Ruskeasilmäinen blondi on mahdottomuus?

Geeni-tiedettä

Koska vaalea-hiuksisuus eli blondeus häviää geeninä tummahiuksiselle geenille, on selvää että ruskeasilmäistä blondia ei voi olla olemassa?

Värillinen geeni voittaa pohjoismaisen blondi-geenin, ja jälkeläiset on tummahiuksisia.

46

4096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • War is Peace

      Nyt sekoilet! Ruskeasilmäisiä vaaleahiuksisia on. Enkä tarkoita purkista hommattua vaaleutta!

    • linkki, todiste?

      Tätä juuri kysyin.

      Ne ei voi olla, tuon geeniteorian mukaan!

      • *******

        Minun isällä oli nuorena vaaleat hiukset, kolmikymppiseksi asti ja ruskeat silmät. Sen jälkeen alkoi tummumaan.


      • ntntntn
        ******* kirjoitti:

        Minun isällä oli nuorena vaaleat hiukset, kolmikymppiseksi asti ja ruskeat silmät. Sen jälkeen alkoi tummumaan.

        Itselläni oli lapsena vaaleat hiukset mutta jo ennen kouluikää ne alkoivat tummumaan ja nyt mun hiukset onkin tummanruskeat kuten myös silmätkin. Siis silmät ei tietenkään tummuneet.


      • oletko värisokea

        Värjätty pää


    • sinisilmäbrunett

      Ruskeasilmäistä blondia ei kukaan usko aidoksi , muuta kuin sen ehkä tyhmä aviomies. Kaikki karvat voi väjätä, kainalosängenkin.
      Miksi se muuten on niin tärkeää olla väriltään blondi? Eikös se ole hieman rasistinen ajatus, että blondi olisi jotenkin parempi. Miksi ihmiset haluavat mieluummin olla vaaleita kuin tummia, ihan älytöntä. Ja miksi tekoblondin on niin vaikeaa myöntää värjäävänsä hiuksiaan, värjääväthän kaikki muutkin, moni tummentaa ja raidoittaa, eikös ole hassua.

      • näinon..

        Ette te homppelit tiedä naisista mitään.


      • -Äijä-

        Sinähän jauhat täyttä paskaa.

        Kyllä vaan ruskeasilmäisiä ja täysin vaaleahiuksisia naisia on. Itselläni on sellainen kaunistus.Ei ole hiuksia värjätty koskaan. Vaaleat pitkät hiukset ja mantelisilmät.


    • On heitä

      Nyt valehtelet juutalainen. Äitinikin oli vaaleahiuksinen, mutta ruskeasilmäinen.

    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      Kyllä sinä tiedät vähän asioista. Turkissa ja Egyptissä on vaaleahiuksisia naisia vaikka kuinka paljon ja heillä on ruskeat silmät. Eikä hiukset todellakaan ole värjätty vaan ihan syntymä vaaleat..

      • orjaksi Egyptiin

        Olisiko ne jotain pohjoisesta ryöstettyjen orjattarien jälkeläisiä?

        Esim. 1700-luvulla isonvihan aikana Suomesta kaapattiin tuhansia lapsia ja myytiin Venäjälle ja mahdollisesti eteenpäin Turkkiin haareminaisiksi.


    • Britney Spears

      Uskallatko sanoa tuon yh-äidillesi ? Hyi

    • ei värilliset synny

      blondeina.

      • Muutama kyllä

        Australiassa muutamien aborginelliheimojen lapset ovat aidosti blondeja usean vuoden ikään asti ilman että heissä olisi suomalaista geenistöä senkäänvertaa kuin toisten heimojen pikimustissa lapsissa .

        Syytä tuohon alkuasukasaussilasten vaaleuteen ei liene erikoisemmin tutkittu mutta joskus on väitetty heidän olevan Neanderthalilaisten jälkeläisiä koska jotkut heidän fysisistä ominaisuuksistaan sanotaan viittaavan siihen suuntaan .

        Että ei mitään uutta Auringonalla !


      • Mielenkiintoista!
        Muutama kyllä kirjoitti:

        Australiassa muutamien aborginelliheimojen lapset ovat aidosti blondeja usean vuoden ikään asti ilman että heissä olisi suomalaista geenistöä senkäänvertaa kuin toisten heimojen pikimustissa lapsissa .

        Syytä tuohon alkuasukasaussilasten vaaleuteen ei liene erikoisemmin tutkittu mutta joskus on väitetty heidän olevan Neanderthalilaisten jälkeläisiä koska jotkut heidän fysisistä ominaisuuksistaan sanotaan viittaavan siihen suuntaan .

        Että ei mitään uutta Auringonalla !

        Laittaisitko linkin tukemaan tuota viestiäsi?


      • ???????
        Muutama kyllä kirjoitti:

        Australiassa muutamien aborginelliheimojen lapset ovat aidosti blondeja usean vuoden ikään asti ilman että heissä olisi suomalaista geenistöä senkäänvertaa kuin toisten heimojen pikimustissa lapsissa .

        Syytä tuohon alkuasukasaussilasten vaaleuteen ei liene erikoisemmin tutkittu mutta joskus on väitetty heidän olevan Neanderthalilaisten jälkeläisiä koska jotkut heidän fysisistä ominaisuuksistaan sanotaan viittaavan siihen suuntaan .

        Että ei mitään uutta Auringonalla !

        Siis onko blondeja vai albiinoja ?


    • Pohjanmaalta

      tulee edelleen ruskeasilmäisiä blondeja.

    • P. Londi

      Olen nähnyt Saksan-Itävallan tienoilla aloittajan mahdottomiksi väittämiä tapauksia.

      • Tutkijatyyppi

        Uskomatonta, tämän pitäisi olla tiedepalsta ja ihmiset kinaavat asioista, joista eivät tiedä yhtään mitään. Silmien väri periytyy ihan eri geeniparin kautta kuin hiusten väri. On täysin mahdollista olla ruskeasilmäinen ja valeahiuksinen lapsi, joskin yhdistelmä on harvinainen. Geenit eivät ole yhteydessä toisiinsa. Hiusten väri periytyy usemman geeniparin yhdisteenä, silmien värin määrää molemmilta v anhemmilta saatu geeni, jos toisen vanhemman antama geeni on ruskea, jälkeläisen silmät ovat ruskeat, vaikka toisen lapselle antama olisi sininen. Lapsen täytyy saada molemmilta v anhemmilta sininen geeni, jotta lapsi saisi siniset silmät. Sininen voi olla piilevänä, mutta ruskea ei. Joten kaksi sinisilmäistä vanhempaa ei saa ruskeasilmäisiä lapsia, mutta ruskeasilmäinen voi saada sinisilmäisen lapsen, jos hänellä toinen geeni on sininen, samoin puolisolla toinen tai molemmat siniset. eli hänen isällä ja äidillä on ollut eriväriset silmät, joista ruskea dominoivana esillä ja sininen piilevänä. Hiusten värin periytyvyys on monimutkaisempaa ja riippuvainen useasta geenistä, joilla ei ole mitään tekemistä silmien värin kanssa.On olemassa etelän kalliosaarella asuva heimo, joiden jälkeläisillä kaikilla on tumma iho, ruskeat silmät ja ihan vaaleat kiharat hiukset.


      • en nukkunut
        Tutkijatyyppi kirjoitti:

        Uskomatonta, tämän pitäisi olla tiedepalsta ja ihmiset kinaavat asioista, joista eivät tiedä yhtään mitään. Silmien väri periytyy ihan eri geeniparin kautta kuin hiusten väri. On täysin mahdollista olla ruskeasilmäinen ja valeahiuksinen lapsi, joskin yhdistelmä on harvinainen. Geenit eivät ole yhteydessä toisiinsa. Hiusten väri periytyy usemman geeniparin yhdisteenä, silmien värin määrää molemmilta v anhemmilta saatu geeni, jos toisen vanhemman antama geeni on ruskea, jälkeläisen silmät ovat ruskeat, vaikka toisen lapselle antama olisi sininen. Lapsen täytyy saada molemmilta v anhemmilta sininen geeni, jotta lapsi saisi siniset silmät. Sininen voi olla piilevänä, mutta ruskea ei. Joten kaksi sinisilmäistä vanhempaa ei saa ruskeasilmäisiä lapsia, mutta ruskeasilmäinen voi saada sinisilmäisen lapsen, jos hänellä toinen geeni on sininen, samoin puolisolla toinen tai molemmat siniset. eli hänen isällä ja äidillä on ollut eriväriset silmät, joista ruskea dominoivana esillä ja sininen piilevänä. Hiusten värin periytyvyys on monimutkaisempaa ja riippuvainen useasta geenistä, joilla ei ole mitään tekemistä silmien värin kanssa.On olemassa etelän kalliosaarella asuva heimo, joiden jälkeläisillä kaikilla on tumma iho, ruskeat silmät ja ihan vaaleat kiharat hiukset.

        biologian tunneilla.

        Tarkennuksena vielä, mikä ehkä hämää aloittajaa, yhdistelmä ruskeasilmäisyys ja vaaleat hiukset on harvinainen missään kansassa. Suoralla logiikalla saa päätelmän, että ruskeasilmäisyys liittyy tummiin hiuksiin.


      • älähän sinäkään nuku
        Tutkijatyyppi kirjoitti:

        Uskomatonta, tämän pitäisi olla tiedepalsta ja ihmiset kinaavat asioista, joista eivät tiedä yhtään mitään. Silmien väri periytyy ihan eri geeniparin kautta kuin hiusten väri. On täysin mahdollista olla ruskeasilmäinen ja valeahiuksinen lapsi, joskin yhdistelmä on harvinainen. Geenit eivät ole yhteydessä toisiinsa. Hiusten väri periytyy usemman geeniparin yhdisteenä, silmien värin määrää molemmilta v anhemmilta saatu geeni, jos toisen vanhemman antama geeni on ruskea, jälkeläisen silmät ovat ruskeat, vaikka toisen lapselle antama olisi sininen. Lapsen täytyy saada molemmilta v anhemmilta sininen geeni, jotta lapsi saisi siniset silmät. Sininen voi olla piilevänä, mutta ruskea ei. Joten kaksi sinisilmäistä vanhempaa ei saa ruskeasilmäisiä lapsia, mutta ruskeasilmäinen voi saada sinisilmäisen lapsen, jos hänellä toinen geeni on sininen, samoin puolisolla toinen tai molemmat siniset. eli hänen isällä ja äidillä on ollut eriväriset silmät, joista ruskea dominoivana esillä ja sininen piilevänä. Hiusten värin periytyvyys on monimutkaisempaa ja riippuvainen useasta geenistä, joilla ei ole mitään tekemistä silmien värin kanssa.On olemassa etelän kalliosaarella asuva heimo, joiden jälkeläisillä kaikilla on tumma iho, ruskeat silmät ja ihan vaaleat kiharat hiukset.

        Silmien värikin on polygeeninen ominaisuus uusimpien tutkimusten mukaan.


    • kaniinini

      Voihan tuo olla mahdollista. Geenit ei ole niin yksinkertainen juttu. Onhan syntynyt tummaihoiseen perheeseen vaaleaihoinen lapsi, vaikka kumpikaan vanhemmista ei olisikaan vaalea. Mutta nämä geenimutaatiot ovat hyvin harvinaisia.

    • Pamela brunette?
    • Totta - Uskot tai Et

      Olen tuntenut nyt 20-vuotiaan naisen aivan syntymästään asti, ja taatusti hänellä o n ruskeat silmät, ja AIDOSTI vaaleat hiukset.
      Hänen äitinsä on vaaleahiuksinen, vihreäsilmäinen, isänsä tummahiuksinen ja hyvin tummanruskeasilmäinen.
      Lisäksi tällä naisella on kaksoissisko, jolla on maantienväriset hiukset ja vihertävät silmät.

      Ja tämä on tosi!!

    • höpö höpö

      Ei pidä paikkaansa. Tyttäreni on perinyt minulta, täysin tummalta äidiltä ruskeat silmät ja isältään taas täysin vaaleat hiukset. Värjää tosin hiuksensa mustaksi nykyisin, mutta on luonnostaan erittäin aito blondi.

    • dudenamedex.

      Vaalea tukkaisuus ei ole (täysin) sidoksissa silmien väriin. Mistään platina-blondeista ei ole kyse, mutta ruskea silmäisen blondin ei välttämättä tarvitse hävetä sinisilmäiselle vaalea- verikölle.

      Selitys löytyy hiusjuuren peroksidi pitoisuuksista. Sen suuri määrä vaalentaa hiuksia esim. vanhat harmaa hapset.
      Tämä ei ole sidottu silmien väriin.
      (Vaikka keskimäärin ruskeat silmät omaavalla on ruskea tukka.)

    • nappisilmäinentyttö

      Turvat saatana nyt kiinni, kaikille sopii mikä väri tahansa se on vaan perkele katsojissa kiinni !! on täysin turhaa sanoa, ettei vaaleat hiukset sovi tummien silmien kanssa, minusta se ainakin näyttää kauniilta. Te lurpat voisitte vain tukkkia turpanne ja miettiä sitä miten tyhmiltä näytätte kun tette aiheen tällässestä niiiin TURHANPÄIVÄSESTÄ !

    • vaaleajaruskea

      ihmiset miettikää nyt vähän.Jaksatte jutella jostain niin tyhmästä asiasta, kuin voiko ruskeasilmäisiä blondeja olla ?! EI HERRANJUMALA,tottakai voi olla. Itsellänikin on todella tummat silmät ja luonnostaan vaaleat hiukset. Joten on todella älytöntä kieltää se,etteikö ruskesilmäisiä blondeja voi olla. Ja minun mielipiteeni on,että mielummin vaaleat hiukset ruskeiden silmien kanssa kuin ruskeat ruskeiden kanssa, silmäthän hukkuvat niihin hiuksiin.Ei kaikki ruskeaa täydy olla. Ja sekin,että sopiiko ruskeasilmäisille vaaleat hiukset on katsojassa kiinni. Kaikilla on omat mielipiteet,mutta tämä menee jo vähän yli.

      ps: JOS KAIKKI NYT HALUAVAT VAHVISTUKSEN SANOMASTANI NIIN ON OLEMASSA RUSKEASILMÄISIÄ BLONDEJA !!

    • ei oo todellist

      Täysin mahdollista on myös sini-ja vihreäsilmäisten vanhempien saada ruskeasilmäinen lapsi. Jos ruskeasilmäisyys on piilevänä molemmilla vanhemmilla, jolloin lapsi voi olla ruskeasilmäinen.

      Jos sulla on vain lukion biologia takana, niin älä yritä päteä, ei sun tiedot riitä.

    • 465465465465465764

      Ei ole mahdottomuus. Koulussa oli alaluokilla luokkakaveri, tummanruskeat silmät ja aivan vaalea tukka, sen veli oli kanssa samannäköinen.

      Amerikassa on mustaihoisia joilla on siniset silmät. TV:ssä näytettiin.

    • Esteriiiih

      Tottakai voi olla!:) Itse olen Ruskeasilmäien(vihreät reunat) ja minulla on ollut pienenä ihan super platinat hiukset ja nyt parikymppisenä vielä on vaaleat mutta ei ihan super blondit. Ainahan sitä on saanut kuulla ihmettelyitä ja eipä moni heti uskoisikaan sitä:) vielä kun on isot silmät ja mustat tuuheat/påitkät ripset.
      Äiti on punahiuksinen , ruskea silmäinen ja isä sinisilmäinen, blondi.

      • blondi6

        Mulla on ruskeet hiukset ja ihan blodit hiukset vaikka oon värjänny vähä hopeahtaviks kaverien äidit aina ihastelee tota ? en kyllä käsitä mitä outoo


      • jokuihanseko
        blondi6 kirjoitti:

        Mulla on ruskeet hiukset ja ihan blodit hiukset vaikka oon värjänny vähä hopeahtaviks kaverien äidit aina ihastelee tota ? en kyllä käsitä mitä outoo

        onko sulla ruskeet vai blondit hiukset ku sanoit ; mulla on ruskeet ja ihan blondit hiukset....


    • Kysyn kuitenkin

      Miten, arvon geenispesialistit, selitätte tapaukset, joissa ihmisen silmien värit poikkeavat toisistaan. Satun itse tuntemaan kaksi tällaista yksilöä, joten tilanne ei kai ole äärettömän harvinainen.

      • viki vikeltäjä

    • Henna Virkkunen-fani

      Muistan kouluajalta, että oli varsin puna/porkkanahiukset kaunottarella, jolla oli täysin autenttiset ruskeat silmät. Olin lääbälläni! Tästä tulee mieleen Julia Roberts. Onkohan samanlainen geeniperimä? Mutta se gaiffarini kaupallisten-aineiden kurssilta oli taatusti aito! Ja "Pretty Woman": Oh Yeah!!

    • kij2

      Meidän lapsella on ruskeat silmät ja vaaleat hiukset :-) Tai no tummat vihreänruskeat silmät mutta näyttää ruskeilta. Koska mulla aidosti blondit hiukset ja miehellä vaaleanruskeat hiukset ja tumman ruskeat silmät. Ja mulla on siis tummanvihreät silmät :-) on muuten maailman kaunein tyttö

    • määmitäätierä

      mm.. jos tumma hiuksinen on VV(dominoiva homotsygootti) tai Vv (dominoiva heterotsygootti) ja vaalea pelkkä vv. Niin..

      VV x vv
      =tulos on 100% tummahiuksisia heterotsygootteja, jotka resessiivisesti kantavat vaaleata alleelia..

      Vv x vv
      =tuloksena on fifty fifty tilanne; 0,5 mahdollisuus, että tulee blondeja tai 0,5 mahdollisuus. että tulee tummahiuksisia heterotsygootteja, jotka resessiivisesti kantavat vaaleata alleelia.

      kytkentöihin en osaa sanoa mitään..

    • lotteneiti

      olen itse ruskeasilmäinen ja luonnollisesti vaaleahiuksinen, ja kummallakaan vanhemmistani ei ole ruskeita silmiä. Joten mietin, että keneltäköhän olen tämän perinyt.

    • Xenia Onatop

      Puhutaan paljon blondeista. Mutta kuuluisin punahiuksinen ja ruskeasilmäinen on Hollywood-tähti Julia Roberts.

    • nauruapiisaa

      En tiedä mikä on,
      ruskeat silmät on aina
      inhottanut minua.
      Sellaisilla ihmisillä
      huonot tunteet hallitsevat.
      Ihmisulosteen väriset silmät.

      Tsekatkaapa vain
      oonko tosissani?
      Monet näistä ruskeesilmäisistä
      on ikäänkuin demonin vallassa.

      Ei silti etteikö ruskee silmäisestä
      voisi tulla henkisesti sinisilmäinen.

    • Aisaisbeibi

      Näyttelijä Ansa Ikonen oli vaaleahiuksinen ja hänellä oli ruskeat silmät.

    • MikäSelittää

      Olen tuntenut blondin, jonka toinen silmä oli ruskea ja toinen sininen. Taitaa olla melkoisen harvinainen.

    • Huomautan_vain

      Silmien väri aiheutuu useasta geenistä, eikä sitä tosimaailmassa voida käsitellä koulubiologian yksinkertaistetulla mallilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4274
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1799
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe