Pöytäkoneen virtalähde rikki

Munulla on Scaleo P Pöytäkone,josta on mennyt virtalähde rikki.
Niin vaihtaako tietokone liikkeet uuden virtalähteen koneeseen,kun oon itse availlut konetta ja vaihdellut sinne eri kortteja?
Vai onko että jos vie liikkeeseen niin itse ei saa mennä avaamaan konetta?!
Koneessa ei ole enää takuuta voimassa,että sen takia olen itse puhdistanut pölyt pois koneen sisältä.
Jos ei liike tee koneelle enää mitään,kun sen on itse joskus aukaissut,
vai tekeekö?!

Minun pitäisi löytää tälläinen virtalähde kuin.
Model No:FPS400-60HLN
Jossa on 2x sata liitäntää 3x molex 1x4 pin emolevyyn ja 1x24 emolevyyn.
Paljon en tiedä näistä virtalähteistä mitään,mutta sen ymmärrän että tämä on 400W wattinen.

Voisiko tähän koneeseen laittaa suurempi wattisen virtalähteen?
Ja jos voi niin mikähän oli sopiva?!
Kertokaa jos joku osaa sanoo.
Kiitos.

15

2294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fundamentalist

      Jos ei ole takuukorjauksesta kysymys niin huoltoliikkeet eivät
      välitä pätkääkään siitä onko kone avattu vai ei.
      Rahaa vastaan ne hoitavat homman.

    • Ei sun mitään Model No:FPS400-60HLN -virtalähdettä tarvitse ostaa.

      Osta vain uudehko 24pin. virtaliittimellä varustettu virtalähde (viime vuosina valmistetuissa tuo on aina oletus, joten kaupoissa ei taida muita ollakaan). Kunhan fyysinen koko täsmää ja antotehoa on vähintään sama kuin vanhassa (esim jos nykyisessä on 300W niin ostat sitten 300W, 400W tai mitä tahansa).
      Tai sitten irrotat virtalähteen (4 ruuvia takana, ja virtaliittimet koneen sisällä) ja pyydät vastaavan kaupasta. Takaisinlaitossa nuo piuhat eivät edes mene paikalleen jos ne laittaa väärin. Tai sitten viet koko keskusyksikön kauppaan ja pyydät vaihtoa, ei kestä moinen operaatio kovin montaa minuuttia.

      • Kiitos tiedosta sinulle!
        Töppönen


    • Nelkuttaja

      Ostin käytetyn ja fixailin sitä vähän (NiMh akku NiCadin tilalle, muistikammat uusiksi, prossulle liimattu siili, lisätty kiintolevy, Välimuistijumpperi "oikein") emolevyn ohjeita noudattaen. Etupaneelissa palaa valot ja tuuletin pyörii, mutta näppis on virraton, eikä ruutuun tule kuvaa tai piipperi piippaa. Äänikortin ja siilin väliin on laitettu antistaattista muovia teippaamatta. Onko johdot väärin vai fixatessa hajonnut? (Fixaajalla ei ollut ranneketta, eikä koskenut ensin runkoon.)

      • * * * * *

        Kato emon ohjeista mitä ne piippaukset tarkoittaa.


    • Nelkuttaja

      Ei se edes piippaa.

      • * * * * *

        Jaa sori, luin väärin.

        Toimiko toi emo minkäverran ennen fiksailujasi?
        Jos toimi, niin palauttele sitä vähän taaksepäin ja katso missä kohtaa toimii.

        Ei taida olla ihan uusinta uutta rautaa kuitenkaan. Jumpperiajat olen tarkoituksella jo unohtanut.


      • Nelkuttaja
        * * * * * kirjoitti:

        Jaa sori, luin väärin.

        Toimiko toi emo minkäverran ennen fiksailujasi?
        Jos toimi, niin palauttele sitä vähän taaksepäin ja katso missä kohtaa toimii.

        Ei taida olla ihan uusinta uutta rautaa kuitenkaan. Jumpperiajat olen tarkoituksella jo unohtanut.

        Käynnistyy ilman kiintolevyjä, mutta kun BIOS-asetukset on tallennettu, hyytyy muistitestin jälkeen (korppuasemaa käy etsimässä). Onko kovot rikki ja jos hankkii uuden, toimiiko?


      • Nelkuttaja kirjoitti:

        Käynnistyy ilman kiintolevyjä, mutta kun BIOS-asetukset on tallennettu, hyytyy muistitestin jälkeen (korppuasemaa käy etsimässä). Onko kovot rikki ja jos hankkii uuden, toimiiko?

        Paljon mahdollista, että levyt tai jos käytössä on useampi kiintolevy, niin joku niistä on rikki. Kokeile käynnistää konetta aina yksi levy kerrallaan. Mikäli jonkun levyn kytkentä jumittaa koneen, niin vika on siinä. Mikäli jumiutuu ilman levyjäkin, niin vika on lähes varmasti emolevyssä.


      • Nelkuttaja
        pmtm81 kirjoitti:

        Paljon mahdollista, että levyt tai jos käytössä on useampi kiintolevy, niin joku niistä on rikki. Kokeile käynnistää konetta aina yksi levy kerrallaan. Mikäli jonkun levyn kytkentä jumittaa koneen, niin vika on siinä. Mikäli jumiutuu ilman levyjäkin, niin vika on lähes varmasti emolevyssä.

        Niin näyttää olevan. Ei itselläsi sattuisi olemaan vastaavaa? Voinko käyttää vanhasta yllä mainittuja osia uuteen?


      • Nelkuttaja kirjoitti:

        Niin näyttää olevan. Ei itselläsi sattuisi olemaan vastaavaa? Voinko käyttää vanhasta yllä mainittuja osia uuteen?

        Mikäli emolevyltä löytyy IDE- tai SATA-liitännänt ja levyjen liitännät ovat sopivat, niin levyjä voi käyttää toisen emon kanssa. Samaten muistit ja prossun voi hyödyntää, jos vain sopivat yhteen toisen emon kanssa.


      • Nelkuttaja
        pmtm81 kirjoitti:

        Paljon mahdollista, että levyt tai jos käytössä on useampi kiintolevy, niin joku niistä on rikki. Kokeile käynnistää konetta aina yksi levy kerrallaan. Mikäli jonkun levyn kytkentä jumittaa koneen, niin vika on siinä. Mikäli jumiutuu ilman levyjäkin, niin vika on lähes varmasti emolevyssä.

        Vika olikin muistikortissa (EMS) ja yhdessä BIOS-asetuksessa (ohjekirjan mukaisessa!). Mitä vahinkoa jos ISA-näytönohjain on VLB-väylässä? Ei voi panna muualle, kun siili on tiellä.


      • Nelkuttaja kirjoitti:

        Vika olikin muistikortissa (EMS) ja yhdessä BIOS-asetuksessa (ohjekirjan mukaisessa!). Mitä vahinkoa jos ISA-näytönohjain on VLB-väylässä? Ei voi panna muualle, kun siili on tiellä.

        Olisi voinut olla helpompaa sanoa suoraan, että kyseessä on noin tautisen vanhaa rautaa. Itelle ei sano mitään nuo ennen Pentium aikakautta olleet koneet. Helpommalla pääset, kun heität tuon koneen suoraan SER-lavalle.


      • Nelkuttaja
        pmtm81 kirjoitti:

        Olisi voinut olla helpompaa sanoa suoraan, että kyseessä on noin tautisen vanhaa rautaa. Itelle ei sano mitään nuo ennen Pentium aikakautta olleet koneet. Helpommalla pääset, kun heität tuon koneen suoraan SER-lavalle.

        Joo, jäi epähuomiossa tuo "486:n" pois, mutta kone toimii nyt, vaikken ole käyttöä vielä aloittanut, joten saa nähdä. Kiitti avusta kuitenkin. (Ja minulla oli syyni sen hankkimiseen.)


    • Nelkuttaja

      Valitti tyhjästä patterista. BIOSiin pääsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe