Imigran

Memmu

Hei! Päivällä yritin jo laittaa viestiä muttei onnistunut. Jospa nyt...

Sain uudeksi migreenilääkkeeksi Imigranin, kun Clotam lakkasi vaikuttamasta. Lienee osuutta sillä, että migreenini on yhtäkkiä muuttumut auraoireiseksi, kun ennen tuota auraa ei ole ollut.

Onko teillä muilla käyttökokemuksia/millaisia Imigranista. Näkyi olevan tosi kallis tuohon vanhaan lääkkeeseeni verranttuna. Resepti on hyllyssä odottamassa. Vielä en ole joutunut hakemaan, mutta mielelläni kuulisin muiden kokemuksia. Auttaako ja onko pahoja sivuvaikutuksia.

Tottakai migreeni on yksilöllinen ja siis kokemuksetkin.

38

27097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dracula

      Minä käytän kaikkia täsmälääkkeitä vuoroon, olen kokeillut jokaista ja kaikista yhtä hyvät tulokset. Migreeni ohitse tunnissa kun lääkkeen on ottanut. Minulle ei muut lääkkeet enää auta, vaikka kourakaupalla söisi, niin migreeni on ja pysyy, mutta nämä ns.täsmälääkkeet auttavat. Kalliitahan ne ovat, mutta kun tietää että tepsii, niin ei edes harmita. Joillekin tämän sortin lääkkeet tekevät ahdistavaa tunnetta rintalastan kohdalle, itselleni Imigran injektio teki vastaavanlaisen ahdistavan tunteen ja tätä en ole enää käyttänyt. Tabletti-ja nenäsuihkemuodossa sekä suussa sulavat valmisteet ovat kaikki käyneet erittäin hyvin. Kannattaa koettaa.

    • auts

      clotam on tavallinen tulehduskipulääke joka on aspiriinijohdannainen.
      Imigran auttaa vain migreeniin siinä missä clotam auttaa moneen kipuun.
      Kannattaa ostaa Imigranit jos sinulla on paha migreeni.

      • Memmu

        Juu kyllä mä ne meinaan hakeakin. Sen verran paha tuo migreeni on (onneksi nykään ei ole hirveän usein, lähinnä stressitilanteiden jälkeen ja ennen ukkosta - no kesä ja ukkoset onkin tulossa), että menee kaikki toimintakyky jos lääke ei auta. Ja kun kotona on 2,5v tytär ja pari vanhempaa poikaa, niin skarppina pitäisi pystyä olemaan joka hetki jos ei mies satu olemaan kotona.

        Kun nyt sitten vain muistaisi sen että auran aikana tuota Imigrania ei saa vielä ottaa... Clotam kun piti ottaa heti kun tuli oireita - ja mieluummin olis voinut ottaa jo vähän ennakkoon;)


      • auts
        Memmu kirjoitti:

        Juu kyllä mä ne meinaan hakeakin. Sen verran paha tuo migreeni on (onneksi nykään ei ole hirveän usein, lähinnä stressitilanteiden jälkeen ja ennen ukkosta - no kesä ja ukkoset onkin tulossa), että menee kaikki toimintakyky jos lääke ei auta. Ja kun kotona on 2,5v tytär ja pari vanhempaa poikaa, niin skarppina pitäisi pystyä olemaan joka hetki jos ei mies satu olemaan kotona.

        Kun nyt sitten vain muistaisi sen että auran aikana tuota Imigrania ei saa vielä ottaa... Clotam kun piti ottaa heti kun tuli oireita - ja mieluummin olis voinut ottaa jo vähän ennakkoon;)

        näin ainakin uskon.
        itselläni on maxalt migreenilääkkeenä ja sekin on niin hirvittävän kallis, etten voi ottaa sitä kun vasta sitten kun särky on tosiasia.
        ota ennakoiviin oireisiin tulehduskipulääke( eikä mitään puolikkaita, vaan "koko annos" kerta heitolla) heti kun aavistelet tulevaa migreeniä ja jos se ei auta niin sitten migreenilääke. näin lääkäri mulle neuvoi just torstaina kun kävin.


      • Memmulle
        Memmu kirjoitti:

        Juu kyllä mä ne meinaan hakeakin. Sen verran paha tuo migreeni on (onneksi nykään ei ole hirveän usein, lähinnä stressitilanteiden jälkeen ja ennen ukkosta - no kesä ja ukkoset onkin tulossa), että menee kaikki toimintakyky jos lääke ei auta. Ja kun kotona on 2,5v tytär ja pari vanhempaa poikaa, niin skarppina pitäisi pystyä olemaan joka hetki jos ei mies satu olemaan kotona.

        Kun nyt sitten vain muistaisi sen että auran aikana tuota Imigrania ei saa vielä ottaa... Clotam kun piti ottaa heti kun tuli oireita - ja mieluummin olis voinut ottaa jo vähän ennakkoon;)

        Imigrania olen minäkin migreeniini ottanut, tällä kertaa on vuorossa Maxalt, joka sekin on aika tyyris lääke niinkuin joku jo tässä viestiketjussa mainitsikin. Itse kärsin useamman päivän kestävästä pitkäkestoisesta migreenistä eli täsmälääkkeillä saan kyllä säryn pois, mutta se saattaa esim.illalla taas alkaa uudestaan. Tai vaihtoehtoisesti taas seuraavana aamuna. Näin ollen täsmälääkkeiden popsiminen tähän vaivaan tulee älyttömän kalliiksi. Oma lääkärini ehdotti Ardinex-nimistä särkylääkettä joka sisältää ibuprofeenia ja kodeiinia. Tuo viimeksimainittu on keskushermostoon vaikuttava aine ja siksi se on kolmiolääke. Täytyy myöntää että välillä lääkkeen nauttimisen jälkeen tulee vähän "höntti" olo joka kyllä menee pian ohi. Mutta niin menee särkykin, jos Ardinexin vain ottaa tarpeeksi ajoissa. Tässä lääkkeessä parasta on sen hinta, sillä 100 tabletin pakkaus maksoi n. 17 euroa... Suosittelen kokeilemaan sen clotamin sijaan!


      • Anonyymi

    • lääke

      Voimakas ja tehokas lääke ja voi käyttää tavalliseen pääkipuunkin. Kuuluu migreenikon täsmälääkkeisiin ja niitä on paljon muitakin ja sisältävät vähemmän vaikuttavaa ainetta.

      Käy sivulla ww.migreeni.org, niin sieltä selviää lääkkeet ja kohtalotoverit osaavat kertoa sivuvaikutuksista kunkin täsmälääkkeen osalta.

    • vuosikausia

      Sitten tuli raskaus ja onneksi pakollinen katko! Sain Imigranista riippuvuuden. Söin sitä lopulta päivittäin. Näin neurologi totesi. Olin kolme kertaa katkolla ja jokaisen kerran jälkeen riippuvuus tuli heti ensimmäisestä tabletista. Tein tosin sen virheen, että pienensin tablettia. Ihan siksi, että jos otin kokonaisen, sain hirvittäviä sivuoireita (vetämätön olo, puristava tunne kurkussa), enkä olisi pystynyt töihin. Migreenin lääke kyllä vei pois.

      • nainen

        Imigran auttanut.


    • Niina

      Sain kanssa muutama vuosi sitten imigran nenäsumutteen ja se on kyllä aika julmetun kallista, mutta todella tehokasta....kun sen ottaa niin 15-20 min kuluttua pääkipu on poissa.

      Mulla on vaan se ongelma, että en saa enään ONNEKSI migreeniä niin usein kun muutama vuosi sitten ja en ole sitten tullut hankkineeksi imigrania koska rahat menisivät ihan hukkaan, koska se lääke menisi kuitenkin vanhaksi. Olen yrittänyt pyytää lääkäriltä tabletteja migreeniin, mutta kuulemma ne ei ole niin hyviä, kun se sumute. Pitänee varmaan vaihtaa lääkäriä, joka kirjoittaa pillereitä. Äidilläni on sitä miranax (en tiedä kirjoitetaanko näin)migreenilääkettä ja se on auttanut minullekkin, kun äitini on sitä antanut koittaa.
      Clotam:ia en ota enään koska siitä tulee ihan sairaan julmettu vatsakipu, mulla on sitä 200mg, sain sitä aikoinaan toiseen vaivaan.

    • Kopo

      Niin, kestääkö muillakin noin tunnin, ennen kuin kipu helpottaa? Kokonaan se ei poistu edes siinä ajassa. Minä en ole syönyt muita lääkkeitä migreeniin kuin Imigran Radista yhden kerran (lääkäri käski kokeilla) ja yllätyin kun luulin että ns. migreenilääkkeet vaikuttaa melkein heti kun sen ottaa. Nää maksaa kuitenkin noin 10 euroa kpl niin pitäisikö kokeilla jotain muuta?

      • smmatt

        Juuri tänään jouduin tähän lääkkeeseen turvautumaan eilen illalla oireilemaan alkaneen migreenikohtauksen vuoksi. Kellosta oikein katsoin, kun minulle tämä on uusi lääke, kerran aiemmin ottanut ja silloinkin meni kyllä tuo tunti. Tunti siihen meni tänäänkin, että lääke alkoi vaikuttaa. Tämän lääkkeen nenäsuihke löytyy myös kaapista, sen pitäisi olla nopeatehoisempi. Melko hintaviahan nämä täsmälääkkeet ovat, mutta kyllä sen maksaa kun tietää ettei tarvi sitten kärsiä.


    • Aurelia87

      omakohtainen kokemus imigranista on aika huono, sain sitä migreenikohtaukseen ea:ssa, ja ainut vaikutus oli lisääntynyt pahoinvointi :/ kallista ja aika turhan oloista, ainakin minulle. toki se on yksilöllistä miten se vaikuttaa.

      • Nimetön

        Minulla taas nenäsuihke imigran vie migreenin pois muutamissa minuuteissa, aivan loistava aine. Viime kesänä ea:ssa kokeiltiin ties mitä nappeja ja pistoksia, mutta vasta imigran tehosi. Elämänlaatu on parantunut huomattavasti nykyään.


      • Kyllähän
        Nimetön kirjoitti:

        Minulla taas nenäsuihke imigran vie migreenin pois muutamissa minuuteissa, aivan loistava aine. Viime kesänä ea:ssa kokeiltiin ties mitä nappeja ja pistoksia, mutta vasta imigran tehosi. Elämänlaatu on parantunut huomattavasti nykyään.

        Kyllähän se nopiasti mullekki vaikuttaa, (nenäsuihke), mutta aivan kamalan makuista nielussa ja suussa, oksennus tuli.. Aivan kamalaa.


    • Migreeniammattilainen

      Itse olen elämäni iakana kokeillut kaikki mahdollsiet lääkkeet migreenikohtauksiin. Estolääkitystä minulle ei koskaan määrätty sillä olen omalla kohdallani lääkevastainen. Jatkuvaan lääkitykseen en suostu vaan olen vaatinut lääkäriä löytämään hyvän kohtauslääkitysken.

      Ainoa lääke mistä avun sain oli Zomig- Rapimelt, kielen alle laitettava suussa sulava tabletti. Tehosi jo parissa minuutissa ja olo sen jälkeen todella hyvä, lähes normaali. Nykyään sekin lääke on pois sillä minulla todettiin neurologinen sairaus mikä estää sen käytön.

      Olen saanut migreenistä yliotteen muuttamalla elämäntapojani. Olen tarkka siitä mitä syön ja juon. Lasken tarkkaan että jokaisena päivänä juon esim. kahvia tasan saman määrän. Jos juon enemmän tai vähemmmän kohtaus iskee varmasti. Sen lisäksi olen luopunut hajusteista kaikissa kodin kemikaaleissa, meikeissä ja dödöissä. Ja nyt olen ollut kohtausvapaa jo 8 kk.

      Tässä kohtaa pitää varmasti mainita että olen elänyt migreenin kanssa koko elämäni, ensimmäisen diagnosoidun kohtauksen olen saanut jo alle vuoden iässä äitini käyttämästä hajuvedestä. Vuosien saatossa olen oppinut välttämään kohtauksia aiheuttavia asioita, siksi en esim. juo alkoholia, käy baareissa tai konserteissa, pesen hajustamattomalla pyykkiaineella vaatteeni, siivoan kotini mäntysuovalla, juon erittäin paljon vettä, välttelen suklaata ja makeisia sekä kahvipöydän antimia, enkä käytä ilmanraikastimia asunnossani.

      Migreeni on paskasairaus, sitä en kiellä. Itse vain päätin muuttaa elämäänmi tarpeeksi että pääsen siitä eroon. Mitä neurologiseen sairauteeni tulee, sillä ei ole migreenin kanssa mitään tekemistä. Mulla migreeni ei ole oire jostain vaan sairaus itse.

      Voimia teille kaikille :)

    • vaihto-versio

      Imigran tableteista on muistaakseni olemassa sellainen samaa vaikuttavaa ainetta sisältävä korvaava halvempi versio, johon Imigran voidaan apteekissa vaihtaa, sellainen halvempi vaihtolääke. En vaan nyt muista sen nimeä, vaikuttava aine molemmissa on sumatriptaani.

    • Migreenipotilas

      Niin siis itsellä imigran on todettu ainoaksi toimivaksi moigreenilääkkeeksi.
      Siitä saa apteekissa myös halvempaa versiota, joten ei tuo hintakaan sitten niin paha ole. Eroa tietty voi olla vaikutusajassa, koska eri lääkkeissä on eri sidosaineet, vaikka itse lääke onkin sama.
      Tuo imigranin sumute on ihan loistava, sillä saa avun aivan uskomattoman äkkiä, siitä en luovu enää koskaan! Vaikka hintaa sillekin tulee. Raha on kuitenkin aika pieni murhe migreenin kohdalla ja ainakin itse pidän huolen että aina on lääkettä niin kassissa, yöpöydän laatikossa kuin muutenkin jemmassa, ihan vain kaiken varalle. Ja ei se niin mukavaa ole joutua kauheassa migreenissä päivystykseen lähteä hakemaan apua..

      Mutta niin kuin tuolla jo todettiin, migreeniin vaikuttaa elämäntavat, joten niitä muuttamalla voi päästä hyvinkin harvoihin kohtauksiin. Itsekin yritän elää niin, että syön, liikun ja nukun riittävästi ja säännöllisesti. Vältän migreeniä aihauttavia ruokia ja asioita ja yritän elää tasapainoisesti ja rauhallisesti. Näillä keinoin kyllä olen saanut kohtauksien määrän vähenemään aika paljonkin. Toki ainahan tulee tilanteita joista sitten aiheutuu kunnon jysäri, mutta niitä varten on istten ne kunnon lääkkeet! :)

    • migreenistä kärsinyt

      Olen kärsinyt migreenista kohta 20 vuotta, olen kokeillut vaikka mitä lääkkeitä, viimeiseksi sain reseptin imigraniin. Se auttoi hetken mutta jatkuvalla käytöllä se ei enää tehonnut, oireet vain pahenivat ja sen jälkeen olin oksentamassa. Pitkään kyselin ja tiedustelin lääkitystä, sitten muistin että äitini käytti sellaista kun TREO migreeniin ja ajattelin kokeilla sitä. Se tehosi ainakin minuun, suosittelen kokeilemaan jos ei apukeinoa ole löytynyt. Se on vihoviimeinen sairaus mitä en toivoisi kenelläkään. Tänään minulla oli kohtaus ja sain hoidettua sen treolla puolessa tunnissa.

    • mo eiks ...

      Olen syönyt Imigran 2 vuotta ja se auttaa,
      auton rattiin ei kannata mennä, on kokemuksia,pokks!
      Aistit eivät pelaa normaalisti .

    • Imigran 100mg

      Minulla on todettu kahdenlaisia aivovaurioita; pahoinpitelyistä sekä mahdollisesta nuorempan juodusta vääränlaisesta, liian vahvasta alkoholista. Migreeni tuli kuvioihin kuitenkin vasta n. 10 v sitten. Tällä hetkellä olen myös vaihdevuosioireinen lievästi sekä siihen hormonikorvaushoitona Femosten. Migreeni pilasi koko viime kesän. En voinut mennä yhtään aurinkoon. Kaikki kylmät, kovat valot, spotit, välkkyvät valot, alkoholi, kuumuus/huono ilmastointi ovat tehneet migreenistä liki monta krt/ vk. Ensiksi kuullosten kyllä päivän pari, koska Imigran on kallis. Tälle on korvaava lääke apteekissa, joka on liki puolet edullisempi ja sama tulos, eli itselläni 100mg tabletilla n. 3h unet päälle, migreeni lähtee. Sivuvaikutuksena on jälkiväsymys, mutta tämä voi toki olla migreeni kohtauksenkin ansiota.

      Imigran tai vastaava pitäisi olla joka tk:ssa antaa ensiapuna, ettei tarvitse tehdä turhia pään CT- kuvauksia eikä ajaa ambulanssilla keskussairaalaan. Migreeneistä on vain niin harvoilla lääkäreilläkään omakohtaista kokemusta!

      • migreenisotilas

        eikä loppua näy. Syynä on migreeni. Nykyään se on joka päivä tai joka toinen päivä. Imigran Radis 50 mg Ibumax/Burana auttaa kohtaukseen, mutta kuten yllä lukeekin Imigran aiheuttaa riippuvuuden.

        Tämän vuoden aikana olen kaksi kertaa kokeillut noista kohtauslääkkeistä vieroittamistakin. Eka kerralla onnistui tosi hyvin siinä mielessä, että migreeni oli sitten tuon 10 vrk:n jälkeen ( jonka olin ilman kohtauslääkkeitä) jopa noin viikon poissa. Toisella kerralla migreeni palasi pian taas uudestaan.

        Minulla on monenlaiset estolääkkeet, ja nyt pitäisi kai yrittää nostaa Topimax-annosta.

        Olen aivan umpikujassa ja elämänhalut ovat menneet. En jaksa enää mitään. Jos joku tulee nyt sanomaan, että "ooksä kokeillu akupunktiota" tai "juo vihreää teetä", mä heitän täältä virtuaalikiven niskaan!!


      • hitaastikiduttamalla
        migreenisotilas kirjoitti:

        eikä loppua näy. Syynä on migreeni. Nykyään se on joka päivä tai joka toinen päivä. Imigran Radis 50 mg Ibumax/Burana auttaa kohtaukseen, mutta kuten yllä lukeekin Imigran aiheuttaa riippuvuuden.

        Tämän vuoden aikana olen kaksi kertaa kokeillut noista kohtauslääkkeistä vieroittamistakin. Eka kerralla onnistui tosi hyvin siinä mielessä, että migreeni oli sitten tuon 10 vrk:n jälkeen ( jonka olin ilman kohtauslääkkeitä) jopa noin viikon poissa. Toisella kerralla migreeni palasi pian taas uudestaan.

        Minulla on monenlaiset estolääkkeet, ja nyt pitäisi kai yrittää nostaa Topimax-annosta.

        Olen aivan umpikujassa ja elämänhalut ovat menneet. En jaksa enää mitään. Jos joku tulee nyt sanomaan, että "ooksä kokeillu akupunktiota" tai "juo vihreää teetä", mä heitän täältä virtuaalikiven niskaan!!

        taistelija!!


      • gma
        migreenisotilas kirjoitti:

        eikä loppua näy. Syynä on migreeni. Nykyään se on joka päivä tai joka toinen päivä. Imigran Radis 50 mg Ibumax/Burana auttaa kohtaukseen, mutta kuten yllä lukeekin Imigran aiheuttaa riippuvuuden.

        Tämän vuoden aikana olen kaksi kertaa kokeillut noista kohtauslääkkeistä vieroittamistakin. Eka kerralla onnistui tosi hyvin siinä mielessä, että migreeni oli sitten tuon 10 vrk:n jälkeen ( jonka olin ilman kohtauslääkkeitä) jopa noin viikon poissa. Toisella kerralla migreeni palasi pian taas uudestaan.

        Minulla on monenlaiset estolääkkeet, ja nyt pitäisi kai yrittää nostaa Topimax-annosta.

        Olen aivan umpikujassa ja elämänhalut ovat menneet. En jaksa enää mitään. Jos joku tulee nyt sanomaan, että "ooksä kokeillu akupunktiota" tai "juo vihreää teetä", mä heitän täältä virtuaalikiven niskaan!!

        Elämä pilalla, sinulla on kohtalotovereita, mutta yritetään jaksaa. Sinnitteletkö työelämässä?


      • migreenisotilas
        gma kirjoitti:

        Elämä pilalla, sinulla on kohtalotovereita, mutta yritetään jaksaa. Sinnitteletkö työelämässä?

        ja jouduin joskus olemaan pois töistä, josta sain kyllä sitten kuulla, vaikka joka päivä yritin monen migreeniehkäisylääkkeen voimin, ja melkein joka päivä sen lisäksi migreenikohtauslääkkeen voimin hoitaa työni, ja hyvin hoidinkin, vaikka itse sanon. Meidän työpaikassamme ei noteerattu hyvää työtekijää mitenkään, pääasia oli, että kahvipöydässä oli "pää auki" tai muuten käyttäytyi agressiivisesti - sitä arvostettiin. Minun voimani eivät sellaiseen käytökseen yltäneet, ne kuluivat työntekoon. Minulla oli kaiken lisäksi vielä väärä kieli: työkaverini sanoi päin naamaa, että ruotsinkieliset ovat PAREMPIA IHMISIÄ!!! Olihan siellä työpaikassa ruotsinkielisiä varmaan n. 85 % .

        Kuitenkin eräs työtoverini sanoi minulle: "Et sinä voi olla meillä töissä, koska olet joka viikko yhden päivän poissa/viikko!?"Oliko kolleegalla oikeutta sanoa noin??? Ei tietenkään!! Eikä tuo väite edes pitänyt paikkaansa. Tuon jälkeen sainkin sitten korkeamman paikan, eikä tarvinnut olla tuollaisten työkaveri.

        Että sellaisia kolleegoja! Mitäs minä nyt noista pikkuinisijöistä ja piipittäjistä välitän, mutta ajattelin, että mitäpä jos tässä suorittaisinkin opinnot loppuun, kun kerran sellainen oikeus on, saavat nyt ne paremmat ihmiset ja terveet tehdä siellä työt ehkä heiltä löytyy sitä sosiaalisuutta ja agressiivisuuttakin, kun ei ole vielä kremppoja. Jaksavat paremmin tapellakin siellä keskenään. Pomollekin on silmäniloa, kun nuoria naisia pyörii ympärillä. Kyllä ne työt siinä "sivussa" tulee tehtyä. Eihän se nyt niin tärkeää ole. Ja valitettavasti aina löytyy joku uusi uhri, joka tekee työt toisten puolesta, ja joka saa haukut palkakseen.


      • migreenisotilas
        migreenisotilas kirjoitti:

        ja jouduin joskus olemaan pois töistä, josta sain kyllä sitten kuulla, vaikka joka päivä yritin monen migreeniehkäisylääkkeen voimin, ja melkein joka päivä sen lisäksi migreenikohtauslääkkeen voimin hoitaa työni, ja hyvin hoidinkin, vaikka itse sanon. Meidän työpaikassamme ei noteerattu hyvää työtekijää mitenkään, pääasia oli, että kahvipöydässä oli "pää auki" tai muuten käyttäytyi agressiivisesti - sitä arvostettiin. Minun voimani eivät sellaiseen käytökseen yltäneet, ne kuluivat työntekoon. Minulla oli kaiken lisäksi vielä väärä kieli: työkaverini sanoi päin naamaa, että ruotsinkieliset ovat PAREMPIA IHMISIÄ!!! Olihan siellä työpaikassa ruotsinkielisiä varmaan n. 85 % .

        Kuitenkin eräs työtoverini sanoi minulle: "Et sinä voi olla meillä töissä, koska olet joka viikko yhden päivän poissa/viikko!?"Oliko kolleegalla oikeutta sanoa noin??? Ei tietenkään!! Eikä tuo väite edes pitänyt paikkaansa. Tuon jälkeen sainkin sitten korkeamman paikan, eikä tarvinnut olla tuollaisten työkaveri.

        Että sellaisia kolleegoja! Mitäs minä nyt noista pikkuinisijöistä ja piipittäjistä välitän, mutta ajattelin, että mitäpä jos tässä suorittaisinkin opinnot loppuun, kun kerran sellainen oikeus on, saavat nyt ne paremmat ihmiset ja terveet tehdä siellä työt ehkä heiltä löytyy sitä sosiaalisuutta ja agressiivisuuttakin, kun ei ole vielä kremppoja. Jaksavat paremmin tapellakin siellä keskenään. Pomollekin on silmäniloa, kun nuoria naisia pyörii ympärillä. Kyllä ne työt siinä "sivussa" tulee tehtyä. Eihän se nyt niin tärkeää ole. Ja valitettavasti aina löytyy joku uusi uhri, joka tekee työt toisten puolesta, ja joka saa haukut palkakseen.

        Jos ei ole oikea svensson, voi aina olla sekundasvensson. Sellaisia on paljon, ainakin ennen vanhaan oli, aijai että aivan naurattaa. Kyllä suomalaisetkin menevät halpaan, ei arvosteta omaa kallista äidinkieltään! Meidän kaunis kieli ja jalo perinne, armas oma kielemme, äidinkielemme suomi:

        "Nouse, riennä, Suomen kieli,
        korkealle kaikumaan!
        Suomen kieli, Suomen mieli,
        niis' on suoja Suomen maan."


    • Migreeni usein

      Mulle tuli imigranista halvaus oireet oikealle puolelle. Lääkärit epäilivät imigranin ja e-pillereiden yhteisvaikutusta. ja kuulemma Kanadassa olisi ollut vastaava juttu. No onneksi oireet häipyivät. Nyt auttaa beetasalpaaja ja paramax tarvittaessa saan sairaalassa fräkkilän tipan. Tälläkin hetkellä migreeni jyllää nyt jo onneksi toivottavsti poistumassa on meinaan myös keuhjoputkentulehdus.

    • jatkuva särky

      Mulla on migreeniä melkein päivittäin. olen kokeillut kaikki estolääkkeet,mikään ei auta. täsmänä on imigran radis 50 mg . mutta kun saa jo päivittäin ottaa,joskus jopa aamuin ja illoin ,kyllä se kivun vie mutta menee siihen jopa kolme tuntia.
      nenä sumute tehoaa nopeammin jopa 15 min. mutta se on kallista kun siinä ei ole halvempaa valmistetta.kyllä tässä alkaa jo hermot kireällä olla. onko kellään tietoa mistä sais parempaa apua.

    • 30vmigreeniä

      Migreeni alkoi 26-vuotiaana 1988. Clotamia käytin silloin vaivaan. Kun Imigran tuli markkinoille, oli se todella kallis lääke / nappula / kohtaus, mutta ah, niin ihana. Migreeniin ei auta mitkään tavis särkylääkkeet. Migreeni on pään verenkiertoon liittyvä tila. Eläköön Imigran.

      • 45.vuotta.migreeniä

        Migreeni ei ole pään verenkiertoon liittyvä tila. Migreeni on sähkökemiallinen häiriötila, jossa mm. tapahtuu hermojen herkistyminen. Tästä johtuu sykkivä päänsärky, koska herkistyneet hermot aistii valtimoiden sykkeen kipuna.


      • Anonyymi
        45.vuotta.migreeniä kirjoitti:

        Migreeni ei ole pään verenkiertoon liittyvä tila. Migreeni on sähkökemiallinen häiriötila, jossa mm. tapahtuu hermojen herkistyminen. Tästä johtuu sykkivä päänsärky, koska herkistyneet hermot aistii valtimoiden sykkeen kipuna.

        Tieto on käsittäääkseni uusinta uutta ja mielestäni totta, mutta käsitykseni mukaan myös sykkeen lieventäminen saattaa auttaa tilanteessa.

        Omassa tapauksessani erityisesti tulehduskipulääkkeet auttavat melkein aina ensioireiden ilmaannuttua, joten tulehdustila on todennäköinen ongelma.

        Rankimmat kohtaukset tulevat erittäin harvoin ja pääosin kesken nukkumisen aamuyöstä, jolloin en ole tarkkaillut pääni kipukynnystä. Silloin Imigran on paikallaan! Jos sitä ei olisi olemassa varastossa, jo stressi saattaisi laukaista kohtauksen.

        Migreenejä on niin paljon, että patenttiratkaisua ei ole äkkiä löydettävissä. Esimerkiksi yhden veljeni sairaus on täysin erilainen: Hän näkee ns. auroja, mutta minä en. Hän ei tunne kipua ennen kohtausta, mutta minä tunnen kivun välittömästi silmieni lihaksissa.

        En pelkää edes kuolemaa niin paljon kuin kohtauksia, joten kaikki apu tilanteita ehkäistäessä on arvokasta.


      • Anonyymi
        45.vuotta.migreeniä kirjoitti:

        Migreeni ei ole pään verenkiertoon liittyvä tila. Migreeni on sähkökemiallinen häiriötila, jossa mm. tapahtuu hermojen herkistyminen. Tästä johtuu sykkivä päänsärky, koska herkistyneet hermot aistii valtimoiden sykkeen kipuna.

        Migreeni on aivojen tulehdustila kun se on oikein pahana. Kortisonia olen joutunut syömään siihen. Neuron osastolla kortisonia laitettiin tiputuksen, kaksi viikkoa siellä makasin. Minulla on migreeni alkanut alle kouluikäisenä, en voinut opettajalle ekaluokkalaisena sanoa että olen sairas. Sitten tuli oksennus luokan lattialle. Joku saattoi minut sitten kotiin. Minulla on imigran injektio käytössä, se lopettaa säryn noin vartissa, koko päivän on silti huono ja väsynyt olo. Migreenin tekee minulla myös aivosähkökäyrän sairaus. Pillereitä en voi ottaa kun vatsalaukku menee migreenissä kramppiin, tämä on sairaalassa todettu. Tulehduskipulääkkeet on kielletty, kun on verenohennyslääkkeet käytössä. Työpaikalla, omat tehtäväni ovat tosi vaativia, välillä ei järki kulje yhtään. Olenkin jättänyt työkavereiden nälvimisen taakseni, hallintopäällikkö ymmärtää. Jos aamulla migreeni, niin laitan vain tekstarin hänelle, migreeni päivä. Ymmärtää kun hänelläkin on sama vaiva. Meitä on tosi paljon, tämä on niin ärsyttävä sairaus. Lapsena jo vanhempi sisareni pilkkasi kun oli paha kohtaus päällä, ei ollut kunnon lääkettä,olen senverran jo iällä. En pääse tästä koskaan kun on niin pienenä alkanut, tämäkin neurologian ylilääkärin kertomaa. Jaksamista kaikille, omat lapset ovat jo isoja, te joilla on pieniä, en voi kuin toivoa teille voimia. Pienet lapset, paha migreeni, sekin on tullut koettua pahemman kautta. Nuorin vaunuissa osastolla mukana.


    • Imirgja

      Rinnakkaistuote sumatriptaanilla Imigranista - Sumaratio® / Ratiopharm

    • paras1230

      Vitun huono lääke itse 16v ja sain 20mg ei auta vittuakaan Itselleni mikään lääke ei auta

    • Mig.Reeni

      Ensimmäinen ottamani Imigran-tabletti aiheutti mulle vaaratilanteen. Otin töissä yhden, kun huomasin, että auraoire on alkamassa. Vajaassa tunnissa alkoi tulla tuskainen olo ja paineen tunne rintaan. Soitin taksin ja lähdin ensiapuun. Matkalla tuntui kuin olisi sydänkohtaus menossa ja pyysin kuskia kiirehtimään. Ympäri rintakehää ja selkää poltti ja puristi ja oli jo hankala hengittää. Tuntui myös kuin silmät poksahtaisi päästä. Myös nielussa poltteli, niin kuin olisin juonut vahingossa kiehuvaa vettä. Ensiavussa mitattiin hengenvaarallisen korkeat verenpaineet ja sain saman tien piikin ja sen jälkeen joitain tabletteja. Seurannassa seuraavaan päivään asti. Olen ilmeisesti kehittänyt triptaaniallergian. Yhteisvaikutuksesta ei ollut kyse, kun muita lääkkeitä en käyttänyt. Tämän jälkeen en ole ottanut ainuttakaan myrkkykemikaalia migreeniin, enkä tule koskaan ottamaan. Panadolinkin lopetin, kun sillä ei ole tehoa migreenisärkyyni.

    • Anonyymi

      Itselläni on 50 mg Sumatriptan ja lisäksi Imigran 10 mg nenäsuihke. Kunnon miggessä tarvitsen lisäksi vielä Norflexin, Opamoxin ,1G Panadolin ja lisäksi tarvittaessa yksi Burana caps.

    • Anonyymi

      Elämäni pahin migreenikohtaus oli tänään. Lääkäri aijemmin joskus määrännyt Imigran nenäsumuttuun mutta en oo saanu aikaseks hakea. Tänään testasin ekaa kertaa ja herranenaika! Olin puolessa tunnissa kun uudesti syntynyt. Pahoinvonti loppui vartissa (oksentelu) ja itse pääkipu hävisi puolessa tunnissa. Oli kyllä pelastus tämä aine!

      Kysymys; miten alkoholin ja lääkkeen käyttö? En varmastikkaan yhtä aikaa niitä ota mutta kauanko esim nenäsumutteen laitosta pitäisi olla että uskaltaa juoda alkoholia?

    • Anonyymi

      Hortonin päänsärkyyn imigran nenäsumutetta käytän,pari kun niistää niin hellittää alle vartin. Olen kuullut että vaikutus loppuu kyllä lopulta kokonaan,tosiasia on että mikroannostus psilosybiiniä pitää kohtaukset loitolla jopa 3kk kerralla. Että sienimetälle sieltä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      65
      3137
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      547
      2985
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2195
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1972
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1785
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1562
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      100
      1284
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1172
    Aihe