Anorektikon ruokavalio

kisuliini

Mitä anorektikot syö päivän mittaan?eihän ne pelkällä vedellä voi elää,jotain on syötävä?!mitä ruokia tulee syötyä?Toivon että tähän viestiin vastattaisiin asiallisesti,kiitos!

180

31203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tavispäiväateria

      Mä en syö oikein muutaku päivällisellä lusikallisen ruokaa ko isä alkas muute epäilee jtn, juon kokista tölkinpäivässä ja muuten vesipullosta aina ku olis muka nälkä nii se menee oikeesti pois

      • Anonyymi

        Tekis mieli tutustua


    • asdöklfjjkldf

      Syön ravitsemusterapeutin laatiman listan mukaisesti ja yritän parantua.

    • parantuva....

      Syön sen 2000 kaloria. Paino nousee hitaasti. Haluan myös parantua.

      Anoreksia ainakoinani söin tosi paljon salaattia, porkkanaa (varmaan pussin naposteluporkkanoita päivässä?!) yms kasviksia. Sitten tosi paljon omenoita.
      Ja puuroa, veteen tehtynä ja todella löysänä.
      Ja teetä aspartamiinilla. Litroittain, samoin kuin light limuja ja light mehuja.

    • jdkjnfsinf

      Olen ollu aina myös laiska tekemään ruokaa , niin lähinnä light ja zero juomilla elän..

    • asdasdhh

      Sairastan ortoreksian ja anoreksian sekoitusta joten päivä menee usein tölkillä tonnikalaa. Jos en saa laistettua päivälliseltä syön sitä haarukallisen.
      = karppaus vedettynä pitkälle

    • sdfsdfsfuuuu

      ^ Jos sulla olis oikeasti ortoreksia, niin et varmasti koskis pitkällä tikullakaan tonnikalapurkkiin.

      • 10+15=25

        Ortorektinenkin saattaa pitää eri asioita terveellisenä kuin joku toinen, "normaali" tai toinen ortorektikkokin. Mielipiteitä on yhtä monta kuin ihmisiäki, mikä on terveellistä tai ei, riippuu ihan vaan näkökulmasta.


    • mustavalkeaa

      yleinen harhaluulo, että anorektikko ei voi syödä juuri mitään pysyäkseen laihana!
      Tässä mun meny:
      aamu: kaurapuuroa; veteen keitetty. N.15g kauraryyniä, 2 1/2 rkl vehnäleseitä, pari dl vettä. Hieman suolaa. Keitän mikrossa. Päälle desin verran marjoja. Ei sokeria. Mustaa kahvia.
      Lounas: näkkileipäsiivu, aavistus margar. kalkkunaleike siivu. 100 g tuorekurkkua, 1/2 tomaattia. 75g rasvatonta sokeritonta luonnonjogurttia jossa marjoja, kanelia, aavistus makeutusjauhetta ja 1 1/2 dl vehnäleseitä. Mustaa kahvia.
      Päivällinen: 100 g pakastepinaattia lämm. mikrossa. N 30-35 g seitä, turskaa tai laihaa lihaa. 100 g tuorekurkkua, 1/2 tomaattia. 1 näkkileipä jossa aavistus margar. Mustaa kahvia.
      Illalla: tuorekurkkua, lehtiselleriä, joskus 1/2 tomaattia, "dippinä" sokeroimatonta ketsuppia, sinappia.
      Jos kova nälkä PIENI omena.
      Näillä pärjää ja olo on ähky syönnin jälkeen! Sokeri pois kokonaan! 2 omega-3 kapselia päivässä sekä kalsiumtabletti.
      Sitten, MÄTTÖPÄIVÄ joka on tärkeä! Syön noin 300 g sipsiä. Joskus sun itselleni esim. patonkia, mutta vain kerran viikossa ja silloin jätettävä esim tavallinen päivällinen pois vastaavasti.
      Mättöpäivä on tärkeä; on jotain mitä odottaa, "saa" syödä, eikä tule repsahduksia muina päivinä! Ja se siis kerran viikossa.
      Ja se paino: olen 167 cm ja painan 38,3-38,8 välillä, vaihtelee tietysti nestetasapainon mukaan! Liikunta tavallista arkiliikuntaa: kävelen kauppaan, shoppailen, siivoilen voimien mukaan jne. En jaksa enää treenata, ei ole lihaksia eikä voimia, sen se anoreksia teettää..=C Mutta ilman reuhtomistakin siis pärjää. Uskon siihen, kun sanotaan että liikunnan merkitys on pieni loppujen lopuksi!

      • väriäjapaljon

        Aika hyvä menú, mutta margariinia en voisi syödä, kun se on niin epäterveellistä eli korvaisin sen voilla. Muutenkin kyllä melko hiilaripitoista tuo ruoka eli siinä ei juuri ravintoaineilla hurrata. Mättöpäivänä syön kyllä mieluummin maksapihvin, kuin lisää suolaa ja hiilareita.


      • karkki

        entä mätöpäivänä syötkö joskus myös sokeria?
        Sokerihan se on mikä siinä ruokavaliossa on se mikä lihotttaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
        jospas ei karkkipäivänä söisi muuta mitään kuin vain leseitä ruoan aikaan jotta elimistö saa jotan sulateltavaa ja illalla söisi karkki, ihan hirmuisesti tekee mieli karkkia, SOKERIA JA VÄrIAINEITA SIIS JA LISÄAINEITAAAAAAAA


      • j......a
        väriäjapaljon kirjoitti:

        Aika hyvä menú, mutta margariinia en voisi syödä, kun se on niin epäterveellistä eli korvaisin sen voilla. Muutenkin kyllä melko hiilaripitoista tuo ruoka eli siinä ei juuri ravintoaineilla hurrata. Mättöpäivänä syön kyllä mieluummin maksapihvin, kuin lisää suolaa ja hiilareita.

        Margariini on voita terveellisempää? Olenko ainut joka on kuullut näin?


      • gdsg
        j......a kirjoitti:

        Margariini on voita terveellisempää? Olenko ainut joka on kuullut näin?

        Taidat olla


      • väriäjapaljon

        Jep tietenkin voi on terveellisemää kuin margariini! Höh!
        Uskaltaako joku vielä nykypäivänä syödä teollisia margariineja? Jos haluaa tehdä itse "margariinisa", levitteen voi tehdä sekoittamalla voita, öljyä ja vettä blenderissä tai bamixilla.


    • :((

      Mina elan vain vedella ja leikkaan leivan puoliksi syon sen aamulla eika mitaa voidetta tai juustoa paalle ja sitten joskus kahen aikaa noin 10 viinirypalee

    • medilll

      Minulla vaihtelee kalorimäärä, mutta 1000kcal on maksimi, mutta sekin on liikaa. Siihen ei sisälly herkkuja.
      Esimerkki tästä päivästä, kun kaikki meni pilalle;
      Jogurt 50kcal, Ruis 80 80 40, Ruis 80, rahka 146 mehua 5, ruis 80 40, rypsiöljy 50, porkkana 25, muna 83, maito 33, jogortti 50 50, ruis 80.... TOTAL 1012 kcal............................... Huono päivä... tuli tota ruisleipää kiskottua......... ehkä huomenna paremmin............
      Onneksi juoksin 40 min 60 min lihaskunto............................

      • BMI15.2

        Onneksi sulla ei ole anoreksiaa. :)


      • mmhm

        Mistä voit tietää onko sillä anoreksiaa, voi ihan hyvin ollakin -.-


    • drema

      Mulla vaihtelee, mutta kotona koitan kanssa saada alle 1000 kcal. Esim huomenna olen suunnitellut:

      Aamiainen: pieni annos kaurapuuroa veteen, kahvi mustana

      Lounas: tonnikalapurkki vedessä, vesimelonia vihanneksia

      Välipala: kahvi mustana tai lorauksella maitoa omena tai kaksi riisikakkua sipaisulla margariinia

      Päivällinen: pieni annos salaattia tai jotain muuta kevyttä (ehkä pieni annos lämmintä ruokaa)

      Iltapala: hedelmä

      pyöräilylenkki, lihastreeniä tai juoksulenkki

      Liikunnasta ei yksinkertasesti tule mitään syömättä.

      Sitten kesällä tulee käytyä paljon kylässä. Silloin suunnilleen pakotetaan ja tuputetaan syömään, mikä ahdistaa, mutta toisaalta voi herkutella, koska joku toinen pakottaa. Sehän ei ole oma valinta, joten se on sallitumpaa. Ja jos herkut voi myöhemmin liikkua pois, kaikkihan on hyvin...

    • moimoimoimoimoi1i509

      Minä olen 12vuotias poika, aamupalan jätän väliin, yleensä pistän juuston ja murustan leipää pöydälle jotta äitini luulisi että olen syönyt, sitten yleenä 4aikaan äitini tekee ruokaa, syön ruokaa vähän (esim jos on vähän hamburilaispihviä isompia naudanpihvejä syön siitä puolet ja pari ranskalaista) ja sitten loppupäivä freewaylightilla. joskus saatan syödä illalla jotain mm. calorittoman jugurtin.

      • alkdlöklkld

        Ei kalorittomia jugurtteja ole olemassa. :)


      • Kääk!

        Voi ei...sun pituuskasvu voi lakata ja hormonitoiminta ei pysty tolla tyylillä toimimaan niin, että kasvaisit terveeksi nuoreksi mieheksi. Pliis, hae apua ja kerro vanhemmillesi.


      • Anonyymi

        Oletko homo?


    • ksjdfkknv

      Syön vain kasviksia ja kahvia ja maitoa. Tänään aamulla söin jogurtin. Liikun koko päivän harrastusten ja töiden takia.

    • twiide

      Oon 15v tyttö (:
      Aamulla ; Ruisleivän puolikas (ei mitään päällä) & mustaa kahvia > aamulenkki
      Lounas ; vähän lämmintä ruokaa (jota tosiaan vanhemmat tuputtaa..)
      välipala ; hedelmä.
      Päivällinen ; Vähän lämmintä ruokaa (vanhemmat taas tuputtaa..)
      iltapala ; Jotain vihanneksia > lenkille (:
      Päivän aikana liikun kyllä aika paljon, lenkit koiran kans, shoppailu yms.
      Mulla on myös tollasia 'vitamiineja' mitkä oikeesti vie näläntunnetta hyvin pois, niiden avulla mä oon laihtunu ainaki 2-3 kiloo viikos (:

      • 22

        Mitä vitamiineja, kerro? Tahdon kanssa!


      • just me.

        twiide mitä ne pillerit on ja mist oot hankkinu :) ja maksaa ? vois itekki kokeilla


      • bullis

        mä halyyn tietää kans!!! :))))
        it joskus kokeillu sitä ananas strongia ja en mä tiiä, mut mulla pisti aineenvaihdunnan aika vilkkaaksi..


      • kerholainen3
        bullis kirjoitti:

        mä halyyn tietää kans!!! :))))
        it joskus kokeillu sitä ananas strongia ja en mä tiiä, mut mulla pisti aineenvaihdunnan aika vilkkaaksi..

        mistä sitä saa?


      • Anonyymi
        22 kirjoitti:

        Mitä vitamiineja, kerro? Tahdon kanssa!

        A-vitamiinia.


      • Anonyymi

        Kuinka pitkiä aamulenkkejä teet?


    • bibi87

      Anoreksiasta parhaillaan toipuvana voin vahvistaa, että yleinen harhaluulo todellakin on että kaikki anorektikot elävät kasviksilla, light-limuilla ja vedellä. Itse en edes pahimipina aikoina koskaan luistanut aterioistani, söin joka aamu kunnollisen aamupalan, johon kuului pari leipää, margariinia, leikkeleitä, juustoa, maitoa (joskus), tuoreita hedelmiä sekä kahvia. Lounaaksi sitten joko ruokaisa salaatti, jossa vähintään 200 g lihaa tai kalaa, kastikkeineen, sekä pari palaa leipää levitteellä, tai vaihtoehtoisesti lämmin ateria opiskelijaruokalassa. Iltapäivällä alas meni usein jotakin makeata, esim. korvapuusti tai jogurttia/rahkaa muromyslillä tai jäätelöä, sekä hedelmiä ja vihanneksia (usein porkkanoita). Iltapala muistutti kovasti aamupalaa. En ole urheillut viimeisen puolen vuoden aikana, ja silti paino on jatkuvasti laskenut. Ajatukset ovat kuitenkin jo paljon terveempiä kuin aikaisemmin, joten toivoa on ja runsaasti!

      Haluaisin kannustaa kaikkia, jotka elävät anoreksian uhreina, miettimään mitä kehossa ja mielestä oikeasti tapahtuu sairauden aikana. Luut haurastuvat, voit sairastua osteoporoosiin. Itselläni on jo osteopenia selkänikamassa, enkä luultavasti enää koskaan pysty harrastamaan rakasta jalkapalloani, sillä lajin fyysisyys saattaisi olla suureksi vaaraksi luustolleni. Hiukset ohenevat, keholle alkaa kasvaa "karvapeitettä" kylmyyden suojaksi. Alat vetäytyä sosiaalisista tilanteista, sillä niissä et pysty täysin vapaasti päättämään mitä itse syöt etkä tiedä ruokien tarkkoja kalorimääriä. Sairauden alkuvaiheen "kuherruskuukausi" ei enää koskaan palaa, sen tiedän kokemuksesta.

      Älä heitä elämääsi hukkaan, älä anna anoreksiapeikon pilata sitä! Se ei ole sen arvoista!! Usko minua, olen itse kokenut saman. Voit parantua, jos vain päätät niin. Se on sen arvoista! :D

      • gjsugfsuyg

        itse en ole anorektikko mutta en syö juuri koskaan aamupalaa.Ihmettelen että jos anorektikot kuitenki syövät nii onko se sitten se himoliikunta mikä niitä laihuttaa?


      • niin vissiin

        Höpö höpö! Sä et ole koskaan mitään anoreksiaa nähnykkään!!!


      • kakara

        anoreksia on sitä että HALUAA laihtua, idiootti. mä syön omenan ja vettä päivässä. koska olen vitun läski, ruoka ällöttää..varsinki epäterveellinen ja joskus on pakko vetää jotai paskaa ettei joudu sairaaloitavaks


      • BMI15.2

        Okei, sittenhän mulla ei ollutkaan anoreksiaa, kun painoindeksini oli 15. Mä vain unohdin syödä. :)
        Itse en näitä kaloreiden laskijoita pidä anorektikoina, koska he kuitenkin syövät aika paljon päivittäinkin jopa!
        Eli läskit, jotka haluaa laihtua on anorektikkoja, oukeii.


    • syssel

      IHANA IHANA VIESTI!

      • happppyyyyyyyyyyyyyy

        Tuolla et kyllä todellakaan "liho" (painonnousu ei ole lihomista vaan PARANEMISTA)... Syö nyt hyvä ihminen ihan oikeasti kunnolla ja hanki keskusteluapua, elämää ei todellakaan kannata tuhlata anoreksialle.

        Terv. parantunut


    • dual_qaulity...

      Kysyit tuletko lihoamaan? Olet reippaasti alipainoinen, joten olet oikeasti hengenvaarassa. Eikö lihoaminen olisi hyvä?
      Ja mitä ruokavalioosi tulee, se on naurettavan pieni. Liian vähän protskua, kuitua, kalkkia plääplääplää...
      Suosittelen ravitsemuasterapeuttia.

      • heleene

        Painon nousu ja lihominen ovat kaksi eri asiaa. Lihomine on sitä kun aino nousee väärin (pelkkää rasvaa) Painon nousu sitä kun tulee lihaksia ja kudokset tervehtyvät aliravitsemuksesta.

        Itse painan nyt 59kg, mutta ennen sitä 45 ja olen169cm kaikki tuo 14kg on pelkkää rasvaa ja se harmittaa, sillä sen muuttaminen lihaksiksi vaatii paljon työtä ja aikaa.


      • Lihomisfobia

        Näksykse ne sulla jossain (esim mahassa?)


    • Islenam

      Olen ollut anorektikko vasta hyvin vähän aikaa. Päivässä menee suunnilleen tämän verran

      Aamupala: kirsikkatomaatteja ehkä 4, aina ei niitäkään

      Lounas: pieni peruna, vähän lihaa ja salaattia

      Päivällinen on suunnilleen sama kuin lounas.

      Saatan syödä päivällä jonkun viinirypäleen tai vähän ruisleipää, mutta en välttämättä. Lisäksi teen lihaskuntoa ja pyöräilen. Mitään muuta ei oikein jaksa.

      • Saana40

        Tulin juuri jumpasta, jossa oli noin 30 normaalivartaloista tai hoikkaa (jotkut vähän pulskempia:)) ja yksi selkeästi anoreksiaa sairastava tyttö! Kyllä teki pahaa katsella ja ihmettelen miksi! hän sai edes osallistua (ohjaaja kyllä näytti keskustelevan tunnin jälkeen) ja miten ihmeessä on otettu Elixian jäseneksi??? En olisi edes pysynyt pystyssä sellaisena luurankona (omat mitat 165/60). Ajatelkaa nyt hyvät ihmiset, mitä teette itsellenne. Olen itsekin äiti, toivottavasti voisitte parantua, sääliksi käy myös läheisiänne.


    • ¨kynnet lihassani

      Kuule Saana, muuta tässä ei tehdäkään kun mietitään mitä itselleni teen ja miten tämän pysäytän!
      Se ei ole MINÄ joka tässä päättää ja vie, se on SE!
      Sitä ahdistusta, pelkoa, paniikkia, masennusta, toivottomuutta kuoleman toivomista ja kuoleman pelkoa ei osaa kenellekään kuvata eikä selittää.
      Luuletko että KUKAAN alun "hurmion" jälkeen enää tästä nauttii!!??
      Mutta millä saa SEN pois päästään? SE on niin voimakas ja sen kynnet niin syvällä lihassa että vaatii yliluonnollisia voimia ja masssiivista apua ja tukea päästä SIITÄ eroon!!
      Ja jos et ole alaikäinen, olet aika lailla omillasi.

    • Pataysi

      Ruisleipää, light limsoja sekä vettä. Yleensä leipäsiivuja tulee syötyä päivässä 5-6, huonoina päivinä max.10-13. Yksi leipäsiivu sisältää 70 kcal, joten siitä voi laskea määrän. Yritän syödä aina niin vähän kuin mahdollista siltä varalta, että joudun tilanteeseen jossa pitää syödä enemmän.
      Juuri alkoi toinen kuukausi tällä menulla, aikaisempi sisälsi noiden lisäksi salaattia, kurkkua ja tonnikalaa. Syön ruoan ohella vitamiineja sekä kalanmaksa-kapseleita, lekurin puolelta saatu unilääkkeitä ja näistä on silloin tällöin hyvä apu kun uni ei tykkää tulla. Teen seisomatyötä arkipäivisin, joten saan siitä hyvää hyötyliikuntaa.
      Olen nuorempana sairastanut anoreksiaa, kirjoittelin silloinkin tänne, mutta jouduttuani painotarkkailuun "parannuin". Kun pääsin eroon tarkkailuista pysyin terveenä n. kaksi vuotta, kunnes tämä paha minussa taas nosti päätänsä ja nyt olen takaisin lähtöpisteessä. Toisin kuin silloin nyt asuttuani omillani voin rauhassa järjestää syömiseni ilman kenenkään syyllistävää katsetta. Tiedän että ihmiset ympärillä haluavat minulle vain hyvää, en enää välttämättä parane tästä mutta en vain pysty palaamaan terveeksi. En tunne itseäni sairaaksi, ei satu mihinkään eikä ole näläntunnetta, mutta älkää tehkö näin vaan parantukaa jos vain voitte.

    • --.----

      Riippuu päivästä. Silloin kun en erikoisemmin liiku kaloreita kertyy 100-300, ne tulee esim pakastekeitto hiukan päiväruokaa. Kulutuksen mukaan lisään kaloreita mutta harvoin yli 600 syön. Kerran viikossa 1200kcal päivä.

    • 14

      Päivässä 300 kcal. Kerran viikossa mässäilypäivä,sitä aina odotetaan. :)

    • Oji

      Joskus syön esim. 4 persikanpuolikasta enkä mitään muuta. Joskus syön illalla kotona yhden ruuan jos vanhemmat pakottaa. Kalorit ei saa mennä yli 400. Joka toinen viikko on lupa pitää boostipäivä jos olen liikkunut kunnolla ja syönyt alle ton 400kcal joka päivä. Esim tänään söin 2dl nakkikeittoa (lähinnä lientä) muuta en syö, juon varmaan vielä 2L vettä. Eilen join kaksi mustikkasmoothieta jotka tein itse (120kcal yhdessä). Riippuu päivästä, en suunnittele etukäteen yleensä mitään.

      • niania

        Saisinko reseptisi tohon mustikkasmoothieen? :) Tein joskus sitä jollain netin ohjeella ja oli ihan kauheeta, en enää muista mitä siihen laitoin.


    • raakis-75

      mä syön 500-800 kal pv olen sairastanut jonkin sortin syömis juttua jo vuodesta 1995 .. juu oon yli painoin 155 /75 :(( vihaan itteeni jo ihan tarpeeks niin ei tartte kommentioda sitä .. mulla on sairauksia kuten sydänvika ja keuhko sairaus .. joo-o tiiän ettei ruual tai niin pois åäin sis leikii mutt on liian paljon paineit lääkärilt ja ym ett syömällä vähän kontrolloin sitä .. kääk en tiiä miten selittä ja ei ketään kiinnosta !!!!

    • mirabella86

      Syön hapankorppua, riisikakkuja tai voileipäkeksejä ilman levitettä, joskus 8% juustosiivun kera tai aavistuksella sitä levitettä. Aina yhden tai kaksi kpl.

      Lisäksi syön jogurttia, pilttiä (parasta laihutusruokaa mielestäni), hedelmiä, tomaattia, kurkkua, porkkanaa, välipalapatukoita joskus (jos ovat alle 80kcal), mysliä hiukan, joskus harvoin muroja, tonnikalaa tai nuudeleita. Rasvatonta maitoa vähän ja kahvia, usein. Joskus mehua, varsinkin greippimehua jossa vain 18kcal/100g.

    • silverydragon

      Syön kutakuinkin näin: (pituus/paino suhde on 161/36kg)

      aamu: 1dl puuroa veteen, 1,5dl. kevyt tai rasvatonmaito. 1 pala suklaata tai irtokarkki

      välipalana 1 karkki tai muru keksiä

      lounas: oli lämmin ruoka mitä tahansa niin 150-170g. mm. kalkkuna-kasvis pilttiä.
      1 dl light colaa. saatan otta yhden karkin tai suklaapalan

      iltapäivällä: 1 siivu leipää, 2 siivua juustoa, 1,5 dl maitoa.

      Muuta ei juurikaan, nyt pyrin päivän aikana juomaan yhteensä 1dl kevyt mehua noiden lisäksi.

      • jjklöööööö

        Kui vanhaoot?


    • t7jo

      Ei oo mitään anorektikon erityistä ruokavaliota, mitä kaikki noudattaa. Yhteisiä piirteitä voi olla syömisessä, kun pyritään pieneen painoon tai ylläpitämään alipainoa

    • jasmiiina

      oon sairastanut vasta hyvin vähän aikaa, tälleen syön:

      aamu: ei mitään
      lounas: mitä nyt koulussa onkaan, sitä jotain 1½dl
      välipala: ei mitään
      illallinen: jotain ruokaa 1½dl
      iltapala: ei mitään

    • köyttäpaksumpi

      Noh, ei ollut mitään kovin säännöllistä ruokavaliota, kun anoreksia oli käynnissä. On se vieläkin, muttei enää niin pahasti. Voi olla, että pahenee kevättä kohden.

      Mutta suosin eniten proteiinipitoisia ruokia, kuten kalkkunasiivuja. Söin kanssa jugurttia, mikä nyt ei oo niin proteiinivoittosta. Kanssa pieniä pieniä määriä lämmintäruokaa, mutta esim. omenat oli tosi hyvä. Joskus söin mehujään tms. kesällä, jos kaverit halus syödä jätskiä kesän kuumuuden takia. Elin useita viikkoja siten, että oksensin melkein aina sen jälkeen, kun olin syönyt jotain. Ihan mitä vaan, esim. pari kalkkunasiivua. Söin kanssa kurkkua yms.

      Nykyään syön miten sattuu, mutta en silleen tahallani. Yritän pitää kiinni säännöllisistä ruokailuista yms. Mutta eipä siitä mitään oikein tule. Ehkä sitten, kun saan taas lenkkeilyn käyntiin, mutta lumien sulamisia odotellessa. Tarkoitus ei ole palata vanhaan kaavaan, vaan pitää ruokavalio terveellisenä ja ravinnon saanti riittävänä. Mitään ei kuitenkaan voi ennalta päättää, sillä nyt näin flunssaisena, kun ruoka ei maistu, saan siitä jotain yhtä sairaita kiksejä, kuin silloin, kun kaikki tää alko. Yritetään nyt pitää ajatukset selvinä, mutta kuten kaikki kohtalontoverit tietävät, se voi olla melko mahdotonta. AInakin hankalaa.

    • NoToFood

      Ei mulla ole minkäänlaista säännöllistä ruokavaliota. Paastoan aina vaan niin kauan kun kävelemään pystyy ja sitten jotain joka käynnistää paaston uudestaan. Yleensä paastot kestää 5-10 päivää jonka aikana kurkusta menee vaan cokis zeroa ja laimennettavaa mehua tai muuta hyvin vähä kalorista juotavaa. Ja tietysti paljon vettä (:

      • quataramera

        vastaan nyt tähän viestiin, koska kännykällä en saa luotua uutta...

        En ole varma onko minulla anoreksiaa, mutta on terkkari painosta huomautellut hieman (mitat n. 158/46 ja tiedän etten ole mikään laiha...)
        Aamupala: jos vanhemmat kotona, niin puolikas sämpylä, muuten en syö mitään
        Lounas: Jos koulussa jotain hyvää on niin sitä vähän (esim pari lusikakkista kalakeittoa yms.) mutta en välttämättä ota mutta kuin lasin vettä.
        Välipala: ei mitään
        Päivällinen: niin vähän ruokaa, kuin vanhemmat antavat

        Viikonloppuisin aamupalan lisäksi vain yksi lämmin ruoka siinä 13-16 välissä. Joskus harvoin syön iltapalaksi esim viinirypäleitä ja päivällä jotain herkkuja...

        Meinaan aina oksentaa, kun mietin kuinka paljon syön päivässä...


    • annn

      Mulla ei oo mitään tiettyjä aikoja milloin syön, tää viikko on menny ihan perseelleen ku oon vaan ahminu..
      Mut siiis yleensä

      Aamulla, pikapuuro veteen, n. 140kcal
      koulus en syö, juon esim pepsi max tai zeroo tms.
      Päivällä, normiannos ruokaa 200-500 kcal
      illalla, jugurtti tms

    • justwannabehappy

      Tänään olen esimerkiksi syönyt:
      Aamupala: -
      Lounas: -
      Välipala: pala monijyväleipää, päällä aavistus kevytmargariinia, ja kuppi kahvia
      Päivällinen: sama kuin välipala kaksi appelsiinia
      Iltapala: -

      Liikuntaa n. 2h päivässä. Juon myös paljon light/zero juomia :)

    • fättis

      yritän pysyä 0-700kcal, mutta enintään kerra viikossa saan syödä enemmän, en paljoo, alle 1200kcal. normaalisti suunnilleen näin:
      aamu: 100g maitorahkaa tai viiliä
      lounas: -
      päivällinen: tosi vähän ruokaa jos pakko (munakasta tms.)
      illalla pyrin olemaan kuuden jälkeen syömättä mitään, mutta jos noiden lisäksi on pakko niin otan 1/4 omenaa. joskus ahmin jonka jälkeen oksennan.
      liikuntaa vähintään tunti päiväs, pyrin lenkkeilee sen 6h/viikko ihan kävelyä, sillä sepolttaa eniten rasvaa kun syke on 120 tai alle

    • 7+13

      Apua en tosiaankaan oo anorektikko, mutta tykkään syödä terveellisesti ja vitsi mähän syön melkeen niinku te?!

      puuroa
      herneitä, riisiä, kananmuna, tomaattia
      omena, cashewpähkinöitä
      maustamatonta luonnonjugurttia

      tai

      puuroa
      salaattia, tomaattia, tonnikalaa
      ananasta
      valkoisia papuja, salaattia, tomaattia
      omena

      • ortoreksiaaa

        Googletappas ortoreksia (: Ja koitapa hakea apua!


      • Juuujuuu
        ortoreksiaaa kirjoitti:

        Googletappas ortoreksia (: Ja koitapa hakea apua!

        Jos terveelliseen ruokavalioon ei liity ahdistusta tai pakkomielteitä, tuskin on ortoreksiasta tai muustakaan ongelmasyömisestä kyse. Yleisesti normaalina pidetty ruokavalio kun ei mitenkään terveellinen ole, vaan ainakin omasta mielestäni erittäin sairaskin..


    • daahlia

      Itse syön omasta mielestäni aika lailla normaalisti, mutta annoskoosta en tiedä. Ja suhteutettuna liikuntaan syömiseni on kuitenkin kevyttä. Tässä tyypillisen arkipäiväni ruokavalio, päivään kuuluu lisäksi keskimäärin 1h hikiliikuntaa hyötyliikunnan lisäksi.

      Aamulla:
      -omena tai appelsiini

      Lounas:
      -salaattia
      -kasviskeitto
      -sämpylä säälittävän pieni sipaisu levitettä

      Päiväruoka:
      -jostain kasviksista tehty sosekeitto tai ruokaisa salaatti (=sisältää esim. kananmunan ja raejuustoa)
      -kasviksia, esim. porkkanaa, tomaattia tai keitettyjä pakastevihanneksia
      (-toisinaan näkkäri tai puolikas sämpylä ilman levitettä)

      Iltapala:
      -omena/appelsiini
      -puolikas rahka, joskus sekoitan purkillisen pilttiä jos sattuu olemaan

      On siis harhaluulo että kaikki anorektikot kituuttaisivat pelkästään tyyliin näkkärillä, salaatilla ja light-limuilla. :)

    • Läpipasko

      Aika ihmeellistä lukea tätä, miten ihmiset kiduttaa itseään syömällä niin vähän kuin vain pystyvät ja vielä laskevat kaloritkin. Itse syön kaiken minkä kiinni saan ja painan silti vain 42 kg ja olen 171 cm pitkä.

      Ainoo mihin en koske on viljat, margariini ja keinotekoiset makeutusaineet eli syön voita ja sokeria ja tietysti KERMAA.

      Proteeinista pitää huolen 300 gramman possunleike lounaaksi rankiksilla (juu noi pitäis vaihtaa kasviksiksi, mutta joskus sorrun perunaan). Kastikkeista lempparini on bearnaise-kastike.

      Päivälliseksi syön yleensä jotain jauheliharuokaa (sis. 200 grammaa jauhelihaa) ja kesäkurpitsaa, sipulia ja tomaattia.

      Pitäisiköhän minun alkaa syödä viljatuotteita, että lihoisin, koska pääasiassa ruokani koostuu lihasta, kalasta, kanasta, naudan maksasta ja kasviksista?

      Kovasti haluaisin lihoa n. 50 kiloiseksi. :)

      • varmastilihooleivällä

        Juu, nuo tässä ketjussakin esiintyvät ruisleivät ovat varsin lihottavia ja sisältävät vain vähän ravintoaineita.


    • Ingrid666

      Syön oikeastaan aika paljon näkkileipää, teetä, kasviksia ja kerran päivässä sen pienen päivällisen joka yleensä sisältyy lihasta, näkkileivästä ja salaatista. Syön enintään tosiaan sen 1000 kaloria päivässä, ja jos joskus menee yli vähennän sen seuraavan päivän kalorimäärästä. Pyrin olemaan jättämättä liian pitkiä taukoja syömisten välille, jottei menisi sitten ahmimiseksi.

      Aamupala: Kolme näkkileipää ilman mitään "lisukkeita" ja lasillinen fun light mehua
      Päivällinen: Karjalanpaistia noin 100g, raastesalaattia ja kaksi näkkileipää
      Välipala: 500g kurkkua, kaksi keskikokoista porkkanaa, banaani

      Illalla meni sitten läskiksi liian pitkän syömisvälin takia ja vedin pussillisen muumikarkkeja ja puoli tölkkiä pringlesejä kymmenessä minuutissa. En kuitenkaan lähde masistelemaan, vaan syön tänään vain vähemmän ja liikun enemmän sekä opin kantapään kautta että pitäisi syödä tasaisesti ja vähän pitkin päivää. En kuitenkaan laske itseäni syömishäiriöiseksi, vaan elämäntaparemontin tekijäksi.

    • 2+5

      Itsellä yleensä päivät menevät näin
      Aamupala: 1dl sokeritonta vadelmakeittoa (10kcal)
      Koulussa: lasi vettä
      Illallinen: kotiruokaa lautasellinen
      Iltapala: 2dl sokeritonta vadelmakeittoa (20kcal)

      Kaloreita tulee ruuasta riippuen 300-700 päivässä, jos en asuisi kotona korvaisin kotiruoan hedelmällä.

    • noookl

      aamupala

      maustamatonta jogurttia 2dl (n. 70kcal)
      TAI
      itsetehty sämpylä jossa päällä ainoastaan kurkkua ja tomaattia (aivan aavistuksen) (50kcal)
      2 lasia vettä


      lounas

      salaattia n. 30g (n.20kcal)
      TAI
      kalaa/riisiä/makaronia/tms. yhteensä n.80 kcal edestä
      (välillä: ruisleipä, 30kcal)
      2 lasia vettä


      päivällinen

      salaattia (jälleen n. 30g)
      TAi
      edelleen jos syötävää ruokaa niin samalla tavalla kuin lounaalla
      2 lasia vettä

    • niinniinininininin

      Ei pidä aina paikkaansa, ettei anorektikot syö mitään.

      Itse söin tänään n. 700 kaloria ja nälkä pysyy melkein koko päivän poissa. Tulee nälkä vain jos urheilee paljon.

      En kerro, mitä olen syönyt tarkalleen. Puuroo, kasviksii ja jäätelöä vähän.
      Toinen harhaluulo: Kukaan anoreksiaa sairastava ei ikinä sorru herkutteluun.

    • quatarameraa

      Syön päivässä ne kaksi annosta: aamupalan, yleensä puolikas leipä sekä päivällisen kun en sitä voi skipata :( silloinkin yritän syödä mahdollisimman vähän... Ehkä noin kämmen kokoisen annoksen...

    • anonyyminen

      Itse en ole koskaan suostunut elämään pelkällä vedellä ja salaatilla..
      Esimerkiksi Ana Boot Campissa saattoi olla 400kcal päivä, ja päivän kaloreista saatoin helposti käyttää 200kcal suklaapatukkaan tai 250kcal mikrohampurilaiseen :P hyvästä ruoasta en luovu ikinä, pitää vain minimoida sen käyttämistä.

    • 16+12=28

      Yksi yli 1000kcal päivässä syövä anorektikko ilmottautuu. Yleensä päivän aikana kertyy n. 1000-1300kcal. Ei anoreksiaa määritetä päivittäisen kalorimäärän perusteella. Ja paino on mulla kyllä reippaasti alle diagnoosiin vaadittavan painon, että ei sitä tarvitse mitään alle 500kcal vedellä saadakseen painon alas. Mitä sitä turhaa säästöliekkiä itselleen riesaksi hommaamaan.. Tottakai mun ruokavalio on paljon rajottuneempi, kun normaalisti, mutta pointti oli se, ettei anorektikot aina syö vain muutamaa sataa kaloria päivässä.

    • :)

      Siihen aikaan, kun sairastin anoreksiaa, saatoin olla päiviä kokonaan syömättä… Maksimissaan tuli syötyy salaatti noin klo 17-20… Nyt menee jo paremmin, vaikka nyt anoreksia on uusiutumassa ja laihdutuskuuri päällä...

    • Jasmin133

      Mulla on tallella muutaman vuoden takaista laihduttelunaikaista ruokapäiväkirjaa melkein puolen vuoden ajalta... Voisin kirjoitella tähän pätkiä sieltä :):
      06.01 Paino 56,7kg.
      Aamulla: 3kuppia mustaa kahvia 12kcal, salaattia 40kcal
      Päivällä: Omena 60kcal
      Illalla: Salaattia ja 2 näkkileipää 100kcal. 2kuppia teetä n.3kcal?, Lisäksi jotain 300kcal edestä(ei lue mitä)
      Yöllä: Puolikas näkkileipä ja kurkkua 35kcal
      Yht. 550kcal
      14.1 Paino 54kg
      Aamulla: Kaurapuuroa veteen keitettynä ja 2kuppia kahvia 150kcal
      Päivällä: Salaattia 50kcal, 2 omenaa 120kcal, pala seitiä 100kcal
      Illalla: Soijarouhetta ja salaattia 100kcal, hernekeittoa 100kcal, puuroa 300kcal ja piltti 100kcal. Lisäksi hedelmiä 70kcal edestä.
      Yht. 1040kcal
      16.1 Paino suunnilleen sama, vähän koitin noudattaa 2468dieettiä.
      Aamulla: Teetä, aspartaamilla makeutettu vitamiiniporetabletti tuopilliseen että ja pala kurkkua 25kcal
      Päivällä: Kurkkua 20kcal, Porkkanaraastetta ja herkkusieniä 145kcal, omena 60kcal
      Illalla: Kaksi omenaa 120kcal
      Yht. 370kcal
      24.1 Paino 53kg
      Aamulla: Kasvissosekeittoa, vitamiiniporetabletti, 2kuppia mustaa kahvia 50kcal
      Päivällä: Kasvissosekeittoa 125kcal
      Yht. 175kcal
      06.02 Paino 52.1kg
      Aamulla: Vitamiiniporetabletti ja 2kuppia kahvia 15kcal
      Päivällä: Salaattia ja 2,5dl piimää 200kcal, banaani 100kcal
      Illalla: Lämmintä ruokaa 400kcal, puuroa ja marjoja 150kcal, viiliä ja 1,5greippiä 200kcal
      Yht. 1065kcal
      12.2 Paino 51,3kg
      Vitamiiniporetabletti ja 2kuppia kahvia 15kcal
      Päivällä: Salaattia 25kcal
      Illalla: Salaattia 100kcal, greippi 80kcal, puolikas omena 30kcal ja sellaisia tosi kuituisia pieniä tikkumuroja herkutteluun 100kcal
      Yht. 350kcal
      24.2 Paino 50,8kg
      Aamulla: Vitamiiniporetabletti ja 2 kuppia kahvia 15kcal
      Päivällä: Tomaattia, kurkkua ja hernekeittoa 500kcal
      Illalla: Kasvissosekeittoa 200kcal, greippiä 90kcal, omena ja kurkkua 100kcal, soijarouhetta 40kcal
      Muuta: 100g viiliä 40kcal, puuroa 150kcal, omena 60kcal
      Yht. 1195kcal
      11.3 Paino 49,5kg
      Aamulla: Vitamiiniporetabletti ja puolikas omena 40kcal
      Päivällä: Kasvis- ja hedelmäpaloja, sekä salaattia 180kcal
      Illalla: 2 itsetehtyä soijarouhepihviä 100kcal, kasviksia 120kcal, greippi 80kcal, 3porkkanaa 150kcal
      Muuta: 3purkkaa 6kcal
      Yht. 676kcal
      19.3 Paino 48,2kg
      Aamulla: Puolikas greippi 40kcal
      Päivällä: Salaattia 120kcal, Kasvis- ja hedelmäpaloja 55kcal, puolikas mandariini 25kcal
      Illalla: Kasvissosekeittoa ja soijarouhetta 110kcal, 1,5omenaa 100kcal, puolikas greippi 40kcal
      Muuta: 3purkkaa 6kcal
      Yht. 496kcal
      2.4 Paino 46,8kg
      Aamulla: -
      Päivällä: Salaattia 100kcal
      Illalla: Salaattia ja soijarouhe-kaalikääryle 75kcal
      Yht. 175kcal
      Muutama viikko tulee syötyä keskimäärin 1000kcal päivässä
      27.4 Paino 45,4kg
      Aamulla: -
      Päivällä: Porkkanaa ja näkkileipä 150kcal, kalakeittoa 250
      Illalla Kalakeittoa, 2 omenaa ja piltti 300kcal
      Yht. 700kcal
      Sitten muutamia kuukausia paino pomppii 45-48kg:n välillä ja ruokamäärät keskimäärin jossain 1300kcal hujakoilla. Puolen vuoden sisällä paino nousi osaksi aloitetun masennuslääkityksen takia jonnekin 55kg:n hujakoille, missä pysyi parisen vuotta.
      (Nykyään en erityisesti tarkkaile syömisiäni, vaan syön mielin määrin kasviksia, juureksia, hedelmiä, pähkinöitä ja öljyjä, joskus hiukan viljoja, sekä todella satunnaisesti ihan pienenpieniä määriä kalaa. Painoa en huomioi kuin sen verran että kunhan nyt alle tai tasan 60kg:ssä pysyy(pituutta 166cm))

    • pienikäinen

      Mä nyt ohitin noi ylemmät kommentit:)
      Mulla ei oo(ehkä) anoreksiaa, mut täs mun päivän menú:
      Aamulla= ei mitään
      Koulun jälkee= pari leipää voilla
      iltaruoka= mahollisimman vähän nii ettei äiti huolestu
      Ja joskus napostelen siinä välillä jotain porkkanaa tai omppua tms. Ja oon ihan ähkys ku meen sänkyy nukkumaa=) Paino tippuu silleen ihan jees vauhtii sais nopeempaa laskea..onneks nyt syyslomalla pääsee salille

    • ounouu

      mä syön aina samat:

      aamupala: omena, jugurtti, kuppi teetä
      lounas: sama
      välipala: sama
      päivällinen: sama
      iltapala: sama

      yht. 750 kcal

      • pahimmat ajat

        meikällä lähes sama! vettä vettä vettä.. aivan älytöntä kyllä: tälleen ei kauaa elä.

        klo 9: omena, teetä
        klo 13: omena
        klo 16: lämmin ruoka (vanhempien tuoma - jotta eivät epäilisi)
        klo 21: omena

        vettä vettä vettä


    • FitLiving

      Mul on alkanu mennä tällein et syön kerran päivässä ja se on joskus neljän aikaa... Mut silloin syön jotai 100g normi ruokaa ja sit salaattii tai vihanneksii sen 100g myös. En oo laskenu kaloreit mut ei tossa niitä onneks paljoo tuu..

    • FitLiving

      Juu mä sama tääl ite vast alotin tän himoliikunnan ja laihduttamisen, mutta lopetan sitten kun tunnen oloni mukavaksi. JA HYVÄ VINKKI: SEMMOINEN VITAMIINI KUIN KROMI VIE NÄLÄN POIS. ITSE OLEN SYÖNYT NIITÄ TODELLA PITKÄÄN JA SE MUUTEN TOIMII AINAKIN MUN KOHDALLA.

    • asdfghjklöä

      Voitteko kertoo mitä hittoa teen väärin, syön aamusin yhen näkkileivän, päivällä raejuusto purkin (160kalorii) ja sit zero kokista MUT EN VAA LAIHDUUUUUUU saatana. '



      ja mulla ei ole anoreksiaa. Mutta haluan vain laihtua.

      • Anonyymi

        Syöt liian vähän, aineenvaihduntasi on merkittävästi hidastunut, etkä kuluta mitään.


    • Fitness4ever

      Lisäaineet, jos jättää poies, esim. light-limut/mehut yms. kaiken missä on esim. aspartaamia yms. ja vaihtaa steviaan, niin ittellä lähti ekan viikon aikaan jo yli 3 kg poies eli te anorektikot ootte varmasti 3-5 kg kevyempiä ku mitä se vaaka näyttää, ku oon huomannu että veätte aivan tolkuttomasti makeutusaineilla makeutettuja juomia yms. HUOM! Mehukeitotkin on usein makeutettu keinotekoisesti eli jättäkääpä toi paska pois vaikka 1-2 viikoksi, niin huomaatte oikeesti kuinka luurankoja ootte. Itselläni pahimpina kausina paino oli jotain 40, mut jos oisin heittäny light-limut (meni joinakin päivinä jopa kaksi litraa ihan kevyesti) ois paino ollu varmaan lähelle 35 kg, sillä nyt kun fitnessissä kilpailen ja pyrin ennen kisoja niin puhtaaksi kaikesta paskasta kuin olla ja voi, niin huomaa että kisapäivän jälkeen kun vetäsen 1-1,5 litraa pepsi maxia tai zero colaa, niin paino onkin seuraavana aamuna jopa kaksi kiloa enemmän, vaikka muuten ruokavalio on sama, mutta tuo kemiallinen paska (keksitty hyönteistorjunta-aineita kehitellessä) sitoo niin kamalasti nesteitä ja varmaa on että olo on pöhnänen koko seuraavan päivän eikä puntti/aerobinen kule... Suosittelen kuitenkin hakemaan apua, ennen kuin teidät pakotetaan ottamaan sitä vastaan :) Rasvaprossa pienempi suhteutettuna painoon nykyään 5% alhasempi kuin anoreksia vuosina eli oikeella ravinnolla ja treenillä se mallin kroppa saadaan, syömishäiriöisille suosittelen oikean valmentajan hankintaa, yksin ette osaa alottaa ja miettikää saatte syödä aivan JÄRJETTÖMÄN paljon ja rasvaa ei kerry ollenkaan vaan sellainen mallin kroppa, jonka kautta voi ansaita jopa tuhansia ja saatte shoppaillakkin ilman vanhemmilta pummimista! Fitnessissä saa myös laihduttaakin ennen kisoja, jos siitä jotain kiksejä saapi! =DD Safkat punnitaan, eikä sitä keittiövaa'an käyttöä tartte salailla jne. Itse paranin täysin kun löysin fitness-elämän, parhaillaan vetelen jotain 3000-4000 kaloria päivässä eikä rasvaprossa nouse, lihakset vaan kasvaa ja terveyteni on ainakin verikokeiden perusteella tähtiluokkaa!!

    • pistää vihaksi

      Nimimerkille "mustaavalkeaa" saanko kysyä mitä helvettiä teet anoreksia palstalla jos syöt niinku norsu :DD:D: anoreksialainen ei kyllä syö normi päiväaterioita. ite syön ku laihutan nii piltin tyyliin päivässä ja sekin ahistaa joskus ihan vähä jotaki jos heikottaa. paino tällä hetkellä 42.

      • Sairasta meininkiä.

        Vitun sairas paska.

        Hanki hoitoa, ei toi oo normaalia. Oon 14v poika, ja syön enemmän yhdellä aterialla. Vitun sairasta tollanen.


      • Anonyymi
        Sairasta meininkiä. kirjoitti:

        Vitun sairas paska.

        Hanki hoitoa, ei toi oo normaalia. Oon 14v poika, ja syön enemmän yhdellä aterialla. Vitun sairasta tollanen.

        Anoreksia on sairaus. Normaali laihduttaminen, jonka voi lopettaa milloin tahansa ei ole.


    • gwrtw4rt

      Syön 1500-2000 kacl per päivä. Ja paino ei nouse. BMI on vaikeasti alipainoinen. Ruvetkaa hyvät ihmiset syömään normaalisti! Ootte hirveällä säästöliekillä! Normaalilla ruokailuillakaan ette saa painoanne nousemaan! :)

    • tyhg

      Noin 200-400kcal päivässä syön. Joskus tulee ahmittua 500 tai joskus harvoin jopa 1000 kalorin edestä ja sitten kaduttaa koko loppuilta ja seuraava päivä. Ahmimispäivän jälkeisen päivän yleensä paastoan joko kokonaan tai ainakin melkein. Aamulla saatan syödä jonkun hedelmän tms, riippuu onko päivällä menoja minnekkään.

    • 57575

      VITTU TE OOTTE TYHMIÄ.

    • :C,ll

      itselleni sain anorexian vai 3kuukautta elämällä noin 11kurkun palaa ja vettä joka päivä 2h juoksu lenkki

    • Uutta elämää kohti

      Itselläni on pahan asteinen anoreksia mutta nyt olen jo parantumisiin päin siihen tarvittiin terapeutteja joissa käyn yhä. koko protesti on nyt jo 2 viikkoa vanha. olen 14 vuottta 157cm pitkä ja painan tällä hetkellä 25 kg ennen noin 20 kiloa

    • Uutta elämää kohti

      Mutta siis söin ja yritän yhä pitää kiinni tästä menystä
      Aamupala ei mitään
      Koulussa muutama kurkun palanen jos on
      Välipala ei mitään
      Ilta ruoka kurkkua ja pieni määrä ruokaa jota on
      Iltapala ei mitään
      Ja tottakai vettä vettä vettä
      Jos olet jäänyt kiinni laihdutuksesta vanhemmillesi niin lääkärin punnituksissa kannattaa juoda juuri ennen sitä paljon vettä tai voi pistää jotain painavaa rintsikoihin (ei mitään isoa)
      Nämä kummatkin ovat toimineet siihen saakka kun ruvettiin syöttämään pakkosyötöllä :)

      • entinenkö anorektikk

        Voi kuulostaa ihan meikäläisen meiningiltä, kun olin kovin sairas. Muutamankin kerran tuli romua piiloteltua taskuissa punnituksen aikana. Nyt kun mietin noita syömisiä, niin ihmeen vähällä sitä ihminen hengissä pysyi. Pahimmoillaan en edes suostunut juomaan juuri mitään, ettei paino noussut grammaakaan. Aivan järkyttävää. Mutta niin se on, että anoreksia vie ihmistä, ei ihminen anoreksiaa. Mutta aina on toivoa. Minulla paranemiseen meni vuosia. Tosin en usko että syömishäiriöstä voi koskaan parantua täysin. Huomaan sen välillä, jos elämä on kovin stressaavaa tms. tartun helposti vanhoihin opittuihin malleihin, eli syömättömyyteen ja hulluun diettiin.


    • NeitiPullava 164/64

      Noo oon anoreksia-bulimikko, mutta tässä normipäiväni syömingit;

      Aamupala: Eii mitään

      Koulussa 2h liikuntaa, jonka jälkeen
      lounas (otin kotoa mukaan); paprika 100g, kana 40g

      välipala 1; mandariini 63g

      Päivällinen; luumu 38g, paprika 72g, kana 100g, sulatejuusto cheddar 22g, mandariini 55g

      Välipala 2; banaani 88g, omena 350g

      Iltapala; kana 59g, kananmunan valkuainen 80g

      Eli normipäivieni kalorit menevät siinä 400-1000 välille, mutta viikonloppuisin on sitten mättöpäiviä aina sosiaalisten menojen mukaan :D Ja jos minulla sattuu kotona olemaan jtn hyvää (karkkeja, keksejä, sipsejä, pullaa?), niin vedän ne kaikki mahdollisimman nopeasti, odotan 15min ja käyn oksentamassa mahdollisimman paljon pois. Loppupäivänä en sitten enää syö... Ja tosiaan nuita light-limsoja ja kivennäisvettä menee mulla kans monta litraa viikkoon...

    • noproblem1

      Mä en yleensä syö mitään aamusin, mun mielestä se on kuvottavaa. Koulussa ite oon ainaki vähentäny ruuan määrää, joka oikeesti auttaa! Sitte kotoo syön kaikkii pilttejä, vesimeloonii, kurkkua, nuudeleita.. jne ELI niiku kaikkii vesi tuotteita ..

    • äfahcsgjk

      ei oo koskaan sama menyy mut tänään oli tällainen

      aamulla: kahvia, kolme saksanpähkinän "lohkoa" taimitävittualie
      päivällä: pari haarukallista vihreää salaattia
      iltapäivällä: kaks pientä omenalohkoa
      illalla: (hammastahnaa?)

      vettä juon pitkin päivää ja ravaan sitte kusella kanssa.

      • vitun läski anorektikko

        Mulla tänää:
        1 x banaani = n. 90 kcal
        1 x mandariini = 50 kcal
        Koulussa pikkase salaattii = n. 40 kcal (ei tietoo, oletan)
        Porkkanasosekeittoo 380 g = 280 kcal
        TOTAL: 460 kcal. Jos oisin jättäny esim. Mandariinin ja pienen osan salaatista, tulos ois ollu 400 kcal mikä on mun max. arkipäivisin..lauantaina mulla on 800-1200 kcal ja sunnuntaina 1000 kcal..
        Ja ne mitat: 166 cm ja 38 kg.hyi mikä läski -___- vyötäröki 58 cm -.-


    • 158cm/55kg :(

      Oon nyt muutaamn päivän syöny vähemmän, ja ei oo tullut enää yhtään totaalirepsahduksia! Tänään:
      aamupalaksi 35g kaurahiutaleita, 3dl vettä: 125kcal sokeriton marli mehu 5dl: 5-10kcal

      Lounaaksi lasi vettä

      koulun jälkeen välipalaksi iso omena, kaksi kiiviä: 100kcal

      "päivälliseksi" 1 ruisleipä ja 6 palaa vaaleaa leipää (tää on aika pientä verrattuna mun normi repsahduksiin) noin 400kcal.

      Viiden jälkeen en koskaan syö, joten tän päivän saldo on joku 635kcal, eli ei paha jos mun tavote olis pysyä alle 500kcal niin repsahdus ei pilannu kaikkea...

    • uudelleenaloittaja

      Tällä hetkellä aika normaalisti syön, mutta kouluruoan jätän välistä ja aamupalan. Mulla oli aikoja, jolloin söin ehkä vaan sen 400-500 kaloria päivässä. Parannuin siitä, söin normaalisti ja tälleen, mut nyt on taas tullu halu palata takas niihin aikoihin, ja niin teenkin. Sen takii tässä pikkuhiljaa alan etsiä sitä itsekuria olla syömättä tiettyjä ruokia.

      Tällä hetkellä oon 16v. / 158cm / 44,5kg
      Tavoitepaino näin alkuun on 40kg jonka toivon kolmessa viikossa/kuukaudessa saavuttavani, joten pitää rehkiä oikein kunnolla! :)

    • pghr

      Syön päivässä 250g rasvatonta rahkaa, johon on sekoitettu 1 ananaspurkki ilman mehua sekä pilkottu 5 luumua. Siitä huolimatta tuntuu että tuo annos on liikaa? ehkä lasken kalorit väärin ja annoksesta tuleekin huomattavasti enemmän...

    • anoreksiako?

      Tänään vähän kurkkua ja pieniä tomaatteja 1 1/2. Kuivattuja karpaloita ja hunjaa.... en tiiä kuinka paljo. Juonu oon kahvia kaakaota teetä ja vissyä.....

    • 53kg/161cm

      syön yleenä 600-700kcal päivässä, siihen saa kyl jo tungetttuu paljon ruokaa!

    • annnet

      Mä saan syödä 800kcal edestä korkeintaan, jos en liiku ja 1000kcal eestä jos liikun. Välillä pidän paastopäiviä. Paastopäivät menee teellä, purkalla ja light limsalla ja noina muina päivinä syön hedelmiä ja kananmunaa, sekä puuroa ja hapankorppua.

    • ...

      Tänään kaksi kuppia kahvia, banaani, 1dl mustikoita, nektariini ja 50g maitorahkaa, teetä viisi kuppia, vettä. Noin 300-400 kcal tulee syötyä/päivä. Välillä paasto, välillä herkuttelupäivä. En syö mitään klo. 15 jälkeen.

      • Janskubansku12348489594

        Oon 13v
        Aamupala: vettä
        Lounas: lasillinen maitoa
        Välipala: en syö
        Päivällinwn: puolikas ruisleipä
        Iltapala: en syö
        Harrastan voimisteluu 6 kertaa viikos 3 tuntii kerrallaa


    • annnnannnan

      itelläni oli sillon anoreksian aikana aika vaikeeta ku kaikki kyseli ja syytteli anoreksiasta vaikka sillo en tajunnu olevani mut sillo söin vähä mitä sillo oli ku tuli nälkä et ersim yhessä päivässä saatoin syyä
      ruisleivän, perunan, maitoo, vettä ja vähän karkkia
      että en ole mikään normaali anorektikko mutkuitenki olen...
      syön karkkia vähän viikossa esim yhden pussin viikossa ja se pussi menee silleen että päivässä parisen karkkia esim aamulla?
      mutta tahdon ne ajat takaisin! haluan olla laiha nyttenkin mitat on 158/41
      vituttaa oikeesti haluun olla laiha ja hoikka ja vähän painone!!!

    • anonyymi99

      itse aloitin silleen, että oksensin iltaisin kaiken mitä olin päivän aikana syönyt.. Kun oksentaminen alkoi sattua liikaa niin lopetin syömisen 5 päiväksi join pelkkää vettä ja mehua.. sitten aloin syömää kerran päivässä yhden leivän tai muuta pientä vastaavaa.

    • alottajavasta

      Joka päivä mun vartalo suurenee vaikka ruokaannokset pienee, en tiiä onko tää anoreksia vai mitä ihmettä mä nään? kaikki sanoo ''sä oot laihtunu'' katon illalla peilii ja tokasen että ''no ene varmana lihonu vaa'' en haluu säälii kavereilta tai mitää! mua vaan ärsyttää mulle iha sama kärsinkö vai en haluun painaa 36-37kg ja mitat on nyt 160/43 ärsyttää liikaa. mut täs mun menu päivältä.
      aamulla veteen keitetty puuro ja vihreä tee
      koulussa näkkäri vähällä voilla ja peruna
      viieltä omena/porkkana/kiiwi/banaani
      kuuelta vihreätee ja joku randomilta jääkaapista? (max 100 kalorinen)
      mukana kulkee repussa omena jos tulee kova nälkä ja sitten light juomia ja vettä menee päivän aikana aika paljon.

    • Helinä

      Aamupala:
      - 250 g maitorahkaa
      - 125 g piltti tms.
      - pieni klementiini

      Lounas:
      - 1 peruna / 1 dl riisiä, pastaa tai muusia
      - esim. 1 dl kastiketta, 4 pyörykkää, 3 kalapuikkoa, n. 120 g lihaa ta broileria...
      - salaattia

      Päivällinen
      - kuten lounas
      TAI
      - 2-3 dl keittoa / puuroa (puuron kanssa usein kaneli ripaus sokeria ja kasvissosekeiton kanssa hieman raejuustoa, jos sattuu olemaan)

      Iltapala:
      - 250 g maitorahkaa
      - 125 g piltti tms.
      TAI
      - 250 g maitorahkaa
      - 80-100 g marjoja

      Tämän kaavan mukaan yleensä päivät menee (tosin eilen esimerkiksi söin päivällisellä itse tekemäni pienen (halk. n. 15 cm) pizzan tonnikalalla, katkaravuilla ja ripauksella 15 % juustoraastetta ja jätin iltapalan syömättä) ja paino laskee tasaisen hidasta tahtia... nyt mitat 162 cm ja 42 kg

    • bbbjo

      tässä mun mitat 42/n.160
      aamulla: veteen keitetty jonkin lainen puuro tai leipä 130kcal tai 70kcal
      koululla: leipä tai näkkäri ja vettä 50-80kcal
      kotona klo 15:30 : salaattia tai hedelmiä 50-80 kcal
      18:00 : hedelmä tai vähäsen jotaki äitin tekemää ruokaa max 100kcal
      ja joka päivä tulee syötyä jonkun tuputtamaa esim yhden karkin tai vähäsen limsaa, ja joka päivä juon vettä n.2-4 litraa ja light juomia :)

    • ffffffffffffff

      aamulla puuroa.
      koulussa näkkäri
      kotona 100g rasvatontamaitorahkaa
      kuudelta hedelmä tai leipä
      päivän mittaan juon kahviateetä tai light juomia js vettä
      kerran tai pari viikossa jonkun verran jotakin herkkuja

    • dhhg

      Kenen tavoite on lihoa, käsi ylös?

      Light-tuotteilla lihotetaan sikoja.

    • hymjpo

      en söisi puuroa veteen tehtynä, vedessä olevaa tonnikalaa, mielin määrin omenoita pelkkää fruktoosia hedelmäsokeria, light aspartaami myrkky juttuja, runsaasti maitotuotteita ravintoköyhää, sokeria ja jos rasvaton light niin vielä päälle kaikki kemikaalit. näillä vaan pilaatte aineenvaihduntanne ja kulutatte kohta sen 500kcal päivässä ja menetätte luunne ja terveytenne ja kuolette lopulta aliravitsemukseen. syön itse vähintään 1200kcal joka päivä 3 kananmunaa, 1rkl kookosöljyä, 40g pähkinöitä, kahvia, teetä, vettä juon janoon en light limsaa. maitotuotteet minimis sillon tällön maustamatonta jogurttia/rahkaa marjojen kera. leivälle/ruokaan luomu voita ja luomu kermajuustoa ainoastaan, beceleitä ja muita kevyt levitteitä en käytä. syön päivässä muutaman hedelmän vaihdellen esim. banaani ja kiivi meni tänään. 1 salaatti päivässä yleensä siinä on lohta, avokadoa,punasipulia,kurkkua,tomaattia,paprikaa. lämmin ruoka esim 150g lihaa/kanaa/kalaa ja kylkeen bataattia/perunaa/riisiä n. 2dl. välipalaks esim raakapatukka: mis tällänen sisältö; taateli,manteli,kaakaojauhe,rusina,appelsiiniöljy. pyrin syömään puhtaasti ja terveellisesti, riittävästi rasvoi. ja iho,hiukset ja terveys ei reistaile kuten monilla anorektikoilla. viihdyn kehossani en laihduta tää on mun elämäntapa painan 43kg ja oon 164cm.

    • Ammii

      Mä oon 11 vuotias tyttö ja tänään koulussa ei oikein maisunut ruoka koska se näytti niin oksettavalta joten söin vain yhden leivän jonka päällä oli ihan sika vähän voita ja ei muuta.
      Mun ruokavalio on päiväSsä :
      Aamupalaks joku hedelmä Ja lasi vettä .
      Koulussa nw
      äkkäri ja vettä.
      IlTapalaks mä syön vaan jonkun hedelmän ja juon tretä .
      Mua peLottaa että onko mulla anoreksia tulossa mut en voi sille mitään jos ruoka ei maistu.
      ÄLkää pliis alkako väkisin noudattaa anorektikon ruokavalioo koska siihen voibkuolla!
      MÄ vaikka sit itken ja syön kun en haluu kuolla! :(

    • Ammii

      Laihduin yhessä päivässä kilon !

    • Hepulista

      Syömishäiräiriöt ei tule omasta tahdosta vaan, jos on tapahtunut jotain henkilökohtaisesti rankkaa, joka on aiheuttanut esim. Nyt sen anoreksin.

    • mkojiuhuyguft

      Yleensä joku puolikas hedelmä ja pala kurkkua tai porkkanaa
      ja sitte sitä vihreetä teetä.....

    • outoaoutoaokokok

      Oke, en oo anorektikko, mut yhes päiväs:
      3-6 leipää (margariini, juusto) (100-200g)
      100g muroi
      pastaa/perunaa yms. ihan kunnolla (400g?)
      kalaa/kananmunii reilusti (n.200g) rypsiöljyä
      hedelmii, vihanneksii 200g (tomaattei, omenii...)
      Keksejä, suklaata, leivonnaisia yht. 100g-200g?
      joskus jugurttia (200g)
      3-6 lasii maitoo
      1-2 lasii mehuu

      Ja sit mä yleens liikun, mut yritän lihoa (vaik haluisin lihaksii!) Oon 160cm/44kg

      ps. Kiva tietää anorekstikkojen elämästä; mut en tiiä kauanks se jatkuu... :C

    • sdgfdvdfb

      Onkohan osa teistä jo KUOLLUT??? !!!

    • Plll

      Aamupala
      Yleensä 1 ruisleipä levitettä juustoa
      Kahvia ja kevytmaitoa
      Lounas
      Arkipäivänä ei mitään ja viikonloppuna vain jos mutsi pakottaa syömään.
      Päivällinen
      Jos mutsi himassa ni niin vähän kun joutuu syömään..
      Iltapala
      Joskus 2 leipää tai hedelmä..
      paljon vettä, oon nyt 157cm/53.5kg ja tavoite olis joku 45kg...
      Viikonloppusin saatan pitää mättöpäivän (syödä tyyliin Koko puol litraa Ben & Jerry's jäätelöä) jonka jälkeen hirvee morkkis..

    • niinväärin

      Mun paras ystäväni lopetti syömisen kolme vuotta sitten.

      Sen jälkeen, mitä minä näin, se söi kerran yhden pullan ja toisen kerran yhden suklaatortun puolikkaan. Muuten se oli aina " just syönyt ".
      Tietysti se söi jotain joskus, mutta kukaan ei oikein päässyt sellaista ihmettä todistamaan.

      Kuukausi sitten sen sydän pysähtyi.

      Hautajaiset oli viikko sitten. Suru on järkyttävä, säälittää ja vihastuttaa. Se oli mulle rakas ihminen, mutta suuttui aina kun otin asian puheeksi.

      Ajat ennen kuolemaa olivat hänelle tosi kurjia aikoja. Kuoleman merkit näkyivät kasvoilla (oli kuin keskitysleirivanki) kauan ennen kun kuolema armahti siitä helvetistä.

      Hakekaa ihmiset apua! Anoreksia pilaa oman ja toisten elämän ja lopuksi tappaa.

    • KiwiPsycho

      Minä olen 150 cm pitkä ja painan 47.5 kg haluaisin vähentää syömistäni näillä ruokavalioilla sillein etten iha anoreksiaa tule. Minussa ulkoapäin näkyy pulleutta minulla on minun mielestä isot reidet. Ja vatsa... en ihmettele miksi minulla ei ole poikaystävää

    • Anorektikko

      No siis tänään söin yhden omenan ja paljon vettä. Terveydenhoitaja sanoi että mun pitäis painaa n. 65kg vähän päälle mutta painan 59kg. Ulkoa päin se ei näy joten aijon laihduttaa vielä enemmän, ihan pyllystä et äiti osti 2 jäätelöä tekis mieli syödä, ehkä voin ottaa sen sen omenan lisäksi. Katson kummassa jäätelössä on vähemmän kaloreita, niin valitsen missä on vähiten.

      • BMI15.2

        Oho, olet vissiin 2 metriä pitkä, jos olet tällä palstalla!!!


      • Ettämitähänihmettä

        Ei sitä todellakaan tarvii olla kaks metrinen jos painaa ton verran. Jos hän on esim vaikka vähän päälle 170 cm pitkä niin kyllä 59 kiloo on aika hoikka jos on ton pitune, 65 kiloo olis ihan normaali paino ainaki ton pituselle. Joten mieti ennenkuin sanot mitää ihan tolkutonta, ei sitä mitää kaksmetrinen pidä olla et 59 kiloo alkais olee jo aika matala paino ja et 65 kg taas normaalipaino. Ja mitä sitten vaikka hän oliskin kaks metrinen, mitä se sua kiinnostaa :DD pitkät naiset on kauniimpia kuin pätkät


    • HaluanOllaLaiha

      Esimerkki:

      Aamupala: pieni omena ja vihreää teetä = 45kcal

      Päivällinen: Porkkanaa 100g, parsakaalia 100g ja kasvislientä = 80kcal

      Iltapala: Fitness suklaavälipalapatukka ja kuningatar piltti vihreää teetä =150kcal

      Yhteensä 275kcal

      Eli ei tarvinnu ees nääntyy vaik tuli vaan 275kcal.. Nää laskettu siis myfitnesspalin avulla. Ja toi kasvisliemi/lihaliemi on tosi hyvää vaan jotain 2kcal jos tekee 5dl valmista lientä eli 1 1/2 ruokalusikallista sitä litkua ja sit kuumaa vettä vie tosi hyvin nälkää.. Ite käytän jotai touch of taste mut kaikki liemet varmaa yhtä vähäkalorisia kannattaa kattoo kaupas.

    • HaluanOllaLaiha

      Ja vihreä tee kuulemma auttaa laihtumaanja pitää nälkää poissa ja se on muutenki hyvää

    • nyythkynyyhky

      Oon niin läki et en vittu haluu syödä mitään kun aamulla puolikkaan puolikkaan banaanin ja lasin vettä. En syö koulussa mitään ja en syö kotona mitään kun vaan leivän puolikkaan jossa ei oo mitään päällä. Täytän kohta 12 ja oon viel hirveen rumaki

    • Pikkupallo

      piltti on mielestäni parasta

    • BMI15.2

      Itse söin sairausaikanani ihan normaalia ruokaa, mutta minulle kävi vain turhan usein niin, että unohdin syödä. Ikinä en venkoillut "syömättömyydellä". Jostain syystä olin vain aina niin kovasti menossa, että ruoka ei muistunut mieleen.

    • 44kg

      Aikanaan lopetin syömisen; myöhemmin söin parsakaalinnuppuja ehkä 30 grammaa päivässä. Nykyään olen syönyt hedelmiä, kaurapuuroa, marjoja, joskus tonnikalaa ja parsakaaliakin joka päivä. "Herkkupäivinä" leipää ja levitettä, juustoakin. Silloin tuntuu pahalta.

    • Enootrolli

      Päivässä syön 5 aprikoosia 2mangoa 9 omenaa 7 leipää 3 jäätelöä 1 karkkipussin 5 kanaa ja 7 lehmää ja paino laskee 5 kg per päivä :-) <3

    • aws

      3 välipalapatukkaa, kahvia (joskus maidolla) ja light colaa.

    • jokuvaaa

      Mulla on luultavasti anoreksia. Syön 450-650 cal per. pv. Yleensä skyr-rahkoja,vihanneksia,salaattia ja hedelmiä. Kevyt limsoja ja purkkaa syön myös paljon.

    • Laihdutan

      En oo anorektisen laiha, mut laihdutan kokoajan, tälläkin hetkellä. Päivässä syön: aamulla juon joko mukillisen teetä jos on aikaa mut yleensä vaan juon lasillisen vettä. Lounas on koulussa kouluruoka jota pyrin kuitenkin syömään mahdollisimman vähän tai en lainkaan. Koulun jälkeen syön ehkä jonkun pienen välipalan, esim hedelmän tai vähän marjoja. Välillä joudun syömään päivällisen jos äiti pakottaa mut sitäkin yritän syödä vain vähän. Iltapalaa en syö lainkaan, tai jos syln niin se on esim tee, ruisleipä pelkälteen tai jokin hedelmä tms. Päivän aikana juon paljon vettä ja urheilen myös päivittäin.

    • anoreksiakutsuu

      itse olen viime päivinä päätynut syömään pari ruislepää ja lasin jugurttia mutta päätynyt oksentamaan ne pois sitten melkein heti syömisen jälkeen.

    • toofat4you

      Mä en tiiä onks mulla syömisessä jotain ongelmia, mun mielestä ei ainakaa. Joo tiiään et pitäis ehlä syödä vähän enemmän ku syön nytten mut ei mul mul mitään anoreksiaa/syömishäiriötä oo mielestäni. Oon 170cm pitkä ja painan 53kg, paino ei vaan tipu millään paastolla niin oon vähän luovuttanu jo. Oon 16 vuotias, Harrastan urheiluu 6 kertaa viikossa ja oon siihen lajiin liian läski. Tässä esimerkki eiliseltä:
      Aamupala: lasi vettä
      Lounas: 1 näkkileipä jonka päällä margariiniä yht. noin 35kcal
      Päivällinen: Pähkinöitä 2ruokalusikallista, omena, banaani yht. noin 80kcal
      Iltapala: ruisleipä noin 10kcal

      Syön siis ton verran melkeen aina, jotain 150-200kcal päivässä, mut en laihdu millään vaikka urheilenkin aktiivisesti lähes joka päivä. Auttakaa mua miten voin muuttaa mun ruokavalioo et laihdun!!

      • Fatass

        Omenassa on n.60kcal ja banaanissa tuo 80-100kcal ja pähkinöissä joku 50. Että tosta tulee melkeinpö itestään jo 200kcal. Riippuu toki koosta, mutta nöin yleensä.


    • Mphk

      Syön maapähkinävoita vaikka se sisältää paljon kaloreita. Se pitää aineenvaihdunnan käynnissä ja sisältää hyvässä suhteessa ravintoaineita. Kokonaiskalorien saanti on vaan pidettävä tarpeeksi alhaisena. BMI tällä hetkellä 17,7 ja jonkun verran tahdon vielä painoa pudottaa.

    • Eihätää-äiti

      Mulla on kai jonkun sortin syömishäiriö kun oon läski ja haluun laihtuu. Syön päivässä niin vähän kuin mahdollista mutta yksi ruoka tulee yleensä syötyä ettei äiti huolestuisi.

    • Anemiaa

      ite aion olla pro Ana dietillä painan 53kikoa ja oon 168cm pitkä eli dietillä saa olla laihdutan kunnes olen tosi kapea koska näin malli kuvia ja haluan olla samanlainen kuin yhdessä malli esitteessä siihen kuuluu vaan salaattipitoinen laiffi ja kova treeni monta energiaa menetä juoksutreenillä ja kuntopyörällä ja vatsalihastreeni niin kova mut ei ihan pyörryttävän sentään

    • Papuuu

      Siis kokeilin pro ana dietti lihoin taas koska söin viikonloppuna herkkuja mutta sit en lihonutkaan kun 100grammaa ja laihduin koska en syönyt muuta kuin salaattii ja näkkärii tähän hillittömään dieettiin kuuluu jääsalaatti kurkkuviipaleet porkkana paprika siemenet tummanäkkärii ja juoksutreeni ei kandee lopettaa kun ei oikeesti pysty juosta edes 1askelta ja vatsalihas treeni aamulla päivällä iltapäivällä illalla 30minuutin treenit ja kevyttä pro Ana workout treeni ja venyttelyä en ole iha liian läski enkä iha mikään luu viulukaan

    • Fuckgirlshikers

      Painan 51.kiloa ja oon 166cm pitkä en näytä ainakaa hirmu hoikalta dietti aloitus alkoi tänään mahani turpoaa jos syön ainaki herkkuja dietti villitys alkoi kun näin lehdissä kuvia kokoon on nyt s/m mulle mahtuisi. koko xxs normaalikokoisena mutta laihdutan noin 5/6kiloa tää on jännää jännittää aloittaa dietti oon vaan 166cm pitkä mutta ei se mua haittaa itse oon omasta mielestä ihan hyvä tällaisena kun olen mutta jos haluan muuten vaa laihuttaa niin laihdutan dieettiin kuuluu porkkana kurkku viipaleet salaatti paprika tomaatti omena näkkärii alle 60kalori päivässä alle 400kcal

    • Sauliaineee

      Helppoa mulle iso kasa jääsalaattia kurkkua tomaattia porkkanaa Jan 3ruisleipää alle 400kcal ja kävely/hölkkäystreeni ja vatsalihas treeni paino tavote 47/48kiloa 46kiloo on jo hälyttävä ja se ruokailu jatkuu ja kerran kuussa kunnon ruokaa alle 1200kcal koska soolo ei liho ainakaa paljon jos taas jatkaa treenik niin on sama paino

    • Syönjonkinverran

      Syön aika paljon riisikakkuja ja kurkkua. Välillä syön riisipiirakkaa tai muuta sellasta.
      Juon vettä ja teetä

      • Minä-tiedän

        Voi hyvät ihmiset, syökää!
        Te ette ole yhtään onnellisempia, vaikka painaisitte pari kiloa vähemmän.
        Paha olo tulee oikeasti jostakin muualta kuin peilistä tai puntarista. On jokin syy, miksi te ette näe itsessänne hyvää ja kaunista. On jokin asia, mikä on saanut teidän mielen nyrjähtämään.
        Menkää terapiaan, löytäjää onni ja hyvä olo! Nauttikaa elämästä!
        Miettikää, miltä tuntuisi, kun teille rakas ihminen söisi niinkuin te syötte. Ja olisi yhtä kevyt kuin te olette. Sanoisitteko hänelle, että hyi mikä läski. Puhuisitteko, niinkuin puhutte itsellenne?
        Kohdelkaa itseänne, niinkuin kohteliaita rakasta pikkusiskoa. Laittakaa kunnon aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Kammatkaa illlalla hiukseni ja sanokaa itsellenne "ihanat hiukset". Tai silttäkää poskeanne ja ajatelkaa kuinka pehmeä ihanne on.
        Rakastakaa itseänne!
        Pelastakaa itsenne! Te ansaitsette sen!


    • Lolikods

      Minä aloitan pro ana dietin aamupalaksi porkkana pala 4/5cm pituinen 2pientä oltermanni viipale vatsalihas treeni kotosalla vettä 1.5litraa päivässä ja lasillinen halpaa rasvatonta maitoa

    • Noora111

      mun tuttalla on anoreksia siltä tippui4hammasta se ei polta eikä ole syönyt sokeria ainakaan tietääkseen se saa kuulemma tekarit oon käynyt sen kaa Sokoksella kahvilassa hän sanoi että hampaat tippui vuosi sitten siinä esimerkki minulla on ehkä tippunut 1hammas tai sit se on porattu pois

    • Vieras268

      No mulla on ollu nyt 2,2kk syömishäiriö ja siis juon vaaan vettä, en pysty syömään yhtään mitäön enkö juomaan mitään muuta!

    • ihopeidie

      Syön vain näitä:
      kurkkua, tomaattia, ananasta, mandariinia, ruisleipää, mango pilttiä, maustamatonta soijajogurttia, kikherneitä

    • Jokuoutohyyppä

      Tässä parin lähipäivän ruokailut...

      Ti:
      n.190g omena (n.95kcal)
      n.350g kurkkua (n.37kcal)
      400g pakastekasvissosekeittoa (140kcal)


      To:
      0,5L Jaffa ananas light (15kcal)
      250g rasvatonta maitorahkaa (150kcal)
      200g vadelmia (82kcal)
      3dl sokeroimatonta vadelmakeittoa (18kcal)
      Riisikakku (27kcal)

      Ke:
      1000g eli 1L kevyt vaniljajäätelöä (690kcal)

      • Anonyymi

        Litra jäätelöä ei paina yhtä kiloa. Ehkä noin puoli kiloa tai 600 g mieluumminkin.


    • Tykkäänkarkista

      Tän päivän:
      Aamupala:jugurttia myslillä ja banaanilla ja vihreää teetä
      Koulun jälkeen: salaattia ja 7 kananugettia ja vihreää teet
      Nyt vedän karkkia ja aattelin kohta hakee pari keksiä :D iltapalaa en aatellut syödä paitsi kupillinen vihreää teetä

    • unwell

      Söin tänään...
      Aamulla 2 NOCCO-energiajuomaa.
      Päivällä 200g halloumijuustoa, jäävuorisalaattia ja 2 päärynää kilon rasiasta.
      Illalla 2 pulloa vichyä, kupin mutteripannukahvia ja loput päärynöistä.
      ...liikaa, päärynöitä.

    • unwell

      Siis söin nuo eilen😶

    • mikkee_

      aamulla ei mitään, lounaalla ei mitään, päivällisellä tummaa pastaa ja hieman kanaa
      Illalla varhaiskaalia hieman ja 3 litraa vettä päivän aikana mustaa kahvia pari kuppia

    • juunii

      päivässä menee:
      (banaani aamulla, jos terapia)
      Pepsi Max yht 1.5l
      kananmunanvalkuaisia 100-300g
      tonnikala vedessä 80g
      ranskalainen sipulikeitto yks annos (alle 40kcl)
      1-3 kalkkunanakkia (28kcl/kpl)
      eli terapia päiviäkin tulee max 500

    • Cotchhaa

      Aamulla en syö mitään
      Lounaalla juon lasin mehua, jotta laksatiivi menee alas
      Illalla syön pienen salaatin ja pienen palan proteiinia alle 300kcal
      Liikun päivittäin 3h
      Ei ole vaan ruokahalua
      Cocis lightia menee paljon

    • Anoxs

      Aamusin en juuri syö mitään, lasin vettä kyllä juon ja kahvin rasvattomalla maidolla. Lounaalla en syö mitään, päivälliseksi syön yleensä nuudelia ja wokkivihanneksia, iltapalana hedelmä omena tai klementiini. Oikeastaan joka päivä samalla tavalla ja tietty päivän aikana paljon vettä. Päivässä liikun sen mitä tulee hyötyliikuntana eli paljon kävelyä.

    • sairaslapsi

      Ite syön yleensä sen 400-800 kcal päivässä. Vaihtelee tosi paljon että mitä syön. Olin melkein syömättä äskettäin kymmenen päivää ja paino tippui 52 kilosta 48 kiloon. (olen noin 163cm pitkä) Olen ylpeä itsestäni. Sairastin pari vuotta sitten anoreksiaa ja alin painoni oli 41kg. Sairaalahoidon uhalla sitten lihotin itseni 55 kiloon. Noissa mitoissa pysyin melkein puolitoista vuotta kunnes alkoi taas ällöttämään. Nyt olen tässä laihdutellut, mutta tuon paastoni ansiosta olen ollut nyt poissa koulusta kun en pysy pystyssä. Tänään vanhemmat tunki sellaset 1200kcal kurkusta alas. Meinasin mennä oksentamaan, mutta traumat on jääny siitä. Luultavasti odotan että ne menee nukkumaan ja sitten yritän väkisin treenata, oli kunto mikä oli. Ja treenaan siis joka päivä. Huomenna yritän syödä sitten taas mahdollisimman vähän.

    • Anonyymi

      ite yritän syyä päivässä vaan jotain puolikkaan riisikakun tai sitten enn mitään koska ahistaa juon vaan vettö ja urheilen ja valehtelen syömisestä ja heitän ruokaa roskiin että kukaan ei luusis että en laihuta onko vinkkejä miten saan 10kiloa pois

    • Anonyymi

      Ite paastoan päivän ja syön klo 18 illalla annoksen puuroa, jossa on pähkinöitä. Ei tarvii miettiä ruokaa päivän mittaan, kun tietää paljonko tuossa on kaloreita ja muuta ei saa. Tuosta tulee vähän yli 400 kcal. Nyt mitat 165 cm/43 kg.

      • Anonyymi

        moi. oon 14 v tyttö
        syön päivässä YLEENSÄ:
        aamupala: -
        kouluruoka: leipä ja vesilasi
        välipala: -
        iltaruoka: kauhallisen jotain ruokaa esim pasta ja jauhelihakastike
        iltapala: ei mitään tai yksi leipä

        koetan siis pudottaa painoa koko ajan enkä tiedä miten se onnistuu ku äiti kyttää mun syömisiä ja haluaisin jättää iltaruoanki pois joka päivä. juon vettä näläntunteeseen, se lähtee sillä. puntarilla käyn aina kun vanhemmat ei oo kotona niin voin hakea sen omaan huoneeseen ja punnita ja viedä takas niitten sängyn alle. olis helpompaa jos olis vaikka vessassa puntari mut ne pitää sitä siellä ja huomaa kyllä jos katoaa sieltä.. käyn myös kävelyllä joka päivä ja ajatukset ruuan kanssa on ristiriitaset. tavallaan ruokaa ja herkkuja tekee mieli tosi paljon, mutta sitten ei kuitenkaa tee koska tietää että se nostaa painoa. HIRVEE SUKLAAN HIMO mut en voi syödä:( ja jos on vähänkään syönyt ”rajojen” yli niin tulee syyllinen olo. en tiedä kaloreista mitään, en oo niitä vielä paljoa tutkiskellu enkä edes tiedä miten niitä lasketaan jne. oksentamista en oo kokeillu ku mul on lievä emetofobia mut se olis sinäänsä mahtava idea syödä niin paljo ku mahaan mahtuis ja sit oksentaa kaikki ulos. mut en varmaa uskaltais oksentaa. ja ainii oon nyt siis jotain 165cm ja 42kg!
        haluaisin et joku vastais mun kommenttiin esim jos joillain on sama tilanne ja pliis ei sit ilkeilyy:/


    • Anonyymi

      Aamupala: 2 kuppia kahvia sokerilla (2tl)ja kauramaidolla (2dl)

      Terassilla yksi alkoholiton drinksu (n.2dl)

      Päivällinen: kalkkuna salaatti, jossa kurkkua (100g), tomaattia (100g), paprikaa (200g), salaatinkastike (1rkl) ja kalkkunaa (100g)

      Ilta snack: kurkku (200g), ketsuppi (30g), kahvi sokerilla (1tl) ja kauramaidolla (1dl)

      About 600kcal

      Ihan liian pitkään oon jo sairastanu bulimiaa ja anoreksiaa. Nää syömiset oli niiku anorektiselt päivältä mut bulimia päivin vedän helpostikki 10 000kcal ja oksennan vaa kaiken nii pysyn iha suht hoikkana. Oon 170cm ja 45kg, 19v

      Kävin just vähä aika sitte verikokeissa ja KAIKKI arvot kunnossa...vanhemmat, terapeutti ja lääkäri kyl ihmettelee erittäi paljo, mut miu kroppa vaa kestää näköjää aika hyvi. Hampaiskaa ei yhtää reikää tai kiillevaurioo vaik oon jo 1,5 vuotta oksennellukkii melkei päivittäin.

    • Anonyymi

      Aamupala: vihreää teetä
      Lounas: riisikakku ilman voita ja 20g viinirypäleitä
      Välipala:-
      Illallinen: 30g mamanuudeleita ilman sitä öljyä
      Iltapala: vihreää teetä
      Toi oli arkipäivät ja tää on viikonloppu:
      Aamupala:-
      Lounas: 65ml hedelmäsmoothie (vain hedelmiä ja vettä)
      Välipala:-
      Illallinen: riisikakku ilman voita ja 1/4 omena
      Iltapala:-

      Joo ja ton lisäks 3l vettä/päivä ja syön jääpaloja

      • Anonyymi

        Ja oon 172/42


    • Anonyymi

      hei voisko joku kertoa mulle et miks poski päitten ala puolella näkyy kuoppa oikeen kunnolla

    • Anonyymi

      riippuu ihan päivästä mite vanhemmat tuputtaa ruokaa ku ehtii mutta näin menee yleensä
      aamupala: yks ruisleipä jossa voita päällä mut yleensä en syö mitään
      lounas: vettä
      välipala: vettä
      päivällinen: jonkillainen lämmin ruoka mutta en syö paljoa, ootan et porukat lähtee pöydästä nii ei huomaa
      iltapala: kaksi leipää ( kurkkua, salaattia, voita,) ja vettä

    • Anonyymi

      Olen 14vuotais tyttö
      Aamulla juon vain kahvin maidolla n.50kcl
      päivällistå en syö, koska olen koukussa
      enkä välipalaa
      päivällistå vähän vanhempien vuonsi ja about 250kcl
      iltaplaks puuroa marjojen kanssa 150
      noin päivässä450kcl-800kcl

      • Anonyymi

        toi sun anoreksia on vaikuttanut sun aivoihin kun et osaa kirjoittaa sanoja oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toi sun anoreksia on vaikuttanut sun aivoihin kun et osaa kirjoittaa sanoja oikein.

        kcl on Kaliumkloridi .eikä mittayksikkö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kcl on Kaliumkloridi .eikä mittayksikkö

        moi. oon 14 v tyttö
        syön päivässä YLEENSÄ:
        aamupala: -
        kouluruoka: leipä ja vesilasi
        välipala: -
        iltaruoka: kauhallisen jotain ruokaa esim pasta ja jauhelihakastike
        iltapala: ei mitään tai yksi leipä

        koetan siis pudottaa painoa koko ajan enkä tiedä miten se onnistuu ku äiti kyttää mun syömisiä ja haluaisin jättää iltaruoanki pois joka päivä. juon vettä näläntunteeseen, se lähtee sillä. puntarilla käyn aina kun vanhemmat ei oo kotona niin voin hakea sen omaan huoneeseen ja punnita ja viedä takas niitten sängyn alle. olis helpompaa jos olis vaikka vessassa puntari mut ne pitää sitä siellä ja huomaa kyllä jos katoaa sieltä.. käyn myös kävelyllä joka päivä ja ajatukset ruuan kanssa on ristiriitaset. tavallaan ruokaa ja herkkuja tekee mieli tosi paljon, mutta sitten ei kuitenkaa tee koska tietää että se nostaa painoa. HIRVEE SUKLAAN HIMO mut en voi syödä:( ja jos on vähänkään syönyt ”rajojen” yli niin tulee syyllinen olo. en tiedä kaloreista mitään, en oo niitä vielä paljoa tutkiskellu enkä edes tiedä miten niitä lasketaan jne. oksentamista en oo kokeillu ku mul on lievä emetofobia mut se olis sinäänsä mahtava idea syödä niin paljo ku mahaan mahtuis ja sit oksentaa kaikki ulos. mut en varmaa uskaltais oksentaa. ja ainii oon nyt siis jotain 165cm ja 42kg!
        haluaisin et joku vastais mun kommenttiin esim jos joillain on sama tilanne ja pliis ei sit ilkeilyy:/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        moi. oon 14 v tyttö
        syön päivässä YLEENSÄ:
        aamupala: -
        kouluruoka: leipä ja vesilasi
        välipala: -
        iltaruoka: kauhallisen jotain ruokaa esim pasta ja jauhelihakastike
        iltapala: ei mitään tai yksi leipä

        koetan siis pudottaa painoa koko ajan enkä tiedä miten se onnistuu ku äiti kyttää mun syömisiä ja haluaisin jättää iltaruoanki pois joka päivä. juon vettä näläntunteeseen, se lähtee sillä. puntarilla käyn aina kun vanhemmat ei oo kotona niin voin hakea sen omaan huoneeseen ja punnita ja viedä takas niitten sängyn alle. olis helpompaa jos olis vaikka vessassa puntari mut ne pitää sitä siellä ja huomaa kyllä jos katoaa sieltä.. käyn myös kävelyllä joka päivä ja ajatukset ruuan kanssa on ristiriitaset. tavallaan ruokaa ja herkkuja tekee mieli tosi paljon, mutta sitten ei kuitenkaa tee koska tietää että se nostaa painoa. HIRVEE SUKLAAN HIMO mut en voi syödä:( ja jos on vähänkään syönyt ”rajojen” yli niin tulee syyllinen olo. en tiedä kaloreista mitään, en oo niitä vielä paljoa tutkiskellu enkä edes tiedä miten niitä lasketaan jne. oksentamista en oo kokeillu ku mul on lievä emetofobia mut se olis sinäänsä mahtava idea syödä niin paljo ku mahaan mahtuis ja sit oksentaa kaikki ulos. mut en varmaa uskaltais oksentaa. ja ainii oon nyt siis jotain 165cm ja 42kg!
        haluaisin et joku vastais mun kommenttiin esim jos joillain on sama tilanne ja pliis ei sit ilkeilyy:/

        Mikä sun tavoitepaino on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sun tavoitepaino on?

        en oo ihan varma mut haluaisin reilusti alle 40 esim 35kg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en oo ihan varma mut haluaisin reilusti alle 40 esim 35kg

        Eli haluat painaa yhtä paljoin kuin pieni lapsi.Onnea matkaa ja koita pysyä elossa.


    • Anonyymi

      Olen 13 v tyttö ja en tiedä, onko minulla anoreksia vai ei...

      Minulla on ollut ongelmia omaan kehooni suhtautumisen kanssa niin pitkään kuin muistan. Aina pitää vetää vatsaa sisään ja niin edelleen.

      Tällä hetkellä toteutan erästä vaativaa diettiä jossa ollaan syömättä YHTÄÄN mitään 10 päivään. Joka päivä katson vaa'alta onko paino laskenut , ja muutaman viikon sisään on lähtenyt jo noin 10 kg, joka on ihan hyvin kai. En vain tiedä onko se rasvaa vai lihaskudosta. Kuukausi sitten harrastin lenkkeilyä 3 kertaa viikossa, mutta nyt se on jäänyt kun keskityn vain syömättömyyteen. Olen muuten aikaisemminkin ollut pitkiä aikoja syömättä ja kerran lenkiltä tultuani meinasin pyörtyä ja olin siitä tavallaan ylpeä. Yleensä kun itsekurini on ollut päin persettä...

    • Anonyymi

      syön noin 3000 kalorin ateriasuunnitelman mukaan
      aamupala
      puuro, hedelmä ja marjoja, maito, leipä, voi, kasviksia sekä leikkelettä 2 siivua
      lounas
      lämmintä ruoka mm. kanaa ja riisiä (2dl molempia), kasviksia ja salaattia, leipä, voi, maito ja jälkiruoka
      välipala
      leipä, voi, leikkelettä 2 siivua, jogurtti, hedelmä sekä vettä
      päivällinen
      sama kuin lounas mutta leivälle leikkeleet ja kasvikset
      iltapala
      2 leipää, voita, 4 siivua leikkelettä, kasviksia, jogurtti, vettä ja täydennysravintojuoma😁 tuntuuhan tää ja varmasti kuulostaakin ihan kamalalta, mutta pian mun pituuskavu käynnistyy ja varmaan ruuan määrääkin vähennetään joskus.. jos tahdon liikkua esim. pyöräillä 15min tai käydä uimassa pitää syödä korvausta, ruuan jälkeeb tunnin lepohetki.. aloitatteko syömään normaalisti vai haluutteko kokea saman kohtalon kuin mä?❤️🌹 sama se rakkautta ja myötätuntoa teille kaikille. yrittäkää jaksaa ja kannatella eteenpäin, meille kaikille on paikka täällä ja se huomataan vähintään tulevaisuudessa💪

    • Anonyymi

      anorektikko voi syödä mitä vaan. kyse on siitä kuinka paljon ja varsinki kuinka kauan sitä jatkuu. tietysti alussa monet vetää vaan kurkkua, vettä ja liian vähän proteiinia mut tollanen ei sit kestäkkään kauaa ja pakotetaan parantumaan. ne jotka elää pitkään alle 40 kilosina on jo oppinu tekee sen vähä "viisaammin"

    • Anonyymi

      Syön käytännössä mitä vaan pystyn. Juomat on ainoa ehdoton jossa valitsen aina sokerittomat vaihtoehdot, mutta muuten kaikkea syön ibs:n ehdoilla toki. N 90% ajasta gluteenittomasti. Herkkuja syön myös, ehkä liikaakin. Mutta kyse on loppupeleissä kuitenkin enemmän siitä minkä verran syö ja mitä, kun suoraan siitä mitä syö. Itse myös pätkäpaastoilen arkipäivisin. Syön ennen töitä niin hyvän aamupalan kun kykenen. Joskus se on muutama leipä ja teetä, joskus syön reippaan lämpimän aterian. Usein kuitenkin aamupala on vaikea saada syödyksi :/ Työpäivän olen syömättä ja elän teellä, kahvilla, vedellä ja nocolla. Pidän töissä kyllä aina mukana jotain varasyötävää, hedelmää, välipala keksiä ym mukana, sillä joskus harvakseltaan verensokerin pääsee laskemaan kun sattuu erityisen rankka ja pitkä päivä. Teen siis fyysistä työtä. Harvoin kuitenkaan tuota oikeasti tarvitsen. Seuraavaksi syön sitten illalla kotona, yleensä jonkin lämpimän ruuan tai leipää jos laiskottaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe