HIUSTEN VAALENNUS SITRUUNALLA?

cookie monster

Niin hiuksiahan voi vaalentaa sitruunalla,mutta kärsiikö hiukset tästä mitenkään??

97

32807

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitruunamehut päässä

      ei, päin vastoin. Toimii päänahkaa tasapainoittavasti ja hilse katoaa.

    • mitähh?

      Minusta ei kannata kokeilla.

      • anonyy

        Oon kokeillu ja toimii sen verran että ainakin suoraväri lähtee vaalenemaan ja se riippuu tietenkin hiuksen laadusta. Ja jos monta kertaa laittaa päähän nii pitäislähteä ilman aurinkoakin. Tai no mulla ainakin lähti laitoin kylläkin vai kerran mutta silti huomattavaa tulosta tuli kuitenkin vielä ilman aurinkoa


    • ++++++

      En laittaisi raakaa sitruunamehua missään tapauksessa hiuksiin tai päänähkaan. Lusikallinen pesuvatiin voisi olla oikeellisempi sekoitussuhde jos nyt sitruunahuuhtelua haluaisi.

      • Cuzzipraha

        Älä valita!


    • :.:....

      Tässä todellinen tosi. Jos laitat sitruunasta puristettua mehua päähän ja menet ottamaan aurinkoa, hiuksesi vaalenevat happojen vuoksi. ( sitruunahappo on melkoisen vahvaa). Nuorempana kokeilin laittaa päähän ja menin istuskelemaan kylppäriin muttei vaikutusta ollut.

    • juurikasvuinen

      siis voiko sitruunamehua laittaa päähän vaalentaakseen hiuksia! no, jos voi, auttako se siis myös tummaan juurikasvuun?? haluaisin tietää...;)

    • ..........

      jos on mustat hiukset tuleeks silti vaaleet??

      • snaaaa

        niistä ei todellakaan tuu vaaleita, varsinkaan jos ne on värjätty mustaksi. Kunnon vetyperoksidillakin siihen tarvitaan noin viisivärjäyskertaa, joten ei kannata odottaa liikoja pelkällä sitruunalla. Korkeintaan saat vaaleanruskeisiin hiuskiin vähän tummanblondia vivahdetta.


    • juurikasvuinen

      en usko että jos on mustat hiukset niin tulee vaaleat...;) saattaa ehkä vähän haalistaa..;O en tiiä.. mut voisko joku joka tietää, nii sanoo, et kärsiikö hiuspohja sitruunasta?

    • LADYGAGA -96

      Kärsii ja varsinkin kuivattaa hiuksia! Hiuksia voi vaalentaa sitruunalla ku menee aurinkoon sitten pariksi tunniksi.Sitruuna ei silti tee ihan blondiksi ja saattaa tehdä hiukset hieman kellertäviksi jos kokeilee mustiin tai tummiin hiuksiin.Kannattaa sekoittaa hunajaa siihen sitruunamehuun mitä laittaa hiuksiin,ettei hiukset kuivu,koska hunaja kosteuttaa hiuksia ja tekee niistä pehmeät. :)

      • Blondaaja

        Mm, mut tuskin se kuivaa nii pahast jos laittaa vaik rasvasii hiuksii :D:D ?
        mut jos laittaa johonki saippualpestyy takkutukkaa nii voi että :D:D:D


    • juurikasvuinen

      Kiitti tiedosta LADYGAGA -96;) Eli laittaa kulhoon hunajaa ja sitruunamehua, sivelee päähän, ja pariks tunniks ulos...täytyykin kokeilla! kerron sitte onnistuko ;D

      • 1234567890+

        MInkä väriset sulla nyt on? Ei tuo sitruuna paljoo vaalenna, kiiltoo ottaa pois ja saattaa hieman haalistaa väriä, VÄRJÄTTYÄ, mutta luonnon hiusta tuskin yhtään. Ja kuivattaa vaikka kuinka laittaisit hunajaa.

        En ymmärrä miksi pitää alkaa leikkiä, kun väreillä saa mitä haluaa. Ja oot tummaks värjänny, miks haluaisit vaaleeks ne....


      • voi perhana
        1234567890+ kirjoitti:

        MInkä väriset sulla nyt on? Ei tuo sitruuna paljoo vaalenna, kiiltoo ottaa pois ja saattaa hieman haalistaa väriä, VÄRJÄTTYÄ, mutta luonnon hiusta tuskin yhtään. Ja kuivattaa vaikka kuinka laittaisit hunajaa.

        En ymmärrä miksi pitää alkaa leikkiä, kun väreillä saa mitä haluaa. Ja oot tummaks värjänny, miks haluaisit vaaleeks ne....

        Terve vaan tietopää. Hyvä kun tiedät miten vakavia leikkejä värileikit ovat. Sinne menee värikemikaalit luontoon ja aiheuttaa käyttäjälläkin virtsarakon tulehduksia.

        Kai jo hajusta tajusit, että kaupan väriaineet ovat tujua tavaraa. Sitruunaa voi syödäkin, väriaineita ei. Sun ei tarvi tehdä allergiatestiä käyttääksesi sitruunaa, mutta hiusvärit pitää testata iholla ennen käyttöä.

        Kun vaan on kaupassa pakattu kauniiseen värilliseen pakettiin, mallin kuva päällä ja hintalappu huima, niin naiselle ku naiselle kelpaa. Tuttua touhua. Ostatte kaiken paskan ja maksatte maltaita ku "kaikki muutkin käyttää".


      • Ilovehair
        voi perhana kirjoitti:

        Terve vaan tietopää. Hyvä kun tiedät miten vakavia leikkejä värileikit ovat. Sinne menee värikemikaalit luontoon ja aiheuttaa käyttäjälläkin virtsarakon tulehduksia.

        Kai jo hajusta tajusit, että kaupan väriaineet ovat tujua tavaraa. Sitruunaa voi syödäkin, väriaineita ei. Sun ei tarvi tehdä allergiatestiä käyttääksesi sitruunaa, mutta hiusvärit pitää testata iholla ennen käyttöä.

        Kun vaan on kaupassa pakattu kauniiseen värilliseen pakettiin, mallin kuva päällä ja hintalappu huima, niin naiselle ku naiselle kelpaa. Tuttua touhua. Ostatte kaiken paskan ja maksatte maltaita ku "kaikki muutkin käyttää".

        öh...sitrushedelmillekin voi olla allerginen, jos et sattunut tietämään.

        Hajusta sen verran, että hiusvärien paha haju tulee ammoniakista (luonnontuote, jota itsekin sieltä virtsarakkosi kautta ulos tuotat...) Nykyisin on olemassa myös paljon ammoniakittomia värejä, joissa ei ole mitään tuoksua. Ammoniakin tarkoitus hiusvärissä on avata hiuksen pintakerros, jotta väripigmenttiin päästään vaikuttamaan. Saman asian tekee moni muukin alkalinen tuote.

        Kovin kummoista vaalennusta ei sitruunalla saa, ja on sellaisenaan melko hapan/"happo". Iho (ja hiukset) pH arvoltaan on myös hiukan happaman puolella (4,5-5,5) jossa myös siis pesu ja hoitoaineiden tulisikin olla. Normaali vesijohtovesi on lukemattomista muista syistä tasapainotettu neutraaliin (ph7) ja näinollen on hiuksille turhan alkalinen/avaava. Viimeiseen huuhteluveteen voi siis hyvinkin lorauttaa vähän sitruunamehua (tai vaikka etikkaa, tosin päästään silloin taas siihen hajuun...), ja näin saada hiuksen pintakerros sulkeutumaan. Tämä nyt lähinnä toimii hyväkuntoisessa ja käsittelemättömässä hiuksessa, vaalennettu hius vaatinee kyllä tehokkaampaa hoitoa.

        Vaalennetaan hiuksia sitten millä tavalla tahansa, vaikka jo pelkästään auringossa makailemalla, vaalentuminen on aina hiusta kuluttava tapahtuma. Hiuksesta poistetaan pigmenttiä. Tajuttava siis on myös se, että yhtään hellävaraisempaa ei ole auringon vaalennus, kuin vastaavaan vaalennukseen värillä pääsy. Auringon muista haittavaikutuksista myös on paljon puhuttu... (toki myös hyvistä, kuten D-vitamiini)

        Tämänpäivän väreistä sen verran, että monet ovat täysin luonnontuotepohjaisia, ja kierrätykseen lähtee lähinnä pakkaus, ihan niinkuin vesipullosta pullo. Tähän myös ammattipiireissä panostetaan. Sen sijaan voin rehellisesti tunnustaa, että kotona lähtee sekajätteisiin niin metalliset säilykepurkit kuin muoviset jogurttipurkit tai vahatut maitotötsät... (häpeän, kyllä)

        Vaalennusväreissä välttämätön aine vetyperoksidi on se tuote, jota nykyisin kehitellään mm. autojen polttoaineeksi, koska ei kuormita luontoa, vaan toisen happiatomin luovuttaessaan muuttu pelkäksi vedeksi (H2O2 muuttuu H2O)

        Nämä ovat melko monisyisiä asioita, eikä perinpohjainen selittäminen pikaisesti jossain keskustelupalstalla onnistu millään. Yleisestikin ottaen olisi paras perehtyä taustoihin (oli tuote kosmetiikkaa, lääke, elintarvike jne.) huutelematta mututuntumalla luuloja.

        Sitruuna on ihanan tuoksuinen, maukas ja kaiken päälle kauniskin. Voidaan myös heittää yhtälailla mututuntumalla ilmaan, kuuluuko sitrushedelmät ollenkaan meidän pohjolassa asuvien ravintoon tai edes ulkoiseen käyttöön, koska ne eivät tässä ilmanalassa kasva. Olisiko viisaampaa hieroa hiuksiinsa puolukkaa, karpaloa tms.


      • argh!
        Ilovehair kirjoitti:

        öh...sitrushedelmillekin voi olla allerginen, jos et sattunut tietämään.

        Hajusta sen verran, että hiusvärien paha haju tulee ammoniakista (luonnontuote, jota itsekin sieltä virtsarakkosi kautta ulos tuotat...) Nykyisin on olemassa myös paljon ammoniakittomia värejä, joissa ei ole mitään tuoksua. Ammoniakin tarkoitus hiusvärissä on avata hiuksen pintakerros, jotta väripigmenttiin päästään vaikuttamaan. Saman asian tekee moni muukin alkalinen tuote.

        Kovin kummoista vaalennusta ei sitruunalla saa, ja on sellaisenaan melko hapan/"happo". Iho (ja hiukset) pH arvoltaan on myös hiukan happaman puolella (4,5-5,5) jossa myös siis pesu ja hoitoaineiden tulisikin olla. Normaali vesijohtovesi on lukemattomista muista syistä tasapainotettu neutraaliin (ph7) ja näinollen on hiuksille turhan alkalinen/avaava. Viimeiseen huuhteluveteen voi siis hyvinkin lorauttaa vähän sitruunamehua (tai vaikka etikkaa, tosin päästään silloin taas siihen hajuun...), ja näin saada hiuksen pintakerros sulkeutumaan. Tämä nyt lähinnä toimii hyväkuntoisessa ja käsittelemättömässä hiuksessa, vaalennettu hius vaatinee kyllä tehokkaampaa hoitoa.

        Vaalennetaan hiuksia sitten millä tavalla tahansa, vaikka jo pelkästään auringossa makailemalla, vaalentuminen on aina hiusta kuluttava tapahtuma. Hiuksesta poistetaan pigmenttiä. Tajuttava siis on myös se, että yhtään hellävaraisempaa ei ole auringon vaalennus, kuin vastaavaan vaalennukseen värillä pääsy. Auringon muista haittavaikutuksista myös on paljon puhuttu... (toki myös hyvistä, kuten D-vitamiini)

        Tämänpäivän väreistä sen verran, että monet ovat täysin luonnontuotepohjaisia, ja kierrätykseen lähtee lähinnä pakkaus, ihan niinkuin vesipullosta pullo. Tähän myös ammattipiireissä panostetaan. Sen sijaan voin rehellisesti tunnustaa, että kotona lähtee sekajätteisiin niin metalliset säilykepurkit kuin muoviset jogurttipurkit tai vahatut maitotötsät... (häpeän, kyllä)

        Vaalennusväreissä välttämätön aine vetyperoksidi on se tuote, jota nykyisin kehitellään mm. autojen polttoaineeksi, koska ei kuormita luontoa, vaan toisen happiatomin luovuttaessaan muuttu pelkäksi vedeksi (H2O2 muuttuu H2O)

        Nämä ovat melko monisyisiä asioita, eikä perinpohjainen selittäminen pikaisesti jossain keskustelupalstalla onnistu millään. Yleisestikin ottaen olisi paras perehtyä taustoihin (oli tuote kosmetiikkaa, lääke, elintarvike jne.) huutelematta mututuntumalla luuloja.

        Sitruuna on ihanan tuoksuinen, maukas ja kaiken päälle kauniskin. Voidaan myös heittää yhtälailla mututuntumalla ilmaan, kuuluuko sitrushedelmät ollenkaan meidän pohjolassa asuvien ravintoon tai edes ulkoiseen käyttöön, koska ne eivät tässä ilmanalassa kasva. Olisiko viisaampaa hieroa hiuksiinsa puolukkaa, karpaloa tms.

        Kyllä täällä näyttää olevan paljon ihmisiä joilla ei korvien välissä ujella mikään muu kuin tuuli! Ilovehair kertoi tasan tarkkaan mitä tapahtuu, mihin vaikuttaa ja miksi ei ehkä kannattaisi nähdä vaivaa :D Ja myös sen ettei luonnon kuormittamisesta kannattaisi tässä tapauksessa huolehtia! Mutta ei!


        "Onko kukaan kokeillut? olisi kiva tietää toimiiko :) "

        "mulla on lapsena ollu ihan vaaleet hiukset, mut nyt tullu maantien väriseks..on värjänny vaaleeks, mut en haluis käyttää myrkkyjä hiuksiin! niin ajattelin että hunaja ja sitruuna olis luonnonmukaista värjäystä;)
        mut pakkohan mun on nyt sitte koittaa, nii saatte kaikki tietää miten se toimii....;)"


        "Hei, jos vaalentaa hiuksia sitruunalla niin tuleeko sitten juurikasvua? ja kuinka paljon aurinko vaalentaa hiuksia ilman mitään aineita? Ja kuinka kauo sama jakaus pitäisi olla jotta hiukset vaalentuisivat? :) "



        -.- Kuvittelenko vaan vai onko blondivitseillä todellakin jonkinnäköistä perää?


      • argh! kirjoitti:

        Kyllä täällä näyttää olevan paljon ihmisiä joilla ei korvien välissä ujella mikään muu kuin tuuli! Ilovehair kertoi tasan tarkkaan mitä tapahtuu, mihin vaikuttaa ja miksi ei ehkä kannattaisi nähdä vaivaa :D Ja myös sen ettei luonnon kuormittamisesta kannattaisi tässä tapauksessa huolehtia! Mutta ei!


        "Onko kukaan kokeillut? olisi kiva tietää toimiiko :) "

        "mulla on lapsena ollu ihan vaaleet hiukset, mut nyt tullu maantien väriseks..on värjänny vaaleeks, mut en haluis käyttää myrkkyjä hiuksiin! niin ajattelin että hunaja ja sitruuna olis luonnonmukaista värjäystä;)
        mut pakkohan mun on nyt sitte koittaa, nii saatte kaikki tietää miten se toimii....;)"


        "Hei, jos vaalentaa hiuksia sitruunalla niin tuleeko sitten juurikasvua? ja kuinka paljon aurinko vaalentaa hiuksia ilman mitään aineita? Ja kuinka kauo sama jakaus pitäisi olla jotta hiukset vaalentuisivat? :) "



        -.- Kuvittelenko vaan vai onko blondivitseillä todellakin jonkinnäköistä perää?

        et tod kuvittele, kyllä täällä saa hersyvät naurut kun lukee näitä blontien sepustuksia...missä lie tynnyrissä kasvaneet,,,ja täältähän se 100 % varma tieto sitten löytyykin....huh huh...

        Mitä jos hakisitte sen tiedon ihan laillisilta sivuilta...ettei tartte "naapurin jorman" hiusniksejä täällä ottaa täytenä totena...eikös niin...


    • juurikasvuinen

      mulla on lapsena ollu ihan vaaleet hiukset, mut nyt tullu maantien väriseks..on värjänny vaaleeks, mut en haluis käyttää myrkkyjä hiuksiin! niin ajattelin että hunaja ja sitruuna olis luonnonmukaista värjäystä;)
      mut pakkohan mun on nyt sitte koittaa, nii saatte kaikki tietää miten se toimii....;)

    • Kukaan?

      Onko kukaan kokeillut? olisi kiva tietää toimiiko :)

      • poiuyttsdfg

        Käytän kamomillateellä laimennettua sitruuna-omenaviinietikkaseosta hoitoaineena hiustenpesussa, minkä jälkeen huuhtelen hiukset kylmällä vedellä. Kyseinen seos on hieman kirkastanut luonnollista tummanvaaleaa väriäni jatkuvan säännöllisen käytön jälkeen. Mutta ei sillä varsinaisesti vaaleammaksi väriä saa, jos siis mielii selvästi vaaleamman tukan kuin mitä omat hiukset ovat luonnostaan. Tummissa hiuksissa tuskin näkyy mitään vaikutusta sitruunahoidoilla eikä sitruunalla siis myös voi juurikasvua vaalentaa. Hieman tuo sävyeroa...


