Avensis kunnon auto

Mahtava Avensis

Ostin uuden Avensiksen toukokuussa , takana 2600 km ja öljynvaihtohuolto (Mobil ESP). Auto tuntuu käteen aina vaan paremmalta.Kulkee tasaisesti ,hyvä ajettava, tosi hiljainen,renkaat Brigestone 300. ajotietokoneen käyttö helppoa kaikki hallintalaitteet hyvät. Hieman harjoittelua vaati sähköinen käsijarru,jos haluaa hieman rivakampaa menoa ohituksiin kannattaa käyttää 4:sta alle satasen kihdytystilanteessa ! 5 ja varsinkin 6 todellisia ylivaihteita kone 1.8 . Kulutus parhaimillaan 7.3,yleensä 7.7 on taloudellinen ! näin isoksi autoksi.Itse en ole löytänyt mitään moitittavaa autosta, vaimon mielestä ovikotelot liian pienet.IOlen hieman huvittuneena seurannut tämänkin palstan juupas-eipäs ja mulla on paras auto kinaamista.Hei jokainen ajakoot sellaisella kun itse parhaaksi katsoo eikö??Olen ajanut 32 vuotta Toyotalla, Gorona mk2,corolla 4kpl,carina,ja nyt avensis,yhteensä 7 Toyotaa. Kaikki helppoja huollettavia. Hintaansa nähden toyota on huippuhyvä. Hyvää Kesää kaikille autoillijoille !!

30

615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei niin uskollinen

      Olisikohan jo aika kokeilla jolllain muullakin merkillä. Ihan vertailun vuoksi. Saa vähän perspektiiviä nykyautoihin.

      • kukin tavallaan

        Kun joskus uskaltaisit suorittaa hieman omakohtaisia vertailuja muihin merkkeihin voisi silmät aueta missä oikein mennään autojen ominaisuuksien kanssa tällä hetkellä. Samalla rahalla saisi paljon enemmän ja vaikkapa kunnollisen ohjauksen. Hyvähän se kuplavolkkarikin oli aikoinaan vannoutuneiden kuplamiesten mielestä, maailman paras.


    • tojoainiaan

      Onneksi et ostanut esim. vikaherkkää Citroenia. Voisi nimittäin nyt olla niin että kiroisit ostoksesi alimpaan helvettin!

      Onnea laatumerkin valinnasta! Toyota on mahtava automerkki.

      • Amen.

        Joo, ei kannata käydä kokeilemassa. Minä kävin, ja Toyota jäi kauppaan. Nykyisin ajelen tyytyväisenä C5:lla.


      • Tyytyväisyys karisee
        Amen. kirjoitti:

        Joo, ei kannata käydä kokeilemassa. Minä kävin, ja Toyota jäi kauppaan. Nykyisin ajelen tyytyväisenä C5:lla.

        ikävä kyllä vaihtotilanteessa mikäli kuulut meihin onnettomiin pers-aukisiin joilla uusi auto pitää osittain rahoittaa vanhalla. Siinä autonmyyjä huokailee oh-hohhia.


    • gdgdgdgd

      Tuulilasin Avensisksen kestotestissä on kirjoitus, että toyota on todella huono ajaa mutta kaikkeen tottuu parissa päivässä.

    • voi vihvilä

      Tojoteron taivas = automiehen helvetti.

    • Engelsmannin tekele3

      Luulin, että meidän Legasy on surkea keksintö, mutta luettuani tuulilasin farkku vertailun, huomasin, että onhan niitä huonompiakin: Toyota Avensis! Huonot penkit, ei saa xenoneita edes lisävarusteena, huono ohjaus, muutenkin huonot ajo-ominaisuudet. Oli siinä sentään hyvät jarrut. Subaru oli muuten hiljaisin noista kahdeksasta ja saahan Subaruun myös "nelivedon" kaupan päälle.
      Että kehottaisin lukemaan ko. vertailun ja kokeilemaan muitakin merkkejä.

    • hyvät natinat vaan!

      Noin kirjoittaa juurikin mistään tietämätön "Tojota-uhri" joka ei tiedä muitten autojen ominaisuuksista mitään. Sitten on vielä kanttia esiintyä suurena tuntujana, voi kiesus.
      Muista vanha totuus, tieto lisää tuskaa.

    • fsdfa

      joutuuko autoja käyttämään huollossa heti 2600km jälkeen? mä oon tottunu että eka huolto tulee 20-30tkm välillä

      • Luulo ei ole jne

        Toyota käy 30tkm:in mennessä jo kolmannessa huollossa.


    • hahahhaha

      Näin se Toyota kateus taas nostaa päätään. Avensis on taas kokoluokkansa myydyin auto tänäkin vuonna ja kateellisia vituttaa :)

      • 1.9 cdti

        Ostatko sen auton joka on myydyin ?
        Minä ostan auton itseäni varten, joten ehkä arvostan autossa eri asioita kuin sinä.
        Jonkin verran vuodessa ajavana muutama asia nostaa arvoaan
        - Kunnon istuimet
        - Ergonomia
        - Tukeva ajettava ( kantaa kuormaa )
        - Ei tuuliherkkä
        - Lämmin talvella, viileä kesällä
        - Kunnon tavaratila
        - Hyvät toimivat sisätilat kaikille matkustajille
        - Kohtuullinen polttoaineen kulutus
        - Huoltoväli 30 tkm
        - Hyvät ajovalot ( Bi-Xenonit )


    • hahahhaha itsellesi

      Kuka h..vetti on muka kateellinen ruostuneesta sardiinipurkista

    • "germany premium"

      joo kyllä se on niin että jos haluaa jännitystä elämään niin ostakaa volkkari tai joku muu "laadukas premium" saksalaisten kokeilu malli ja jos haluaa autoilultaan mielenrauhaa niin joku muu kuin euro auto.

    • mielenrauhaa!

      Minulla menossa 14. Toyota ja ei varmasti koskaan muuta merkkiä tule. Lähtee aina avainta kiertäen eikä tarvitse jonotella takuuvikojen korjauksiin merkkiliikkeessä. Nyt alla Auris ja piakkoin vaihtuu uuteen hybridimalliin.

      terv. aurismies

      • Tieto lisää tuskaa

        Tuolla kokemuksella ei ole paljon kompetenssia verrata Toyotaa muihin merkkeihin.


      • säälittäviä tapauksi

        Kuinka paljon olet menettänyt elämästäsi ajamalla Tojotan rimpuloilla, otan osaa. Mäkin tunsin yhen papan joka oli ikänsä vaihtanyt Tojon viimeistään kolmen vuoden välein ja oli tyytyväinen kun auto ei pahemmin hajoillut tuona aikana, tosin tuollainen 30-50tkm ajettu aikea autohan on vasta parhaimmillaan, mutta Tojo pitää vaihtaa ihan varmuuden vuoksi.


      • Taas yksi
        säälittäviä tapauksi kirjoitti:

        Kuinka paljon olet menettänyt elämästäsi ajamalla Tojotan rimpuloilla, otan osaa. Mäkin tunsin yhen papan joka oli ikänsä vaihtanyt Tojon viimeistään kolmen vuoden välein ja oli tyytyväinen kun auto ei pahemmin hajoillut tuona aikana, tosin tuollainen 30-50tkm ajettu aikea autohan on vasta parhaimmillaan, mutta Tojo pitää vaihtaa ihan varmuuden vuoksi.

        kateellinen luuseri jutustelee. Mitä se sinulle kuuluu, jos pappa vaihtaa kolmen vuoden välein autoa. Minä tunnen pilvin pimein porukkaa, joka tekee juuri noin - riippumatta merkistä. Sehän on jokaisen oma valinta. Jotkut tykkäävät ajaa uudenkarhealla autolla. Vähän rajaa toisten kyttäämiseen.


    • kokemusta on

      Kyllä toyota on hyvää ja paraststa sillä voi ajaa vaikka vähä hutikassa

      • mikä parasta....

        ...hutikassa tojota kulkee jopa suoraan, selvin päin ajaessa ei! >-D


    • Eipä tartte ostaa

      Joko se on pitänyt huollattaa noilla kilometreillä? Sen tiedän, että Toyotat paljon pajalla lyhyiden huoltovälien ja takaisinkutsujen takia, mutta noinkin vähillä kilometreillä.

    • toyota mies

      se on tieteellisesti todistettu että nämä japanilaiset autot ovat ylivoimaisesti luotetuimpia autoja maailmassa toyotat varsinkin

      • Tieteellisesti :D

        vai tieteellisesti todistettu :D Lopeta itsesi nolaminen.

        ps. laitappa muuten todistus tiskiin?


      • Eti ite totuus

        Samaa logiikka käytettiin jo väino linnan romaanissa.
        Ihminen oli alkuaan kala. On sen jo todistanut länsimainenkin tiedemies. Kattokaa! Hietanen on ahvena!


    • takaveto poika

      Passkaa japanilaisissa paperikuorissa

    • Jhggf

      ilmainen yritystuki kelpaa . Työllistäminen ei maistu firmoille.
      Pitäisiköhän ilmaisen raha jakelua rajoittaa.

    • kuntoaseonhuonokikunto

      snelmanni on kunnon lihaa :)

    • menetettyAjonautinto

      Hauskoja nämä Toyotauskovaiset vaarit. ikäni olen ajanut Toyotalla ja hyvä on ajaa ja muutenkin hyvä. Tosin kun pelkällä paskalla ajaa ikänsä, niin eihän sitä voi mistään tietää mitään.

    • 500Xharkitseva

      Ja minä ajan Fiatilla. Grande Puntolla ajoin yli 100 tkm ja todellakin huoleton/viaton. Lisäksi tyylikäs ja uutenakin edullinen. Arvonalennus euromääräisesti pieni. Nyt Bravo ja huoletonta ajoa myöskin. Tykkään italialaisista autoista. Tyylikkäitä ja mukava kun eivät ole täällä suosittuja, onpahan vaan yksilöllisempiä. En vaan tykkää sellaisella ajaa joita tulee joka nurkalla vastaan. Ja kyllä Fiat on suosittu euroopassa. 500X esimerkiksi myy todella hyvin, paremmin kuin vaikkapa Nissan Juke tai Mitsubishi ASX. Myös Tipoa myydään maailmalla paljon sekä muitakin Fiatin malleja. Täällä nyt ei hyvän ja yksilöllisen auton päälle tiedetä, ostetaan vaan sellainen kun muillakin on. No, makunsa kullakin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe