Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bushmanni
profiilit
bushmanni
bushmanni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
489
Kommenttia
8309
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>>+Hmm...pieni+ero+vain+>+kirjasta+ei+lähde+tappavia+luoteja...+>>
Tämä+lohduttanee+niitä+satoja+miljoonia+ihmisiä,+jotka+on+vuosisatojen+aikana+murhattu+julmasti+sen+kirjan+sisältämien+sanojen+johdosta+ja+niillä+sanoilla+murhat+perustellen.
>>>+No+kaikki+lukijat+eivät+varmaankaan+ole+yhtä+tyhmiä+ja+noin+sekaisin+kuin+sinä+ja+pystyvät+ehkä+jotain+itsekin+päättelemään,+mistä+motiiveista+milloinkin+on+kyse,+kunhan+sinä+vain+nyt+jättäisit+tuon+tarpeettoman+ja+sekavan+solkkaamisesi+pois...+>>>
Minuakin+lohduttaa+ajatus+siitä,+että+kaikki+eivät+ole+niin+tyhmiä+kuin+minä+ja+niin+sekaisin.+Se+on+hienoa,+että+täällä+on+hienoja+ihmisiä,+jotka+pitävät+itseään+muita+parempina+opettamassa+meitä+muita.
17.11.2016 09:38
>>>+Kylläpä+sinulla+on+jalot+ja+puhtaat+tarkoitusperät...+😇+>>>
Niin.+Eikö+ole+ihmeellistä,+että+joku+voi+olla+täällä+vain+antamassa+ajatuksia+toisille,+etenkin+heille,+jotka+ovat+alkaneet+horjua+suhteessaan+taikauskoonsa.+He+minua+kiinnostavat,+ei+muut.+Ne+sadat+ja+taas+sadat+lukijat,+joita+jokaisella+viestillämme+on.
MInä+tiedän+sen+siitä,+että+annan+välillä+linkkejä+sellaisiin+tietokantoihin,+joihin+pääsen+näkemään,+että+koska+jotain+juttua+on+luettu+ja+mistä+sinne+on+tultu+ja+kun+annan+täällä+sellaisen+linkin,+juttua+saattaa+lukea+parin+päivän+aikana+useita+satoja+henkilöitä.+Välillä+olen+antanut+linkin+niin,+että+en+ole+tehnyt+sitä+omalla+nimimerkilläni+ja+silloin+linkkiin+on+eksynyt+vain+muutama+ihminen,+jos+sitäkään,+niin+tästä+olen+tehnyt+johtopäätöksen,+että+minun+linkkini+kiinnostavat+ihmisiä+ja+sen+keksimiseksi+ei+tarvi+olla+kovin+nokkela.
Faktat+ovat+minun+puolellani,+joten+en+ole+hirveän+kiinnotunut+sinun+alter+egoistasi+tai+sinun+mielipiteistäsi+koskien+itseäni.+Toki+minua+kiinnostaa+sinun+mielipiteesi+koskien+ketjun+aihetta,+jos+osaat+sen+hyvin+perustelusti+esittää,+mutta+se+on+ollut+kovin+harvinaista+herkkua.
>>>+Siis+ihanko+totta?
Salli+minun+nauraa...+:-D++>>>
Naura+kaikin+mokomin.+Siinä+lienet+erityisen+hyvä.+Moni+muistanee+sananlaskun+tyhjän+naurajasta...
>>>+On+minulla+toki+MUITAKIN+motiiveja+kuin+itseni+viihdyttäminen+ja+tämä+"nettikiusaamiseni"+kohdistuukin+lähinnä+vain+itseään+täynnä+oleviin+paskantärkeilijöihin...+:-D++>>>
Se+on+hienoa,+että+pidät+itseäsi+muita+parempana+ja+sinulla+on+täällä+tärkeä+tehtävä+heidän+kouluttajanaan.+Se+lienee+jo+kaikille+meille+hyvin+tiedossa.
17.11.2016 09:33
>>>+Taidat+itse+ihan+uskoakin+tuohon..?+>>
Kyseessä+ei+ole+uskon+asia.+Olen+useasti+huomannut+mielipiteeni+olevan+väärä,+kun+se+on+minulle+loogisesti+ja+selkeästi+esitetty.+Se+käy+esim+näin,+eli+vastaa+minulle+näin:
Olet+väärässä,+koska+........+Tuo+sanan+"koska"+jälkeinen+osuus+on+tärkein+osuus.+Näin+ovat+minulle+kirjoittaneet+mm.+nimimerkki+Kai_A,+v.aari,+cyclOne+ja+monet+muut+ja+jos+huomaan+perusteluosion+olevan+perusteltu,+minulle+ei+ole+edes+yhtä+syytä+pysyä+vääräksi+osoitetussa+mielipiteessäni.
Olen+uskonut+taikauskoon,+kuten+sinäkin+ja+olen+huomannut+olevani+asian+suhteen+väärässä,+eli+jumalia+ei+ole+ja+olen+lakannut+uskomasta+jne.+Olen+monessa+asiassa+huomannut+olevani+väärässä+ja+että+jokin+ajatteluni+malli+ei+olekaan+perustunut+mihinkään+asiaan,+jonka+olen+luullut+olevan+oikein,+joten+olen+päivättänyt+näkemyksiäni,+enkä+ole+enää+pitäytynyt+virheellisessä+ajattelussa.
Tämä+lienee+aivan+liian+monimutkaista+sinulle.
>>+Valitettavasti+täytyy+tuottaa+sinulle+pettymys,+sillä+minkäänlaista+"purkausta"+ei+esiintynyt+vieläkään,+vaikka+sitä+näytit+niin+kovasti+taaskin+toivovan..+>>>
Sinulla+on+oikeus+mielipiteeseesi+ja+voin+kuvitella,+että+miltä+tuo+näytti+sen+ihmisen+silmään,+joka+ei+ole+sinä+tai+minä.+Se+on+tärkeintä.
>>+Sinulla+näyttää+yhä+edelleenkin+olevan+noita+"selvännäkijän"+lahjoja,+mutta+ne+jotkut+"purkaukset"+olivat+vain+siinä+yhdessä+ketjussa+ja+johtuivat+lähinnä+tyrmistyksestä,+että+tuollaisia+ihmisiä+todellakin+on+olemassa+yhä+edelleen+vain...+>>>
Ilman+muuta+sinulla+on+oikeus+olla+tyrmistynyt+siitä,+että+joku+ajattelee+eri+tavalla+kuin+sinä+ja+ilmaiseen+mielipiteensä+eri+tavalla+kuin+sinä+toivoisit.
>>+Nyt+ne+"purkaukset"+ovat+jo+menneen+talven+lumia,+joten+turha+enää+kuolata+niiden+perään...+>>
Sepä+nähdään.
>>>++ja+itse+kuitenkin+VAADIT+tällaisella+keskustelupalstalla+että+tällaisella+oppimattomalla+ihmisellä+pitäisi+olla+heti+aivan+loppuun+asti+mietitityt+ja+oikealla+tavalla+kirjoitetut+mielipiteet...???+>>>
Ei+ole+kovin+vaikea+kirjoittaa+omaa+mielipidettään,+jos+on+oikeasti+sitä+mieltä+kuin+mitä+kirjoittaa.+Mutta+ymmärrän+hyvin,+että+näiden+erilaisten+alter+egojesi+kanssa+voi+olla+vaikeaa+aina+muistaa,+että+mikäs+persoona+nyt+ajatteli+ja+milläkin+tavalla.+Olet+mainostanut+täällä+kirjoittavasi+sellaisia+mielipiteitä+alter+egoinesi,+joiden+takana+et+seiso,+joten+tämä+lukijoiden+nyt+pitää+muistaa.
>>+Tämä+on+keskustelupalsta,+jolla+mielipiteet+voivat+muokkautua+koko+ajan,+eikä+mikään+lukkoonlyöty+"ainoa+oikeaoppinen"+monologipalsta,+jossa+saa+kirjoittaa+vain+"ainoita+oikeita"+ajatuksia+vain+"ainoalla+oikealla"+tavalla,+joiden+"oikeellisuudesta"+päätät+sitten+sinä.+>>>
Minä+en+päätä+täällä+yhtään+mistään.+Kirjoitan+ajatuksiani,+perustelen+ne+huolella+ja+koetan+saada+minulle+kirjoitetuista+vastauksista+esiin+jotain,+josta+joku+voi+saada+jonkin+uuden+ajatuksen+päähänsä.+Sitten+nämä+alter+egot+täällä+ovat+toinen+juttu,+joiden+sekoilun+seuraaminen+voi+olla+hieman+hankalaa.
>>+Eli+ihan+vapaasti+saat+arvostella+mielipiteitäni,+mutta+älä+kuvittele+olevasi+sellaisessa+asemassa,+että+voit+asetella+>jotain+ehtoja<+kenenkään+kirjoittelemiselle+tai+yritä+teeskennellä+jotain+"huolen+kantamista"+tämän+palstan+uskovista...+>
Jahve+on+puhunut!++Se+on+hyvä,+että+sinulla+on+selvännäkijän+kykyjä+arvioida+toisen+mahdollinen+teeskentely+yms.+Sinä+oletkin+parempi+ihminen!
>>Opportunisti+on+muuten+sellainen+ihminen,+joka+kantaa+hirvittävästi+huolta+erilaisista+"vääryyksistä"+(mistä+milloinkin+mikä+vain+sattuu+sopimaan+juuri+hänen+senhetkiseen+kuvioonsa),+mutta+ei+välitä+paskaakaan+näiden+vääryyksien+uhreista...+>>
Ja+tämä+ei+sovi+sinuun,+vaan+toki+kaikkiin+muihin?+Esimerkiksi+kun+keksit+alter+egoillasi+tänne+tarinoita?
>>+No+täytyy+tunnustaa,+ettei+ole+ollut,+sillä+sen+verran+agressiivisesti+sinä+tuputat+noita+omia+näkemyksiäsi,+että+useimmat+uskovaisetkin+jäävät+tuputtamisessaan+toiseksi+sinun+rinnallasi.+>>
Esitän+mielipiteitäni,+joita+jokaisella+on+oikeus+kommentoida+ja+esittää+vastamielipide,+eli+mielipiteesi+ei+toimi,+koska+......+(ja+tähän+miksi).
Olet+väärässä,+ei+ole+perusteltu+argumentti,+joilla+muuttaisin+näkemystäni,+vaan+olet+väärässä+koska+ja+sitten+tähän+perustelu,+joka+on+selkeä+ja+looginen+ja+kestää+hieman+pyöristystä.+Ei+se+ole+kovin+vaikeaa.
Töissä+minun+mottoni+on,+että+hyvä+suunnitelma+on+sellainen,+joka+on+nopeasti+korvattavissa+uudella.+Huono+suunnitelma+on+sellainen,+jota+ei+voida+repiä+palasiksi+ja+heittää+roskiin+tilanteen+muuttuessa.
>>+Kunpa+tuohon+voisikin+uskoa....++>>>
Tietenkin+saat+uskoa+satujasi.+Uskonto+kuolee+kun+nuoriso+ei+enää+välitä+siitä.+Sukupolvet+vievät+uskontonsa+ja+jumalansa+hautaan+ja+kun+nuoriso+ei+enää+jaa+heidän+uskoaan,+se+jumala+kuolee.
17.11.2016 09:22
>>>+R+a+u+h+o+i+t+u+nyt+hyvä+mies+(huom.+on+vaan+sanonta)+edes+sen+verran,+että+ehdit+laittaa+jotain+pisteitäkin+noiden+vuodatuksiesi+väliin...!+>>
Enkö+saa+jaotella+virkkeitäni+pilkuilla+kuten+itse+haluan,+vai+joko+narsistinen+nettikiusaajapersoonasi+on+päättänyt,+että+siitäkin+pitää+saada+hieman+jotain+lääkettä?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Virke
Lauseeni+oli+pitkä,+myönnän,+ja+se+koostui+päälauseesta,+sekä+muutamasta+sivulauseesta.+Sisältö+ei+ollut+rakettitiedettä+ja+jos+et+jotain+ymmärtänyt,+voin+mieluusti+selventää+niin+lyhyin+virkkein,+että+sinäkin+ymmärrät.
>>>+Ja+muista+ne+rivivälit+myös,+joita+itse+neuvoit+minuakin+käyttämään...+:-)+>>>
Virkkeissä+ei+käytetä+ylimääräisiä+rivinvälejä,+saanen+huomauttaa.+Kappaleissa+käytetään.+Kappalejako+voidaan+osoittaa+myös+vanhalla+tavalla,+ensirivin+sisennyksellä.+Opitaan+yleensä+alakoulussa.
>>>+Muuten+tuo+näyttää+ihan+sekavalta+setiltä+ja+vaahtoamiselta,+jota+sieltä+nyt+aivan+solkenaan+tulee...+>>>
Mitä+kohtaa+et+ymmärtänyt?+Voin+mielelläni+auttaa+sinua+ymmärtämään+kokonaisuuden,+jos+sinulta+meni+jotain+ohitse.+
>>>+Tarkoittaa+siis+suomennettuna+sitä,+että+Jumala+ei+ole+riippuvainen+ihmisistä,+eikä+mistään+ihmisten+tekemistä+"ainoista+oikeista"+uskonnoista+tai+"jumalankuvistakaan"...++>>>
Eli+raamattu+on+täynnä+puppua+ja+valhetta.+Jumalat+ovat+täydellisen+riippuvaisia+ihmisistä+ja+heidän+mielikuvituksestaan+ja+kyvystään+taikauskoon.+Sinun+jumalasi+on+olemassa+ainoastaan+noihin+homeisiin+taruihin+uskovien+kollektiivisessa+mielikuvituksessa,+ei+missään+muualla.
Painovoima+on+olemassa,+uskoi+siihen+tai+ei,+eli+se+ei+ole+riippuvainen+uskosta+siihen,+tai+koulutuksesta+tai+siitä,+että+onko+painovoimasta+kerrottu+sinulle.+Vaikka+et+tietäisi+mitään+painovoimasta,+niin+kun+päästä+kädessäsi+olevasta+kivestä+irti,+se+tipahtaa+maahan.+
Sinun+jumalasi+ei+ole+olemassa+heille,+jotka+eivät+usko+siihen.+Jumalasi+on+olemassa+vain+niiden+kollektiivisessa+mielikuvituksessa,+jotka+sattuvat+vielä+nykyään+uskomaan+eräiden+varhaisten+beduiinien+keksimän+oman+heimonsa+supersankarin+toilailuihin.
Hyvänä+todisteena+se,+että+miten+ihmiskunnan+tietoisuus+jumalastasi+on+levinnyt+eri+kansojen+keskuuteen,+eli+ilman+myyteihin+uskovien+ihmisten+kollektiivisen+mielikuvituksen+värittämiä+tarinoita+sinun+jumalaasi+ei+olisi+olemassa.
Painovoima+oli+olemassa+silloinkin,+kun+kukaan+ei+edes+ymmärtänyt+mikä+tai+mitä+se+on.+Fysiikka+on+olemassa+heillekin,+jotka+asuvat+sademetsässä+ilman+sähköä,+internettiä+tai+yliopistoa.+Joka+kerta+kun+he+ampuvat+nuolen+jousipyssyllään,+he+todistavat+fysiikan+olevan+olemassa,+eikä+fysiikan+olevaisuus+riipu+siitä,+että+kuka+kulloinkin+levittää+siitä+tarinoita.
Jokainen+jumala+on+täydellisen+riippuvainen+ihmisistä+ja+siitä,+että+miten+he+noita+homeisia+myyttejä+levittävät.
Jos+uskovaiset+päättäisivät+tänään,+jokaisen+uskonnon+uskova,+että+nyt+jätämme+uskontomme+oman+jumalamme+käsiin,+emmekä+kerro+uskonnostamme+tai+jumalastamme+pihaustakaan+kenellekään+enää+koskaan,+niin+jokainen+jumala+on+kuollut+siinä+vaiheessa,+kun+viimeinen+tämän+lupauksen+tehnyt+menee+hautaan+salaisuus+omasta+jumalastaan+mukanaan.
Kun+sen+kollektiivisen+mielikuvituksen+viimeinen+jäsen+olisi+kuollut,+jumala+kuolee+juuri+sillä+samalla+hetkellä+ja+jumalien+hirvittävän+suuri+hautausmaa+on+siitä+upea+todiste.
Siellä+on+tilaa+sinunkin+jumalallesi.+Kuoppa+on+jo+kaivettu+ja+vain+ruumista+vielä+hetki+odotellaan,+mutta+sinne+se+tipahtaa,+kuten+jokainen+jumala+on+tipahtanut.
Koska+jumalat+pettävät+aina.
16.11.2016 20:19
>>>+Tällainen+tyhmä+oppimaton+rahvaaseen+kuuluva+ei+saisi+tehdä+pienintäkään+virhettä+ennen+kuin+kirjoittaa...pitäisi+kirjoittaa+heti+täydellisen+sujuvaa+akateemisen+virheetöntä+tekstiä,+jotta+se+tyydyttäisi+arvon+herra+bushmannia...+>>>
Tietenkin+saa+tehdä+virheitä.+Itse+olen+ainankin+tyytyväinen,+jos+joku+huomauttaa+minulle+asiavirheistä,+jotta+en+sitten+enää+käytä+virheelliseksi+havaittua+kommenttia.++Usein+muuten+sanotaan,+että+narsisti+ei+siedä+mitään+arvostelua+toimistaan,+vaan+hän+saa+kauhean+sätkyn,+jos+joku+erehtyy+arvostelemaan+vaikkapa+hänen+mielipiteitään.
>>>+Sama+ei+tietenkään+koske+Sinua,+mutta+sinähän+tulkitsetkin+sen+niin,+että+Sinä+et+juuri+koskaan+tee+virheitä...ja+jos+joku+uskaltaakin+jotain+sellaista+väittää,+niin+hän+on+VÄÄRÄSSÄ...+aivan+kertakaikkisen+väärässä...!+>>
Jokohan+tämä+loppuu....+no+ei,+jatkuu+vain:
>>>+Bushmanni+on+aina+täydellisen+LOOGINEN+kaikessa+päättelyssään,+vaikka+se+ei+muista+siltä+näyttäisikään.+Piste+>>>
No+nyt+varmaan+helpotti.+Olipa+melkoinen+purkaus,+kun+erehdyin+kommentoimaan,+että+mitenkäs+se+mielipide+nyt+noin+vaihtui.+Huh+huh.
>>+Ja+ketähän+sitten+olivat+ne+uskovat,+joilla+oli+"sama+jumala"+näiden+tappajien+kanssa,+mutta+jotka+itse+eivät+tappaneet+ketään,+vaan+joutuivat+tapetuksi?+>>
Hyvä+kun+muistutit.+Uskonnot+ovat+todellakin+niin+vastenmielisiä,+että+uskonnot+saavat+ihmiset+tappamaan+jopa+saman+uskonnon+edustajiakin,+jos+tarve+vaatii.+Tämä+oli+sinulta+hyvä+huomio,+joten+jatka+vain+uskomista,+sinulla+on+taas+yksi+syy+enemmän.
>>>+Tuo+Sinun+akateeminen+"objektiivisuutesi"+yleistämisineen+ei+kyllä+lupaa+hyvää...suorastaan+pelottaa...toivottavasti+sinun+kaltaisesi+ateistit+eivät+koskaan+tule+saamaan+täydellistä+yksinvaltaa...+>>>
Uskonnottomuus+tulee+valtaan+kyllä,+kunhan+sinunkin+uskontosi+viimeinen+kannattaja+sammuttaa+palatsistaan+valot.+Se+päivä+tulee,+paljon+ennen+uskontojen+kuvailemia+asioita.
Uskontosi+alamäki+on+ollut+käsittämättömän+raju,+ottaen+huomioon+että+esim.+Euroopassa+on+ollut+uskonnonvapaus+vasta+muutaman+vuosikymmenen,+eli+että+on+voinut+vapaasti+olla+myös+uskomatta,+eikä+tarvi+enää+teeskennellä+uskovaista+saadakseen+työpaikkoja+yms.+USA:ssa+on+nyt+sama+aika+kuin+täällä+1970-luvulla,+eli+ensimmäiset+uskonnottomat+uskaltavat+ääneen+sanoa+olevansa+uskonnottomia+ja+silti+heidät+äänestetään+senaattiin+ja+he+pääsevät+koulutuksensa+mukaisiin+virkoihin+yms.+Kristinuskon+sortokoneisto+alkaa+murtua+ja+historia+kertoo+meille+sen,+että+kun+se+pääsee+alkuun,+sitä+ei+pysäytä+enää+mikään+ja+sen+uskonnon+jumala+makaa+jumalien+hautausmaalla+ennemmin+tai+myöhemmin.+Tätä+menoa+jopa+aika+nopeastikin.+No+toki+jokin+muu+hengellisyys+tulee+täyttämään+sen+aukon+ja+itse+veikkaan+idän+uskontoja,+erilaisia+meditaatioita+yms.
>>+No+minä+en+välitä+Sinun+"vaihtoehdoistasi"...joten+kiitos+vaan+tarjouksesta,+mutta+ei+kiitos!+>>>
Ole+hyvä+vain.+Kuten+kirjoitin,+olen+antamassa+ajatuksia+ja+niistä+ei+ole+pakko+pitää.+Eikö+tämä+olekaan+sinulle+selvä+asia?
>>>+Joten+minä+muodostan+tästä+eteenkin+päin+käsityksen+todellisuudesta+ihan+itse,+enkä+pelkästään+Sinun+"vaihtoehtojesi"+perusteella...++>>>
Kyllä+ja+voit+pitää+apuna+ihan+minkä+taikauskon+satuja+haluat.+Sellaista+tämä+vain+on.
>>>+Haluaisinpa+tutustua+>edes+yhteen<,+joka+kuuluu+tähän+"meidän+sortokoneistoon",+jotta+voisin+alkaa+puhua+"meistä"...+>>>
Jos+sinä+palvot+kristinuskon+jumalaa+ja+pidät+sitä+tarinoiden+satu-ukkoa+totena,+niin+sinä+olet+osa+sen+uskonnon+pitkää+historiaa.
Uskonto+on+juuri+sitä,+mitä+sen+kannattajat+ovat+tehneet+ja+tulevat+tekemään.+Uskonnon+historia+määrittää+uskonnon.+Tulevaisuudesta+emme+vielä+tiedä,+mutta+jos+mitään+historiasta+voimme+oppia,+niin+kristinusko+tulee+olemaan+mukana+vielä+monissa+kammottavissa+asioissa,+joten+toivottavasti+se+kuukahtaa+ennen+sitä.
Minä+en+voisi+olla+enää+missään+tapauksessa+osa+sellaista,+mutta+sinä+siihen+kykenet,+niin+se+on+sinun+osasi.
16.11.2016 13:24
>>>+No+noiden+yleistyksien+oli+tarkoitus+vain+lähinnä+osoittaa,+että+jos+katsotaan+asioita+Sinun+tavallasi,+niin+silloin+se+johtaa+kyllä+aivan+toisenlaisiin+johtopäätöksiin+ja+yleistyksiin+kuin+sinun+yleistyksesi.+>>>
Kyllä.+Yleistyksissä+voi+päätyä+monenlaisiin+lopputuloksiin.+
Mitäpä+jos+et+yritä+kokeilla+keksiä+niitä+minun+tavallani,+vaan+teet+ihan+omia,+niin+katsotaan+että+mitä+siitä+syntyy.+Mutta+toki+jos+ei+yläpäässä+kauheasti+mitään+liiku,+niin+jatka+toki+minun+tapani+imitoimista,+jos+se+sinulle+viihdykettä+ja+iloa+elämään+tuo.
>>>+Ja+kyllä+minä+>jossain+määrin<+olen+niiden+takana+edelleenkin+eli+kannattaisi+monen+miessukukuntaan+kuuluvan+evoluution+tai+luomakunnan+kruunun+katsoa+peiliin+ja+miettiä+hieman+omia+käsityksiään+ja+käytöstään...+:-)+>>>
Itse+olen+sitä+mieltä,+että+jokaisella+on+välillä+peiliin+katsomisen+paikka,+ihan+sukupuolesta+riippumatta.+Mutta+kaikilla+ei+vain+koskaan+ole+sellaista+tunnetta,+eli+jos+ihminen+ei+kykene+tuntemaan+tekojensa+seurauksia,+eikä+ajattelemaan+toimia+toisen+näkökulmasta,+hänen+ei+tarvitse+paljoa+peiliä+vilkuilla.
Tietenkin+on+sitten+heitä,+joiden+mielestä+vain+kaikilla+muilla+kuin+itsellä+on+aina+peiliin+katsomisen+tarvetta.
>>>+Miesten+pahuudelle+kun+jopa+löytyy+"jonkin+verran"+näyttöäkin...+>>
Pahuus+ei+ole+aivan+näin+sukupuolisidonnainen.+Pahuus+kumpuaa+ihan+jostain+muusta+kuin+sukupuolesta.+Suositan+lukemaan+Hannu+Lauerman+hienoja+kirjoja+aiheesta.+Herra+on++psykiatrisen+vankisairaalan+vastaava+ylilääkäri,+joten+hänellä+lienee+jonkinlaista+tutkittua+tietoa+asiasta,+mutta+kirjasto,+se+on+niin+vaikea+paikka+löytää.+Muitakin+näkemyksiä+on:
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/03/01/venla-kokkonen-maailman-pahuus-kumpuaa-uskonnoista
>>>+Eli+minä+tarvitsen+kyllä+jotain+uskoa+yliluonnolliseen,+jotta+kykenisin+katselemaan+hieman+objektiivisemmin+tätä+miesten+väkivaltaista+touhuilua,+enkä+syyttäisi+kaikesta+pahasta+lähinnä+vain+miehiä.+>>>
No+sitten+taikausko,+jumalat,+tontut+ja+maahiset+on+sinun+juttusi.+Harmi+vain,+että+taikauskoiset+eivät+pääse+yksimielisyyteen+siitä,+että+mikä+taikausko+on+sitten+sitä+oikeaa+taikauskoa+ja+mikä+on+väärää+taikauskoa.+Mikä+taikausko+auttaa+ja+mikä+taikausko+ei+auta.
>>>+Ja+ikävä+todeta,+mutta+sinä+ja+useimmat+tämän+palstan+ateistipilkkaajatkin+vahvistatte+vain+tätä+entisestäänkin+huonoa+mieskuvaani...eli+paria+poikkeusta+lukuunottamatta+lähes+kaikki+te+ateistit+tälläkin+palstalla+vaikutatte+lähinnä+"pilkkaajien+sikaluokalta".+>>>
Minä+ja+muut.+Minä+ja+muut.+Minä+ja+muut.+Minä+minä+minä+minä.+Muut+muut+muut+muut.
>>>No+tarvitaan+vähän+vastapainoa+tähän+sinun+jo+10+vuotta+kestäneeseen+yksipuoliseen+nettikiusaamiseesi+tällä+palstalla....😁+>>
Mutta+sehän+on+kiva,+että+olet+löytänyt+elämällesi+vihdoin+tarkoituksen.+Sitä+ei+antanutkaan+taikausko,+vaan+....
Minulla+on+yksi+motiivi,+eli+antaa+ihmisille+ajatuksia.+Jos+ihminen+ei+saa+minun+kirjoituksistani+uusia+ajatuksia,+en+menetä+yöuniani,+jos+saa,+en+vedä+lippua+salkoon.+Jos+joku+on+kanssani+samaa+mieltä,+en+pidä+juhlia,+jos+joku+on+eri+mieltä,+niin+mietin+hänen+perustelujaan,+että+miksi+hän+on+eri+mieltä+ja+onpa+käynyt+niinkin,+että+olen+muuttanut+omaa+näkemystäni+hyvin+esitetyn+perustelun+kautta.
Edelleenkään+en+kirjoita+sinulle,+vaan+kaikille+heille,+jotka+lukevat+täällä+eri+henkilöiden+kirjoituksia.+Se+meidät+tässä+eniten+erottaa,+että+sinä+yrität+antaa+minulle+opetusta,+koetat+antaa+minulle+"minun+omaa"+lääkettäni+ja+kaikki+sinun+ajattelusi+on+miettiä+että+miten+saat+annettua+minulle+opetuksen+ja+miten+saat+annettua+vastapainoa+minulle.
Minä+en+ajattele+sinua+sekuntiakaan,+koska+se+on+täysin+hyödytöntä,+vaan+minä+ajattelen+niitä+ihmisiä,+jotka+lukevat+juuri+nyt+tätäkin+keskustelua+ja+että+miten+joku+muu,+kolma+ihminen,+näkee+tämän+kirjoituksen+ja+mitä+se+hänelle+antaa.
>>>+Sinua+taitaa+vain+ottaa+päähän,+kun+joku+ei+pelaakaan+tätä+peliä+pelkästään+sinun+laatimiesi+opportunistin+pelisääntöjen+mukaan...voi+voi...+:-(+>>
Miksi+ottaisi?+En+minä+mieti+sinua,+tai+omia+tunteitani.+Minä+mietin+aina+lukijoita,+sitä+henkilöä,+joka+ei+ole+sinä+tai+minä.+
Sinä+annat+aivan+loistavaa+materiaalia+niille+ihmisille,+jotka+seuraavat+tätäkin+keskustelua.
Itselläni+on+yksi+sääntö,+eli+koetan+vastata+niin,+että+vastaus+liittyy+sen+viestin+sisältöön,+johon+olen+vastaamassa.+Ei+ole+sen+monimutkaisempaa+tämä+touhu,+mutta+aika+monelle+liian+vaikeaa.
>>>+Ja+oletpas+sinä+nyt+VAATIVA...melkein+kuin+noiden+haukkumiesi+uskontojen+jahve...!+>>>
Minä+vain+ihmettelin+logiikkaasi,+kun+viestiesi+sisältö+menee+kuin+tuuliviiri+sinne+tänne+ja+vaihdat+mielipidettäsi+aina+tilanteen+mukaan+ja+uusi+mielipide+saattaa+olla+täysin+erilainen+kuin+alkuperäinen.+Sille+on+udeita+syitä+ja+yksi+on+se,+että+ei+jonkin++kiihtymystilan+johdosta+kykene+ajattelemaan+selkeästi,+vaan+esimerkiksi+haluaa+antaa+toiselle+opetuksen,+niin+se+pistää+kirjoittamaan+jotain,+jota+mieltä+ei+olekaan.
16.11.2016 13:07
>>>+Eivätkös+tiedemiehet+ole+todistaneet,+että+nämä+"kansanmurhat"+ovat+vain+beduiinien+nuotiotarinoita?
Miksi+sinä+nyt+yhtäkkiä+suhtaudutkin+niin+vakavasti+näihin+taruihin+ja+otatkin+ne+aivan+todesta?+>>
Minä+en+ota+nuotiosatuja+totena.+Jotkut+ottavat.+Raamattu+on+todellakin+tieteellisen+tutkimuksen+kautta+todennettu+samanlaiseksi+satukirjaksi+kuin+vaikkapa+Kalevala,+eli+esim.+Väinämöinen+ei+ole+oikeasti+iskenyt+kirveellään+varpaaseensa+niin+kovaa,+että+sen+seurauksena+koko+tunnettu+maailma+hukkui+Väinämöisen+vereen.
>>>+Eikä+uskonto+voi+orjuuttaa+ketään,+vaan+ihmiset+niiden+takana+voivat...+>>>
Ai+niin.+Ase+ei+tapa+ketään+vaan+se+joka+vetää+liipaisemista.+Näin+ne+asehullutkin+puolustavat+omaa+ase-uskontoaan.
>>>+Kyllä+tämän+yhteistyön+edessä+on+paljon+muitakin+esteitä+ylitettävänä...esim.+hyvin+erilaisia+"todellisuuksia"...+>>>
Niinpä.+Me+tiedämme+jo,+että+täällä+on+kirjoittajia,+jotka+keksivät+juttuja+vain+antaakseen+toisille+opetuksia,+kiusatakseen+muita+sekä+viihdyttääkseen+itseään.+Samaiset+kirjoittajat+ovat+sitten+kiusaamisensa+välillä+tunnustaneet,+että+eivät+oikeasti+ajattele+kuten+kirjoittavat,+koska+haluavat+antaa+jonkun+toisen+maistaa+jotain+lääkettä,+tai+sitten+vain+oman+viihdytyksen+vuoksi.+Todellisuuksia+on+todellakin+kaikenlaisia,+emmekä+me+voi+aina+tietää,+että+millä+motiivilla+kukakin+täällä+kirjoittelee+"todellisuuksistaan".
>>>+Raamatusta+löytyy+kyllä+niin+paljon+totuuksia,+että+tuskin+mistään+muualta+niitä+löytyy,+joten+enpä+ole+samaa+mieltä+kanssasi...++>>>
Jos+sieltä+löytyisi+edes+yksi,+jota+ajatusta+ei+tunnettu+ennen+raamattua,+niin+se+olisi+ihme.
Ai+niin,+mutta+kirjasto,+tieto+ja+yleinen+sivistys+oli+sinulle+tuntematon+käsite,+niin+sinä+et+voi+tietää+sitä,+että+raamatussa+ei+ole+yhtään+uniikkia+ajatusta,+jota+ei+olisi+tunnettu+ennen+raamattua+ja+sinun+logiikallasi+sellaista+asiaa+ei+ole+olemassa,+jota+sinä+et+tiedä,+niin+voit+pysyä+harhassasi+siitä,+että+raamattu+on+niin+mahtava+ja+upea+teos+että+ei+paremmasta+väliä.
16.11.2016 09:05
>>>+No+kuule..sinä+opportunisti+saat+ajatella+minun+puolestani+>>+ihan+mitä+t+y+k+k+ä+ä+t...+>>>
Näin+se+on.+Eikö+ole+ihmeellistä!+Sinäkin+saat+ajatella+ihan+mitä+tykkäät+ja+raivota+täällä+yötä+myöten+ja+käyttää+kaikki+vapaa-aikasi+täällä,+vaikka+minä+menisin+kirjastoon.
Ja+saat+myös+leimailla+toisia+opportunisteiksi,+kuten+kunnon+narsistinen+nettikiusaaja+yleensä+omaksi+huvikseen+tekeekin.
>>>+Jotkut+seilaavat+esim.+luxushuvipurrella..jotkut+valtamerilaivalla..+jotkut+tavallisella+laivalla..+jotkut+purjealuksella..+jotkut+moottoriveneellä..+jotkut+soutuveneellä..+ja+sitten+on+niitä,+jotka+matkaavat+jollakin+hädin+tuskin+koossa+pysyvällä+omatekoisella+lautalla..ja+jotkut+yrittää+pysyä+vaan+pinnalla+jonkun+pelastusrenkaan+tai+uimarenkaan+avulla+jne...++>>>
Osaansa+voi+vaikuttaa.+Osa+kiusaa+netissä+muita+ja+keksii+juttuja,+joiden+takana+ei+seiso,+sekä+on+täällä+viihdyttämässä+itseään,+kun+taas+senkin+ajan+voisi+käyttää+itsensä+sivistämiseen+ja+että+sitä+kautta+voi+vaikuttaa+omaan+tilanteeseensa,+mutta+kuten+sanoit,+kukin+taaplaa+tyylillään.
Vai+oliko+Calvin+sittenkin+oikeassa+ja+jokin+jumalainen+taikaukko+taivaassaan+on+päättänyt+jo+ennalta+kaiken+valmiiksi?+Jos+olet+surkea+paskakasa+ja+kärsit,+siihen+on+yliluonnollinen+taikaukko+syyllisenä+ja+hänellä+on+hyvä+syy+tehdä+elämästäsi+sellainen.+Ei+yhtään+huonompi+vaihtoehto+kuin+mikään+muukaan+taikauskon+selitys.
>>>+Joten+mihinkä+"veneeseen"+sinun+mielestäsi+"meidän"+kaikkien+pitäisi+tyytyä,+jotta+me+kaikki+voitaisiin+olla+"me"+ja+puhaltaa+yhteen+hiileen?+>>
Se+on+hienoa,+että+jonkin+muun+pitäisi+keksiä+toisen+ongelmaan+ratkaisut,+kun+ei+itse+viitsi/jaksa/huvita,+kun+pitää+netissä+huvittaa+itseään+ja+keksiä+yökaudet+juttuja,+joiden+takana+ei+seiso+oikeasti,+että+voi+narsistisella+nettikiusaajan+asenteella+antaa+toiselle+opetuksen+tai+on+pakkomielle+saada+antaa+toisen+maistaa+omaa+lääkettään.
Niin.+Voi+esimerkiksi+itse+vaikuttaa+omaan+tilanteeseen,+eli+kouluttautua,+hankkia+sivistystä,+tai+sitten+voi+netissä+roikkkua+yöt+viihdyttämässä+itseään,+sekä+keksimässä+juttuja,+joiden+takansa+ei+seiso+oikeasti.+Tiedämme+jo,+että+minkä+linjan+sinä+olet+valinnut.
Tietenkin+voi+myös+uskoa+beduiinien+satuja,+iskeä+hanskat+tiskiin,+valittaa+ja+ruikuttaa+ja+odotella+niitä+lopun+aikoja,+jota+ruikuttavat+luovuttajat+ovat+odottaneet+jo+noin+2000+vuotta.
>>>+On+se+vaan+niin+l+i+i+k+u+t+t+a+v+a+a+tuo+sinun+"huolenpitosi"+kaikista+"meistä"+vähäosaisista...tulee+ihan+tippa+linssiin...nyyh...+>>>
Kunnon+narsisti+löytää+aina+keinon+vähätellä+toisen+ajatuksia.
>>>+Sinun+todellisuudessasi+kun+ei+ole+olemassa+esim+väkivaltaisia+ja+sovinistisia+ateistimiehiä,+jotka+taas+ovat+aivan+päivän+selvää+todellisuutta+minulle,+niin+mikä+se+meidän+"yhteinen+ongelmamme"+olisi,+johon+voisimme+yhdessä+keskittyä+ja+alkaa+ratkaista?+>>>
MInulla+on+todellisuus,+jossa+minä+elän,+omat+ympyräni+jne.+Se+on+kuitenkin+todellisuutta+ja+minä+kirjoitan+siitä,+missä+minä+elän,+mitä+minä+näen+ja+mitä+minä+koen.
Sinä+olet+jo+osoittanut,+että+voit+keksiä+täällä+yökaudet+juttuja,+joiden+takana+et+seiso+oikeasti,+omaksi+huvituksesi+tai+ihan+vain+antaaksesi+opetusta+minulle+ja+että+saat+minut+maistamaan+omaa+lääkettäni,+tai+miten+sen+asian+nyt+ilmaisitkin,+niin+minulla+ei+ole+yhtään+syytä+enää+uskoa+sinun+paskajuttujasi+yhtään+mistään,+koska+mistä+sen+tietää,+että+taas+kohta+olet+kirjoittamassa,+että+olet+keksinyt+kaiken+ihan+vain+antaaksesi+minulle+opetuksen+tai+että+saan+maistaa+omaa+lääkettäni.+Sellaisia+nettikiusaajat+vain+ovat.
>>>+Pieni+vihje:+>>+Ratkaisu+EI+ole+se,+että+Sinä+sanot,+että+minä+vain+kuvittelen+ja+ettei+tätä+ongelmaa+ole+olemassakaan...+>>>
Olet+jo+todistanut,+että+keksit+täällä+juttuja,+joiden+takana+et+seiso,+niin+ei+kenelläkään+ole+enää+yhtään+syytä+uskoa+juttujasi+sinun+"todellisuudestasi".
>>>+Keskustellaan+tästä+sitten,+kun+Sinäkin+olet+tajunnut+sen...
Nimittäin+sieltä+akateemisesta+norsunluutornistasi+kun+on+vaikea+havaita+itselle+"vastenmielisiä+todellisuuksia".+>>>
Juu.+Jutellaan+sen+jälkeen,+kun+voimme+olla+varmoja,+että+sinä+et+keksi+enää+juttuja,+ihan+vain+huvittaaksesi+itseäsi+tai+antaaksesi+joidenkin+täällä+maistaa+jotain+lääkettä+tai+ihan+vain+kiusataksesi+muita.
>>>+No+ihminen+voi+tietysti+keksiä+ihan+mitä+tahansa+vallankäyttönsä+välineeksi,+mutta+minun+Jumalani+ei+tarvitse+mitään+valtakoneistoja+(=organisaatioita)+eikä+niiden+keulakuvatuksia+"edustajakseen".+>>
Höpsis.+Tutustu+kristinuskon+historiaan,+niin+ymmärtäisit,+että+jumalasi+olisi+kuollut+ja+kuopattu+jo+kauan+kauan+sitten+ilman+miekkaa+ja+verta.+Sinun+jumalasi+valta-asema+on+ihmisen+kädessä+olleiden+miekkojen+ja+vääräuskoisten+veren+ansiota.
>>>Minun+Jumalani+voi+myös+käyttää+ihan+ketä+tahansa+välikappaleenaan+esim.+"synnyttää+vaikka+kivistä+lapsia+Aabrahamille"+Luuk.3:8++>>>
Voi+että,+taikova+jumala!+Ihmeiden+ihme+ja+hallelujaa.+Jossain+asiassa+on+pakko+nöyrtyä+ja+se+on+ihmisen+tyhmyys.+Noissa+uskontojen+saduissa+ei+ole+niin+suurta+typeryyttä+kirjoitettu,+etteikö+sitä+joku+pöljä+uskoisi.
16.11.2016 08:56
Samaa+uskonnolliset+hullut+vinkuvat+jokaisen+presidentin+kohdalla.
Niin+vain+menee+neljä+vuotta,+tulee+vaalit,+pressa+vaihtuu+tai+sitten+ei,+menee+neljä+vuotta,+pressa+vaihtuu,+menee+neljä+vuotta,+tulee+vaalit+ja+pressa+vaihtuu+tai+sitten+ei+jne.
Luovutko+harhoistasi+jos+viimeistään+kahdeksan+vuoden+jälkeen,+jonka+Trump+voi+olla+presidenttinä,+ei+ole+lopun+ajat+alkaneet+ja+planeetta+pyörii+radallaan+kuten+ennenkin?+
Vai+keksitäänkö+jokin+uusi+harha+korvaamaan+edellistä+pieleen+mennyttä?
16.11.2016 07:53
>>>+Mistä+ihmeestä+sinä+olet+saanut+päähäsi,+että+minä+"suu+vaahdossa+raivoan"???
Aivan+rauhallisesti+olen+näitä+kirjoitellut.+>>>
Niin.+Olet+kirjoittanut,+että+kirjoitat+asioista,+joista+et+omien+sanojesi+mukaan+tiedä+mitään.+Kirjoitat+yleistyksiä,+joiden+et+ajattele+toimivan+oikeasti+ja+kirjoitat+tänne+ajatuksia,+joiden+takana+et+seiso,+eli+et+ole+sitä+mieltä+kuin+mitä+kirjoitat+ja+lisäksi+kirjoituksiesi+takana+on+vain+se,+että+haluat+viihdyttää+itseäsi,+kuten+kunnon+narsistinen+nettikiusaaja+yleensä+motiivinsa+ilmoittaakin.
Voin+kyllä+tuoda+kaikki+nuo+lainaukset+seuraavaan+viestiini,+jos+olet+eri+mieltä.
>>+No+tarkennetaan,+että+sinä+et+ymmärrä+ainakaan+minun+(ja+monen+muun)+uskoa...onko+parempi?+>>>
Nettiraivoon+usein+kuuluu+se,+että+ensin+kirjoittaa+suu+vaahdossa+jotain+ja+sitten+kun+tarkemmin+ajattelee,+ei+ole+ollenkaan+sitä+mieltä,+mitä+alunperin+kirjoitti.
Joten+hillitse+raivoasi+sen+verran,+että+mieti+ensin+mitä+mieltä+olet+ja+vasta+sitten+kirjoita+ajatuksesi+meille+muille.
Jos+oletkin+sitä+mieltä,+että+minä+kyllä+ymmärrän+mitä+usko+on,+mutta+minä+en+ymmärrä+sinun+uskoasi,+niin+kirjoita+heti+niin,+älä+kirjoita+ensin,+että+minä+en+ymmärrä+mitä+usko+on.+Laske+kymmeneen+ja+anna+vaahdon+laskeutua+ennen+näppäimistöön+tarttumista.
>>>+Todellako+?
Minä+olen+joskus+kertonut+sinulle,+etten+minä+ainakaan+missään+tilanteessa+yrittäisi+tappaa+ketään,+vaikka+siihen+tarjoutuisi+tilaisuuskin...en+toisinuskovia,+en+homoja,+en+ateisteja,+en+miehiä+enkä....mitä+kaikkia+niitä+nyt+sitten+voisi+vielä+kuvitella+olevan,+joita+sinä+kuvittelisit+minun+haluavan+tappaa...++>>>
Nettiraivoon+kuuluu+myös+se,+että+ei+lue+toisen+kirjoitusta+ennen+omaa+vastausta.
Siksi+minä+kirjoitin,+että+nyt+te+ette+tapa+omasta+mielestä+väärin+uskovia,+koska+meidän+kulttuurimme+säännöt+hillitsevät+sen,+mutta+minä+kirjoitin+näin:
>>>+vaan+jos+me+eläisimme+edelleen+kristillisen+moraallin+kulttuurissa+vaikkapa+2000+vuotta+menneisyydessä,+jokainen+teistä+yrittäisi+oikeassa+elämässä+tappaa+toisenne+vääräuskoisena.+>>>
Minä+en+väittänyt,+että+kukaan+teistä+tappaisi+eri+tavalla+uskovaa+nyt,+vaan+minä+kirjoitin,+että+kun+aikoinaan+kulttuuri+ei+tätä+vääräuskoisten+tappamista+pitänyt+kauheana,+jokaisella+teistä+olisi+ollut+miekka+kädessä.+Tästä+ei+ole+pitkä+aika+Euroopassakaan,+vain+noin+500+vuotta,+kun+epäuskon+jumalia+kohtaan+ääneen+sanominen+oli+kuolemantuomion+paikka+ja+sen+tekivät+ne+ihmiset,+joilla+on+sama+jumala+kuin+sinulla.
>>>+En+minä+yritä+repiä+rikki+kenenkään+uskoa+Jumalaan,+vaan+ainoastaan+näihin+miesten+omaksi+kuvakseen+luomiin+jumaliin+ja+uskontoihin.++>>>
Sinun+jumalasi+on+siellä+samassa+painikisassa+mukana,+jos+saan+huomauttaa.
>>Juu,+sinä+tarjoat+"valinnan+vapautta"+eli+>>+valitse+ateismi+tai+uskonnot+!+>>>
Taikauskon+vaihtoehto+on+kylläkin+todellisuus.
Mutta+jos+ihminen+tarvitsee+huumetta+todellisuuteen,+niin+tokihan+uskonto+tai+jokin+mielikuvitusjumala,+tonttu+tai+maahinen+voi+tarjota+hyvää+huumetta+todellisuuteen+sellaiselle.
>>>+En+minä+ole+minkään+sortokoneiston+osa.+En+kuulu+yhteenkään+uskonnolliseen+organisaatioon+tai+edes+poliittiseen+puolueeseen.++>>>
Jos+sinä+jonkin+uskonnon+tuhansista+jumalista+edes+yhteenkin+uskot+niin+kyllä+sinä+olet+sitten+osa+sen+mielikuvitusystävän+ympärille+rakennettua+sortokoneistoa+ja+jaottelet+omalla+panoksellasi+ihmisiä+meihin+ja+muihin.
NÄkeehän+sen+näistäkin+viesteistä.+Se+ja+se+jumala+on+ihmisen+mielikuvituksen+tulosta+ja+miesten+keksimää+ja+MINUN+jumalanipa+ei+ole,+joten+minä+ja+muut,+minä+ja+muut,+minä+ja+muut.
Pitäisi+olla+me.+Se+onnistuu+keskittymällä+todellisuuteen,+jonne+ei+mielikuvitusystäville+ole+sijaa+majatalossa,+ei+tontuille,+ei+maahisille,+eikä+edes+jumalille.
15.11.2016 08:34
>>+Minä+en+ylipäätään+pidä+yleistyksistä,+sillä+asiat+eivät+mielestäni+yleensä+ole+niin+yksinkertaisia+ja+musta-valkoisia+kuin+johonkin+aatteeseen+hurahtaneet+kiihkoilijat+tai+populistit+antavat+ymmärtää.+>>>
Ahaa.+Sinä+et+pidä+yleistyksistä,+mutta+teet+yleistyksiä+minun+yleistyksieni+pohjalta,+joista+sinä+et+pidä+niistäkään,+niin+mitäpä+sinusta+pitäisi+ajatella?
Lisäksi+olet+kertonut,+että+sinä+et+ole+sitä+mieltä,+mitä+sinä+annat+kirjoituksissasi+ymmärtää+olevasi,+niin+olisiko+mahdollista,+että+elämässään+voisi+tehdä+jotain+muutakin?
Jaksat+roikkua+täällä+yöllä+kirjoittamassa+yleistyksiä,+jotka+eivät+ole+mieleesi,+kirjoittamalla+ajatuksia,+jotka+eivät+edusta+kantaasi,+kirjoittamalla+asioista,+joista+omien+sanojesi+mukaan+et+tiedä+mitään,+mutta+et+jaksa+mennä+esim.+kirjastoon+hankkimaan+tietoa,+sivistämään+itseäsi+ja+niin+edelleen.
Ehkäpä+jokainen+selväpäinen+osaa+tehdä+riittävästi+huomioita+asiasta.
>>>+Esimerkiksi+uskonnot+ovat+mielestäni+erittäin+huono+asia+ja+ne+saavat+ja+ovat+saaneet+todella+paljon+pahaa+aikaan+maailmassa,+mutta+mielestäni+uskonnot+eivät+silti+ole+se+perimmäinen+syy,+josta+kaikki+paha+maailmassa+johtuu.+>>>
Maailman+suurin+ongelma+on+jako+meihin+ja+muihin.
Sen+ovat+keksineet+uskonnot.
Ei+ole+kuin+me.+Me+olemme+kaikki+samassa+veneessä,+tai+pitäisi+olla.
Meidän+pitäisi+tehdä+yhdessä+yhteistyötä,+mutta+se+ei+onnistu+niin+kauan+kuin+me+jaottelemme+toisiamme+vaikkapa+taikauskojemme+mielikuvituskavereiden+mukaan.+Sinun+jumalasi+on+yksi+niistä+mielikuvituskavereista,+joilla+ihmisiä+jaotellaan+meihin+ja+muihin.
>>>+No+saanpahan+siitä+hupia+ainakin+itselleni+>>>
Hupinsa+kullakin.+Tarkkasilmäinen+lukija+siis+huomaa,+että+kerettiläinen+on+kirjoittamassa+täällä+huvittaakseen+itseään.+Minusta+aika+narsistinen+näkemys.
>>>+Olen+samaa+mieltä+kanssasi,+mutta+entä+nuo+70-75+%,+joiden+sairaus+ei+johdu+uskonnoista?++>>>
Ai+niin,+eipä+niistä+25-30+prosentista+tarvitse+välittää,+vaan+keskitytään+noihin+muihin.
Minusta+taas+on+järkyttävää,+että+mielikuvituksen+tuottamaa+huuhaata+jumalista,+kuoleman+jälkeisestä+elämästä,+ihmisen+saastaisuudesta+ja+kalpaamattomuudesta+joidenkin+typerien+mielikuvitusolentojen+edessä+saa+sairastuttaa+ihmisiä+vuonna+2016.+Että+sellaista+potaskaa+ja+paskaa+saa+vielä+levittää+täällä,+joka+aiheuttaa+ihmisille+psyykkisiä+sairauksia.
>>+Minusta+on+käsittämätöntä+myös+se,+että+sinä+kuvittelet+ateismin+tai+uskonnottomuuden+voivan+parantaa+ihmisen+Narsismistaan...+>>>
Olet+sitä+mieltä,+että+todellisuus+ei+riitä?
Miksi+jokin+taikauskoinen+huuhaa+olisi+ihmiselle+parempi+kuin+keskittyä+todellisuuteen+ja+sen+ongelmiin?
Miksi+ihmisille+pitää+syöttää+vielä+ongelmia,+jotka+eivät+ole+totta,+eli+höpinöitä+sellaisesta,+että+me+emme+riitä+joillekin+taivaassa+asuville+mielikuvitusolennoille+ja+meidän+täytyy+temppuilla+heille,+jotta+he+hyväksyisivät+meidät?
Uskonnottomuus+on+keskittymistä+todellisuuteen,+jos+ei+ole+käynyt+mielessä.
Mutta+sinä+haluat+että+ihmisille+saa+syöttää+satuja+jumalista,+kunhan+se+jumala+on+sinun+hyväksymäsi+mielikuvitusolento.
>>+Nuokin+jumalat+ovat+narsististen+miesten+omaksi+kuvakseen+luomia+jumalia,+joiden+avulla+he+ovat+helpommin+voineet+hallita+ihmisiä++>>>
Sinun+jumalasi+sattuu+painimaan+ihan+samassa+sarjassa,+vai+miksi+jokin+toinen+jumala+olisi+vähemmän+tai+enemmän+totta+kuin+toinen?+Miksi+sinun+jumalasi+olisi+vähemmän+keksitty+vallankäytön+välineeksi+kuin+jokin+toinen+jumala?
Tähän+en+ole+yhdeltäkään+uskovaiselta+saanut+vielä+järkevää+vastausta.+Toinen+jumala+sitä+ja+toinen+jumala+tätä,+mutta+minun+jumala,+minun+jumalani+on+se+ainoa+ja+oikea.
Se+on+juuri+sitä+ihmisten+jaottelua+meihin+ja+muihin+uskomiensa+jumalien+kautta.
>>+Totuus+on+totta+riippumatta+siitä,+kuka+sen+esittää,+vai+mitä?+>>>
Tästä+olemme+samaa+mieltä,+mutta+uskontojen+pyhät+kirjat+ovat+kokonaisuuksia+ja+sinä+lainailet+sieltä+nyt+tänään+mukavalta+tuntuvia+jakeita+ja+unohdat+ne+tuhannet+ja+taas+tuhannet+jakeet,+joilla+uskontosi+on+orjuuttanut+tavallisia+ihmisiä+tuhansien+vuosien+ajan+ja+tappanut+kokonaisia+kansoja+sukupuuttoon+ja+joilla+se+tänäänkin+jakaa+ihmisiä+meihin+ja+muihin,+joka+tekee+yhteistyöstä+hyvin+vaikeaa,+ellei+mahdotona,+joka+on+hyvin+näkyvissä+siellä,+missä+nämä+typerät+taikauskot+ovat+vielä+voimissaan.
Oletko+sitä+mieltä,+että+Hitlerin+Mein+Kampf+on+vastenmielinen+teos,+vai+olisiko+siellä+vielä+paljon+sisältöä,+jota+voitaisiin+kyllä+muuten+käyttää+ihan+hyvin,+kunhan+sopivasti+unohdetaan+muu+sisältö?
Mein+Kampf+on+kokonaisuus+ja+se+kuuluu+ihmiskunnan+kammottavaan+historiaan.++Siellä+ei+ole+mitään,+mitä+voisi+tänään+käyttää+mihinkään,+vaikka+kontekstinsa+ulkopuolella+jokin+ajatus+voisi+olla+ihan+järkeväkin.
Uskontojen+pyhät+kirjat+ovat+kokonaisuuksia,+jotka+kuuluisivat+ihmiskunnan+kammottavan+historian+museoon+näytille+meidän+sinänsä+hyvän+ominaisuuden,+mielikuvituksen+käyttämisen,+varjopuolesta.
15.11.2016 08:16
Mitä+valheita?
Oletko+sitä+mieltä,+että+apinan+voi+huijata+uskomaan,+että+apina+saa+kuolemansa+jälkeen+nipun+banaaneita+kädessään+olevaa+banaania+vastaan?
No+sitten+adventtikirkkoa+ei+jäsenkato+ja+kuolema+kohtaakaan,+kun+voitte+ihmisten+jälkeen+siirtyä+huijaamaan+apinoita.
Toivottavasti+jumalanne+vain+sallii+sitten+kymmenykset+banaaneina,+pähkinöinä+ja+juurina.+Ehkä+kivinä+ja+keppeinä.
15.11.2016 07:54
Kiitos+v.aari!
Tuossa+oli+hienosti+käyty+läpi+tuo+mielipuolinen+vastaus,+jonka+minä+sain+luettavaksi+ja+todellakin,+en+löytänyt+siitä+edes+yhtä+lausetta,+joka+olisi+millään+tavalla+liittynyt+vastaukseeni.
Mutta+hienoa+havaita,+että+täällä+on+harvinaisen+välkkyjä+yksilöitä,+joille+tuo+käsittämätön+sekasotku+aukesi+ja+joku+kehtaa+jopa+tunnustaa,+että+ymmärsi+kaiken,+mitä+viestissä+sanottiin.
Joskus+tein+niin,+että+esitin+näille+henkistyneille+valopäille,+jotka+tunnustivat+ymmärtäneensä+kaiken+mitä+joku+hourupää+kirjoitti,+ilmaista+parilla+lauseella+ydinkohta+siitä,+mitä+haluttiin+sanoa,+niin+keskustelu+loppui+yleensä+siihen.
Esim+näin:
>>>+Riitaisuus+....+jne.+----+jne.+....+paperi+loppuisi,+jos+sen+hedelmäpuun+käsitteistä+puhutaan.+Kaikki+eivät+edes+tajua+sen+hedelmän+saastaisuutta,+koska+se+on+"hyväntiedonpuun"+käsitteinen.+>>>
Ole+ystävällinen+ja+tiivistä+miten+tuon+ymmärsit+yhteen+lauseeseen.+Sitten+tuli+yleensä+hiljaisuus.
Annan+toisen+esimerkin,+eli+kirjoitin+näin:
>>>+Harmi+vain,+että+te+taikauskoiset+ette+pidä+toistenne+taikauskoja+samanveroisina+oman+taikauskonne+kanssa,+vaikka+todellisuudessa+kaikki+taikauskot+ovat+samanarvoisia,+eli+yhtä+tyhjän+kanssa,+mutta+saa+silti+harrastaa+mitä+taikauskoa+huvittaa.++>>>
Tiivistys:
Taikauskoinen+ihminen+ei+arvosta+taikauskoa,+joka+on+eri+kuin+hänen+omansa.
14.11.2016 20:02
>>>+Minun+perusteluni+perustuvat+sinun+"viisaisiin"+yleistyksiisi+eli+siihen+"viisauteen",+jonka+sinä+olet+"löytänyt"+noiden+viisaiden+tutkijoiden+kirjoituksista.+>>
No+ilmankos.+Jospa+koettaisit+tehdä+omia+yleistyksiä,+etkä+tekisi+yleistyksiä+toisen+yleistyksistä,+koska+jos+et+satu+olemaan+tietoinen,+yleistyksen+yleistys+ei+ole+toimiva+konsepti.+Jos+ei+sinulla+riitä+voimia+lukea+itse+kirjoja,+ja+tehdä+lukemastasi+päteviä+yleistyksiä,+niin+sitten+ehkä+ei+kannata+yrittää+näsäviisastella+toisten+kirjoituksista.
>>>+Sanotaanko+muuten+noiden+tutkijoiden+tutkimuksissa,+että+"kaikki+pahuus+maailmassa+on+uskontojen+aiheuttamaa"?+>>>
Tästä+ei+ole+aivan+täydellistä+yksimielisyyttä,+joten+vielä+on+tilaa+useammillekin+näkemyksille,+mutta+minä+perustelen+omani+vaikkapä+näin,+joka+ei+ole+yleistys,+vaan+faktoja:
Tänä+päivänä+jopa+25-30+%+psykiatrista+sairaanhoitoa+vaativista+potilaista+on+sairas+uskonnon+ansiosta+ja+syy+on+vaikkapa+se,+että+yhdenkään+uskonnon+mielestä+ihminen+ei+ole+kelvollinen+jumalalleen,+vaan+tarvii+jotain+kelvatakseen+jumalalleen+tai+tarvii+"puhdistusta"+kelvottomuudestaan,+joten+tämä+aiheuttaa+määrätyissä+ihmistyypeissä+suurta+toivottomuutta,+epätoivoa,+riittämättömyyttä+yms+yms+yms.
Tämä+on+hirveä+asia,+ottaen+huomioon,+että+uskonnot+ovat+huuhaata+ja+jumalia+ei+ole+olemassa,+kuten+ei+tonttujakaan,+maahisia+tai+merenneitoja.
On+käsittämätöntä,+että+vuonna+2016+ihmiset+meillä+saa+olla+ja+levittää+epätosia+satuja,+jotka+sairastuttavat+hyvin+paljon+ihmisiä+henkisesti.
Uskontojen+yksi+suurimmista+ongelmista+on+se,+että+uskonnot+eivät+suosita+meitä+yhteistyöhön+toistemme+kanssa,+vaan+ainoastaan+niiden+kanssa,+joilla+on+sama+uskonto+kuin+oma+on,+eli+uskonnot+aiheuttavat+suurta+eripuraa+ihmisten+yhteisöjen+kesken+vielä+tänäänkin,+kaikesta+liennytyksestä+ja+ekumeniasta+huolimatta.
Tietenkin+monien+uskontojen+suuret+päälliköt+koettavat+saada+omia+lampaitaan+uskomaan,+että+muidenkin+kanssa+pitäisi+tulla+toimeen,+vaikka+heillä+on+eri+uskonto,+mutta+kun+usein+ne+uskovat+siellä+laumassa+eivät+usko+järkipuhetta,+vaan+heidän+mielestään+sellaista+puhetta+ei+tarvitse+uskoa.+Sellaista+se+usko+vain+on.+Toinen+sanoo+"usko",+johon+toinen+vastaa+että+"en+usko".
Sitten+planeetalla+on+hyviä+esimerkkejä+toisesta,+eli+uskonnottomuudesta,+sekularismista,+eli+kun+katsomme+planeettamme+sekulaareimpia+yhteiskuntia,+niin+jostain+syystä+niissä+on+turvallisinta,+tasa-arvoisinta,+koulutusta+ja+sivistystä+arvostetaan,+tasa-arvoa+arvostetaan,+toisia+kunnioitetaan+yksilöinä,+ei+heidän+uskontonsa+yms+johdosta+yms.
Kun+menemme+planeetallamme+sellaisiin+maihin,+joissa+uskonto+on+vielä+yhteiskuntia+hallitseva+asia,+niin+yksikään+suomalainen+kristitty+ei+haluaisi+mennä+asumaan+sellaiseen+maahan,+ei+vaikka+aseella+uhattaisiin,+olipa+maa+vaikka+täysin+kristitty+ja+suorastaan+mainostaisi,+että+yhteiskunta+on+raamatun+pohjalle+rakennettu,+joita+maita+löytyy+esim.+Afrikasta+monta.
>>+Ovatko+nuo+tutkijat+todistaneet,+että+kun+kaikista+ihmisistä+tulee+ateisteja,+niin+kaikki+pahuus+maailmasta+häviää?+>>>
Tästäkin+on+vaihtoehtoisia+näkemyksiä+vielä+olemassa,+mutta+itse+en+kannata+ateismia,+vaan+lähinnä+uskonnottomuutta,+eli+että+palaamme+siihen+tilaan,+joka+on+joskus+vallinnut+kun+uskontoja+ja+jumalia+ei+ollut.+Tosin+se+päivä+tietenkin+tulee,+koska+kun+jokainen+jumala+on+osoittanut+kannattajilleen+sen,+että+jumalat+pettävät+aina,+uskonnot+kuolevat.+Siellä+uskontojen+ja+jumalien+hautausmaalla+on+valmis+kuoppa+jo+kaivettuna+sinunkin+jumalallesi+ja+se+on+siellä,+missä+jo+lepää+Zeus,+Thor,+Ukko,+Tapio,+Gaia,+Kronos,+Demeter+jne+jne+jne+jne+jne.
Nuokin+jumalat+olivat+aikoinaan+hyvin+mahtavia,+he+lupailivat+niitä+näitä+kannattajilleen+ja+niin+vain+kävi,+että+he+pötköttävät+nyt+ikuisuuselämäänsä+jumalien+hautausmaalla.
>>>+Eli+perustuvatko+nuo+sinun+yleistyksesi+johonkin+todellisuudessa+olevaan+vai+ovatko+ne+vain+sinun+omituisia+harhojasi?+>>>
Tuossa+ylempänä+tuli+jo+jotain+joten+jos+olet+eri+mieltä,+esitä+looginen+perustelu.+
>>+Samaa+mieltä.+Siksi+minä+en+olekaan+osa+tuota+sortokoneistoa,+vaan+olen+vastustanut+sitä+kaikin+tavoin+tälläkin+palstalla,+ellet+ole+sattunut+vielä+huomaamaan+sitä...++>>
Todellako?+Minusta+sinä+aika+paljon+lainaat+sen+sortokoneiston+pyhänä+pitämää+kirjaa,+jonka+mukaan+esim.+nainen+on+saastainen+kuukautisten+aikana,+naisen+pitää+olla+hiljaa+seurakunnassa,+mies+on+perheen+pää,+jumalata+voi+pyytää+karhuja+tappamaan+pikkupoikia,+jos+pikkupojat+loukkaavat+kunniaasi+jne+jne+jne+jne+jne+jne.
Jos+minä+en+haluaisi+olla+osa+jotain+sortokoneistoa,+niin+itse+en+osoittaisi+sitä+niin,+että+lainailisin+sen+sortokoneiston+pyhänä+pitämästä+kirjasta+harhaisia+aivopieruja+jae+toisensa+perään.+Mutta+meillä+on+omat+tapamme+toimia.
14.11.2016 08:29
>>>+Taas+sinä+väität+jotain+jonkun+uskosta,+joka+ei+pidä+paikkaansa...+:-(
Millä+tavalla+minä+muka+olen+mielestäsi+"päättänyt",+että+kuka+uskoo+oikein+ja+kuka+ei?+>>>
Eikö+sinulla+ole+aivot+päällä+edes+silloin+kun+siinä+suu+vaahdossa,+tai+vaihtoehtoisesti+nenä,+raivoat+muille+aivopierujasi?+Etkö+muista+mitä+kirjoitit+edellisessä+viestissäsi?
No+kerrataan:
>>>+No+tasoissa+ollaan,+sillä+et+sinäkään+ymmärrä,+mitä+usko+tarkoittaa...+:-)+>>>
Noin+sinä+kirjoitit,+eli+mielestäsi+minä+en+ymmärrä+mitä+usko+tarkoittaa,+eli+käsittääkseni+minä+siis+uskon+väärin,+olen+uskonut+väärin+ja+en+osaa+päätellä+aikoinaan+harrastamastani+taikauskosta+että+mitä+sitä+olisi+pitänyt+harrastaa+niin,+että+norsunluutornissaan+kököttävävä+narsisti,+parempi+uskova,+nimimerkki+kerettiläinen+sen+hyväksyisi.
Minä+taas+olen+sitä+mieltä,+että+kun+teidän+pöljien+juttuja+täällä+lukee,+niin+eihän+kukaan+teistä+usko+toisen+mielestä+oikein,+vaan+jos+me+eläisimme+edelleen+kristillisen+moraallin+kulttuurissa+vaikkapa+2000+vuotta+menneisyydessä,+jokainen+teistä+yrittäisi+oikeassa+elämässä+tappaa+toisenne+vääräuskoisena.+Nyt+onneksi+elämme+sekulaarissa+yhteiskunnassa,+jossa+on+olemassa+suhteellisen+oikeudenmukaiset+säännöt,+jotka+estävät+hulluja+toteuttamasta+jumaliensa+ja+uskontojensa+mukaisia+harhoja.
>>>+Tämähän+on+>keskustelupalsta<+ja+jos+sinun+mielestäsi+erilaisista+näkemyksistä+keskusteleminen+on+"kinastelua"+>>>
Etkö+todellakaan+ymmärtänyt+viestini+kontekstia.
Sinä+kirjoitat+minulle+ja+sadoille+muille,+että+toisen+henkilökohtainen+usko+on+väärä+ja+että+toinen+uskoo+väärin,+vaikka+todellisuudessa+kukaan+ei+voi+uskoa+väärin.+Jos+uskoo+ikuiseen+piinaan,+niin+se+on+sen+uskovan+mielestä+ihan+oikein,+vaikka+toisen+mielestä+väärin.+Jos+uskoo+että+naisen+pitää+olla+hiljaa+niin+kotona+kuin+seurakunnassa,+niin+sekin+on+ihan+oikein+sen+uskojan+päässä,+jos+hän+näin+uskoo.
Sellaista+on+USKO,+eli+tällaisesta+ihmisen+itse+keksimästä+mielikuvitukseen+perustuvasta+asiasta,+joka+ei+ole+totta+millään+tasolla,+ei+voi+olla+väärää+uskoa.
Uskonto+ei+aiheuta+mitään+muuta+kuin+eripuraa,+koska+jos+pistää+100+uskovaa+kertomaan+uskostaan,+saa+100+erilaista+näkemystä+ja+jokaisen+mielestä+ne+99+muuta+uskovat+väärin.+Siksi+on+jehovat,+luterilaiset,+mormonit,+ortodoksit,+baptistit,+prosbyteerit,+adventistit+ja+tuhansia,+tuhansia+muita,+koska+jokaisen+niiden+mielestä+muut+uskovat+väärin,+eikä+uskonnoissa+asioista+keskustella,+vaan+revitään+olemassaoleva+rikki+ja+perustetaan+uusi+yhteisö,+joka+sitten+tulevaisuudessa+revitään+rikki+jonkin+toimesta,+joka+toimii+kuin+norsunluutornissa+kököttävä+narsistinen+kerettiläinen,+eli+te+muut+uskotte+väärin+ja+minä+täällä+uskon+oikein,+joten+revinpä+tämän+rikki+ja+perustan+taas+uuden+uskomuksen.
Sinäkin+yrität+repiä+rikki+muiden+uskomuksia,+että+he+alkaisivat+uskoa+kuten+sinä+uskot,+etkä+sinä+kunnioita+muiden+uskoa.+Jos+kunnioittaisit,+niin+sitten+antaisit+näiden+pöljien+täällä+uskoa+kuten+haluavat.
Minä+tarjoan+toista+vaihtoehtoa,+eli+kun+hetken+pohtii+vaikkapa+tuota+äsken+kertomaani,+niin+on+aika+selvää,+että+ei+ole+loogista,+että+kukaan+olisi+uskossaan+oikeassa,+jos+kerran+kukaan+ei+hyväksy+toisen+uskoa,+niin+loogisinta+on+että+kaikki+ovat+yhtä+väärässä,+joten+usko+yliluonnolliseen+on+täysin+turhaa.
Mutta+muuten+olen+sitä+mieltä,+että+minusta+teistä+jokaisen+usko+on+teidän+henkilökohtaisella+tasolla+aivan+yhtä+oikeaa+kuin+toisenkin,+eli+se+minua+ei+häiritse+ollenkaan.+Sinä+olet+aivan+yhtä+oikeassa+uskossasi+kuin+Timo+Flink+omassaan,+Kai_A+omassaan,+Alex-kasi+omassaan,+tai+se+yksi+minulle+aina+vastaava+hörhö+omassaan.+Kukaan+ei+voi+uskoa+väärin,+koska+sellaista+se+usko+nyt+vain+on.+Siksi+se+on+vaarallista+ja+etenkin+turhaa.
>>>+1.+Kor.+7:23++>>>
Heh.+Ja+sitten+sinä+samaan+aikaan+lainaat+tuota+beduiinien+satukirjaa,+jonka+mukaan+nainen+on+saastainen+kuukautisten+aikaan,+naisen+pitäisi+olla+hiljaa+seurakunnassa,+mies+on+perheen+pää+jne+jne+jne,+eli+olet+osa+tuota+sortokoneistoa,+joka+pitää+toista+ihmistä+eriarvoisena+kuin+toista.
Mutta+sitten+sinun+pitää+olla+osaasi+tyytyväinen,+kun+jumalasi+tai+jokin+muu+sormi+perseessä+taivaassaan+istuva+taikaukko+on+näin+päättänyt.
>>>+Niinhän+sinäkin+teet...siis+jankkaat+p*skaa...mutta+sinulla+ilmeisestikään+ei+ole+lainkaan+hauskaa...+>>>
Taikausko+on+tyhmyys+eivät+ole+minusta+hauskoja+asioita.
Mutta+minä+kirjoitankin+täällä+heille,+jotka+etsivät+itseään,+koettelevat+uskomusiaan,+alkavat+epäillä+jumaliaan,+uskoaan,+uskontoaan,+niin+minä+kirjoitan+heille,+jotka+lukevat,+etsivät,+ajattelevat,+niin+jospa+joku+heistä+saa+minulta+jotain,+aivan+kuten+minä+itse+sain+hyviä+kirjoituksia+lukemalla+sykäyksen+luopua+taikauskosta.
Eli+älä+ole+norsunluutornissa+koköttävä+narsisti+ja+luule,+että+minä+sinulle+kirjoitan.+En+todellakaan,+vaan+kaikille+muille,+koska+sinulle+ei+olisi+periaatteessa+edes+yhtä+järkevää+syytä+vastata,+mutta+minä+teen+sen+silti,+koska+joku+muu+kuin+sinä+voi+saada+siitä+vastauksesta+jotain+irti.
14.11.2016 08:06
>>>+No+tasoissa+ollaan,+sillä+et+sinäkään+ymmärrä,+mitä+usko+tarkoittaa...+:-)+>>>
Ai+niin.+Narsistinen+kerettiläinen,+joka+elelee+korkealla+uskon+norsunluutornissaan+on+päättänyt,+että+kuka+uskoo+oikein+ja+kuka+uskoo+väärin+ja+vain+hän+usko+oikein+ja+kaikki+muut+uskovat+väärin.
Jos+et+satu+huomaamaan,+niin+eihän+yksikään+uskova+hyväksy+toisensa+uskoa+ja+siksihän+te+paremmat+uskovaiset+täällä+kinaatte+uskostanne,+kun+jokainen+uskoo+toisen+mielestä+väärin.+Sellaista+se+usko+vain+on,+että+oma+usko+on+oikein+ja+muiden+on+väärin.
Evoluutio+taas+ei+ole+mielipideasia+ja+jos+puhuu+evoluutiosta,+eikä+ole+ottanut+selvää,+että+mitä+se+on,+niin+sitten+on+yksinkertaisesti+tyhmä.
Joten+oletko+sinä+tyhmä+vai+etkö+ole,+jos+sinä+puhut+paskaa+asiasta,+jota+omien+sanojesi+mukaan+et+ymmärrä,+vaikka+olisi+helppo+ymmärtää+lainaamalla+kirjastosta+kirjoja,+joissa+evoluutio+ja+mitä+se+on,+määritellään+niin+tarkasti,+että+et+voi+ymmärtää+sitä+väärin.
Mitä+tulee+uskoon,+niin+siksihän+kristinuskossakin+on+tuhansia+ja+taas+tuhansia+lahkoja,+koska+se+kristinusko+voi+olla+aivan+mitä+tahansa+kukakin+hörhö+on+mielessään+päättänyt+sen+olevan.
>>>+Ja+minulla+ainakin+on+hauskaa...+:-):-):-)+>>>
Epäilemättä,+mutta+pohjalla+olevasta+syystä+en+olisi+niin+kauhean+ylpeä.
>>>+No+kukas+sen+naisia+syyttävän,+alistavan+ja+halventavan+kulttuurin+on+muokannut...itsestäänkö+se+muka+on+syntynyt...?
Veikkaanpa,+että+vastaus+on+...+MIEHET...+:-)++>>>
Kirjastosta+löytyy+myös+niitä+pahoja+tietokirjoja,+joissa+hienosti+selitetään+kulttuurin+kehitys,+kulttuurievoluutio,+niin+taas+oppisit+hieman+lisää,+jos+malttaisit+sieltä+ainoan+ja+oikean+tosiuskon+norsunluutornistasi+mennä+hieman+sivistämään+itseäsi.
13.11.2016 14:45
>>>+Tarkoitukseni+oli+vain+osoittaa,+että+jos+lähdetään+yksinkertaisten+yleistämisten+tielle,+niin+minulla+on+vielä+paremmat+"todisteet"+yleistyksieni+tueksi+kuin+bushmannilla.+>>>
Ei+ole,+koska+perustelusi+ovat+surkeat,+sillä+yleistämisenkin+pitää+perustua+johonkin+todellisuudessa+olevaan+ja+sinun+"perustelusi"+eivät+perustu+mihinkään+muuhun+kuin+omituisiin+harhoihisi.
>>>+Bushman+itse+sanoo,+että+miehet+ovat+luoneet+uskonnot+ja+jumalat+omaksi+kuvakseen,+joten+koska+jumalia+ei+todellisuudessa+ole,+niin+jäljelle+jäävät+vain+miehet+ja+uskonnot...ne+ovat+todellisia...+>>>
Bushmanni+sitä+ja+bushmanni+tätä.+Todellisuudessa+mm.+uskontotutkijat+ovat+jo+pitkään+tiedostaneet+sen+asian,+että+uskonnot+ovat+miesten+keksimiä,+jumalat+puhuvat+aina+miehille,+jumalat+kuiskuttavat+salaisuuksiaan+miehille+jne+ja+he+osaavat+tehdä+siitä+oikeat+johtopäätökset.
Kuten+eräs+feministitutkija+kerran+sanoi,+että+jokainen+kristinuskoa+ja+sen+jumalaa+palvova+nainen+on+osa+kyseistä+sortokoneistoa,+niin+turha+valittaa+kohtaloaan,+jos+suostuu+tuon+taikauskoisen+pelin+jäseneksi+vapaaehtoisesti.
Aina+voi+valita+olla+olematta+osa+sitä+koneistoa+ja+kun+ihminen+kerrallaan+tekee+sen,+sen+muovaama+kulttuuri+tuhoutuu,+jumala+unohtuu+ja+pääsemme+askeleen+kohti+tasa-arvoisempaa+maailmaa.
Jokainen+uskonto+ja+jumala+on+kuollut,+kun+viimeinenkin+palvoja+on+sammuttanut+valot,+olipa+se+jumala+miten+palvottu+ja+pidetty+ollut+aikansa.
Uskonnot+ja+jumalat+ovat+samanlaisia+käsitteitä+kuin+kaikki+sopimamme+asiat,+eli+voimme+myös+sopia+että+niitä+ei+ole.
Ihminen+on+mukautuvainen+ja+se+mukautuu+elämään+myös+ilman+taikauskoa+ja+vieläpä+paremmin+kuin+hyvin.
Ihminen+voi+päästä+taikauskosta+ja+myyteistä+eroon+jopa+yhdessä+yössä,+kuten+kävi+Ranskassa+vuonna+1789,+kun+Ranskan+kansa+lakkasi+yhdessä+yössä+uskomasta+kuninkaansa+jumalallisesta+oikeutuksesta+olla+kuningas+ja+se+alkoi+uskoa+kansansuvereniteettiin.
Ihminen+on+kognitiivinen+eläin+ja+me+kykenemme+muuttamaan+ajatteluamme+tosiasioiden+edessä,+sekä+kuvittelemaan+tilannetta+jota+ei+ole+vielä+tapahtunut+ja+me+kykenemme+muuttamaan+käyttäytymistä+vallitsevien+olosuhteiden+mukaan.
Berliinissä+vuonna+1900+syntynyt+ihminen+eli+ensin+keisarikunnassa,+sitten+Weimarin+tasavallassa,+sitten+natsien+Kolmannessa+valtakunnassa,+sitten+huonolla+tuurilla+kommunistisessa+Itä-Saksassa+ja+viimein+demokraattisessa+Saksassa+ja+sellainen+ihminen+kykeni+mukautumaan+viiteen+täysin+erilaiseen+yhteiskuntaan+ja+ajattelumalliin,+ja+tämä+on+eläimen,+homo+sapiens,+menestyksen+salaisuus.
>>>+Ja+loogisesti+tämä+johtaa+silloin+siihen,+että+miehet+ovat+syyllisiä+kaikkeen+maailman+pahuuteen,+koska+ovat+keksineet+nuo+kaikkeen+maailman+pahuuteen+syylliset+pahat+uskonnot.+>>>
Perustelusi+on+hanurista,+koska+unohdat+kulttuurin+vaikutuksen,+kuten+jo+aiemmin+mainitsin.
13.11.2016 14:37
Sekavissa+ja+typerissä+sekä+mukahauskoissa+viittauksissa+evoluutioon+ei+vain+ole+päätä+eikä+häntää,+koska+et+ymmärrä+edes+mitä+evoluutio+tarkoittaa.
Mikään+mainitsemasi+asia,+huuruisa+visiosi,+ei+liity+biologiseen+evoluutioon+millään+tavalla.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Evoluutio
Mainitsemasi+asiat+liittyvät+siihen,+miten+kulttuurimme+on+muokannut+suhtautumistamme+eri+asioihin+ja+mm.+uskonto+on+yksi+kulttuuriin+vaikuttava+asia.
http://opinnot.internetix.fi/fi/materiaalit/ue/ue1/5_uskonto_yksilon_ja_yhteison_elamassa/13_usk_kulttuuri_taide?C:D=gjym.eyfs
Joten+syyttävän+sormesi+kohde+on+väärä,+eli+miehet+ja+oikea+kohde+on+miesten+ajatuksia+muokannut+kulttuuri,+johon+liittyy+vaikkapa+uskonto,+joiden+vaikutus+ajatteluumme,+sekä+miesten+että+naisten,+on+suuri+ja+n.+5000+vuoden+uskontojen+harrastamaa+aivopesua+ei+korjata+ihan+vuosikymmenessä,+eikä+vuosisadassakaan.
10.11.2016 16:59
Mitä+koetit+kertoa?+En+ymmärtänyt+mitään!+Miten+tuo+sekava+sepustus+liittyi+aikaisempaan+viestiini?
10.11.2016 11:01
En+kyllä+sinun+logiikastasi+ymmärrä+yhtään+mitään.+Tässä+on+vain+se+ongelma,+että+se+sinun+puhtoinen+hedelmäsi+on+saastainen+toisesta+taikauskosta+katsottuna.
Joten+loogisinta+on,+että+kaikki+taikauskot+ovat+yhtä+saastaisia+ja+yhtä+tyhjän+kanssa,+kuten+niiden+jumalatkin.
10.11.2016 11:00
83 / 416