Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bushmanni
profiilit
bushmanni
bushmanni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
489
Kommenttia
8309
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>>+Minä+olen+maapallon+asukas+ja+uskon+Raamattuun,+mutta+siltikään+minun+ei+ole+vaikea+uskoa+maapallon+ulkopuoliseen+elämään+Raamatun+"maakeskisestä"+teologiasta+huolimatta,+joten+puhu+vain+omasta+puolestasi,+äläkä+kaikkien+uskovien+suulla...+>>>
No+sitten+sinä+uskonet+evoluutioon+ja+siihen,+että+elämää+voi+syntyä+sattumalta,+koska+raamatun+mukaan,+mikäli+niihin+beduiinien+satuihin+enää+kukaan+uskoo,+niiden+myyttien+jumala+loi+elämää+vain+ja+ainoastaan+tälle+yhdelle+planeetalle.
Se+tarina,+myytti/legenda/silminnäkijäkuvaus+ei+anna+asiassa+mitään+jossiteltavaa+tai+tulkinnan+mahdollisuutta.
Joten+ei+tarvitse+olla+kovin+fiksu+ymmärtääkseen,+että+jos+muualla+on+elämää,+se+on+syntynyt+sattumalta+ja+kehittynyt+evoluution+kautta+monimuotoiseksi.
Tai+sitten+sen+on+taikonut+jokin+toinen+jumala.
Raamattu+ei+puhu+mitään+siitä+että+jumala+olisi+taikonut+elämää+muualle+kuin+tälle+planeetalle.
Beduiinien+satukirja+ilmoittaa+myös+että+koko+_luomakunta_+vapautetaan+turmeluksen+orjuudesta+jumalan+lasten+vapauteen+kun+eräs+puusepän+poika+palaa+ja+uudistaa+kaiken.+
Jos+jumala+olisi+taikonut+elämää+maan+ulkopuolelle+niin+mikä+tarkoitus+sillä+olisi?
Jos+kaikki+olisi+vain+sattumaa+ja+evoluutiota,+niin+silloin+tietysti+maan+ulkopuolella+voisi+olla+elämää,+jos+jossain+muualla+olisi+sattumalta+elämälle+sopivat+olosuhteet.
>>>+Meidän+kummankaan+>uskon+mukaista<+"loppushowta"+ei+ole+vielä+esitetty,+joten+turhan+aikaista+nuolaista,+ennen+kuin+tipahtaa,+sillä+yhtä+hyvin+tästä+tiedemiesten+kehittelemästä+loppushowsta+voi+tulla+floppi.+>>>
Unohdat+nyt+vain+sen,+että+fysiikka+ei+petä,+mutta+jumalat+pettävät+aina.
Siksi+tiedemiesten+kehittelemästä+loppushowsta+ei+tule+floppia,+koska+se+perustuu+fysiikkaan.+Jumalat+perustuvat+pölvästien+taikauskoon.
Siinä+on+aivan+huikea+kuilu+välissä.
>>>+...mutta+voihan+sitä+yrittää...++>>>>>
Ja+ihminen+yrittää+ja+onnistuu.+Me+menimme+kuuhun+siksi,+koska+tiede+toimii,+fysiikka+toimii,+on+totta+ja+perustuu+todellisuuteen.+Uskonnot+eivät+perustu,+vaan+ne+ovat+satuja,+myyttejä+ja+legendoja.
Uskonto+yrittää+todistaa+olevansa+oikeassa+ja+epäonnistuu+siinä+surkeasti.
Tiede+yrittää+todistaa+olevansa+väärässä+ja+siksi+se+kehittyy+ja+menee+eteenpäin+kuin+luotijuna.
Kuten+juuri+hienosti+uutisissa+sanottiin,+niin+Nobel+menee+jollekin+sellaiselle,+joka+ravistelee+käsityksiämme,+keksii+uutta+ja+heittää+vanhan+roskiin.+Yhtään+Nobelia+ei+ole+saatu+siitä+hyvästä,+että+joku+tutkija+on+jonkun+toisen+kanssa+samaa+mieltä,+vaan+Nobel+saadaan+siitä,+että+keksitään+jotain+uutta+ja+huomataan+aiemman+käsityksen+olevan+väärässä+ja+se+korvataan+paremmalla+näkemyksellä.
Siksi+ihmiskunta+lähtee+täältä+enemmin+tai+myöhemmin,+koska+tiede+mahdollistaa+sen.+Se+kehittyy,+menee+eteenpäin+ja+vanhat+näkemykset,+jotka+pitäisivät+tollot+planeetallamme+ikuisesti,+osoitetaan+vääriksi+ja+heitetään+roskiin.
Uskonto+tyhmentää,+koska+ainoastaan+tietämättömyys+ja+tyhmyys+antaa+täyden+varmuuden,+mitä+uskonnot+julistavat.
Mitä+enemmän+hankkii+tietoa,+sen+paremmin+ymmärtää+miten+vähän+tietää+ja+se+mahdollistaa+kehityksen.
Tiede+kehittyy+siksi,+koska+se+joka+päivä+osoittaa+meille+miten+vähän+me+tiedämme+ja+siksi+me+haluamme+joka+päivää+tietää+enemmän+kuin+eilen.
Uskonto+ei+kehity,+koska+se+väittää+itsellään+olevan+jo+kaiken+tiedon,+mitä+on+olemassa,+tarvittavissa+ja+löydettävissä.
04.10.2016 18:23
<<<<Jos+minä+olisin+uskovainen,+vastaisin,+että+avaruuden+asuttaminen+ei+vaikuta+teologiaani+millään+tavalla,+koska+joka+tapauksessa+Jumala+ja+kaikkeus+on+ääretön+mysteeri,+jonka+edessä+minun+on+pakko+nöyrästi+myöntää+tietämiseni+vähäisyys.
Ei+se+niin+vaikeaa+ole.+>>>
Minusta+näin+suhtautuen+ei+ole+rehellinen+raamatulle,+koska+se+on+niin+maakeskinen+teologialtaan,+että+yhtään+asiaa+pohtiessa+tulee+pää+kipeäksi.
Ihmiskunta+toisella+planeetalla+kun+Jeesus+tulee+maan+päälle+tekemään+raamatun+myyttien+mukaisen+loppushown,+ilman+yleisöä,+olisikin+melkoinen.++...+floppi.
https://kirjasto.adventist.fi/oppi-viimeisista-tapahtumista
Tuota+hourua+kun+miettii+siltä+pohjalta,+että+osa+on+ottanut+jalat+alleen+koko+planeetalta,+niin+eipä+tuosta+sopasta+taida+valmista+tulla.
04.10.2016 16:45
>>>+Sen+sijaan+en+tajua+tätä+joidenkin+intoa+muuttaa+jollekin+toiselle+planeetalle,+kun+ei+se+tämän+nykyisenkään+hoitaminen+näytä+onnistuvan.++>>>
No+niinpä.+Voisimme+jälleen+todeta+että+jumalasi+neuvo+lisääntyä+ja+täyttää+maa+oli+surkeimmistakin+surkea,+oikein+jumalallinen+älynväläys,+jollaisia+typeryyksiä+vain+jumalat+saavat+päähänsä.
>>>+Vieläkö+pitäisi+päästä+tuhoamaan+muitakin+planeettoja?+>>>
Jospa+sinne+seuraavalle+planeetalle+emme+ottaisi+yhdenkään+jumalan+tai+uskonnon+pyhiä+tekstejä+mukaan,+niin+voisi+jopa+onnistua.+Jumalilla+on+muutenkin+niin+surkeat+yhteydet,+että+jospa+Marsiin+ei+jumalien+viestiyhteydet+pelaisi+ollenkaan,+niin+saisimme+olla+niiden+typeriltä+ohjeilta+rauhassa.
>>>+Veikkaankin,+että+sinne+tosiasiassa+suunnittelee+muuttavansa+vain+"eliitti"+eli+muutama+rikas+"arjalaisen"+suvun+edustaja,+joka+sitten+keskenään+synnyttelisi+uuden+ja+ehomman+ihmiskunnan,+jossa+ei+olisi+vikoja+"lainkaan".++>>>
Aika+hyvä+idea!+Ja+toisaalta+haluaako+esim+uskovaiset+lähteä+asuttamaan+toisia+planeettoja,+kun+sitten+niiltä+jäisi+tämän+puusepän+aikamiespojan+tulevat+toilailut+näkemättä,+eli+koko+loppushow,+jota+varten+te+täällä+jumalanne+mukaan+lihassa+kärsitte,+niin+ette+kai+te+edes+halua+täältä+pois?
Haluaisitko+itse+lähteä?+AJattele+jos+Jeesus+palaisikin+heti+lähtöäsi+seuraavana+päivänä+ja+niin+jäisi+sinulta+loppunäytös+näkemättä+ja+taivaselämä+ja+muut,+kun+ainakin+raamatun+mukaan+loppushow+on+kovasti+maakeskeinen,+eikä+koske+edes+Kuussa+olevia+ollenkaan.
>>>+Kaikessa+viisaudessaan+tämä+eliitti+ei+tietenkään+laske+itsekkyyttä+ja+narsismia+miksikään+viaksi,+joten+eihän+sielläkään+sitten+pitemmän+päälle+mikään+muuttuisi,+vaan+ennen+pitkää+sekin+planeetta+olisi+yhtä+sotatannerta+ja+lopulta+jonkun+porukan+pitäisi+lähteä+tähyilemään+taas+uusia+planeettoja,+kun+sekin+olisi+tuhon+partaalla,+niin+kuin+tämä+meidän+planeettamme+nyt...että+silleen...++>>>
No+mitäs+se+uskonto+on+kuin+käsittämätöntä+itsekkyyttä.+Joku+ajattelee,+että+koko+universumin+suurin+henkiolento,+mahtavista+mahtavin+jumala+on+kiinnotunut+minusta,+minun+elämästäni,+teoistani+ja+jopa+sanoistani+niin+paljon,+että+kyttää+minua+herkeämättä+ja+sitten+jos+kyttäys+tyydyttää+jumalan+loppumatonta+narsistisuutta,+niin+minä+jopa+pääsen+sen+jumalan+kanssa+seurustelemaan+koko+lopuksi+ikuisuudeksi.+Minä,+minä+ja+minä.+Ainakin+minä+olen++jumalan+arvoinen,+minä+minä+minä,+en+minä+noista+muista+tiedä,+kun+uskovat+väärin+suurin+osa,+mutta+MInä+uskon+oikein.+Minä.
Se+jos+mikä+on+aivan+käsittämätöntä+itsekkyyttä.
04.10.2016 15:03
Mikä+valhe?
Suositan+vakavasti+pohtimaan+sellaista+skenaarioita,+että+Jeesuksen+paluu+viivästyy+viivästymistään,+kunnes+se+reppana+saa+vihdoin+viimein+piikkarit+irti+lähtötelineistään,+niin+ihmiskunta+on+siirtynyt+jo+jonnekin+muualle.
Jeesuksen+pikainen+paluu+on+nyt+viivästynyt+2000+vuotta+Jeesuksen+lupaamasta+ajankohdasta+ja+mieti+ihmiskunnan+teknologista+kehitystä+siitä+ajasta+tähän+aikaan.+Kakkaa+taputtelevien+beduiinien+nuotiotaruista+avaruuden+valloittamiseen+ja+pitää+muistaa,+että+se+kehitys+jossa+nyt+ollaan,+on+vain+viimeisen+vajaan+sadan+vuoden+tulosta.
Jeesuksen+paluu+tulee+viivästymään+nykyiselle+kehityksellä+sellaiset+toiset+2000+vuotta+ja+siinä+tulee+käymään+niin,+että+kun+hän+tänne+sitten+lakana+hulmuten+pyyhältää,+niin+sitä+ei+ole+näkemässä+kukaan,+kun+ihmiskunta+asuu+jo+jossain+muualla.
04.10.2016 09:07
>>>+Kääntykää+mormoneiksi+niin+tämä+ongelma+ratkeaa.+>>>
Ei+yhtään+hullumpi+ratkaisu!+Ja+adventistille+se+olisi+aika+kotoisaa,+eli+uususkonto,+joka+on+syntynyt+1800-luvun+USA:ssa,+kuten+Jehovan+todistajatkin.+
Melkoinen+Tupu,+Hupu+ja+Lupu+-kolmikko+tämä+USA:n+uskontotrio+onkin+ja+kaikkia+yhdistää+myllerryksessä+oleva+USA+1800-luvulla+ja+taikauskoisten+ihmisten+hämmennys.
>>>+Heillähän+hyvät+eivät+mene+Taivaaseen+vaan+heistä+tulee+Jumalia,+jotka+saavat+oman+planeettansa+hallittavakseen.+(Naurettavaa?)+>>>
No+onhan+tuo+melkoista+huttua,+mutta+onko+se+oikeasti+yhtään+sen+naurettavampaa+kuin+mikään+muukaan,+koska+jos+uskot,+niin+sitten+uskot.
>>>+Tässä+ei+ole+sinänsä+mitään+uutta,+sillä+sitähän+kristinuskon+evoluutio+parin+tuhannen+vuoden+ajan+ollut.+Se+on+mukautunut+ajan+kuluessa+paikkaan+ja+aikaan+sopivaksi.+Ja+tulee+muuttumaan+niin+kauan+aikaa+kun+kristittyjä+on.++>>>
Ja+tätä+kannattaisi+jokaisen+uskovaisen+miettiä,+koska+näin+se+on.+Jokaisen+jumalan+ihmeellisen+käsittämätön+totuus+on+siitä+kummallista,+että+se+vaihtuu+aikojen+ja+paikkojen+mukaan.
Eipä+ole+vielä+jumalaa+ilmestynyt,+joka+olisi+kyennyt+laatimaan+viestinsä+niin,+että+se+olisi+voimassa+ilman+tulkintaa+koko+ajan,+vaan+ne+pyhät+höpinät+vaativat+aina+vain+uutta+ja+laveampaa+tulkintaa,+että+niihin+edes+joku+kykenisi+uskomaan.
Avaruudesta+löytyvä+vieras+elämä+olisi+nykyiselle+kristillisellä+tulkintatraditioille+melkoinen+kolaus+ja+ihmiskunnan+siirtyminen+toiselle+planeetalle+vielä+suurempi.
Olisihan+se+hauskaa+ajatella,+että+kun+Jeesus+pölähtää+vihdoin+ja+viimein+takaisin+ja+alkaa+suuri+ja+mahtava+Viimeinen+Näytös,+niin+täällä+ei+olisi+enää+ollenkaan+yleisöä.+Siinähän+irvistelisi+ihan+yksikseen+ja+miettisi,+että+no+mitenkäs+tässä+näin+kävi,+mutta+eipä+liene+ensimmäinen+kerta,+kun+jumalalla+menisi+kaikki+perseelleen,+alusta+katkeraan+loppuun+saakka.
04.10.2016 08:59
Tässäpä+linkki+keskustelijoiden+mainitsemaan+ElonMuskin+suunnitelmaan:
https://www.avaruus.fi/uutiset/miehitetyt-avaruuslennot/elon-muskin-historiallinen-suunnitelma-julkistettiin-miljardien-rahoitus-mars-siirtokuntaan-olemassa.html
>>+Kyseessä+saattaa+olla+historiallinen+käänne+punaisen+planeetan+miehitettyjen+lentojen+suunnittelussa+ja+toteutuksessa.+Toisin+kuin+kaikissa+muissa+tähänastisissa+suunnitelmissa+ja+haaveiluissa,+Muskilla+on+takanaan+uskottava+rahoitus+yli+10+miljardin+euron+omaisuudellaan.
"Pääsyy+omaisuuden+keräämiseeni+on+ollut+rahoittaa+tämä",+Musk+painottaa.+"Minulla+ei+ole+muuta+motivaatiota+kuin+levittää+elämä+toisille+planeetoille."++>>>
Kas+kun+ei+saanut+päähänsä+käyttää+omaisuuttaan+Jeesuksen+pikaisen+paluun+ajankohdan+selvittämiseen?+Luulisi+sen+kymmenillä+miljardeilla+dollareilla+selviävän,+sillä+jumalat+ovat+niin+rahalle+persoja,+että+varmaan+niillä+ahneus+olisi+ottanut+voiton+piileskelystä,+jos+isketään+pöydälle+riittävän+iso+rahasäkki.
Tai+ei+saanut+päähänsä+rakentaa+Jeesuksen+pikaisen+paluun+kunniaksi+Jeesukselle+laskeutumisalustaa,+jotta+hänen+jumalalliset+jalkansa+eivät+joudu+koskettamaan+saastaisen+maan+kamaraa+takaisin+palatessaan?
Mistähän+voisi+johtua,+että+kukaan+ajatteluun+taipuvainen+ei+enää+ilmoita+antavansa+ropoakaan+uskontojen+horinoiden+tutkimiseen+ja+niiden+tarinoiden+mahdollisten+tulevaisuudenvisioiden+varalta,+kuten+jopa+kuninkaat+ja+vauras+ylimystö+tekivät+vain+noin+500-600+vuotta+sitten?
04.10.2016 08:06
>>>+Tuossa+on+vasta+tullut+ohjelmaa+avaruuspuolelta,+ja+itse+tieteenkertojat+viestivät,+ettei+näillä+näkymillä+Marsiin+ole+mitään+asiaa.+>>>
Juu,+siksi+minä+kirjoitinkin,+että+menee+enää+ehkäpä+sukupolvi,+jopa+toinenkin,+niin+sen+jälkeen+avaruuden+siirtokunta+on+mitä+todennäköisimmin+tosiasia,+eli+noin+25-50+vuotta,+niin+ensimmäinen+porukka+jättää+tämän+telluksen+ja+suuntaa+lähiplaneetalle+kimpsuineen+ja+kampsuineen.
Jos+tämä+toimeton+maankiertäjä,+kansanvillitsijä+ja+puuseppänä+menestymätön+aikamiespoika+ei+ole+siihen+mennessä+tullut+takaisin+ja+raamatun+mukaiset+horinat+eivät+ole+lopun+ajoista+alkaneet,+niin+raamatun+tulkitseminen+muuttuu+aina+vain+vaikeammaksi+ja+sekavammaksi+paketiksi,+jota+on+yhä+vaikeampi+myydä+selväpäiselle,+ajattetteluun+taipuvaiselle+homo+sapiensille.
Jos+ajatellaan+tästä+hetkestä+1000+vuotta+eteenpäin+ja+minä+voin+jo+nyt+sanoa,+että+Jeesus+ei+ole+tullut+takaisin,+eikä+lopun+ajat+ole+alkaneet+ja+tilanne+on+se,+että+ihmiskunnalla,+tai+ainakin+osalla+siitä+on+mainiot+mahdollisuudet+ottaa+ritolat+tältä+planeetalta,+niin+mikäli+näitä+huruhuuhaauskovaisia,+kuten+adventisteja,+on+vielä+täällä+hortoilemassa,+mitä+toki+epäilen,+niin+olisivatko+he+niin+tolloja,+että+jäävät+tänne+odottelemaan+yhä+lopun+aikojen+tulemista,+vai+lähtisivätkö+he+kohti+parempaa+huomista+ja+uusia+seikkailuita?
>>>+Menolippu+kyllä+saadaan,+muttei+muuta.++>>>
Menolippukin+on+usein+paljon+parempi+vaihtoehto,+kuin+jäädä+asemalle+kirisemään+ja+odottelemaan+jotain+mielikuvituskavereita+takaisin,+joten+en+ymmärrä+kommenttiasi+ollenkaan.
>>>+Hieman+typerää,+mutta+eteneehän+se+hänenkin+päivänsä+näin,+onhan+sitä+pienessä+sielussa+jotain+tehtävää,+ettei+niin+kalkkeudu+kotonaan.++>>>
Ymmärrän+kyllä,+että+USA:ssa+syntyneen+uususkonnon+harrastajalle+ajatteleminen+on+kauhistus+ja+siksihän+sitä+siellä+lahkoissa+ollaan+lompakko+levällään,+mutta+tämän+aloituksen+tarkoitus+on+pohdiskella+elämän+eri+skenaarioita,+sekä+saada+ehkäpä+jopa+yksi+uusi+ajatus+päähän.
04.10.2016 07:53
>>>+Jumalan+olemassaoloa+ei+varmasti+pysty+tuon+perusteella+todistamaan+suuntaan+taikka+toiseen,+mutta+aika+välinpitämätön+heppu+tuntuu+olevan+kun+ei+ole+koskaan+mitenkään+puuttunut+nimissään+suoritettuihin+teurastuksiin.+>>>
Näin+se+leikki+etenee,+lienet+oikeassa.
Emmehän+me+pysty+minkään+perusteella+todistamaan+tontuista,+maahisista,+keijuista+yms+porukastakaan+mitään+mihinkään+suuntaan,+mutta+määrätyistä+asioista+pystyy+hieman+fiksumpi+ihminen+päättelemään+yhtä+ja+toista,+vaikka+suoraa+todistusta+ei+pysty+rakentamaan.
Uskovainen+voi+uskoa+niin+kauan+kuin+sielu+sietää,+mutta+kyllä+se+usko+nakertuu+sukupolvi+sukupolvelta+heikomman+langan+varaan,+kunnes+lanka+katkeaa+ja+tämän+ovat+kokeneet+jo+tuhannet+ja+taas+tuhannet+jumalat,+joihin+uskottiin+aivan+yhtä+kiivaasti+kuin+mitä+nyt+uskovat+jotkut+Jeesukseen+yms+myyttien+legendoihin.
Eli+kyllähän+tuosta+jumalien+piileskelystä+ja+harvinaisen+välinpitämättömästä+suhteesta+kaikkeen+siihen+hirveyteen,+mitä+heidän+nimissään+on+tehty,+tehdään+tälläkin+hetkellä+ja+tehdään+taatusti+tulevaisuudessa,+pystyy+edes+pienellä+aivotoiminnalla+fiksumpi+jotain+päättelemään.
>>>+Vaan+niinhän+sitä+sanotaan,+että+tutkimattomat+ovat+herran+tiet.++>>>
Tässä+usko+lienee+100+%+varmuudella+oikeassa,+koska+eihän+sellaista+voi+tutkia,+jossa+ei+ole+mitään+tutkittavaa.
04.10.2016 07:42
>>>+Mieluummin+he+itse+kuolivat.++>>>
Niinpä.+Vain+uskonto+voi+aiheuttaa+ihmisessä+niin+suurta+älyn+vajausta,+että+hän+on+jopa+valmis+kuolemaan+vain+jonkin+typrän+uskomuksensa+takia+ja+että+hän+on+jopa+valmis+tappamaan+vain+jonkin+typerän+uskomuksensa+takia.
Eikö+maailma+olisikin+paljon+parempi+paikka+ilman+uskontoja?
03.10.2016 18:04
>>>+Minusta+on+itsensä+huijaamista+ajatella,+että+varhainen+adventismi+olisi+ollut+täysin+vapaa+keskustelun+alusta.
Yhteinen+pohja+liittyi+paljolti+siihen,+mikä+on+Raamattu+ja+sen+merkitys.+Ja+tuo+yhteinen+tapa+suhtautua+Raamattuun+oli+aika+lailla+sama+asia+kuin+kristillinen+fundamentalismi.+>>>
Juurikin+näin.+
Eri+lahkot+syntyvät+tuhansista+ja+taas+tuhansista+tavoista+tulkita+hyvin+yksinkertaisia+lauseita.+Tulkintaa+löytyy+kirjaimellisesta+hyvin+vertauskuvalliseen+ja+kaikkeen+siltä+välitä+ja+kaikilla+on+omat+ongelmansa,+jotka+ovat+suuria+tai+vielä+suurempia.+
Siinähän+tämä+homma+menee+kiville,+kun+jos+kristityt+olisivat+rehellisiä+raamatun+sisällölle,+niin+koko+hommasta+menisi+pohja+saman+tien.
03.10.2016 17:49
>>>+Enhän+minä+udellut+vanhemmistasi+mitään,+vaan+kysyin+vain,+että+oletko+Sinä+puolueellinen+vanhempiesi+suhteen+vai+pidätkö+loogisesti+heitäkin+typeryksinä,+tolloina,+idiootteina+jne...kysymys+on+siis+Sinun+asenteestasi+ihmisiin,+uskoviin...Kaikkiin+uskoviin...+Jostain+syystä+et+halua+vastata+tähän+kysymykseen...+>>>
Minä+en+keskustele+täällä+siitä,+että+onko+joku+yksittäinen+ihminen+idiootti,+typerys+vai+kovinkin+fiksu.
Minä+keskustelen+täällä+siitä,+että+onko+jokin+uskomus+typerä,+idioottimainen+vai+kenties+fiksu.
Jos+ihminen+uskoo+siihen,+että+jokin+jumala+taikoi+tänne+elämän+noin+6000+vuotta+sitten,+hän+uskoo+typerään+ja+idioottimaiseen+väitteeseen,+joka+ei+voi+olla+totta+millään+logiikalla,+joten+hän+on+typerys+sen+kyseisen+väitteen+uskomisen+kontekstissa,+eikä+siinä+sen+enempää.+Kuka+se+ihminen+tai+yksilö+on,+niin+sillä+ei+ole+merkitystä.
Tietenkin+ymmärrän+sen+yksilön+tuskan,+joka+lukee+kirjoituksiani+ja+samalla+uskoo,+että+maailman+elämä+on+taiottu+tänne+jonkin+jumalan+toimesta+noin+6000+vuotta+sitten,+koska+hän+tietenkin+ajattelee,+että+minä+pidän+typeryksenä+juuri+häntä+ja+vain+häntä.+Tämä+on+valitettava+ongelma+asiassa.
Tosin+ongelma+ratkeaa+siten,+että+yksilö+lakkaa+uskomasta+asioihin,+jotka+ovat+tiedetyn+tiedon+vastaisia.+Sen+jälkeen+hän+ei+enää+usko+typeryyteen,+joten+hän+ei+voi+enää+olla+typeryskään.
Joten+minä+en+yksilöi+ihmisiä+tai+ajattele,+että+joku+lähisukulainen+olisi+fiksumpi+kuin+on,+vain+siksi,+että+hän+on+sukulainen,+vaikka+hän+uskoo+täysin+käsittämättömään+valheeseen.
Mutta+mikä+on+vanhempieni+usko+tai+sukulaisieni+usko+ja+niin+edelleen,+niin+se+ei+kuulu+tällä+pelastalle+nyt+eikä+tulevaisuudessa,+mutta+sen+voin+kertoa,+että+jos+heidän+uskonsa+pitää+sisällään+typeriä+uskomuksia,+niin+ne+ovat+minusta+typeriä,+uskoipa+siihen+sukulainen+tai+joku+muu.+Ja+te+tiedätte,+että+mitä+mieltä+minä+olen+henkilöstä,+joka+uskoo+typeryyteen.+En+pidä+häntä+edelleenkään+tulevana+Nobelistina,+vaikka+hän+olisi+sukulainen.
On+se+kumma,+että+kaikki+asiat+pitää+rautakangesta+vääntää,+eikä+teistä+kukaan+kykene+sen+verran+loogiseen+ajatteluun,+että+ymmärtäisi+mistä+asiassa+on+kysymys.
Sinä+kysyit+konkreettista+esimerkkiä+siitä,+että+kristityt+toimivat+ulvovana+susilaumana+ja+tuhoavat+kaikki+tielleen+tulevat.
Ei+meidän+tarvitse+mennä+kovin+kauas+menneisyyteen,+kun+se+oli+totta.
Tiedätkö+miksi+meidän+ei+tarvitse+kokea+sitä+täällä?+Lait+ja+yleinen+maallistuminen,+sivistys+ja+sen+kautta+tullut+normisto+käyttäytyä+estää+uskovaisia,+mutta+mehän+luemme+lähes+joka+päivä+jopa+täällä+uskovaisten+poliitikkojen+henkilökohtaisista+blogeista+ym+melkoista+vihapuhetta,+jonka+vain+nykyinen+kulttuuri+ja+normisto+pitää+kurissa+ja+jonka+sitten+heidän+poliittiset+avustajansa+yms+koettavat+siivota+mahdollisimman+nopeasti+pois+ja+korjata+jo+aiheutetut+vauriot.
Ja+tokihan+uskovaiset+ovat+toisilleen+myös+susia,+jos+mielipiteesi+on+väärä:
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/59709-homojen-siunaus-oli-liikaa-il-uskovaiset-uhkaavat-piispaa-helvetilla
http://paholaisen-asianajaja.blogspot.fi/2015/01/starczewskin-pitka-paiva.html
Jos+haluat+nähdä+konkreettista+uskon+väkivaltaa+tänään,+mene+johonkin+kristittyyn+kehitysmaahan,+esim+Afrikkaan,+jossa+meidät+uskovaisten+suorittamilta+vainoilta+suojaavat+lait+ja+yleinen+moraali+eivät+ole+este+uskovaisille+tappaa+ja+murhata+kaikki+erilaiset+yksilöt,+kuten+homoseksuaalit.
Uskovaisia+ei+tarvitse+täällä+pelätä+sen+takia,+koska+meillä+on+nykyisin+lait,+jotka+koskevat+myös+uskovaisia+ja+yleinen+käyttäytymisnormisto+pitää+heidän+sisäisen+pakkonsa+tappaa+vääräuskoiset+ja+väärällä+tavalla+ajattelevat+kurissa.
Mutta+esim.+Yhdysvalloissa+krististillinen+terrori+on+vielä+tätä+päivää+ja+erilaiset+kristityt+pro+life+-liikkeet+tappavat+aborttiklinikoiden+henkilökuntaa+aivan+surutta+kun+löytävät+sopivan+rakosen.
02.10.2016 10:38
Olet+niin+sekaisin+että+tästä+hetkestä+lähtien+en+vastaa+viesteihisi+enää+millään+tavalla.+Olet+vielä+pahemmin+sekaisin+kuin+Jari+Laurila+ja+minä+en+keskustele+henkisesti+vinksahtaneiden+ihmisten+kanssa+koska+siitä+on+yhtä+paljon+hyötyä+kuin+pulujen+kanssa+keskustelusta.
01.10.2016 23:47
Jos+nyt+asiaa+keskustelun+lomassa+pohtineena+voisin+taas+kiteyttää,+niin+pahin+asia+uskovaisessa+ei+ole+hänen+uskonsa,+olipa+se+miten+tervettä/sairasta/rentoa/jäykkää/vastenmielistä/liberaalia/konservatiivista+tai+mitä+tahansa,+vaan+se,+että+uskovainen+ei+kykene+yleensä+mitenkään+myöntämään+olevansa+väärässä.+
Kansan+temppeli,+Daaviin+oksa,+pelto+22.10.1844,+JT:n+1874,+1914,++jne+jne+jne.+
Kaikissa+uskonnoissa+on+sisäänrakennettuna+koneistona+minkäänlaisen+epäilyksen+kyseenalaistaminen+uskoa+kohtaan,+joten+uskovainen+voi+todellakin+tehdä+uskonsa+nimissä+mitä+tahansa,+vaikka+rikoksia+tai+jopa+aloittaa+sodan,+jos+hän+kokee+uskonsa+sitä+edellyttävän.
Hän+voi+kaiken+puolustaa+uskollaan+ja+sen+varjolla.+Sellaista+on+usko+johonkin.+Voi+uskoa+tekevänsä+oikein,+silloinkin+kun+tekee+pahaa+ja+jopa+rikoksia.+Siksi+usko+on+aina+vaarallista.+Jumalilla+kun+on+tapana+supista+yhdelle+yhtä+ja+toiselle+toista+ja+kumpikin+uskoo+että+viesti+on+oikea+ja+ymmärretty+oikein.+Olipa+kysymys+sodasta,+murhasta+tai+vaikka+salakuljetuksesta.+Ja+aina+voi+sitten+kyynel+silmäkulmasta+tirahtaen+kertoa+olevansa+syntinen+ja+anoa+syntien+saamista+anteeksi+jonkin+jumalan+nimissä.+Kun+tappoihan+se+jo+poikansa+minun+tekojeni+tähden+ja+bla+bla+bla.
Sekulaari+maailma+tarjoaa+kysymyksiä,+joihin+ei+ehkä+koskaan+ole+vastauksia.+Mutta+niitä+saa+ja+on+vapaus+tutkia.
Uskonto+tarjoaa+vastauksia,+joita+ei+koskaan+saa+kyseenalaistaa,+koska+ne+pitää+vain+uskoa.+
En+koskaan+valitsisi+jälkimmäistä+ja+syy+on+ilmeinen.
01.10.2016 23:39
Ainakin+uskonnollisiksi+kasvatettuja++lapsia+on+helpompi+huijata+kuin+sekulaarin+kasvatuksen+saaneita+lapsia.
http://www.bu.edu/learninglab/files/2012/05/Corriveau-Chen-Harris-in-press.pdf
http://www.realclearscience.com/2014/07/22/religious_children_are_easier_to_fool_260107.html
Uskonnolliset+lapset+kuvittelevat+esim+sarjakuvasankareita+helpommin+todellisiksi+ihmisiksi+kuin+sekulaarin+kasvatuksen+saaneet.
Ajatteletko+että+nämä+lapset+sitten+muuttuisivat+erityisen+välkyiksi+aikuisena,+etenkin+jos+heidän+vanhempansa+saavat+heidät+pidettyä+erossa+tiedosta+ja+sivistyksestä?+Kristillinen+koulu,+kotiopetus,+netti+pois+ja+biologian+opettajana+adventtikirkon+leivissä+oleva+paleontologi?
<<<Research+suggests+that+children+raised+in+religious+households+have+trouble+distinguishing+fact+from+fiction>>>
Jos+lapsille+lukee+satuja+ja+beduiinien+nuotiotarinoita,+se+pitäisi+kertoa+myös+lapselle,+eikä+uskotella+satuja+todeksi.
Ja+näissä+lapsissa+on+adventtikirkon+tulevaisuus,+jotka+eivät+erota+sarjakuvasankaria+todellisuudesta.+Onnea+matkaan.
01.10.2016 22:59
<<<hmm+tosiasiassa+kirjoitit+esimerkiksi+että+et+haluaisi+sellaista+lapsuutta+kuin+omasi+kenellekään>>>
Ja+konteksti+oli,+jonka+dementiassasi+unohdat,+että+lapsi+aivopestään+jonkin+taikauskon+kannattajaksi,+eikä+hän+lapsena+voi+päättää+että+haluaako+hän+kyseistä+taikauskoa+harrastaa.
En+toivo+yhdellekään+lapselle+sitä,+että+hänen+vanhempansa+ovat+jonkin+lahkon/kultin+jäseniä+ja+kasvattavat+lapsen+tämän+kultin/lahkon+sääntöihin.+En+edes+vihamieheni+lapsille,+koska+lapsia+pitäisi+suojella+uskontojen+saastalta.+Uskonnot+ovat+viimeinen+taikauskon+mätäpaise+maailmassa,+mutta+onneksi+kuolemassa+ja+uskontojen+jumalat+kuolevat+niiden+mukana.
Kuitenkin+lapsella+voi++olla+hyvä+lapsuus,+vaikka+hänet++aivopestään+jonkin,+esim+amerikkalaisen+kultin,+jäseneksi,+jos+hänen+vanhempansa+eivät+ole+aivan+sekaisin.+Tiedän+tänäänkin+nuoria+adventisteja,+joiden+vanhemmat+ovat+sairastuneet+adventismista+pahoin,+eikä+niiden+perheiden+lapsilla+ole+hyvä+olla.+Sairas+uskonto,+sairaat+vanhemmat,+sairaat+lapset,+mutta+ainoat+viattomat+tässä+ketjussa+ovat+lapset.
Uskonnoissa+pitäisi+olla+K-18+leima+ja+uskontoja+pitäisi+saada+harrastaa+ja+kaupata+vain+aikuisille,+kuten+viinaa,+tupakkaa,+pornoa+ja+muutakin+lapsen+kehitykseen+vaikuttavaa+asiaa.
Joten+tuo+oli+kommenttini+konteksti.
01.10.2016 22:22
No+minä+olen+asiasta+hänelle+'kettuillut'+koko+palstalle+kirjoittamani+ajan+ja+mitään+ei+ole+tapahtunut,+niin+veikkaus+on,+että+Jeesuksen+toinen+tuleminen+on+lähempänä+kuin+se,+että+adventtikirkko+muuttaisi+nettisivujensa+sisällön+vastaamaan+todellisuutta.
Kain+vastaus+on+ollut+aina+että+tiedossa+on+ja+kohta+teksti+vaihtuu.+En+usko+enää,+kuten+en+Jeesuksen+toiseen+tulemiseenkaan+tai+koko+legendaan+puusepän+työtä+vieroksuvasta+maankiertäjäpojasta.
01.10.2016 22:08
Rahakysymys.+Pakko+suvaita+eriäviä+näkemyksiä+jos+kymmenykset+virtaa+lahkon+suuntaan.+Jos+raha+loppuu,+savustetaan+pihalle.+Rahalla+saat+jatkaa+vastarannan+kiiskenä+olemista.
01.10.2016 22:00
>>>+No+tuo+nyt+ei+pidä+paikkaansa.+Muistan+itsekin+lukeneeni,+kun+joskus+valitit+sitä,+että+et+lapsena+päässyt+sapattina+pelaamaan...oliko+se+nyt+jalkapalloa+vai+mitä...koska+vanhempasi+olivat+adventisteja.+Ehkä+olen+sitten+ymmärtänyt+kirjoituksesi+väärin...+>>>
Olen+kirjoittanut+lapsuudestani,+että+siinä+ei+ollut+mitään+vikaa.+Tosin+siinä+oli+määrättyjä+vivahteita,+eli+vaikkapa+se,+että+jonkin+jumalan+turhamaisuuden+takia+en+voinut+pelata+pelejä+tai+leikkiä+haluamani+aikana+määrättyjä+leikkejä+ja+jo+tuolloin+muistaakseni+mielessä+kävi+ajatus,+että+millainen+jumala+on+sellainen,+jota+kiinnostaa+mitä+joku+lapsi+pelaa+tai+leikkii+jonain+määrättynä+päivänä.
>>>+Älä+huoli,+ei+minua+kiinnosta+repostella+ihmisten+henkilökohtaisia+asioita+tällaisilla+keskustelupalstoilla,+vaan+pyrin+kirjoittelemaan+lähinnä+näistä+uskon+asioista.+>>>
Vielä+edellisessä+viestissäsi+olit+todella+kiinnnostunut+kuulemaan+jotain+sinulle+täysin+vieraista+ihmisistä+ja+halusit+mielipiteen+henkilöltä,+jonka+tunnet+vain+nimimerkkinä.+Jopas+tuuli+kääntyi+harvinaisen+nopeasti.
>>>+Sinulta+löytyy+varmaan+tähän+väittämääsi+jotain+tieteellistäkin+evidenssiä+eikä+vain+pelkkää+mutu-luulevaisuuttasi.+>>>
Kas+kun+henkilökohtainen+kokemus+ei+nyt+riitä,+mutta+kun+sinä+puhut+uskostasi+ja+suhteestasi+mielikuvituskaveriisi,+niin+sitten+mutu-luulevaisuus+on+kovaa+valuuttaa.
01.10.2016 16:07
>>>+Ei+ole,+vaan+adventistien+vihaaminen+niin,+että+heidät+lopulta+tapetaan.+Sitä+sinä+oikeasti+haluat.++>>
Vihaaminen?+Tappaminen?+
Ei+suinkaan+vaan+säälin+tolloja,+jotka+joutuvat+eri+syistä+harrastamaan+taikauskoa+ja+uskomaan+tiedetyn+tiedon+vastaisiin+typeryyksiin.
Ei+ei+taikauskoa+tuhota+tappamalla+taikauskoisia,+vaan+sehän+tuottaa+marttyyrejä,+joka+vahvistaa+tollojen+taikauskoa.
Taikausko+tuhotaan+sivistyksellä+ja+tiedolla+ja+sitten+loput+hoidat+sinä+siellä+lahkosi+sisällä,+kun+kaikki+ajatteluun+taipuvaiset+ovat+jättäneet+laivan.
01.10.2016 15:59
>>>+Sinusta+ilmeisesti+on+"asiallista"+höystää+kirjoituksiasi+sellaisilla+adjektiiveilla+kuten+"typerys",+"tollo"+jne+>>>
Kyllä+ja+tähän+pitää+lisätä+konteksti.+Ihminen+joka+uskoo+siihen+että+jokin+jumala+taikoi+tänne+elämän+6000+vuotta+sitten,+on+typerys.+Se+johtuu+siitä,+että+väite+on+typerä,+niin+typerän+väitteen+uskoja+on+typerys.
Oletko+eri+mieltä?
Jos+joku+väittää,+että+hän+uskoo+Kuun+olevan+juustoa,+niin+eikös+hän+ole+typerys,+idiootti,+jos+hän+näin+todella+uskoo,+koska+hänen+uskonsa+voidaan+osoittaa+vääräksi+ja+silti+hän+uskoo+että+Kuu+on+juustoa.
Missä+logiikkani+on+virheellinen?
Ihminen,+joka+antaa+itseään+huijattavan+väittellä,+joka+ei+voi+olla+totta,+on+typerys,+tollo+tai+idiootti,+ihan+miten+vain.+Tietenkään+hän+ei+itse+älyä+olevansa+typerys,+tollo+tai+idiootti,+vaan+sen+huomaa+henkilö,+joka+ymmärtää+hänen+uskomansa+huuhaan+huuhaaksi.
Kristinuskossa+on+paljon+aineksia,+joihin+uskomalla+EI+ole+typerys,+idiootti+tai+tollo,+koska+niitä+väitteitä+ei+voida+osoittaa+todeksi+tai+epätodeksi,+vaan+usko+on+kuulijan+silmässä.+Voi+ihan+vapaasti+uskoa+tai+olla+uskomatta,+koska+väitteiden+todenmukaisuutta+ei+voida+osoittaa+suuntaan+jos+toiseenkaan.
Ymmärrätkö+tämän,+sillä+minä+ymmärrän+tämän.+Jokaisessa+uskonnossa+on+paljon+aineksia,+joita+voi+uskoa+olematta+typerä,+tollo+tai+idiootti,+koska+niitä+väitteitä+ei+vain+voida+osoittaa+oikeaksi+tahi+vääräksi,+vaan+niiden+todenmukaisuus+on+kiinni+uskosta,+ei+ympäröivästä+todellisuudesta.
Mutta+kristinuskossa,+etenkin+fundamentalistisessa+tavassa+on+paljon+aineksia,+joihin+uskovaa+voi+hyvällä+syyllä+pitää+idioottina,+koska+ne+eivät+voi+olla+totta+missään+olosuhteissa.
Tämän+sinä+nyt+unohdat+kun+arvostelet+sitä,+että+käytän+sanoja+tollo+tai+typerys+kuvatessani+uskovaa.+Ymmärrä+KONTEKSTI!
>>>+ja+kun+tiedämme,+että+sinun+vanhempasi+kertomasi+perusteella+myös+ovat+uskovaisia,+niin+looginen+johtopäätös+on+silloin,+että+myös+vanhempasi+ovat+mielestäsi+typeryksiä,+tolloja+jne+mitä+ikinä+halventavaa+ilmausta+keksitkin+käyttää+>>>
Logiikkasi+pettää+siinä,+että+en+ole+kertonut+vanhemmistani+tai+heidän+uskostaan+yhtään+mitään,+eli+ei+ole+sinun+asiasi+miettiä,+että+mitä+minä+heidän+uskostaan+ajattelen.
Toki+ymmärrän+sen+ulvovan+susilauman,+johon+sinäkin+kuulut,+joka+haluaisi+minun+kertovan+määrättyjä+asioita,+joita+sitten+saatte+riepotella+mielin+määrin,+koska+sellaisia+te+uskovaiset+tapaatte+olla,+mutta+siihen+ansaan+minä+en+mene.+Ei+ole+mitään+julmampaa+ihmistä+kuin+uskovainen,+kun+hän+kuulee+määrättyjä+asioita,+joita+hän+haluaa+kuulla.
En+ymmärrä,+että+miksi+te+jotkut+haluatte+keskustella+jostain,+johon+teillä+ei+ole+mitään+tarttumapintaa+ja+vaikka+minä+kirjoittaisinkin+jotain,+se+voi+olla+ihan+mitä+tahansa,+eikä+teistä+kukaan+kuitenkaan+voi+tietää,+että+kirjoitanko+minä+vain+jotain,+jonka+te+haluatte+nähdä,+vaiko+totuuden?
Eikö+se+ole+minun+asiani,+eikä+teidän?
Minulla+on+oikeus+ajatella+heidän+uskostaan+ihan+mitä+haluan+ja+niin+teette+tekin+lapsienne+uskosta,+sukulaistenne+uskosta,+vanhempienne+uskosta,+mutta+se+ei+nyt+vain+kiinnosta+minua+millään+tavalla.+Ei+perustelut,+eikä+motiivit,+vaan+minua+kiinnostaa+keskustella+täällä+ketjun+aiheesta.
Mutta+ilman+muuta+saat+jatkaa+aiheesta+spekulointia+ihan+niin+paljon+kuin+haluat,+se+sinulle+suotakoon.
>>>+eli+onko+tuo+uskovaisuus+AINOA+asia,+joka+ansaitsee+nuo+antamasi+leimat+päälleen...++>>>
Typeryys,+taikausko+tai+ihmisten+huijaaminen+ansaitsee+aina+ansaitsemansa+leiman+päälleen,+eli+en+erottele+huijataanko+ihmisiä+uskonnolla+tai+ilman+uskontoa.+Tämän+palstan+konteksti+nyt+vain+sattuu+olemaan+uskonnollinen,+niin+sen+kanssa+on+elettävä.
01.10.2016 13:33
91 / 416