JÄNNÄYS/TULOSKETJU!

Poponpoppooo

Huomenna ne tulee, vai julkaiseeko joku koulu peräti keskiyöllä?

161

1792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sadsad

      APUA EN TIIÄ JÄNNITTÄÄ IHA KAUHEESTI HUIIIIIIIIIIIIII

    • Tämmöinen tyttö vaan

      Voipi olla että nukkumisesta ei tuu ensi yönä mitään :D

    • Jännärit ne Jännää

      Kaksissa eri kulttuurialan linjojen pääsykokeissa tuli käytyä ja molemmat meni tosi hyvin, mutta silti jännittää ihan pirusti! Toivottavasti edes toiseen pääsisi. ;__;

      • Jännärit ei jännää

        JEEEEEEEEEEEEEEEEE, pääsin 1. hakutoiveeseeni! JES JES. Uskomatonta että 800:sta hakijasta pääsin sisään.


    • askefk

      AAgh en malta odottaa enää! Ihme kyllä, aloitin jännittämisen vasta pari päivää sitten. Tänään tuntuu että halkean jännityksestä! Olen koittanut kovasti miettiä back-up planeja syksylle... Toivottavasti niihin ei pidä turvautua!

    • jänskääjä

      JÄNNITTÄÄ, kyllä. Tietojenkäsittelyyn toivon pääseväni, koe tuntui menevän hyvin, haastattelusta en vain ole varma.. Huomenna lähettänevät tekstarit sisäänpäässeille? o.o

    • asekf

      ^^ Mihin kouluun hait?

      • jänskääjä

        JAMKiin minä


    • tjugofem

      JÄNNITTÄÄÄÄ! Tietääkö joku, lähettääkö Haaga-helia tekstarin sisäänpäässeille? Ja tuleeko nettiin heti aamusta, esim. jo klo 9, valittujen nimet julki? Ja liiketalouteen hain.

    • Lippiska

      OAMK:n soteen tulee tieto vasta 6.7....

    • ojoijoi

      Täälä kans yks, joka jännää huomista! Toivon todella, että kouluun pääsen! Hain siis sairaanhoitajaksi tamkiin, hamkiin, laureaan hyvinkäälle ja lahteen. Ainakin Tamkista lähetetään tekstari hyväksytyille =)

    • julle ankanpää

      Tuleeko Vaasasta tekstaria? Katsoin tuossa taannoin vuoden vanhoja uutisia VAMKin sivuilta ja näin, että vuonna 2010 uusien opiskelijoiden nimet tulivat nettiin 6.7, joka oli tiistai.

    • sdfad

      ^^ Ainakaan viime vuonna HAAGA-HELIA ei lähettänyt tekstaria, mutta valittujen nimet löytyivät heti aamusella netistä!

    • tjugofem

      sdfad, et yhtään muista, että kuinka aamusella ne nimet tuli nettiin? :D Kun työvuoro alkaa klo 8, että tuskin ennen tota?

      • sfdad

        Ei tainnut ihan niin aikasin tulla, vissiin klo. 8-9 välillä?? AAGH niin jännittävää, hain nyt toiseen koulutusohjelmaan Haaga-Heliassa :)))


      • tjugofem
        sfdad kirjoitti:

        Ei tainnut ihan niin aikasin tulla, vissiin klo. 8-9 välillä?? AAGH niin jännittävää, hain nyt toiseen koulutusohjelmaan Haaga-Heliassa :)))

        Okei kiitti, eli kai sitä pitää kitua työpäivän loppuun asti, että saa tietää pääskö :s Muakin jännittää! mihin koulutusohjelmaan hait haaga-heliaan?


      • sfdad
        tjugofem kirjoitti:

        Okei kiitti, eli kai sitä pitää kitua työpäivän loppuun asti, että saa tietää pääskö :s Muakin jännittää! mihin koulutusohjelmaan hait haaga-heliaan?

        Hain myyntityön koulutusohjelmaan Pasilaan. Mihin sinä? On varmaan aika kitumista työpäivä tosiaan! Vai onko puhelimessasi nettiselainta? Kurkkaat sieltä äkkiä :)


      • tjugofem
        sfdad kirjoitti:

        Hain myyntityön koulutusohjelmaan Pasilaan. Mihin sinä? On varmaan aika kitumista työpäivä tosiaan! Vai onko puhelimessasi nettiselainta? Kurkkaat sieltä äkkiä :)

        Hain liiketalouteen Helsinkiin.Toimipisteestä ei vielä mitään tietoa, ku niitä kysellään valituilta vasta paikan vastaanottamisen yhteydessä (jos pääsee siis) :)

        Ja kai siinä on joku nettiselain, mut en osaa käyttää sitä :D:D Mut ehkä sitä vois tauolla koittaa, jos onnistuisinki, kiitti vaan vinkistä, en ollut ajatellutkaan moista :)

        Mut äää en jaksa enää oottaa!! Ku pitäis muuttoaki jo pikkuhiljaa rupee järjestelee, jos pääsee sisään :D


      • sfdad
        tjugofem kirjoitti:

        Hain liiketalouteen Helsinkiin.Toimipisteestä ei vielä mitään tietoa, ku niitä kysellään valituilta vasta paikan vastaanottamisen yhteydessä (jos pääsee siis) :)

        Ja kai siinä on joku nettiselain, mut en osaa käyttää sitä :D:D Mut ehkä sitä vois tauolla koittaa, jos onnistuisinki, kiitti vaan vinkistä, en ollut ajatellutkaan moista :)

        Mut äää en jaksa enää oottaa!! Ku pitäis muuttoaki jo pikkuhiljaa rupee järjestelee, jos pääsee sisään :D

        Mä hain myös liiketalouteen, mutta toi myyntityö oli ykkönen! Ai ihanaa, sä pääset vielä uuteen kaupunkiin :)) Laita ihmeessä HOASille hakemus HETI huomenna! Ja vaikka sivuilla lukeekin että ei voi valita asuinpaikkaansa, mä ainakin sain ihan täydellisen asunnon juuri siitä kiinteistöstä mistä halusin, tosin jonotin sitä 6kk. Mutta ensin voi ottaa sen mitä ekana tarjotaan ja sit alat jonottamaan parempaa asuntoa - itse sepustin niin uskomattomia juttuja että miksi juuri tämä alue eikä mikään muu :D


      • tjugofem
        sfdad kirjoitti:

        Mä hain myös liiketalouteen, mutta toi myyntityö oli ykkönen! Ai ihanaa, sä pääset vielä uuteen kaupunkiin :)) Laita ihmeessä HOASille hakemus HETI huomenna! Ja vaikka sivuilla lukeekin että ei voi valita asuinpaikkaansa, mä ainakin sain ihan täydellisen asunnon juuri siitä kiinteistöstä mistä halusin, tosin jonotin sitä 6kk. Mutta ensin voi ottaa sen mitä ekana tarjotaan ja sit alat jonottamaan parempaa asuntoa - itse sepustin niin uskomattomia juttuja että miksi juuri tämä alue eikä mikään muu :D

        Haha okeei :D Joo, suunnitelmissa oiskin laittaa toi hakemus ihan alkuviikosta vetämään, jos vaan pääsen jonnekin :) Mut ei täs nyt mikään ihan minuuttikiire oo, kun täält Kirkkonummelt oon muuttamas (ja nyt joku tuttu tunnistaa mut tästä mut ihan sama:D) ja voin tarvittaessa alkuajan täälläkin asuu, matka vaan vähän pitkä ja oma kämppä Stadista kiinnostais (:

        Ja hyvä tuuri sulla käyny ton sun kämpän saannin kanssa! Mut siis, ymmärsinkö väärin, vai onko sulla jo valmiiks opiskelupaikka siel?


    • jeppis jee

      Joidenkin koulujen sivuille tulee jo klo 00.00 tulokset:) Tamkiin ainakin muistaakseni. Muuten tulokset julkaistaan sitten aamulla kun koulujen henkilökunta ne laittaa julki, eli yleensä joskus 8-9 aikaan.

    • Jännittäää !

      Monenkohan aikaan Tamkista putkahtaa jos on putkahtaakseen niin tekstiviestiä? Tuleekohan se sitten ihan aamulla? :D Saa jännittää klo. 7 etiäppäin töissä kun menee aamuvuoroon! Halkena kohta apuva!

    • fwfkqkf

      Laurea ei vissii ilmota missään nettisivuillaan tai tekstiviestitse sisäänpääsystä? Eli pitääkö vaan oottaa kirjettä?? :O Onpa vanhanaikaista :D

      Ei enää kauaa!

    • m

      Tietääkö kukaan miten kauan Savonialla kestää julkistaa nuo tulokset? Olis kyllä mukava saada tulokset jo huomenna...

      • Tuleva opiskelija(?)

        Aikaisempina vuosina ovat tulleet Savonian nettisivuille 9-10 välillä :)


    • feeltheheat

      oulun amk:n tuloksia saa vielä oottaa keskiviikkoon vissiin://

      • öö...

        Miksi? Viime vuonna ainakin julkaisivat ihan yhtäaikaa muiden kanssa käsittääkseni.


    • APUVVAAKSI

      Tietääkö kukaan julkaiseeko Turun AMK valittujen oppilaiden nimet netissä??

    • kääkkkis

      En uskalla valvoo puoleenhyöhön ja kattoo netistä niitä tuloksia. :D Mielummin odotan (ehkä olemattomaa) tekstiviestiä aamulla.

    • apuaaaa

      Tietääkö kukaan tuleeko Lahden AMK tulokset nettii tai tuleeko tekstaria?

    • Poponpoppoo

      Mä aattelin laittaa herätyksen klo 10:ksi aamulla.

      Jännittääääääääääää. Skumppatarjoilu meillä kaikille jos pääsen sisään!

    • dkwqdkkqwd

      Poponpoppoo, mis päin asut? Ihan noita skumppatarjoiluja ajatellen... ;D

      • Poponpoppoo

        Helsingissä :D


      • dwfefdeh
        Poponpoppoo kirjoitti:

        Helsingissä :D

        Nonni, eli ei ees pitkä matka sinne ;D Noeiii :)


    • h

      tietääkö kukaan, monelta Saimia ilmoittaa tulokset netissä?

    • Hetuko

      En kyllä itse löydä mistään tietoa, että Oamk julkaisisi opiskelijavalinnat vasta 6.7? joka paikassa lukenut että 4.7 pitäs tulla.

    • jk?

      ai missä se haaga-helian matkailupuolelle pääsevien nimet näkyy siel sivuilla? :o

    • Täällä myös yks jännääjä ! Huoh. Saan itsekkin tiedon huomenna. Hain K-PAMKiin, Kokkolaan..

    • kiia4

      Täällä ilmottautuu myös jännääjä! Kahdesta eri Amk:sta pitäisi tulokset tulla...

      Ens yönä taitaa unet jäähä vähiin :) tämä on yhtä piinaamista, jos hakijavalinnat olleet selviällä jo ainakin useamman päivän ajan, niin miksei niitä voi heti samantien ilmoittaa myös meille! No ehkä sitä vielä jaksaa huomiseen odottaa.. tänne kaikki sitte päivitystä että miten käynyt!

    • jjjjjju

      Siis, jos hain neljään eri AMK:een, niin saanko kaikista erilliset kirjekuoret?? :oVaikka pääsisinkin ekaan vaihtoehtoon? Tuo edellisen viesti sekotti mun pääääään :D

      • sdfgsdfgs

        Saat vain yhden kirjeen.


    • jii87

      Itse olen jo saanut opiskelupaikan mutta jännään serkkuani koska tarkoitus olisi muuttaa soluun yhdessä helsinkiin. :)

    • 746756756756756

      Julkaiseekohan Metropolia aamulla? Tyyliin klo 8-9?

    • jii87

      itse muistaakseni katsoin metropolian tulokset viime vuonna klo 8.30 viimeistään (olin aamuvuorossa ja tulin kahvitauolta). Itse menen opiskelemaan labraa. Mitä oot hakenu opiskelemaan metropoliaan?

    • 19+16=35

      Jos näen netissä olevista valittujen nimilistoista etten oo päässy ekaan enkä toiseen vaihtoehtooni sisälle (todennäköistä, koska niihin on niin vaikea päästä) ja kolmas hakuvaihtoehtoni ei julkaise nimilistoja ollenkaan, niin kun haluan tietää, että pääsenkö tonne mun 3. toiveeseen, niin soitanko ekan hakutoiveen hakutoimistoon vai kolmannen? :D Koska jossain muistaakseni luki, että haut ja kyselyt ym. on hoidettava ensimmäisen hakutoiveen hakutoimiston kanssa. Mutta tietääkö ne sen siellä mun ekassa hakutoiveessa minne oon päässy :o

      Anteeks, selitin tän vähän huonosti, mutta toivottavasti älysitte!! :D

      • ..

        Ei tiedä. Vaan sun pitää kuitenkin soittaa siinä tapauksessa, ettet oo päässy ykköseen, niin sinne kolmanteen, josta tietoa haluat :)


    • 35

      Ookei, kiitti tiedosta :)

    • 746756756756756

      Leppävaaraan Mediatekniikkaa, tuotantotaloutta ja tietotekniikkaa kys. järjestyksessä. Tuotantotalouteen toki on hieman isompi pisteraja kuin mediatekniikkaan yleensä, joten mikäli mediatekniikkaan en pääse, niin tietotekniikkaan aukeais paikka. Englanninkieliselle puolelle mediatekniikkaa sitte opiskelee ellei suomenkieliselle puolelle pääse, sillä sieltä löytyis paikka.

    • Poponpoppoo
    • Kouluun tahtova myös

      Täällä myös yksi yökukkuja,joka jännittää huomista päivää.Peukkuja kaikille hakeneille!

    • jänskääjä

      JAMK julkaisi nimilistan, ei ollut minua siellä mutta en kyllä edes muista annoinko luvan nimeni julkaisemiseen netissä... Että tekstiviestiä odotellen sitten, jos ei tärppää niin täytyy keksiä muuta!

    • ääää!!

      Missä on jamkin nimilista? en löydä ainakaan sen nettisivuilta?

    • in-lr-inte

      Haitko vaan tonne, ja mille linjalle? Harmi juttu :( mut toivottavasti se tekstari tulis sit kuitenkin sulle :)

      Mut jännittää! Aamulla, kun herää, niin nimet netissä! AAA EN KESTÄÄÄÄ mitä jos omaa nimee ei ookaa siel :((

      • dsadsadas

        Sitten sinä epäonnistuit etkä päässy sisään.


      • jänskääjä

        .. Hups, se ei ollutkaan tämän vuoden nimilista.. Katsoin että täydennyshaut järjestetään vuonna 2009 ja sitten välähti että heeeetkinen... Että tällaista tämä jännitys teettää!

        Joo, ei ole vielä ilmeisesti julkaistu JAMKin tuloksia. Parempi mennä pehkuihin ja odottaa aamuun eikä näin hätiköidä.. :D


      • reilupeIi
        dsadsadas kirjoitti:

        Sitten sinä epäonnistuit etkä päässy sisään.

        No kiitti tästä :::DD Noei mut oikeesti, välivuos on se mitä viimesiks haluisin :(


    • Uneton odottaja

      Jos nimeni löytyy 3. vaihtoehdon nimilistasta, tarkoittaako se etten päässyt ekaan toiveeseen? Vai näkyykö nimi molemmissa?

      • werqwer

        ^Silloin et päässyt ekaan vaihtoehtoon, eli voit päästä vain yhteen paikkaan.


    • apuaaaaa

      mites HUMAK?

    • pliis

      ja entäs se JAMK!? joku ketä sanoi, että olisi nimilista netissä, voisitko kertoa mistä sen löysit?

      • jänskääjä

        Erehdyin, ei ole vielä julkaistu. :P


    • öölkkkm

      Aaa mua ahistaa tää epätietoisuus :D Kivaa mennä 6:45 töihin ja vieläkin kukun täällä...

    • kmyuklyulkl

      kfqkdqkwdfkgwk haluun tuloksiaaaaa, onks missään viel julkastu nimilistaa?

    • adsdasdasdadadasdasd

      assdadasdadsasd eikö Turku AMK laita nettiin mitään tietoja päässeistä? :o Pakko kai mennä nukkumaan, ei tässä mitään auta notkua odottelemassa.

    • 23

      Aika outoo kyl, jos ei laita mitään nimilistaa valituista :D Mut tuleeks Turusta sitten ees tekstaria?

      • asasasasadsdd

        No mä luin jostain keskustelusta ettei tulisi kuin kirjallisena D:


    • 2223

      No mut soittakaa hakutoimistoon aamulla? Vai onks sekin kiinni :D

    • Tuleva opiskelija(?)

      Huhhuh, miten voi jännittää näin paljon? Kädetkin tärisee ja seiskaan pitäisi mennä töihin..:D Enhän mie saa töissäkään mitään aikaiseksi.. Tsemppiä kaikilleeeee!!:)

      • Tuleva OP

        Jee, pääsin pääsin! Wuhuu!!


    • kouluun....

      Mites Laurea? Laittaako tekstarii tai julkaiseeko nimiä netissä?

    • harmi.

      Laureasta täytyy vain odotella kirjettä. Vanhanaikaista että ei nimet näy edes netissä. Tuskin itse pääsin sisään, siksi näin ikäväsävytteinen viesti. :(

    • sdasad

      Oamkin sivuille ilmestyny tulokset. Näköjään pääsin sisään. Jippiii.

    • Tällainen tyttö vaan

      Metropolian sivuilla ei vielä mitään, grrr!

    • piinatjatkuu

      Samk tulokset tuli mutta olenkin koko kesän soiminut itteäni kun en antanu lupaa laittaa nettiin..... JOO-o

    • Metropolia tulokset

      Ei vielkään tullut

    • msdlfkjasldf

      Aagh ei näy nimeä listassa ei. Hemmetti. Ärsyttävintä on se, että en edes muista annoinko lupaa nimeni julkaisuun netissä ja hakutoimisto on vielä kiinni :D Mutta kuitenkin, vituttaa, mutta vähemmän kuin luulin.

    • en päässy suoraan..

      Tietääkö kukaan miltä varasijalta on päässy Kauniaisten kristillisen lapsi-ja nuorisotyön linjalle?

    • jamkmies

      Jamk tuloksista tietoa? Ei näy nettisivulla ja ainakana tekstiviestiä ei ole tullut!

    • _--_

      Just tuli Jamkilta tekstari!

    • 7et47685765756

      Metropoliaan tuli NYT nimet

    • hdkjghjgdhjfd

      Metropolian tulokset näkyy... :)

    • Tällainen tyttö vaan

      Enpä päässyt Metropoliaan. Hieman oli odotettavaa.

    • Hamkkisti

      Nimi on HAMKin listalla.Jeeeh! Nyt on vaan positiivinen ongelma. Pääsin sekä päiväopiskelu että työn ohessa opiskeltavaan koulutukseen ja valita pitää.... mutta en valita! :DDD

    • jeeeeeees

      jee oma nimi löyty metropolian listalta. Ei tullut sentään viime vuoden tapaista pettymystä. TyöelämästäVIHDOIN takaisin koulunpenkille 8)!
      Onnea paikan saaneille!!

    • Kouluun tahtova myös

      Jännitys päättyi.Pääsin haluamaani opiskelupaikkaan.

    • asddsadd

      Pääsin sisään mut pitää täs käyä inttiki välissä. x(

    • bruhahaha

      ei tarvi

      KÄYTY ON ;)

    • Poponpoppoo

      JEEESSS! Pääsin Metropoliaan!

    • jjjaiaiaiks

      En muista annoinko julkaista nimeni netissä... voi itku... Koskahan voi kirjeitä odotella, tänään vai huomenna?

    • hiemanpettynyt

      Eipäs ollu minun nimeä missään, no, ensi vuonna sitte uudestaan.
      Tosin en muista oonko kieltäny nimen julkasun netissä, mut viestiäkään ei oo kyllä mistään tullu...:D

      Ehkä kirjettä odotellessa

    • pyyyyh

      Mää en päässy TAMKiin radiologiaan...nyyh...kuis muut?

      • uusi yritys

        Hei hiemanpettynyt ja pyyyyh, kannattaa hakea Savoniaan jälkihaussa! Savoniassa on paljon paikkoja jäljellä. Muuallekin voi vielä tulla paikkoja hakuun, jos tulee peruutuksia. Täältä näkee: http://www.studentum.fi/


    • Hyvä ku ammattikorkeakouluun johon hain, ei olla tuloksia vielä julkistettu.. Sivuilla lukee vain: "Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakouluun kevään yhteishaun tulokset julkistetaan 4.7.2011."

      Hitto vieköön! Mitä ne lorvailee siel? :D

    • \o/----------

      jee! pääsin jamkiin:)

    • m

      Mä pääsin Savoniaan :)

    • huhhuhhh

      HUMAK:issa ilmeisesti ilmottavat ainoastaan kirjeellä. Eli jos tänään ei kirjettä tule, et ole päässyt sisään. Jälkiohjauskirjeet tulee sitten 19. pv mennessä, eli vielä saa 2 viikkoa odotella SITÄ tietoa, mikä meni pieleen.

      AIka perseestä..

    • asupsaps

      En päässyt Savoniaan ekaan hakutoiveeseen :( mut pääsin samaa kouluun kyl mun "varatoiveeseen" :D

    • ghfjdkgfhjdksgfljhdb

      Pääsin Laureaan :) Sieltä saa tiedon soittamalla hakutoimistoon!

      • odottavanaikaonpitkä

        Mihin linjalle pääsit? Itse odotan tuleeko kutsua rikosseuraamusalalle :/.. pahalta näyttää.


    • jänskääjä

      "Onnea! Sinut on valittu JAMKin tietojenkäsittelyn koulutusohjelmaan. Hyväksymiskirje tulossa postitse. T. JAMK/hakutoimisto"

      !!! 8D

      • be2

        Onko Tamkista tullut tänään jo kirje? Ei viitsisi turhaan lähtä emännän kämpiltä ajamaan omalle asunnolle 30 kilsan päähän varmistamaan. Pääsin kakkosvaihtoehtoon, mutta kiinnostaisi, monennellako varasijalla olen.


    • Hermostunut Hakija

      Hain Haaga-Heliaan ja en muista annoinko luvan julkaista nimen netissä. Tulevatko hyväksymiskirjeet huomenna vai ovatko tulleet jo nille jotka pääsivät?

      • fdgdsgdfgdfgdfg

        Muron amk-ketjussa joku sanoi, että Metropoliasta on ainakin tullut jo tänään kirje.


    • Huips

      Mä hain myös Haaga-Heliaan ja kun ei nimeä näkynyt netissä, enkä kyllä muistanut annoinko siihen lupaa, niin soitin hakutoimistoon. Oon nyt sitten seitsemännellä varasijalla johdon assistenttityön ja kielten koulutusohjelmaan. Pisteitä sain kokeesta tasan 80 eli just vähimmäispistemäärän, mutta niinpä sai pari muutakin.. Elättelen vielä toiveitä, jos joku niistä 80:stä valituista peruisi. Vai onko kenelläkään kokemusta, miltä varasijoilta tonne on aikasemmin päästy?

    • Miinuli -86

      Jee! Pääsin metropoliaan ja vielä todella hyvillä pisteillä :)

    • :((

      Laureasta jäin varasijalle 17. Valittuja 29 joten hyvästit voin heittää opiskelupaikalle. Jo neljäs kerta kun en pääse. Itku.

    • hiemanpettynyt

      JES!! WUhuu!! Pääsin Turun AMK:iin hyvillä pisteillä.
      Ei tarvitsekkaan olla pettynyt!!

    • persana

      JAMK varasija 13 saatana.

    • wooohohohohohoh

      WUHUU, pääsin tietojenkäsittelyä opiskelemaan amk. :)

      • 845738475347587348

        Niin mitä, sinne otetaan joku sata sisään, woohuu


      • hypeee

        Kuin myös =)


    • gsgshsdhdshsdhsdhs

      Mä pääsin savoniaan, mutta en saanut hyväksymiskirjettä! :(( Paljon oli savoniaan liiketalouden linjalle pisteraja`?

      • vistaprint

        Vaasaan, tekstari ja kirje tulivat tänään. Aeva ihaanaa!


    • fuckofftkuAMK

      En päässyt taaskaan mihinkään, tämä oli jo kolmas kerta. Voinen vetää itseni kiikkuun. Ainoa mihin pääsin, oli amis mutta se nyt on niin törkeen noloa etten kyllä kehtaa mennä.

      • Edustat enemmistöä

        Älä nyt sentään! Hakijoita oli 77 000 ja paikkoja jaettiin 22 000.
        Jos ajattelit jälkihakuun osallistua niin Savoniassa kuulemma jäi paikkoja jakamatta.


    • jdrbgvnadfabjhategtu

      Haaga-Heliaan päästiin!! :DDD matkailun liikkeenjohdon ko ja vielä ensi yrittämällä :33

    • ldfjdskjsdjkds

      no menkää nyt vaikka lampeen niitten pääsylappujenne kanssa, tarvi tulla tänne hehkuttamaan

    • pyyyyyh

      Mitä tarkoittaa jos ei pääse ja syynä " valintakokeen pakollinen osio hylätty". Mitä v.ttua? :(

      • nom

        Esim kielikoe ei ole mennyt läpi tai et ole saanut minimivaadittua pistemäärää jostain muusta osiosta = hylätty. Yleensä täytyy saada jokaisesta osiosta edes vähimmäismäärä pisteitä (vaikka yli 5) ja ei auta vaikka olisi saanut muista osioista täydet.


      • pyyh
        nom kirjoitti:

        Esim kielikoe ei ole mennyt läpi tai et ole saanut minimivaadittua pistemäärää jostain muusta osiosta = hylätty. Yleensä täytyy saada jokaisesta osiosta edes vähimmäismäärä pisteitä (vaikka yli 5) ja ei auta vaikka olisi saanut muista osioista täydet.

        Oukei. Jostain sitten jäi mättämään, mut ei tiiä yhtään mistä, hmph


      • yhteys hakutstoon1
        pyyh kirjoitti:

        Oukei. Jostain sitten jäi mättämään, mut ei tiiä yhtään mistä, hmph

        Ota yhteyttä hakutoimistoon, sieltä saat tiedon mikä osa meni penkin alle. Osalla kouluista on jokin päivä tulosten julkistamisen jälkeen jolloin ko. koulutusohjelman tietoja voi kysellä tai jopa käydä itse koettaan katsomassa paikan päällä.


    • tyryryryryryryry

      Kehtaiskohan sitä mennä facebookin hehkuttamaan, että EI päässyt mihinkään? :D Kun jokasen pitää siellä nyt mainostaa kun pääsi johonkin. Mites me, jotka ei päästy? Onko meilläkin oikeus hehkuttaa ja mainostaa?

      • Enemmän ääntä!!!

        On oikeus hehkuttaa! Tosi on, että enemmistö ei päässyt. Tätä pitäisikin hehkuttaa. Samalla voisi muistuttaa että jotkut opilaitokset oikein mainostaa ilmaista suomalaista koulutusta ulkomailla ja ottaa ulkomailta opiskelijoita, vaikka omille nuorillekaan ei ole paikkoja tarpeeksi.

        Pahalta näyttää esim. Haaga-Helian sisäänotettujen nimilista. Tuskin on kaikki ulkomaalaiset nimet siinä meidän omia mamuja, vaan varmasti on taas haalittu jostain n.s. kansainvälisyyspojoja kun ei ole monta suomalaista listalla. http://www.haaga-helia.fi/en/education-and-application/bachelor-degree-programmes/information-for-applicants/list-of-accepted-students


    • kehuskelija-anssi

      Haa, pääsin PKAMK:n ensimmäiseen toiveeseeni.

    • Huooooooooh

      Ei tuo Turku taida nettiin nuita tietoja saada, rasittavaaaaa.

    • dfgjesopigje

      Juu, Turulla ei oo minään vuonna ollu netissä, ei kantsi oottaa nytkään. (:

      Kyllä mä viime vuonna mainostin, että "se ois sitte välivuosi edessä" :D Nyt toista kertaa en varmaa ois enää laittanu, oisin ollu nii masiksessa, mutta onneks sainki sitte laittaa "jeeeeeeeeeeeee pääsin sisään!" :D

      • gfdedfgdfgdfg

        Turusta tuli tänään hyväksymiskirje.


    • Vldi

      Puuh, työpäivä meni huomattavasti paremmin, kun kerrankin sopivaan aikaan oli vanhempi kotona, avaamassa heti yhdeltätoista metropolian hyväksymiskirjeen puolestani :)

    • Tyllerö89

      No niin, tähän päättyi sitten tämän ihmisen elämä. Onnea vaan päässeille, tämä tyttö lähtee hakemaan viinaa ja vahvoja lääkkeitä. Kellään mitään hyviä itsemurhakeinoja? Olisinpa minäkin päässyt, neljättä kertaa en enää ole hakemassa...

      • studentum.fi

        Eikä! Suurin osa hakijoista ei päässyt. Hakijoita oli 77 000 ja paikkoja 22 000. Älä anna periksi vaan hae elokuun täydennyshaussa uudestaan. Mullakin on opiskelukaverina viidennellä kerralla sisään päässyt.

        Se on kyllä ihme miksi paikkoja ei saa lisää vaikka monilla aloilla olis töitäkin enemmän kuin valmistuu tekijöitä. Sitäkään ei jaksa tajuta miksi otetaan ulkomailta (Aasiasta ja Afrikasta) opiskelijoita ilmaiseksi tänne. Kehitysapu pitäis olla erikseen.


      • Tsemiä!

        Voit ehkä vielä päästä varasijalta? Ja miksei voi hakea neljä kertaa? Neljäs kerta ei ole ennätys. Tiedän kaverin joka pääsi seitsemännellä kerralla opiskelemaan sosionomiksi.

        Paikat ei menneet tasan, joten Savoniaan jäi paikkoja yli.


      • multikulti
        studentum.fi kirjoitti:

        Eikä! Suurin osa hakijoista ei päässyt. Hakijoita oli 77 000 ja paikkoja 22 000. Älä anna periksi vaan hae elokuun täydennyshaussa uudestaan. Mullakin on opiskelukaverina viidennellä kerralla sisään päässyt.

        Se on kyllä ihme miksi paikkoja ei saa lisää vaikka monilla aloilla olis töitäkin enemmän kuin valmistuu tekijöitä. Sitäkään ei jaksa tajuta miksi otetaan ulkomailta (Aasiasta ja Afrikasta) opiskelijoita ilmaiseksi tänne. Kehitysapu pitäis olla erikseen.

        Student exchange - suomalaiset pääsevät vastavuoroisesti Aasiaan ja Afrikkaan niin halutessaan.


      • Tämä ei ole exchange
        multikulti kirjoitti:

        Student exchange - suomalaiset pääsevät vastavuoroisesti Aasiaan ja Afrikkaan niin halutessaan.

        Kuule, tämä ei ole vaihtojuttu. Aasiaan tai Afrikkaan voi päästä vaihtoon jos on jo kirjoilla olevana opiskelijana Suomessa. Vastaavasti sieltä voi päästä tänne vaihtoon jos on siellä korkeakoulussa opiskelijana. Vaihtari EI osallistu hakuun eikä vie keneltäkään opiskelupaikkaa, koska vaihtari vaan käy vaihdossa ja suorittaa tutkintonsa omassa korkeakoulussaan.

        Mutta jos aasialainen tai afrikkalainen tule tänne opiskelemaan tutkintoa, niin hän käyttää suomalaisten isien ja äitien (veronmaksajien) verorahoilla maksetun opiskelupaikan ja kaikki on hänelle ilmaista. Jos taas suomalainen menisi tutkintoa opiskelemaan Aasiaan tai Afrikkaan, niin suomalaisen nuoren pitäisi maksaa lukukausimaksut ja hommata itse asunnot - eli ei sinne yleensä täältä ketään mene, kun ei ole rahaa, eikä Afrikassa ole kaikissa maissa sellaisia yliopistojakaan, joihin voisi mennä.


      • Enemmän ääntä!!!
        multikulti kirjoitti:

        Student exchange - suomalaiset pääsevät vastavuoroisesti Aasiaan ja Afrikkaan niin halutessaan.

        No ei tasan pääse. Exchange on kyllä aivan eri asia kuin tutkintoon johtava haku.


      • multikulti
        Tämä ei ole exchange kirjoitti:

        Kuule, tämä ei ole vaihtojuttu. Aasiaan tai Afrikkaan voi päästä vaihtoon jos on jo kirjoilla olevana opiskelijana Suomessa. Vastaavasti sieltä voi päästä tänne vaihtoon jos on siellä korkeakoulussa opiskelijana. Vaihtari EI osallistu hakuun eikä vie keneltäkään opiskelupaikkaa, koska vaihtari vaan käy vaihdossa ja suorittaa tutkintonsa omassa korkeakoulussaan.

        Mutta jos aasialainen tai afrikkalainen tule tänne opiskelemaan tutkintoa, niin hän käyttää suomalaisten isien ja äitien (veronmaksajien) verorahoilla maksetun opiskelupaikan ja kaikki on hänelle ilmaista. Jos taas suomalainen menisi tutkintoa opiskelemaan Aasiaan tai Afrikkaan, niin suomalaisen nuoren pitäisi maksaa lukukausimaksut ja hommata itse asunnot - eli ei sinne yleensä täältä ketään mene, kun ei ole rahaa, eikä Afrikassa ole kaikissa maissa sellaisia yliopistojakaan, joihin voisi mennä.

        No samat verorahat ne isit ja äidit maksaisivat, vaikkei tänne muualta opiskelijoita tulisikaan. Poliitikot sitten kaatavat valtavat summat saksalaisten raharössipankkiirien taskuihin, koska EU. Paljon parempi vaihtoehto on, että jotkut yksilöt saavat mahdollisuuden ihmisarvoisempaan elämään kuin päivittäisestä riisikulhosta taistelemiseen.


      • Enemmän ääntä!!!
        multikulti kirjoitti:

        No samat verorahat ne isit ja äidit maksaisivat, vaikkei tänne muualta opiskelijoita tulisikaan. Poliitikot sitten kaatavat valtavat summat saksalaisten raharössipankkiirien taskuihin, koska EU. Paljon parempi vaihtoehto on, että jotkut yksilöt saavat mahdollisuuden ihmisarvoisempaan elämään kuin päivittäisestä riisikulhosta taistelemiseen.

        Eipä ne tosi köyhät riisikupista taistelijat ole käyneet yleensä edes lukiota että voisivat hakea tänne opiskelijoiksi ... eli aika hallitsematonta kehitysavun kohdennusta tuo on, ja vielä aivan väärästä paikasta.

        Jos me annetaan ilmaista koulutusta koko maailmalle niin kyllä meiltä äkkiä loppuu rahat ja tekijät, koska ne lähtee täältä kun ovat tutkintonsa suorittaneet. Samalla meidän oma nuoriso syrjäytyy ja jää ilman koulutusta.

        Verorahojen määrä ei tosiaan muuten ole sama, vaikkei tänne muualta opiskelijoita tulisikaan, koska yhdestä syrjäytyneestä suomalaisnuoresta tulee 1,1 miljoonan lasku. http://www.ts.fi/online/kotimaa/67982.html

        Mä en kyllä ymmärrä, miksi ensin väitit vasten parempaa tietoasi että tässä olisi muka kyse opiskelijavaihdosta, sitten yritit vilpillisesti puolustella tätä epäkohtaa heikoimmassa asemassa olevien nälkäisten auttamisella. Miksi et välitä meidän omasta nuorisosta vaan puolustelet valheellisesti väärää toimintaa? Multikulttuurisuus ei ole sinisilmäisyyttä ja tyhmyyttä.


      • slkfjslkdfjds
        Enemmän ääntä!!! kirjoitti:

        Eipä ne tosi köyhät riisikupista taistelijat ole käyneet yleensä edes lukiota että voisivat hakea tänne opiskelijoiksi ... eli aika hallitsematonta kehitysavun kohdennusta tuo on, ja vielä aivan väärästä paikasta.

        Jos me annetaan ilmaista koulutusta koko maailmalle niin kyllä meiltä äkkiä loppuu rahat ja tekijät, koska ne lähtee täältä kun ovat tutkintonsa suorittaneet. Samalla meidän oma nuoriso syrjäytyy ja jää ilman koulutusta.

        Verorahojen määrä ei tosiaan muuten ole sama, vaikkei tänne muualta opiskelijoita tulisikaan, koska yhdestä syrjäytyneestä suomalaisnuoresta tulee 1,1 miljoonan lasku. http://www.ts.fi/online/kotimaa/67982.html

        Mä en kyllä ymmärrä, miksi ensin väitit vasten parempaa tietoasi että tässä olisi muka kyse opiskelijavaihdosta, sitten yritit vilpillisesti puolustella tätä epäkohtaa heikoimmassa asemassa olevien nälkäisten auttamisella. Miksi et välitä meidän omasta nuorisosta vaan puolustelet valheellisesti väärää toimintaa? Multikulttuurisuus ei ole sinisilmäisyyttä ja tyhmyyttä.

        Oot vähän liian innokas johtopäätöksissäsi :)


      • dfsdfsdf
        Enemmän ääntä!!! kirjoitti:

        Eipä ne tosi köyhät riisikupista taistelijat ole käyneet yleensä edes lukiota että voisivat hakea tänne opiskelijoiksi ... eli aika hallitsematonta kehitysavun kohdennusta tuo on, ja vielä aivan väärästä paikasta.

        Jos me annetaan ilmaista koulutusta koko maailmalle niin kyllä meiltä äkkiä loppuu rahat ja tekijät, koska ne lähtee täältä kun ovat tutkintonsa suorittaneet. Samalla meidän oma nuoriso syrjäytyy ja jää ilman koulutusta.

        Verorahojen määrä ei tosiaan muuten ole sama, vaikkei tänne muualta opiskelijoita tulisikaan, koska yhdestä syrjäytyneestä suomalaisnuoresta tulee 1,1 miljoonan lasku. http://www.ts.fi/online/kotimaa/67982.html

        Mä en kyllä ymmärrä, miksi ensin väitit vasten parempaa tietoasi että tässä olisi muka kyse opiskelijavaihdosta, sitten yritit vilpillisesti puolustella tätä epäkohtaa heikoimmassa asemassa olevien nälkäisten auttamisella. Miksi et välitä meidän omasta nuorisosta vaan puolustelet valheellisesti väärää toimintaa? Multikulttuurisuus ei ole sinisilmäisyyttä ja tyhmyyttä.

        "Jos me annetaan ilmaista koulutusta koko maailmalle niin kyllä meiltä äkkiä loppuu rahat ja tekijät, koska ne lähtee täältä kun ovat tutkintonsa suorittaneet."

        "Miksi et välitä meidän omasta nuorisosta vaan puolustelet valheellisesti väärää toimintaa?"

        Hyvin sä vedät. Taidat olla hommaforumilaisia, ainakin noista lapsellisista kärjistämisistä päätellen. Mene sinne mesoamaan.


      • tyllerö89
        studentum.fi kirjoitti:

        Eikä! Suurin osa hakijoista ei päässyt. Hakijoita oli 77 000 ja paikkoja 22 000. Älä anna periksi vaan hae elokuun täydennyshaussa uudestaan. Mullakin on opiskelukaverina viidennellä kerralla sisään päässyt.

        Se on kyllä ihme miksi paikkoja ei saa lisää vaikka monilla aloilla olis töitäkin enemmän kuin valmistuu tekijöitä. Sitäkään ei jaksa tajuta miksi otetaan ulkomailta (Aasiasta ja Afrikasta) opiskelijoita ilmaiseksi tänne. Kehitysapu pitäis olla erikseen.

        No mitä järkeä on enää hakea neljättä kertaa, jos ei kolmannellakaan kerralla ole päässyt, niin kyllä minä tulkitsen niin etten kelpaa minnekään. Ok, alat joille hain ottivat vain n. 10 sisään. Täydennyshaussa ei koskaan ole itseä kiinnostavia aloja. Minusta on kyllä järkyttävän epäoikeudenmukaista, että joku joka hakee vaikka 7 kertaa johonkin kouluun ei pääse, mutta sitten joku pääsee heti ensimmäisellä kerralla. Eikö noin monta kertaa hakemisesta pitäisi saada jo jotain lisäpisteitä? Mietitään vaikka jotain taidealoja, jonne joutuu tekemään joka kerta ennakkotehtävät. Juuri eilen sain tietää erään koulun hakijakarsinnoista, jury pistää ennakkotehtävät väärin päin pöydälle ja arpoo sieltä pääsykokeisiin pääsevät. Taidealoille päässeillä ei siis välttämättä ole mitään taitoa, vaan vain hemmetin hyvää tuuria.


      • fsdfferwfw
        tyllerö89 kirjoitti:

        No mitä järkeä on enää hakea neljättä kertaa, jos ei kolmannellakaan kerralla ole päässyt, niin kyllä minä tulkitsen niin etten kelpaa minnekään. Ok, alat joille hain ottivat vain n. 10 sisään. Täydennyshaussa ei koskaan ole itseä kiinnostavia aloja. Minusta on kyllä järkyttävän epäoikeudenmukaista, että joku joka hakee vaikka 7 kertaa johonkin kouluun ei pääse, mutta sitten joku pääsee heti ensimmäisellä kerralla. Eikö noin monta kertaa hakemisesta pitäisi saada jo jotain lisäpisteitä? Mietitään vaikka jotain taidealoja, jonne joutuu tekemään joka kerta ennakkotehtävät. Juuri eilen sain tietää erään koulun hakijakarsinnoista, jury pistää ennakkotehtävät väärin päin pöydälle ja arpoo sieltä pääsykokeisiin pääsevät. Taidealoille päässeillä ei siis välttämättä ole mitään taitoa, vaan vain hemmetin hyvää tuuria.

        "Minusta on kyllä järkyttävän epäoikeudenmukaista, että joku joka hakee vaikka 7 kertaa johonkin kouluun ei pääse, mutta sitten joku pääsee heti ensimmäisellä kerralla"

        Paremmat pääsevät, niin kuin oikein onkin.

        "Juuri eilen sain tietää erään koulun hakijakarsinnoista, jury pistää ennakkotehtävät väärin päin pöydälle ja arpoo sieltä pääsykokeisiin pääsevät."

        Mistäs sait tietää? Joltain katkeroituneelta, kuudetta kertaa hakevalta, mutta omista kyvyistään niin vakuuttuneelta "taiteilijalta"?


      • multikulti
        Enemmän ääntä!!! kirjoitti:

        Eipä ne tosi köyhät riisikupista taistelijat ole käyneet yleensä edes lukiota että voisivat hakea tänne opiskelijoiksi ... eli aika hallitsematonta kehitysavun kohdennusta tuo on, ja vielä aivan väärästä paikasta.

        Jos me annetaan ilmaista koulutusta koko maailmalle niin kyllä meiltä äkkiä loppuu rahat ja tekijät, koska ne lähtee täältä kun ovat tutkintonsa suorittaneet. Samalla meidän oma nuoriso syrjäytyy ja jää ilman koulutusta.

        Verorahojen määrä ei tosiaan muuten ole sama, vaikkei tänne muualta opiskelijoita tulisikaan, koska yhdestä syrjäytyneestä suomalaisnuoresta tulee 1,1 miljoonan lasku. http://www.ts.fi/online/kotimaa/67982.html

        Mä en kyllä ymmärrä, miksi ensin väitit vasten parempaa tietoasi että tässä olisi muka kyse opiskelijavaihdosta, sitten yritit vilpillisesti puolustella tätä epäkohtaa heikoimmassa asemassa olevien nälkäisten auttamisella. Miksi et välitä meidän omasta nuorisosta vaan puolustelet valheellisesti väärää toimintaa? Multikulttuurisuus ei ole sinisilmäisyyttä ja tyhmyyttä.

        "Verorahojen määrä ei tosiaan muuten ole sama, vaikkei tänne muualta opiskelijoita tulisikaan, koska yhdestä syrjäytyneestä suomalaisnuoresta tulee 1,1 miljoonan lasku. http://www.ts.fi/online/kotimaa/67982.html"

        Hehe, no eipä ole ei, mutta missäs minä niin olen sanonut? :)

        Mitä muuhun viestiin tulee, niin totta, en ollut perehtynyt tuohon student exchange-ohjelmaan.

        Ihan vakavasti suosittelen sulle, että ajattele vähän pidemmälle kuin pari kilometriä. Annat lähinnä itsestäsi tyhmän kuvan noilla jo mainituilla räikeillä kärjistämisillä ja muiden tyhmäksi väittämisellä, vaikka jo parin kappaleen viestistä kaikki vähänkään politiikkaan tutustuneet ymmärtävät, ettet ole tarpeeksi kypsä siitä keskustelemaan.


      • Hamkkisti
        tyllerö89 kirjoitti:

        No mitä järkeä on enää hakea neljättä kertaa, jos ei kolmannellakaan kerralla ole päässyt, niin kyllä minä tulkitsen niin etten kelpaa minnekään. Ok, alat joille hain ottivat vain n. 10 sisään. Täydennyshaussa ei koskaan ole itseä kiinnostavia aloja. Minusta on kyllä järkyttävän epäoikeudenmukaista, että joku joka hakee vaikka 7 kertaa johonkin kouluun ei pääse, mutta sitten joku pääsee heti ensimmäisellä kerralla. Eikö noin monta kertaa hakemisesta pitäisi saada jo jotain lisäpisteitä? Mietitään vaikka jotain taidealoja, jonne joutuu tekemään joka kerta ennakkotehtävät. Juuri eilen sain tietää erään koulun hakijakarsinnoista, jury pistää ennakkotehtävät väärin päin pöydälle ja arpoo sieltä pääsykokeisiin pääsevät. Taidealoille päässeillä ei siis välttämättä ole mitään taitoa, vaan vain hemmetin hyvää tuuria.

        Jos ei 7 kertaa hakeneena pääse sisään olisi ehkä aika tehdä johtopäätöksiä omista edellytyksistä. Sitä paitsi jos taidealalle on aito palo ja se on elämän sisältö - sitä voi harjoittaa ilman papereitakin. 7 haun aikana olisit voinut jo luoda uran oikeasti tarttumalla töihin. Itse olen sen tehnyt. Vaikka missä nurkassa, vaikka millä välineillä...
        Ruikuttamalla et pääse mihinkään - tee jotain!


      • tyllerö89
        fsdfferwfw kirjoitti:

        "Minusta on kyllä järkyttävän epäoikeudenmukaista, että joku joka hakee vaikka 7 kertaa johonkin kouluun ei pääse, mutta sitten joku pääsee heti ensimmäisellä kerralla"

        Paremmat pääsevät, niin kuin oikein onkin.

        "Juuri eilen sain tietää erään koulun hakijakarsinnoista, jury pistää ennakkotehtävät väärin päin pöydälle ja arpoo sieltä pääsykokeisiin pääsevät."

        Mistäs sait tietää? Joltain katkeroituneelta, kuudetta kertaa hakevalta, mutta omista kyvyistään niin vakuuttuneelta "taiteilijalta"?

        Ei vaan kys. koulun entiseltä rehtorilta.


      • tyllerö89
        Hamkkisti kirjoitti:

        Jos ei 7 kertaa hakeneena pääse sisään olisi ehkä aika tehdä johtopäätöksiä omista edellytyksistä. Sitä paitsi jos taidealalle on aito palo ja se on elämän sisältö - sitä voi harjoittaa ilman papereitakin. 7 haun aikana olisit voinut jo luoda uran oikeasti tarttumalla töihin. Itse olen sen tehnyt. Vaikka missä nurkassa, vaikka millä välineillä...
        Ruikuttamalla et pääse mihinkään - tee jotain!

        Huoh, en ole itse hakenut 7 kertaa, vasta kolme, kuten varmasti jos jaksaisit niin voisit tarkistaa aikasemmista viesteistäni. Enkä myöskään ole enää hakemassa taidealoille, en hakenut edes tänä vuonna, koska ymmärsin luopua siitä unelmasta. Totta kyllä, hain kulttuurialalle, linjalle jonne ei otettu kuin noin kymmenisen ihmistä sisään. Olen näiden kolmen vuoden aikana ollutkin koulussa ja töissä. Ala ei kuitenkaan ollut omani. Millä oikeudella sinä siinä kehtaat rääkyä minulle, onko väärin olla pahoillaan siitä ettei päässyt hakemaansa kouluun? Eikö saa sanoa, että ei enää huvita yrittää elää? Miksi se on tabu?


      • Hamkkisti
        tyllerö89 kirjoitti:

        Huoh, en ole itse hakenut 7 kertaa, vasta kolme, kuten varmasti jos jaksaisit niin voisit tarkistaa aikasemmista viesteistäni. Enkä myöskään ole enää hakemassa taidealoille, en hakenut edes tänä vuonna, koska ymmärsin luopua siitä unelmasta. Totta kyllä, hain kulttuurialalle, linjalle jonne ei otettu kuin noin kymmenisen ihmistä sisään. Olen näiden kolmen vuoden aikana ollutkin koulussa ja töissä. Ala ei kuitenkaan ollut omani. Millä oikeudella sinä siinä kehtaat rääkyä minulle, onko väärin olla pahoillaan siitä ettei päässyt hakemaansa kouluun? Eikö saa sanoa, että ei enää huvita yrittää elää? Miksi se on tabu?

        En "rääky" kenellekkään vaan sanon KAIKILLE, jotka toistuvasti lyövät päätää seinää - tehkää suunnitelma B. Älkää jääkö makaamaan epäonnistumisiin. Aina on jokin toinen tie mutta se pitää etsiä. Mitä niin pahaa "rääkymistä" tämä on? Ja jos ei huvita elää niin ollos hyvä. Valinta sekin.


      • Aivan outo tapaus
        multikulti kirjoitti:

        "Verorahojen määrä ei tosiaan muuten ole sama, vaikkei tänne muualta opiskelijoita tulisikaan, koska yhdestä syrjäytyneestä suomalaisnuoresta tulee 1,1 miljoonan lasku. http://www.ts.fi/online/kotimaa/67982.html"

        Hehe, no eipä ole ei, mutta missäs minä niin olen sanonut? :)

        Mitä muuhun viestiin tulee, niin totta, en ollut perehtynyt tuohon student exchange-ohjelmaan.

        Ihan vakavasti suosittelen sulle, että ajattele vähän pidemmälle kuin pari kilometriä. Annat lähinnä itsestäsi tyhmän kuvan noilla jo mainituilla räikeillä kärjistämisillä ja muiden tyhmäksi väittämisellä, vaikka jo parin kappaleen viestistä kaikki vähänkään politiikkaan tutustuneet ymmärtävät, ettet ole tarpeeksi kypsä siitä keskustelemaan.

        Eli mikä sun pontti on? Että tulkaa tänne vaan kaikki maailman köyhät jotka ootte kumminkin käyneet lukion, tulkaa opiskelemaan ilmaiseksi, kyllä suomalaiset maksaa teidän korkeakoulun, koska "samat verorahat ne isit ja äidit maksaisivat, vaikkei tänne muualta opiskelijoita tulisikaan"? Eikä se haittaa, jos opiskelupaikkoja ei sitten riitä kaikille suomalaisille ylioppilaille? Jos tästä joku mesoo, niin se on hommafoorumilainen (mikä se on?) ja liian innokas?

        Parempi meidän olis olla hiljaa vaan ja antaa näitten "köyhien" sotaa käyvien maitten hallitusten lähettää nuorisonsa tänne opiskelemaan, koska heillä menee rahat asevarusteluun eikä riitä koulutukseen?


      • multikulti
        Aivan outo tapaus kirjoitti:

        Eli mikä sun pontti on? Että tulkaa tänne vaan kaikki maailman köyhät jotka ootte kumminkin käyneet lukion, tulkaa opiskelemaan ilmaiseksi, kyllä suomalaiset maksaa teidän korkeakoulun, koska "samat verorahat ne isit ja äidit maksaisivat, vaikkei tänne muualta opiskelijoita tulisikaan"? Eikä se haittaa, jos opiskelupaikkoja ei sitten riitä kaikille suomalaisille ylioppilaille? Jos tästä joku mesoo, niin se on hommafoorumilainen (mikä se on?) ja liian innokas?

        Parempi meidän olis olla hiljaa vaan ja antaa näitten "köyhien" sotaa käyvien maitten hallitusten lähettää nuorisonsa tänne opiskelemaan, koska heillä menee rahat asevarusteluun eikä riitä koulutukseen?

        "Eli mikä sun pontti on? Että tulkaa tänne vaan kaikki maailman köyhät jotka ootte kumminkin käyneet lukion, tulkaa opiskelemaan ilmaiseksi, kyllä suomalaiset maksaa teidän korkeakoulun, koska "samat verorahat ne isit ja äidit maksaisivat, vaikkei tänne muualta opiskelijoita tulisikaan"?"

        Jep, jossain määrin juurikin näin, kunhan opiskelijoiden otto pysyy jossain määrin maltillisena.

        "Eikä se haittaa, jos opiskelupaikkoja ei sitten riitä kaikille suomalaisille ylioppilaille?"

        Ei haittaa. Suomessa koulutetaan valtavasti liikaa korkeakoulututkinnon saajia tällä hetkellä. Töitä ei kaikille ole, enkä oikein jaksa uskoa, että niitä koskaan tuleekaan. Pidän parempana vaihtoehtona, että jotkut aasialaiset saavat amk/yliopistotutkinnon ja pääsevät kotimaassaan duuniin, kuin että jotkut suomalaiset opiskelijat kitkuttelevat ykkösillä ja kakkosilla ne korkeakoulututkintonsa lävitse ja päätyvät tekemään ammattikouluduunia.

        "Jos tästä joku mesoo, niin se on hommafoorumilainen (mikä se on?) ja liian innokas? "

        Siltä tuo ylläoleva kuulosti, samat stereotypiat kaikista asioista. Olen varmaan vähän liikaa lueskellut näitä maahanmuutto/isänmaadebatteja viime aikoina.

        Hommaforum on "maahanmuuttokriittisten" muodostama keskustelufoorumi, jossa on vitun pölvästejä nk. "öyhöttäjiä" sekä muutamia oikeasti todella älykkäitä, melkein voisi sanoa viisaita, keskustelijoita. Tuossa linkki erääseen hyvään keskusteluun, liittyy itse asiassa tuohon liikakoulutukseen.

        http://hommaforum.org/index.php/topic,17966.0.html


      • Onnellinen enkunope
        Hamkkisti kirjoitti:

        En "rääky" kenellekkään vaan sanon KAIKILLE, jotka toistuvasti lyövät päätää seinää - tehkää suunnitelma B. Älkää jääkö makaamaan epäonnistumisiin. Aina on jokin toinen tie mutta se pitää etsiä. Mitä niin pahaa "rääkymistä" tämä on? Ja jos ei huvita elää niin ollos hyvä. Valinta sekin.

        Senkin besserwisser. Mutta siinä olet oikeassa, että ei kannata jäädä makaamaan vaan pitää ponnistaa eteenpäin. Jokainen varmaan kuitenkin itse tietää montako kertaa kannattaa hakea haluamaansa paikkaan. Jos pääsy on pienestä kiinni niin ei kuin uudestaan vaan hakemaan.

        Kulttuurialan opinnoissa menestyminen on kuitenkin suorassa suhteessa pääsykoetulokseen (tehtiin tästä aikoinaan vertailu meidän opiskeluryhmässä), joten varasijoilta tulleet on heikommassa asemassa jo lähtökohtaisesti. Myös monet meistä, jotka niin kovasti silloin aikoinaan haluttiin kulttuurialalle, ja jotka oltiin jopa hyviä opinnoissa, ei sitten olla sillä alalla pysytty, vaan ollaan hankittu toinen koulutus perään, koska ollaan haluttu mennä oikeisiin töihin ja saada oikeaa palkkaa.

        Menestystä tyllerö89 jollakin toisella alalla! Jätä kulttuuri vain harrastukseksi, niin todennäköisesti menestyt elämässäsi paljon paremmin.


      • Et tiedä mitään!
        multikulti kirjoitti:

        "Eli mikä sun pontti on? Että tulkaa tänne vaan kaikki maailman köyhät jotka ootte kumminkin käyneet lukion, tulkaa opiskelemaan ilmaiseksi, kyllä suomalaiset maksaa teidän korkeakoulun, koska "samat verorahat ne isit ja äidit maksaisivat, vaikkei tänne muualta opiskelijoita tulisikaan"?"

        Jep, jossain määrin juurikin näin, kunhan opiskelijoiden otto pysyy jossain määrin maltillisena.

        "Eikä se haittaa, jos opiskelupaikkoja ei sitten riitä kaikille suomalaisille ylioppilaille?"

        Ei haittaa. Suomessa koulutetaan valtavasti liikaa korkeakoulututkinnon saajia tällä hetkellä. Töitä ei kaikille ole, enkä oikein jaksa uskoa, että niitä koskaan tuleekaan. Pidän parempana vaihtoehtona, että jotkut aasialaiset saavat amk/yliopistotutkinnon ja pääsevät kotimaassaan duuniin, kuin että jotkut suomalaiset opiskelijat kitkuttelevat ykkösillä ja kakkosilla ne korkeakoulututkintonsa lävitse ja päätyvät tekemään ammattikouluduunia.

        "Jos tästä joku mesoo, niin se on hommafoorumilainen (mikä se on?) ja liian innokas? "

        Siltä tuo ylläoleva kuulosti, samat stereotypiat kaikista asioista. Olen varmaan vähän liikaa lueskellut näitä maahanmuutto/isänmaadebatteja viime aikoina.

        Hommaforum on "maahanmuuttokriittisten" muodostama keskustelufoorumi, jossa on vitun pölvästejä nk. "öyhöttäjiä" sekä muutamia oikeasti todella älykkäitä, melkein voisi sanoa viisaita, keskustelijoita. Tuossa linkki erääseen hyvään keskusteluun, liittyy itse asiassa tuohon liikakoulutukseen.

        http://hommaforum.org/index.php/topic,17966.0.html

        Sulla multikultilla kun tuntuu levan vastaus kaikkeen, niin kerrohan mitä meille ylioppilaille pitäis tehdä, jotka nyt jäädään ilman opiskelupaikkaa? Vain noin kolmasosa tämän kevään ylioppilaista sai korkeakoulupaikan. Samaan aikaan Suomessa on valtava pula sairaanhoitajista ja lääkäreistä, joten opiskelu toisi töitä, eikä me kaikki ulkopuolelle jääneet mitää huonoja oltu. Itselläni oli M paperit ja 8,5 k.a. mutta en nyt päässy mihinkään ja pelkällä yo-todistuksella ei saa töitä. Pitäiskö meidän sit lähteä Afrikkaan tappelemaan riisikupista, vai? Maksaako valtio matkan?

        Sitä paitsi, miten sisäänotto nyt muka voitaisi pitää muuta kuin maltillisena. OKM antaa amkeille rahat aloituspaikkoihin sen mukaan mikä on Suomessa kyseisen alan koulutustarve. Jos niillä rahoilla ei kouluteta osaavaa työvoimaa Suomeen, se tarkoittaa että ne rahat käytettiin muuhun kuin mihin ne oli tarkoitettu.

        Katsopas vaikka Haaga-Helian sisäänotettujen listaa, ja kerro sitten onko siinä mielestäsi otettu sisään muutama ulkomaalainen - siis fakathan on että tässä on vain muutama suomalainen ja pääosa on ulkomaalaisia. http://www.haaga-helia.fi/en/education-and-application/bachelor-degree-programmes/information-for-applicants/list-of-accepted-students/index_html

        Lopuksi vielä ihan vakavasti: kun et tunnu oikeasti tietävän mitään niin älä viitsi väittää vastaan vaan siksi että haluat osoittaa olevasi eri mieltä kuin joku hommafoorumin porukka.


      • Enemmän ääntä!!!
        multikulti kirjoitti:

        "Eli mikä sun pontti on? Että tulkaa tänne vaan kaikki maailman köyhät jotka ootte kumminkin käyneet lukion, tulkaa opiskelemaan ilmaiseksi, kyllä suomalaiset maksaa teidän korkeakoulun, koska "samat verorahat ne isit ja äidit maksaisivat, vaikkei tänne muualta opiskelijoita tulisikaan"?"

        Jep, jossain määrin juurikin näin, kunhan opiskelijoiden otto pysyy jossain määrin maltillisena.

        "Eikä se haittaa, jos opiskelupaikkoja ei sitten riitä kaikille suomalaisille ylioppilaille?"

        Ei haittaa. Suomessa koulutetaan valtavasti liikaa korkeakoulututkinnon saajia tällä hetkellä. Töitä ei kaikille ole, enkä oikein jaksa uskoa, että niitä koskaan tuleekaan. Pidän parempana vaihtoehtona, että jotkut aasialaiset saavat amk/yliopistotutkinnon ja pääsevät kotimaassaan duuniin, kuin että jotkut suomalaiset opiskelijat kitkuttelevat ykkösillä ja kakkosilla ne korkeakoulututkintonsa lävitse ja päätyvät tekemään ammattikouluduunia.

        "Jos tästä joku mesoo, niin se on hommafoorumilainen (mikä se on?) ja liian innokas? "

        Siltä tuo ylläoleva kuulosti, samat stereotypiat kaikista asioista. Olen varmaan vähän liikaa lueskellut näitä maahanmuutto/isänmaadebatteja viime aikoina.

        Hommaforum on "maahanmuuttokriittisten" muodostama keskustelufoorumi, jossa on vitun pölvästejä nk. "öyhöttäjiä" sekä muutamia oikeasti todella älykkäitä, melkein voisi sanoa viisaita, keskustelijoita. Tuossa linkki erääseen hyvään keskusteluun, liittyy itse asiassa tuohon liikakoulutukseen.

        http://hommaforum.org/index.php/topic,17966.0.html

        Tsekkaapas huviksesi läpi myös tuo Aalto-yliopiston hyväksyttyjen lista ja sano sen jälkeen, onko mielestäsi oikein että joihinkin koulutusohjelmiin on hyväksytty vain ulkomaalaisia. http://studies.aalto.fi/fi/admissions/admissionresults/2011_maisterivaihe_hyvaksytyt.pdf

        Minusta on myös käsittämätöntä, että voit kuvitella että saman verran veroja maksettaisi joka tapauksessa. Yksi koulutuspaikka maksaa noin 10 000 euroa vuodessa. Viisivuotinen koulutus maksaa noin 50 000 euroa. Tällä hetkellä Suomessa opiskelee reilut 10 000 ulkomaalaista tutkinto-oppskelijaa. Kustannusvaikutus on n. 500 miljoonaa euroa.

        Ja vielä: jos väität vastaan niin pistä faktoja tulemaan äläkä mussuta mutua.


      • multikulti
        Et tiedä mitään! kirjoitti:

        Sulla multikultilla kun tuntuu levan vastaus kaikkeen, niin kerrohan mitä meille ylioppilaille pitäis tehdä, jotka nyt jäädään ilman opiskelupaikkaa? Vain noin kolmasosa tämän kevään ylioppilaista sai korkeakoulupaikan. Samaan aikaan Suomessa on valtava pula sairaanhoitajista ja lääkäreistä, joten opiskelu toisi töitä, eikä me kaikki ulkopuolelle jääneet mitää huonoja oltu. Itselläni oli M paperit ja 8,5 k.a. mutta en nyt päässy mihinkään ja pelkällä yo-todistuksella ei saa töitä. Pitäiskö meidän sit lähteä Afrikkaan tappelemaan riisikupista, vai? Maksaako valtio matkan?

        Sitä paitsi, miten sisäänotto nyt muka voitaisi pitää muuta kuin maltillisena. OKM antaa amkeille rahat aloituspaikkoihin sen mukaan mikä on Suomessa kyseisen alan koulutustarve. Jos niillä rahoilla ei kouluteta osaavaa työvoimaa Suomeen, se tarkoittaa että ne rahat käytettiin muuhun kuin mihin ne oli tarkoitettu.

        Katsopas vaikka Haaga-Helian sisäänotettujen listaa, ja kerro sitten onko siinä mielestäsi otettu sisään muutama ulkomaalainen - siis fakathan on että tässä on vain muutama suomalainen ja pääosa on ulkomaalaisia. http://www.haaga-helia.fi/en/education-and-application/bachelor-degree-programmes/information-for-applicants/list-of-accepted-students/index_html

        Lopuksi vielä ihan vakavasti: kun et tunnu oikeasti tietävän mitään niin älä viitsi väittää vastaan vaan siksi että haluat osoittaa olevasi eri mieltä kuin joku hommafoorumin porukka.

        "Sulla multikultilla kun tuntuu levan vastaus kaikkeen, niin kerrohan mitä meille ylioppilaille pitäis tehdä, jotka nyt jäädään ilman opiskelupaikkaa?"

        Suosittelen hakemaan täydennyshaussa johonkin amk-alalle, joka vähääkään kiinnostaa. Onhan korkeakoulutettujen työllisyys kuitenkin 85%-90%. Vaikkei tuo ota huomioon omalle alalle työllistymistä, pätkätyöllistymistä jne, niin kyllä opiskelu aina kannattaa :) On sitten mukavia muistoja tehdastöissä, minne valtava osa väistämättä joutuu.


      • multikulti
        Enemmän ääntä!!! kirjoitti:

        Tsekkaapas huviksesi läpi myös tuo Aalto-yliopiston hyväksyttyjen lista ja sano sen jälkeen, onko mielestäsi oikein että joihinkin koulutusohjelmiin on hyväksytty vain ulkomaalaisia. http://studies.aalto.fi/fi/admissions/admissionresults/2011_maisterivaihe_hyvaksytyt.pdf

        Minusta on myös käsittämätöntä, että voit kuvitella että saman verran veroja maksettaisi joka tapauksessa. Yksi koulutuspaikka maksaa noin 10 000 euroa vuodessa. Viisivuotinen koulutus maksaa noin 50 000 euroa. Tällä hetkellä Suomessa opiskelee reilut 10 000 ulkomaalaista tutkinto-oppskelijaa. Kustannusvaikutus on n. 500 miljoonaa euroa.

        Ja vielä: jos väität vastaan niin pistä faktoja tulemaan äläkä mussuta mutua.

        "Minusta on myös käsittämätöntä, että voit kuvitella että saman verran veroja maksettaisi joka tapauksessa."

        Suosittelen tutustumaan Suomen verotukseen. Kansalaiselta kerättäisiin tasan saman verran tuloveroa, vaikkei täällä ulkomaisia opiskelijoita olisikaan.

        "Ja vielä: jos väität vastaan niin pistä faktoja tulemaan äläkä mussuta mutua."

        Emmä jaksa kaivaa, koska väsyttää niin paljon. Mutta pusuja sulle kuitenkin, olet oikeasti varmasti tosi kiva tyyppi. Mutta näin perstuntumalta tähän hätään, että alle puolet aloittaneista tradeista, insseistä ja restonomeista eivät pääse oman alansa töihin. Tilastokeskuksesta noita käppyröitä löytyy.

        Hyvää yötä!


      • kultiiiii
        multikulti kirjoitti:

        "Minusta on myös käsittämätöntä, että voit kuvitella että saman verran veroja maksettaisi joka tapauksessa."

        Suosittelen tutustumaan Suomen verotukseen. Kansalaiselta kerättäisiin tasan saman verran tuloveroa, vaikkei täällä ulkomaisia opiskelijoita olisikaan.

        "Ja vielä: jos väität vastaan niin pistä faktoja tulemaan äläkä mussuta mutua."

        Emmä jaksa kaivaa, koska väsyttää niin paljon. Mutta pusuja sulle kuitenkin, olet oikeasti varmasti tosi kiva tyyppi. Mutta näin perstuntumalta tähän hätään, että alle puolet aloittaneista tradeista, insseistä ja restonomeista eivät pääse oman alansa töihin. Tilastokeskuksesta noita käppyröitä löytyy.

        Hyvää yötä!

        tuli typo. eli yli puolet ei työllisty omalle alalle.


      • senki kulti kulti
        multikulti kirjoitti:

        "Sulla multikultilla kun tuntuu levan vastaus kaikkeen, niin kerrohan mitä meille ylioppilaille pitäis tehdä, jotka nyt jäädään ilman opiskelupaikkaa?"

        Suosittelen hakemaan täydennyshaussa johonkin amk-alalle, joka vähääkään kiinnostaa. Onhan korkeakoulutettujen työllisyys kuitenkin 85%-90%. Vaikkei tuo ota huomioon omalle alalle työllistymistä, pätkätyöllistymistä jne, niin kyllä opiskelu aina kannattaa :) On sitten mukavia muistoja tehdastöissä, minne valtava osa väistämättä joutuu.

        Täydennyshaussa on jaossa muutama tuhat paikkaa. Ilman paikkaa jäi 55 000. Revi multikulti siitä. Mitä lopuille ylioppilaille pitäis tehdä?

        Eiköhän kuitenki laitettaisi ne 10 000 ulkomaalaisopiskelijaa maksamaan opiskelustaan, niin saataisi sillä rahalla paikkoja myös suomalaisilel oiskelijoille? Ei Suomen tarvii olla mikään maailman pelastaja, jonne saa tulla kaikki ilmaiseksi. Maksaahan se opiskelu muuallakin, ja nyttenkin hakijoina oli paljon englantilaisia, joille opiskelu tuli maksulliseksi omassa maassa. Ei ne mitään oikeita köyhiä ole, ja miten tänne muka joku oikee nälkäköyhä edes tulis?


    • ljmm

      juu ei meikäläinenkään päässy tamkiin... no syksyllä haen uudestaan.

    • lp88

      Ihan mieletöntä, Laureaan tuli hyväksyntä! Viiden päättömän vuoden jälkeen takas koulunpenkille, aivan uskomaton fiilis! Vasta kolmanteen hakutoiveeseen, muttei niin väliä koska samaa alaa olivat kaikki hakutoiveeni, paikkakunta vaan vaihteli. Hurjasti onnea kaikille sisäänpäässeille! (Tsemppiä myös teille, ketkä ette päässeet, tiedän kyllä kuinka se kirpasee)

    • :D

      Vaasa ja sairaanhoitajan opinnot kutsuvat!!:)

    • dsaddas

      Koskas Hyvinkään laurean tradenomista tulee tieto? Näemmä pisterajat viime vuonna 55pts ja tänä vuonna 61,83pts... eipä tarvitse omalta kohdalta haaveilla sitten, kun lähtöpisteet koulun osalta ei kovin kummoiset. Ellen kovin väärin laskenut, niin pääsykokeesta olisi pitänyt saada 28pts, johon en kyllä usko vaikka hyvin tuntui menevän.

      Eipä siinä, vaikuttaa taas pettymykseltä, että taidan kyllä jättää hakemiset tästä lähtien muille.

    • enpäässyen

      eipä päässyt tämä tyttö mihinkää tänä vuonna-.- mitäs sitä sitte? pistäskö elämän ranttaliks vai tehä jotain järkevämpää.. mitäs teette te jotka ette mihinkää päässeet?

      • dfsdfgsdgdfg

        Mee tekee kokeita täydennyshauissa.


      • lökhdo
        dfsdfgsdgdfg kirjoitti:

        Mee tekee kokeita täydennyshauissa.

        Oon varasijalla 40 kuopioon liiketalouteen. onkohan mitään tsäänssiä päästä? :S vähän itse epäilen. Onneks on sentää muualta paikka, mutta kuopioon haluaisin eniten!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe