Minipossu meillekin?

OinkOink

Olen ajatellut hankkia minipossun. Onko kellään kokemuksia sellaisesta? Tarkoitan omakohtaisia, en mitään "kuulimpa luotettavasta lähteestä kerrottuna" kokemuksia. Olen antanut itselleni kerrottava että ovat kovasti omapäisiä ja vaativia, kovasti kuulemma huutavat jos eivät saa mitä haluavat. Onko ystävällinen ihmisille ja muille elukoille, meillä on jo nääs koira.

86

59745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku

      sitten sinun pitää lopettaa pekonin syönti, kun possun mielenrauha saattaa järkkyä.

      • realisti

        Miksi ihmeessä pitäisi lopettaa? Possukin syö mielellään lihaa, myös possunlihaa.Ei sen älykkyys ihan niin korkealentoista ole, vaikka se jotain sanoja ymmärtääkin. Koiraa se kyllä älykkäämpänä alkaa pomottaa.

        Jutun aloittajalle: Siat ovat pitkäikäisiä ja hylättyinä (jos vaikka lähdet opiskelemaan ja kämpiksesi eivät hyväksy lemmikkejä)suree ja kaipaa aina. Tarviiko sanoakaan, että minipossu vaatii omakotitalon. Syy: se ei jaksa kulkea portaissa ja pelkää korkeutta. Täysikavuisena sitä ei ainakaan naisihminen kanna. Paino nousee nimittäin kevyesti yli neuvolarajojen. Pahnojen tekemistarve (eli repii tapetitkin riekaleiksi) ei ole hyvä juttu vuokralla-asumisen kannalta. Myös kimeä ääni voi aiheuttaa ongelmia, lähinnä häätöuhkien takia.


      • joku
        realisti kirjoitti:

        Miksi ihmeessä pitäisi lopettaa? Possukin syö mielellään lihaa, myös possunlihaa.Ei sen älykkyys ihan niin korkealentoista ole, vaikka se jotain sanoja ymmärtääkin. Koiraa se kyllä älykkäämpänä alkaa pomottaa.

        Jutun aloittajalle: Siat ovat pitkäikäisiä ja hylättyinä (jos vaikka lähdet opiskelemaan ja kämpiksesi eivät hyväksy lemmikkejä)suree ja kaipaa aina. Tarviiko sanoakaan, että minipossu vaatii omakotitalon. Syy: se ei jaksa kulkea portaissa ja pelkää korkeutta. Täysikavuisena sitä ei ainakaan naisihminen kanna. Paino nousee nimittäin kevyesti yli neuvolarajojen. Pahnojen tekemistarve (eli repii tapetitkin riekaleiksi) ei ole hyvä juttu vuokralla-asumisen kannalta. Myös kimeä ääni voi aiheuttaa ongelmia, lähinnä häätöuhkien takia.

        Possuparan mielenrauha järkkyy ja se masentuu ( ettei vain itse olisi seuraava.... ) Ja sitten se pitää viedä kalliille eläinlääkärille, niin, että se saa masennukseensa oikeanlaista hoitoa ja oikean lääkityksen. Ettekö te yhtään ajattele sen possuparan tyulevaisuutta?


      • ggggdf
        realisti kirjoitti:

        Miksi ihmeessä pitäisi lopettaa? Possukin syö mielellään lihaa, myös possunlihaa.Ei sen älykkyys ihan niin korkealentoista ole, vaikka se jotain sanoja ymmärtääkin. Koiraa se kyllä älykkäämpänä alkaa pomottaa.

        Jutun aloittajalle: Siat ovat pitkäikäisiä ja hylättyinä (jos vaikka lähdet opiskelemaan ja kämpiksesi eivät hyväksy lemmikkejä)suree ja kaipaa aina. Tarviiko sanoakaan, että minipossu vaatii omakotitalon. Syy: se ei jaksa kulkea portaissa ja pelkää korkeutta. Täysikavuisena sitä ei ainakaan naisihminen kanna. Paino nousee nimittäin kevyesti yli neuvolarajojen. Pahnojen tekemistarve (eli repii tapetitkin riekaleiksi) ei ole hyvä juttu vuokralla-asumisen kannalta. Myös kimeä ääni voi aiheuttaa ongelmia, lähinnä häätöuhkien takia.

        Must ainakin pitäis lopettaa possunsyönti, aika julmaa syödä sellaista mitä on lemmikkinä, ikään kuin olisi kannibaali!! Ittekkään en syö possua ja aion aikuisena hankkia minipossun :). Itseläni on nykyään viljakäärme (www.willy.suntuubi.com) enkä suostuisi syömään viljakäärmettä tai ylipäätänsä käärmettä.


      • krisseööööööö
        realisti kirjoitti:

        Miksi ihmeessä pitäisi lopettaa? Possukin syö mielellään lihaa, myös possunlihaa.Ei sen älykkyys ihan niin korkealentoista ole, vaikka se jotain sanoja ymmärtääkin. Koiraa se kyllä älykkäämpänä alkaa pomottaa.

        Jutun aloittajalle: Siat ovat pitkäikäisiä ja hylättyinä (jos vaikka lähdet opiskelemaan ja kämpiksesi eivät hyväksy lemmikkejä)suree ja kaipaa aina. Tarviiko sanoakaan, että minipossu vaatii omakotitalon. Syy: se ei jaksa kulkea portaissa ja pelkää korkeutta. Täysikavuisena sitä ei ainakaan naisihminen kanna. Paino nousee nimittäin kevyesti yli neuvolarajojen. Pahnojen tekemistarve (eli repii tapetitkin riekaleiksi) ei ole hyvä juttu vuokralla-asumisen kannalta. Myös kimeä ääni voi aiheuttaa ongelmia, lähinnä häätöuhkien takia.

        Olisin kiinnostunut hankkimaan minipossun mutta asun kerrostalossa talosamme on kyllä hissi emmekä asu vuokralla mutta onko se possulle hirveää rääkkäystä?


      • micropig
        krisseööööööö kirjoitti:

        Olisin kiinnostunut hankkimaan minipossun mutta asun kerrostalossa talosamme on kyllä hissi emmekä asu vuokralla mutta onko se possulle hirveää rääkkäystä?

        ei missään tapauksessa kannata hankkia jos asuu kerrostalossa. Niiden pitämiseen vaaditaan myös suuri takapiha, jossa possulla on tilaa temmeltää. Omakotitalo olisi ihanteellisin.


      • etteks ymmärrä?
        joku kirjoitti:

        Possuparan mielenrauha järkkyy ja se masentuu ( ettei vain itse olisi seuraava.... ) Ja sitten se pitää viedä kalliille eläinlääkärille, niin, että se saa masennukseensa oikeanlaista hoitoa ja oikean lääkityksen. Ettekö te yhtään ajattele sen possuparan tyulevaisuutta?

        Ei Minipossu ymmärrä mikä on lehmän tai hevosen tai possun lihaa. Et se ei erota sitä et se on possun lihaa!!! :/


      • Kokemusta on
        etteks ymmärrä? kirjoitti:

        Ei Minipossu ymmärrä mikä on lehmän tai hevosen tai possun lihaa. Et se ei erota sitä et se on possun lihaa!!! :/

        Kyllä minipossu on ihana lemmikki kun isännällä/emännällä on hyvät hermot. :)


      • Anonyymi
        krisseööööööö kirjoitti:

        Olisin kiinnostunut hankkimaan minipossun mutta asun kerrostalossa talosamme on kyllä hissi emmekä asu vuokralla mutta onko se possulle hirveää rääkkäystä?

        En halua olla ilkeä, mutta se on possulle liikaa. Sen tulee saada oma alue, jossa on nurmikkoa, ilkeä "koppi" ja olke. Myöskin katos jonka alla on hiekkaa on hyvä possuulle. Vain päiväuni tarkoitukseen,

        Possut myös repivät paikkoja ja pitävät suurta meteliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua olla ilkeä, mutta se on possulle liikaa. Sen tulee saada oma alue, jossa on nurmikkoa, ilkeä "koppi" ja olke. Myöskin katos jonka alla on hiekkaa on hyvä possuulle. Vain päiväuni tarkoitukseen,

        Possut myös repivät paikkoja ja pitävät suurta meteliä.

        Tulee no ei, mutta on hyvä ja tarpeellinen


    • kahden possun omistaja

      Minipossut tarvitsevat paljon virikkeitä ja huomiota.
      Sikaruusu-rokotus 1-2krt vuodessa, sorkkien leikkaus tarvittaessa, madotus 2krt vuodessa.
      Itse en possua sisätiloihin suosittele, tylsistyessään laittavat talon remonttiin alta aika yksikön ;)
      Käy tutustumassa aikuisiin minipossuihin ennenkuin itsellesi sellaisen hommaat.
      Käy minipossu-sivuilla(osoitetta en nyt muista, mutta koita googlettaa), sieltä löydät paljon hyvää tietoa possuista.
      Minipossusta saat oikein hoidettuna todella ihanan lemmikin, mutta väärällä hoidolla siitä saat riesan.

    • Mizzu_

      Minkä kokoisiksi minipossut kasvaa? tai mahtaako ne olla kovinkaan kalliita?!

      • micropig

        kasvavat 35-40 senttisiksi, ja n. 20 kilon painoisiksi (normaalilla ruokavaliolla). Hinnat vaihtelevat suuresti, mutta kun niitä ei täällä Suomessa myydä, ne pitää hakea ulkomailta, ja siinähän sitä rahaa menee. Itse olen törmännyt hinnoissa 100-700 euroon. Tähän ei kuitenkaan sisälly eläinlääkärin tarkastukset eivätkä matkakulut.


      • A
        micropig kirjoitti:

        kasvavat 35-40 senttisiksi, ja n. 20 kilon painoisiksi (normaalilla ruokavaliolla). Hinnat vaihtelevat suuresti, mutta kun niitä ei täällä Suomessa myydä, ne pitää hakea ulkomailta, ja siinähän sitä rahaa menee. Itse olen törmännyt hinnoissa 100-700 euroon. Tähän ei kuitenkaan sisälly eläinlääkärin tarkastukset eivätkä matkakulut.

        Älä sekoita mikropossuja ja minipossuja. Minipossut kasvavat PALJON isommaksi kuin 20 kg ja niitä saa kyllä Suomesta.


      • asiaminä
        A kirjoitti:

        Älä sekoita mikropossuja ja minipossuja. Minipossut kasvavat PALJON isommaksi kuin 20 kg ja niitä saa kyllä Suomesta.

        mistä päin suomea niitä minipossuja saa? haluaisin sellaisen kun muutamme omakoti taloon.


      • Anonyymi

        Valitettavasti ovat aika kalliita. 500-650e,riippuu väristä ja onko leikattu
        Painoa tulee 20-60kg ja pituutta voi olla about 80cm?


      • Anonyymi
        micropig kirjoitti:

        kasvavat 35-40 senttisiksi, ja n. 20 kilon painoisiksi (normaalilla ruokavaliolla). Hinnat vaihtelevat suuresti, mutta kun niitä ei täällä Suomessa myydä, ne pitää hakea ulkomailta, ja siinähän sitä rahaa menee. Itse olen törmännyt hinnoissa 100-700 euroon. Tähän ei kuitenkaan sisälly eläinlääkärin tarkastukset eivätkä matkakulut.

        On niitä ihan Suomessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On niitä ihan Suomessa

        Siis nykyään


    • taku

      hei!
      olen itsekin aatellut hommata minipossun ja huomasin viestisi. yleensä ovat kilttejä ja muille elukoille ystävällisiä, mutta aina löytyy rajatapauksia. tiedätkö missä niitä myydään ja paljonko suunnilleen maksavat? jos voisit vastata sähköpostiosoitteeseeni. olisi kiva...
      ainiin ne todella ovat itsepäisiä. ja enään vanhetessaan ne eivät ole pieniä. voi kasvaa yli metrin korkuiseksi.

      • hiiri18

        Hei,Onko kukaan lukenut mistään, että voiko mikropossulle olla allerginen koiran ja kissan tapaan, kun on astma?


      • wrtt
        hiiri18 kirjoitti:

        Hei,Onko kukaan lukenut mistään, että voiko mikropossulle olla allerginen koiran ja kissan tapaan, kun on astma?

        Ihan kuin milletahansa eläimelle.


      • Teru

        Oma kumminkin antoi mini possuille puuroa ja salaattia ja jos joku teietää kuinka paljon allergisoivat koska haluan mini possun 🦄❣️😅🐷🐽🐖


    • :) :) :)

      oon ittekki aatellu hankkia minipossun ...mut mistään ei tunnu löytyvän...oisko kellään tietoo myytävistä nuorista minipossuista

      • Heli

        Kyselit minipossuista. Minulla oli possu yhdeksän vuotta. Jouduttiin nukuttamaan viime syksynä, kun jalkojen nivelet eivät enää kestäneet ja 3 vuoden nivellääkitys lakkasi tehoamasta. Pari kuukautta nostimme hänet ylös sängystä,(85 kg) niin myös öisin, kun ei enää itse päässyt. En koskaan lakkaa suremasta häntä. Koskaan maailmasssa minulla ei ole ollut mitään niin ihanaa ja rakasta.(Minulla on sentään lapsiakin) Possu on äärimmäisen vaikeasti hoidettava sisätiloissa, lisäksi vaatelias, omapäinen, sitoo sinut tiukasti kotiin. Käytännössä ainoa harrastuksesi...ja paras ystäväsi.Vaistoaa mielialasi. Lohduttaa jos olet surullinen ja stressaantuu, jos olet vihainen. Itkeä et missään tapauksessa voi hänen nähtensä, pissi tulee heti lattialle Vanhempana muuttuu epäluuloiseksi,epäsosiaaliseksi,mustasukkaiseksi ja omaa perhettään vihaisesti suojelevaksi muilta (ei siis pidä vieraista) Hoito ja ulkoilu vie useita tunteja päivittäin. Vaatii suunnatonta kärsivällisyyttä, koska kaikki pitää selittää hänelle - muuten iskee silmitön paniikki.Samoin suostuttelu vie aikaa, väkisin ei hänen kanssaan voi toimia.Olen ollut vuosia minipossu-yhdistyksen toiminnassa, nythän se ei toimi enää. Possuja otettiin ja kun kasvoivat, haluttiin eroon. Koko ajan haettiin koteja hylätyille. Siksi ei poikasia teetetä juurikaan. Homma meni bisnekseksi ja niitä myytiin kerrostaloihin ilman hissiä ja muuten sopimattomiin paikkoihin. Kehotan miettimään tarkkaan ja ehdottomasti käymään possuperheessä.


      • minipossu fani
        Heli kirjoitti:

        Kyselit minipossuista. Minulla oli possu yhdeksän vuotta. Jouduttiin nukuttamaan viime syksynä, kun jalkojen nivelet eivät enää kestäneet ja 3 vuoden nivellääkitys lakkasi tehoamasta. Pari kuukautta nostimme hänet ylös sängystä,(85 kg) niin myös öisin, kun ei enää itse päässyt. En koskaan lakkaa suremasta häntä. Koskaan maailmasssa minulla ei ole ollut mitään niin ihanaa ja rakasta.(Minulla on sentään lapsiakin) Possu on äärimmäisen vaikeasti hoidettava sisätiloissa, lisäksi vaatelias, omapäinen, sitoo sinut tiukasti kotiin. Käytännössä ainoa harrastuksesi...ja paras ystäväsi.Vaistoaa mielialasi. Lohduttaa jos olet surullinen ja stressaantuu, jos olet vihainen. Itkeä et missään tapauksessa voi hänen nähtensä, pissi tulee heti lattialle Vanhempana muuttuu epäluuloiseksi,epäsosiaaliseksi,mustasukkaiseksi ja omaa perhettään vihaisesti suojelevaksi muilta (ei siis pidä vieraista) Hoito ja ulkoilu vie useita tunteja päivittäin. Vaatii suunnatonta kärsivällisyyttä, koska kaikki pitää selittää hänelle - muuten iskee silmitön paniikki.Samoin suostuttelu vie aikaa, väkisin ei hänen kanssaan voi toimia.Olen ollut vuosia minipossu-yhdistyksen toiminnassa, nythän se ei toimi enää. Possuja otettiin ja kun kasvoivat, haluttiin eroon. Koko ajan haettiin koteja hylätyille. Siksi ei poikasia teetetä juurikaan. Homma meni bisnekseksi ja niitä myytiin kerrostaloihin ilman hissiä ja muuten sopimattomiin paikkoihin. Kehotan miettimään tarkkaan ja ehdottomasti käymään possuperheessä.

        Hei
        haluasin minipossun mutta en tiedä mistä niitä saa?ajattelin vain että onko niissä todella paljon hoidettavaa ja sairastuuko ne helposti?Ja että yöllä voiko ne nukkua eri kerroksessa kuin muu perhe?Haluaisin minipossun niin kovasti...Ennen halusin koiran mutta nyt haluaisin minipossun ja pitäisin siitä todella hyvää huolta...Vaikka en tiedä miten sitä pitää hoitaa??


      • Kiira
        minipossu fani kirjoitti:

        Hei
        haluasin minipossun mutta en tiedä mistä niitä saa?ajattelin vain että onko niissä todella paljon hoidettavaa ja sairastuuko ne helposti?Ja että yöllä voiko ne nukkua eri kerroksessa kuin muu perhe?Haluaisin minipossun niin kovasti...Ennen halusin koiran mutta nyt haluaisin minipossun ja pitäisin siitä todella hyvää huolta...Vaikka en tiedä miten sitä pitää hoitaa??

        Kuunnelkaa nyt hyvät ihmiset itseänne, "haluaisin possun niin kovasti, tosin en kyllä tiedä niistä mitään", Voi luoja!
        Tottakai on hyvä homma ottaa mahdollisesta lemmikistä selvää ennen ostopäätöksen tekoa, mutta eikö tällainen palsta ole siihen tarkoitukseen hiukan huteralla pohjalla.
        Jos tosiaan mietit possun ostoa, soita farmareille tai meilaa jo possun omistavalle ihmiselle. Itse en minipossuista tiedä paljoakaan, omamme jouduttiin lopettamaan jo vuoden iässä. Sen verran heistä kuitenkin ehdin oppia, että rauhassa saa unohtaa kesäiset mökkireissut, sika kun ei veneeseen tule. Samalla voi heittää hyvästit festarikesälle, työ- tai opiskelupaikan vkl risteilyille, koko perheen kahden viikon perinteiselle lomamatkalle kaksi kertaa vuodessa jne. jne.
        Itsellä on tällä hetkellä kolme koiraa, mutta yksi possu rajottaa ja hallitsee elämää paljon enemmän kuin kolme possun kokoista koiraani yhteensä!
        Possusta saa, kuten joku täällä jo sanio, mitä ihanimman toverin, mutta se vaatii sinulta työtä. Paljon kovaa työtä ja piiiiitkää pinnaa!

        En tarkoita olla kirjotuksellani kyyninen tai halveksiva, tarkoitan vain, että tutustukaa kunnolla siihen mitä olette ottamassa, on se sitten possu tai koira, miettikää elämäänne kymmenen vuotta eteenpäin. Asutko yksin, lähdetkö opiskelemaan, vaatiiko työpaikkasi mahdollista muuttoa kahden vuoden välein, tuleeko sinulle ehkä lapsia jne..
        Esim avioero on possulle kova paikka siinä missä lapsillekin.

        Miettikääpä sitä.


      • pikku tyttö
        Heli kirjoitti:

        Kyselit minipossuista. Minulla oli possu yhdeksän vuotta. Jouduttiin nukuttamaan viime syksynä, kun jalkojen nivelet eivät enää kestäneet ja 3 vuoden nivellääkitys lakkasi tehoamasta. Pari kuukautta nostimme hänet ylös sängystä,(85 kg) niin myös öisin, kun ei enää itse päässyt. En koskaan lakkaa suremasta häntä. Koskaan maailmasssa minulla ei ole ollut mitään niin ihanaa ja rakasta.(Minulla on sentään lapsiakin) Possu on äärimmäisen vaikeasti hoidettava sisätiloissa, lisäksi vaatelias, omapäinen, sitoo sinut tiukasti kotiin. Käytännössä ainoa harrastuksesi...ja paras ystäväsi.Vaistoaa mielialasi. Lohduttaa jos olet surullinen ja stressaantuu, jos olet vihainen. Itkeä et missään tapauksessa voi hänen nähtensä, pissi tulee heti lattialle Vanhempana muuttuu epäluuloiseksi,epäsosiaaliseksi,mustasukkaiseksi ja omaa perhettään vihaisesti suojelevaksi muilta (ei siis pidä vieraista) Hoito ja ulkoilu vie useita tunteja päivittäin. Vaatii suunnatonta kärsivällisyyttä, koska kaikki pitää selittää hänelle - muuten iskee silmitön paniikki.Samoin suostuttelu vie aikaa, väkisin ei hänen kanssaan voi toimia.Olen ollut vuosia minipossu-yhdistyksen toiminnassa, nythän se ei toimi enää. Possuja otettiin ja kun kasvoivat, haluttiin eroon. Koko ajan haettiin koteja hylätyille. Siksi ei poikasia teetetä juurikaan. Homma meni bisnekseksi ja niitä myytiin kerrostaloihin ilman hissiä ja muuten sopimattomiin paikkoihin. Kehotan miettimään tarkkaan ja ehdottomasti käymään possuperheessä.

        Paljonko minipossut maksaa?
        Mistä saa tietoa ketkä myy niitä?


      • kahden possun omistaja
        Heli kirjoitti:

        Kyselit minipossuista. Minulla oli possu yhdeksän vuotta. Jouduttiin nukuttamaan viime syksynä, kun jalkojen nivelet eivät enää kestäneet ja 3 vuoden nivellääkitys lakkasi tehoamasta. Pari kuukautta nostimme hänet ylös sängystä,(85 kg) niin myös öisin, kun ei enää itse päässyt. En koskaan lakkaa suremasta häntä. Koskaan maailmasssa minulla ei ole ollut mitään niin ihanaa ja rakasta.(Minulla on sentään lapsiakin) Possu on äärimmäisen vaikeasti hoidettava sisätiloissa, lisäksi vaatelias, omapäinen, sitoo sinut tiukasti kotiin. Käytännössä ainoa harrastuksesi...ja paras ystäväsi.Vaistoaa mielialasi. Lohduttaa jos olet surullinen ja stressaantuu, jos olet vihainen. Itkeä et missään tapauksessa voi hänen nähtensä, pissi tulee heti lattialle Vanhempana muuttuu epäluuloiseksi,epäsosiaaliseksi,mustasukkaiseksi ja omaa perhettään vihaisesti suojelevaksi muilta (ei siis pidä vieraista) Hoito ja ulkoilu vie useita tunteja päivittäin. Vaatii suunnatonta kärsivällisyyttä, koska kaikki pitää selittää hänelle - muuten iskee silmitön paniikki.Samoin suostuttelu vie aikaa, väkisin ei hänen kanssaan voi toimia.Olen ollut vuosia minipossu-yhdistyksen toiminnassa, nythän se ei toimi enää. Possuja otettiin ja kun kasvoivat, haluttiin eroon. Koko ajan haettiin koteja hylätyille. Siksi ei poikasia teetetä juurikaan. Homma meni bisnekseksi ja niitä myytiin kerrostaloihin ilman hissiä ja muuten sopimattomiin paikkoihin. Kehotan miettimään tarkkaan ja ehdottomasti käymään possuperheessä.

        hei,
        Asumme maalaistalossa ja meillä oli 10 vuotta kolmen possun ryhmä, josta yksi kuoli 9 vuoden iässä äkilliseen sydämen pysähdykseen. Mikäli maailmala liikkuu hylkäysuhan alla olevia, uutta kotia etsiviä possuja, voisimme jossakin vaiheessa ajatella sijoituskodiksi ryhtymistä.


      • micropig

        löytyy; Britanniasta löytyy useita kasvattajia. Lähempää ei tietääkseni löydy. Sinne siis ottamaan yhteyttä!


      • piggy---
        Kiira kirjoitti:

        Kuunnelkaa nyt hyvät ihmiset itseänne, "haluaisin possun niin kovasti, tosin en kyllä tiedä niistä mitään", Voi luoja!
        Tottakai on hyvä homma ottaa mahdollisesta lemmikistä selvää ennen ostopäätöksen tekoa, mutta eikö tällainen palsta ole siihen tarkoitukseen hiukan huteralla pohjalla.
        Jos tosiaan mietit possun ostoa, soita farmareille tai meilaa jo possun omistavalle ihmiselle. Itse en minipossuista tiedä paljoakaan, omamme jouduttiin lopettamaan jo vuoden iässä. Sen verran heistä kuitenkin ehdin oppia, että rauhassa saa unohtaa kesäiset mökkireissut, sika kun ei veneeseen tule. Samalla voi heittää hyvästit festarikesälle, työ- tai opiskelupaikan vkl risteilyille, koko perheen kahden viikon perinteiselle lomamatkalle kaksi kertaa vuodessa jne. jne.
        Itsellä on tällä hetkellä kolme koiraa, mutta yksi possu rajottaa ja hallitsee elämää paljon enemmän kuin kolme possun kokoista koiraani yhteensä!
        Possusta saa, kuten joku täällä jo sanio, mitä ihanimman toverin, mutta se vaatii sinulta työtä. Paljon kovaa työtä ja piiiiitkää pinnaa!

        En tarkoita olla kirjotuksellani kyyninen tai halveksiva, tarkoitan vain, että tutustukaa kunnolla siihen mitä olette ottamassa, on se sitten possu tai koira, miettikää elämäänne kymmenen vuotta eteenpäin. Asutko yksin, lähdetkö opiskelemaan, vaatiiko työpaikkasi mahdollista muuttoa kahden vuoden välein, tuleeko sinulle ehkä lapsia jne..
        Esim avioero on possulle kova paikka siinä missä lapsillekin.

        Miettikääpä sitä.

        mitä hittoa menit possun ostamaan! Et tainnut itse tietää alunperin mitä possun pitäminen vaatii? Se vaatii paljon aikaa ja rakkautta, ja TIETÄMYSTÄ! Possua kun ei jätetä noin vain minne tahansa kun itse haluaa lähteä vapaalle. Eläinhoitolat on myös keksitty, et tainnut tietää? Sinne voi possun viedä jos itse haluaa sen hoidosta vapaata. Ei kuitenkaan kannata hankkia possua jos ei tiedä mitä kaikkea siitä seuraa.


      • Tykkään possuista
        Heli kirjoitti:

        Kyselit minipossuista. Minulla oli possu yhdeksän vuotta. Jouduttiin nukuttamaan viime syksynä, kun jalkojen nivelet eivät enää kestäneet ja 3 vuoden nivellääkitys lakkasi tehoamasta. Pari kuukautta nostimme hänet ylös sängystä,(85 kg) niin myös öisin, kun ei enää itse päässyt. En koskaan lakkaa suremasta häntä. Koskaan maailmasssa minulla ei ole ollut mitään niin ihanaa ja rakasta.(Minulla on sentään lapsiakin) Possu on äärimmäisen vaikeasti hoidettava sisätiloissa, lisäksi vaatelias, omapäinen, sitoo sinut tiukasti kotiin. Käytännössä ainoa harrastuksesi...ja paras ystäväsi.Vaistoaa mielialasi. Lohduttaa jos olet surullinen ja stressaantuu, jos olet vihainen. Itkeä et missään tapauksessa voi hänen nähtensä, pissi tulee heti lattialle Vanhempana muuttuu epäluuloiseksi,epäsosiaaliseksi,mustasukkaiseksi ja omaa perhettään vihaisesti suojelevaksi muilta (ei siis pidä vieraista) Hoito ja ulkoilu vie useita tunteja päivittäin. Vaatii suunnatonta kärsivällisyyttä, koska kaikki pitää selittää hänelle - muuten iskee silmitön paniikki.Samoin suostuttelu vie aikaa, väkisin ei hänen kanssaan voi toimia.Olen ollut vuosia minipossu-yhdistyksen toiminnassa, nythän se ei toimi enää. Possuja otettiin ja kun kasvoivat, haluttiin eroon. Koko ajan haettiin koteja hylätyille. Siksi ei poikasia teetetä juurikaan. Homma meni bisnekseksi ja niitä myytiin kerrostaloihin ilman hissiä ja muuten sopimattomiin paikkoihin. Kehotan miettimään tarkkaan ja ehdottomasti käymään possuperheessä.

        Hirveää, että joku ottaa vastuuttomasti lemmikin ja haluaa siitä eroon, kun se kasvaa! Senhän voi syödäkin!!


      • --------------------

        keltaisesta pörssistä voi ostaa nuoria mini possuja :D


      • Anonyymi
        minipossu fani kirjoitti:

        Hei
        haluasin minipossun mutta en tiedä mistä niitä saa?ajattelin vain että onko niissä todella paljon hoidettavaa ja sairastuuko ne helposti?Ja että yöllä voiko ne nukkua eri kerroksessa kuin muu perhe?Haluaisin minipossun niin kovasti...Ennen halusin koiran mutta nyt haluaisin minipossun ja pitäisin siitä todella hyvää huolta...Vaikka en tiedä miten sitä pitää hoitaa??

        Kannattaa perehtyä hoitoon ennen ostamista.
        Minipossuilla kun on hyvä antaa monenlaista suuhun pantavaa, ja aitaus kautta eli tilat on hyvä tietää ennen ostoa.


    • possun omistaja

      Hei !
      Minulla on itsellä minipossu. vaaleanruskean värinen. en suosittele, sillä se on todella vaikea hoidettava. osaa olla todella hankala, joskus tosi harvoin löydän siitä myös jotain positiivisia puolia. röhkii liikaa, mutta ajattelin antaa sen pois kunhan vain löydän sopivan omistajan. söpöhän se on, mutta ei kannata uhrata aikaa ja rahaa sellaiseen !

      • -jaana

        Siis saako sellaisia minipossuja mistään, jotka eivät kasvaisi niin isoiksi..? (Eli n.metrin korkuisiksi) Siis riippuuko niiden koko rodusta? Mä oon jo pitkään haaveillut minipossusta :) Miksi et itse halua pitää sitä possua, onko se oikeasti niin hanakala tapaus? :) Minkä ikäinen se on? Osaatko sanoa paljon minipossut suunnilleen maksavat ja viihtyvätkö kerrostaloasunnossa? :O Haluaisin niin kovasti sellaisen!


      • possun omistaja
        -jaana kirjoitti:

        Siis saako sellaisia minipossuja mistään, jotka eivät kasvaisi niin isoiksi..? (Eli n.metrin korkuisiksi) Siis riippuuko niiden koko rodusta? Mä oon jo pitkään haaveillut minipossusta :) Miksi et itse halua pitää sitä possua, onko se oikeasti niin hanakala tapaus? :) Minkä ikäinen se on? Osaatko sanoa paljon minipossut suunnilleen maksavat ja viihtyvätkö kerrostaloasunnossa? :O Haluaisin niin kovasti sellaisen!

        Meillä on possu ja se on hankala ja niin paras samaan aikaan! Pidämme itse lemmikistämme todella paljon enkä vaihtaisi mihinkään hyviä enkä pahoja hetkiä. Itse asumme omakotitalossa ja olen sitä mieltä että omakotitalo tai iso rivitalon piha on mielestäni ainoa oikea vaihtoehto porsaalle. Kesäisin pihassa tarvitsee esimerkiksi olla mutakylpy paikka jottei possu pääsee suojaamaan nahkansa helteillä.
        Hankaluudesta sen verran että meillä on käynyt muutamat "possun haluajat" kylässä katsomassa, mutta kukaan ei ole vielä possuun päätynyt. Suosittelen niille joilla on kärsivällisyyttä, voimia (fyysistäkin, hehheh) ja paljon rakkautta/aikaa jaettavaksi.


        tuonne kannatta mennä lukemaan infoa:

        http://www.geocities.com/minipossut/

        p.s. mitä lomiin tulee, kävin itse viime vuonna kolmesti italiassa, joten ei kaikki nyt niin vaikeaa ole!


      • suvihuvi
        possun omistaja kirjoitti:

        Meillä on possu ja se on hankala ja niin paras samaan aikaan! Pidämme itse lemmikistämme todella paljon enkä vaihtaisi mihinkään hyviä enkä pahoja hetkiä. Itse asumme omakotitalossa ja olen sitä mieltä että omakotitalo tai iso rivitalon piha on mielestäni ainoa oikea vaihtoehto porsaalle. Kesäisin pihassa tarvitsee esimerkiksi olla mutakylpy paikka jottei possu pääsee suojaamaan nahkansa helteillä.
        Hankaluudesta sen verran että meillä on käynyt muutamat "possun haluajat" kylässä katsomassa, mutta kukaan ei ole vielä possuun päätynyt. Suosittelen niille joilla on kärsivällisyyttä, voimia (fyysistäkin, hehheh) ja paljon rakkautta/aikaa jaettavaksi.


        tuonne kannatta mennä lukemaan infoa:

        http://www.geocities.com/minipossut/

        p.s. mitä lomiin tulee, kävin itse viime vuonna kolmesti italiassa, joten ei kaikki nyt niin vaikeaa ole!

        Hei,
        olen tutustunut Suomen Minipossuyhdistyksen sivuihin ja harmikseni nyt kuulen ettei sitä enää ole - lähetin nimittäin kyselyn mahdollisuudesta vierailla minipossu "pr-perheessä" tai jospa saisin lisätietoja possujen kasvattajista eli paikasta josta possun voisi itselleen ostaa.
        Mistäköhän saisin lisätietoa?
        Kiitos,
        Suvi.


      • -minipossu

        Minusta on tyhmää kun ensin otetaan minipossu ja sitten heitetään pois!Miettikää siis ennen kuin otatte!!!


      • seppo1

        Järkeä ottaa possu, jos ei pidä niistä! Aika vastuutonta!


    • Kixze

      Meille tulee minipossu tässä loppuvuoden aikana, tervetuloa sitten katsomaan miten se pärjää 3laumanvartija koiran kanssa, ja onko se sen kokoinen että sisätiloissa voi pitää(siis jos tulet ensivuoden puolla kylää;)
      Me asumme Ok-talossa, kaupungissaMaalla, joten sen saa ulkorakennukseen asumaan kun se on täysikasvunen :)

      • pajala

        Morjens!
        Mistä ostat minipossusi? Saanko kysyä...
        Me haaveillaan kanssa semmonen mutta en ole löytänyt Suomesta yhtään minipossua... Rutotsistä kyllä.

        Terv. Maria


      • kixze
        pajala kirjoitti:

        Morjens!
        Mistä ostat minipossusi? Saanko kysyä...
        Me haaveillaan kanssa semmonen mutta en ole löytänyt Suomesta yhtään minipossua... Rutotsistä kyllä.

        Terv. Maria

        keltaisessa pörssissä oli porsaita myynnissä :) sieltä meille tuli :)


      • RanuanMiika
        kixze kirjoitti:

        keltaisessa pörssissä oli porsaita myynnissä :) sieltä meille tuli :)

        Hei! Olen kans vakavasti harkinnut possun ottoa. Kuinkako teillä on onnistunut? Oon ettiny tiatoa mahd. paljon. ja mitä enemmän lukee ni rupee ihmisten puheista tuntuun, että minipossun pitäminen on liki mahdotonta sisätiloissa. Kuinka teillä on koirien kanssa sopeutunut? Ittellä vuosi ja kolme kuukautinen tanskandoggi ja asun pohjois-suomessa rivitalossa, joten maata ja mantua riittäisi kyllä missä kesäpäivät tallustella sitten kimpassa, mutta onko se niin kun olen lukenut, että sisätiloissa voipi olla hankalat paikat. Ovatko niin kovia tuhoamaan kun ihmiset puhuvat?? entäs se äänekkyys?? Vaikkakin motivoinnistahan se ainakin koirilla on kiinni.


      • mietimpä vaan..

        luin viestis ja kun oon aatellu minipossua, ni voisko sitä teiän omaa tulla kattoo?


      • kyselen

        mistä ostat ton minipossun


      • _Kirsi_
        mietimpä vaan.. kirjoitti:

        luin viestis ja kun oon aatellu minipossua, ni voisko sitä teiän omaa tulla kattoo?

        Heips, meillä possu ollut nyt yli vuoden, hauska kaveri :)
        Koirien kanssa tullut aina juttuun, sekä sisällä asustaa, vielä ei ole sisällä ollut ongelmia, paitsi ruoka-aikaan.. koirat haluavat possun ruuat&possu koirien, ja tässä vaihdossa meinaa taisteluita tulla.
        Sekä possu haluaa _aina_ olla koirien touhuissa mukana.. ja koirat ei aina tajua miksi toi eläin tunkee taas heidän juttuihinsa mukaan.. esim possu pöllii lelut/ tulee "puremaan" kun koirat leikkii ja repii toisiaan jne :)
        jotain kuvia löytyy Pinki possusta www.srobrt.suntuubi.com


    • Tyttö -95

      Minipossut ovat hyvin itsenäisiä ja touhukkaita otuksia. Ne haluavat olla mukana kaikissa mukavissa tapahtumissa, epämiellyttäviin juttuihin niitä on lähes mahdotonta taivutella. Rokotukset, sorkanleikkuu tai lääkkeiden anto ovatkin aina suurta taistelua, rapsuteltavana tai hierottavana possu jaksaisi kyllä olla paikallaan vaikka loputtomiin.
      Possut ovat hyvin tarkkoja rutiineista. Meillä on esimerkiksi tapana possutalon päivittäisen siivouksen yhteydessä tuoda possujen makuupaikalle siivu heinää, mitä possut narskuttelevat mielellään. Jos heinäntuonti unohtuu, seuraa mielenosoitus.    "Juicet" nukkumassa sängyssään lämpölamppujen alla
      Possut repivät kaikki irtoavat viltit ja matot rullalle ja saattavatpa vielä pissata tai kakata puhtaiden vilttien päälle. Heinän tuontia ei siis kannata unohtaa. Muuten possut ovat sisäsiistejä, pissat ja kakat tulevat aina samaan paikkaan.
      Minipossumme vaihtavat karvansa kerran vuodessa. Alkukesästä pitkä, jäykkä karva alkaa irrota ja possut ovat n. 2 viikkoa rumimmillaan. Viimeiseksi irtoaa niskaharja. Kaljuna kautena kutsumme possuja yhteisnimellä Juicet. Pian uusi sänki alkaa kuitenkin kasvaa ja possut muuttuvat jälleen tyttömäisiksi.
      Possutytöt erottaa toisistaan parhaiten luonteen perusteella: Linda on pomo, tulee ensimmäisenä luokse ja pomottaa Lolaa. Linda on myös hiukan isompi, leveäposkisempi ja sen etusorkat kasvavat hiukan "suksimaisesti".    Lola-possu

      • tyutä

        hei tiedätkö mistä minipossun voi ostaa suomesta ja paljonko se maksaa


    • Miksulannipsu

      Hei! mulla ei kyllä ole mini possua koska mietin hankkia kanssa sellaisen vaikka meillä on jo suunnilleen sanottuna eläintarha. Nimittäin meillä on 2 kania, 1 gerbiili, 1 lisko, ja 2 kakaduuta (eli papukaijaa) mutta olen aina toivonut mini possua tiedätkö mistä niitä pystyisi ostamaan.

      • Eläintarha

        Eihän tuo vielä mitään. Kaverini asuu kerrostalossa ja hänellä lemmikkenä 2 kania, 3 hiirtä, 2 marsua, 3 koiraa, 2 undulaattia.


    • kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...

      minipossut on söpöjä!ottaisin sellasen jos ne ei tuottais allergiaaaaaaaaaaaa.mut ne on silti söpöjä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

      • dsdsdssdds

        "Hei! mulla ei kyllä ole mini possua koska mietin hankkia kanssa sellaisen vaikka meillä on jo suunnilleen sanottuna eläintarha. Nimittäin meillä on 2 kania, 1 gerbiili, 1 lisko, ja 2 kakaduuta (eli papukaijaa) mutta olen aina toivonut mini possua tiedätkö mistä niitä pystyisi ostamaan."

        Voi gerbiili parka, gerbiilejä pitää olla vähintään kaksi, ne ovat laumaeläimiä ehdottomasti ja masentuvat muuten! Et selvästikään osaa hoitaa eläimiäsi tai etsiä tietoa jos et tuotakaan tiennyt. Toivottavasti et saa "mini"possua.


      • toisen eläintarhan omistaja...
        dsdsdssdds kirjoitti:

        "Hei! mulla ei kyllä ole mini possua koska mietin hankkia kanssa sellaisen vaikka meillä on jo suunnilleen sanottuna eläintarha. Nimittäin meillä on 2 kania, 1 gerbiili, 1 lisko, ja 2 kakaduuta (eli papukaijaa) mutta olen aina toivonut mini possua tiedätkö mistä niitä pystyisi ostamaan."

        Voi gerbiili parka, gerbiilejä pitää olla vähintään kaksi, ne ovat laumaeläimiä ehdottomasti ja masentuvat muuten! Et selvästikään osaa hoitaa eläimiäsi tai etsiä tietoa jos et tuotakaan tiennyt. Toivottavasti et saa "mini"possua.

        Gerbiili tosiaanki tarrtee kaverin, mutta Miksulannipsun viestistä ei näy koko tilannetta. Itselläni oli 2 gerbiiliä, veljekset Viuhti ja Tiuhti, mutta sitten Tiuhti kuoli (R.I.P. kulta


      • Viisain
        toisen eläintarhan omistaja... kirjoitti:

        Gerbiili tosiaanki tarrtee kaverin, mutta Miksulannipsun viestistä ei näy koko tilannetta. Itselläni oli 2 gerbiiliä, veljekset Viuhti ja Tiuhti, mutta sitten Tiuhti kuoli (R.I.P. kulta

        Onhan noissa minipossuissa se hyvä puoli, jos se kasvaa liian isoksi niin sen voi syödä.


      • en oo tyytyväinen):
        Viisain kirjoitti:

        Onhan noissa minipossuissa se hyvä puoli, jos se kasvaa liian isoksi niin sen voi syödä.

        mitä sä ´´viisain´´ sanoit!? Oletpa kauhea ihminen, toivottavasti sinulla ei ole lemmikkejä! Surkeaa keinottelua tommonen! yrität varmaan olla hauskakin?!


      • Satan and hell
        en oo tyytyväinen): kirjoitti:

        mitä sä ´´viisain´´ sanoit!? Oletpa kauhea ihminen, toivottavasti sinulla ei ole lemmikkejä! Surkeaa keinottelua tommonen! yrität varmaan olla hauskakin?!

        Ihminen on ruokaketjun huipulla ja sillä oikeudella saa syödä kaikki jotka eivät sitä voi estää, mukaanlukien vaikka sen minipossun sitten. Tässä nyt sitten varmaan alkaa joku itkemään että "miltäs tuntuisi jos sinut tulisi joku syömään", kerron teille nyt, että en tiedä, enkä varmaan saakkaan tietää, koska olen täällä ruokaketjun huipulla nauramassa partaani. Älkää oikeasti viitsikö olla tuollaisia.


      • en oo tyytyväinen):
        Satan and hell kirjoitti:

        Ihminen on ruokaketjun huipulla ja sillä oikeudella saa syödä kaikki jotka eivät sitä voi estää, mukaanlukien vaikka sen minipossun sitten. Tässä nyt sitten varmaan alkaa joku itkemään että "miltäs tuntuisi jos sinut tulisi joku syömään", kerron teille nyt, että en tiedä, enkä varmaan saakkaan tietää, koska olen täällä ruokaketjun huipulla nauramassa partaani. Älkää oikeasti viitsikö olla tuollaisia.

        no, mä en ainakaan söis lemmikkiä jota rakastan, toisi kuin eräät ilmeisesti... _`` toi on tommonen ''just'' hymiö


      • portwe
        en oo tyytyväinen): kirjoitti:

        no, mä en ainakaan söis lemmikkiä jota rakastan, toisi kuin eräät ilmeisesti... _`` toi on tommonen ''just'' hymiö

        hei tiedätkö mistä minipossun voi ostaa suomesta ja paljonko se maksaa


      • kolmen marsun mamma
        toisen eläintarhan omistaja... kirjoitti:

        Gerbiili tosiaanki tarrtee kaverin, mutta Miksulannipsun viestistä ei näy koko tilannetta. Itselläni oli 2 gerbiiliä, veljekset Viuhti ja Tiuhti, mutta sitten Tiuhti kuoli (R.I.P. kulta

        Äly hoi. Täälä moittimassa toisten gerbiilejä, jos itsellä on vain yksi marsu! Marsu on myös ehdoton laumaeläin ja lakikin sanoo, että niitä pitäisi olla kaksi vähintään! Käy marsuasi sääliksi :(


    • help!

      asun omakotitalossa ja meillä on iiso piha mutta meillä jää talo AINA arkipäivisin tyhjilleen 6 tunniks haittaisko se possua? ja voiko ne laittaa asumaan pihalle? jos rakentaa sinne niille jonku hökkelin? kiitos avusta jo etukäteen! :)

    • &

      olen itsekkin kiinnostunut minipossuista ja haluaisin sellaisen minipossut ovat kyllä vaativia eläimiä ja voivat sopeutua miuden eläimien kanssa ne syovät kaikkea mitä annetaan esim,perunoita,perunan kuoria ja melkein mitävaan

      • Alexandra90

        Täysikasvuisen minisian säkäkorkeus on noin 50 senttiä, pituus metri ja paino 60 – 80 kiloa.

        Luonteeltaan minisiat ovat sosiaalisia, älykkäitä, uteliaita ja erittäin voimakastahtoisia. Ne saattavat suhtautua uusiin tilanteisiin epäluuloisesti.

        Minisika on laumaeläin: jos sillä ei ole seuranaan toista minisikaa, se leimautuu ihmisiin tai muihin eläimiin.

        Minisika röhkii ja seurustelee isäntäväkensä kanssa, mutta toisaalta myös haluaa olla omassa rauhassaan. Possun elämän kaksi tärkeintä asiaa ovat syöminen ja nukkuminen. Niitä ei ohita mikään.

        Onnellisin possu on maalla, missä se voi olla vapaana ja omassa tarhassaan. Minisika soveltuu tietyin rajoituksin myös kaupunkilemmikiksi, mutta vaatii omistajalta paljon. Sen kanssa on ulkoiltava kelloon katsomatta. Läheltä on löydyttävä rauhallinen paikka, missä possu voi kesällä syödä ruohoa ja tonkia maata rauhassa.

        Minisika on hyvin rauhallinen eläin, joten se soveltuu myös sisälemmikiksi. Koska se on tyytyväinen elämäänsä saatuaan mahansa täyteen ruokaa, tyytyy se sen jälkeen nukkumaan ja seurustelemaan perheensä kanssa.

        Minisikoja kasvattavat Suomessa possuharrastajat. Pikkupossu maksaa 100 eurosta ylöspäin. Suomen Minipossuyhdistyksessä ylläpidetään kasvattajarekisteriä. Sen kautta saa tietoa uusista possupahnueista. Yhdistys seuraa kasvattajien toimintaa. Rekisteröidyt kasvattajat ovat sitoutuneet noudattamaan yhdistyksen laatimia eettisiä ohjeita.


      • minipossu
        Alexandra90 kirjoitti:

        Täysikasvuisen minisian säkäkorkeus on noin 50 senttiä, pituus metri ja paino 60 – 80 kiloa.

        Luonteeltaan minisiat ovat sosiaalisia, älykkäitä, uteliaita ja erittäin voimakastahtoisia. Ne saattavat suhtautua uusiin tilanteisiin epäluuloisesti.

        Minisika on laumaeläin: jos sillä ei ole seuranaan toista minisikaa, se leimautuu ihmisiin tai muihin eläimiin.

        Minisika röhkii ja seurustelee isäntäväkensä kanssa, mutta toisaalta myös haluaa olla omassa rauhassaan. Possun elämän kaksi tärkeintä asiaa ovat syöminen ja nukkuminen. Niitä ei ohita mikään.

        Onnellisin possu on maalla, missä se voi olla vapaana ja omassa tarhassaan. Minisika soveltuu tietyin rajoituksin myös kaupunkilemmikiksi, mutta vaatii omistajalta paljon. Sen kanssa on ulkoiltava kelloon katsomatta. Läheltä on löydyttävä rauhallinen paikka, missä possu voi kesällä syödä ruohoa ja tonkia maata rauhassa.

        Minisika on hyvin rauhallinen eläin, joten se soveltuu myös sisälemmikiksi. Koska se on tyytyväinen elämäänsä saatuaan mahansa täyteen ruokaa, tyytyy se sen jälkeen nukkumaan ja seurustelemaan perheensä kanssa.

        Minisikoja kasvattavat Suomessa possuharrastajat. Pikkupossu maksaa 100 eurosta ylöspäin. Suomen Minipossuyhdistyksessä ylläpidetään kasvattajarekisteriä. Sen kautta saa tietoa uusista possupahnueista. Yhdistys seuraa kasvattajien toimintaa. Rekisteröidyt kasvattajat ovat sitoutuneet noudattamaan yhdistyksen laatimia eettisiä ohjeita.

        MINIPOSSUT OVAT PARHAITA


      • Salainen_Agentti
        minipossu kirjoitti:

        MINIPOSSUT OVAT PARHAITA

        Onko minipossun liha yhtä hyvää kuin tavallisen sian? Jos tuollaisen röhkijän ottaisi lemmikiksi ja laittaisi sitten hyötykäyttöön kun aika siitä jättää? Tai vaihtoehtoisesti ottaisi pienimuotoisen minipossufarmin ja hyödyntäisi "ylituoton" aina suoraan ruokapöytään?


      • voi elämä
        Salainen_Agentti kirjoitti:

        Onko minipossun liha yhtä hyvää kuin tavallisen sian? Jos tuollaisen röhkijän ottaisi lemmikiksi ja laittaisi sitten hyötykäyttöön kun aika siitä jättää? Tai vaihtoehtoisesti ottaisi pienimuotoisen minipossufarmin ja hyödyntäisi "ylituoton" aina suoraan ruokapöytään?

        Ei ne mitään minipossuja ole.Itse olen nähnyt lähes 100 kiloisen.Oli järkyttävä ilmestys kun mennä töpötti hissukseen eteenpäin,nahka roikkui muutenkin pienien silmien päällä.Nuo eivät ole mitään lemmikkejä vaan oikeasti syötäviä sikoja, eivät vaan kasva niis isoiksi kuin nämä liharotuiset.Tuokin,joka kerti 85 kiloista possuaan rakastaneensa,siis kantoi sitä ulos kun ei enään pystynyt kävelemään.Onko se oikeaa eläinrakkautta,kysyn vaan?Mun mielestä ihan sairasta pitää eläintä,joka ei pääse liikkumaan kunnolla.Lisäksi ne usein lihotetaan järkyttävän kokoisisksi ja kasvaahan ne muutenkin.Ota vaikka marsu,se on pieni ja kiva ja aika viisaskin.Ja senkin voi syödä jos nälänhätä yllättää.


      • lucantis
        voi elämä kirjoitti:

        Ei ne mitään minipossuja ole.Itse olen nähnyt lähes 100 kiloisen.Oli järkyttävä ilmestys kun mennä töpötti hissukseen eteenpäin,nahka roikkui muutenkin pienien silmien päällä.Nuo eivät ole mitään lemmikkejä vaan oikeasti syötäviä sikoja, eivät vaan kasva niis isoiksi kuin nämä liharotuiset.Tuokin,joka kerti 85 kiloista possuaan rakastaneensa,siis kantoi sitä ulos kun ei enään pystynyt kävelemään.Onko se oikeaa eläinrakkautta,kysyn vaan?Mun mielestä ihan sairasta pitää eläintä,joka ei pääse liikkumaan kunnolla.Lisäksi ne usein lihotetaan järkyttävän kokoisisksi ja kasvaahan ne muutenkin.Ota vaikka marsu,se on pieni ja kiva ja aika viisaskin.Ja senkin voi syödä jos nälänhätä yllättää.

        Se riippuu ihan että onko sulla EU hyväksytty syötäväks kasvatettava sika vai lemmikiksi myytävä. Ja lihavuus riippuu rodusta. Ja suomessa tunnetuin "minipossu" on alunperin vietnamista tuotu ja kasvatettu syötäväks koska on pieni mut lihava. Ja viel et mä en oo ikinä dikannu jyriöistä, mut en mä menny mun kavereita arvostelee koska olin ite kissaihmisiä. Et jokane pitäköön mölyt mahassaan ja aatelkoon muitenki tunteita. Ja jos haluu jonku hillerinsä grillata ni antamennä vaan!


    • rahastuskeino

      on huijausta.
      Niille pitää syöttää minipossujen ruokaa jotta eivät kasva. Siltikin se on vaan noin 20 cm. matalampi kuin iso. Joten hommaa iso ja jos haluut siitä pari kiloo kevyemmän niin miniruokaa kaukaloon

    • oikosulkuu

      Mistä täältä suomesta saa ostettua mini possun??? (::

    • ameeeeba

      Minipossu Suomessa yleensä on Vietnamilainen Roikkovatsasika, jonka aikuispaino voi lähennellä sataa kiloa, yleensä kuitenkin 80 kiloa. Eli minejä nämä ei ole, muuta kuin keskenkasvuisina.
      Ruotsissa myydään jotakin minimpää rotua, mutta siinä on omat kommervenkkinsä, että saa sen possun tänne..

      SIka ei kuulu ihmisasutukseen. Ei edes mini. Sika kuuluu sille tarkoitettuun eläinsuojaan. Ja sika on laumaeläin, onnellinen toisen possun kanssa.
      Sika on siisti eläin. Se tekee tarpeensa yhteen nurkkaan. Ainoastaan silloin sika on "sikamainen" kun omistaja ei viitsi siivota, eli oikeastaan omistaja se sika on ;)

      Sika on myös hyvin älykäs eläin. Ne oppii avaamaan ovet, jos ei laita kunnolla kiinni. Nillä on hyvin vahva kärsä, joilla ne tönkii maata ja kaikkea mahdollista. Sian voi opettaa myös istumaan, antamaan sorkkaa, yms.
      Ulkoiluttaa voi valjaissa, mutta useimmat possut ei siitä pidä. Siksi niille rakennettu aitaus olisi parhain ulkoilutus muoto.
      Osaavat äännellä ja KOVAA. Etenkin kiukku-kiljaisut on hirveitä.

      Lemmikki minisian ja lihasian ero on koossa, ruumiinrakenteessa ja luonteessa. Minisika on lihasikaa pienempi ja lyhytjalkaisempi, joten ovat hyvin herkkiä lihomaan. Lihasika on iso ja solakampi. Lihasika on hyvin vaikea käsitellä amatöörin. Sioilla (myös mineillä) on hyvin terävät hampaat, joilla ne saa kumisaappaan helposti puhkaistua - odota vaan kun äkäistynyt possu puree sinua nilkasta, kun olet ulkona ilman kenkiä..
      Minisika on siis lemmikkimäisempi kuin lihasika.

      Totta joo. Jotkut (idiootit) pitää minisikaa kotitaloudessaan sisällä. Ei ole hyvä se. Ihmisasutuksen lämpötila on noin 22-25 astetta. Mikäköhän on eläintenpitopaikan? Korkeintaan 15, mielummin alle.

      "Älä päde jos et tiedä" kuuluu kohta. Eläintenhoitajan ja maatalousyrittäjän perustutkinnot alla. Olen hoitanut eniten näitä Vitnamilaisia roikkomahoja (eläinrääkkäystapauksia), mutta myös lihasikoja, villasikoja ja villisikoja.

      Minisika ei ole lemmikkieläin, vaan KOTIELÄIN, kuten kanat, ankat, kalkkunat, hevoset, lehmät, lampaat, vuohet...

    • Solbackenin MP
    • mini_possu

      myytäiskö näitä minisikoja jossain pirkanmaalla?

    • butcher 69

      Kokemuksia löytyy possusta! Suosittelen ottamaan jos vain tekee mieli. Ensimmäinen possu oli vähän aikaa ja oli niin hankala sekä äänekäs tapaus, että hermot paloivat. Ajattelin antaa possun pois, mutta mietin, että kukaan ei voisi saada mitään positiivista aikaan tämän edes menneen possun kanssa. Joten päätin itse lopettaa kyseisen elukan. Laitoin kylmäks ja tämän jälkeen paistoin sorkkineen päivineen. Sika 2 tuli taloon ja parin viikon jälkeen huomasin, että tämä kyseinen sika on kehitysvammainen. Motoriikka ei pelannut ja maha laahasi jatkuvasti maata kuola jälkeä jättäen. Annoin possun enolle joka säästyi viime jouluna joulukinkun ostolta.


      Ps. Olen ammattiteurastaja

    • Annunnannu

      Etsiskelin tietoa minipossuista kun näin sellaisen maikkarilla loppukevennyksenä. Kävin mietiskelemään sellaisen ostoa joskus tulevaisuudessa kun sillä olisi entistä parempi ympäristö (enemmän pihaa). Löysin tämän keskusteluketjun ja en voinut muuta kuin nauraa.
      Joku kysyy, että paljonko sika maksaa. Toinen huutaa gerbiilistä. Kolmas kysyy mistä niitä saa, seuraava jo kuittaa haluavansa syödä sellaisen.

      Idioottimaisin kommentti minusta oli se viljakäärme :D Tyyppi sanoo, ettei sianlihaa voi syödä jos sellainen on lemmikkinä. Perusteluiksi se, että hänellä on käärme, jonka lihaa ei halua syödä :D Harvemmin joo viljakäärmettä on marketissa myytävänä.
      Ihmiset on kaikissa ristiriitaisuuksissaan tosi koomisia.

      Kyllä täytyy sanoa, että aloin empimään tuota possun hankintaa. Ehkä sillä on kuitenkin paremmat oltavat maalla. En halua sille ikävää rivitaloelämää :/

      • Kiitos ja kumarrus

        Kiitos! Joku on kanssani samaa mieltä, katottiinkohan muute samat uutiset ;)
        ite tulin ettimään tietoa minipossuists, mutta en voinut kuin nauraa.
        Ihan tyypillistä, on ne jotka haluisivat tietoa, ne jotka haluisivat possun mutta eivät tiedä siitä mitään, ne jotka "ihkuttaa" kaikkia eläimiä, ne jotka ajattelee vaa ruokaa, ne jotka haukkuu kaikkia ja ne jotka oikeesti tietää jotai.

        Joten ihmiset MIETTIKÄÄ mitä kirjoitatte.

        Ja itse en taida minipossua hankkia joten kiitos kaikille jotka osasivat valaista minua minipossuista etten olisi ottanut 'turhaa' possua ^^


    • Rakas possu

      Ostin just ennen joulua mini possun, et olis jouluna tuoretta possua ja oli muuten tosi herkkua, tosi hyvä ku ties mitä oli itse syöttänyt sille, ennen ku paistoi uunissa, nykyään ku suositellaan luomu possua, oli varma luomu ja tosi herkku possu

    • Raksupossu

      Aikuisena "minipossu" on ainakin 1 metrin kärsästä takapuoleen pitkä ja painaa joskus 40 -50 kilogrammaa.Itse olen lukenut paljon niistä. Älkää luvetko minusta välittää sillä katoan pois tämän viestin jälkeeen

    • possufani<3

      asuuko minipossu tallissa vai missä ja miten niitä kuljetetaan esim koiranpannoilla ja hihnoilla vai millä ja miten kuljetetaan farmarin perässä vai hevostrailerissa? vastailkaa

      • höppä

        Lue tuolta yläpuolelta :) TorvelO!


    • veera

      micropig sanoi:mutta kun niitä ei täällä Suomessa myydä. kyllä niitä my

    • mooi4

      mistä saa mini possuja???

    • Minipossuliini

      Hankin ite minipossun tos vuos sitten olin silloin 15.v asuin kerrostalossa huomasin että minipossu ei viihtynyt siellä koska aina vain makoili jossain patjalla joten muutin omakotitaloon siellä se leikki koko ajan ja viihtyi hyvin joten älkää ottako kerrostaloon minipossua.

    • mrs.porsas

      mulle ja vaimolleni tulee viikon päästä oma miniposse :) 600e maksetaan, nykyään hinnat vähän nousseet. kummallakaan ei possuista kokemusta mutta valmiudet kaikkeen, omakotitalo, iso piha, mahis rakentaa ulkoaitaus ym. Saa nähä mitä siitä tulee. ainakin tietoa netistä, kasvattajilta ym on imetty kaikki mahollinen :)

    • ikim

      minipossut ja mikropossut ovat kyllä ihan sama asia t. mini/mikropossun kasvattaja jo 20 v

    • Possutonsöpöjä

      Asuuko kukaan helsingissä?

    • Anonyymi

      Mistä ostaa minipossu

    • Anonyymi

      Meidän Pipanasta ja Papusta päätellen on hengenvaarallista viedä kissoja tai muita eläimiä kuten ihmisiä. Possut ovat yrittäneet tappaa meidän Kissan, kun se oli ilmeisesti aidan raosta päässyt possujen aitaukseen ja on talon isäntääkin purrut muutaman kerran ja yritti hyökätä tutun päälle. Kuulemma joidenkin minipossut ovat kilttejä, mutta varmaan on eri asia jos niillä on oma reviiri nii kuin meidän possuilla on oma aidattu alue, jossa ei ihmiset käy kuin possuja ja aluetta hoitamassa. Ja aina kun menee aitaukseen on oltava ruokaa, muuten possut ovat vihaisia sinulle. Joo, ja huutavat vaikka tunnin ulkona jos ruoka ei tule ajallansa. Ei ne helppoja ja kilttejä ole, mutta rakkaita❤️

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe