Itellan pakettien toimitus

Kites

Minulle tuli kotiinkuljetuksella ulkomailta painava Priority -paketti, joka siis tulee kuljettaa vastaanottajan kotiovelle, mutta pitää itse hakea postista jos vastaanottajaa ei tavoiteta.

Arvelin paketin tulevan tänään aamupäivällä, joka sopikin hyvin kun on vapaapäivä ja olisin voinut vastaanottaa sen. Kymmenen aikaan kuulin postin tulleen, mutta koska ovikello ei soinut (koirakaan ei haukkunut), oletin että paketti tulee sittenkin vasta myöhemmin. Tarkistin asian kuitenkin Itellan sivuilta lähetyksen seurannasta, ja yllätyksekseni siellä tapahtumissa luki "Lähetystä on yritetty luovuttaa, mutta vastaanottajaa ei tavoitettu", tasan samaan kellonaikaan kun olin kotona oven takana noukkimassa kirjeitäni.

Ei ole mikään ensimmäinen kerta kun olen ollut kotona arkipäivänä, vuorotyössä kun olen, kun paketti tai iso kirje "saapuu" kotiinkuljetuksella, eli käteen jää vain lappunen paketin noutamisesta postista. Tällä kertaa ei kyllä jäänyt sitä lappustakaan, vaan saan odotella maanantaihin, että pääsen kanniskelemaan 10 kiloa kissanruokaa postista kotiin, vaikka olen maksanut ettei tarvitsisi sitä hupia tehdä.

Ensi kerralla kun näen sen patalaiskan postinjakajan tunkevan minulle noutolappua, koska hän ei jaksa kantaa pakettiani rappusia ylös ja soittaa ovikelloa, avaan kyllä varmasti oven yöpaidassani ja heitän kissan sen paskan naamaan.

59

17182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klökölk

      Siis tilaat ulkomailta 10 kg kissanruokaa?

      • nmiobnm

        Tuliko sinulle uutisena? Kysyä voisit: ostatko viinaa viirosta 10 litraa?


      • nmiobnm

        Tuliko sinulle uutisena? Kysyä voisit: ostatko viinaa virosta 10 litraa?


    • Kissan omistaja

      Ihan uteliaisuudesta, mitä sinä sille kissalle syötät? Parman kinkkua? Tryffeleitä?

      • vai_tryffeleitä

        Te varakkaat ette ehkä ymmärrä, että tilaamalla ulkomailta säästää monessa asiassa pitkän pennin. Ja vaivan, koska paketit usein tulevat kotiin asti kannettuna toisin kuin Suomesta tilatut (ellei erikseen maksa). Lisäksi lähetyskulut ovat usein kohtuulliset ja joskus ilmaiset. Itse ostan isoja määriä kerralla ituhippien safkaa Saksasta halvemmalla kuin täältä ja yli 80 euron ostos tulee kotiin kannettuna ilmaiseksi. (Ai että ei ole ekologista? No ne kuljetukset pelaavat kyllä, on siinä mukana minun pakettini tai ei. En käytä autoa enkä lennä.)

        Toinen juttu on nopeus. Kun tilaan Marks and Spencerin verkkokaupasta Englannista (jossa valikoima on paljon laajempi kuin Suomen myymälöissä), paketti on oveni takana yleensä seuraavana iltapäivänä, jos on ehtinyt DHL:n lennolle. Kaksi kertaa olen tehnyt tilauksen varhain torstaiaamuna ja tilaus on ollut perjantaina oveni takana. Että silleen.

        (Tuosta aloituksen laiskasta postinkantajasta sen verran, että paketin toimitusyritys on yleensä ovikellon soittaminen kerran pahemmin odottelematta. Asun rivarissa ja pari kertaa olen juossut perään, koska olen arvannut, että postimieshän se siellä kävi pirauttamassa, Kun olen mennyt avaamaan, hän on jo matkalla takaisin autolleen.)


      • Tim1234

        Sama mieltä. Itse en tilata mitään suomesta jos on mahdollista tilata ulkomailta. Tavarat saapuvat nopeampi, hinnat parempi ja asiakaspalvelu toimii.
        Esim. Amazon Saksasta saa ilmainen kuljetus kotiovelle jos tilaus on 39€. Sivut ovat englanniksi. Ja on onglema, saat raha takaisin heti (without any questions or negotiations).
        Asiakaspalvelu suomessa on joskus vielä 1970-luvulla.


    • jounas8004

      Kannattaa kertoa sinne Itellaan miten heidän jakelijat toimivat. Kerro vielä päivämäärä ja osoite (tai paketin numero) niin osaavat kehua oikeaa jakelijaa..

    • myös tilaaja

      Tieto siitä, että vastaanottajaa ei ole tavoitettu, on rekisteröity siinä vaiheessa kun noukit postia. Jakaja on siis ollut jo kaukana siinä vaiheessa. Et ole ainoa, jolle kuljetetaan postia. Näin toimitaan kun vastaanottajaa ei tavoiteta, normaali käytäntö.

      Sinuna tarkistaisin, että ovikello toimii.

      • et vaan osaa

        Ja sinä et taida tietää mistään mitään. Minulla sama homma. Olen ollut tänään klo 8:sta asti kotona paikalla. Priority-paketti tulossa. Seurantasivu näyttää klo 13:32 että "vastaanottajaa ei tavoitettu" vaikka kännykkä on päällä, ovikello ei ole soinut ja kukaan ei ole ajanut pihaan.

        Sinä "myös tilaaja" voisit vaikka hakeutua vajaaälyisten hoitokotiin :D

        Samaa skeidaa tekee myös DHL ja joskus myös UPS. Alihankkija-amiksilla kun ei ole halua eikä kiinnostusta soitella asiakkaille ennen toimitusta, monta kertaa ajetaan vain paikan ohi.

        FedEx on ainoa tähän mennessä joka ei ole kussut toimituksiaan vaan viitsinyt jopa soittaa asiakkaalle etukäteen että tulossa ollaan.


    • Hostile751

      Itselle tulossa priority-paketti Saksasta. Olen kotona ja odotan tilausta. Saa nähdä miten käy? Toivottavasti asiat menee hyvin, eikä tarvii alkaa itse jäljittää lähetystä. paketti ollut 8.40 postissa. Kai ne tuo sen samana päivänä??? Kohta näkee???

    • Elinaa

      Minulle kävi tänään sama. Lähetystenseurannan mukaan International Express pakettiani on "yritetty luovuttaa" muka jo kaksi kertaa tämän päivän aikana. No ei ole kertaakaan soinut ovisummeri tai -kello saati pudotettu "nouda paketti lähipostistasi" lappua postiluukusta, vaikka olen ollut paikalla koko päivän. Tiedän varmuudella että sekä summeri että kello toimivat. Olin paikalla kun posti tuli ja pudotti nopeasti vain sähkölaskun luukusta. Avasin ovenkin josko postinkantaja olisi sitä lappua juuri kirjoittamassa, mutta oli jo ravannut portaat alas. Nyt se paketti menee varmaan taas lajitteluun! Törkeää toimintaa Itellalta.

      • 8+1

        Oletko varma, että Itella on se, joka on yrittänyt toimittaa pakettia? Itella yrittää vain kerran tuoda paketin. Jos ei olla kotona, niin kuski jättää lapun ja paketti on noudettava postitoimipaikasta. Ei siis yritetä luovuttaa yhtä kertaa enempää. Näitä paketteja jakaa oma kuski, ei siis se postinjakaja, joka tuo normaali postin.

        Vaikuttaa, että sinulle on yrittänyt kuriirifirma tuoda pakettia. Jos ei olla kotona kolmen luovutuskerran aikana, paketin voi yleensä noutaa vielä kuriirifirman varastosta. Muutoin se lähetetään takaisin sinne, mistä se tuli.


    • pettynyt ja huijattu

      Itsellenikin kävi juuri näin. Tilasin tietokonepaketin eräästä tunnetusta verkkokaupasta. No, Itellan seurantapalvelusta sitten seurasin paketin kulkua ja yhtenä päivänä sitten seurannassa luki, että paketti on käsitelty kotikaupunkini lajittelukeskuksessa ja tulee jakeluun samana päivänä. Päätin olla koko päivän kotona odottamassa kipeästi kaivattua uutta konettani. Päivittelin siinä seurantatietoja ja hupsis, iltapäivällä siinä lukikin, että pakettia ei voitu luovuttaa, koska vastaanottajaa ei tavoitettu. Minulle ei kukaan soittanut eikä mitään muutakaan yhteydenottoa tullut Itellalta että tilaamani lähetys olisi minulle tulossa. (Puhelinnumeroni oli kyllä selkeästi merkitty paketin vastaanottajan tietoihin, joten se oli kyllä jakelijalla tiedossa.)
      No, lähetys oli viety lähimpään Postiin, josta jouduin sen hakemaan erään tuttuni avustuksella ja hänen autollaan. Tilasin kotiinkuljetuksen juuri siksi, koska kyseessä oli painava lähetys enkä omista autoa, joten minun olisi mahdotonta hakea se Postista itse. Maksoin aivan turhaan 15, 90 euroa kotiinkuljetuksesta kun kuitenkin jouduin lähetyksen itse noutamaan ja vielä pyytämään toisen henkilön apua.
      En ymmärrä, miten peruspalveluja tarjoava Itella harrastaa kuvattua melkein rikollista toimintaa. En koskaan enää tilaa kotiinkuljetusta Itellalta kun se ei kuitenkaan ole sitä mitä luvataan.

      • näin on näreet.

        Laita reklamaatio Itellalle. Jos epäkohdista vaietaan tai kirjoitetaan täälä, ei Itella ikinä tule parantamaan palveluitaan. He ovat velvollisia antamaan hinnanalennusta, kun kerta eivät ole toimineet luvatulla tavalla (yrittäneet luovuttaa pakettia). Ei kukaan voi koko ajan kytätä ikkunasta tai ovisilmästä, milloin postipaketti tulee. Jos on jotain asiaa, niin koputtakoot tai soittakoot puhelimeen tai rimpauttakoot ovikelloa.


      • Raivostuttaa!

        Kiitos tiedoista. En olisi ikinä uskonut, että posti toimii näin. Mutta sain teidän muiden kirjoituksesta varmistuksen epäilylleni tuosta toimintatavasta. Ja sama toiminta postilla jatkuu edelleen siis nyt vuonna 2013 .

        Juuri tänään olen koko päivän odottanut kotiinkuljetusta, (hyvin iso ja raskas paketti) jonka piti tulla klo 18-20 välillä. Koko perhe on odottanut lähetystä, joten 4 ihmistä todistaa, että puhelin eikä ovikello ole soinut kertaakaan. Silti lähetysseurannassa lukee, että klo 20:48 pakettia on muka yritetty luovuttaa, eikä vastaanottajaa ole tavoitettu (??!?!?). Kyllä ottaa päähän.

        Miksi posti toimii näin? Saavatko kuskit tai posti jotenkin lisää rahaa itselleen jostain tällä kieroilulla?


    • dvmklmvö-

      Oletko varma, että kyseisessä toimitustavassa jakajat edes soittavat sinulle? On sellaisiakin kotiinkuljetuksia joissa jakajien ei ole tarkoituskaan soittaa sinulle. Kannattaa olla tarkkana noiden kotiinkuljetuksien kanssa, niitä kun on erilaisia.

    • p-suti

      tikkurilassa ainakaan ei posteljoonit enää viitsi kuljetella pikkukirjepaketteja mukanaan,saati et soittaisivat ovikelloa,laiskaa virolaista töissä ja veronmaksajat hakee kotiinkuljetus-pakettinsa posteista,voi stna kele tana
      kansanedustajat,laittakaa se itellanne ruotuun

    • vähänepäilyttää

      Kävipä taas sama juttu itsellenkin. "YRitetty luovuttaa" - ja paskanmarjat. Ei ole ensimmäinen kerta. Ja samalla lukee "jätetty ilmoitus.." No, ei kyllä tähän osoitteeseen...

      Jakaakohan ne oikeasti edes noita paketteja? Taitaa kuskit vähän oikoilla reiteistä ja merkitä "yritetty jakaa" - ettei olisi istunut kahvilla tuonkin ajan... Uskoisin, että olisin kyllä kuullut summerin/ovikellon tähän 3 metrin päähän ovesta.

    • odotusta odotusta

      itse odottelen myös pakettia (22kg) jossa luki kotiin kanto.
      Seurasin Saksanpäässä lähtöä kun tiedote tuli mutta iski kyllä epäusko kun luki seuraa Itellan kantoa numerolla XXXXX.
      Tähän saakka koskaan Itella ei ole kantanut paketteja kotiin vaikka varmasti laskuttaa lähettäjää siitä.
      Paketti saapunut puolenpäivänaikaan lajittelukeskukseen.
      Liikaa luvattu lähettäjältä

    • Ei tullut kotiin ast

      Toimitamme yli 39 € tilaukset ilman toimituskuluja. Kotiinkuljetus koko Suomen alueelle. Lupaa verkko kauppa. Paketti on nyt 15 km päässä postintoimipaikassa.
      Ja muuta tietoa ei ole kuin autonpyöränjäljet talon edessä. Puhelin ei ole soinnut.

    • Zooplussa lupaa liik

      Zooplussa lupaa tuon yllä olevan kotiin kuljetuksen. Mutta jos et päivystä kotona, niin vastaus on tämä.
      Valitettavasti toimitusajakohdan sopiminen etukäteen ei ole mahdollista. Tilaus toimitetaan suoraan toimitusosoitteeseesi DHL:n yhteistyökumppani Itella Oyj:n toimesta, mutta jos et ole paikalla toimituksen saapuessa, jättää jakelija sinulle paketin saapumisilmoituksen. Pakettisi on noudettavissa saapumisilmoitukseen merkitystä postin toimipaikasta.
      Mitä ihmeen kotiin kuljetusta se on jos kilometrien päästä sen joudut raijaamaan kotiin?

      • 4204120420

        aika normi? sitähänse tarkottaa? eikös se ole jos suht kotiin jos se tulee sen vaikk. 500 km ensin ?15 ei oo siihen mitään. ja muutenki missäs helvetissä on postikonttoriin ym siwa rkiskaan yli 15 km? kannattaisko harkita muuttoa?


    • toimittajaksi DPD

      Valitkaa toimittajaksi DPD jos suinkin mahdollista.
      DHL:n yhteistyökumppani on Itella

      • Kokemusta on

        En todellakaan valitse DPD:tä. Kyseinen firma ei hallitse kuluttaja-asiakkaiden pakettilogistiikkaa lainkaan.


    • 16+15

      Itellalla on ihan normitoimintaa, että jakelua ei edes yritetä vaan tuodaan pelkkä lappu postilaatikkooon ja väitetään, että vastaanottajaa ei tavoitettu. Paketti makaa koko ajan postikonttorissa. Näin ilmeisesti säästävät jakelukustannuksissa, ja pettävät palvelulupauksensa asiakkaalle ja yhteistyökumppanilleen.

    • Asioista tietävä

      Huomaan, että täällä keskustelijat eivät tiedä asioista lainkaan. Aina ei ole Itellan vika, ettei paketteja voida toimittaa perille; Ovisummerit, ovikellot, ovikoodit tms. eivät toimi, pääsy asiakkaan luokse on estetty lumiauton, katolta alas pudotettavien lumien, auraamattomien teiden tai muiden vastaavien toimesta. Itellan vastuulla ei ole huolehtia siitä, että heidän hallussa olevat ovikoodit ovat ajantasalla. Tämä on talonyhtiön ja asiakkaan vastuu.

      Itellan paketteja jakaa kuljettajat (omat tai alihankinta), ei postinkantajat. Pakettikortit, joita ei kuljettaja kykene toimittamaan asiakkaan postiluukkuun, toimittaa postinkantajat seuraavana arkipäivänä.

      Itellan 9-paketteja yritetään toimittaa kaksi kertaa saman päivän aikana, muita paketteja vain kerran. Itellan normipaketeista ei kuulu soittaa asiakkaalle etukäteen. Vain 21-paketeista soitetaan ja sovitaan toimitusaika.

      • Surkea posti

        Jos itella toimittaa tavallisen postinkin asuntoon normaalisti, eikö silloin ole oletettavaa, että itellalla on avaimet rappuun ja ovikoodit hallussa? Jos ei ole, miten se on mahdollista? Ovikoodit ovat säilyneet samana jo pitkään, tavallinen posti tulee niinkuin pitää eli joka päivä, mutta postin kotiinkuljetukset eivät tule ikinä perille kunnolla. Mikä mättää?


      • 16+5
        Surkea posti kirjoitti:

        Jos itella toimittaa tavallisen postinkin asuntoon normaalisti, eikö silloin ole oletettavaa, että itellalla on avaimet rappuun ja ovikoodit hallussa? Jos ei ole, miten se on mahdollista? Ovikoodit ovat säilyneet samana jo pitkään, tavallinen posti tulee niinkuin pitää eli joka päivä, mutta postin kotiinkuljetukset eivät tule ikinä perille kunnolla. Mikä mättää?

        Avaimet ja ovikoodit on vain alueen postinjakajalla. Siis sillä. joka jakaa päivittäin kirjeet, lehdet ym.

        Kotiin kuljetettavat paketit jakaa aivan eri henkilö autolla. Tällä ei ole avaimia ja koodeja. Hänen alueensakin on paljon laajempi kuin tavallisen postinjakajan. Alue käsittää helposti monia kaupunginosia. Hänellä täytyisi olla kassillinen avaimia ja tosi pitkät listat ovikoodeja.

        En tiedä, toimisiko, jos pakettiin saisi jo lähettäjän merkitsemään selvästi heti osoitteen alle ovikoodin. Avainta vaativaan oveenhan tuokaan ei toimi.

        Eihän homma tietysti näin ole oikein hyvä.


    • Eläinsuojeluvaltuute

      Jos käytät kissaparkaa kostosi välikappaleena syyllistyt törkeään eläinrääkkäykseen.

      • Ajattelin vaan

        Jos käytät aivojasi niin sitä kutsutaan ajatteluksi, kannattaisi koittaa, niin ehkä ei tulis kirjoitettua ihan päättömyyksiä. Ja se on muutenkin ihan mukavaa ja antaa elämään muutakin sisältöä, kun trollauksen..... Hyvää Syksyä sinulle, ja toivottavasti on jo valoisampia aikoja elämässä ja parempaa mieltä


    • Kuriiriyhtiö

      DHL Express (kuriiriyhtiö) ja Itella eivät ole yhteistyökumppaneita.

      Saksasta tilattaessa lähettäjä on usein DHL, joka tarkoittaa siis Saksan postia, eikä kuriiriyhtiötä. Deutsche Post DHL siis kuljettaa lähetyksen Suomeen, jossa paikallinen postitoimija (tässä siis Itella) kuljettaa lähetyksen vastaanottajalle.

      Kannattaa siis varmistua, onko kyseessä kuriirilähetys, vai normaali postipaketti.

    • tavaraa palkkana omi

      Tilasin NettiAnttilasta tavaraa lähi Anttilaan, kun näin viestissä Itella tuo tavaran, tiesin että taas mikään ei toimi. NettiAnttilan sivuilta näin viestin. Itella lähettää postissa viestin että tavaran saa hakea. Sitä postia ei koskaan tullut. Sitten oli viesti netissä, tavara haettavissa. Menin heti sen jälkeen noutamaan. Anttilan järjestelmässä ei ollut tavaraa ja en myös sitä saanut. Seuraavana aamuna soitin Anttilaan, sanoivat että lähtevät selvittämään asiaa ja soittavat heti kun selviää. Reilu tunti meni kun soitettiin että nyt saa tulla noutamaan.
      Tuli vain mieleen kuinka paljon Itella kadottaa tavaraa.
      http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/jakaja_varasti_itellan_paketteja_lahes_70_000_euron_arvosta/
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10582002

    • trullibulli

      Zooplussan kanssa kävi meilläkin hassusti. Valitsimme DHL-lähetyksen, koska DHL on ennenkin toimittanut paketit ongelmitta ja soittamalla ilmoittanut saapumisesta. Vasta jälkikäteen huomasimme, että tämä tarkoittikin DHL-Itella-toimitusta, kun saimme postista saapumisilmoituksen. Meille ei siis ainakaan soitettu ja pakettia ei tullut silmä tarkkana seurattua. Ehkä Itella yritti paketin jättää tai sitten ei. Nyt kuitenkin postissa odottaa 40 kilon yllätys. Taitaa jäädä hakematta. Zooplus saa palautuksen ja palautetta harhaanjohtavasta kuljetusvalinnasta.

      • 8+13

        Noissa DHL-lähetystavoissa on tosiaan eroa. Tavallinen DHL-paketti (Welt Premium) tuodaan kotiin Itellan toimesta. Palveluun ei kuulu se, että kuski tai joku muu Itellalta soittaisi etukäteen. Seurantanumeronumero toimii Itellan seurannassa, kun paketti on tullut Suomeen. Sen avulla voi päätellä, milloin kuski on lähtenyt kuskaamaan pakettia. Seurantanumero on 12 merkkiä käsittävä numerosarja. Jos ei olla kotona, paketti siirtyy lähipostitoimipaikkaan noudettavaksi. Itellalla on noin 10 euroa maksava palvelu, jolla saa paketin tuotua kotiin sovittuna aikana, vaikka se olisi jo postitoimipaikassa.

        DHL Express on aivan eri palvelu. Sen seurantanumerot ovat 10 merkkiä pitkiä numerosarjoja. Näkyvät vain DHL Expressin seurannassa. DHL:n kuski tai alihankkija toimittaa paketin kotiin. Minulle on aina soitettu etukäteen tulosta. Joka tapauksessa pakettia yritetään toimittaa kolme kertaa kotiin ennen kuin se lähetetään takaisin myyjälle. Yleensä tuollaiset paketit ovat päivän tai kahden päästä lähettämisestä jakelussa. Tuollainen 40 kilon paketti Expressillä toimitettuna on hintava.

        Tuossa tapauksessasi kannattaa todella selvittää, mitä myyjä oikein on sinulle luvannut paketin toimittamisesta. Minulle on usein tullut tuon kaltaisia paketteja. Kerran on kuski käynyt yrittämässä ja sitten paketti on ollut lähipostissa. 20 kilon paketteja olen itse tai joku muu ollut kotona odottamassa. Vaatii seurannan katselua suhteellisen tiuhaan, jotta näkee, milloin paketti on tullut Suomeen ja milloin kuski on lähtenyt jakamaan sitä. Parhaimmillaan jakelu on ollut jo samana päivänä, kun paketti on saapunut maahan.


      • 17+7
        8+13 kirjoitti:

        Noissa DHL-lähetystavoissa on tosiaan eroa. Tavallinen DHL-paketti (Welt Premium) tuodaan kotiin Itellan toimesta. Palveluun ei kuulu se, että kuski tai joku muu Itellalta soittaisi etukäteen. Seurantanumeronumero toimii Itellan seurannassa, kun paketti on tullut Suomeen. Sen avulla voi päätellä, milloin kuski on lähtenyt kuskaamaan pakettia. Seurantanumero on 12 merkkiä käsittävä numerosarja. Jos ei olla kotona, paketti siirtyy lähipostitoimipaikkaan noudettavaksi. Itellalla on noin 10 euroa maksava palvelu, jolla saa paketin tuotua kotiin sovittuna aikana, vaikka se olisi jo postitoimipaikassa.

        DHL Express on aivan eri palvelu. Sen seurantanumerot ovat 10 merkkiä pitkiä numerosarjoja. Näkyvät vain DHL Expressin seurannassa. DHL:n kuski tai alihankkija toimittaa paketin kotiin. Minulle on aina soitettu etukäteen tulosta. Joka tapauksessa pakettia yritetään toimittaa kolme kertaa kotiin ennen kuin se lähetetään takaisin myyjälle. Yleensä tuollaiset paketit ovat päivän tai kahden päästä lähettämisestä jakelussa. Tuollainen 40 kilon paketti Expressillä toimitettuna on hintava.

        Tuossa tapauksessasi kannattaa todella selvittää, mitä myyjä oikein on sinulle luvannut paketin toimittamisesta. Minulle on usein tullut tuon kaltaisia paketteja. Kerran on kuski käynyt yrittämässä ja sitten paketti on ollut lähipostissa. 20 kilon paketteja olen itse tai joku muu ollut kotona odottamassa. Vaatii seurannan katselua suhteellisen tiuhaan, jotta näkee, milloin paketti on tullut Suomeen ja milloin kuski on lähtenyt jakamaan sitä. Parhaimmillaan jakelu on ollut jo samana päivänä, kun paketti on saapunut maahan.

        Näinhän se varmaan teoriassa on. Käytännössä Itellan postipojat (ja -tytöt) eivät useimmiten viitsi edes ottaa autoon mukaan niitä kotiinkuljetettavia pakettaja, vaan jättävät pelkästään "Yritetty toimittaa, hae postikonttorista" -lapun vastaanottajan postilaatikkoon. Kyllähän se säästää postinkantajan työtä mutta ei täytä lupausta sovitusta palvelusta.


    • dvsgv

      "Toimitamme yli 39 € tilaukset ilman toimituskuluja. Kotiinkuljetus koko Suomen alueelle. Lupaa verkko kauppa. Paketti on nyt 15 km päässä postintoimipaikassa.
      Ja muuta tietoa ei ole kuin autonpyöränjäljet talon edessä. Puhelin ei ole soinnut. "

      Niin lupaako Verkkokauppa soiton pakettia toimitettaessa?
      Ei lupaa. Pakettia on yritetty toimittaa sinulle, et ole ollut kotona/avannut ovea tms. ja sitten se on viety postiin. Juuri niinkuin kuuluukin.

      Express business day-toimitukseen ainakaan ei kuulu puhelinsoitto, kotiinkuljetus kuuluu mutta ei ilmoitus etukäteen.

      Sitten tapahtuu vääryys jos pakettia ei edes yritetä toimittaa kotiin eli kukaan ei käy ovella soittamassa ovikelloa tai koputtamassa. Mutta heidän ei kuulu ilmoittaa tästä etukäteen.

      Toki sitten on niitäkin palveluita joissa kuuluu soittaa etukäteen, mutta ne ovat yleensä melkoisen kalliita.

      Eli turha haukkua Itellaa siitä ettei ole soittanut jos ei tästä palvelusta ole maksettukaan.

      • 19+14

        Nuo Itellan palvelut, joihin kuuluu sopiminen vastaanottajan kanssa paketin toimitusajasta, kulkevat nimellä Itella Flex.

        http://www.itella.fi/palvelutjatuotteet/kotimaankuljetukset/paketit/itellaexpressflex.html

        Olen itse usein käyttänyt tuota palvelua painavampiin lähetyksiin, jos myyjällä on ollut valittavana se lähetystavaksi. On pystynyt sopimaan esimerkiksi, että tuodaan huomenna klo 17-21 kotiin. Ei ole mielestäni ollut edes kovinkaan paljon kalliimpaa verrattuna tavalliseen postipakettiin.


    • Odotan pakettia..

      Kirjoita osoitekenttään ovikoodi!

      Eivät voi valittaa, etteivät päässeet alaovesta sisään!

      • Sujuvaa ovikoodilla!

        Eka kerta kun Amazon.de / DHL Suomen puolella Itella toimitus tuli sujuvasti perille! :)

        Ratkaisu oli OVIKOODI (eli alaovella olevan näppäilylukon tunnus mukana katuosoitteen jatkona osoitekentässä)

        Ovikoodihan on muuten salainen, eikä sitä saa luovuttaa ulkopuolisille, mutta posti- ja jakelufirmat voivat käyttää työtehtävissä.

        Todella sujuvasti tuli Saksasta tilaus!

        Tapahtumat
        Lähetys on luovutettu vastaanottajalle.
        Rekisteröinti: 5.12.2013 klo 09:39:33
        Paikka: ITELLA LOGISTIIKKA KULJETUS 00880
        Lähetys on jakelussa vastaanottajalle.
        Rekisteröinti: 5.12.2013 klo 07:57:39
        Paikka: ITELLA LOGISTIIKKA KULJETUS 00880
        Lähetys on lajiteltu.
        Rekisteröinti: 4.12.2013 klo 13:27:00
        Paikka: ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS 01010
        Lähetys on saapunut kohdemaahan.
        Rekisteröinti: 4.12.2013 klo 13:23:38
        Paikka: ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS 01010
        Lähetys on rekisteröity.
        Rekisteröinti: 4.12.2013 klo 13:23:38
        Paikka: ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS 01010
        Lähetys on lähtenyt Suomeen.
        Rekisteröinti: 2.12.2013 klo 04:31:00
        Paikka: Ulkomaa/Foreign country 01000
        Lähetys on postitettu lähtömaassa.
        Rekisteröinti: 2.12.2013 klo 04:30:00
        Paikka: Ulkomaa/Foreign country 01000


    • älä heitä kissalla!

      Älä nyt hyvä immeinen kissallasi heitä!
      Syytönhän kisu tuohon on!

      Heitä ennemminkin vaikka kissanpissaa--
      Jos tosiaan kissanruokaa tilasit,
      lienee kissasi sinulle kovin rakas.
      Suojele kisuasi! :

    • Jonezi666

      Itse jaoin tosin lähinnä yrityspostia itellan alihankinnassa. En koskaan jättänyt pakettia jakamatta ilman, että olisin soittanut sikäli että siinä lähetyksessä oli ensinäkin puhelinnumero ja toisena, että se oli oikea. Meillä tosin oli kaikki lähetykset näitä isompia tai muuten erikoiskäsiteltävää, mitä itella ei itse jakanut. Ei oikein mitään 200kg kivilavaa tehnyt mieli kärrätä ympäri terminaalia.

    • Postiin sitte autoll

      Sama kävi minullekin,näin miehen hääräävän postilaatikolla pakettiautoineen.Menin sitten katsomaan laatikkoon niin oli jätetty vain saapumisilmoitus, pakettihan olisi pitänyt tuoda ovelle. Tein kyllä reklamaation asiasta, saa nähdä seuraako siitä mitään.

    • kaikki naruttavat

      Meillä hoiti duunissa kesällä ajoja yhden pakettiauton firma. Kyseinen nuori ja palvelualtis yrittäjä oli ollut aiemmin "eräässä" pikkufirmassa, joka ajoi alihankintana noita paketteja asiakkaille. Firmassa oli tyly linja. Ne paketit, jotka ehdittiin toimittaa helposti työvuoron aikana, toimitettiin. Tasan tarkkaan kellonlyömällä xx, käännettiin nokka kohti postia, eikä edes yritetty toimittaa kyydissä vielä olevia paketteja. Seuraavana päivänä posti sitten vei ihmisille "yritetty tavoittaa..." kortin postilaatikkoon. Kaveri kertoi, että Itella ei näitä ohjeita antanut, mutta Itella kyllä tiesi miten toimitaan, sulki silmänsä ja antoi homman tapahtua. Kusettaminen ajoi molempien osapuolten etuja.

      >> sitten katsomaan laatikkoon niin oli jätetty vain saapumisilmoitus, pakettihan olisi pitänyt tuoda ovelle >>

      Ei se näin mene. Pakettifirma oli aiemmin (muka) yrittänyt toimittaa paketin, nyt postimies toimitti sinulle vain sen saapumisilmoituksen. Syytön se postinjakaja on.

    • joskus palvelu pelaa

      Itselläni oli UPS kanssa vuosi sitten sama ongelma että paketti yhtä äkkiä muuttukin että on muka yritetty toimittaa onnistumatta. sillon olin vielä kotona koko päivän että varmaasti olisin huomannut kun auto tulee pihaan. Sit äkänen soitto UPS ja palvelu pelas siinä suhteessa hyvin että jakeliapa joutui sit omalla ajallaan ja omalla autollaan tuomaan paketin pihaan. kyseessä oli siis koko kierros auton renkaita. oli muuten jakelialla vehje otsassa kuin toi pakettia perille illasta. :D

    • huonopostimies

      Noh, meitä ihmisiä on joka lähtöön. Ei Itella oo Jumala. Vaikka Itella pyrkii ja jopa lupaa paketteja siihen ja siihen mennessä, niin loppuviimeks niitä jakaa normaalit ongelmaiset Suomalaiset ihmiset. Mä itse kuulun tuohon kastiin. Parhaani yritän töissä, joskus jopa vähän ylimääräistä. Mut joskus se saamarin osoite ei vain aukene, vaikka kuinka pyörisit osoitteessa ja soittaisit vielä naapurin ovikelloa. sekään ei tunne sua. perkele. No mä sit vedän koodin että "asiakasta ei tavoitettu". Mulla on 20 seuraavaa asiakasta odottamassa pakettiaan ja toivon että niillä on osoitteet oikein ja selkeät numeroinnit ja nimet kämpissä! Ja jos meet soittamaan siihen asiakkaan antamaan numeroon mikä on paketin osoitekortis, ni siitä vasta show voi tulla. Jos on 20 yksityistä, ja jokainen tulee omaan aikaansa kotiin, ja kuskilla on seuraavaksi ajettavanaan klo 14.30 - 17.30 noutolenkki ni kukaan ei siihen taikatemppuun pysty. Eli postikuskin vinkki. Tilatkaa 21-tuotteena! Silloin ajojärjestelijä soittaa teille pehmeällä äänellä ja ehdottaa Teille sopivaa päivää ja aikaa milloin tuotteet tuodaan. Ja se voi toimia myös nopeasti. Jos tilaatte tänään ennen klo 15, niin haluamanne tuote voi olla meillä (ja teillä) jo huomenna klo 08, soitamme teille heti klo 8 jälkeen.... ja sitten sovitaan kotiinkuljetuksesta :)

    • ZarkMahtava

      Uusin keino itellalla on ilmoittaa seurannassa että osoitetiedoissa on jotain häikkää ettei tarvitsisi priority paketteja kuljetella kun ennen se oli ettei vaastaanottajaa tavoitettu jaadijaata ja sitten se osoite aina kummasti löytyy kun paketti pääsee postitoimistoon saakka josta se pitää sitten itse hakea. Yksinkertaisesti tiivistettynä itella ei pysty toimittamaan sitä mistä asiakas on maksanut ja toivoisin todella että kuluttajaasiamies mikä lie kiinnittäisi tähän huomiota ihan vaikka ottamalla selvää siitä että kuinka yleistä tämä perseily oikein on.

    • y.rittäjä

      ZarkMahtava on oikeassa. Osoitelaput tulostetaan itellan prinetti ohjelmasta - pitäis kyllä olla selvä paperi, mutta jatkuvasti tulee noita osoitetieto häikkä juttuja. Kun on potkittu väkeä pois niin ei toimi ei. Lähetin sähköpostissa kyselyn itellan asiakaspalveluun reilu 3 viikkoa sitten kadonneesta paketista, lupaavat vastata noin 2 viikon sisällä sähköposteihin. Perjantaina alkoi neljäs viikko sähköpostin odottelua. ITELLAN PALVELU ON SURKEAA, jos normi yritykset toimisivat samalla tavalla, lappu tulisi luukulle alta aikayksikön.

    • Kotiinkuljettamattomuus

      Haluan nostaa tämän, sillä sama touhu jatkuu edelleen. Tilasin yli 30 kiloa painavan toimituksen kotiinkuljetuksella. Olin kotona, kun postiluukusta oli tipahtanut lappu että vastaanottajaa ei ole tavoitettu - hae postista. Ei summerin soittoa ei mitään. Soitin asiakaspalveluun asiasta ja pitkin hampain hirveän vääntämisen jälkeen suostuivat lisäkuluitta toimittamaan paketin minulle. Siihen on varmaan syynsä miksi olen kotiinkuljetuksen tilannut ja odotan saavani sen palvelun mistä olen maksanut. Miten tälläinen toiminta on mahdollista? Eikö työntekijöille palkka makseta tehdystä työstä eikä "mukatoimituksista". Omituista touhua.

      • 4-12

        Eivät viitsi kantaa painavia paketteja kerrostaloon varsinkin, jos on hissitön. Voi vielää sattua, että ei ole ketään kotona ja joutuvat kantamaan takaisin autoon. Asiakaspalveluun yhteydenotto ja kotiinkuljetuksen vaatiminen oli oikea toimenpide. Aiheuttaa kuitenkin haittaa, kun täytyy päivystää uudestaan.

        Itselleni tulee myös painavia paketteja silloin tällöin. Täällä on homma toiminut. On rivitalo. Joskus postimies (tai myös -nainen) on ensin käynyt oven takana varmistamassa, että ollaan kotona ennen kuin on hakenut paketin autosta.


    • Konitsiwaa

      "Priority-paketti toimitetaan vastaanottajan osoitteeseen: Alankomaat, Amerikan Yhdysvallat, Belgia, Espanja, Irlanti, Islanti, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Kreikka, Kroatia, Latvia(vain yritysosoitteisiin), Liettua(vain yritysosoitteisiin), Luxemburg, Liechtenstein, Malta, Norja, Portugali, Puola, Ranska, Ruotsi, Saksa, Slovakia, Slovenia, Sveitsi, Tanska, Tšekin tasavalta, Unkari ja Viro.

      Muissa maissa se viedään vastaanottajan osoitetoimipaikkaan. Lähetyksen saapumisesta ilmoitetaan vastaanottajalle.

      Postilokero-osoitteiden käyttäminen ei ole mahdollista."

      Yllä oleva lainaus postin viimeisimmiltä sivuilta. Tarkkaavaisethan huomaavat että mainintaa ei ole laitettu "SUOMI"... no jokatapauksessa DHL:n Saksasta toimittama ja täällä Postin jakama vinyylilevy paketti tuotiin kotiovelle juuri äsken...tätä hieman aprikoin että meneekö odotus huomiseen noutolapun kera vai onko ihan kotiovelle tuonti. Näin tällä erää.

      • EiTavataTorilla

        Tarkkaavainen huomaa myös että kyseessä on lähetys ulkomaille ja palvelu on yritys-asiakkaille. Tästä syystä Suomea ei ole mainittu.


    • Itellaontörkeänhuonoaina

      Yhtään ainoaa kertaa ei ole Itellan pakettia tuotu perille. Lappu vaan joka kerran laatikkoon jätetty.
      Kerran, kun olin riittävän energinen ja aloin perätä syytä, tuli usean reklamaation seurauksena lopulta puhelu, jossa pyydettiin anteeksi tapahtunutta ja kerrottiin, että syy oli ujo postinkantaja, joka ei uskaltanut avata puuporttia. Oli näemmä niin ujo, ettei myöskään uskaltanut soittaa lähetyksessä näkyvään kännykkänumeroon. Etukäteen jätetyt valtakirjat ei myöskään auta asiaa. Kertoo henkilökunta asiamiespostissa. Ei jakaja ota edes paketteja mukaansa.

      • Magikoskinen

        Sama meno jatkuu edelleen. Minulle oli tulossa paketti ja postista soitettiin ja kysyttiin milloin olen kotona. Sanoin että voisin hakea sen itse postitoimipaikasta mutta virkailija sanoi että he tuovat ihan ovelle saakka koska lähettäjä on siitä maksanut.
        Ok, tuokaa seuraavana maanantaina. He lupasivat toimittaa sen silloin klo 11 ja 13 välillä. Järjestin niin että kykenin olemaan silloin kotona.
        Ei kuulunut mitään joten lähdin hoitamaan asioitani. Palatessani oli postilaatikossa ilmoitus että hae itse paketti postista.
        Jos puhutaan että posti myydään yksityiselle niin siitä vaan, ei palvelu ainakaan enää voi huonontua


    • Sopimusrikkomus

      Kokemukseni mukaan koskee myös postin kilpailijoita, kuten UPS ja DHL. Käyvät vain pudottamassa postiluukusta ilmoituksen, ettei asiakasta tavoitettu, vaivautumatta ottamaan yhteyttä tai edes soittamaan kelloa, käytännössä petollista toimintaa.

    • 456hu564355555

      Sama mullakin kävi, asiakkaan syy..
      Virhe tapahtui ilmeisesti enemmänkin tämän firman takia joka ei posti vaihtoehdoissa kerro tarpeeksi tarkasti mitä kotiin toimitus tarkoittaa, tai asiakkaan pitäisi lukea itse erikseen ne ehdot sieltä jostain eri sivuilta. En nyt äkkiseltään muista mikä firma tämä oli, suomessakin toimiva.
      Maineella ei ole väliä..

    • Kites

      n patalaiskan postinjakajan tunkevan minulle noutolappua, ko

    • Nina798

      Soitin edellispäivänä priority-paketista ja lupasivat toimittaa kotiovelle seuraavana päivänä ennen 14.00.
      Odotimme koko päivän kotona ja illalla kun soitin asiakaspalveluun, että missä viipuyyy, vastaus oli että pakettia oli muka yritetty toimittaa.
      Kysyin perusteluja , joka oli lukollinen alaovi. Siis kyseinen kantaja ei osaa painaa summeria. Kun kysyin miksi ei summeria ole soitettu, epäkohtelias nainen toisti samaa mantraa siitä että "teille on yritetty toimittaa pakettia, voitte hakea sen lähipostista", vastaamatta mun kysymykseen. Törkeetä.
      Lapsi on lomalla Suomessa, odotti isän lähettämää matkalaukusta unohtunutta talvitakkia ekaks viikon, sit päivä meni odotellessa postipakettia joka luvattiin toimittaa kotiin. Kiitti..tosi reilua.

    • Ranu

      Tilasin yli 14kg tavaraa Zooplussasta kotiintoimituksella, paketti tuotiin arkena keskellä päivää ilman ennakkoilmoitusta, ja kun ei ketään kotona vietiin postitoimistoon haettavaksi. Ei mitään viestiä tarkemmasta toimitusajankohdasta eikä toimitustavasta. Olisin tietenkin halunnut että paketti jätetään ovelle, ilman kuittausta, jos ei ketään kotona. Nyt joudun bussilla hakemaan, ja pysäkki 700m päässä. Mikä hel***in kotiinkuljetus tämä on?

      • KaikkiHuijaavat

        Et koskaan saa tietää, minkälaisen toimituksen tavaran toimittaja on Postilta (tai joltakin muulta) ostanut. On heidän välinen asia. Ja tavaran toimittaja ei tietysti sitä sinulle paljasta missään tilanteessa. Et voi mitenkään valittaa Postille. Valituksen voi tehdä vain tavaran toimittaja. Voit haastaa tavaran toimittajan oikeuteen, mutta sitä ennen sinun pitäsi tietää kuka on syyllinen! Ja alihankkija, jonka olisi ehkä pitänyt hoitaa kotiinkuljetus, on kielitaidoton. Tätä ei sinulle paljasteta. On liikesalaisusuus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe