Miten suostutella vanhemmat lemmikkiin?

annnanannna

Olen 16v. tyttö ja olen jo pidemmän aikaa halunnut omaa lemmikkiä, mieluiten koiraa. Haluaisin saada itselleni kaverin, jonka kanssa voisin käydä lenkeillä ja motivoisi minua lenkkeilemään. Ennen kaikkea haluaisin koirasta itselleni ystävän.

Miten siis saisin suostuteltua vanhempani edes harkitsemaan koiraa?

83

8042

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ____________________

      Ododa, kunnes sinulla on oma asunto.

      • Hauhau1

        En ymmärrä meillä on siis ylsi koira ja vanhempani ei suostu adoptoidaan minulle koiraa niin mitä tekisin kun en voi elää enään yhden koiran kanssa

        Mitä teen?


      • Anonyymi
        Hauhau1 kirjoitti:

        En ymmärrä meillä on siis ylsi koira ja vanhempani ei suostu adoptoidaan minulle koiraa niin mitä tekisin kun en voi elää enään yhden koiran kanssa

        Mitä teen?

        Kannattaa säästää itse koiraan ja sit ostaa sitten vanhemmat ihastuu koiraan eikä raaski palauttaa sitä


        Uskon näin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa säästää itse koiraan ja sit ostaa sitten vanhemmat ihastuu koiraan eikä raaski palauttaa sitä


        Uskon näin

        Mut ei ne myyjät välttämättä anna sitä koira.


    • Tässä_Neuvoja_?

      1) Osta koiran talutusremmi.
      2) Joka aamu 06:00 - 07:00 käytät remmiä lenkillä (1 tunnin ajan), satoi tai paistoi.
      3) Joka päivä 17:00 - 18:00 käytät remmiä lenkillä (1 tunnin ajan), satoi tai paistoi.
      4) Joka päivä 21:00 - 21:30 käytät remmiä lenkillä(1/2 tunnin ajan), satoi tai paistoi.
      5) Toista kohdat 2-4 seuraavat 365 vuorokautta.
      6) Kysy sitten saatko sen koiran
      7) Jos saat, toista kohdat 2-4 seuraavat 15 vuotta.

      Vieläkö innostaa?

      • koiratonmukavia

        Okei, tapansa kullakin jos pitää lemmikin omistamista tuollaisena pakkopullana.

        Itse sain oman koiran 13-vuotiaana, tai täytin sinä vuonna 14-vuotta. Koiraa olin jo piiitkään halunnut, ja siinä sitten vaan kävi niin että vanhemmat myöntyivät. Itse en ole ikinä katunut sitä, mutta toisinaan on tullut erittäin turhautunueita tilanteita, varsinkin kun pentu puri tavaroita, ja nykyään jos koira ei kuuntele mitä käsken.

        Nyt koira on 3-vuotias, ensimmäisenä koirana se on minusta ihan onnistunut, tai itse olen onnistunut koulutuksessa, parannettavaa on vielä hurjasti, koira saattaa karkailla hajujen perään jos sille päälle sattuu, en vaan ole vielä löytänyt toimivaa keinoa irti pitoon. Irti oleminen onnistuu kyllä muuten maalla, metsässä yms. Agilitystä koira on todella innostunut ja silloin se tekee hienosti yhteistyötä!

        Kannattaa varmaankin ensin hankkia pienikokoinen koira, kysele vanhemmilta että millaisen koiran he hyväksyisivät.
        Oletko itse ajatellut mitään hyviä rotuvaihtoehtoja? Selvitä syy miksi koiran hankkiminen olisi niin kamalaa, omat vanhemmat eivät niin välittäneet koirista, mutta kyllähän nuo on ihastuneet tuohon kumminkin.

        Ja varoitan, nälkä kasvaa syödessä, itselläni on toisen koiran hankkiminen ajankohtainen tässä kunhan saan vähän järjesteltyä elämää ja rahaa.


      • Tässä_Neuvoja_?
        koiratonmukavia kirjoitti:

        Okei, tapansa kullakin jos pitää lemmikin omistamista tuollaisena pakkopullana.

        Itse sain oman koiran 13-vuotiaana, tai täytin sinä vuonna 14-vuotta. Koiraa olin jo piiitkään halunnut, ja siinä sitten vaan kävi niin että vanhemmat myöntyivät. Itse en ole ikinä katunut sitä, mutta toisinaan on tullut erittäin turhautunueita tilanteita, varsinkin kun pentu puri tavaroita, ja nykyään jos koira ei kuuntele mitä käsken.

        Nyt koira on 3-vuotias, ensimmäisenä koirana se on minusta ihan onnistunut, tai itse olen onnistunut koulutuksessa, parannettavaa on vielä hurjasti, koira saattaa karkailla hajujen perään jos sille päälle sattuu, en vaan ole vielä löytänyt toimivaa keinoa irti pitoon. Irti oleminen onnistuu kyllä muuten maalla, metsässä yms. Agilitystä koira on todella innostunut ja silloin se tekee hienosti yhteistyötä!

        Kannattaa varmaankin ensin hankkia pienikokoinen koira, kysele vanhemmilta että millaisen koiran he hyväksyisivät.
        Oletko itse ajatellut mitään hyviä rotuvaihtoehtoja? Selvitä syy miksi koiran hankkiminen olisi niin kamalaa, omat vanhemmat eivät niin välittäneet koirista, mutta kyllähän nuo on ihastuneet tuohon kumminkin.

        Ja varoitan, nälkä kasvaa syödessä, itselläni on toisen koiran hankkiminen ajankohtainen tässä kunhan saan vähän järjesteltyä elämää ja rahaa.

        Ei tuo oo pakkopullaa.
        Se on hyvä tapa osoittaa vanhemmille, että pystyy sitoutumaan vuosiksi siihen koiraan.
        Ettei se vaan jää vanhempien hoidettavaksi, kuten hyvin usein käy?


      • 1+3

        Kuule, myönnä suoraan, ettet tiedä koirista juuri mitään. Koira ei pysty, etenkään nuori pentu ja vanha koira, eikä välttämättä mikään nuorehko hyvässä iässä olevakaan, 10 tuntia ilman ulkoilutusta! Pitemminkin pitäisi mennä, että pennun kanssa heti kun se on syönyt tai herännyt, ulos suoriltaan, mutta hieman vanhempi 6 aamulla se että tekee molemmat tarpeet (tietysti jotkin koirat eivät tee molempia välttämättä!) ja vähän hölkkäilyä, päivällä kun tulee koulusta, heti suoraan koiran kanssa ulos että koira saa tehtyä tarpeet, ja mieluiten 1 liikuntaa (liikunta muotoa ja esim, lenkki reittiä kannattaa vaihdella, jottei tuli yks toikkosta!), ennen koiran iltaruokaa (suurinpiirtein 5-7 väliltä, tietysti pitää osata soveltaa koiran mukaan!) tarpeille ja jos koira on energistä rotua, energian kulutusta, eli reippaalle lenkille, ja sitten illalla 9 aikaan koira ulos tarpeille. Mutta tietysti nuita aikoja tulee osata soveltaa, kunkin koiran omien tarpeiden mukaan! Itselläni on 9 vuotias labbis narttu, jota lomalla käytän useasta ulkona, mutta koulu päivinä äiti käyttää sen aamulla, mutta minä käytän koulusta kun tulen, ennen kuin annan ruuan ja sitten vielä ennen nukkumaan menoa. Eli jokainen koira on omanlaisensa, myös ulkoilu tarpeidensa osalta!


      • 2NE1-fani

        Jep, hyvä idea mua ainakin alko innostaan! Haluun unkarinpaimenkoiran, saatais se ilmaseks mun bestiksen tutuilta ja aion tehdä just noin. :P


      • harkintaa...

        Toivottavasti aloittajalla on jo koira,
        tämä keskusteluhan on alkanut jo kauan sitten.
        Meillä tehtiin aikoinaan juuri näin; tytär 11v. halusi koiran. Sovittiin että hän käy ensin puoli vuotta joka aamu ennen koulua ja joka ilta lenkillä. Lisäksi kokeista piti tulla kiitettäviä numeroita.
        Tyttö halusi koiraa niin paljon, että teki kaiken. Ja sitten meille tuli Sara, ehkä maailman ihanin koira. Tytär kävi sen kanssa hyvällä menestyksellä koirakouluissa ja näyttelyissä.
        Lapset ovat jo muuttaneet pois kotoa ja Sarakin muutti viime talvena koirien taivaaseen, mutta hyviä muistoja pikkuriiviöstä, josta tuli hyvinkäyttäytyvä perheenjäsen.
        Nyt mun tekisi mieli uutta koiraa, mutta se on todella sitovaa, vaatii aikaa ja energiaa. Tosin myös antaa paljon enemmän...


      • tilulits

        Mä muuten tein saman! Eräänä aamuna satoi kaatamalla vettä, sanoin lapselle että alas viemään koiraa ulos...ihmetteli aikansa että eihän meillä ole koiraa ja siellä sataa! Niin sataa!
        Ymmärsi yskän eikä puhunut koirasta enää sanallakaan!


      • ....................
        koiratonmukavia kirjoitti:

        Okei, tapansa kullakin jos pitää lemmikin omistamista tuollaisena pakkopullana.

        Itse sain oman koiran 13-vuotiaana, tai täytin sinä vuonna 14-vuotta. Koiraa olin jo piiitkään halunnut, ja siinä sitten vaan kävi niin että vanhemmat myöntyivät. Itse en ole ikinä katunut sitä, mutta toisinaan on tullut erittäin turhautunueita tilanteita, varsinkin kun pentu puri tavaroita, ja nykyään jos koira ei kuuntele mitä käsken.

        Nyt koira on 3-vuotias, ensimmäisenä koirana se on minusta ihan onnistunut, tai itse olen onnistunut koulutuksessa, parannettavaa on vielä hurjasti, koira saattaa karkailla hajujen perään jos sille päälle sattuu, en vaan ole vielä löytänyt toimivaa keinoa irti pitoon. Irti oleminen onnistuu kyllä muuten maalla, metsässä yms. Agilitystä koira on todella innostunut ja silloin se tekee hienosti yhteistyötä!

        Kannattaa varmaankin ensin hankkia pienikokoinen koira, kysele vanhemmilta että millaisen koiran he hyväksyisivät.
        Oletko itse ajatellut mitään hyviä rotuvaihtoehtoja? Selvitä syy miksi koiran hankkiminen olisi niin kamalaa, omat vanhemmat eivät niin välittäneet koirista, mutta kyllähän nuo on ihastuneet tuohon kumminkin.

        Ja varoitan, nälkä kasvaa syödessä, itselläni on toisen koiran hankkiminen ajankohtainen tässä kunhan saan vähän järjesteltyä elämää ja rahaa.

        Jos vanhemmat eivät itse ole innostuneita koirasta, niin se on tasan tarkkaan heille pakkopullaa jos muksu ei sitoudukaan sen koiran hoitamiseen. Ja vaikka koirista ei välittäisikään itse, niin ei silti halua varmastikaan että se koira jää heitteille. Sen uskon tuossa olleen taustalla: Onko 16-vee sitoutunut käyttämään koiraa ulkona, ruokkimaan sitä, kasvattamaan sitä? Mitä sitten, kun muuttaa pois kotoa? Jääkö vanhemmille vai ottaako mukaan. Mitä jos tulisi jotain reissuja, joihin ei voi koiraa ottaa mukaan.

        Itse en suostuisi hankkimaan koiraa 16-vuotiaalle edes siinä tapauksessa, jossa pystyisi kantamaan vastuuta koirasta. Ihan puhtaasti siitä syystä, että a) en halua koiraa kotiin b) on jo sen verran iso että kohta muuttaa kotoaan ja voi sen jälkeen harkita koiran hankintaa.

        Eri asia, jos vanhemmat itse koiraihmisiä eivätkä välitä niistä miinuspuolista tai riskeistä.


      • Öömoi
        Tässä_Neuvoja_? kirjoitti:

        Ei tuo oo pakkopullaa.
        Se on hyvä tapa osoittaa vanhemmille, että pystyy sitoutumaan vuosiksi siihen koiraan.
        Ettei se vaan jää vanhempien hoidettavaksi, kuten hyvin usein käy?

        Ai ei oo pakkopullaa? Kyse tuntuu et vanhemmat tulee ajattelee ylipäätänsä kannattaako tyttö viedä hoitoon eikä lemmikin ostoa. Yms lämmittää talutus hihnaa. Kannattaa kysyy myös et sais löytää tai, että voitko tehdä itse asialle jotain kerro myös miksi haluat koiran.


      • Anonyymi
        koiratonmukavia kirjoitti:

        Okei, tapansa kullakin jos pitää lemmikin omistamista tuollaisena pakkopullana.

        Itse sain oman koiran 13-vuotiaana, tai täytin sinä vuonna 14-vuotta. Koiraa olin jo piiitkään halunnut, ja siinä sitten vaan kävi niin että vanhemmat myöntyivät. Itse en ole ikinä katunut sitä, mutta toisinaan on tullut erittäin turhautunueita tilanteita, varsinkin kun pentu puri tavaroita, ja nykyään jos koira ei kuuntele mitä käsken.

        Nyt koira on 3-vuotias, ensimmäisenä koirana se on minusta ihan onnistunut, tai itse olen onnistunut koulutuksessa, parannettavaa on vielä hurjasti, koira saattaa karkailla hajujen perään jos sille päälle sattuu, en vaan ole vielä löytänyt toimivaa keinoa irti pitoon. Irti oleminen onnistuu kyllä muuten maalla, metsässä yms. Agilitystä koira on todella innostunut ja silloin se tekee hienosti yhteistyötä!

        Kannattaa varmaankin ensin hankkia pienikokoinen koira, kysele vanhemmilta että millaisen koiran he hyväksyisivät.
        Oletko itse ajatellut mitään hyviä rotuvaihtoehtoja? Selvitä syy miksi koiran hankkiminen olisi niin kamalaa, omat vanhemmat eivät niin välittäneet koirista, mutta kyllähän nuo on ihastuneet tuohon kumminkin.

        Ja varoitan, nälkä kasvaa syödessä, itselläni on toisen koiran hankkiminen ajankohtainen tässä kunhan saan vähän järjesteltyä elämää ja rahaa.

        Noora


      • Anonyymi
        koiratonmukavia kirjoitti:

        Okei, tapansa kullakin jos pitää lemmikin omistamista tuollaisena pakkopullana.

        Itse sain oman koiran 13-vuotiaana, tai täytin sinä vuonna 14-vuotta. Koiraa olin jo piiitkään halunnut, ja siinä sitten vaan kävi niin että vanhemmat myöntyivät. Itse en ole ikinä katunut sitä, mutta toisinaan on tullut erittäin turhautunueita tilanteita, varsinkin kun pentu puri tavaroita, ja nykyään jos koira ei kuuntele mitä käsken.

        Nyt koira on 3-vuotias, ensimmäisenä koirana se on minusta ihan onnistunut, tai itse olen onnistunut koulutuksessa, parannettavaa on vielä hurjasti, koira saattaa karkailla hajujen perään jos sille päälle sattuu, en vaan ole vielä löytänyt toimivaa keinoa irti pitoon. Irti oleminen onnistuu kyllä muuten maalla, metsässä yms. Agilitystä koira on todella innostunut ja silloin se tekee hienosti yhteistyötä!

        Kannattaa varmaankin ensin hankkia pienikokoinen koira, kysele vanhemmilta että millaisen koiran he hyväksyisivät.
        Oletko itse ajatellut mitään hyviä rotuvaihtoehtoja? Selvitä syy miksi koiran hankkiminen olisi niin kamalaa, omat vanhemmat eivät niin välittäneet koirista, mutta kyllähän nuo on ihastuneet tuohon kumminkin.

        Ja varoitan, nälkä kasvaa syödessä, itselläni on toisen koiran hankkiminen ajankohtainen tässä kunhan saan vähän järjesteltyä elämää ja rahaa.

        "
        Kannattaa varmaankin ensin hankkia pienikokoinen koira, kysele vanhemmilta että millaisen koiran he hyväksyisivät.
        Oletko itse ajatellut mitään hyviä rotuvaihtoehtoja? Selvitä syy miksi koiran hankkiminen olisi niin kamalaa, omat vanhemmat eivät niin välittäneet koirista, mutta kyllähän nuo on ihastuneet tuohon kumminkin."

        En nyt olisi samaa mieltä tuosta pienikokoisuudesta, ellei asu semmosessa luukussa, että tilanpuute vaivaa. Ennemmin kannattaa harkita ensimmäiseksi koiraksi joku helppo rotu (usein isoja). Jos koulutus ei onnistu 100%, niin arvaa tykkääkö porukat?


      • Anonyymi

        Aika hyvä, paitsi aamulla puoli tuntiakin riittää. Sen sijaan 10 tunnin tauko on liian pitkä


      • Anonyymi

        Onko joku ongelma ku sanot tommosen remmi jutun eo koiraa voi verrata mihinkää remmiin ei se oo sama asia ku lenkkeily koiran kaa ja ei kaikki koirat tarvii paljoo liikuntaa äyssi


      • Anonyymi

        Kyllä innostaa minä teen mitä tahansa että saan koiran ja rakastan hoitaa koiraa koska käyn välillä hoitamassa kaverini koiraa se on ihan parasta🤩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä innostaa minä teen mitä tahansa että saan koiran ja rakastan hoitaa koiraa koska käyn välillä hoitamassa kaverini koiraa se on ihan parasta🤩

        Ajattele sitä ku on ollu koira päälle 4vuotta nii että sä enää jaksa ja nää on jo vanhoja juttuja


    • 13+2

      koiria pitää osata kouluttaa, jos et siihen pysty, niin ÄLÄ helvett' hanki sitä koiraa

      • Anonyymi

        Ööö


    • ...

      Itse hankin koiran n. 12vee, eli aikas pieni olin. Rakas karvapallo nytkin köllöttää jaloissa, mutta ihan mutkaton ei se tie ole ollut. Koiraa ite manguin ja tuolloin vihdoin sain sitte tahtoni läpi. Muut perheestä oli kyllä innoissaa mutta teki selväks että se on minun koira ja mun se pittää kans hoitaa. Voin sanoa että tosi rankkaa osaa olla välillä ja pariki kertaa olen toivonu, etten ikinä olis koiraa hankkinu. Antaaha se tosi paljon, mutta ottaa kans.
      Ja vanhempien pitää olla oikeasti mukana koiran koulutuksessa. Koira tarttee rajat eikä ne toimi jos ei koko perhe ole mukana. Mulla on vanhempien kans ollu kymmeniä riitoja siitä miten koiraa pitäisi kasvattaa, mitä sallia ja mitä ei. Ja yleensä häviän, sillä koira on "kaikkien koira" silloin kun on kyse vaivattomista asioista, mutta minun koira sitten kun pitää myrskyssä, flunssassa lenkille lähteä.
      Seuraavaksi pitää keksiä mitä teen, kun lähden kotoa parin vuoden sisällä. Ulkomaille hingun kovasti, mutta en osaa päättää otanko koiran mukaan kiireisenä opiskelijana ja vien sen pois koko perheen luota, vai jätänkö kotiin missä taatusti lihoo ylipainoiseksi, lenkkejä ja leikkejä jää väliin ja turkin hoidosta vielä puhumattakaan. Ehkä kuitenkin otan mukaan, nii ainaki tiiän että hauva voi hyvin. :)
      Joten vinkkinä, mieti vielä 10 kertaa ainakin. Mieti tulevaisuutta sen koiran kannalta. Ja oikeasti vanhempien pitää ainakin jonkin verran sitoutua (varsinkin pennun hoidossa) sillä muuten se vie sulta KAIKEN ajan ja silloin on vaarana että koko hommasta menee maku. Ja opiskele koiran koulutuksesta, sosiaalistamisesta yms. etukäteen nii ei tartte ihan ummikkona alkaa karvakorvaa kasvattamaan.
      Raapustin nyt tämmösen romaanin ihan vaan jottet tekisi samoja virheitä ku minä. Eli yhteenvetona: vanhemmiltaki se vaatii aina jotain, selvittäkää erimielisyydet (jos niitä on) ennen koiran hankintaa.
      Toivottavasti saat koiran, ne on rakkaita perheenjäseniä ja siinä koiraa kasvattaessa kasvaa itekki ihmisenä. :)

    • Mr Frasier

      "Jos haluat kissan, aloita pyytämällä ponia." Kokeile tuollaista tyyliä.

    • Kinuski

      Tässäpä hyvä neuvo:

      Jos haluat jyrsijän/kanin pyydä kissaa,
      jos haluat kissan pyydä koiraa,
      jos haluat koiran pyydä hevosta tai ponia,
      jos haluat hevosen tai ponin pyydä pikkusiskoa/-veljeä.

      TOIMII!!!

      • Anonyymi

        Miten toi vois toimii


    • lämppäri

      Meillä koira oli mun ja iskän yhteinen päätös. Me koulutettiin sitä yhessä ja sen näkee, että meillä koira on paremmin hallussa kuin muilla perheessä. Pienet perusasiat, kuten ruuan odottaminen, kunnes saa luvan ja paikallaan istuminen ja luokse tulo käskystä pitää opettaa niin, että jokainen perheenjäsen saa koiran tekemään niin. Meillä niin ei käynyt ja tulos on sen mukainen: Koira ei istu ja odota ruokaa kun veli antaa ruuan, minun ei tarvitse kuin katsoa ja takamus on lattiassa.

      Hyvät perustelut on aina avuksi. Kun halusin hevosen, tein laskelman vuoden kuluista, kun kävin joka lauantai ratsastustunneilla ja oman hevosen kustannuksista. Se rahanmäärä mikä meni tunteihin, oli huomattavasti suurempi kuin oman hevosen.

      Hyvillä perusteluilla ja selvällä innostuksella vanhemmat yleensä suostuvat. :)

      • KOIRAFANI!<3

        Moikka! Oon 11v tänä vuonna 12! Rakastan koiria! Haluaisin oman cavalierkingharles spanielin! Kokemusta riittää todella paljon! Olisin oikeasti valmis hoitamaan ja siivoamaan ja ihan mitä vaan oman koiran eteen. Miten saan äitin ja isän suostumaan??! Oon aloittanut taputtamaan hihnaa ja ne näkee et mä todella jaksan. Haluun ulkoilukaverin en söpöyden takia. Antakaa neuvoja miten iskä ja äiti suostuisi???!!!?????????


      • Anonyymi

        Ihan vaan kysyn, että miten saat kulumaan enemmän rahaa siihen että käyt kerran viikossa tunnilla kun omaan hevoseen :D. Itse omistan hevosen ja tallivuokra 780€ kk, kengitys 100€ kk, mahdolliset eläinlääkäri kulut (vaihtelee eikä joka vuonna edes ole) on paaaljon (välillä monia tuhansia), bensakulut siihen että ajaa 4-6 kertaa viikossa 20km tallille ja takas, mahdolliset valmennukset min. 70€. Että ihan vaan kysyn miten saat kerran viikossa olevasta ratsastustunnista kalliimman kun omasta hevosesta??!?:D


    • nore :)

      annnanannna// itse olen 16v ja koirakuume iski muutamia vuosia sitten. Enksiksi homma meni kinuumiseksi, mutta 2 vuoden jälkeen meillä oli koira.

      Kannattaa eka hakea paljon tietoa koirista, kouluttamisesta, harrastustoiminnasta, yleisistä sairauksista, rodusita, ensiavusta, käydä luennoilla koirakouluissa.... Hanki mahdollisimman paljon luotettavaa tietoa koirista ja listaa ylös kaikki koiran tuomat hyvät puolen ja ei niin hyvät puolet. Esim. Koira toisi kaikille seuraa ja innostaisi lenkkeilemään (vanhemmat pitävät ulkoilua usein positiivisena ajatuksena), yritä keksiä itse mahdollisimman paljon hyviä puolia. Esitä myös huonoimmille puolille vaihtoehtoisia ratkaisuja. Koira tarvitsee todennäköisemmin ennemmin tai myöhemmin hoitopaikkaa, ehdota hyviä hoitopaikkoja esim, sukalaiset ja isovanhemmat. Koirasta on jokatapauksessa paljon kuluja, ehdota vaikka että voisit osallistuja kuluihin. Esittelen keräämäsi asiat vanhemmillesi ja muista korostaa hyviä puolia ;) Koiran rotua valittaessa kannattaa ottaa huomioon rodulle tyypilliset sairaudet, jonka takia eläinläkärissä voi joutua ravaamaan erittäin usein. Monet vanhemmista (tai ainakin uskoisin) pitävät hyvänä ideana ottaa koira eläinsuojelikeskuksesta tai vastaavasta järjestöstä jossa on kodittomia koiria vailla kotia. Itse otimme meidän sekarotuisen ihanuuden Espanjasta (Espanjan koirat.com) Sekarotuiset ovat usein halvempia ja elävät pitempään terveempinä. Vaikka adoptoiduilla koirilla voi olla käyös ongelmia, niistä kyllä pääsee eroon. Jokainen koira ansaitsee hyvän kodin, oli se sitten takkuinen sekarotuinen karvaturri tai hyvä kantainen rotukoira. Itse suosin sekarotuisia ja siitä tulee aina hyvä mieli kun pystyy antamaan kodittomalle eläimelle kodin, joka olisi ilman sinua joutunut piikille, ilman syytä.

      Mutta siis jokatapauksessa, vakuuta vanhemmillesi että olet tosissasi ja valmis ottamaan vastuuta koirasta. Tässä voi mennä aikaa mutta kärsivällisyys kannattaa. Itselläni tähän prosessiin meni se reilu 2 vuotta, mutta se oli sen arvoista :)

    • 12.v tyttö

      Äitini on allerginen eläinten hilsepölylle mutta muu perhe ei.Me kaikki tahdottaisiin koira,mutta se allergia pilaa kaiken! mitä teen? ☺ apuja tarvittaisiin mahdollisimman nopeasti :)

      • mie

        useisiin allergia perheisiin sopii espanjanvesikoira, lagotto, bichon frise tai vastaava :)


      • wandula

        Avioeron saa helposti.


      • Westien-omistaja

        Westie on valloittava, ihana ja allergia ystävällinen rotu :)


      • Anonyymi

        Kannattaa ostaa karvaton kissa vaikka


    • Jokivarressa

      Eikös oo olemassa jotain sellaisiakin romuja mistä oireita ei tuu olenkaan. Riippuu tietenkin allergian voimakkuudesta....

      • rojuarojua

        Kylhä niit romujakin voi ulkoiluttaa.


    • koirakuumetta poteva

      Näin aluksi tiedän että tämä on jo aika vanha keskustelu, mutta so what :D Elikkä olen 16 vuotias tyttö, opiskelen ensimmäistä vuotta pieneläinhoitajaksi. Olen jo monta vuotta potenut kamalaa koirakuumetta, asun pääosin opiskelija-asunnossa, jonne saa ottaa mukaan eläimiä. Ongelmana on se että isäni ei suostu koiraan, koska viikonloppuisin ja lomilla olen kotona, jolloin koirankin pitäis tietenkin olla mukanani. Minä itse en näe siinä mitään ongelmaa, sillä kotona on jo koira, joka on noin vuoden vanha ja tulee toimeen niin muiden koirien, ja muiden eläintenkin kanssa. Kotona meillä on muitakin eläimiä. Tiedän että koirasta on iso vastuu jopa parhaassa tapauksessa yli 20 vuoden ajan (haluan suomenlapinkoiran) olen tietoinen siitä että koiria pitää käyttää suht. monta kertaa päivässä pihalla, etenkin pentuna. Koira joutuisi pahimmillaan n. 2h olla yksin. Olen tietoinen myös siitä että koira saattaa tuhota paikkoja/tavaroita. Tiedän myös että mitä tahansa lemmikkiä voi yllättäen joutua käyttämään eläinlääkärissä monen sadan euron leikkauksissa ym. Uskon osaavani kouluttaa koiran kunnolla, saatan vaikuttaa itserakkaalta, mutta mielestäni tulen hyvin toimeen kaikkien eläinten kanssa, kotonakin vanhemmat sanoo että sinä jos kuka osaat käsitellä eläimiä. Olen aina ollut hirveän eläinrakas, siitä kai johtuu tämä ammatin valintakin :D ..Alunperin ajattelin että haluaisin bernhardilaisen, mutta ensiksikin tämä asunto on turhan pieni bernhardilaiselle, ja toiseksi koska olen opiskelija, niin ei tuo iso rotu ole paras vaihtoehto...ikävä kyllä :( .. tulevaisuudessa otan kyseisen ihanan pikku kuolaturvan

    • kova koirakuume

      Täytin juuri 14 ja minulla on ollut koirakuume jo ainakin vuoden ja haluaisin kovasti portugalinvesikoiran. Ongelmat tulevat vanhempien kanssa, koska minun pitäisi pääsääntöisesti huolehtia koirasta melkein kokonaan yksin, käydä lenkillä kaksi kertaa päivässä, käyttää pihalla tarpeillaan jne. jne. joskus voisin saada apua vanhemmiltakin. Ehkä kerran viikossa yhden lenkin tekemiseen.

      Oletan, että tälläinen tulisi päivärutiinistani:

      1. herään 6:40 tai 7:40 käyttää koira n. tunnin lenkillä.

      2. tulen koulusta n klo. 15.

      3. lukea läksyt ja mahd. kokeisiin joita voi olla kolmet samalla viikolla.

      4. lähteä 2 kertaa viikossa harrastukseen ja sen jälkeen kotona n. klo, 18 - 19

      5. käyttää koira klo.17 jälkeen n. tunnin lenkillä tai klo.19 jälkeen jälkeen jos pitää mennä harjoituksiin.

      6.käyttää vielä illalla n. klo.9 pihalla n. 15 min.

      Paljon työtähän siinä on mutta kyllä siitä täytyy iloakin olla, ja paljon. Haluaisin niin kovasti koiran ja tiedän kyllä oman vastuuni sen hoitamisessa ja luulen selviytyväni siitä. Olen kyllä satakymmenen kertaa vanhemmilleni vakuuttanut, että huolehdin siitä kokonaan mutta eivät vakuutu siitä. Tämän olen kuullut monta kertaa vanhemmiltani: "Kaikki lapset on sanoneet vanhemmilleen, että kyllä minä siitä koirasta huolehdin ja aina on vanhemmilta kuullu, että ensimmäisen kuukauden se sitä on hoitanut ja huolehtinut mutta siihen se jäikin" Itse en todellakaan usko, että omalla kohdalla kävisi noin.

      Kertokaa oletteko itse joutuneet samaan tilanteeseen ja oletteko selvinneet siitä. Ja neuvoja saa antaa minulle vanhempien suostuttelemiseksi.

      • Turhautunukoiranodottaja

        Tiedän että tää on tosi vanha juttu mutta silti. Mulla on just sama juttu mä olen 14 ja vanhemmat eivät halua koiraa. Eivät kuulema usko että jaksaisin käydä peruskoulun loppuun kunnialla ja hoitaa koiraa.....


    • apuaaaaaaaaa

      hei haluaisin koiran mutta äiti ei anna koska se väittää että niissä on liikaaa hoitoa ja mei keretä pitää lemmikkiä mitä teen urheilemme tosi paljon auttakaaa haluun koiran

    • no siis juttu on näi

      Meillä on koira,nykyään äiti hoitaa sitä eniten kun isäl ja äidillä ei mee nii hyvin.

      Minäkin halusin hirveästi oman koiran, vaikka meillä oli jo iso mustakoira. Syy oli se,
      että halusin oman koiran josta saisin itse huolehtia. Isän lempi eläin ei oo koira nii se ei tietty pitäny ideasta. Äidin mielest mun pitäis oottaa pari vuotta.
      Täss on nyt kulunu vuoden suunnilleen ja on kyllä tultu ajateltuu, nehän elää aika kauuan, ja tulevaisuudessa haaveilen matkustamisesta. Sitä paitsi olen kyllä kokenut sateessa lenkkeilyä eikä se ole maailman mielyttävintä puuhaa ;)

      Harkitse vielä, onko sinulla aikaa koiralle? Monta hyvää vastausta on jo tullut eli suosuittelen siis et niitäki vois lukee. Onnea koiran hankinassa! Ja anteeksi jos tmä ei auttanut..

    • Koiratyttö

      No meillä on ollut aina koiria (koko oman elinikäni ajan eli 13 vuotta ja kauemminkin)
      Ja äitini on koira ihminen. Itse sain oman ensimmäisen koiran 8 vuotiaan ja toisen koirani 11 vuotiaana ( haaveilin joskus kuus vuotiaana chihuahuasta ka sain se 11 vuotiaana) ja näiden kahden koiran lisäksi meillä on neljä koiraa. Itse olen kouluttanut ne äitini opastuksella (siinä kasvaa paljon kun kouluttaa ekaa koiraansa vasta syntyneestä asti). Kaikilla perheen jäsenillä on vastuuta koirasta. Kannattaa opetella sitä "koiran kirltä" ennen kuin hankkii koiran. Ja jos vanhempasi kerran kieltävät sen niin kannattaa jankata niiltä perimmäinen syy siihen että mikset saa koiraa ( kysymyksin " miksi, minkä takia, mitä haittaa, miksen jne.") ja kun olet vastauksen saanut niin korjaa asia (jos se on korjattavissa) Koiran ulkoiluttaminen on kivaa. Aikuista koiraa pitäisi viedä ulos 3-4 kertaa päivässä (jaa kerrat hyvin päivääsi) ja pentuja ja vanhempia koiria useammin. Pennut ulos heti herättyä, ennen nukkumaan menoa yötä vasten ja seuraavan kerran aamulla, heti leikittyä ja ruoan jälkeen. Vanhukset 4-6 kertaa. Tarpeitten teko kierrosten lisäksi koiraa pitäisi viedä n. 5km lenkille päivässä rodusta riippumatta (tähän lenkkiin ei lasketa pissatus ja kakatus kierroksista kertyneitä metrejä). Koira puistoissa juoksutusta ei lasketa vaikka koira pirkaisikin energiaa siellä sillä se on ennemminkin paikka jossa näkee toisia koiria ja koirapuistoon mennään vasta lenkin jälkeen. Vie koira ekan kerran päivässä ulos heti hetättyäsi, sitten koulusta tultuasi, sitten n kuuden aikaan ja juuri ennen nukkumaan menoa. Taas tuli tälläinen romaani.

      • reilusti aikuinen

        Itse kävin pennun kanssa varmaan 15-20 kertaa päivässä ulkona, ettei pidä sisälle tehdä. Se on totuus, ja kyllä esim. rokotusten jälkeen voi mennä massu sekaisin ja mennään yölläkin ulos. Koiran ulkoiluun lasketaan kyllä koira puistoilukin, päinvastoin kuin sinä luulet, toisten kanssa juokseminen ja painiminen on parasta liikutaan koiralle, samalla oppii koirien sosiaalista elämää. Ja todellisuudessa tuo sinun viisi kilometriä ei pidä paikkaansa, kyllä koirat pärjää lyhyemmälläkin määrällä, jos on puistoilua paljon.

        ps. minulla on viides koira menossa


    • muista4

      no muista ajatella sitä että haluat luopua kaikesta muusta kivasta

    • true_story

      Aloita pyytämällä omaa norsua, jonka jälkeen pyydät koiraa. Helppo nakki! ;)

      • heikko koira fani

        Ei toimi!
        Hei täällä yks toivoton tyttö joka on viimeset 3vuotta halunnu koiran huom en jaksa laittaa pisteitä viimevuonna talvella aloin ruinaa koiraa ja äiti sanoi että joo hyvä ajatus no tuli kesä mutta ei en saanut sitä!! Nyt kertokaa miten saan seen koiran !!oon kärsiny oikeesti nestehukasta kun olen itkenyt sen koiran perään


    • neljän äitee+koira

      Oikeasti, äitinä voin sanoa, ettet mitenkään. Vanhempasi päättävät eläinten hankinnan ja älä luule, että koiran kanssa käydään vain lenkillä, se on paljon muutakin. Rokotukset jne. maksaa 50-60 euroa kerta, ja osalle koiria tulee muitakin käyntejä eläinlääkäriin jotka maksavat jo paljon enemmän.

    • Harmittavaahan se on

      Jos vanhempasi on päättäneet olla ottamatta koiraa, et saa sitä vaikka miten perustelisit. vanhemmilla on syynsä, itse kinusin ainakin 10v omaa koiraa ja vanhempani aina kielsivät sen ja sanoivat että sittenkun muutat omillesi voit hankkia koiran, no nyt tiedän mikä juju tässä oli yritäppä miettiä mitkä kustannukset koirasta tulee.. ei tuu kesää.. nytten kun asun omillani, olen alkanut laskemaan olisiko varaa ottaa koira ja harmikseni pääsin tulokseen että vasta kun on vakituinen työpaikka, pelkät keikat eivät edes riitä ja onhan se kultainen ja toisinaan typerä ajatus että esim riparirahasi voisivat auttaa jotenkin vanhempiasi kun niitä kuluja voi tulla hyvinkin yllättävästi ja voin sanoa että jos yhtään haluat muuttaa keskustaan ( tai edes lähiseuduille) kun muutat omillesi niin saat unohtaa ajatuksen, monessa vuokrakämpän tiedoissa lukee "lemmikit; ei sallittu" ja vaikka löytyisikin asunto vuokra on heti kalliimpi ainakin satasella.
      Ja mietippä kun täytät 18v sillon alkaa se meneminen, etkä voi jättää koiraasi kotiin koko yöksi kun menet baariin ja kellekkäs se koira silloin menee.. yllätys,yllätys vanhemmille! ja jos asut kotona, kun täytät 18v vastuu siirtyy silloin viimeistään vanhemmille..

      Sekava teksti, mutta mitä yritän sanoa on että vanhemmat ovat miettineet tämän vähän pidemmälle kuin sinä.

      • harmittavaahan se on

        Ja vielä lisäys, kunnioita vanhempiesi päätöstä ja unohda koira haaveet hetkeksi.. Kyllä se aika koittaa, niin mäkin mietin..
        Kohta 19v mittarissa ja edelleen odotan millon saisin ensimmäisen koirani :) mutta kai toi kisukin nyt riittää.


      • Manchesterinterrieri

        Moikka.
        Yks syy siihen et vanhemmat ei yleensä haluu koiraa on se, että:
        1. Ne aattelee, et lapsi ei huolehdi koiran lenkitystä
        2. Koira pureskelee huonekaluja.
        3.Ja kolmas mistä halusin alunperin puhua on lääkärikäyntien kulut.

        Ja vastaukset miten "korjata" nuo mielipiteet:
        1. Herää kouluaamuina aina 30min ennen kun sinun oikeest pitäis herätä.(niin kauan kunnes vanhempas sanovat jotain koirasta)
        2. Kaikki koirat eivät pureskele huonekaluja, mutta on yksilöitä jotka tykkäävät purkaa energiansa siihen. (Pennutkin pureskelevat AINA varsinkin silloin kun kerään ei ole kotona). Koiran voi siis laittaa huoneeseen tai aitaukseen sen ajaksi kun se on yksin. Koiraa ei saisi laittaa huoneeseen vaan silloin, kun lähtee pois, että koira ei saisi negatiivista muistoa huonetta/aitausta kohtaan. Koiran kanssa voi esim. Leikkiä/temppuilla siellä.
        3. Lääkärikulut.
        Jos vanhemmat eivät ole valmiita maksamaan tuhansia euroja koiran lääkärikäynneistä, niin kannattaa ostaa mahdollisimman terve rotu.
        Olen harkinnut nimittäin Manchesterinterrieriä, joka on hyvin terve rotu. Sillä esiintyi joskus verenvuototautia, mutta nyt ei synny enää sairaita yksilöitä.
        Toivottavasti tämä auttoi jotain :)


    • katti1

      Vanha aloitus, mutta varmaan monelle nytkin ajankohtainen. Vaikka koirakuume olisi kova mieti kaksi tai viisi kertaa, jos joudut yksin huolehtimaan koirasta. Se ulkoilun ja puuhastelun määrä tuntuu ajatuksen tasolla paljon pienemmältä kuin mitä käytännössä on. Mielestäni yksin koirasta huolehtiminen koulun ja harrastusten lisäksi on vaan liikaa. Eläinhän siinä loppujen lopuksi kärsii, jos ei aika ja into riitä. Olisko yhtään harkittava vaihtoehto että etsisit jostain ulkoilutus ja hoitoapua tarvitsevan koiran. Eihän se sama asia ole kun oma, mutta kokemuksesta tiedän että, ei omaankin voi kovasti kiintyä.

    • vanhempi koirallinen

      Oman koiran voi hankkia sitten kun on oma asunto, ellei vanhemmat ja muu perhe ole yhtä mieltä koiran hankinnasta! Lemmikin ottamisen pitää olla aina koko perheen yhteinen päätös, koska jossain vaiheessa sekin, joka ei lemmikistä niin kovasti pidä, joutuu kuitenkin sitä hoitamaan, vaikka vain tilapäisesti, ja sietämään lemmikin tuottamaa epäjärjestystä, kuten karvoja ym. sotkua.

    • koira 2

      halvaisin koiran mutta vanhemmat sanoo että sitekun oon vähän isonpi.

    • modaa11111

      Mä haluaisin koiran oon vaa joku pa sk a

    • Ennen koirafani

      Vanhempasi päättävät saatko koiran vaikko et. Jos ne sanovat ei, niin silloin se on ei. Pienenä olin koirafani kinusin äitiltä koiraa, hän sanoi aina että "Ei, koira maksaa paljon, koiran ruuatkin, tarvikkeet, lääkäri reissut. Koiraa emme voi ottaa". ): Enkä sitten saanut sitä koiraa. Mutta (TÄSSÄ HYVÄ NEUVO) rupesin ulkoiluttamaan naapurin koiria ja leikkimään niiden kanssa, eli jos et saa koiraa voit ruveta naapuri koiran kanssa puuhastelemaan. Oikeastaan sain samalla 3 uutta koira ystävää. (; Kotona ei aina tarvitse sitä koiraa olla kun naapuri on jo sen valmiiksi ostanut. Siitä voi saada jopa pientä palkkaakin...
      PIENENÄ SATTUI PIENI ONGELMA!
      Eli olin ulkoiluttamassa koiraa metsä polulla (se ei ollut niin hyvä idea). Ja tietysti koira näki oravan, se lähti juoksemaan täysillä ja tietysti se talutus hihna lipesi otteestani, koira juoksi metsän uumeniin... )): Mietin "Mitä teen? Mitä naapurit sanovat? Ne ei anna mun enää koskaa lenkittää sitä!" Olin kauhuissani! Olin kävelemässä naapurin taloa kohti. Kunnes kuulin takaani iloista haukuntaa... Katsoin... Jee! Se palasi luokseni, vein sen naapureille ja olin iloinen. Eli kannattaa ulkoiluttaa metsässä hyvin koulutettua koiraa.

    • Koiratyttö

      Niin jos haluat koiraa, näytä se vanhemmillesi hoitamalla tuttujen ja naapurien koiria. Ja jos siitä saat palkkaa, voit ne rahat säästää ja jos sitten saat koiran, voit niillä ostaa sille haluamiasi välineitä, mm. uusi panta,nameja... Kun hoidat muiden koiria kunnolla, osoitat sillä luottamusta. Ja saatat päästä myös harrastamaa sen naapurin koiran kanssa jotain.

      Ja älkää unohtako, että kesäisin järjestetään koiraleirejä, jonne useimpiin pääsee ilman koiraa ja siellä sitten saa hoitaa ja ohjata ohjaajien koiria (ohjaajan luomilla säännöillä ja käskyillä tietenkin). Mutta sillon olet myös vastuussa sen tarpeilla käyttämisestä ja juottamisesta.

      Itsekkin olen sustuttelemassa äitiäni kolmannen koiran ottoon. Onnea muillekkin =)

    • Vesikoira

      Tämä on tosi vanha aloitus, tiedän, mutta puhun nyt jos jollekkin tulevaisuudessa olisi hyötyä.

      Itse olen nyt 14v ja "omistan" vuotikkaan vesikoiran. Kuluja en maksa, ja muutkin hoitavat meidän "miestä"

      Parin vuoden päästä ostan luultavasti itse labbiksen (rahaa kyllä itsellä on) Tällöin lopetan yleisurheilun, jotta aikaa riittää pennun kaikkiin lenkkeihin/kasvatukseen sekä molempien kanssa yhdessäoooon.

      Uhrauksia se vaatii, mutta on kyllä sen arvoista!

    • kääpiösnautseri

      olen yrittänyt suostutela vanhemmat koiran hankintaan, mutta äiti sanoo että hän ei kestä enää koirasta luopumista, jos emme voi huolehtia siitä. kuulemma koira on kuitenkin loppujen lopuksi vanhempien vastuulla. äiti haluaisi kyllä itsekin koiran. kuinka saisin suostuteltua hänet?

    • öiuahgföiubs

      ok en jaksanu lukea kaikkii kommenttei joten toivon ettei näitä sanottu jo!
      ELI ensiks kannattais selvittää just kaikki perus asiat koirista ja kaikkee tietoo. Sit kerro niille huolellisesti et sä voisit ottaa kaiken vastuun siitä koirasta ja lenkkeilisit AINA sen kanssa ellei olis joku erikoistilanne. Sitte älä todellakaa vingu sitä koiraa sun vanhemmilta koska siitä ne vaa raivostuis vaan ota just talteen kaikki tiedot ja sit ku kaikil on aikaa nii esittele sun tiedot ja just kaikki nää hommelit ulkoiluttamisesta jne..

    • Onkohan aloittajalla nyt koira?

    • 1lemmikki

      Kokeile sanoa vanhemmillesi että haluaisit lemmikin. Ja jos he kysyvät miksi niin kerro sitten syy

    • Anonyymi

      tiiän että tää on jo tosi vanha keskustelu mutta tuunpa nyt jakamaan oman "tarinani"
      Olen siis 11v tyttö ja oon halunnu omaa lemmikkiä n.5 vuotiaasta asti. Mun vanhemmat on tietysti ne maailman eläinvastaisimmat ihmiset (ei nyt ihan mutta omiin nurkkiin ei mitään elukoita tuu) ja kun oon ehdotellut ihan kaikkia eläimiä niin mikään ei käy, äiti tosin on sanonu että vois ehkä joskus ottaa kissan. Mun siskolla 23v on oma kissa ja siitä porukat on ihan innoissaan.no oon myös ratsastusta ehottanu mutta se on "liian kallista"(asutaan pk seudulla) ja ne on sanonu että rahaa riittäis kyllä lemmikkiin niin onko neuvoj mitä voin tehä?

      • Anonyymi

        Minulla on ihan sama tilanne! Olen halunnut KOKO ELÄMÄNI ajan lemmikkiä, ja sainkin sitten viisi vuotiaana kissan. Nyt kuitenkin vanhempani ovat eronneet ja kissa on isäni luona. Olen äitini luona enemmän ja tuntuu tosi yksinäiseltä kun ei ole edes ihmis ystäviä :( en kuitenkaan saa koiraa koska äitini mielestä se tuhoaa kaikki huonekalut ja että ei halua ottaa kerrostaloon eläintä, mutta kuitenkin sanoo että asutaan täällä vielä jotain 3v D: mähän oon silloin jo 14 ja lapsuus on menny jo ohi?? Olen koittanut todistaa että pystyn sitoutumaan ja hoitamaan lemmikin itse mutta äitini ei suostu. Silti hän ihmettelee miksi haluaisin olla enemmän isän luona??? Molemmilla vanhemmillani on ollut MONIA lemmikkejä lapsena ja se tuntuu epäreilulta :( olen ehdottanut VAIKKA MITÄ eläin lajeja, 5-8v se oli koira, 9-10v se oli poni, ja nyt se on pääasiassa koira. Olen koittanut kaikkia keinoja mutta mikään ei vetoa. Viimeinen pisara oli kun yksi koira pilasi äitini 600€ maton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ihan sama tilanne! Olen halunnut KOKO ELÄMÄNI ajan lemmikkiä, ja sainkin sitten viisi vuotiaana kissan. Nyt kuitenkin vanhempani ovat eronneet ja kissa on isäni luona. Olen äitini luona enemmän ja tuntuu tosi yksinäiseltä kun ei ole edes ihmis ystäviä :( en kuitenkaan saa koiraa koska äitini mielestä se tuhoaa kaikki huonekalut ja että ei halua ottaa kerrostaloon eläintä, mutta kuitenkin sanoo että asutaan täällä vielä jotain 3v D: mähän oon silloin jo 14 ja lapsuus on menny jo ohi?? Olen koittanut todistaa että pystyn sitoutumaan ja hoitamaan lemmikin itse mutta äitini ei suostu. Silti hän ihmettelee miksi haluaisin olla enemmän isän luona??? Molemmilla vanhemmillani on ollut MONIA lemmikkejä lapsena ja se tuntuu epäreilulta :( olen ehdottanut VAIKKA MITÄ eläin lajeja, 5-8v se oli koira, 9-10v se oli poni, ja nyt se on pääasiassa koira. Olen koittanut kaikkia keinoja mutta mikään ei vetoa. Viimeinen pisara oli kun yksi koira pilasi äitini 600€ maton.

        Vielä lisäyksenä. Tämä ei ole mikään hetken mielijohde vaan minulla on ollut koirakuume jo kolme vuotta. Olen katsonut ja lukenut kaiken tiedon koirista mitä netistä löytyy ja tiedän jo mikä rotu sopisi parhaiten meidän perheellemme. Isäni luona on ollut myös hoidossa koiria.


    • Anonyymi

      Sun pitää jankuttaa sun vanhemmat ostaa sen ja sanoo että osaisit hoitaa sitä kunnolla

    • Anonyymi

      Sama on mulla

    • Anonyymi

      Mä haluisin pupun, mut en tiiä miten saan sen :(
      Tulin ettii täältä tietoo.

    • Anonyymi

      Miten voin suostutella äitin antamaan mennäkaverin luokse?

    • Anonyymi

      miten se tähän liittyy?

    • Anonyymi

      Miten saada vanhemmat suostumaan hamsterin ostoon?

    • Anonyymi

      No siis… nyt tää on jo tosi tosi vanha keskustelu mut oon nyt tässä samassa tilanteessa. Kaverin koira on saanu pentuja ja meille ehkä tulossa mahollisesti yks pennuista! Kaikki muut on jo suostunu paitsi isä. Velikin on vähän että emmä nyt tiiä. Tein sellasen dia esitys jutun jonka aion näyttää isälle huomenna jouluaattona kun se on silleen lomalla ja kaikki on hyvin ja on joulu ja silleen. Meillä on ollu koira sillon kun oon ollu pieni mut se on jo kuollu. En sit tiiä mikä siinä on nyt niin vaikeeta ottaa se koira. Ite olin sillon vanhan koiran aikaan joku 5 ja veli oli 8 niin ei meistä sillon ollu hirveästi koiran hoitajiks mut nyt on eri kun oon 12. Se kaverin koirakin on ollu meillä usein hoidossa ja ihan vaan kylässä niin kaikki perheen jäsenet on nähny et millanen se on ja millaisia sen pennuista toivottavasti tulee. Toivon että toi dia esitys ja kunnon ”Dog Talk” auttaa asian kanssa nyt vaan sormet ristiin et isä sustuis!

    • Anonyymi

      Mä oon 14vuotias. Oon halunnu koiraa jo monta vuotta, mut en saa perusteluna se, et en kuitenkaan jaksa hoitaa sitä mun vanhempien mielestä. Lopetin tän haaveen takia 2 mun rakasta harrastusta, jota olin tehny sen 7 ja 5 vuotta. Seuraavana vuonna aloitin toisen niistä uudestaan, mut en mä jaksanu tai pystyny ku ajatukset harhaili siihen koiraan ja valmentaja melkein pakotti lopettaa sen, ku purskahtelin siellä.vaan itkuun pelkästä ajatuksesta. Koirien hoitaminen ois ihanaa vaikkei omaa oiska mut jos joudun jättämään sen sit taas ja en nää sitä hetkeen itken sen takia. Mun äiti ja isi rakastaa koiria, mut ei kuulemma jaksa hoitaa ja se kuitenki niitten mielestä jäis niille. Sillon ku lopetin ne harrastukset kävin melkein vuoden kolme kertaa päivässä "Koiran" kanssa lenkillä. Mut ei. VIT.U EI! Oon esitellyn koirat niille, meillä on käyny hoitokoirii, mun vanhemmilla oli koira, oon laskenut rahat mitä siihen hankkimiseen menee, säästin melkein 3000e... Tässä projektissa kesti yli neljä vuotta, mutta edelleen vastaus on ei ja huutoo päälle siitä,että ei saa jankata...

      • Hei
        Rupee myymään koirien talutus palveluita ja sellaista.
        Ota koiria hoitoon niiden omistajien loma matkojen ajaksi.


    • Anonyymi

      ÖÖÖÖÖÖ- ÖÖÖÖÖÖ- ÖÖÖÖÖ! NOPSAJALKA HERMOVAURIO VAMMA VAJAKKI-ÖÖÖÖÖ-HILTUNEN.
      PAINU SIKA PASKAAN!

      END,

    • Anonyymi

      Kannattaa olla surullisen näköinen ja kattoo sitä koiran ainaku oot vanhempies vieressä ja huokase kun lähet sen vierestä ja puhu pelkistä eläimistä itelläni toimi tosi hyvin että kannattaa kokeilla😊.

    • Anonyymi

      Kerro mitä hyötyjä siitä olisi. Voit ehdottaa vaikka että tekisit kotitöitä yms joilla keräisit vaikka puolet rahoista siihen. Myös jos lemmikin tahtoo ottaa pitää olla varma että tahtoo ja pystyy huolehtimaan siitä hyvin!

    • Anonyymi

      Moni on haluamassa lemmikkiä itselleen, eikä siinä mitään pahaa olekaan, mikäli siitä pystyy/jaksaa huolehtia. Hyvänä esimerkkinä monet koirarodut voivat elää 14-16 -vuotiaiksi. Rahan meno ei lopu siihen, että saa hankittua sen eläimen. Lemmikin ruuat maksavat, samoin ajoittaiset lääkärissä käynnit jne.

    • Anonyymi

      Jooko kerro meidän koira lähti ja tahdon uuden🥺

    • Anonyymi

      Oon itse 11.v ja haluisin myös koiran, mutta en keksi miten vanhemmat suostuisivat. Aamu heräämisestä ei ole vaivaa, koska herään itsekin välillä viideltä aamulla. Remmin talutus tai yksin lenkkeily ei toimi koska kaipaan seuraa.

    • Anonyymi

      Olen 10v. Tyttö ja haluaisin koiran mutta vanhempani evät suostu minulla ei ole kärsivällisyyttä odottaa onko kellään ideoita olen nimittäin koittanut vaikka ja mitä mutta he eivät suostu ja pää osin isäni ei suostu

      • Anonyymi

        Mul on kans sama mut isä on mun puolella mut äiti ei


    • Anonyymi

      Pyydä joku helpompihoitoinen lemmikki, jota ei tarvi käydä ulkoiluttamassa montaa kertaa päivässä. Vielä parempi, jos se on vaan sun huoneessa, eikä edes vanhempien näkyvillä ja on myös hiljainen. Vaikka käärme. Syö kerran viikossa, ei metelöi eikä tarvi ulkoiluttaa.

    • Anonyymi

      Mitä teen oon tosi pitkään halunnut liskoa mutta vanhemmat sanoo että rn muka hoitais sitä koska mun SISKO ei hoida sen marsuja. se on tosi tärkee mulle ja oon halunnu ditä niin kauan muttaku vanhemmat vaa sanoo ei. Oisko mitään vinkkejä kaikki kelpaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe