Miksi kannattaisi ostaa (grand) voyager?

autonhakija76

Oon katsellut isoa autoa jo jonkin aikaa. Nyt alla on 7-paikkainen corolla verso, joka alkaa jo kolmenkin lapsen kanssa käymään pieneksi. Autoa etsiessäni nettiauton sivuilta löydän itseni katsomasta syslereitä. Kannattaako ostaa? Paljonko tyypillisiä vikoja? Huoltojen hinnat jne...
Corollahan on ollut helppo auto kun ei tarvitse muuta kuin tankata ja kerran vuodessa huollattaa.. En kaipaa autoa jota tarvitsee vähän väliä hinata korjaamolle..
Kommentteija nykyisiltä tai entiseltä omistajilta, eikä miltää besserwisseriltä joka tietää kaikista autoista kaiken vaikka kulkee olosuhteiden pakosta pyörällä..

19

1684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-gv

      Kierrä kaukaa on mun neuvo tai jos ostat, niin osta vm.2008 ja sitä uudempi.
      Katsastus ja vikatilastot eivät valehtele, grand voyagereista hylätään katsastuksessa 30% jo ensimmäisen 3 ikävuoden jälkeen.

      Grand voyagerin vakuutukset ovat kalliimmat, autoverot suurimmat, huoltohinnat todella korkeita ja polttoaineen kulutus ei ole tätä päivää.
      Lisäksi kun otetaan ison auton vikaherkkyys, niin käytöstä tulee helposti yhtä murhetta.

      Halpa hinta ja mukava ajettavuus saattaa hämätä alkuunsa. Auton sisusta on myös tehty suhteellisen laadukkaasti. Samoin grand voyagerin tilaratkaisut ovat markkinoiden parhaat jos pakettiautoja ei oteta huomioon.

      Minulla kuitenkin vaikutti vaakakupissa enemmän nuo ensimmäiset asiat, mitä hyötyä on mukavasta ajettavuudesta ja isosta moottorista jos auto on jatkuvasti pajalla ja sillä ei uskalla lähteä merta edemmäs kalaan ?

    • V6 Grand

      Valitettavasti Grandin tiloilla ja mukavuudella varustettua ja Japanilaisen tekniikan varduudella toimivaa autoa ei ole olemassa. Voyageria haukkuvat eniten ne, joilla ei koskaan sitä ole ollut. Onhan se iso ja polttoainekuluiltaan suuri, mutta tiloiltaan vertaansa vailla. (Tällä palstalla on paljon väitelty aiheesta, ja jotkut nostavat Fordin ja muut Voyagerin tasolle, mutta minä en, vaikka monen muun tekniikka on uudenaikaisempaa. -> Ei aloiteta väittelyä enää tässä ketjussa!) Useimmat Voyagerin omistajat ovat autoonsa hyvin tyytyväisiä. Sanoisin että se on mainettaan parempi. Sen mukavuutta ei mielestäni koskaan mainosta liikaa.

      Monet ostavat Voyagerin dieselinä, mutta valitettavasti diesel ei ole kovin hyvä vaihtoehto, koska siinä on suuremmat korjauskuluriskit. Jos kilometrejä tulee paljon ja diesel toimii, niin mikäs siinä. Tässä yksi ketju:

      http://www.phpbbserver.com/chryslercluboff/viewtopic.php?t=2700&mforum=chryslercluboff

      Lisäksi dieselissä on kallis jakohihnan vaihotoremontti, kun bensakone on työntötankokone (siis 3.3 V6), ja sen jakoketjua ei normaalisti tarvitse vaihtaa, koska se on hyvin lyhyt ja sijaitsee V:n välissä alhaalla.

      Omassa on ollut joitakin vikoja, mutta koska itse pääsääntöisesti korjaan autoni, ei niistä suuria kuluja ole tullut. Välillä 100000 - 170000km on jouduttu tekemään jarruremontteja, ilmastointiremontti, laturin vaihto ja joitakin pienempiä asioita.

      Sellainen käsitys on syntynyt, että aika lailla yksilöitä nämä ovat. Omaani pidän hyvänä yksilönä, mutta toki autotekniikan kokemukseni perusteella seuraan ja puutun välittömästi pieniinkin havaintoihin mahdolisen korjaustyön minimoimiseksi. Lisäksi pidän huoltovälit paljon pienempänä, kuin mitä huoltokirja edellyttää.

      Voyager on mainio sellaiselle, joka osaa/viitsii itse huolehtia autostaan, mutta jos kaikki pitää teettää rahalla, ja ainut vaihtoehto on merkkikorjaamo, en suosittele Voyageria. Jotkut pääkaupunkiseudulla asuvat huollattavat Tallinnassa.

      Lueskele tuota Chrysler Club of Finland -sivustoa, niin löydät tarinaa vioista. Muista että sinne yleensä kirjoitellaan silloin, kun on ongelmia.

    • mmakine

      Se vaan on paras!

    • DodgeCaravan

      Pöh. Kuten olen usein sanonut, Volkswagen Caddy Maxi Life olisi paras mutta minulla ei ole vieläkään varaa siihen.

    • Ei Caddy

      Caddy:

      -"Pakettiauto-modifikaatio" (löytyy VW-sivuiltakin hyötyajoneuvoista)
      -Vain diesel
      -Ei erillispenkkejä
      -Pieni

      ????

      Ehkä kuitenkin paras sinun tarpeisiin.

    • DodgeCaravan

      Pakettiautomodifikaation lasken vain plussaksi. Kokemusta aiheesta ja onhan minulla nytkin auto jota amerikkalaiset sanovat minivaniksi eli pikkupakuksi. Tällä päin maailmaa Voyager saattaa olla hieno luxusmatka-auto mutta kotimaassaan se on paku ja se siitä.
      Se että Caddya saa tosiaankin vain dieselinä on ehdottomasti huono puoli. Erillispenkkejäkään se ei tarjoa enkä ole kovin tarkasti päässyt tutustumaan sen sisätiloihin. Ei varmasti niin väljä kuin Voyager mutta jospa silläkin saisi kulkemaan sen mitä haluaa. Takaluukku on ihan vaikuttavan kokoinen ja onhan se ihan oikeasti 7-paikkainen auto. Nimenomaan pitkä malli Maxi Life siis. Siitä on tullut aika suosittu taksi. Pitää joskus kotiutua reissusta sellaisella että pääsee kokeilemaan.
      Oikeasti minulle riittäisi pienempikin auto. Mutta ei ole ihan helppoa vaihtaa pienempään siitä mihin on tottunut. Onneksi se ei ole vielä ajankohtaistakaan.

      Niin, ja se Volkkari on liian kallis. Happamia sanoi kettu.

    • Nilke

      Olen omistanut useita autoja ja nyt Chrysler Voyger bensiini. En todellakaan ole nähnyt tätä autoa parempaa: mukavuudeltaan, tilavuudeltaan, käytettävyydeltään, ja käyttö-kulutussuhteeltaan. Siis tämä auto on tehty niille, jotka haluavat mukavuutta ja todella hyvää ajettavuutta ja ovat valmis maksamaan hieman enemmän poltoainekulutuksesta. Se on tehty amerikkalaisella ajatuksella "olohuoneen sohva ja mukavuudet siirretty autoon" eli tunnet olevasi kuin kotona, niin mukava! Jos ajattelet vain bensakulutusta kannatta ostaa rätticitikkaa ;)

    • voyageristi

      Tilat ja mukavuus on Grand Voyagerissa loistavat. Laatu ei erityisesti vakuuta ja pilipali muoviosat hajovat (käsijarrun vapautin kampi, aurinkosuojien pidikkeet, mukitelineet, jne.). Auto on aina pientä laittoa vailla ja korjaukset on törkeän kalliita. Bensaa kuluu kahden auton edestä.

      Mutta en näkisi meidän perhettä ikinä enää ajavan jollain pikku kirpulla jos vain rahat riittää voyagerilla ajella. Uusien saanti tulee olemaan hivenen ongelmallista, mutta eiköhän noita saa vielä jenkeistä yksittäistuontina tuotua.

    • hintikkaa

      Linjaauto taitaa tulla halvemmaksi, kuin ameriikaano?

    • Ainajenkillä

      Jos kyläänne posti tulee niin osat ovat kyllä naurettavan halpoja vertaa mihin tahansa.

    • DodgeCaravan

      Minulla on muuten se sama auto edelleen, kuin viisi vuotta sitten kun tähän ketjuun kirjoitin. Se on ollut minulla jo yli seitsemän vuotta ja perhekin hajosi mutta auto kestää vielä. Se on 17 vuotta vanha ja ihan tarpeeksi ajettu, mutta kyllä se vieläkin toimii. Minun mielestäni luotettavuus on ollut ihan riittävä ja sitä on joutunut korjaamaan jopa vähemmän kuin joskus ostaessani aavistelin. Mutta myönnettävähän se on, että kyllä niistä on alkanut tulla enemmän tai vähemmän tee-se-itse-miesten ajopelejä. Ja onhan sekin totta, että kulutus ei kyllä ole enää tätä päivää, mutta vähän ajavaa sekään ei pahasti häiritse. Mutta toisaalta, ne ovat nykyään naurettavan halpoja ostaa. Ehkä sen takia minulla tuo on vieläkin vaikka en sitä juurikaan enää tarvitsisi: ei siitä saisi juuri mitään jos yrittäisi myydä, olkoot sitten niin kauan kuin kohtuuvaivalla kestää.

    • YhtäTuskaa

      En suosittele kenellekään Voyageria.Jatkuvasti korjattavana.Erilaisia sähkövikoja,releitä mennyt nippu.Huono käynnistymään kun vähänkin pakkasta.Riskiraja -10C.Joskus käyntiinlähtö huonoa jo -5C.Akku uusi.Webastosta ei ole pakkasella mitään hyötyä kun auto kyllä lämpenee mutta teho ei riitä enää starttaamiseen.Autokaupoille pitänee lähteä.

      • peupeu

        No eihän siinä edes ole mitään erikoisia sähköjä ja mm, sähkölasit toimii ikuisesti toisin kuin joissakin merkeissä...


    • Astro1991

      Sama homma eli isoa tilavaa bensa autoa vailla. Tulisi kakkosautoks jolla ajettaisiin n 7-10tkm vuodessa ja sekin olisi maantieajoa. Mutta autolla pitäisi vetää myös asuntovaunua(1400kg kokonaispainoista) Mietityttää tuo vetäminen et miten laatiko kestää kun kaikilla ei kestä kevyessäkään ajossa.
      Osaan korjata autoja jonkin verran eli pakoputket,jarrulevyt,palat vaihtuu kyllä.
      Olen omistanut 4.3 bensa astron ja haluaisin et tässä olis jotain samaa.......astro oli hyvä peli vaikkakin kova syömään ja ruostumaan. Sitä oli helppo korjata(konehuone ahdas muuten ok kyllä)
      Jotenkin pitäs uskaltaa ostaa mut joku tuossa pelottaa enemmän kuin vaikka astron ostossa... Astron vaihdelaatikon hinta 700euroa ja vojagerin 2500e vähintään??
      astro oli patarautaa monilta osin mut voja muovisempi kertakäyttölaite?

    • DGC

      Astro on perinteistä patarautajenkkisuunnittelua, moottori pitkittäin ja takaveto joten vaihteistovalikoimaa riittää erilaisilla kuormituksenkestoilla ja välityksillä. Voyageriin sopii vain se yksi vaihteisto, 41TE ja koska se on sähköisesti ohjattu, vuosimallillakin taitaa olla väliä. Eikä se vaihteisto ole kovin hyvässä maineessa. Sitä en osaa sanoa, johtuuko tuo kuskeista, huoltajista vai laatikoista, mutta minä valitsisin vetohommiin jotain muuta.

    • GrandVoyager28CRD

      Oma kokemukseni Grand Voyager 2,8CRD 2008 (uudempi korimalli) ovat pelkästään positiivisia. Auton mittarissa nyt 200 tkm, joista olen ajanut hieman yli puolet. Kerran vuodessa käytän huollossa ja tankkaan. Talvella ei ole ongelmia kylmäkäynnistyksissä, vaikka muuta väitetään. Katsastuksista on mennyt aina kerralla läpi eikä huomautettavia ole ollut. Kuusihenkiselle perheelle tosi hyvä valinta tilojensa puolesta!

    • Omistajanro4

      Kertokaa nyt mitä vikoja on odotettavissa vojakeriin 3.3 2006mallia ja ajettu vain 219tkm. Hyvin huollettu ja loota tuntuisi toimivan ihan hyvin.jarruja korjattu 300€ just ja laturi on vaihdettu 12tkm sitten. Vaihdelaatikon öljyt vaihdettu yhteensä 7krt. Onko oikeaa öljyä käytetty sitä en tiedä?
      Käy hyvin kylmänä kuumana ja ylimääräisiä ääniä ei kuulu mistään
      Eli onko jotain palikkaa tai kohtaa joka saattaa levitä näillä kilsoilla??
      Ite ajanut nyt 140km ja luotto vielä aika korkealla.

    • Omistajanro4

      Nyt oon ajanut jo 460km ja ei vieläkään mitään.... Kyllä kohta hajoo jotain isoa....

    • 1tumppi1

      Meilä on town country vm 2006, Grand voyager jenkkiversio stow n go penkeillä ja 3,8l v6. Kyllähän iso ja painava auto kuluttaa, Meikäläisellä aika raskas kaasujalka siksi kulutus on 12-13l/100km luokkaa. Jos on saatavilla niin suosittelen 3,8l koneella, siinä on 60 heppaa enemmän kuin 3,3l versiossa, ei jää tosiaankaan tien tukoksi. iso 1200kg asuntovaunu tulee melkein huomaamatta perässä. Stow n go penkit on loistavat, parissa minuutissa penkit on pohjan alla ja voit lastata tavaraa kuin pakettiautoon. Kerran hain autolla 22 parvekelasia! Onhan siinä hepposia muoviosia ja kori on helppo ruostumaan mutta tekniikka on kestänyt loistavasti. Automaattilaatikkoon vaihtaa suodattimen ja öljyt 40tkm välein niin vaihtaa nätisti ja kestää. Mittarissa on nyt 160t mailia, niista 50t mailia meidän ajamana. Korjauksia oon tehnyt normaalien öjyn vaihtojen lisäks pari pyörän laakeria, egr ja takajarrut. Varaosia saa tosi halvalla jenkeistä, Rockauto.comista. Rahtien ja suomen "edullisen" tullauksen takia kannattaa tilata kerralla iso erä. Mielestäni auto on loistava! Haaveena on uudempi korinen bensa versiona koska dieseleissä on pirusti ongelmia ja verotus on järjetön!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe