Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bushmanni
profiilit
bushmanni
bushmanni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
489
Kommenttia
8309
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ai+pahus.+Syyllistyin+ajattelemaan+asiaa+vain+oman+aurinkokuntamme+viitekehyksessä.+Tässä+sitä+näkee+että+virheitä+tapahtuu,+jos+pitää+piirin+liian+pienenä+ja+keskittyy+vain+omaan+hiekkalaatikkoonsa.+
Maailmankaikkeuden+mittakaavassa+Aurinkokin+kiertää+radallaan,+on+myönnettävä.+Toisaalta+tämä+oma+kömmähdys+toimii+linjassa+sen+kanssa,+mihin+avauksen+viestissä+tähdätään.
13.10.2016 23:42
CyclOnen+kommenttiin+ripaus+huumoria+joukkoon:
<<<+9.+lotota+eika+veikata,+sillä+ne+ovat+uhkapeliä+>>>
Lotto+ja+veikkaus+voidaan+tulkita+myös+arpapeliksi+ja+jos+arpapeli+on+kielletty,+niin+sitten+ei+saisi+rukoillakaan,+koska+sekin+on+melkoista+arpapeliä.+Rukous+toteutuu+tai+sitten+ei.+Vähän+kuin+lottonumerot,+jotka+tulevat,+tai+sitten+ei.
13.10.2016 20:45
>>>+Eivätkö+olekin+hassuja,+nämä+ihmiset?++>>>
Vielä+hassummaksi+tämä+leikki+menee+sitten,+kun+mietitään+sitä,+että+arkeologia+menetelmineen+kelpaa+uskovaisille+vain+silloin,+kun+se+sattuu+tuottamaan+tietoa+joka+on+yhteneväinen+raamatun+tarinoiden+kanssa.
Mutta+arkeologia+ei+kelpaa+menetelmineen+silloin,+kun+se++tuottaa+tietoa,+että+raamatun+tarinat+eivät+ole+yhteneväisiä+tapahtuneen+historian+kanssa.
Onhan+tuo+jo+aika+pitkään+tiedetty,+että+kuninkaiden+ajan+jälkeen+on+jopa+tapahtunut+oikeasti+jotain+sellaista,+josta+raamattu+tarinoissaan+kertoo,+mutta+ennen+kuninkaiden+aikaa+VT+on+sepitettä,+ainakin+arkeologian+mukaan.
Kun+tällainen+uutinen+tuodaan+arkeologian+maailmasta,+uskovaiset+huutavat+hallelujaataan,+mutta+kun+se+samainen+arkeologia+kertoo,+että+Nooan+tarinan+vedenpaisumusta+ei+ole+koskaan+tapahtunut,+niin+sitten+arkeologia+onkin+vain+Paholaisen+metkuja,+johon+ei+voi+uskovainen+missään+tilanteessa+luottaa.
Toinen+asia+sitten+on+se,+että+VT+kuvaa+asioita+heprealaisten+näkökulmasta,+eli+vaikka+jokin+kuningas+tai+temppeli+on+saattanut+olla+olemassa+niin+oikeasti+kuin+raamatun+tarinoissakin,+niin+onko+se+tapahtumasarja+sitten+ollenkaan+raamatussa+kuvattu+rehellisesti,+niin+se+on+sitten+aivan+toinen+tarina.
Onhan+tuosta+Talvisodan+ihmeestäkin+alkanut+hieman+gloria+ropista,+kun+sitä+on+alettu+kuvata+juuri+siten+kuin+mitä+siellä+tapahtui,+eikä+sitä+myyttiä+niistä+tapahtumista,+joita+meille+syötettiin+voitetusta+sodasta+tai+suuresta+torjuntavoitosta.+OIkeasti+se+ei+ollut+mikään+voitto+tai+edes+torjuntavoitto,+vaan+meillä+kävi+vain+aivan+älyttömän+hyvä+tuuri,+kun+Stalin+ei+tiennyt+meidän+joukkojen+oikeaa+tilaa,+vaan+suostui+tulitaukoon,+eikä+jyrännyt+koko+maata+sileäksi,+joka+olisi+ollut+helppoa+kuin+heinänteko.
13.10.2016 16:05
Aloittamani+ketjun+aiheena+oli+että+mitä+hyvää+uskonnot+tai+jumalat+tai+yksittäinen+jumala+on+koskaan+saanut+aikaiseksi.
Minusta+kerettiläisen+viimeisin+vastaus+tuo+sen+vastauksen+teille+jokaiselle+esiin+paremmin+kuin+itse+sitä+osaisin+muotoilla.
Tähän+lienee+hyvä+lopettaa,+sillä+kerettiläinen+vastasi+asiaan+hyvin+tyhjentävästi+ja+ehkäpä+hänen+vastauksena+kertoo+jokaiselle+selväpäiselle+hyvin+karulla+tavalla+sen,+että+mitä+jumala+tai+uskonto+saa+aikaan,+joko+ihmisessä+tai+ympäristössä.
Onko+se+sitten+hyvää,+niin+kerettäisen+vastaus+kertonee+sen+omalla+kielellään.+Tuota+jumalat+ja+muut+mielikuvituskavereit+saavat+ihmisessä+aikaiseksi.+Hyvyys+tai+pahuus+on+sitten+katsojan+silmässä.
12.10.2016 13:05
>>>+Noin+akateemiseksi+ihmiseksi+sinulla+on+ihmeteltävän+huono+luetun+ymmärtämisen+taito...+Minulta+sitä+nyt+voi+odottaakin,+mutta+sinun+pitäisi+pystyä+parempaan...+>>>
Minä+koetan+aina+päästä+pintaa+syvemmälle,+joten+asioihin+pitää+ottaa+aina+monta+näkökulmaa+ja+se+voi+olla+toisista+hämmentävää.
>>>Enkös+minä+aivan+selvällä+suomen+kielellä+kertonut,+että+tämä+tyylini+on+tulosta+siitä,+kun+olen+kasvanut+ateistisessa+kodissa+ja+elänyt+suurimman+osan+elämästäni+täysin+uskontojen+ulkopuolella.++>>>
Tämän+unohdin.+Eli+usko+ei+saa+ihmisessä+mitään+aikaan.+Mutta+senhän+me+jo+totesimme.+Miten+ne+jumalasi+taikavoimat+eivät+nyt+kykene+muuttamaan+sinua?+Oletko+sinä+siis+uskovainen+ensinkään,+kun+ei+sitä+mistään+huomaa?
>>>+paitsi+tietenkin+tuon+"ei+helmiä+sioille"...joka+onkin+oikein+hyvä+opetus,+jonka+uskonkin+nyt+täysin+sisäistäneeni...+>>>
Hyvin+olet+uskon+perusteen+sisäistänyt!+Eli+pidät+itseäsi+parempana+ihmisenä+kuin+muita+ja+me+muut+olemme+niiitä+sikoja,+mutta+sehän+tuli+jo+selväksi+aiemmin.
Tämän+takia+en+pidä+uskonnoista,+kun+niiden+pointti+on+jakaa+ihmiset+täysin+järjettömällä+menetelmällä+vaikkapa+sikoihin+ja+ei-sikoihin.
>>>+Enkä+minä+ole+tuhlannut+elämääni+millekään+uskontojen+typeryyksille,+vaan+aivan+muista+syistä+asiat+eivät+ole+menneet+aivan+putkeen,+niin+kuin+sinulla+näyttää+menneen.+>>
Kuitenkin+sinä+olet+aikuinen,+joka+uskoo+satuihin,+niin+minusta+sinä+olet+tuhlannut+osan+elämästäsi,+miten+suuren+osan,+niin+sillä+ei+ole+merkitystä,+typeryyksille,+etenkään+kun+siitä+ei+ole+näyttänyt+olevan+sinulle+mitään+hyötyä.
>>>+Selviän+myös+hyvin+vähällä+ja+olen+siihen+jopa+tyytyväinen...en+esimerkiksi+mistään+hinnasta+vaihtaisi+osia+sinun+kanssasi...+>>>
Tunne+on+molemminpuolinen.
>>>Sen+sijaan,+jos+sinä+jostain+syystä+menettäisit+kaiken+tuon+saavuttamasi+tai+vaikka+osankin+siitä...sillä+usko+pois,+sekin+on+mahdollista...niin+mitenkähän+mahtaisi+käydä.+>>>
Minulla+ei+ole+taipumusta+murehtia+etukäteen+mitään,+vaan+toimin+tilanteen+mukaan.+
>>>+Siis+yritäpä+nyt+keskittyä,+ettei+enää+kolmanteen+kertaan+tarvitse+samaa+asiaa+vääntää+eli+>kysymys+EI+ole+TARPEESTA<+vaan+>YHTEISKUNNAN+RESURSSEISTA<...+>>>
Eli+vika+on+jossain+muualla+kuin+sinussa?+Loistava+tekosyy+jättää+asiat+sikseen.
MInä+olen+sitä+mieltä,+että+koputtavalle+avataan+ja+yrittävälle+annetaan.+Jos+ei+koputa,+ei+avata+ja+jos+ei+yritä,+ei+saa.
Tiedän+vallan+hyvin,+että+esimerkiksi+psykoterapiaan+pääsyn+ongelmat+etenkin+haja-asutusalueilla+ovat+todellisia+ja+johtuvat+esim.+siitä,+että+potilaan+pitää+itse+löytää+psykoterapeutti,+mutta+tämä+ei+ole+mikään+syy+olla+hakematta+apua.+Matka+terveyskeskukseen+ja+asioiden+avaaminen+sieltä+käsin+saa+pyörät+pyörimään+ja+sitä+apua+saa+ja+sitä+tulee,+mutta+se+vaatii+hieman+omaakin+viitseliäisyyttä.
>>>+Eli+minä+ymmärsin+kyllä+kertalukemalla+kirjoituksestasi,+että+sinä+et+ymmärrä+näistä+asioista+mitään,+joka+tässä+siis+vain+vahvistui+>>>
Sinun+ei+enää+tarvitse+korostaa+sitä,+kuinka+loistava+ja+hyvä+ihminen+sinä+olet+minuun+verrattuna.+Se+lienee+jo+kaikille+selvää.+
>>>+Tämä+on+kyllä+toiminut+aivan+mainiona+terapian+korvikkeena+paremman+puutteessa,+joten+suuret+kiitokset+siitä+Sinulle...ja+"näinsevaanmenee":lle...!+>>>
No+mutta+tämäpä+hyvä+uutinen!+Ajatella+että+ateistista+on+ollut+sinulle+iloa,+olisiko+jopa+enemmän+kuin+beduiinien+saduista+tai+lakanaan+pukeutuneesta+taikahemmosta?
>>>+No+hyvä,+että+on+ollut+hauskaa,+sillä+niin+minullakin+on+ollut...monet+naurut+olen+nauranut+näitä+kirjoitellessa...+>>>
Katsos+nyt+miten+ateisti+saa+ihmisen+hyvälle+tuulelle.+Noiden+uskovaisten+kanssa+vängätessä+näyttää+siltä,+että+sinua+vain+vi*uttaa+koko+ajan,+joten+uskonnottomuus+vs+uskonto+alkaa+olla+aika+pahasti+jo+uskonnottomuuden+voitoksi!
>>>+Ja+samalla+saanut+sanoa+suorat+sanat,+mitä+ajattelen+kaltaisistasi+typeryksistä...naamatusten+kun+sitä+ei+viitsi+kenellekään+mulkerolle+kertoa,+kun+siitä+syntyisi+aivan+helvetinmoinen+sota,+mutta+näin+netissä+se+onnistuu+siististi...ja+on+n+i+i+n+terapeuttista...+>>>
Näin+se+on,+että+anonyyminä+on+helppo+riehua+ja+keksiä+itsestään+ja+muista+ties+mitä!+Olet+sisäistänyt+netin+parhaimmat+puolet+hyvin!+
Tässä+lienee+suurin+eromme+kuitenkin.+Minä+ajattelen+kuitenkin+niin,+että+ihminen+on+typerys+sen+typeryyden+osalta,+johon+hän+uskoo+vastoin+tiedettyä,+vaikka+hän+voi+olla+ihan+hyvä+ihminen+muuten.
Sinulla+näyttää+olevan+hieman+erilainen+lokerointimenetelmä+ja+kumpi+lienee+parempi,+niin+sen+jätämme+taas+lukijoille.
12.10.2016 08:42
<<<Tuohan+muistuttaa+kovasti+sitä+keskustelua,+miten+Jeesus+oli+ihminen+ja+silti+Jumala.>>>
No+tuo+joutava+jaarittelu+tosi+ihmisestä+ja+tosi+jumalasta+tuli+tuosta+itsellenikin+mieleen+ja+toki+samanlainen+semanttinen+kikkailu+että+miten+sitten+se+Pyhä+Henki+saadaan+sopimaan+samaan+lauseeseen+isän+ja+poitsun+kanssa.
11.10.2016 23:29
>>+No+itse+olet+leveillyt+omasta+elintasostasi+ja+miten+hyvin+sinulla+on+kaikki+asiat+ilkkuen+samalla+niitä,+jotka+"eivät+ole+olleet+koulussa+hereillä"+>>
Jokainen+on+oman+elämänsä+jumala+ja+se+pitäisi+ymmärtää.+Kun+on+koulussa+hereillä,+niin+se+vain+mahdollistaa+tänä+päivänä+kaiken.+Jos+ei+ole,+päätyy+jonnekin+muualle.
Tietnenkin+minulla+on+kaikki+hyvin,+kun+olen+tehnyt+sen+eteen+töitä.+Jos+et+tee+töitä+oman+elämäsi+eteen,+ei+sinulla+mene+hyvin.+MIkä+tässä+yhtälössä+on+vaikea+ymmärtää?
Vai+odotatko+jotain+lakanaan+pukeutuvaa+taikaukkoa+tekemään+elämästäsi+paremman?
>>>+.ylimielinen+moukka...+>>
Heh.+Sinä+olet+hauska+tapaus.+Koko+ajan+paljastuu+uskovaisen+mielestä+lisää+ja+lisää.+Onneksi+uskovaisuus+tekee+ihmisestä+tuollaisen,+niin+enpä+ole+mitään+menettänyt,+vaan+päinvastoin.+Olisin+netissä+oman+elämäni+surkeutta+kitisevä+valittaja,+jos+olisin+elämäni+tuhlannut+uskontojen+typeryyksille.
>>>+Miksi+sinä+sitten+annat+jotain+näin+typeriä+"suosituksia",+jos+sinulla+kerran+on+käsitystä+siitä,+miten+asiat+ovat.+>>>
Ai+että+kun+selität,+että+ateisti+raiskasi+ja+ateisti+uhkaili+ja+lasta+ateisti+uhkaili+ja+nyt+oikein+pelottaa+lukea+netistäkin+juttuja+kun+tulee+kauhea+ateistimies+mieleen,+että+ei+olisi+terapialle+tarvetta?
Etköhän+ihan+itse+antanut+aika+hyvät+eväät+päätellä,+että+elämääsi+voisi+tuoda+terapia+enemmän+kuin+kiukutella+anonyyminä+jollain+palstalla.
>>>Tuo+kertookin+kaiken+oleellisen+sinusta,+tärkeilevä+paskiainen+>>>
Se+oli+sitä+huumoria,+heh+taas.+Olet+sinä+mainio+vekkuli.+Mutta+ilmiselvästi+tosiuskova,+parempi+uskova.+Uskontosi+tulevaisuus!
>>>+Koulussakin+"olet+pysynyt+hereillä",+kun+ei+ole+tarvinnut+valvoa+öitä+murehtien+alkoholi-,+väkivalta-,+köyhyys+ym.+ongelmien+vuoksi.+>>>
Aika+paljon+on+esimerkkejä+siitä,+että+ihminen+voittaa+vaikeudet+kun+yrittää.
Toki+on+sitten+niitä+ruikuttajia,+jotka+valittavat+ja+etsivät+muualta+syitä+omaan+menestymättömyyteen+ja+elämänsä+surkeuteen,+kun+pitäisi+vain+katsoa+peiliin.
>>>Vai+olisiko+sittenkin+niin,+että+sinua+on+Siunattu+uskovaisella+kodilla,+joka+on+suonut+sinulle+sellaiset+lähtökohdat,+joista+olet+pystynyt+ponnistamaan+nykyiseen+asemaasi...?+>>>
Oma+kova+työ+on+vastaus.
>>>.+nyyh...nyyh...surkimus...++>>>
Tuo+varmaan+kuvaa+sinun+elämänfilosofiaasi+paremmin+kuin+hyvin.
No+sellainen+jumala,+millainen+palvoja.
11.10.2016 20:04
>>>+Kysymykseni+on:+Mitä+tuosta+luvusta+saitte+irti+ja+onko+siinä+jotakin+sellaista+tuttua,+minkä+olette+nähneet+tällä+keskustelupalstalla.+>>
Tuohan+kuvaa+aivan+normaalia+ongelmaa,+kun+koetamme+päätellä+että+mitä+jokin+uskonnollinen+kirjoitus+tai+tarina+koettaa+meille+sanoa.
TosiUskovainen+haluaa+nähdä+sen+pyhänä+ilmoituksena,+joka+on+jollain+tasolla+ollut+totta,+eli+joko+se+on+kirjaimellista+totta+ja+kultamunia+muniva+hanhi+on+todella+olllut+olemassa+tai+sitten+hieman+laveammin,+että+ehkäpä+se+vain+kuvaa,+että+jokin+jumala+osaa+taikoa+kultaisia+munia,+eikä+niitä+nyt+minkään+hanhen+peräpäästä+tipahtele.
Tai+sitten+se+on+vain+opettavainen+tarina,+jolla+ei+ole+mitään+siteitä+todellisuuteen,+eli+jokainen+huomaa+aika+nopeasti+sen,+että+jos+sinulla+on+kultamunia+muniva+hanhi,+niin+sen+tappaminen+pikaisen+voiton+toivossa+on+äärettömän+tyhmä+teko.
Kultamunia+muniva+hanhi+on+viittaus+mihin+tahansa+todelliseen+asiaan,+joka+tuottaa+tasaisesti+jotain+sinulle,+mutta+sinä+haluat+yhden+pienen+hetken+nauttia+mahdollisesta+pikavoitosta,+mutta+samalla+menetät+tasaisen+tuoton+edun+ja+päätät+pistää+kultamunia+munivan+hanhen+päiviltä.
Sen+voi+lukea+kirjaimellisena+totena+(teologi),+tai+laveammin+(saarnamies)+jolloin+toki+ateisti+saa+mainion+tilaisuuden+pilkata+typerää+uskontoa+ja+sen+uskomuksia+ja+tarinoita,+joissa+ei+ole+päätä+eikä+häntää,+jos+niitä+koetetaan+tulkita+todella+tapahtuneiksi+kuvauksiksi,+silminnäkijäkertomuksiksi.
Ateistillakaan+ei+ole+nokan+koputtamista,+jos+kukaan+ei+väitä+tuollaista+minkään+herran,+rouvan,+narrin+tai+jumalan+sanaksi,+vaan+että+siinä+todellakin+hauskasti+kuvataan+ahneutta+ja+että+ei+ehkä+ole+viisasta+tappaa+kultamunia+munivaa+hanhea+pikaisten+lisämunien+toivossa,+kuvasipa+se+hanhi+sitten+mitä+tahansa.
Eli+rautakangesta+vääntäen:+jos+sinulla+on+hanhi,+joka+munii+joka+päivä+sinulle+kultaisen+munan+ja+tiedät,+että+sen+sisällä+on+jo+kymmenen+munaa+odottamassa,+niin+päätät+ahneuksissasi+tappaa+hanhen,+jotta+saisit+heti+itsellesi+kymmenen+munaa,+mutta+unohdat,+että+jos+annat+hanhen+munia+rauhassa,+sinulla+olisi+365+päivän+päästä+365+kultaista+munaa+odottamassa+että+mitä+käyttöä+niille+keksisit+ja+joka+päivä+tulisi+yksi+lisää.
Sen+rinnalla+kymmenen+kultamunaa+heti+mulle+tänne+nyt,+alkaa+tuntua+todella+typerältä,+eli+ahneudella+on+aina+hintansa.
Joten+oikea+vastaus+on:
>>>+On+parempi+valistaa+ihmisiä+ahneuden+vaaroista+kuin+levittää+uskoa+kultaisiin+muniin.+>>>
Tämä+oli+muuten+mainio:
>>>+Nyt+onkin+syytä+kysyä,+miten+muna+voi+olla+kultainen+lakkaamatta+silti+olemasta+muna.+Useat+opilliset+koulukunnat+ovat+yrittäneet+selittää+tätä+kukin+omalla+tavallaan.+Varsinaisesti+tässä+kuitenkin+vaaditaan+uskoa+salaisuuteen,+joka+käy+ylitse+ihmisten+ymmärryksen.+>>>
Ymmärrän+hyvin,+että+tällaisesta+on+katolisessa+kirkossa+vedetty+kultamuna+nenään+ja+varmasti+vedettäisiin+myös+adventtikirkossa,+vieläpä+hieman+syvemmälle!
11.10.2016 19:53
>>>>+Sinulla+on+sellaisen+ylemmyydentuntoisen+Kirjaviisaan+näkemykset,+jolla+ei+ole+mitään+todellista+henkilökohtaista+kokemusta+tämän+maailman+raadollisuudesta++>>>
Mistäs+sinä+sen+tiedät?+Profeetta+kaiken+lisäksi?+Vai+kuiskutteleeko+jokin+jumala+sinulle+meistä+salaisuuksia?
>>>+ja+kuvittelet+olevasi+sitten+paraskin+asiantuntija+tässäkin+suhteessa+>>>
En+kuvittele.+MInä+nyt+en+vain+ota+nettihullujen+kirjoituksia+yleensä+todesta.
>>>+ja+tällainen+omahyväinen+näkemys+omasta+erinomaisuudesta+paistaa+kyllä+sinunkin+kirjoituksistasi+>>>
Toki+sinulla+on+oikeus+harhoihisi.
>>>+Sinullakin+näyttää+siis+kuitenkin+olevan+selvänäkijän+lahjoja,+joista+jatkuvasti+muita+syyttelet,+kun+pystyt+kuitenkin+tuollaisellakin+varmuudella+teilaamaan+juttuni+keksityiksi...+>>>
Vielä+kerran:+on+täysin+yhdentekevää+että+onko+horinasi+totta+vai+ei,+koska+palsta+ei+käsittele+kenenkään+mielenterveysongelmia+yms,+paitsi+Jari+Laurilan+ja+nyt+myös+ilmeisesti+sinunkin,+eli+anonyymien++paljastukset,+olivatpa+ne+kuinka+hienoja+tahansa,+eivät+saa+minulta+sympatiapisteitä,+eikä+minua+kiinnosta,+että+ovatko+tuhansien+ja+taas+tuhansien+näillä+palstoilla+ilman+hoitoa+olevien+mielenterveyspotilaiden+jutut+totta+tahi+ei.+Ei+vain+kiinnosta.
Toki+sinä+saat+leveillä+täällä+kokemuksillasi+(oikeilla+tai+keksityillä)+niin+paljon+kuin+haluat,+mutta+minusta+jokin+toinen+palsta+olisi+sopivampi.
>>>+Ja+nuo+höpinät+terapioistakin+osoittavat+sen,+ettei+sinulla+ole+siitäkään+mitään+todellista+käsitystä,+sillä+mitkään+tämän+maailman+resurssit+eivät+riitä+hoitamaan+kaikkia+niitä+ihmisiä,+jotka+tarvitsisivat+terapiaa...on+meinaan+aikamoisen+kallista+puuhaa+tuokin,+ellet+sita+vielä+satu+tietämään...+>>>
Mistäs+sinä+voit+tietää,+että+onko+minulla+käsitystä+vai+eikö+ole?
>>>+Mutta+jatka+sinä+vain+tuota+maailman+tarkkailemista+omasta+norsunluutornistasi+tieteen+kuvalehdet+seuranasi+pohtien+uusia+hyviä+sijoituskohteita+>>
Toki+jatkan+ja+pistän+ovimiehellä+tietosi,+että+antaa+keppiä+jos+tulet+norsunluutornini+lähellekään.+Voit+valita+että+kultaista+vai+hopeista+keppiä,+vai+helmiäiskoristeista,+sioille+kelpaavaa+mallia.
Monesti+olen+ajatellut,+että+jos+tuolla+jossain+on+jokin+jumala,+niin+minua+se+on+tuntunut+siunaavan+karttuisalla+kädellä,+vaikka+en+yhteenkään+uskokaan.+Ehkäpä+olemalla+uskomatta+yhdenkään+jumalan+epäuskottavia+"todisteita"+saa+sitten+siunauksia+joltain+oikealta+;)
>>>+Hyvää+päivänjatkoa..++>>
Samoin!+Hymyä+huuleen!
11.10.2016 17:49
>>>Andrews+yliopiston+professori+Roger+Dudleyn+vuonna+1999+julkaistu+tutkimus,+jossa+seurattiin+1500+adventistinuoren+elämää+kymmenen+vuoden+ajan+selvitti+sitä,+miksi+nuoret+jättävät+adventtikirkon.+Suurimpana+syynä+kirkon+jättämiseen+eivät+olleet+adventtikirkon+opetukset+eikä+kirkon+toiminta.+Suurin+syy+adventtikirkosta+eroamiseen+oli,+että+kirkko+opettaa+yhtä+mutta+jäsenet+toimivat+toisin.+Toisin+sanoen+syynä+oli+tekopyhyys.+>>>
Tämä+vuonna+1999+ja+sitten+adventtikirkon+nerokas+johto+jonkin+jumalan+ohjaamana+ja+neuvomana+päätti,+että+eipä+tehdä+tälle+asialle+mitään,+vaan+keksitäänpä+sellainen+juttu+vahvistamaan+nuorten+uskoa,+että+otetaan+oppimme+keskiöön+nuoren+maan+kreationismi,+koska+sehän+on+niin+typerää+että+ei+paremmasta+väliä,+joten+joka+sen+uskoo,+on+sitten+tosiuskova,+joten+kohta+kirkkomme+pullistelevat+nuoria,+jotka+ovat+kaupan+päälle+tosiuskovia!
Jokin+jumala+vihjasi+adventtikrkon+siunatulle+johdolle,+että+nuoret+saa+pysymään+lahkossamme+siten,+että+alamme+opettaa+heille+lahkossamme+täysin+päinvastaista+jota+heille+opetetaan+lahkomme+koulussa.
Näin+nuorten+usko+vahvistuu+ja+kaikki+ongelmamme+poistuvat,+totesivat+adventtikirkon+viisaat+miehet+ja+taputtelivat+tyytyväisinä+toinen+toisiaan+olalle.
11.10.2016 08:36
>>>+Eli+voi+olla+hyvä+uskovainen+vaikka+ei+tiedä+maapallon+ikää.++>>>
Tämä+on+vähän+huonosti+muotoiltu.
Siinä+pitäisi+lukea+varmaan,+että+voi+olla+hyvä+uskovainen,+jos+ei+halua+ottaa+selvää+planeettamme+iästä+ja+sen+tiedetystä+syntyhistoriasta.
Muuten+minusta+ei+oikein+enää+voi+olla+hyvä+uskovainen+vuonna+2016.
Mutta+jos+on+autuaan+tietämätön+määrätyistä+asioista,+niin+kyllä+se+sitten+luonnistuu.
Tai+voi+olla+hyvä+uskovainen+jos+kiistää+tiedetyn+tiedon+planeetamme+iästä+sekä+syntyhistoriasta.
Parempi+ehkä+niin,+että+ei+tiedä,+niin+ei+tarvitse+elää+valheessa,+koska+asiaahan+ei+ole+olemassa,+jos+siitä+ei+tiedä+mitään.
Lapsihan+keksii+määrätyssä+kehitysvaiheessa+selitykseksi+aina,+että+ei+tiennyt,+vaikka+toki+tiesi,+mutta+koettaa+kiemurrella+tilanteesta+pois+tietämättömyyden+varjolla.+En+tiennyt,+että+ikkunaan+ei+saa+heittää+kiveä.+En+tiennyt,+että+kaveria+ei+saa+motata+nenään+jne.+Kun+ei+muka+tiedä,+saa+elää+huoletonna,+kunnes+tietää,+mutta+tietenkään+korttia+ei+voi+käyttää+kuin+yhden+kerran+per+sama+teko.
Joten+niin+pitkään+kuin+onnistuu+elämään+ilman+tietoa+planeettamme+iästä+sekä+syntyhistoriasta,+voi+pitää+haaveen+taikovista+jumalista+elossa.
11.10.2016 08:29
>>>+Tule+sinä+sieltä+akateemisesta+norsunluutornistasi+alas+ja+ota+nuo+ruusunpunaiset+evoluutiolasit+päästäsi,+niin+alat+nähdä,+mitä+täällä+maailmassa+todella+tapahtuu+>>>
Ehkäpä+minulla+voi+olla+jopa+aavistuksen+realistisempi+näkemys+maailman+menosta+kuin+sinulla.+Lukijat+päättänevät+argumentiemme+pohjalta.
>>>>.suorastaan+puistattaa,+kun+näen+sellaisia...+>>>
Kun+näet+sellaista,+niin+soita+ihmeessä+poliisit+paikalle.+Niin+minä+tekisin+nähdessäni+tuollaista,+enkä+vain+päivittelisi+sitä+netissä.
>>>+Nauti+oikein+KUNNOLLA+vaan,+sillä+vahingonilo+on+varmaankin+ainoa+ilonlaji,+josta+noin+empatiakyvytön+ihminen+pystyy+vilpittömästi+nauttimaan..!+>>>
Kyvyllä+tai+puutteella+empatiaan+ei+ole+mitään+tekemistä+asian+kanssa.
Netti+on+täynnä+paskaa,+joka+paljastuu+sinun+viesteistäsi+ja+minulla+ei+ole+taipumusta+uskoa+ihan+jokaista+viestiä,+joka+vastaan+tulee.+Ihmiset+keksivät+ihan+mitä+tahansa+paskaa+elämästään,+kun+he+riehuvat+anonyyminä+netissä,+niin+minulla+ei+ole+mitään+tarvetta+uskoa+purkauksiasi,+eikä+niiden+paikka+edes+ole+täällä,+vaan+jos+jutuissasi+on+totuutta+edes+hivenen,+sinä+tarvitsisit+oikeaa+apua,+et+mitään+netissä+riehumista+ja+"avautumista".
>>>Älä+nyt+puhu+paskaa!+Trump+on+pelkkä+poliittinen+taktikko,+>minkä+aivan+hyvin+itsekin+tiedät<,+sillä+USA:ssa+tuskin+pääsee+edes+ehdokkaaksi,+ellei+ole+olevinaan+jonkin+sortin+uskovainen...pidätkö+itseäsi+kovinkin+rehellisenä+ihmisenä...+>>>
Napataanpa+tuo+kohta+tuosta+toisesta+purkauksestasi.
Tässäpä+se+taas+nähdään,+että+uskovainen+on+uskovaiselle+susi.+Trump+on+kertonut+uskovansa+johonkin+jumalaan+ja+olevansa+uskovainen.+Toki+me+tiedämme,+että+se+jumala+on+sama+kuin+sinulla.+Sinä+kerrot+samoin.+Meillä+on+teidän+molempien+oma+todistus+aiheesta.+MIkä+sinä+olet+arvioimaan+Trumpin+omaa+ilmoitusta+asiasta+ja+jos+olet,+niin+sitten+aivan+samalla+logiikalla+kuka+tahansa+meistä+voi+nollata+sinun+jumalasi+ja+uskosi.
Katsos+kun+tätähän+se+usko+on.+Sanotaan+jotain+ja+sitten+se+pitää+uskoa+ja+sana+sanaa+vastaan,+niin+minusta+sinun+ja+Trumpin+ilmoitukset+ovat+tismalleen+yhtä+rehellisiä+ja+saman+arvoisia.
Etenkin+kun+teidän+juttunne+ovat+aika+lailla+yhteneväisiä+ja+samalla+tyylillä+ulosannettuja,+niin+minusta+on+täysin+mahdollista+että+te+molemmat+uskotte+samaan+jumalaan+ja+aika+lailla+samalla+tavoin.
>>>+No+minä+en+tiedä,+mikä+on+virallisesti+ateisti,+mutta+jos+on+ihminen,+joka+ei+usko+Jumalaan+ja+vihaa+uskontoja+ja+uskovaisia,+niin+eikö+sellainen+ole+ateisti?++>>
Aika+loogista.+Minä+en+usko+jumalaan,+siinä+olet+oikeassa,+joten+miksi+minä+vihaisin+jotain+sellaista,+jonka+minä+en+usko+olevan+olemassa?
En+minä+vihaa+jumalia,+enkä+uskovaisia,+vaan+lähinnä+säälin.+Minusta+olisi+kivaa,+että+jumalat+olisivat+olemassa,+niin+minua+säälittää+niihin+uskovien+puolesta,+kun+ne+eivät+ole+totta.+Uskovaisetkin+säälittävät,+kun+mikään+ei+ole+säälittävämpää+kuin+aikuinen+ihminen,+joka+uskoo+satuja.
Säälihän+on+muuten+myötätuntoa.
11.10.2016 08:16
>>>+On+se+kumma,+että+sinä+jaksat+jauhaa+enemmän+noista+"minun+salaliittoteorioistani"+kuin+minä+itse...++>>>
Välillä+aina+muistutan+että+mistä+kohdallasi+on+kysymys+ja+sieltähän+ne+taas+putkahtivat+esiin.
>>>+Jos+katsoit+viimeisimmän+Docventuresin,+>>>
Katsoin.+Oikein+herkullinen+dokkari,+eikä+siinä+ollut+minulle+mitään+uutta.+Ainakin+se+vahvisti+kästyksiäni+siitä,+että+jonkin+salaisen+yläluokan,+paremman+väen+salaliitot+eivät+ole+tervejärkisen+ihmisen+touhuja.
Otetaanpa+tupakka+esimerkiksi.+Ei+tarvitse+olla+Einstein+että+ymmärtää+tupakan+vaarat,+eli+pienet+tiedot+biologiasta+ja+kemiasta+kyllä+riittää,+joten+mihin+tai+keneen+nämä+tupakkateollisuuden+huuhaaviestit+oli+tarkoitettu?
Tietenkin+sille+tupakoitsijalle,+joka+haluaa+USKOA+sellaista+viestiä,+jonka+hän+haluaa+kuulla+edes+jostain.+Hän+tupakoi,+joten+hän+haluaa+uskoa+sellaisen+viestin,+tulipa+se+keneltä+tahansa,+että+tupakointi+ei+ole+niin+vaarallista+kuin+edes+pienellä+kemian+ja+biologian+tiedolla+se+olisi+pääteltävissä.
Samoin+toimii+sinun+uskosi+jumaliin+tai+jumalaan.+Sinä+haluat+uskoa+että+jokin+jumala+olisi+totta+ja+että+sinun+kauhean+elämäsi+todelliset+syylliset+saisivat+rangaistuksen+edes+kuolemansa+jälkeen+ja+sinä+pääsisit+naureskelemaan+heille,+että+mitäs+mitä+sanoin,+niin+siksi+sinä+uskot+jumalaan,+kuten+tupakoitsija+uskoo+tupakkateollisuuden+typeriä+selityksiä+tupakan+vaarattomuudesta.
Ei+sillä+ole+merkitystä,+että+jumalien+todennäköisyys+on+äärettömän+pieni,+kuten+ei+silläkään+ole+merkitystä+tupakoitsijalle,+että+tupakkateollisuus+olisi+kiinnostunut+oikeasti+kertomaan+tupakan+terveysvaikutuksista.+Osa+ihmisistä+haluaa+uskoa+sellaisen+viestin,+jonka+he+ovat+mielessään+päättäneet+haluta+kuulla.+Ja+esim.+tupakkateollisuus+tietää+tämän+ja+he+kertovat+sellaista+viestiä,+jonka+he+tietävät+uppoavan+tupakoitsijaan.
Hyvin+monelta+puuttuu+kriittisen+ajattelun+taito,+sekä+kyky+ymmärtää+tieteellisiä+tutkimuksia,+eli+he+valikoivat+sellaista+viestiä,+jota+he+haluavat+kuulla,+olipa+asiat+oikeasti+mitä+tahansa.
Docventures+paljasti+vain+sen,+että+esim.+teollisuus+käyttää+tätä+ihmisten+ominaisuutta+hyväkseen,+eli+kun+henkilö+ostaa+auton,+joka+kuluttaa+fossiilisia+polttoaineita+enemmän+kuin+on+suotavaa,+hän+ei+halua+kuulla,+että+hän+edesauttaa+planeettamme+tuhoa,+vaan+hän+haluaa+kuulla,+että+ilmastonmuutosta+ei+ole,+jotta+hän+voi+rauhassa,+ilman+omantunnontuskia+huristella+bensahirmullaan.+Hän+uskoo+sellaista+viestiä,+joka+tuo+hänen+mielelleen+rauhan.+Pääosassa+on+usko.
>>>+Jotkut+harvat+superahneet+voivat+siis+rauhassa+töpeksiä+ja+rikastua+ja+tyhmä+kansa+maksaa+laskun.+>>>>
Tyhmä+kansa+mahdollistaa+toki+tämän,+kun+he+haluavat+uskoa+vastoin+tiedettyä+sen+viestin,+joka+heitä+miellyttää.+Pääosassa+on+usko.+Ei+pitäisi+uskoa.+Siksi+usko+on+vaarallista,+koska+ihminen+haluaa+aina+uskoa+sen+viestin,+joka+sopii+hänen+tilanteeseensa,+eikä+sitä,+mikä+olisi+järkevää+ja+tiedettyä.
>>>+Eli+sinä+se+vaan+edelleen+jaksat+uskoa+pyyteettömiin+suuryrityksiin+ja+vilpittömin+pankkiireihin+ja+minä+olen+siis+"salaliittohörhö",+kun+minulla+ei+riitä+usko+siihen,+että+"vilpittömät+kaikkien+parasta+ajavat+tarkoitusperäthän+heillä+on".+>>>
Minä+en+usko+pyyteettömiin+suuryrityksiin,+vaan+toki+tiedän,+että+yrityksen+on+tarkoitus+tuottaa+voittoa+omistajilleen.+Siksi+kai+minäkin+sijoitan+yrityksiin,+joiden+katson+tuottavan+jotain+minulle.+Ei+tulisi+mielenkään+sijoittaa+rahojani+yritykseen,+jonka+tiedän+koettavan+tehdä+jotain+muuta+kuin+voittoa.
En+minä+nyt+niin+tyhmä+ole.+Mutta+toki+minä+valitsen+sijoituskohteeni+niin,+että+niiden+voitonmaksimointiyritykset+sopivat+yksiin+oman+maailmankatsomukseni+kanssa+ja+sen+kanssa,+että+haluan+planeettani+olevan+hieman+paremmassa+kunnossa+kuolemani+hetkellä,+kuin+se+oli+syntymäni+hetkellä.
Ehkäpä+minunkin+pitäisi+uskoa+kakkaa+taputtelevien+beduiinien+satuja+tuhansien+vuosien+takaa,+että+ymmärtäisin+paremmin+sinua+ja+huuhaavisioitasi.
Minulle+mikään+maailmassa+ei+kerro+siitä,+että+taustalla+jokin+korkeasti+älykkäiden+ihmisten+porukka+vetelisi+naruista+sinne+tänne,+vaan+minulle+maailman+tapahtumat+kertovat+siitä,+että+parannettavaa+on+aika+paljon.+Mutta+monessa+suhteessa+asiat+ovat+paremmin+kuin+millään+aikaisemmalla+aikakaudella.+Jos+katsoit+eilisen+dokumentin+Kekkosen+viimeisestä+hetkistä,+niin+eipä+enää+Suomessa+onnistuisi+tuollainen,+eli+parempaan+suuntaan+olemme+menneet.
>>>+Bilderberg-kokouksiinsa+>>>
En+ymmärrä,+että+miksi+nämä+ihmiset+eivät+saisi+kokoontua+keskustelemaan+asioista?+Sehän+koko+sen+kokouksen+pointti+on.+Keskustelu,+dialogi.
Wikileaksista+löytyy+Bilderberg-kokousten+asiakirjat+50-luvulta+70-luvulle,+kun+maailmassa+elettiin+ihmeellisiä+aikoja,+eikä+näistä+kokouksista+löytynyt+mitään+lööppeihin,+kun+ne+tulivat+julkisuuteen.+Siellä+käytiin+tavallisia+keskusteluja+maailman+asioista+ja+tapahtumista,+ei+mitään+muuta.
Jatkuu......
11.10.2016 08:01
>>>+No+siinä+taas+yksi+"evoluution+huipputuote"+äänessä,+joka+kuvittelee+olevansa+siinä+asemassa,+että+voi+ylhäältäpäin+neuvoa,+mikä+sopii+kenelle+ja+mikä+ei+ja+selittelee+vielä+ihan+vakavissaan,+että+on+olemassa+jokin+"miellyttävä+loukkaava+tyyli",+jonka+taitaja+tietenkin+itse+on..+>>>
Et+ole+kuullut+ironista,+parodiasta?+Sarkasmista?+Toki+ymmärrän,+että+jos+ei+omaa+huumorintajua,+niin+sitten+viestin+kokee+loukkaavana.+Huumori+on+vaikea+laji,+sen+myönnän,+etenkin+tiukkapipojen+kanssa.
MInä+en+ole+omasta+mielestäni+minkään+tyylin+taitaja.
>>>+Luuletko+sinä+todellakin,+että+minua+vähääkään+kiinnostaa+se,+miten+"miellyttävän"+kuvan+sinä+tai+kaverisi+minusta+saatte+>>>
No+jos+minulta+kysytään,+niin+toki+toivon,+että+mitä+vastenmielisemmän+kuvan+annat+itsestäsi,+niin+sen+parempi+uskontosi+ja+jumalasi+tulevaisuuden+kannalta.
Minua+ei+haittaa+yhtään+sinun+sekavat+viestisi,+salaliittoteoriasi+ja+muu+hörhöily,+vaan+sehän+vain+kertoo+selväpäiselle+siitä,+että+mitä+jokin+jumala+saa+ihmisessä+aikaan.
Eli+usvaa+putkeen+vain+ja+keksi+lisää+hörhöraiskausjuttuja+vaan,+kaasu+pohjaan!
>>>+Ja+lisäksi+sanotaanhan+siellä+Raamatussakin,+että+"ei+helmiä+sioille"+ja+tästä+opetuksesta+täytyy+kyllä+tiukasti+pitää+kiinni...+>>>
Joten+kumpikos+meistä+tuon+lainauksen+perusteella+pitää+itseään+hieman+muita+parempana?
>>>+Pahoittelen,+etten+käyttäydy+toivomallasi+tavalla,+mutta+en+minä+teeskentele+mitään,+vaan+olen+juuri+näin+raadollinen+kuin+olen,+sillä+onhan+siellä+seurakuntaruumiissa+jonkun+toimitettava+peräsuolen+virkaakin+>>>
Ja+Jari+Laurilan+peräsuolityyliin+pääsit+jo!+Aina+vain+paranee.+Minua+hykerryttää+että+mihin+tämä+vielä+johtaakaan!
>>>+Ja+täytyy+myös+ottaa+huomioon+lieventävänä+asianhaarana,+että+olen+saanut+parikymmentä+vuotta+elämästäni+nauttia+ateisti-isäni+kasvatuksesta+ja+tällaista+tulosta+siitä+sitten+on+syntynyt,+eikä+se+kaikki+opittu+tietenkään+hetkessä+haihdu+ilmaan,+joten+ei+luulisi+sinullakaan+tai+muilla+ateistimiehillä+olevan+valittamisen+aihetta+>>>
No+aika+monta+kovaa+ateistikokemusta+sinulla+on,+kun+ateistin+raiskauksesta+olet+saanut+alkusi+ja+sitten+vielä+isäksikin+sait+ateistin,+vai+onko+tämä+raiskaaja+sekä+raiskaaja+että+isä?
Ja+kun+miettii+sitä,+että+et+taida+olla+ihan+eilisen+teeren+lapsi,+niin+ottaen+huomioon+miten+turkasen+vähän+lapsuutesi+aikaan+oli+ateisteja+Suomessa,+niin+melkoinen+lottovoittajan+tuuri+on+sinulla+käynyt+asian+suhteen.
>>>+Mutta+jostain+kumman+syystä+teiltä+tosikko...tarkoitin+siis+ateistimiehiltä+puuttuu+täysin+huumorintaju,+mitä+tulee+teihin+itseenne+>>>
Minusta+on+ainakin+hauskaa+lukea+kirjoituksia,+joissa+älykkäästi+löydetään+argumentointivirheitäni+ja+silloin+niitä+saa+myös+pilkata+ja+mitä+tyylikkäämmin+sen+tekee,+niin+kyllä+minullakin+on+ollut+hauskaa.
10.10.2016 17:01
JOs+kerettiläinen+ei+vedä+heti+hernettä+nenään,+niin+voisin+antaa+sellaisen+pienen+neuvon,+että+rivitä+ja+jaa+tekstiäsi+hieman+avarammin+(käytä+rivinvälejä+yms),+niin+tuosta+sinun+sekavasta+sepustuksestasi+voisi+saada+edes+jotain+tolkkua.
>>>>+Tämähän+on+bushmannin+itsensä+valitsema+linja+eli+>>+KAIKKI+uskovaiset+ovat+samanlaisia,+kaikki+pahuus+maailmassa+on+uskontojen+ja+typerien+uskovaisten+syytä+blå+blå+blå+jne.+>>>
Tämän+sinä+olet+keksinyt+ihan+itse.
Jokainen+ihminen+on+typerä,+joka+uskoo+johonkin+joka+on+tiedetyn+tiedon+vastaista.+Hän+voi+tehdä+sen+tietenkin+niin,+että+hän+ei+itse+ymmärrä+sitä+tai+sitten+hän+tiedostaa+asian+ongelman,+mutta+uskoo+kuitenkin,+koska+ryhmäpaine+yms.+Sen+ei+tarvitse+olla+uskovainen,+joka+uskoo+typeryyteen+vaan+se+voi+olla+myös+uskonnoton,+joka+uskoo+typeryyksiin.
Etkö+jo+tuota+ymmärrä?+Olen+monesti+kirjoittanut,+että+kyllä+voi+olla+kristitty,+joka+ei+omaa+naurettavaa+ja+typerää+uskoa,+mutta+heitä+nyt+sattuu+näissä+amerikan+kulteissa+olemaan+aika+pieni+vähemmistö.
Mitä+tulee+uskontojen+aiheuttamaan+pahuuteen+maailmassa,+niin+siitäkin+kirjoitan+yleisellä+tasolla+ja+toki+siitä+on+sitten+aika+paljon+näyttöä+olemassa,+että+tällaisen+yleistyksen+voi+tehdä.
>>>+mutta+sen+sijaan+miesten+väkivallasta+on+>>>
Tietenkin+miesten+väkivallasta+on+paljon+näyttöä,+eläimiähän+me+olemme+ja+sopivilla+ärsykkeillä,+kuten+uskonto,+se+saadaan+esiin+kenestä+vain.
Mutta+jälleen+kerran+voisin+sanoa,+että+koetapa+saada+nuori+mies+aseisiin+ei+kenenkään+nimissä?
Mene+tuonne+ja+tapa+nuo+ei+kenenkään+nimissä,+niin+miten+käy?+Sillä+sitähän+on+uskonnottomuus.
Et+sinä+saa+ketään+aseisiin+toisia+tappamaan+ei+kenenkään+nimissä,+mutta+uskonnon+argumenttipankki+tarjoaa+kivasti+kimmokkeita+väkivaltaan.
>>>+ja+minulla+on+jopa+henkilökohtaista+kokemusta+ateistimiesten+väkivallasta,+joten+mitenkäs+se+nyt+voi+olla+mahdollista,+kun+kerran+siinä+ateismissa+on+ratkaisu+tämän+maailman+väkivaltaongelmaankin..??
Tyttärenikin+kävi+hetken+aikaa+osallistumassa+tämän+palstan+keskusteluihin,+mutta+hänen+oli+poistuttava,+koska+bushmannin+kirjoitukset+saivat+hänet+voimaan+niin+pahoin,+koska+ne+muistuttivat+aivan+hänen+entisen+väkivaltaisen+avopuolisonsa+puheita...miehen,+joka+on+kiihkeä+ateisti+ja+jota+tyttäreni+joutui+lopulta+henkensä+uhalla+pakenemaan+turvakotiin+>>>
Nämä+on+vähän+säälittäviä+juttuja+kertoa,+että+ei+millään+pahalla.+Näitä+keksii+kuka+tahansa,+näin+hienosti+anonyyminä.+Toki+minä+ymmärrän,+että+kun+ei+muuta+jää+jäljelle+omaan+argumenttipankkiin,+niin+sitten+aletaan+suoltaa+tuollaista+ja+uskokoo+ken+tahtoo,+minuun+ei+uppoa.+Mutta+toki+joku+uskovainen+ottaa+nuo+jutut+tosissaan+ja+uppoaa+kuin+kusi+lumeen.
>>>+Ja+minä+olen+saanut+alkuni+ateistimiehen+raiskauksen+tuloksena+ja+joutunut+vieläpä+elämään+parikymmentä+vuotta+elämästäni+sen+henkisen+väkivallan+ilmapiirissä+>>
No+suositan+jotain+psykoterapiaa,+jos+nuo+jutut+ovat+totta+edes+puoliksi.+Toki+sinä+itse+olet+voinut+alkaa+jo+uskomaan+juttuihisi,+koska+olet+kuitenkin+muuttunut+yhä+sekavammmaksi+ja+sekavammaksi+juttujesi+kanssa.+Nämä+hörhösalaliitot+yms,+joita+sieltä+pilkistää+koko+ajan.+
Voisin+jopa+uskoa+nuo+juttusi,+jos+olisit+muuten+selväpäinen,+mutta+ottaen+huomioon+hörhöilysi,+niin+en+usko+noita+satuja+ollenkaan,+en+sekuntiakaan,+vaan+keksit+niitä+vain+hädän+hetkellä,+kun+koetat+saada+myötätuntoa+koko+ajan+sekavammaksi+käymiin+viesteihisi.
Aika+hauskaa,+että+yksi+toinenkin+hörhö+väittää+ihan+samaa+aina+välillä.+Ateisti-isä+hakkasi+ja+pieksi+ja+uhkasi+katkoa+sormet+jos+edes+ajatuksissaan+rukoilee+ynnä+muuta+hevonkukkua.+Eikös+niillä+uskovaisilla+ole+kaikkia+paranormaaleja+kykyjä,+mutta+että+ateisti+osaisi+tietää+milloin+joku+rukoilee+ajatuksissaan,+niin+sellaisesta+en+ole+vielä+kuullut+mitään.
>>>+Nytkin+on+USA:+n+presidentiksi+pyrkimässä+yksi+idiootti,+>>>
Oikein+harras+uskovainen+on.+Omasta+mielestään.
http://edition.cnn.com/2016/10/07/politics/donald-trump-evangelical-leaders/
Lisäksi+jos+hänet+valitaan,+se+tehdään+uskovaisten+äänillä.
>>>+mutta+sen+voin+myöntää,+että+>tietyn+tyyppiset<+miehet+(sekä+naisetkin)+saavat+minut+näkemään+punaista+ja+on+kai+aivan+ymmärrettävää+näin+evoluutiokin+näkökulmasta,+että+jos+on+perinyt+jonkin+raiskaajan+geenejä,+niin+itsehillinnän+kanssa+voi+olla+vaikeuksia...++>>>
Kyllä+se+psykoterapia+voisi+vielä+auttaa.+Minulla+ei+ole+mitään+ongelmia+keidenkään+kanssa,+edes+typerysten.+Minusta+saa+uskoa+mihin+aidanseipääseen+tahansa+ja+niin+kovaa+miten+tahansa,+eikä+se+ole+se+ongelma.+Ihminen+saa+olla+typeräkin,+eikä+se+ole+ongelma.+Saa+uskoa+että+jumala+on+taikonut+elämän+6000+vuotta+sitten.+Saa+uskoa+hammaskeijuihin+ja+tonttuihin.+Ei+ole+ongelma.
Ongelma+siitä+tulee+vasta+sitten,+jos+alat+koettaa+saada+uskomaan+typeryyteesi+muitakin.
Minulla+ei+ole+mitään+yhtään+typeryyttä+vastaan+tai+mitään+uskomusta+vastaan,+jos+se+pysyy+ihmisen+henkilökohtaisena+asiana.+Mutta+jos+sitä+aletaan+tuputtaa+lapsille+tai+muille,+niin+sitten+se+on+minusta+meidän+kaikkien+ongelma.
10.10.2016 16:49
>>>+Herra+on+kuitenkin+hyvä+-+ja+siihen+varmaan+Wilsonkin+uskoo.+:)+>>>
No+onko+tuo+hyvä+asia+vai+ei,+niin+minusta+historia+osoittaa+kyllä+sen,+että+jokainen+johtaja,+joka+luulee+jonkin+jumalan+juttelevan+hänelle+ja+opastavan+elämän+aallokoissa,+olisi+pitänyt+abortoida+jo+hedelmöityksen+jälkeen:
https://www.theguardian.com/world/2005/oct/07/iraq.usa
Mutta+valitettavasti+aikuiseksi+päässeinä+nämä+sitten+ovat+tuottaneet+meille+enemmän+harmaita+hiuksia+kuin+olisi+toivottavaa.
Tuo+vain+muistutuksena+siitä,+että+jumalien+viestit+voivat+olla+sitä+sun+tätä+ja+Herra+voi+olla+ihan+mitä+tahansa,+mutta+yleensä+ei+hyvä,+mikäli+yhtään+voi+oppia+mitään+Herran+sekavien+viestien+toteuttamisen+jälkilöylyistä.
Joten+nyt+jos+ajattelemme+että+jokin+pyhä+henki+yms+ohjaa+edes+jotakin+adventtikirkossa,+niin+lopputulos+on+kuitenkin+niin+sekava+soppa,+että+ei+sillä+hengellä+ole+ihan+jokainen+ruuvi+kohdallaan,+kun+hänen+johdatuksiaan+tulevaisuudessa+setvitään.
10.10.2016 16:26
Eipä+taida+Tedin+valtakausi+päättyä.
Kannattaa+vähän+seurata+hänen+kiihtynyttä+matkailuaan+ja+sehän+suuntautuu+kehitysmaihin,+joiden+äänestyslippuilla+hänet+viimeksikin+valittiin+ja+valitaan+vielä+monta+kertaa+uudelleen.
Ted+osaa+pelata+ja+sehän+osoittaa+hyvän+vallanpitäjän.+Ei+häntä+niin+vain+sieltä+pois+keikauteta+kun+sinne+päästivät.+
Siksihän+Suomessakin+adventtikirkko+harrastaa+toimintaansa+purkukypsissä+hometaloissa+ja+kehitysmaihin+pykätään+uutta+kirkkoa+kiihtyvällä+vauhdilla.+Ted+pitää+äänestäjänsä+tyytyväisinä,+eli+lukumääräisesti+ne,+jotka+hänet+tulevat+varmistamaan+uusille+kausille.
10.10.2016 12:50
No+eiköhän+Ted+Wilson+nyt+koeta+kaikin+keinoin+tuhota+adventtikirkon+ja+kieltämättä+hyvin+siinä+tulee+onnistumaan:
https://news.adventist.org/en/all-news/news/go/2016-10-08/ted-wilson-arms-adventist-educators-with-an-ellen-white-book/
>>>+Ted+N.C.+Wilson,+president+of+the+Seventh-day+Adventist+world+church,+compared+the+challenges+that+are+facing+Adventist+education+to+David’s+fight+against+Goliath+and+presented+hundreds+of+church+leaders+with+Ellen+G.+White’s+book+Education+to+use+as+“stones”+in+a+battle+against+worldly+influences+attacking+Adventist+schools.++>>>
Aika+hauskaa,+että+kun+nuorille+ei+enää+maistu+beduiinien+sadut,+eikä+niistä+saa+kukaan+mitään+järkevää+irti,+Ted+Wilsonin+nerokas+ratkaisu+on+kiinnittää+köydet+vielä+lujemmin+näihin+satuihin.
Toisaalta+mitä+pitää+odottaa+mieheltä+joka+vertaa+adventtikirkon+kamppailua+typerään+satuun,+jota+ei+ole+koskaan+oikeasti+tapahtunut?
Pelottavaa+sen+pitäisi+olla+adventtikirkon+sisällä+siksi,+että+kun+tuo+tollo+uskoo,+että+se+typerä+satu+on+totta,+niin+hän+luulee,+että+Daavid+voi+voittaa+oikeasti+Goljatin+ja+että+adventtikirkkokin+voi+voittaa+vaikeutensa,+mutta+ei+todellakaan+satujen+avulla+ja+niihin+luottamalla.
Adventtikirkkosakin+ymmärretään,+että+sota+on+hävitty+taistelussa+tiedettä+ja+sen+löytämiä+totuuksia+kohtaan,+joten+keinoksi+voittaa+tämä+sota+kokeillaan+kieltää+tosiasiat+ja+että+jonkin+epileptisen+houkan+ajatuksiin+nojaamalla+jokin+ihme+tapahtuisi.+Adventtikirkkossa+ei+ymmäretä+vielä+sitä+tosiasiaa,+että+jumalat+pettävät+aina.
https://news.adventist.org/en/all-news/news/go/2016-10-06/adventist-education-declared-worthy-of-becoming-fundamental-belief-no-29/+
Adventtikirkon+kouluissa+suurin+ongelma+on+se,+että+adventisteissa+ei+riitä+kyvykästä+materiaalia+selvittää+tietään+opettajaksi,+vaan+ei-adventistien+määrä+opettajina+adventtikirkon+kouluissa+kasvaa+kasvamistaan+ja+kohta+on+niin,+että+yksikään+adventtikirkon+koulun+opettaja+ei+ole+adventisti.
Lisäksi+ei-adventistien+määrä+oppilaina+kasvaa+suhteessa+adventisteihin,+joten+kun+opettajat+ovat+ei-adventisteja+ja+oppilaat+ovat+ei-adventisteja,+niin+eipä+tarvi+olla+Einstein+ymmärtääkseen+lopputuloksen,+joka+on+todellakin+aivan+jotain+muuta+kuin+mitä+adventtikirkko+toivoisi.
Kuten+tuossa+jutussa+sanotaan,+niin+sehän+olisi+adventtikirkolle+lottovoitto+aivopesun+kannalta,+kun+ei-adventisteja+tulee+oppilaiksi+tuon+oudon+kultin+kouluihin,+mutta+eihän+mitään+aivopesua+voida+tehdä,+kun+opettajien+edes+pitäisi+olla+adventisteja,+että+se+onnistuisi.
09.10.2016 16:22
>>>+Minähän+kirjoitan+vain+aivan+samalla+loukkaavalla+tyylillä+ja+oletan+kaikenlaista+tuntemattomista+ihmisistä+ja+yleistän+aivan+kuten+te+ateistitkin+teette.+>>>
No+loukaavilla+tyyleilläkin+on+sävyeroja+ja+sen+voi+tehdä+myös+hauskasti.
Sinulle+se+tyyli+ei+sovi,+vaan+se+antaa+sinusta+vain+vastenmielisen+kuvan.
Ja+sattunet+unohtamaan+autuaasti+nämä+sinun+uskosi+ja+jumalasi+höpinät,+eli+se+tekee+sinusta+vielä+vastenmielisemmän,+kun+sinä+teeskentelet+jotain+uskovaista,+mutta+et+käyttäydy+kuten+uskontosi+ja+pyhät+kirjasi+höpisevät.
Kutsuttiinkohan+sitä+tekopyhyydeksi,+vai+mikä+se+sana+oli.
Eli+sinun+mukaasi+Jeesus+opetti,+että+jos+joku+lyö+sinua+oikealla+poskelle,+lyö+vielä+lujempaa+takaisin.
Jos+joku+kirjoittaa+sinulle+loukkaavalla+tyylillä,+loukkaa+sinä+häntä+vielä+kovemmin+vai+miten+sinä+itse+perustelisit+tuota+tyyliäsi+ja+uskoasi+ja+sen+opetuksia?
Eli+oikeastaan+sinä+vain+todistat+itse+omalla+käytökselläsi+että+jumalat,+usko+ja+pyhät+henget+yms+niiden+vaikutukset+ovat+vain+ja+ainoastaan+vastenmilistä+huuhaata+ja+hevonpaskaa.
09.10.2016 13:38
>>>+No+tämäpä+ilouutinen...jotain+hyvää+evoluutiossakin,+kun+vaihtuisi+osat+ja+jäljelle+jäisivät+vain+nämä+"viisaan"+valkoisen+"arjalaisen+superrodun"+halveksimat+ja+hyväksikäyttämät+savimajoissa+asuvat+mustat+"kakantaputtelijat"+>>>
Niinpä!
Ajattele+että+edes+jumalasi+ei+vaivautunut+ilmoittamaan+heille+mitään+itsestään+ennen+kuin+vasta+reilut+1500+vuotta+naamioimansa+pellekuoleman,+lavastetun+itsemurhansa+jälkeen+ja+silloinkin+sitä+sanaa+noille+veivät+valkoiset+paremmat+ihmiset+miekan+kanssa+ja+pakottivat+heidän+palvomaan+sairasta+jumalaasi.+Ja+tappoivat+ne,+jotka+eivät+siihen+suostuneet.+
>>>+Superihmisillä+onkin+nyt+hirvittävä+hätä+tämänkin+tajutessaan+etsiä+uusia+planeettoja,+jonne+paeta+aiheuttamaansa+hävitystä+ja+tuhoa+ja+haluaisinpa+olla+näkemässä+heidän+ilmeensä+sinä+hetkenä,+kun+he+tajuavat,+ettei+siitä+tulekaan+mitään.+>>>
No+heh.+Minäpä+haluan+nähdä+sinun+ilmeesi,+kun+se+tapahtuu+paljon+aikaisemmin+kuin+sinun+jumalasi+tulee+takaisin.
Ehkäpä+sinä+ennen+kuolemaasi+ehdit+tajuta+että+jumalat+pettävät+aina,+myös+sinun+jumalasi.
09.10.2016 13:33
89 / 416