    • susbee

      mitä oon lukenu, niin jos pistää suoraan hiukseen ilman "laimennusta" tms niin kuivattaa ihan kauheesti .. en oo kokeillu mutta tämmöstä oon lukenu täältä moneen kertaan :)

    • sitruunapuunlehvä

      Onhan niitä sitruuna shampoitakin?

    • jooohjjgyj

      mie kokeilin viime vuona,pistin sitruunaa hiuksiin ja menin aurinkoon.kuivas ainaki hiukset kivasti...en kokeile enää.

    • kuivaa ihan pilalle

      Ihan varmasti kuivattaa, oon nähnyt kun eräs puolituttu vaalentaa tuolla konstilla jatkuvasti, talvella ulkomaanreissuillaan ja väliajoilla hiustenkuivaajalla kuumentamalla. Karvat on ihan hamppua ja latvat ihan karseessa kunnossa. Alahiukset on luonnollisen tummanvaaleat, välillä hän sitten blondaa niitäkin, yleensä ilmeisesti vain päällimmäisiä hiuksia.

    • juurikasvuinen

      ...glup..enhän mä enää uskalla kokeilla! kääks...mut laittaako se sun tuttu PELKKÄÄ sitruunaa, vai sekoittaako se mukaan hunajaa tms.?? D:

      • Hunajavako

        Ainakin alapäähän kannattaa laittaa hunajaa, pojat tykkää enempi kuin
        sitruunasta,, glup...


    • Ammattilainen

      Mua on aina kiinnostanut tämä sitruunalla vaalentaminen. Jos sitruunan ph arvo on noin 2,5, siis todella hapan, niin eikö happaman tuotteen pitäisi sulkea hiussuomuja?
      Onko sitruuna sitten jo liian hapan hiukselle? Olen kokeillut hiuksiin ja todellakin kuivatti, mutta nuorempana myös rauhoitti rasvoittumista.
      Jos hiuspohjan ph on normaalisti 5,5 niin mitä tapahtuu noin happamalla tuotteella?
      Auringon UV-säteily pilkkoo hiuksen luontaista pikmenttiä tehden niistä vaaleammat. Mitä kemiallisesti tapahtuu kun sitruunan pitäisi happamuudellaan sulkea hiussuimuja ja suojata siten paremmin UV-säteiltä.

      Olisi kiva saada perusteltuja vastauksia pitkään mietityttäneeseen ongelmaan!

    • pähämieli

      mä sain käsiin ja jalkoihin hirveen ihottuman sitruunanmehusta ja muutosta ei tapahtunu, vaikka istuin suorassa auringon paisteessa:( jäljelle jäin oma väri ja paha mieli

    • bfiabe

      mä oon tehny tollee jo ties kuinka monta kertaa ja joo toimii ! kirkastaa ja vaalentaa hiuksia ainki mulla;) ennen laitoin vaa pelkkää sitruunaa suoraan hiuksii, mut latvat rupes kärsii siit (kakshaarasii tuli aik paljon) mut sit leikkasin kuivat pois ja lisään nykyää siihe hunajaa ni ei oo enää kärsiny oikee;);) ja ei oo käyny mitää päänahalle;D

      • bfiabe

        ja siis joo ei kannata tehä liian usein ni sit ei ainkaa kuivu liikaa;)


    • liukasletti

      mä ainakin haluaisin "kuivat" hiukset. mulla on semmoinen ohut ja limainen liiska, jossa ei pysy ees pinnit kun on niin liukas tukka... semmoinen karheus olisi kylä ihan tervetullutta =)
      sitruunaa olen kyllä laittanut mutta eihän se mitään tehny..

    • kokeillut olen

      Kokeilin tuota sitruunamehutemppua, kun halusin vaalentaa ruskeaksi värjäämiäni hiuksia. Sitruunamehu sellaisenaan ei tee mitään, mutta kun hiustenkuivaimella lämmittää vähän, niin kyllä se hius hiukan vaalenee, mutta todellakin vain hiukan. Aurinko tekee saman.

      En kuitenkaan voi suosittella tuota, koska hiukset kärsii siitä (happo kuumuus = hampputukka).

    • juurikasvuinen

      hmm...kaikki on ihan eri mieltä kaikesta :D nyt ei oikein tiedä tekeekö ne mitään vai ei.. Mutta siis kun puhutaan että sitruuna vaalentaa, niin mitä sillä itseasiassa tarkoitetaan? D: siis, vaaleneeko hiukset kauniisti, tai pysyvästi? tietääkö kukaan kokeillut :D?

    • Meble

      se vaalentaa pysyvästi mut epätasaisesti ja kellertää, varsinkin jos oot brune,
      kannattaa mieluummin mennä kampaajalle
      (omaa kokemusta on)

    • Päivyskä

      Kyllä ainakin vaaleita raitoja onnistuu tekemään tuoreella sitruuna mehulla.
      Tein niitä jo joskus 35 vuotta sitten!

    • Londii

      Ja blondien kantsii laittaa sitruuna head&shouldersii ;) Ja pistää muovipussi päähän ja antaa muhia siellä. Mulla vaalens hyvin jo vaaleita hiuksia :) Ja ei tukkakaan kärsi. :)

      • Londii

        Niin oon antanut sen vaikuttaa joku pari tuntia =)


    • blondimmaksi haluava

      mitä on sitruuna head&shoulders? en siis oikeen ymmärtänyt tuota sinun vihjettä, voisitko hieman täsmentää :)

      • blomdi vain hiuksilt

        "mitä on sitruuna head&shoulders"
        Siis tuollahan lukee että "Ja blondien kantsii laittaa sitruuna head&shouldersii" , eli SEKOITA SE SITRUUNA HEAD&SHOULDERS SHAMPOOSEEN ja sit hiuksiin.
        YMMÄRSITKÖ NYT


      • 336

        se on hilseshampoota, saa tavan kaupoista


      • 23324340
        blomdi vain hiuksilt kirjoitti:

        "mitä on sitruuna head&shoulders"
        Siis tuollahan lukee että "Ja blondien kantsii laittaa sitruuna head&shouldersii" , eli SEKOITA SE SITRUUNA HEAD&SHOULDERS SHAMPOOSEEN ja sit hiuksiin.
        YMMÄRSITKÖ NYT

        Luulen että "londii" tarkottaa head and shoulders sitruuna. Valmis sitruuna jo sekoituksessa...


    • tyttö 15v.

      Minä kokeilin tuota sitruunakikkaa joskus kauan sitten kun oli vaaleita raitoja hiuksissa. En nyt tarkalleen muista, millainen se sekoitussuhde olikaan, mutta veikkaisin yhden sitruunan mehua litraan vettä. Kyllä raidat vähän vaaleni, mutta juttu ainakin toimi ;) En suosittele raakaa sitruunamehua suoraan päähän...

    • sunlightsonata

      Oon kuullu että se kuiventaa hiuksia ja tekee niistä harvemmat. :P Ei vissiin kannattas kokeilla.

    • Kesätyttå

      Hei, jos vaalentaa hiuksia sitruunalla niin tuleeko sitten juurikasvua? ja kuinka paljon aurinko vaalentaa hiuksia ilman mitään aineita? Ja kuinka kauo sama jakaus pitäisi olla jotta hiukset vaalentuisivat? :)

    • apua?

      Ei, älkää. Luin just yhestä lehdestä et sitruuna kyl vaalentaa, mutta se mys vahingoittaa paljon hiuksia. Älkää tehkö niin. Käykää kampaajalla jos on pakko vaalentaa :)

      • Vai?

        Ei sen pitäisi vahingoittaa jos laittaa sekaan hunajaa...


    • kaniinini

      Minä olen kokeillut. Eikä toiminut. Siihen tarvitsee etelän paahtavan auringon että näkyy tulosta. Ja kysyin myöhemmin kampaajaltani (joka on myös kokenut värikouluttaja), hän sanoi että ei missään nimessa sitruunaa varsinkaan jos on pitkät hiukset, koska ne ovat muutamankin kerran käytön jälkeen... no, mennyttä. :D Hän sanoi että jos tahtoo hiuksia vaalentaa niin kaikista hiuksille ystävällisin keino on ihan se raidottaminen. Muutaman satsin lisää aina vaikka kerran kuukaudessa niin hyvä tulee.

    • SitrusHellu

      Minäkin olen kokeillut, lyijynharmaaseen juurikasvuun. Puristin mehut suoraan sitruunasta juurikasvuun ja menin ulos ottamaan aurinkoa :D Ei mitään vaikutusta, valitettavasti. Aivan yhtä tummana säilyi juurikasvu, mutta hiukset eivät myöskään yhdestä kerrasta kärsineet.

    • minnauy

      Kuinka paljon aurinko vaalentaa hiuksia ilman mitään aineita? ja kuinka kauon jakaus pitää olla että se vaalenee? :)

    • sitruuus

      oon blondannu hiukset sellasiks aika vaaleiks ja nytte on sellane ihana juurikasvu :DD mut pysyyks mul hiukset pääs jos heitän niihi vähä sitruuna vettä ja meen aurinkoo ? et ku mietin vaa et uskaltaaks iha juuree laittaa vai tippuuks ne sit pois kokonaa :DDDD

    • Kiltsi09

      Itse tein sitruunahuuhtelun äsken. Puristin pari sitruunaa, laimensin 0,5dl vedellä ja laitoin pyyhekuiviin hiuksiin vartiksi. Lopputulos oli selvästi vaaleampi, mutta tuskin eroa huomaa edes mieheni. Hiusten väri on enemminkin sellainen, mikä loppukesästä auringon vaalentamana. Eli erittäin luonnollinen. Mielestäni sitruuna ei kuivattanut hiuksiani hirveästi. Latvat tuntuivat karheammilta, mutta en käyttänyt poikkeuksellisesti nyt hoitoainetta. Mainittakoon vielä, että hiukseni olivat käsittelemättömät. Teen varmasti tulevaisuudessakin hiusten sitruunahuuhtelun. Sen verran mukava lopputulos tuli. Hiuksia kun en halua väreillä värjätä enää koskaan.

    • Sivullinen vain

      Hmm.. Puristaisinkohan hiuksiini sitruunamehua vai levittäisinköhän sittenkin päähäni kemikaalicocktailin, jonka myrkyt imeytyvät verenkiertoon?

      http://pinni.fi/artikkelit/1-10_mustaa_valkoisella.html

      Paha valinta. Koska sitruunahan on tunnetusti PAHA ja MYRKYLLINEN, teollisesti luotu KEMIKAALIYHDISTE. Hui kamala.

      Ei, vaan ihan tosissaan. Itsekin olen hiuksiani värjännyt, mutta nyt värit ovat kasvaneet jo pois, enkä toisia myrkkykypäriä kyllä lähde iholleni levittelemään. Tällä hetkellä hiukset näyttää siltä, kuin päähän olisi kuollut joku karvainen suuri eläin, mutta noh.. elämä on=)

      Jokaisen oma valinta tietenkin. Kehottaisin kuitenkin etsimään tietoa vaikkapa netistä, ennen kuin luottaa "yleisiin puheisiin" hiusvärien vaarattomuudesta.

    • sitruunablondi

      Minulla ainakin kirkasti huomattavasti kotivärjäyksen jäljiltä hieman sameanvaaleita jopa harmahtavia hiuksia, kun levitin kaikkialle hiuksiin yhden sitruunan mehun laimentamattomana. Annoin sitruunamehun vaikuttaa puolisen tuntia (sisätiloissa, ei auringossa!) ja pesin hiukset tavalliseen tapaan ja laitoin rutkasti hoitoainetta ja annoin sen vaikuttaa tavallista pitempään. En huomannut sitruunan kuivattaneen hiuksia erityisemmin, mutta tuskin kuitenkaan on hyvästä kovin usein tuollaista sitruunakäsittelyä hiuksilleen tehdä. Itse olen varsin tyytyväinen sitruunan kirkastavaan vaikutukseen, mutta on varmastikin hyvin yksilökohtaista kärsivätkö hiukset ja minkä verran.

    • sitruuna<3

      VOI HALLELUJA!!!!!
      1. se on vaan hunajaa / sitruunaa jota laitat hiuksiin, ei varmana tipu hiukset päästä? Kaiken maailman hiusmömmöt kyllä laitetaan epäröimättä päähän mutta tätä pitää harkita kauan?! :D
      2. Ei hunajalla /sitruunalla voi "värjätä" hiuksia, vaan vaalentaa hieman asteittain
      3. KYLLÄ kaikki hiusten vaalentaminen rasittaa ja luultavasti myös kuivattaa hiuksia mutta so what? Käytä tupla annos hoitoainetta niin saat "terveet" hiukset takas
      4. poistaa juurikaskun sitruunalla? haha hyvä vitsi :'D

      Hey come on! se on vaan sitruunaa! täällä jotku puhuu niinku ne olis just laittamassa jotain glycerolia päähän tai jtn? hieman rohkeutta ihmiset ja uskallusta, on se pelottaha kokemus laittaa sitä sitruunaa päähän :OOO HAHAHH! :''DDD

    • GoodHairDay

      Moi kaikki "hiushullut". Aion kokeilla kanssa sitruunaa, enkä usko moisiin hiusten kuivuus juttuihin. Ja hunajaa en ainakaan tunkisi päähän, sillä se on tahmeaa ja jää klimpiksi hiuksiin. Voihan sitä toki kokeilla laittaa hunajaa, sitruunaa ja vettä, mutta sen verran tiedän että sitruuna haihtuu voimakkuudellaan ja antaa heikomman vaikutuksen. Ja sitruunaa EI SAA laittaa päänahkaan, ellei halua päänahkaansa palovammaa tai muuta vastaavaa ihottumaa. Kokeilemaan vaan! Ja ennenkuin tunget mehut päähäsi, leikkaa sitruuna kahtia, purista siitä mehut ja laita neste vaikka tyhjään samppoopulloon, ja laita hiuksiin, älä päänahkaan. Onnee yritykseen, tiedän enemmän kuin nää tyhmät tolvanat tääl.

      • Hoooobz

        Fail, haukut muita tyhmiks tolvanoiks, vaikka ite oot. Mun hiukset on ainaki viel ihan kunnos jne :D


    • Aivan Varmasti

      Sitruuna antaa palovamman päänahkaan?

      Hassu juttu, kun tuota polttavaa ja syövyttävää nestettä pystyy vaikka juomaan.. ja vielä hassumpi, että mä olen käyttänyt sitä kasvoillenikin. Puolisen tuntia olen kai kasvoilla pitänyt, ja herreguud! Ei palovammaa!

      • citrusface

        Miks oot sitä naamaan laittanu!? :DD Onks siitä jotain hyötyä?


    • helöööjärki

      Jos aurinkoa ottaessaan pitää muutaman kerran kesässä sitruunaa hiuksissaan se ei kuivata hiuksia kummollisemmin, voi vaikka kosteuttaa hiukset kunnolla hiusnaamiolla sen jälkeen.

      Itse olen käyttänyt sitruunaa jo lähes kaikki kesät, ja se tuo luonnonvärisiin hiuksiin kauniita vaaleita raitoja, jotka haalenevat syksyllä itsestään.
      Suosittelen!!


      lololol

    • sitrusgirl

      itsellä toimi kesällä tosi hyvin, hiuksista tuli selkeästi vaaleammat. Monet kirjoittivat että se vahingoittaisi hiusta, ei totta :P ei ainakaan mun kohalla, ittellä hiukset oli sitruuna käsittelyn jälkeen kiiltävät ja silkinpehmeät :)) ja tuli sitä myös kokeiltua talvella elikkä kuivasin hiukset foonillä ja mutta ei vaalentanut yhtä hyvin kuin kesällä auringosta ;)

    • bloonddi

      Iha oikeesti heey :D Ei vahingoita hiuksii. Moni täällä sanonu, että ei oo ees kokeillu sitruunaa ja silti on sellai, et:" voi eeei, älä, sun hiukset menee iha kököks, en oo kyl ite testannu, mut..."

      Ja hoitoainetta voi laittaa sit, jos muka tulee joteki karheet hiukset.

    • Harmaa_pää

      Ei kannata värjätä Hennalla itte värjäin ja ku oma väri oli kasvamas takas nii ,mun tukast oli lähteny kokonaan väri ja nyt ne on harmaat ja oon vast 12v.

    • blöndiii

      sitruunalla kyllä mulla vaaleni ainakin , laitoin yhden sitruunan mehut ja desin vettä, ittelläni toimi ihan hyvin ja kirkasti ukavasti omaa luonnollista blondia hiusväriäni, annoin muistaakseni vaikuttaa 15-20 min. voi laittaa myös sitruunaa ja vettä suhteessa vähemmän, ittelläni kun on hiukset puoleen selkään asti:D

    • ---

      kai sen sitruunan mehun voi sekottaa johonkin shampooseen tai hoitoaineeseen niin ei ainakaan kuivatattais?

      • brunetteeh _

        vois ainakin kokeilla, mutta kumpaan? itse ajattelisin että hoitoaineeseen (antaa vaikuttaa n.10min) ja vaikka saunaan :) itse en ole koskaan kokeillut, mutta ehkä jonain päivänä?


    • ookkepookke

      ite testasin just, laitoin shampoopesun jälkee n. 1/3 desiä sitruunamehua ja laimensi hiukan veellä, hieroin hiuksiin ja menin saunaan. Olin sielä jonku aikaa ja sitte heitin siihe päälle Doven oil care hoitoaineen (ihana, kannattaa kokeilla muutenki) ja annoin olla vielä vähä aikaa ja sit huuhtelin :) vaaleni brunet hiukset osittain iha aavistuksen :) se on aika yksilöllistä ja riippuu hiuslaadusta toimiiko tuo vaiko ei..

    • Jak!

      Vielä tosta vaalennuksesta (auringossa) niin vaalennus johtuu juuri niin siitä että hapot syövyttävät hiuksia. En todellaka kokeilis!

    • huokaus1

      Onpas tietäväisiä taas osa vastauksista, jossain viestissä annettiin ymmärtää että glyseroli eli glyseriini olisi jotenkin paha aine vaikka sitä moni sekoittaa itekin rasvoihin ja hoitoaineisiin koska kyseessä on KOSTEUTTA SITOVA eli erittäin hyödyllinen aine hiusten HOIDOSSA. Mitään sitruunaa en todellakaan suosittele mutta en myöskään mitään myrkkyhiusvärejä. Jos haluu luonnollisesti vaalentaa niin kannattaa kokeilla mieluummin hunajaa ja/tai kamomillaa, mutta noilla kaikilla tulee keltaset hiukset ja vaatii useita kertoja jotta EHKÄ tulee jonkinlainen pieni sävyero. Eli ei lyhytpinnaisten hommaa.

    • SMILERtillTHEend

      mulla on tummanruskeiks(melkein mustat) värjätyt hiukset.. nää on aika huono kuntoset ja en halunnu värinpoistoa ottaa.. niin laitoin vettä, sitruunaa ja hunajaa päähän n 20 min.. pesin ja ihan kivasti sitä väriä lähti. ei tietenkään kaikki mutta eron huomasi heti! kuivattihan se vähän hiusta mutta ison kasan hoitoainetta jälkeen ihan normaalissa kunnossa!
      tämä keino oli paljon parempi kuin esim hunaja tai öljy vaalennus! suosittelen!!

    • blondausta tukkaan

      Itse vaalennusaineallergikkona olin aivan innoissani kun kuulin tästä muutamia vuosia sitten. Tosi asia kuitenkin on että sitruunalla voi vaalentaa enintään alle asteen eli lopputulos ei ole millään tavalla hirvittävän näkyvä.

      Jos haluaa näkyviä tuloksia, pitäisi tätä sitruunavärjäystä tehdä monta kertaa viikossa monien viikkojen ajan. Ja luulisi että silloin hiukset myös kärsivät.

    • pro luonnollinen

      Kokeilin myös. :-) Sitruunainen raakana ensin päänahkaan ja hiusten tyveen, sitten luin nämä kommentit (hieman hihitellen) ja laimensin niiden seurauksena ja varmuuden varalta päänahkaa vedellä. Uskallan ottaa sen riskin että odottelen kuuden saunavuoroa, ja luotan että hiuksia on vielä silloin jäljellä. Laitan myös saunaan kasan hoitoainetta päähän. Latvojen uskon säästyvän tällä keinoin.

      Teen tämän mm. siksi että kaupan väriaineella sain kammottavan samean ja kellertävän rusehtavan värjäystuloksen. Nyt näkyy hieman juurikasvua ja toivon jotain piristystä tukalleni. Oma luonnollinen värikin oli muuten parempi kun kaupan värjäyksen jälkeen.

    • eikannataaa

      joskus kaverille kokeiltiin kesällä, ja ei se juuri vaalentanut. ehkä vähän sävyeroa huomas :D mutta sillä tuli semmoseksi vähän karheeksi hiukset ja jotenki kuivaksi :/ nyt siitä on jo kaks vuotta nii entiiä johtuuko se siitä värjäyksesta mutta sillä on alkanu sen jälkee ku se on suoristanu hiuksia nii tulee hirveesti kaks-ja nelihaarasia hiuksia hiukset eioo juurikaan kasvanu D: on yrittäny nyt vähentää suoristamista ja leikannu latvoja nii toivottavasti se siitä. mutta EN suosittele !

    • pro luonnollinen

      Hyvät niistä hiuksista tuli. :-) muutama tunti hieman likaiseen päänahkaan, sitten saunaan ja paljon hoitoainetta. Ei voi sanoa kuivan näköisiksi! kiva pieni piriste sameaan tukanväriin, ja juurikasvua sillä sai häivytettyä, jakauksen kohdalta.

      Aion kyllä takuulla kokeilla myöhemmin uudestaan!

    • ilovehair!

      onnistuuko sitruunalla vaalentaminen myös talvella? mitä muuta kuin sitruunaa ja hunajaa vois sitte laittaa näihi hiuksiin, joku on joskus sanonut että colallakin onnistuisi?onko totta

      • Kokemusta on...

        Ei toimi . mulla pysyi ihan samanlaisena ku laitoin päähän ja menin tunniks aurinkoon. Ei kuivata, ei vaalenna, ei tapahdu mitään. Tein just äskön sen.


    • blondi__

      Mietin että jos laittais sitruunamehua, siihen vettä ja ehkäpä tommosta hiusöjyä mitä mulla on, jos hiukset ei kärsis sillon niin paljon?

      • lemonn^^

        Ei kannata laittaa ehkä vettä ollenkaan. (tein ensin värinpoiston jonka lopputulos oli oranssi, vaalensin sitruunalla siis nämä oranssit) laitoin yhden sitruunan mehut hiuksiin, riippuu tietenkin hiusten paksuudesta ja pituudesta paljon sitä sitruunaa laittaa, minulla on tällaiset aika lyhyet ns. poikahiukset. Levittelin sen kunnolla ja annoin vaikuttaa auringossa pari tuntia, siis en laittanut siihen vettä tai mitään öljyjä, vain pelkkä mehu. Sitten huuhtelin pois ja laitoin hiusnaamion muutamaksi minuutiksi. Tämä ei ole mikään tehokas vaalennus, ehkä pientä eroa näkyi. Silti paljon parempi vaihtoehto kuin vaalennusaineella vaalentaminen. Hiukseni eivät kärsineet ollenkaan. Teho saattaa heiketä jos hirveästi vettä ja öljyjä lisäilee, siksi suosittelen laittamaan pelkän mehun ja huuhtelun jälkeen hoitaa.


    • Sitruunapää

      Laitoin sitruunan muotoisesta tiivisteestä rasvaiseen tukkaan puolet. Se oli sisällä vartin ja auringossa tunnin. Mitään ei tapahtunut. Olisin toivonut edes vähän karhentavaa vaikutusta, mutta hiukset ovatkin pehmeät.

      Seuraavaksi kokeilen puhtaaseen tukkaan oikeasta sitruunasta.

    • Sitruunapää

      Nyt laitettu puhtaisiin hiuksiin aitoa sitruunaa niin paljon, että valui päätä pitkin silmiin ja joka paikkaan :) Auringossa melkein pari tuntia. Vanhaa vaalennusta oli muutama sentti latvoissa ja ne lähinnä kuivettui. Muu käsittelemätön tukka ei juuri muuttunut, pehmeni vain. Jos oikein yrittää, niin jotain harmaan poistumista ehkä on, mutta ei oikein muuta. Tuskin koitan enää.

    • ei kannata

      Sitruunalla vaalennetuista tulee karheat ja huonokuntoiset, ei kannata.

    • Jääkö?

      lähteekö se väri pois ajan myötä? Vai häviääkö oma väri kokonaan pois? Ja pilaako se minun hiukseni, koska itselläni on rasvaiset hiukset...

    • pulassa1

      Mitä mun hiuksille käy, ku laitoin ehkä 10-15 tippaa sitruuna mehuu hiuksii ja heti perää hiusöljyä?

      • zero zero

        Ei mitään.


    • KUUNNELKAAS NY

      Sitruuna kuivattaa hiuksia tosi paljon, koska sitruunahappo on vahvaa.
      Olen kokeillut tuota sitruunaa ja näin, mutta voin sanoa, että jos ne hiukset siitä hitusen kirkastuu niin se kestää ehkä päivän.

      Hiuksia vaalentaessa vetyperoksidi avaa hiusta ja poistaa pigmenttiä, sitruuna ei tätä tee. Se vaan ikäänkuin kuluttaa hiusten pintaa.

      Oon myös kuullut että jos laitat kotitekoisen vaalentavan hiusnaamion jääkaappiin (missä on hunajaa, voit kattoo netistä) hunajaan tulee - muuttuu tai jtn. vetyperoksidia, mikä siis avaa sitä hiusta, mitä on vaalennusaiheissa ja hiusväreissä.

      Toivottavasti oli apua.

      • Miee taas

        Niin, ja hunajassa ei saa olla mitään ylimäärästä (lisättyy C-vitamiinia) että se toimis (jos toimii) .

        Osta vaalennusaine, jos haluat vaalentaa hiuksia.


      • ei suoloja
        Miee taas kirjoitti:

        Niin, ja hunajassa ei saa olla mitään ylimäärästä (lisättyy C-vitamiinia) että se toimis (jos toimii) .

        Osta vaalennusaine, jos haluat vaalentaa hiuksia.

        C-vitamiini on askorbiinihappoa.

        Sitruunan hapot vaalentavat, miksi sitten c-vitamiini olisi haitallista vaalennukselle?


    • sitruunaaa1

      Laitoin kesällä 23 asteen helteessä raakaa sitruunamehua päähän. Putsasi hyvin päänahan ja vaalensi huomattavasti. Hiukset eivät kärsineet. c:

    • Kokemuksia?

      Sitruuna auttaa myös rasvoittumiseen?

      • kirrrpeä

        Kyllä. Aknen hoitoon käytin teininä sitruunaa :)


    • NÄIN

      Mä en laittais mitää sitruunaa päähä. Mitä lie siitäki seuraa. Ite tein sillee et menin aurinkoo (ilman mitää sitruunoit pääs) Olin siin jonkuu tunnin ja se kyl vaalens vähä. Mut kokeilkaa sillee

    • haluisin tummemmat

      Onko kellään tietoo miten pyystyis tummentamaan hiuksia?
      Sen kyllä tiiän ettei millää sitruunalla voi tummentaa, mutta onko muita vaihtoehtoja kuin hiuksien värjääminen hiusväreillä?

    • Sitruunaonluonnonaine

      Kyllä voi olen kokeillut! Sitruuna ei vahingoita mitenkään päätä, paitsi silmiä on varottava. Sitruuna happojen vaikutus kuitenkin tapahtuu vasta auringon kanssa joten tee se aurinkoisena päivänä tunti riittää ja huuhtele pois, käsittele lisäksi hiustenhoitoaineella jos hiukset ovat kuivan tuntuiset.

      • Anonyymi

        Sitruunamehun poishuuhtelu saa aikaan hiusten sähköistymisen.
        Sitruunamehu puolestaan poistaa sähköisyyden ja pörröisyyden, sulkee hiussuomut ja palauttaa hiusten oman luonnollisen kiillon.
        Hoitoainekäsittelyn sijasta kannattaa pyyhekuiviin hiuksiin kammata 1:4 laimennettua sitruunamehua.


    • Anonyymi

      Ei kärsi kokeilen itekki

    • Anonyymi

      Kokeilin tätä ja toimi.. laitoin suihkepullolla sitruunamehua (kuiviin) hiuksiin, niin saa isomman lopputuloksen.. hiustenkuivaajan sijasta käytin saunaa.. olin 2h saunassa. Nyt joku tulee sanoo ”miten kukaan voi olla 2h saunassa” olen itsekin huono saunoja, mutta helppoa se oli kun ei heittänyt löylyä,mutta aika tylsää.. ennen kuin pesin sitruunamehun pois hiuksista niin hiukset olivat kuivat kuin mitkä.. tilanne pelastui kuitenkin (XZ kaste hoitoaineella) se teki hiuksista taas normaalit. Itsellä ainakin toimi ja vaalensi

    • Anonyymi

      Turvallisempi vaihtoehto on banaani. Soseuta se ja hiero päähän. Päälle tiivis muovi ja anna vaikuttaa 6h.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe