Losissa auton vuokraus?

Usa on the road

Hei!
Olen ystäväni kanssa lähdössä Amerikkaan ja tarkoitus olisi Los Angelesissa vuokrata ja palauttaa auta lentokentältä viikoksi. Kansainvälinen ajokortti on hankittu ja molemmilla on mastercard olemassa.

Onko kokemuksia eri autovuokraamoista, hyviä ja huonoja?
Vertaa.fi sivuston kautta löysin eri autoja ison liudan ja kolme eri vuokraamoa: Auto Europe, Autovuokraamo ja e bookers. Onko noista joku parempi vuokraamo kuin toinen? Entä vakuutukset?

Miten tietää mikä on hyvä auto ja että se ei leviä tielle? Maksaako vakuutus ulkomailla vastapuolen vai omat vahingot esim? Voiko tulla ylimääräisiä kuluja jostain mitä en osaa odottaa?

Millainen automalli/merkki ylipäätään olisi hyvä kahdelle henkilölle lähinnä kaupunkiajeluun? Molemmilla kaksi isoa laukkua ja aikas rauhaksiin tarkoitus ajella.

Kiitos kovasti jo etukäteen asiallisista kommenteista ja tiedoista!

11

4075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiallinen tässä

      Omatoimisesta automatkailusta Amerikassa ei kylläkään ole minkäänlaista tietoa, mutta vinkkinä voisin ilmoittaa matkanjärjestäjä www.swansons.se sivustosta. Swansons on matkanjärjestäjä joka on erikoistunut Usa ja Kanadan matkailuun. Heidän sivustoiltaan löytyy myös automatkailua Amerikassa. Silloin kuuluu kaikki siihen matkanhintaan, autonvuokraus,vakuutukset,vapaat kilometrit ja yöpymiset ym.


      Muutenhan sitä voi ottaa yhteyttä LA:n pääkonsulaattiin ja kysellä vinkkejä sitä kautta. Aukaiseppa sivusto www.finland.org niin löydät enemmän tietoa.

    • hooteehoo

      Autonvuokraus USA:ssa on erittäin helppoa. Kansainvälistä ajokorttia ei tarvita, suomalainen kelpaa. Toivottavasti Mastercardissasi on riittävästi "virtaa", autovuokraamo voi tehdä katevarauksen ennakoidusta vuokrasta etc. vuokrauksen yhteydessä.

      Netistä löytyy sekä ns. välittäjiä kuin myös autovuokraamoiden omat sivut.
      Allaolevasta linkistä näet mitkä autovuokraamot saavat operoida LA:n lentokentällä.
      http://www.lawa.org/welcome_lax.aspx?id=1294

      Välittäjiltä voi saada halvemmalla, mutta itse käytän suoraa yhteyttä. USA:ssa olen käyttänyt ainoastaa Alamoa ja Hertziä. Kummastakaan ei ole mitään pahaa sanottavaa. Näiden vuokra-autot ovat suht uusia, eli ongelmia ei ole odotettavissa. Itselläni on yhden kerran sattunut vanteen ja renkaan rikkoutuminen. Saatuani vararenkaan vaihdettua alle, kävin lähimmällä Alamon vuokrauspisteellä vaihtamassa auton uuteen. Ei mitään ongelmia ja vakuutus kattoi kulut.

      Itse vuokraan aina auton 0-omavastuulla, ei tarvitse koskaan kinastella jälkeenpäin mistään naarmuista. Olisin tänäkin vuonna joutunut maksamaan yhden maasturi Volvon listan, jonka häviämisestä minulla ei ole mitään havaintoa. Netistä löytyy myös jotain vakuuttajia, jotka vakuuttavat omavastuun, eli jos joudut maksamaan vahingosta vuokraamolle, saat sen omavastuun takaisin vakuutusyhtiöltä. Enole koskaan kokeillut, vaikka näyttävät olevan halvempia, kuin esim Hertzin omavastuun nollaus.

      Jos tarvitsette autoa vain kahdelle hengelle, katsele niitä pienimpiä, vuokraamojen sivuilla on hyvät havainne kuvat.

      Tässä aluksi

    • homma toimii

      Joo melkein ite suosittelen suoraan Hertz.fi ja sieltä varaamaan autoa suoraan kentälle. Hertzillä ainakin homma toimii ja ilmanen bussikuljetus kentältä suoraan vuokraamoon josta helposti kärry alle. Onhan toi Hertz maailman suurin autovuokraamo että kyllä ainakin yleensä pitäis hommat mennä hyvin. Ainakin itellä meni hommat hienosti kun helmikuussa tuli Losissa käytyä. Sillon siel oli viel tarjous että maksaa jonkun pari kymppiä ni saa auton palauttaa vaikka tyhjällä tankilla ni eipä sit viikon aikana tarvinnu tankata kun pari kertaa ja bensoihin meni alle 100 dollaria vaikka kilometrejä tuli yli 1000 (en muista tarkkaan paljonko oli maileja mutta muutettuna yli 1000 km).

      Tottakai halvemmallaki voi saada autoja jostain mutta ite ainakin suosin mahdollisimman isoa firmaa, tietää ainakin että homma toimii. Eikä se vuokraus ole todellakaan kallista Amerikoissa verrattuna Suomen hintoihin ja bensakin halpaa.

      • Kaupoi

        Nyt ainakin suoraan autovuokraamojen omilta sivuilta saa edullisemmin kuin tuon Rentalcars:in kautta.

        Itse Euroopassa käyttänyt Economycarrentals.com:ia ja säästänyt satoja euroja 2-3 viikon vuokrissa varsinkin Espanjassa, jenkeissä näyttäisi antavan samat hinnat kuin vuokraamojen omat sivut.

        Mikäli mahdollista, vuokraa auto sivustolta, joka sallii peruutukset. Itse menossa nyt jouluna Losiin...elokuussa halvin vuokra tuli juuri tuon economycarrentalsin kautta Alamolle...n 460$ 10 päivää, nyt kun tsekaksi uusiks lokakuussa, niin Herziltä sai isomman kokoluokan maasturin 430$...eli hinnat vaihtelee, kannattaa seurata.

        Samaa tehnyt nyt bookingin kautta hotelleille...lähempää keskustaa ja edullisemmin tullut kämppä tarjolle ja tottakait vaihdoin.


    • Sikke28

      Me otettiin vuokra-auto Los Angelesin lentokentältä Auto Europesta, joka järjesti Hertzin auton halvemmalla kuin suoraan. Hinnassa oli jo täysvakuutus, joka olisi kattanut vastapuolen vahingot, jos olis sattunut jotain. Chevy Cobalt, hyvin mahtui 3 henkeä ja siisti auto, teillä saattaisi riittää pienempi economy-autokin.. tuskin ne mitkään tielle leviää. Eikä penniäkään omavastuuta omassa autossa. Varattiin etukäteen netistä autoeurope.fi tosin kannattaa pyytää se voucheri itselle suomeksi ja USA:n autovuokraamoa varten sama englanniksi..muita kuin automaattivaihteisia ei löydy kai koko maasta.

    • autollako
    • Bensaa_suonissa

      Viestin aloittaja on jo varmaankin (2011) reissultaan palannut, mutta joku ketjuun on vastannut ja siis tätä vieläkin lukee.

      Minä olen tuolla rapakon takana "muutaman" kerran poikennut (26 osavaltiota on nähty (noin 40tkm ajettu), mutta vasta puolet osavaltioista olen nähnyt ;o) ). Melkein joka kerta olen auton varannut ebookersin kautta, mutta vuokraamot ovat vaihdelleet...

      BUDGET vuokraamo kuuluu sarjaan, ei koskaan enää.
      AVIS kuuluu sarjaan, jos et mistään muualta autoa saa.
      DOLLAR vuokraa edullisesti, mutta wanhempia paljonkin ajettuja autoja.
      ALAMO kerran "huijasi" vähän, antoi halvemman auton kun oli varattu, mutta reklamaationi jälkeen hyvitti erotuksen.

      Viimeksi kun ALAMO:lta auton vuokrasin sain ihan uuden Cadillacin, josta piti vielä itse suojamuoveja poistella. Tähän asti olen suomen ajokortilla pärjännyt. Vakuutukset ovat oma maailmansa, niitä löytyy jos jonkinlaisia versioita... pitää vaan osata vetää raja johonkin (omavastuiden summa). Bensan hinta on vielä paljon edullisempaa kuin meillä, mutta varsinkin Floridassa on ns. tulliteitä.

      • Kaupoi

        Itse käytän euroopassa Economyrentalcarsia..nyt hain samalla useamman kuukauden ja nyt tuli 10 päiväksi Losista halvin..keskikokoinen SUV 10 päivää 430€ ...tämä oli Herrzin hinta. Herzin sivuilla kylläkin sama hinta. Kilpailijoilla vähintään satasen kalliimpi ja pienempi SUV.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe