Duster 20 000 km

Tyytyvainen omistaja

20 000 km tuli tanaan tayteen Dusteriini (1.5dci 4x4). 15 000 km:ssa teetatin huollon. Ei minkaanlaisia vikoja. Kerrassaan hyva auto ja loisto-ostos minun kayttooni!

92

13713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tasteri rulaa

      Mulla reilu 12000km ja huoleton peli! Maastossa parhaimmillaan!!!

      • tosimies71

        aivan paska


    • kamalaakatottavaa

      tarkista pohjan ruostesuojaus ja tule sitten kehumaan.

      • Höpö höpö

        Ei ruostepilkkuakaan


      • monikakkupäältäkauni
        Höpö höpö kirjoitti:

        Ei ruostepilkkuakaan

        googleta autojen ruostesuojaus senotec oy. itse olin daciasta
        kiinnostunut kunnes kävin itse toteamassa heikon ruostesuojauksen.


      • 3
        monikakkupäältäkauni kirjoitti:

        googleta autojen ruostesuojaus senotec oy. itse olin daciasta
        kiinnostunut kunnes kävin itse toteamassa heikon ruostesuojauksen.

        Tuo nyt kumma ole vaikka suojata itse, vai onko uusavuttomuus jo levinnyt sillekin saralle.


      • Dacialla taivaaseen
        3 kirjoitti:

        Tuo nyt kumma ole vaikka suojata itse, vai onko uusavuttomuus jo levinnyt sillekin saralle.

        auto halvalla ilman ruoteenestoa, kuka nyt haluaa ostaa uuden auton ja alkaa heti röväilemään sitä jollain mönjällä. Harvalla sitä on tiloja, välinetä jne. kerrostalon parkkiksella, sillä vaatimattomastihan Dacian omistajat asuvat.


      • lahesta
        Dacialla taivaaseen kirjoitti:

        auto halvalla ilman ruoteenestoa, kuka nyt haluaa ostaa uuden auton ja alkaa heti röväilemään sitä jollain mönjällä. Harvalla sitä on tiloja, välinetä jne. kerrostalon parkkiksella, sillä vaatimattomastihan Dacian omistajat asuvat.

        Tässä jokunen vuosi sitten kävin länsiauton korjaamolla, jossa oli nosturin nokassa uuden karhea hondan maasturi. Ei minkäänlaista ruostesuojausta!!!
        kysyin asentajalta voiko olla totta, johon hän, että näin nykyään.
        Hondahan on huomattavasti Daciaa kalliinpi ja sitäkään ei oltu millään tavoin ruostesuojattu. auton ruostesuojaus maksaa muutamia satasia, jos ostaa uuden auton siihen on kyllä varaa.


      • Normaalia toimintaa
        lahesta kirjoitti:

        Tässä jokunen vuosi sitten kävin länsiauton korjaamolla, jossa oli nosturin nokassa uuden karhea hondan maasturi. Ei minkäänlaista ruostesuojausta!!!
        kysyin asentajalta voiko olla totta, johon hän, että näin nykyään.
        Hondahan on huomattavasti Daciaa kalliinpi ja sitäkään ei oltu millään tavoin ruostesuojattu. auton ruostesuojaus maksaa muutamia satasia, jos ostaa uuden auton siihen on kyllä varaa.

        Uusia autoja ei enää ruostesuojata kuten ennen. Eri valmistajien maalaamoissaan tehty käsittely riittää. Korkeintaan iskarien kiinnityskohdat lisä käsitellään joidenkin merkkien kohdalla, ei kaikkien. Eli tämä on tavallista nykyään. Myös länsiautoissa. Tätä on tullut seurattua ja testattua työn puolesta.


      • Miem
        Dacialla taivaaseen kirjoitti:

        auto halvalla ilman ruoteenestoa, kuka nyt haluaa ostaa uuden auton ja alkaa heti röväilemään sitä jollain mönjällä. Harvalla sitä on tiloja, välinetä jne. kerrostalon parkkiksella, sillä vaatimattomastihan Dacian omistajat asuvat.

        Tai harvalla on sitä taitoa... ...ja kamalia ruostepesiä ne c sarjan ja värys mersutkin on ollut eikä 12 vuoden koritakuu korvaa läheskän kaikkea ruostumista


      • Merkilläeiväliä
        Dacialla taivaaseen kirjoitti:

        auto halvalla ilman ruoteenestoa, kuka nyt haluaa ostaa uuden auton ja alkaa heti röväilemään sitä jollain mönjällä. Harvalla sitä on tiloja, välinetä jne. kerrostalon parkkiksella, sillä vaatimattomastihan Dacian omistajat asuvat.

        Saahan sen ruosteeneston teetettyä pajalla. Pakko sitä on itse alkaa tekemään jos ei tiloja ole.


    • Puutteelliselta näyt

      .

      eli ensimmäinen toimenpide ennen kuin on ajettu metriäkään on tilata jo ostaessa kunnollinen ruostesuojakäsittely??????

      Ei noissa kuvissa pahoja vaurioita näkynyt, mutta esim. Dusterin vetoakseleissa ei ole maalia uutenakaan????

      .

      • jälleenmyyntiarvo?

        eihän niissä kuvissa kaikki virheet näy mutta huolellisessa
        tarkastelussa havaittiin suojauksessa käsittelemättömiä
        kohtia joissa massaa tuskin havaitsi. esim peltien saumakohdissa
        oli alkavaa korroosiota. mieluusti olisin suojauttanut auton mutta
        maahantuojan takuu olisi rauennut.


      • Justus1952

        Nimimerkille PUUTTEELLISELTA NÄYT. Et varmaan ole perillä autojen mekaniikasta pölaystäkään kun puutut betoakseleitten maalauksiin. Voin sanoa että 90 % auton vetoakseleissa ei ole maalia eikä edes moottoreissa. Sinulla on päivityksen aika edessä !!!


    • osssss

      pitäiskö vikoja olla kun vähän ajettu.kerro sitten lista kun 150tkm takana.

      • Justus1952

        Sinulle ossssss 270000km takana , mitä vielä haluat tietää MCV


      • dustus

        Älä justus jaksa noit sun haaveita tänne kirjotella. Et kuitenkaan jaksa niin paljoo rassata, että tommottiset lukemat saisit.


    • Talvella lämpimyys:?

      .

      Onko talvella lämmin vai viileähkö...?

      .

      • Justus1952

        MCV on tarpeeksi lämmin ja lämpiää nopeasti. !!!!


      • Eituleviluei

        Kuski "lämpenee" vielä enemmän. :D


    • 15

      Täytyy muistaa myös että Dacia on pirkka-auto eikä mikään egohörhöjen menopeli.

      • eiymmärrä

        VM2011 Dusterillani ajettu 96000 työnti moottoriöljyt 2x putsarin tiivisteen kautta mäkeen onko muita vastaavia ja missä vika.


      • pätkäajoako

        Olisko silloin koneen huohotus tukossa, jos tollai tuppaa oireilee?


      • Justus1952

        Jos öljy tulee filtterin välistä niin öljynpaineen rajoitinventtiili on tarttunut kiinni . Kannattaa tyhjentää öljyt ja puhdistaa rajoitinventtiilin( mäntä ) . Kuulaventtiili ei yleensä tartu. Syynä on pieni roska tai pienen pieni metallin hippu jota ei edes aina silmällä edes nää. Tämänlaisia vikoja on tullut vastaan monissa eri automerkeissä !!


      • rajoitinventtiili
        Justus1952 kirjoitti:

        Jos öljy tulee filtterin välistä niin öljynpaineen rajoitinventtiili on tarttunut kiinni . Kannattaa tyhjentää öljyt ja puhdistaa rajoitinventtiilin( mäntä ) . Kuulaventtiili ei yleensä tartu. Syynä on pieni roska tai pienen pieni metallin hippu jota ei edes aina silmällä edes nää. Tämänlaisia vikoja on tullut vastaan monissa eri automerkeissä !!

        Hyödyllinen info, vaikka ei omissa autoissa ko. ongelmaa ole vielä tullut vastaan.

        Missä tuo öljynpaineen rajoitinventiili sijaitsee, öljypohjan tuntumassa?


      • Justus1952

        Aika usein eri autoissa se löytyy itse öljypumpusta . Daciaani en vielä ole joutunut purkamaan vaikka 270000km tuli täyteen. Jos öljypohjan ottaa irti niin takuulla löytyy . Jos löytää jostain Haynesin kirjan niin varmaan löytyy sieltäkin selitys sen sijainnista !!!


      • 270000KmMahdottomuus
        Justus1952 kirjoitti:

        Aika usein eri autoissa se löytyy itse öljypumpusta . Daciaani en vielä ole joutunut purkamaan vaikka 270000km tuli täyteen. Jos öljypohjan ottaa irti niin takuulla löytyy . Jos löytää jostain Haynesin kirjan niin varmaan löytyy sieltäkin selitys sen sijainnista !!!

        Heh heh.Tarkoitit kai 27000 km vai kuinka?


      • Justus1952

        Tälle 27000 miehelle: Sinulla se luultavasti on tuttu asia että auto romutetaan 27000km jälkeen . Voin sanoa että voit kohottaa auton laatua merkin vaihdolla Daciaan niin nämä palstat eivät sinua enää niin paljon ihmetytä kun 300000 lähestyy. Perempaa autoilua sinulle toivoo Dacia palsta !!


      • INII

        Dusterillani ajanut 190 000 km viidessä ja puolessa vuodessa. Hyvin pelittää edelleen...


    • huomasitko

      JOS NAAPURIN AUTO KAMMOTTAA MENE PEILIN ETEEN JA KATSO SYYLLISTÄ PEILIN KAUTTA MISSÄ VIKA.

    • 12000/v

      Aina on niitä jotka vittuilee kun auto ei maksa uutena älyttömiä. Ladakuskeja on pilkattu alusta asti ja ei skodakaan ennen ollut auto. No nuo paskanjauhajat ajavat vanhoilla bemareilla tai tojolla. Jos minä ajattelisin uuden auton ostoa kävisin varmasti kokeilemassa daciaa. Siinä saa todella vanhan saksalaisen hinnalla ajaa uutta autoa!

      • osssss

        Katelkaapa mitä ranskalaisten lisäksi on tienposkessa.Yllättävän paljon mersuja siellä on jumissa.Liekö sähköviat meseä pätkii vai mikä.


      • mollari

        Uusia edullisia autoja mollaavat ovat todellakin usein ennakkoluuloisia vanhoilla euro-autoilla ajavia. Ylenkatsetta riittää Daciaan, Skodaan, korealaisiin yms., vaikka ei ikinä oltais edes käyty koeajamassa.

        Mutta sitten on tietenkin olemassa autoja, jotka ovat jo uutena niin askeettisia ja suorastaan surkeita, ettei se uutuuden kiiltokaan tee niistä mitenkään haluttavaa. Esim. Lada oli auto, etenkin 90-luvulla ja 2000-luvun alussa, että rehellisesti sanoen käytetty hyväkuntoinen ja varusteltu japanilainen tai vähän ajettu euro-auto oli huomattavasti haluttavampi vaihtoehto kuin vaikkapa uusi 110 Lada.
        70-80 luvulla Lada ei ollut edes ominaisuuksiltaan niin jälkeenjäänyt kilpailijoihinsa nähden, kuin myöhemmin.

        Uuden Dacian - vaikkapa Dusterin hinnalla saa n. 3-5 vuotiaan 50-100 thkm ajetun ison perheauton. Dacia on kuitenkin jo selvästi eri kastia kuin Lada ja ruksimalla varusteita - jotka nekin hinnoiteltu maltillisesti - ei mitään aivan välttämätöntä jää puuttumaan. Vielä kun esp tulee joka malliin ja turvavarustelua hieman parannetaan, autot ovat erittäin ok. Kestävyydestä on vielä vaikea sanoa mitään, koeteltua perinteistä Renault-tekniikkaa, ei uusimpia kikkulointeja. Autobildin supertestissä Logan MCV 1,5 dci pärjäsi erinomaisesti, yllätti jopa testaajat, joten ei kait ne ihan susia voi olla.


      • Justus1952

        Laitoin itselleni MCV.n 2010 jolla on nyt ajettu 267000km ja näyttää peräti olevan alkuperäinen pakoputki paikallaan(laatua), ja auto täyttää minulle kaikki ne kriteerit joita toivoin, ruhtinaalliset tilat, ,aika hyvä lämpö talviajossa, istuma asento sopivan korkealla, sopivan hyvä maantie auto, ja 1,6 16V riittää normaalille autoilijalle, ei ehkä Räikköselle ja Bottakselle. Lukekaa Tuulilasin kestotesti niin tiedätte varmaan miksi Dacian omistajista on tullut merkkiuskollisia


      • vinto
        osssss kirjoitti:

        Katelkaapa mitä ranskalaisten lisäksi on tienposkessa.Yllättävän paljon mersuja siellä on jumissa.Liekö sähköviat meseä pätkii vai mikä.

        Kyllä sinun kannattaisi opetella automerkit uudelleen .Tien vieressä on eniten volvoja sekä audeja bemareita itse olen luopumassa peugeot206 jolla on ajettu 380000 eikä ole kertaakaan pettänyt.


    • KilometriPete

      Dacia muuten ehkä ok,mutta ranskalainen tekniikka on aina ollut syvältä.

      • Miem

        No onneks daciassa on nissanin teknikkaa


      • Justus1952

        Hei MIEM tutkiskeleppas kuinka paljon Nissaneista löytyy Renaultin tekniikkaa ,jos et tiedä niin kysele Nissanin verstaan työmiehiltä eikä Nissanin omistajilta !!!!


    • v

      Mitä väliä on, onko vetoakselin pinnassa ruostetta?? Kyllä se kestää vuosia, vaikka pinta ruosteessa oliskin, sama se on jarrulevyissäkin... Olen ollut töissä monen merkin talossa, niin tiedän, että nykyautoissa on samojen komponenttivalmistajien valmistamia osia, jotka on laitettu liukuhihnalla paikoilleen.

    • Duster houkuttaa

      Ruostesuojaus ei ole ongelma kun massauttaa auton heti uutena ja ehkä uusintakäsittely noin viiden vuoden kuluttua. Corolla on tällaisen käsittelyn kokeneena ja nyt 17-vuotiaana ei ruosteen häivää pohjassa.
      Mutta kertokaas Daciakuskit miten 1,5-litran diesel jakssa tuottaa talvella lämpöä? Tarkeneeko Dusterissa?

    • hullu olin

      Kylmä aamulla oli 7-astetta,kauan menee kirkkaisiin laseihin lisäksi tehoton,kai sitä on vähänaikaa pidettävä tyhmä kun on. Vaimo lähtee asioileen ennemmin farkku Felisialla ehkä se kertoo jotain

      • 4x4 1.5 diesel

        diesel on sen verran nykyaikainen että lämpöhukkaa ei paljon ole
        käytä moottorilämmitintä

        se on asenteesta aika paljon joko on lasi puoliksi tyhjä tai puoliksi täysi


      • Eirikki_A

        Eikun lasi on liian suuri.


    • Duster houkuttaa

      Jos vaan mahdollista niin moottorin/sisätilalämppäriä kannatata käyttää jo nollakelillä. Ja viimasuojuksen saa Dusteriin jo täkäläisetä jälleenmyyjältä vakiovarusteena.

    • Petrus17

      Jep jep

    • Dacia on ihan ok

      Ihan kelpo vekotin toi on bensakoneella. Varmaa vanhahkoa tekniikkaa, ilman turhia sähkövempaimia. Hinta/laatusuhde on aika kohdallaan, kun vaan tekee ton massauksen heti uutena. Saa sitä ääntäkin vähän pienemmäksi samalla.
      Ite ollut tyytyväinen, eihän tuo mikään laatuauto ole mutta ei kai sitä tolla hinnalla voi vaatiakaan.
      Ainakin viime pakkasillakin lähti aina liikkeelle, ei mikään lämpöihme tosiaankaan mut ei siellä karvalakkiakaan tartte koko aikaa. :)
      En tolla kyllä viitti mihinkään Lappiin täältä etelästä ajella, siihen on kyl toiset laitteet.

      • mökkitie

        viimasuojus vaan eteen ,niin kyllä tarkenee.


      • Dusteristi
        mökkitie kirjoitti:

        viimasuojus vaan eteen ,niin kyllä tarkenee.

        Juu hyvin tarkenee kun viimasuojat laittaa...


    • Dustmybroom

      Nyt on Duster ollut viikon alla. Lämpötesti vasta alkaa. Myyjä antoi suojapeitteen alamaskiin, itse peittelen yläpuolen. Massautan kesällä, ei se takuuseen vaikuta. Asiallisen oloinen auto, vähän peltinen mutta kaikki tarvittava on mukana. Eikä näytä kuluttavan paljon.

      • hippi 2013

        Oma 2011 duster diesel 4wd ihan ok,mut nytku kitkutellaan isoilla kierroksilla on turhuuksien turhuutin hiekkaspäästösuodatin joka tukkeutuu ja käskee lähimpään huoltoon,ongelma lakkaa kuten usein kun herjaa pienemmillä vaihteilla isommilla kierroksilla ajaen mitä ei käyttöohjekirjassa lue.kaikki hälärit mittaristosta kuittaantui auto on loistava joka ominaisuuksia tarvii, kulutus oikeesti min 6.7-7.2 ihank ok.


    • No just

      Häh, miten niin peltinen. Omastani ei näy peltiä kuin ulkopuolella ja takakontissa niin kuin muillakin merkeillä. Lämpöä on riittänyt, täysillä lämppäri ei ole ollut vielä koskaan varttia kauempaa. Saunon nimittäin mielummin saunassa kuin autossa. Tosi hyvä ajaa. Ainoa vitutuksen aihe on ratin etäisyyden säädön ja ajovaloautomatiikan puuttuminen.

    • Pettynyt Dacia omist

      Moi Mulla on Dacia Duster. 20.000 km meni kytkin. Takuu ei tietenkään toiminut ilmoittivat että on käyttövika. Kuitenkin Dusterin kytkin on henkilöautosta otettu. Korjaus kesti Laakkosella 42 päivää että oli nopeaa toimintaa. 30.000 km meni ohjauksen vakaajat en edes viitsinyt vedota takuuseen. 54.000 km turbo hajosi ja koko kone rikki. Meni liki kaksi viikkoa ennenkuin keksivät että ralliformula on öljy joka ei kelpaa ja taas petti takuu eli jos mietitte Daciaa ja jotain tapahtuu niin itse maksatte. Eli takuu voimassa paitsi jos jotakin menee rikki. Maahantuoja yhtä huono kuin itse auto.

      • dadgs

        Aprillia koko kertomus.


      • Justus1952

        Hullua vielä selittää että jo takuuaikana on poikettu moottoriöljyvaatimuksista kun on hiukkasfiltterit sun muut vempeleet autossa !!!!


    • Milloin lähti ?

      @Tyytyvainen omistaja. Millä autolla ajat nykyään ? Kysyn siksi kun tuosta ketjun avauksesta on kohta kolme vuotta aikaa niin milloin olet vienyt tämän kyseisen Dusterin paalattavaksi ?

      • Kuka on rehtori?

        Kerrotko apukoulusi nimen, niin voidaan antaa sinne palautetta tuosta välimerkkien käytöstä. Toistuvien huomautusten jälkeenkin tahtoo välilyönti lipsahtaa ennen lauseen päättävää huutomerkkiä. Dusterin olit sentään kirjoittanut isolla kirjaimella.


      • Urpo yrittää päteä
        Kuka on rehtori? kirjoitti:

        Kerrotko apukoulusi nimen, niin voidaan antaa sinne palautetta tuosta välimerkkien käytöstä. Toistuvien huomautusten jälkeenkin tahtoo välilyönti lipsahtaa ennen lauseen päättävää huutomerkkiä. Dusterin olit sentään kirjoittanut isolla kirjaimella.

        @ Kuka on rehtori?.......Haista sinä jätkä vi ttu ! Oletko itse käynyt muuta koulua kuin viikon kiertokoulua ja sitäkin väärään suuntaan ?

        Kaikkia vit un juntteja täällä kirjoittelee !


      • Kuka on rehtori?
        Kuka on rehtori? kirjoitti:

        Kerrotko apukoulusi nimen, niin voidaan antaa sinne palautetta tuosta välimerkkien käytöstä. Toistuvien huomautusten jälkeenkin tahtoo välilyönti lipsahtaa ennen lauseen päättävää huutomerkkiä. Dusterin olit sentään kirjoittanut isolla kirjaimella.

        Olen pilkun viilaaja hookeri nemo.


    • Kiertokoululainen

      Rehtori osaa kyllä laittaa kirjaimet ja pilkut paikoilleen, noin osapuilleen. Ainoastaan aiheessa pysymisen kohdalla tulee hieman mättöä. Kannattaisi ensin perehtyä otsikkoon ja kommentoida sitä. Tai luoda oma topicci oikeinkirjoituksesta tälle Daciapalstalle!

    • Kalliokolo

      Diesel Dusterissa 146000 km mittarissa, vain huoltoja ei korjauksia.
      Aivan loistava auto.

    • Kepuva

      Dusteri pettää aina!

    • laadukas9

      Unelma vehe, päihittää skodat mennen tullen!

    • Apt

      Diesel Dusterilla vm 11 151000 km mittarissa . Vain öljyhuoltoa ja polttimon vaihtoa. Aivan loistava peli, on hintansa väärti.

      • PatePöntinen

        Painovirhe paholainen iski.Piti siis kilometrit olla 15100 Km.


      • Ärsyttävä

        Joo aina se menee toisten haukkumiseksi. On se hyvä ettei kaikkien tarvitse ajaa dacialla miten muuten sitä vois haukkua toisten menopelejä. Itsellä ei ole kyseistä merkkiä mutta kiinnostaa kovin hinnan puolesta. Persaukinen kun olen enkä voi ostaa isoa maasturia enkä maksaa kovaa veroa. Mutta päästä pitäisi vähän paremmin kuin tavallisella henkilöautolla.jokainen ajaa sillä millä parhaiten luulee pääsevänsä. Samahan se on naisissa en minäkään joka akalla halua hurjastella. Ja tiedoksi apinoille kirjoitus virheitä on paljon se tiedetään ei tarvitse kertoa. Jos pussissa on paljon rahaa voi ajella millä vaan. Ja jos ego ei mahdu samalle penkille laita viereen tai taakse. Hyvää juhannusta kaikille


      • Dassu

        Hyvä. Dacialla ja Qaskailla on sama pohjalevy ja moottori tai ainakin jossain kasvussa, kai muutakin yhteistyössä tehtyä rellun kaa


    • Faktat_pöytään

      Vilkaiskaapas Dacian haukkujat tätä:

      "Suomen halvin tila-auto sai 100 000 km:n testissä huipputuloksen"
      "Rahalle ei voisi saada parempaa vastinetta"
      "Autoa purettaessa lopputulos osoittautui erittäin laadukkaaksi"
      "Halpamerkki voi olla parempi kuin kaksi kertaa kalliimpi kilpailija"
      "Ruostesuojaus parempi kuin monissa uusissa japanilaisautoissa"

      AUTO BILD SUOMI, numero 5/16 Kestotesti

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001166447.html

    • Automobil

      Renaultin halpisosista, Romaniassa kasattu auto. Ei kuulosta lupaavalta.

    • Halavalla

      Paras mitä rahalla saa HUIPPU menee sinne minne taka potku traktori, Eikä tarvitse sääliä kun uuden saa halavalla.

    • Justus1952

      Sinulle PETTYNYT DACIAN OMISTAJA. eihän sinulla näytä olevan edes tietoa autoista mitään ,tuskin mitään autoakaan . Sano mikä on( ohjauksen vakaaja ) ,se ei voi olla muu kuin sinä itse. Ja sitten en syy Mobil 1 . Jos autossa on takuu se huolletaan takuun takia oikeassa paikkaa ja kun siinä on vielä hiukkasfiltteri siinä käytetään siihen tarkoitettu öljy, ei Mobil 1 . Mielestäni voisit lopettaa nuo höpöttelyt ,jos ei ole syytä epäillä dementiaa, muussa tapauksessa siirtyä valehtelijoitten palstoille !!

    • Justu4852

      Dacialla matka sujuu moitteettomasti, paalikuntoon saattaa joutua vain kuski jos ikä yllättää,muuten Dacia kestää vielä jälkipolvillekkin,ja koirat vaan haukkuu häntä pystyssä uteliaisuuttaan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Dacian

      kun ostaa,pääsee aikakoneeseen suoraan 80 luvulle. Perus (Loganissa)versiossa ei ole edes keskuslukitusta, vilkkujen merkkivalojen nuolet oikealle ja vasemmalle vilkkuu yhtäaikaa. On kyllä niin riisuttu malli, ettei nykyaikaisesta autosta kannata puhua. Renaultin vanhaa tekniikkaa 80 luvulta. Jos vähän käyttää järkeä,samalla rahalla saa huippu hyvän käytetyn auton jossa on kaikki nykyautojen lisävarusteet.

      • Osssssssss

        Joita saa sitten korjata niin , ettei siinä ole mitään järkeä. Huoh.


    • onnea-vaan

      Onnea 20000 km johdosta. Toivottavasti hyvä onni jatkuu.

    • Riemukasta

      Riemulla ei rajaa, kun saa Dacialla ajaa... Onnea 2000 km johdosta,toivotaan että kestää seuraavatkin 2000 km!

    • Justus1952

      kamalaakatottavaa :lle. Tällä henkilöllä ei taida oma ruostesuojaus kunnossa alushousujen persauspuolella ,eikä taida löytyä mitään suojauskeinoakaan !!!!

    • dacia-mies

      Paras auto ikin.Kyl tää o hieno peli.Kyl vaa köyhät kattoo ihmeissää ko mää täl aja.
      Mää en o ikin ajant parempa autoo.Dacia Duster diesel/neliveto.
      Ikin en muut autoo ost.

    • Dusteriaharkitseva

      Onko tuo 1,2 bensaturbokone sama kuin kaskaissa? Sehän hyytyy talvella minne sattuu. Mulla on talviajoakin enkä tarvi vain kesäkärryä.

      • Anonyymi

        Kun laittaa keulamaskin talveksi niin ei mitään ongelmaa ja riittää lämpö.


    • leiditär

      En tiedä autoista mitään,olen 60v nainen ja haluaisin nyt kysyä, kun olen näitä autoja katsellut netistä, että missä on vaihto autot tämän merkkiset? Hajooko ne kolmen vuoden päästä, kun ei niitä näy myynnissä? Miksi auto on suhteessa muihin edullinen? Mikä siinä on huonompaa? Vai maksaako muissa vaan merkki enemmän?
      Harkitsen nyt uuden auton ostoa, mutta en tiedä uskaltaisinko tätä hankkia kun on niin paljon eriäviä mielipiteitä.
      Mielellään asialliset vastaukset :)

      • senkunajaa

        On mainettaan parempi. 2v. ollut ja kahdesti moottoriöljyt ja suodatin ja raitisilmasuodatin vaihdettu, ei muuta.


      • Tärsky

        Duster myös minulla mielessä (nainen itsekkin): tavaratilassa on tilaa parille isommalle koirallekin. Löytyy käytettyinäkin. Bensaversiona ajattelin hankkia, kulutus uusimmassa mallissa samaa luokkaa kuin vanhemmassa dieselissä (1,6 turboon verraten) tokihan noihin tehtaan ilmoittamiin saa vielä litran lisätä. Huomaat asiaan perehtyessäsi, että "laatu"merkkien ilmoitetaan kuluttavan vähemmän (Volvo kuluttaa yllättävän vähän bensaversiona verrattuna vaikka Kiiaan).Keskusteluja kannattaa/ei kannata lukea riippuen vähän omasta herkästä mielenlaadusta. Säikähtää ei kannata. Joka merkillä on vikoja, kyse on vain siitä onko valmis maksamaan autosta ja vielä kalliista huolloista. Kysäise vaikka pörhöltä mekkikohtaiset huoltomaksut (eivät muuten ole samat joka ajokille tuntitaksat), vertaa ajoneuvoveroa ja kulutuslukemia (tankkaus.com antaa osviittaa tästäkin), katsastustilastot on hyvä vilkaista. Dacia on auto siinä missä muutkin autot ja minun mielestä hyvä vaihtoehto.


    • eimuuutatietoa

      Dacia Sandero Stepwayta näkee paljon liikenteessä naisten ajamina.
      Kannattaa kysyä jos sattuu samalle parkkipaikalle.

    • Maalaisjuntti1

      Meillä diiseli mersu ajettu 650000km. Millais renautin tiiselit kestää?
      Mersun pelli kaipas tänäkesänä eka kerran miggiä, etukurakaariin oli tullu reijät.

    • Nacke

      Ostin Tussukan kesällä 2016,Tce etuveto.Heti joulun alla 2016 käytiin mamman kanssa Ylläksellä -32 oli alin lämpötilä,Tussukka käytiin tyylikkäästi ilman lohko ym lämmittimiä.Nokka oli suojattu,pienen lämmittelyn jälkeen autolla liikkeelle otti aikansa mutta sai riisua talvitakit pois,lasit pysyi auki ja hyvin wörkki muutenkin.Nyt reilu 20 000km ajettu,ei pienintäkään ongelmaa. Tämä auto on vastannut täysin odotuksia,jopa ylitänytkin ne.Ymmärrän,että ei vastaa 60 000-80 000€ autoja.Mulle riittää tämän maan verotus autoilusta ym,siksi tämä on ollut loistava valinta.Ne jotka haluaa maksaa enemmin,tehkää se.Näille 1960 luvun kuntoa vastaaville teille "romanian range" on täysin kelpo peli.

    • Karpaasi

      Onko dustereissa ulina ongelmia , satasen vauhdissa ikävä ulina kun kaasua löysää . Uudessa ainakin on ja kuulin että kaikissa sama vika , tehdas ei tunnusta ongelmaa . Onko kukaan saanut korjattua vian huollossa .ostin 2018 mallin dusterin en voi hyväksyä kyseistä vikaa.

    • Duster_TCe_125_4x4

      Jos oikein tarkasti kuuntelee, voi pientä ujellusta joskus kuulua. Se ei ole vika, vaan ominaisuus. Vähän ajetut 2018 Dusterin ovat kysyttyjä ja helppo myydä (erityisesti nyt, kun autoveromuutos nosti uuden Dusterin hintaa yli 1000 eur). Laita myyntiin, niin saat maksamasi hinnan takaisin. Ostaisin heti, jollei minulla jo olisi Dusteria.

      • termixi

        Kerrotko "Karpaasi" millaisella Dusterilla ajelit ulinaa kuullessasi.
        Jos sinulla on 2-veto diesel, voi ulinaa kuulua pakoputkesta.
        Jos on 4-veto bensakone, voi ääni kuulua kulmavaihteesta (mitä ei 2-vetoisissa ole). Joskus auttaa, kun vaihtaa kulmavaihteen öljyt erityyppiseksi, mutta takuuaikanahan tuota ei voi kokeilla.
        Em. ovat muiden palstalaisten havaintoja. Minun Duster ei ole ulissut (tai en ole kiinnittänyt siihen huomiota)


      • Anonyymi

        Juuri vaihdoimme 2006 diesel loganimme uudempaan mittarissa oli 297000 km etupyörien laakerit ja raidetangon päät vaihdettiin parikertaa.Tosimukava auto emäntäkin tykkäsi kulutus meillä noin 5 litraa satkulla.Vaihdoimme vaan siitä syystä koska halusimme tuoreemman.Nykyinen on 2016 logan mittarissa 69000 km ja aika näyttää milaiseksi osoittautuu.Suosittelen kyllä daciaa omien kokemuksiemme perusteella.Sori kielioppi virheet on toi lukihäiriö. Nakke Naputtaja


    • Anonyymi

      Dacioissa on usein tyypillistä useissa malleissa tuo vaihteiston pieni ujellus viitosella ajaessa joka ei kuitenkaan ole koskaan ollut mikään vika. Minun Logani MCV.ssä on ollut tuo ääni aina ja nyt auto on kulkenut 370000km ja laatikossa et ole tapahtunut sen kummempaa. Noita samantapaisia ääniä on ollut Peugeotteissa ja Citroeneissakin aiemmin 80 luvulla ja laatikot ovat kestäneet siitä huolimatta. Ne eivät siis ole laakeriääniä vaan kuulemma tulevat Citroenin tietojen mukaan näistä kahdesta viimeisestä viimeisestä hammaspyörästä jotka välittävät voiman vetoakseleille ( hampaitten työstössä ei ole aivan samat toleranssit kuin toisilla ) Siis " niinsanottu pinjonki ja kruununpyörä ", mutta ranskalaisissa on kruununpyörän hampaat ovat ulkoreunassa eikä niinkuin hypoidi pyörissä !!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1545
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe