella ollut enää mitään väliä. Pahaksi onneksi kohtasin vastustajan joka ei ole vain minua fiksumpi vaan myös oikeasti kokenut ja asioista sekä Suomessa että Saksassa tietävä. Harmittaa vietävästi kun tuo vastustajani pystyy ampumaan samantien alas kaikki sekopäiset väitteeni milloin mitäkin koskien, viimeksi hybridin akkuja. Nyt minusta alkaa näyttää siltä että olen hävinnyt pelini niin nolosti kuin vain hävitä voi. Ei se kuitenkaan häiritse elämääni skitsofrenian kuplassa. Sinne ei maailman pahuus yllä. Eihän tässä hommassa paljoa tienaa jos mietitään että istun koneella trollaamassa joka ainoa päivä vähintään 18 tuntia. Yh-äippäni tosin sanoo että pienempi riesa se trollaus peräkammarista käsin on kuin että olisin vapaalla jalalla.

    • erwthg353555555

      Jos joku huolto on ylikallis niin ei sinne kukaan mene eikä se huolto silloin kauaa pysy olemassa.
      Merkkihuollon ja muiden huoltojen ero tuppaa aika usein olemaan se että toisessa näistä hommat tulee kerralla kuntoon, ei jää ainakaan ns tekemättä, laatu on vähän toista. Puhun kyllä ihan pitkällä kokemuksella, ei ole paljoa hyvää sanottavaa näistä nyrkkipajoista, hyvääkin mutta saa vähän ihmetellä joskus sitä puuhastelua ja miten asiakastakin kohdellaan (lukekaa palautteita!)

      Merkkikorjaamo ei varmaan paljoa korjaile myöskään ohi kirjanpidon.

      Mutta, taitaa olla myös "merkkikorjaamoita" ja merkkikorjaamoita.

      Ei kai se auton korjaaminen mitään ns rakettitiedettä ole, perushuollot varsinkaan, jotka ns kuka tahansa osaa tehdä kerran nähtyään miten se tehdään :)

      Ei pidä sotkea myöskään sitä että kun menet rasvakoura pöljäselle öljynvaihtoon ja se maksaa 50 euroa vs menet merkkikorjaamoon missä tehdään öljynvaihto huolto-ohjelman mukaiset asiat.
      Sitten kehutaan miten halpaa oli öljynvaihto pöljäsellä ja ajellaan taas 50tkm tyytyväisinä.

      • Anonyymi

        Se huolto-ohjelman mukaiset vaan yleensä on valohoitoa. Jotain nestepintojen ja tiivisteiden tarkistamista. Mikä muuttuu monella merkillä halvemmaksi auton täyttäessä viisi vuotta.


    • Lexusis300h

      Lexus is300h 2014 90000km iso huolto toyota itäkeskus 700e. Seuraava pikku huolto varmaan puolet tosta

      • 2013lexus300h

        Mitä piti sisällään tuollainen isohuolto..


      • Lexusis300h
        2013lexus300h kirjoitti:

        Mitä piti sisällään tuollainen isohuolto..

        Tulpat. Vetopyörästö, moottori, vaihdelaatikko öljyt. Jarrunesteen vaihto. Sisäilma suodattimen vaihto, jarrujen herkistys. Hybridi järjestelmän testaus. Tossa tärkeimmät ja mul oli extrana rengaspaine antureiden ohjelmointi 50e.


      • Pikkukorjaus

        Elikkäs 650e iso huolto plus 50e rengaspaineantureiden ohjelmointi


      • GS450h
        Pikkukorjaus kirjoitti:

        Elikkäs 650e iso huolto plus 50e rengaspaineantureiden ohjelmointi

        Suomessa Toyota-liikkeessä rengaspaineanturien ohjelmointi 30€ viime kesänä ja Euroopan reissulla jokin aika sitten 0€, aikaa varaamatta. Hienosti toimii palvelu.


      • German.Premium
        GS450h kirjoitti:

        Suomessa Toyota-liikkeessä rengaspaineanturien ohjelmointi 30€ viime kesänä ja Euroopan reissulla jokin aika sitten 0€, aikaa varaamatta. Hienosti toimii palvelu.

        Mikä ihmeen rengaspaineantureiden ohjelmointi. Eikös niiden resetointi uusiin paineisiin tapahdu aina parilla napin painalluksella?


      • Rengashommia_teen
        German.Premium kirjoitti:

        Mikä ihmeen rengaspaineantureiden ohjelmointi. Eikös niiden resetointi uusiin paineisiin tapahdu aina parilla napin painalluksella?

        Ota asioista selvää ennenkuin kirjoitat tänne mitään. Jos Toyotaan joudutaan vaihtamaan uudet rengaspaineanturit (RDKS tai TPMS kielestä riippuen) niin ne on kerrottava auton järjestelmälle. Miksi ne joudutaan vaihtamaan? Esimerkiksi siksi että anturin paristo tyhjenee n. 10 vuodessa tai jos autoon hankitaan vaikkapa toinen rengassarja. Monissa autoissa auto oppii tunnistamaan uudet anturit ilman että autolle sitä kerrotaan mutta Toyota-konserni on päätynyt tähän ratkaisuun ainakin vähän vanhemmissa malleissaan. Uusimmista en tiedä mutta hyvin nuo vanhatkin näyttävät toimivan.


      • sano.suoraan
        Rengashommia_teen kirjoitti:

        Ota asioista selvää ennenkuin kirjoitat tänne mitään. Jos Toyotaan joudutaan vaihtamaan uudet rengaspaineanturit (RDKS tai TPMS kielestä riippuen) niin ne on kerrottava auton järjestelmälle. Miksi ne joudutaan vaihtamaan? Esimerkiksi siksi että anturin paristo tyhjenee n. 10 vuodessa tai jos autoon hankitaan vaikkapa toinen rengassarja. Monissa autoissa auto oppii tunnistamaan uudet anturit ilman että autolle sitä kerrotaan mutta Toyota-konserni on päätynyt tähän ratkaisuun ainakin vähän vanhemmissa malleissaan. Uusimmista en tiedä mutta hyvin nuo vanhatkin näyttävät toimivan.

        Päätynyt siis rahastamaan?


    • Lexusmies

      Uudet renkaat ja vanteet ku ostin piti maahantuojalta tilata rengaspaineanturit ja nehän pitää ohjelmoida.

    • Halpaa

      Oikean puolen renkaanlaakeri vaihto uuteen 850€ toyota itäkeskus. Lexus is 300h

      • Anonyymi

        Onpa ollu hurja hinta, laakeri maksaa 60-200 ja tunnin työ siihen
        päälle 850 euroa?


      • Anonyymi

        Jep. Nyt vasen takaiskari vaihto uuteen kun paskana vähintään 800€ kuullema.


      • Anonyymi

        Ja edelleen siis Lexus is300h ja 100000km


      • Anonyymi

        F sport sähkösesti säädettävä alusta


      • Anonyymi

        Toyota itäkeskus


      • Anonyymi

        Mullakin on laakerin vaihto lexukseen edessä.
        Alkuperäisosa maksaa paljon enemmän mitä tarvikeosa, jopa 3 x enemmän.
        50% säästää helposti kun vaihdattaa laakerin muualla kuin merkkikorjaamolla koska ne käyttää alkuperäisosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullakin on laakerin vaihto lexukseen edessä.
        Alkuperäisosa maksaa paljon enemmän mitä tarvikeosa, jopa 3 x enemmän.
        50% säästää helposti kun vaihdattaa laakerin muualla kuin merkkikorjaamolla koska ne käyttää alkuperäisosia.

        Vaihdoin koko etunavan itse koska se on GS-Lexuksessa helppo homma. Osan tilasin Saksan Ebay:stä hintaan 70€. Takaiskunvaimentimet ovatkin sitten sähkösätöisinä jo kalliimmat, n. 300€ Englannista tilattuina. Vaihto itsetehtynä melko helppoa.


    • Anonyymi

      2014 vuoden is300h ei tarvike iskareita saa. Alkuperäset maksaa taakse 500 kpl.

    • Anonyymi

      Taitaa Lexus ollakin köyhien poikien kärry kun pitää osien laadussakin säästää. Luku on korjannut teidät kattosaumat??

    • Anonyymi

      Toyota itäkeskus. Lexus is300h moottoriöljyn vaihto ja raitisilmasuodatin 317€. Yritti väkisin myydä jarrunesteen vaihdon vaikka oli toyota itäkeskuksessa vuosi ennen vaihdettu.

      Kannattaa olla tarkkana tossa puljussa.

    • Anonyymi

      lexus ei oo enää hyvää luotettavaa laatua ku ennen.

    • Anonyymi

      AIVAN NIIN ON MUUTTUNUT LELUXXI TOYOTA TOY LELU

      • Anonyymi

        ON VAG- VAJAKIT TULLEET TÄLLEKKIN PALSTALLE KATEELLISUUDESSAAN NILLITTÄMÄÄN. KESKITTYKÄÄ VAAN KORJUUTTAMAAN NIITÄ SÄTÖKSIÄNNE, ÄLKÄÄKÄ SKITSOILKO. LEXUS ON HUIPPULAATUA JA SE EI SIITÄ MUUTU.


    • Anonyymi

      Mitä väliä on huoltohinnoilla, jos auton arvo putoaa jo 15-20 tuhatta vuodessa.

    • Anonyymi

      Onks siinä lelussa edes täys ilmajousitus automaattinen vai pirkka mallin

      • Anonyymi

        prikka ukon mallin viinalastin just takakonttiin kantavuus riittää ehkä


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe