Kyyneluran täyttö täyteaineella

Väsyneet kasvot

Minulla on korostuneen painuneet kyynelurat (urat alaluomen alla), jonka johdosta silmäpussini näyttävät valtavilta. Kauneuskirurgiaan erikoistunut lääkäri ehdotti minulle niiden kohottamista täyteaineella.

Injektiohoitoihin erikoistunut hoitola kuitenkin kieltäytyi kyseisestä toimenpiteestä, koska aine (hyaluronihappo) voi kuulemma kulkeutua silmään. Onko kellään tietoa, tehdäänkö näitä toimenpiteitä ja liittyykö niihin isot riskit??

51

13240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piuiu

      minulla on urat "malar bags, malar festoons tai cheek bags" -nimityksillä. täytyypä heti googlettaa että onko kyynelurat suomenkielinen vastine näille kiusallisille urille?

      • mrs38

        Myös minua kiinnostaisi tämä asia, koska myös minulla on tuo sama ongelma. Voisiko joku kertoa jos on saanut apua tähän asiaan, kiitos!


    • kyynelurantäyttö

      Minulle on laitettu Juverermiä ko alueelle. Etukäteen kerrottiin klinikalla konsultaatiossa, että tämän alueen täyttö erittän vaativa koska alueella erittäin ohut iho ja vähän kudosta. Peloteltiin että mustelmaakin saattaa tulla rutkasti ja ko aleella se saattaa kestää viikkoja. Menin syyslomani alussa hoitoon ja ilokseni se onnistui erittäin hyvin ja mistelmiltakin vältyin lähes täysin. (toisen silmän alla pieni, jonka sai meikillä piiloon) Turvotusta oli alkuun viikon verran, mutta tasoittui lomani aikana. Huulien täytössä olen käynyt joskus hoitajallakin, mutta tähän hoitoon halusin lääkärille, joka tekee paljon täyttöhoitoja ja hyvä niin.
      Minulla ainakin hyvä kokemus ja tyytyväinen tulokseen. Hoidosta on nyt 2 kuukautta.

      • qwq

        Hei!
        Missä klinikalla sinulle laitettiin Juvedermiä kyyneluriin?


    • urat78

      Hei!

      täällä toinen kyynerurainen :)oon kuullu, että tähän tehdään myös rasvansiirtoa, onko kellään kokemusta?

    • tyytyväinen

      Hei!!itse kärsin juuri samasta "vaivasta"ja minulle laitettiin juuri tänään Restylane vitalia k.o.paikkaan.Olen erittäin tyytyväinen ja tulos mielestäni todella positiivinen:)
      Kannattaa kokeilla hintakin oli vain 180€.

      • qwq

        Hei! Millä klinikalla sait Restylane vitalia kyyneluriin?


      • tyytyväinen21
        qwq kirjoitti:

        Hei! Millä klinikalla sait Restylane vitalia kyyneluriin?

        hei!Paikka oli estetic clinic helsingissä..


    • Kyynelurantäyttö2

      Kysyjälle...kyynelurani korjattiin kc klinikalla Tampereella. Asun Hämeenlinnassa mutta täällä ei saa täyttöhoitoja tietääkseni ainakaan.

      • mrs38

        Unohdin vielä kysyä, että mitähän tuo toimenpide kc klinikalla Tampereella maksoi sinulla "kyynelurantäyttö2" ?


      • Anonyymi
        mrs38 kirjoitti:

        Unohdin vielä kysyä, että mitähän tuo toimenpide kc klinikalla Tampereella maksoi sinulla "kyynelurantäyttö2" ?

        Minä kävin KC klinikassa. Minulle kävi todella huono tuuri. Toimipide ei onnistu. Huono lääkäri Heikki Kuppilla. Ja hinnat vaihtele neille.ne muutta hinnat kokoaja.


    • mrs38

      Googlailin piruuttani näitä kyynelurantäyttöjuttuja netistä ja nythän täältä löytyy jo muutamiakin kokemuksia ja vastauksia tähän asiaan. Aiemmin kun en löytänyt juuri mitään mistään suomalaisilta nettisivuilta. Hienoa!

      Kiinnostaisi myös kokeilla tällaista. Onkohan tuo turvotus kuinka paha, että huomaakohan sen muutkin, vai onko niin pientä että itse vain kiinnittää siihen huomiota.. nuo mustelmatkin vähän mieityttää? Ajattelin vain, että jos joku perjantai kävisi töiden jälkeen tuollaisessa käsittelyssä, niin olisiko sitä jo maanantaina sen näköinen että kehtaisi mennä töihin? Myöskään mieheni eikä kenenkään muunkaan miel.tarvitsisi tietää tuosta käsittelystä mitään:-)

      • juvederm poski

        Kyyneluran alaosaan voidaan laittaa täyteainetta, mutta ei ihan silmän nurkan läheisyyteen. Minulle on laitettu myös poskipäihin, koska minulla oma rasva pakenee niistä, muodostaen sellaisen uran. Olen käynyt Helsingissä Klinikka 22:ssa, jossa täyteaineen laitto onnistui ja viimeksi Laser Tilkassa (Wilkman), jonka ammattitaito tässä yhteydessä oli kyllä ala-arvoinen. Välttäkää häntä. Lopputulos oli epäsymmetrinen, onneksi osa juvedermista haihtui parin viikon jälkeen.


    • ilosilmä

      Itse olen kärsinyt tummista silmänalusista ja väsyneen näköisestä ulkonäostä jo kauan. En ole uskaltanut leikkauttaa silmän alusia. Ystäväni kävi tekemässä toimenpiteen ja suositteli samaa minulle. Hänelle laitettiin jotakin täytettä ja näytti niin hyvältä. Itse innostuin myös ja hoidosta on nyt takana 2kk ja olen todella tyytyväinen tulokseen. Ei tarvinnut leikata :-) Itselleni laitettiin uutta silmille tarkoitettua täytettä!!!

      • kertoisitko missä

        kävit laittamassa ja paljonko maksoi? Olitko heti siinä kunnossa, että pystyi menemään ihmisten ilmoille, vai oliko näkyvää mustelmaa tai turvotusta?


    • Halitulihaijjaa

      Mulle ei tullut mitään mustelmia, vaikka varoiteltiin. Turvotus oli parina ekana päivänä jonkinlaista, mut esim. oma mies ei mitään huomannut. Pidin laseja päässä noi päivät.

      Valitettavastihan tää on ohimenevää. Mut onpahan ainakin jotain piristystä kaamoksen keskelle. Omasta mielestäni oon kyl nyt pirteemmän näköinen. Ei kuopalla olevia silmiä ja pandaefektiä :D

      • mrs38

        Kiitos vastauksistanne ja kokemuksienne jakamisesta "ilosilmä" ja "Halituihaijjaa" :-)

        Jos saa kysyä, niin missä kävitte tuossa toimenpiteessä?

        Ennenkuin itse uskaltaudun, niin toivoisin muutamia posittiivisia kokemuksia jostain paikasta mihin kenties itsekkin sitten uskaltautuisin:-)


      • qwq
        mrs38 kirjoitti:

        Kiitos vastauksistanne ja kokemuksienne jakamisesta "ilosilmä" ja "Halituihaijjaa" :-)

        Jos saa kysyä, niin missä kävitte tuossa toimenpiteessä?

        Ennenkuin itse uskaltaudun, niin toivoisin muutamia posittiivisia kokemuksia jostain paikasta mihin kenties itsekkin sitten uskaltautuisin:-)

        Hei!

        Minua kiinnostaa tietää mitä se tuote on joka on tarkoitettu juuri kyynelurien täyttöön?


      • mrs38
        mrs38 kirjoitti:

        Kiitos vastauksistanne ja kokemuksienne jakamisesta "ilosilmä" ja "Halituihaijjaa" :-)

        Jos saa kysyä, niin missä kävitte tuossa toimenpiteessä?

        Ennenkuin itse uskaltaudun, niin toivoisin muutamia posittiivisia kokemuksia jostain paikasta mihin kenties itsekkin sitten uskaltautuisin:-)

        ^
        up!


      • sininaama
        mrs38 kirjoitti:

        ^
        up!

        Minulle laitettiin täyteainetta silmien sisäkulmista "alaspäin poskiin". Turvotus ja mustelmat ovat vielä kaksi viikkoa operaatíon jälkeen todella pahat. Ei auta edes joe blascon järeimmät peiteaineet.


      • mrs38
        sininaama kirjoitti:

        Minulle laitettiin täyteainetta silmien sisäkulmista "alaspäin poskiin". Turvotus ja mustelmat ovat vielä kaksi viikkoa operaatíon jälkeen todella pahat. Ei auta edes joe blascon järeimmät peiteaineet.

        Hui kauhistus! Saako kysyä missä sinulle "sininaama" tehtiin tuo toimenpide? Tsemppiä, toivottavasti turvotukset ja mustelmat pian lähtevät ja pääset nauttimaan hyvästä lopputuloksesta!


      • sininaama
        mrs38 kirjoitti:

        Hui kauhistus! Saako kysyä missä sinulle "sininaama" tehtiin tuo toimenpide? Tsemppiä, toivottavasti turvotukset ja mustelmat pian lähtevät ja pääset nauttimaan hyvästä lopputuloksesta!

        En tiedä, kannattaako näin julkisella palstalla ryhtyä antamaan tarkempia tietoja minua "pistelleestä" plastiikkakirurgista.

        Valitettavasti vaikuttaa siltä, että lopputulos ei välttämättä tule olemaan kovin hyvä edes turvotuksen ja mustelmien häivyttyä. Toinen poski on nyt suurempi ja muutakin häikkää on havaittavissa. Mutta voihan se olla, että tilanne tästä vielä paranee.

        Aivan varmasti kyseinen plastiikkakirurgi suoritti homman parhaan taitonsa mukaan. Eli lähinnä halusin tuoda esiin sen, että näissä niin "helpoiksi" mainostetuissa pistoshommissakin - sekä botoxissa että täyteaineissa - saattaa tulla ongelmia. Ainakin minä olen saanut tämän nyt niin sanotusti kantapään kautta oppia.


    • mrs38

      ^
      Lisää kokemuksia näistä kyynelurien täyttämisistä olis kiva lukea?!

      • älli

        Onko kukaan käynyt ottamassa viime aikoina täytettä silmien alle? Jos on, niin mitä ainetta, missä ja mitä maksoi? Oletko tyytyväinen lopputulokseen? Kiinnostaisi niin kovasti, mutta en oikein tiedä että mihin menisi ja mitä ainetta kannattaisi tuohon kasvojen osaan laitattaa...


    • panda34

      Kuin myös kiinnostaa tämä aihe. Missä uskaltaisi käydä tyhjiä silmänaluspusseja täyttämässä? Kenellä on paljon kokemusta, ettei tule sininaamion kaltaista tulosta?

    • MD

      Hei, kyseinen toimenpide on erittäin vaativa. Ensinnäkin, täyteainetta ei voida laittaa suoraan ihon alle, koska alueelle saatta syntyä helposti mustelmia ja nestekertymiä. Näiden poistaminen on oma hommansa.

      Täyteaine tulee laittaa silmää ympäröivän lihaksen alle. Siellä se ei aiheuta mustelmia. Lisäksi pysyvyys alueella on erinomainen.

      Ihmiset: kysykää tekijältä miten toimenpide tehdään, jos haluatte päästä näistä eroon.

    • Jpotkukelkka

      Hinta kiinnostaisi kovasti. Samoin se kuinka paljon tuo sattuu.

    • kyselevä

      Nostan tätä ketjua. Minkä hintainen toimenpide on tuo kyyneluran täyttö ja voiko siitä tulla jotain haittavaikutuksia esim kuivasilmäisyyttä?

    • Naenen

      uppista!

      Asia kiinnostaisi myös minua. Kertoisitteko lisäkokemuksia jos joku on käynyt ko. toimenpiteessä. Sattuiko, onnistuiko, kauanko toipuminen kesti vai vältyitkö mustelmilta, hinta, paikka jne.

      Kiitos kaunis.

    • ---illuut

      Restylanesta silmienympärysalueella löytää reippaasti lisätietoa (niin positiivisia tuloksia kuin negatiivisiakin) sivulta nimeltä realself.com. Pistäkää hakukenttään restylane under eyes niin löytyy monta tarinaa, potilaat siis itse postailevat ennen-jälkeen-kuvia ja tarinoita sinne.

      Itse olen tosi kahden vaiheilla tuosta operaatiosta, toisaalta haluaisin todellakin päästä näistä silmänalusista mutta toisaalta pelottaa nuo kauhutarinat mitä on lukenut.

    • 15min.sitten

      Ajelen juuri ratikalla kohti kotia.. Lääkäri Sakarias Niemi Estetiasta täytti kyynelurani. Tulen viikon kuluttua kertomaan millainen tulos. Toimenpide oli lähes kivuton, mikä on hämmästyttävää.

      • Stupid girl

        Sininaama: Kauanko turvotus sinulla kesti? Minulle laitettiin Restylane-injektiot silmien alle ja vajaa vuorokauden kuluttua toimenpiteestä toinen silmänalus turposi karsean näköiseksi ja on ihan punamusta. Joudunko nyt siis korjaustoimenpiteeseen?


      • 15min.sitten
        Stupid girl kirjoitti:

        Sininaama: Kauanko turvotus sinulla kesti? Minulle laitettiin Restylane-injektiot silmien alle ja vajaa vuorokauden kuluttua toimenpiteestä toinen silmänalus turposi karsean näköiseksi ja on ihan punamusta. Joudunko nyt siis korjaustoimenpiteeseen?

        Unohdin tulla kertomaan tuloksesta. Olen erittäin tyytyväinen. Väsynyt ilme on pois. Ei tullut mustelmia


      • Stupid girl
        15min.sitten kirjoitti:

        Unohdin tulla kertomaan tuloksesta. Olen erittäin tyytyväinen. Väsynyt ilme on pois. Ei tullut mustelmia

        Miettikää ihmiset pitkään ennen näihin toimenpiteisiin ryhtymistä! Itse antaisin mitä vaan, jos saisin entiset tummat silmänaluset takaisin. Ja minulle toimenpiteen tehnyt oli ammattilainen ja useita vastaavia toimenpiteitä aiemminkin tehnyt.


      • PinkCandy

        Moi! Kävin just tiistaina laitattamassa hyaluronihappoa silmänalusiin ,,olihan se tyyristä joo, 329e. Hyvä lääkäri ( nainen)oli laittamaan ja odotan tässä lopullista tulosta ,,menee kuulemma 2 viikkoa... vähän turvotusta ja tummuutta silmien ympärillä mutta toivon että se lopullinen tulos olisi hyvä. Voin laittaa lisää infoa parin viikon päästä. Stemppiä kaikille!


      • Nimimerkkiq
        PinkCandy kirjoitti:

        Moi! Kävin just tiistaina laitattamassa hyaluronihappoa silmänalusiin ,,olihan se tyyristä joo, 329e. Hyvä lääkäri ( nainen)oli laittamaan ja odotan tässä lopullista tulosta ,,menee kuulemma 2 viikkoa... vähän turvotusta ja tummuutta silmien ympärillä mutta toivon että se lopullinen tulos olisi hyvä. Voin laittaa lisää infoa parin viikon päästä. Stemppiä kaikille!

        Pinkcandy, innolla odottelen raporttia lopullisista tuloksista!
        Ja missä kävit laittamassa?


      • Hdjubf
        Stupid girl kirjoitti:

        Miettikää ihmiset pitkään ennen näihin toimenpiteisiin ryhtymistä! Itse antaisin mitä vaan, jos saisin entiset tummat silmänaluset takaisin. Ja minulle toimenpiteen tehnyt oli ammattilainen ja useita vastaavia toimenpiteitä aiemminkin tehnyt.

        Avaisitko vähän taustoja, mitä tapahtui?


      • Anonyymi
        Stupid girl kirjoitti:

        Miettikää ihmiset pitkään ennen näihin toimenpiteisiin ryhtymistä! Itse antaisin mitä vaan, jos saisin entiset tummat silmänaluset takaisin. Ja minulle toimenpiteen tehnyt oli ammattilainen ja useita vastaavia toimenpiteitä aiemminkin tehnyt.

        Samanlainen kokemus, kasvoni on pilalla kyynelurien täytöstä


    • merru_

      Minulle laitettiin 4 päivää sitten Filorga-nimistä täyteainetta silmien alle (ei silmien sisäkulmiin vaan puolivälistä ulkokulmiin). Olen 46 ja iän myötä rasva silmien alta on vähentynyt ja poskipäiden yläosaan jäi sellainen ura.
      Olen tosi tyytyväinen, tuntuu että olen saanut vuosia takaisin ulkonäkööni. Täyteaine laitettiin kanyylillä, mustelmia ei tullut. Molempien silmien alle pistettiin kahdesta kohdasta (eli yhteensä 4 pistoa), ensimmäinen vähän silmän ulkokulman alta ja toinen posken yläosan keskikohdasta. Laiton jälkeen lääkäri paineli melko voimakkaasti jotta täyte olisi levinnyt tasaisesti. Oikean silmän puolelle täyteaineiden väli jäi hiukan kuopalle, mutta sitä ei voi huomata kukaan muu kuin minä itse. Täyteainetta kului 0,85 ml yhteensä, uskon että koko 1 ml purtilon olisi voinut laittaa, mutta kun olin ensi kertalainen niin lääkäri ei uskaltanut.
      En tuntenut varsinaista kipua ensimmäisenä yönä, mutta sellaista lievää venytyksen tunnetta, ja koska en saanut nukutuksi, otin yhden särkylääkkeen ja loppuyö meni hyvin.
      Minulla on aika korkea kipukynnys, joten pistäminen ei juuri sattunut. Lääkäri sanoi pariin otteeseen että ihoni on kovin paksu, ja hän joutui pistämään uudelle ja kolmanteenkin kertaan että sai lopulta kanyylin vietyä reijästä läpi. Paksu iho on kuulemma hyvä; ei tule ryppyjä herkästi. Minulla ei olekaan yhtään ryppyä, paitsi yksi, ja istun sen päällä (kuten entinen nainen sanoi). Vaivasi vaan nämä rasvan puutteesta johtuvat urat, kun ne tekivat riutuneen näköiseksi.
      Olen nyt tosi tyytyväinen ja suunnittelen jo seuraavaan toimenpidettä kun tämän vaikutus on ohi. Lähinnä rasvansiirto on se mitä mielessäni pyörittelen.

    • Cityklinkalla_käynyt

      Itse kävin ottamassa täyteainetta kyyneluriin Cityklinikalla Helsingissä.Lopputulossa oli välttävä ja toiselle puolelle täyteainetta laitettii enemmän, joten kasvot epäsymmetriset. Uskon silti että täyteaine toimii, kun se osaa laittaa oikein. Cityklinikalla
      Ei osattu.En suosittele Cityklinikkaa tähän hoitoon.

      • Hmmmmm57

        Klinikan nimi on tuloksen kannalta yhdentekevä, pistäjä ja käytetty aine merkkaavat. Onko jollakulla suosituksia hyvästä pistäjästä silmien alle? Siihenhän saavat pistää vain lääkärit.


    • vvvvvieras

      Olen kuullut että myös Ultherapy-hoito tehoaisi? Onko kellään kokemusta tästä?

      • Arvuuttelija

        Aika vaihtelevia vastauksia näkyy olevan... Itse olen myös miettinyt mutta täällä ainakin osa tosi pettyneitä...


    • Kyynelura

      Tarkentaisiko joku, mihin asti kyynelura menee? Meneekö silmän sisänurkasta mihin suuntaan - viistosti leukapieltä kohti, mutta ei suuta kohti, ei korvaa kohti vaan niiden välillekö?

      En löytänyt kuvaa kyynelurista.

    • Kyynelura

      Onko teillä jollakin pitemmät kyynelurat kuin hänellä? Ehkä tarvitsee rollata sivua alaspäin, niin se isoin kuva tummahiuksisesta naisesta:

      https://www.google.fi/search?q=kasvojen syvät kyynelurat&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjAoPfxy8TSAhVHkiwKHVuDBh0Q_AUICCgB&biw=852&bih=639#tbm=isch&q=Juvederm tear grooves&*&imgrc=hSrq-0mBeSxefM:

    • m---m

      Cityklinikka ja lääkäri Sikorski pisti täyteaineen, lopputulos on mahtava, eroa on kun yöllä ja päivällä. Ei tarvi enää peiteaineita silmänalusille.

    • Anonyymi

      Naiset! Varoitan. Oikea varainen paikka KC klinikka. Todella huono lääkäri Heikki Kuppilla. Olin 2 vuatta sairaalassa hänen toimipide jälkeen.

    • Anonyymi

      Täällä vähän huonompi kokemus kyynelurien täytöstä. Kävin todella kokeneella lääkärillä täyttämässä urat. Ensin oli vaikea nähdä tulosta koska aluset olivat pari päivää vähän turvoksissa, mutta itse asiassa näyttivät alkuun aika hyviltä. Mutta, sitten turvotus hävisi ja urien päällä näkyvät patit tulivat esiin. Tulos oli aika kamala ja jopa läheiset huomasivat että jotain on nyt tehty. Pahin oli ylhäältä tuleva valaistus, joka näytti patit todella hyvin. Lisäksi suorassa valossa näky tummat kohdat molempien silmien alla (googlettakaa Tyndall effect eyes, tulee kuvia)... No, soitin takaisin ko. klinikalle, he pyysivät jälkitarkastukseen. Siellä patteja sulatettiin (kyllä, täyteaineen voi myös hajoittaa). Mutta, lääkäri kokeili ensin hajoittaa vain vähän, ettei pistoksia olisi tehty täysin turhaan. No, menin kotiin ja odottelin. Tulos oli parempi kyllä mutta yhäkin näkyi patit, pienempinä vaan. No, kuukausien jälkeen sitten patit sulatettiin kokonaan ja ne sekä tummat läikät silmien alta katosivat. Eli loppu hyvin kaikki hyvin. Mitään jälkiä ei jäänyt, aina vaan mietin että olihan siinä iho vähän kovilla kun 4 kk oli pateilla. Olen 40-vuotias. Mutta, missään tapauksessa en ole sitä mieltä että lääkäri oli osaamaton, vaan kyse oli vaan minun ohuesta ihostani, jossa pienetkin muutokset näkyvät. Tämän jälkeen laitoin täyteainetta nasolabiaalien alueelle ja tulos oli tosi hyvä, koska iho ei siitä kohtaa ole niin ohut. Ja jatkossakin teen hoidot samalla lääkärillä. Mutta siis: jos teille tulee patteja ja tummia kohtia, sulattamaan vaan. Ei siihen maailma kaadu. Ja ainakaan minun lääkärini ei siitä ottanut mitään. Tsemppiä teille kaikille!

    • Anonyymi

      Kurjaa, että joillakin ei ole kyyneluran täyttö oikein onnistunut toivotulla tavalla.

      Kiinnostaisi, onko joku löytänyt hyvän pistäjän kyyneluran täyttöön? Mieluiten toki Tampereelta, mutta muualtakin saa kertoa.
      Täällä melkein viisikymppinen nainen kaipaisi pirteämpää ilmettä kasvoihinsa, joihin tuo kuopallaan olevien kyynelurien/ silmänalusten täyttö varmasti auttaisi.

    • Anonyymi

      Up? Kokemuksia erityisesti Tampereelta kaivataan?

    • Anonyymi

      Minulle on laitettu kyyneluriin täytettä ja nämä on olleet alusta asti epäsynmetriset ja ovat aiheuttaneet ryppyjä silmien alle. Itse kadun tätä, enkä voi suositella toimenpidettä kellekkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe