ÄITI EI ANNA OLLENKAAN RAHAA! AUTTAKAA !

=)

Eli en ole ikinä saanut viikko/kuukausirahaa, eikä sellaisesta ole ollut puhettakaan. Minulla ei ole omaa tiliä (tietääkseni?) ja minulla on yleensä
rahaa alle 20 e (siis kokonaisuudessaan) ja senkin olen saanut esim. synttärilahjaksi ym. Äitini ei maksa vaatteitani, emme käy yleensä yhdessä shoppailemassa, ja kun käymme, en uskalla kysyä äidiltäni, ostaisiko hän jonkin vaatteen minulle, koska pelkään että hän tuomitsee sen ja sanoo sen olevan liian kallis. En ole äitini kanssa läheinen ja riitelemme jonkun verran, joten minun on vaikea ottaa puheeksi että haluaisin viikko/kuukausirahaa. Olen joskus uskaltanut pyytää äidiltäni n. 5 e elokuvaan, kun omani eivät riittäneet, ja silloinkin kun myöhemmin kinastelimme jostakin, hän mainitsi asiasta jotenkin että kyllä raha kelpasi ja jotain sellaista... : (
Luulisin, että jos ottaisin vko/kk rahan puheeksi, hän muuttuisi epäluuloiseksi ja kyselisi että mihin muka tarvitsen sitä. Eniten minua ärsyttää, että äiti ei maksa vaatteitani, joten ajattelin että vko/kk rahoista voisin itse säästää ja ostaa vaatteeni itse. Kaipaisin kipeästi neuvojanne tässä asiassa !

36

4565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kukaan ei halua jaella rahaa turhan takia. Lupaa hänelle, että teet kotitöitä rahaa vastaan.

    • malohgb

      Mistä sinä sitten sen 20e saat?

      Sovi äitisi kanssa, että voisitko saada rahaa vaikka jos joka viikko siivoat koko talon vessanpönttöä myöten?

      • äitionseksikäsportto

        Kumpi on syntiä:

        1. Kyrpä, joka seistä törröttää seurakunnassa kovempana kuin koskaan

        vai

        2. Siististi huorahtavasti pukeutunut uskonsisar, joka saa erektioni aikaan pelkällä olemuksellaan?


    • ...

      Ikää oli?

      Äidilläsi ei ehkä OLE rahaa. Varmaan antaisi jos varaa olisi.
      Jos äitis on pienipalkkainen YH niin siinä ei paljon mammonalla hurrata, ole tyytyväinen ettet näe nälkää.

      Hanki kesätöitä jos vain mahdollista ja tilin voit avata itse pankissa.

    • =)

      15 v.
      On äidilläni rahaa omiin harrastuksiinsa ja shoppailuihinsa.
      Kesätöitä onneksi jonkin verran luvassa :)

    • sx kyut

      jos hän kysyy mihin tarvisit muka rahaa. Sano että ostaisit sillä vaatteesi.

    • Joku vaan

      Ite oon vasta kakstoista ja saan viikko rahaa euron, sekin menee suoraan mun omalle tilille. Sot mun iskä maksaa mulle todistuksesta ja isommasta siivoiksesta. Mun äiti maksaa mun vaatteet. ajoskus ostan ite. Esim. tässä vähän aika sitten lähin kavereidin kaa shoppailee ka se anto mulle rahaa koska mä tarvitsin tiettyjä vaatteita. Yritä uskaltaa puhua äitis kanssa raha asioista. mullakin on joskus tosi kiusallinen tilanne kun tarviin rahaa mutten uskalla pyytää. Olen samaa mieltä malohgbin kanssa, voisit saada rahaa jos tekisit töitä.

      Toivottavasti oli apua, ja pyydän anteeksi täysin asiasta juoksevia asioita.
      Pärjäile:)

    • AUTTAJA

      sano hänelle että jos et saa rahaa esim vaatteisiin niin kävelet kaupungissa alasti ja huudat että olen (äitisi nimi) tyttö!..saattas toimia:D..ja mä oon ite 13v tyttö,sain jouluna vielä vaan 4e viikossa mutta nytten se korotettiin 10 euroon,koska äiti huomasi että tarvitsen enemmän rahaa:) tai tehkää lista kaikista töistä mitä teillä on(jotain helppoja pikku hommia) ja sitte jokaisella hommalla olisi oma "hinta" et kun vaikka imuroisit ni saisit esin 2e:) ja sitten sitä voi ajan kuluessa korottaa jos vanhemmat suostuu:)

    • rasmusj

      mä imuroin koko talo eli meiän talo on siis 700 kuutio metriä niin saan jo kympin
      kaikista paikoista siivoamisesta ja 4 egee kun puhdistan ikkunat

      • vfgnhjgbmjhuukmhgy

        öö... tarkotat varmaa neliömetriä? :D on kyllä helvetin korkea tai leveä talo jos on kuutiometrejä... :DDD


      • adsadsa
        vfgnhjgbmjhuukmhgy kirjoitti:

        öö... tarkotat varmaa neliömetriä? :D on kyllä helvetin korkea tai leveä talo jos on kuutiometrejä... :DDD

        Mitenni ihmeen iso talo?
        esim. 10m levee, 32,5m pitkä ja 2m sisäkorkeutta (oikeesti sitä on yleensä enemmö) tekee jo sen 700 kuutioo.
        Ja jos on kaks kerrosta ni mitat on vaa puolet noista.


    • apua!!!!

      Mä asun omassa talossa ja mä en kyllä saa mitään viikkorahaa siitä että hoidan kotityöt. Missä on vika??

    • munakilliperse

      Ite sain äidiltäni lapsilisäni (150e) kuukaudessa, jolla rahalla ostan itselleni vaatteet yms. Ota lapsilisä puheeseen ja kysy voitko saada niillä rahoilla mitään.

      • epäonnekas

        Olen kyllä kuullut joiltakin että he saisivat lapsilisää tililleen - oih niitä onnekkaita!


      • epäonnekas
        epäonnekas kirjoitti:

        Olen kyllä kuullut joiltakin että he saisivat lapsilisää tililleen - oih niitä onnekkaita!

        Meinasin siis sitä että vanhemmat siirtäisivät LAPSILLEEN sitä lapsilisää :D


    • Narggari4201450

      Alat myymään/käyttämään huumeita ja varastella. Kyllä se siitä!

      • Niggeri6934

        Toimii!


    • lihapullala

      Ohhoh! Mulla on ollut täsmälleen sama tilanne! Uskomatonta, miten tutulta toi kuulostaa! :O En kuitenkaan koskaan pyytänyt kk-rahaa enkä sitä ikinä saanut. Nykyään olen niin kaukana koulussa (70 km matka), että saan matkakorvauksia, joista riittää käyttörahaa jonkin verran. Saan rahaa Kelalta matkoihin noin 250 kuussa, josta käytän matkoihin noin 90 euroa kuussa, joten joka kuun lopussa olen saanut noin 160 euroa, mikä tuntuu aivan mielettömän mahtavalta! :D

      En ole ikinä voinut ostaa esim. vaatteita, juuri rahapulan takia. Arvatkaa millaista se on. Ei kivaa.

    • mietiskelijä...

      muistan kun itse olin teini iässä ,sain 70e kuukaudessa ja sillä piti ostaa myös vaatteet mutta sain aina isosiskoilta niiden vanhoja vaatteita ja kävin aika paljon kirppiksillä=)se summa oli minusta ihan hyvä kun näin jälkeenpäin miettii.jos lapselle ei anna minkäänlaista rahaa tulee se varastamaan ne vaatteet ja kaiken muun kokemuksia kaveri porukoista....raha kyllä valitettavasti säätää sen liikkuuko lapsesi sivistyneiden nuorten kanssa vaikka kahvilassa vai roskasakin kanssa juna asemalla=(

    • ): tuttu tunne

      Mä saan 10 kuukaudessa ... ): Olen köyhä lapsi toi on nii tuuttuu ennenku täytin 13 en saanu mtn .... mun Mummo osti mulle vaatteet mut nyt ku oon 13 mutsi antaa mulle 10e kk

    • ____________________

      Aloittajalle tiedoksi ! Jos äitisi on köyhä/itarus, niin kokeile lähteä pienemmästä viikkorahasta. Kenenkään vanhemman tilille ei tee pahaksi jos saa vaikka 2½ euroa viikkorahaa. Eihän se ole paljon mutta varmasti tyhjää parempi.

      • Isoperhe

        Mä saan 3€ viikkorahaa ja oon 11. Tiiän ettei se johu siitä että mun vanhemmat ois köyhii (patologi ja lääkäri). Se johtuu siitä että mulla on 10 sisarusta


    • annimarie

      Mun äiti ostaa mulle vähän kaikkee mut en saa ikinä melkee ees yhtä euroo =((

      • Kyllästynyy

        Joo mulla sama tilanne, sain viimeeks kesällä yhen paidan joka tosin makso 9 euroa... Tarve olisi vaikka mihin, mm. uusiin kenkiin, housuihin, alusvaatteisiin, meikkeihin... mutta ei mulle osteta kun rahat menee velkoihin ja laskuihin ja ruokaan. Multa kysy yksi ammatti ihminen että saanko lapsilisät omaan käyttöön, hänkin varmasti huomannut että mulla ei oo ku vaan parit vaatteet joita käytän ( muut rikki tai liian pieniä tai venyneitä) eikä mulla ole ku yhet ehjät housut joita voin käyttää.

        Mun mielest ei oo yhtää kiva ku muut kaverit kulkee upean näkösenä ja itelläni perhe työtön ja suht köyhä.


    • 12v

      Käyppäs äippäs kolikkopussilla.. Kyllä sieltä sulle pari egee liikenee...

      • passssssssqa

        ei kyl, se käyttää korttii..


    • turhaa...

      joo-o

    • Ihan oikein, ei nykykakarat mitään tarvi. Kaikki tulee liian valmiina muutenkin.

    • Tehkääpä töitä

      Tehkääpä töitä niin rahaa kyllä tulee. Ole 3 kuukautta kesätöissä verottomalla palkalla nii kyllä massii riittää.Sonnien ruokkimisesta ja huoltamisesta(lomittaminen) 10€/h arkisin, lauantaina 15€/h ja sunnuntaina 20€/h. Eli yhestä viikonlopusta itelle suunnilleen 140€ rahaa. Ja töitä tarttee tehä vaan 4h päivässä. Kyllä töitä tekemällä rahaa saa. Ja jo 14v saa lomittaa.

    • Jjalmari

      En saa kun 5e viikossa ja tarvitsisin 20e säästöön mutta on ihan mahoton säästää rahaa kun ne on unohtanu jo antaa 3viikoa olisi kiva saada se 20e koska voisin säästää uuteen vuoteen

      • Minä saisin 20e viikossa pulloja keräämällä. Tällä hetkellä olen tosin liian rikas moiseen.


    • karkkirahaa
    • pojkgii

      Vitun köyhä

    • tyjhrtjtyjk
    • perunallajaksaa

      Mun äiti väittää olevansa niin köyhä ettei oo rahaa syöttää mua kun olin 16-17 XD Joskus söin noin viikon vaan riisii ja sitte myöhemmi maitotuotteita ja perunoita kun äidiltä näköjään loppu raha vaik on laktoosi-intoleranssi. joko laktoosi tai nääntyminen sekä kuihtuminen

    • liukjydjdj

      montako sankoa olet hakenut metästä mustikoita muutaman viikona aikana ja myynyt ne hyvällä voitolla? jos sangosta saa 50 e niit poimii pari päivään ja nopeesti putaa ja myy mummoille

      paljonko on nyt sulla rahaa säästössä näillä opeilla
      kohta alkaa marjapensaiden poiminta onko suunnitelmia montako ok talon takapihaa aiot putsata ja ottaa rahat poi kuleksimasta jonkun tonninehdit nyt nypätä taskuun jos olet ahkera

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe