Vapaa kuvaus

Aloituksia

489

Kommenttia

8309

1. >>+Kuinka+niin+vetänyt+pois+kontekstistaan+>>>Etkö+itse+huomannut?+Otetaan+Jeesuksen+esinahka,+eli+se+oli+esimerkki+uskonnollisesta+huijauksesta.+Kaarle+Suuri+antoi+paavi+Leo+kolmannelle+lahjaksi+Jeesuksen+esinahan+ja+kertoi,+että+enkeli+oli+sen+itse+antanut+kuninkaalle+henkilökohtaisesti.+Paavi+otti+jutun+todesta+ja+niin+Jeesuksen+esinahka+kiersi+Eurooppaa+suurena+pyhäinjäännöksenä+ja+sitä+töllisteltiin+suurin+joukoin.+Kerroin+Kaille,+että+jospa+adventtikirkkokin+löytäisi+Jeesuksen+esinahan+jostain,+niin+alkaisi+taas+salit+pullistella+porukkaa.>>>+toin+esiin+kielenkäyttösi+jossa+totisesti+olisi+parantamisen+varaa++>>>Miksi+minä+en+saa+kirjoittaa+tänne+omalla+tyylilläni,+vaan+minun+pitäisi+kirjoittaa+tyylillä,+joka+on+sinun+hyväksymäsi?Kertooko+tämä+nyt+enemmän+sinun+ongelmistasi+vai+minun+ongelmistani?Sinun+tyylissäsi+on+myös+parantamisen+varaa,+koska+minä+en+ymmärrä+kirjoituksistasi+yleensä+mitään,+mutta+et+sinä+silti+ole+vaihtanut+tyyliäsi,+vaan+kirjoitat+ihan+täyttä+puutaheinää+koko+ajan.Joten+osaatko+perustella,+että+miksi+minun+tai+jonkun+muun+pitäisi+kirjoittaa+sinun+hyväksymälläsi+tavalla,+eikä+saisi+kirjoittaa+omalla+tyylillään?>>+etkö+näe+edes+nyt+kuinka+paljon+halveksintaa+ja+pilkkaa+sinun+kirjoituksesi+sisältävät++>>>Minä+halveksin+taikauskoa+ja+yleistä+typeryyttä+ja+tuon+sen+esille+niin,+että+minua+ei+voi+ymmärtää+väärin.+Tyylini+ei+jätä+sijaa+tulkinnalle,+joten+on+hyvä,+että+sinäkin+olet+sen+huomannut,+eli+sinä+ymmärrät+minua.Jos+jokin+asia+on+minusta+typerää+ja+ansaitsee+halveksuntani,+minä+tuon+sen+esiin+tyylilläni+niin,+että+jopa+Alex-kasi+on+sen+huomannut,+niin+minä+olen+silloin+päässyt+tavoitteeseeni.>>>+Ei+sinua+kukaan+pyydä+uskomaan+mihinkään+jos+et+kerran+usko+>>>Mutta+minä+voin+muuttaa+mielipidettäni,+jos+oma+väärä+mielipiteeni+osoitetaan+minulle+loogisesti+ja+selkeästi+perustellen,+eli+minä+voin+alkaa+uskoa+toisin,+jos+se+minulle+selkeästi+osoitetaan.+>>>+Kyse+on+siitä+kuinka+puhut+ihmisistä+ja+heidän+ajatuksistaan+ja+heidän+elämästään+ja+heille+tärkeistä+elämänarvoista+..+>>>Eli+en+saa+ilmaista+mielipidettäni+omalla+tyylilläni,+vaan+se+pitäisi+tehdä+sinun+hyväksymälläsi+tavalla?Vaikka+jokin+arvo+on+jollekin+pyhä+ja+tärkeä,+se+voi+silti+olla+typerää+ja+taikauskoista,+onko+käynyt+mielessä?Ristiretket+ja+vääräuskoisten+tappaminen+oli+keskiajalla+Euroopan+kristityille+tärkeä+ja+pyhä+elämänarvo,+niin+olisiko+ollut+hyvä,+että+joku+olisi+osoittanut+heille,+että+se+on+typerää,+väärin,+epäeettistä,+väärää+moraalia,+sekä+vastenmiliestä+ajattelua?Ei+tietenkään+olisi+saanut+kertoa,+vaan+koska+oli+tärkeää+tappaa+kaikki+muut+kuin+kristityt+ja+se+olisi+heille+pyhä+asia,+niin+arvostelua+ei+olisi+saanut+esittää+millään+tyylillä,+eikö+niin?>>>+Kun+noita+lukee+niin+ei+paljon+naurata+++>>EIpä+ole+tarkoituskaan+naurattaa,+vaan+herättää+ajatuksia+ja+minä+teen+sen+tyylilläni,+enkä+edelleenkään+aio+vaihtaa+tyyliin,+jonka+sinä+hyväksyt+ja+joka+kelpaa+sinulle.>>>+Ota+huomioon+että+tällainen+käytös+saa+aikaan+senkin,+että+muutamat+uskottelevat+itselleen,+että+uskovaiset+ovat+jotenkin+sallittu+maalitaulu+ja+jos+heitä+osaa+oikein+parjata+-+niin+silloin+on+tosi+"Cool+Guy"+..++>>>Minun+maalitauluni+on+taikausko,+typeryys+ja+hyväuskoisten+ihmisten+huijaaminen.
  2. >>>+Todennäköisesti+on+niin,+että+uskova+on+vähemmän+altis+ottamaan+näitä+temppuja+vakavasti,+koska+pelkää+niissä+mahdollisesti+olevaa+mustaa+magiaa,+kun+kriittiseen+ajatteluun+koulutetut+maallistuneet+tavikset+menevät+mukaan+monttu+auki.+Ehkä.+>>>Tätä+en+ymmärtänyt,+koska+kuten+tiedät,+mikä+yhdelle+kristitylle+on+mustaa+magiaa,+on+vieressä+seisovalle+osoitus+jumalan+siunauksesta,+eli+kun+mitään+sensoria+ei+ole,+kaikki+on+kiinni+uskosta.+Lähinnä+tuo+todisti+minun+mielipiteeni+puolesta,+ei+sinun.+Otetaanpa+taas+yksi+lähestymistapa.+Teillä+on+ongelma,+suuri+ongelma,+eli+miten+nuoret+saadaan+pidettyä+uskossa+ja+te+pidätte+asian+johdosta+kokouksia+siellä+sun+täällä+ja+niissä+kokouksissa+ammattipsykologit+koettavat+neuvoa+teitä+keinoissa,+jotka+saattaisivat+auttaa.Teillä+on+psykologinen+ongelma,+eli+tarina+ei+enää+myy.+Tarinanne+on+sellainen,+että+kuulija+ei+enää+voi+uskoa+sen+olevan+totta.Kuulijan+pitäisi+edes+jollakin+tapaa+voida+uskoa,+että+tarina+voisi+olla+totta,+niin+sitten+teidän+ongelmanne+poistuisivat.Jos+raamattu+olisi+totta+ja+jumalanne+olisi+oikeasti+olemassa,+teillä+ei+olisi+ongelmaa,+mutta+kun+nuorta+vuonna+2016+ei+voi+enää+kasvattaa+pullossa,+kuten+sinut+tai+sinun+vanhempasi+on+voinut+kasvattaa,+niin+teillä+on+hyvin+suuri+ongelma,+joka+koituu+tuhoksenne.Ongelma+ratkeaa+siten,+että+te+löydätte+tarinan,+jonka+kuulija+haluaisi+olevan+totta,+eli+että+se+ei+ole+liian+suuressa+ristiriidassa+todellisuuden+kanssa.Huijareilla+on+sama+ongelma,+psykologinen+ongelma,+eli+pitää+keksiä+huijaus,+jonka+kuulija+haluaa+olevan+totta,+joten+se+madaltaa+kynnystä+epäuskoon+ja+auttaa+pääsemään+uskoon,+jolloin+kritiikki+häviää.Kuulija+pitää+käännyttää+uskoon,+jolloin+usko+voittaa+epäuskon+ja+huijattava+ei+enää+usko+kritiikkiä,+vaan+on+täysillä+mukana+tarinassa,+jonka+hän+haluaa+sydämestään+olevan+totta.Eli+että+kuoleman+jälkeen+elämä+jatkuu+tai+voit+saada+sijoitukselle+400+%+täysin+riskittömän+tuoton+per+vuosi.+Molemmat+satua,+mutta+peijakas+sentään,+olisi+älyttömän+mukavaa,+jos+olisivat+totta.Parasta+olisi,+jos+saisi+myös+kuoleman+jälkeen+400+prosentin+tuoton+sijoitukselleen,+mutta+onko+tätä+vielä+kukaan+yhdistänyt?Jokainen+haluaisi,+että+sijoitukselle+voisi+todellakin+saada+400+prosentin+tuoton+vuodessa+ja+se+olisi+täysin+riskitöntä.+Joku+on+niin+hölmö,+että+lankeaa+ansaan,+koska+tarina+on+sellainen,+jonka+haluaa+uskoa+todeksi.+Pieni+epäilys+voi+kalvaa+mieltä,+mutta+se+voi+olla+totta,+niin+mukaan+vaan!+Jos+se+olisi+edes+pienesti+totta+ja+saisin+edes+puoli+vuotta+400+%+riskittömän+tuoton,+niin+ei+se+paljoa+maksa,+vaikka+menisi+syteen.+Kuulija+alkaa+keksiä+omatoimisesti+keinoja+hälventää+epäilys+itseltään+ja+huijaus+menee+lopulta+läpi+ja+huijattu+avaa+huijareille+lompakkonsa.+Mutta+tarinan+pitää+olla+sellainen,+että+se+voisi+olla+totta.Elämä+kuolemankin+jälkeenkin+on+tarina,+jonka+moni+haluaisi+olevan+totta+ja+se+olisi+oikein+mukavaa,+mutta+te+olette+tehneet+hyvin+suuren+strategisen+virheen+ja+alkaneet+lisätä+tarinaan+näytöksiä,+joita+suurin+osa+ei+enää+kykene+ottamaan+vakavasti+ja+se+pilaa+koko+tarinan,+eli+vaikkapa+lisäys+6000+vuotta+vanhasta+elämästä+planeetallamme.Se+muuttaa+tarinan+sellaiseksi,+että+vaikka+haluaisi+uskoa+osaan+tarinastanne+(elämä+kuoleman+jälkeen),+kynnys+tulee+liian+suureksi+ja+te+pilaatte+sen+parhaimman+osan+huijauksesta+lisäämällä+siihen+jotain,+joka+pilaa+illuusion+huijauksestanne.+Teidän+pitäisi+pikaisesti+poistaa+tarinasta+kaikki+ne+osat,+jotka+estävät+uskomasta+tarinaan,+joka+sinällään+on+ihan+kiva,+hauska+ja+jonka+jokainen+haluaisi+olevan+totta.Koska+kuten+dokumentista+huomasit,+uskovaisella+on+hyvin+matala+kynnys+kritiikkiin,+joten+se+ostaa+vaikka+venäläistä+vettä,+jos+sille+kertoo+riittävän+mukavan+tarinan+Jeesuksesta,+joka+johdatti+kristityt+sen+lammen+luo+siitä+vettä+hörppimään+ydinvoimaonnettomuuden+jälkeen.Uskovaiselle+tarina+voisi+olla+totta,+niin+hän+uskoo+sen,+koska+siitä+puuttuu+elementit,+joita+uskovainen+ei+voi+uskoa.Vaikka+tuo+tarina+on+typerä,+hölmö+ja+suorastaan+naurettavan+huono,+siitä+puuttuu+ainekset,+joka+estää+uskovaista+uskomasta+siihen+ja+uskovainen+antaa+rahansa+huijarille+ja+ostaa+venäläistä+vettä+lammesta,+jonka+Jeesus+itse+on+osoittanut.Tietenkin+on+lukuisia+esimerkkejä+siitä,+että+miten+tiedemaailma+on+myös+kohdannut+huijauksia+ja+samat+elementit,+eli+tieteellinen+löydös,+jonka+moni+haluaisi+olevan+totta.+Tai+tutkimus,+jonka+olisi+pakko+löytää+määrättyjä+tuloksia,+jotta+rahoitus+säilyy.+Mutta+tieteessä+on+kuitenkin+sisäänrakennettu+koneisto,+joka+tuo+ilmi+huijaukset+ennemmin+tai+myöhemmin+ja+huijarit+jäävät+kiinni,+valheelliset+tutkimukset+löydetään+ja+rahahanat+menevät+kiinni.Juttu+asista+Tieteessä+tapahtuu+-julkaisusta:http://www.tieteessatapahtuu.fi/0406/Launis0406.pdfUskonnoissa+tätä+ei+ole,+vaan+huijarit+jäätyään+kiinni+jatkavat+huijauksiaan+kuin+mitään+ei+olisi+tapahtunut+koskaan.+Tiedemaailmassa+saat+kenkää+tiedeyhteisöstä+ja+sen+pituinen+se.
  3. >>>+Veli+Bushmannin+perusargumentti+oli+se,+että+"nuotiotarinoihin"+uskovat+ovat+helppo+saalis+huijareille.+>>Kyllä+ja+ihan+loogiset+perustelut+pistin+asialle.+Tästä+on+historia+täynnä+esimerkkejä+ja+kannattaa+katsoa+tuo+mainostamani+dokumentti+An+Honest+Liar.Siinä+olet+oikeassa,+että+ketä+tahansa+voi+huijata,+jopa+minua,+mutta+jos+ihminen+on+jo+valmiiksi+valmis+uskomaan+jotain,+jota+ei+voi+mitenkään+loogisesti+enää+perustella+vuonna+2016,+on+häntä+paljon+helpompi+huijata+kuin+asioihin+enemmän+skeptisesti+suhtautuvia.Peter+Popoff+jäi+kiinni+huijaamisesta,+eli+hän+huijasi+hölmöjä+uskomaan,+että+hän+parantaa+heitä+jumalan+avulla+ja+jumala+kertoo+hänelle+sairaiden+nimet,+osoitteet+ja+parantaa,+vaikka+hän+sai+tiedot+korvanapillaan+vaimoltaan,+joka+luki+ne+papereista.Kun+huijaus+paljastui,+Popoffin+bisnekset+kasvoivat+kasvamistaan+ja+hänen+seurakuntansa+ei+hyljännyt+häntä,+vaan+uskoi+häneen+entistä+kovemmin.+Seuraavaksi+hän+möi+niille+samoille+hölmöille+pyhää+vettä+lammesta,+jonne+kuulemma+Jeesus+oli+kristityt+ihmiset+ohjannut+Tsernobilin+ydinvoimalaonnettomuuden+jälkeen+ja+tuhannet+muut+kuolivat.Voitko+kuvitella+ketään+muuta+kuin+uskovaiset,+joihin+tuollainen+potaska+menee+läpi?En+minäkään.+Ja+Jeesuksella+ei+ole+mitään+sitä+vastaan,+että+huijari+käyttää+häntä+törkeästi+hyväkseen+ja+Jeesus+antaa+huijarin+huijata+vuosia+vuosien+perään+ja+hankkia+itselleen+miljoonaomaisuuden+Jeesuksen+nimen+väärinkäyttämisellä.https://www.youtube.com/watch?v=znJh0FZ-gdoKatsopa+tuo+video+ja+sen+jälkeen+kommentoi+sitä+vastauksessasi.+Täydellisen+älyvapaata+ja+Jeesus+mainitaan+joka+välissä+ja+keneenkähän+uppoaa?Voitko+kuvitella+ne+ihmiset,+jotka+menevät+tuohon+mukaan?+Ateistit?+Uskonnottomat?+Hieman+skeptiset?+Uskovaiset?Voisitko+kuvitella,+että+miten+ateisteille+tehtäisiin+samanlainen+huijaus?Ei+mikään+huolehtii+laskuistasi,+kun+teet+et+mitään+tai+et+rukoile+et+mitään?+Soita+siis+numeroon+8000-9898999+niin+ei+mikään+pistää+kohta+rahaa+tilillesi.Tai+historiasta+poimittuna+esimerkkinä+Jeesuksen+esinahka+n.+800-luvulla.+Kaarle+Suuri+antoi+paavi+Leo+kolmannelle+lahjaksi+Jeesuksen+esinahan+ja+Kaarle+Suuri+vieläpä+kertoi,+että+sen+oli+antanut+hänelle+enkeli.+Hohhoijjaa+ja+arvaa+menikö+läpi?+No+totta+helvetissä+meni+ja+siitähän+tuli+oiva+näyttelyesine+pitkäksi+aikaa.https://en.wikipedia.org/wiki/Holy_PrepuceNo+siitä+vain+rukoilemaan,+jos+enkeli+toisi+jonkin+toisen+Jeesuksen+ruumiinosan+muistokappaleeksi+adventtikirkolle,+niin+alkaisi+taas+salit+pullistella+porukkaa.+Jospa+löytyisi+toinen+esinahka,+se+alkuperäinen.+Saattaa+hyvinkin+olla+vaikka+kaikkein+pyhimmän+lipaston+ylimmässä+laatikossa+odottelemassa+arvonnousua.Mikään+huijaus+ei+ole+liian+typerä,+kun+uskonnollisesta+kontekstista+puhutaan.Wincapita+toimi+juuri+kuten+uskonnolliset+lahkot.+EI+kukaan+etsi+lahkoa,+johon+liittyä+tai+huijausta,+jonka+lipeviin+sanoihin+joutua+huijatuksia,+vaan+sekä+lahkot+että+huijaukset+metsästävät+sopivia+ihmisiä,+eli+käännyttävät.Wincapita+käännytti+ihmisiä+uskomaan+touhuun+ihan+samoilla+metodeilla,+joita+sinun+lahkosi+käyttää+saadakseen+ihmisiä+uskomaan+kristinuskon+soopaan.Siinä+se+yhtäläisyys+on.+Jos+ihminen+on+avoin+uskonnolliselle+taikauskolle,+kyllä+häneen+uppoaa+sitten+muukin.+Se+on+pelkkää+psykologiaa,+jota+sinunkin+lahkossasi+opetetaan+ja+pidetään+koulutustilaisuuksia,+että+miten+saada+uusia+jäseniä+ja+keinot+ovat+täysin+samat+kuin+miten+nämä+huijarit+etsivät+huijattavia.+Täysin+samat+ja+se+selviäisi+sinulle,+jos+menisit+jonkin+uuden+pyramidipelin+herätyskokoukseen.Niissä+etsitään+niitä+samoja+tunteita+sinussa,+joita+ihmiset+etsivät,+kun+he+haluaisivat+vaikkapa+jonkin+jumalan+ja+hänen+kuoleman+jälkeen+tarjoamansa+elämän+olevan+totta.Arvaapa+että+millaiseen+ihmiseen+ne+uppoavat+parhaiten?+Sellaiseen,+joka+jo+valmiiksi+on+avoin+moisille+typeryyksillä+vai+sellaiselle,+joka+epäilee+kaikkea,+jopa+jumalia+ja+niiden+välittämiä+ehdottomia+ja+pysyviä+totuuksia?>>+USAssa+on+ollut+samantapaisia+(paitsi+selkeämmin+toteennäytettyjä+tapauksia)+ja+kirkko+on+kohtuullisen+hyvin+selvinnyt+tiedottamalla+asiasta+avoimesti,+tuomitsemalla+jyrkästi+tapahtuneen+ja+varaamalla+resursseja+uhrien+tukemiseen.+>>>No+eipä+se+sana+ole+sitten+kulkenut+Australiaan+saakka,+jossa+2015+adventtikirkko+oli+melkoisissa+pr-ongelmissa+näiden+ongelmien+kanssa.Mutta+enpä+ole+kyllä+kuullut+tapauksista,+joissa+jokin+lahko+itse+vapaaehtoisesti+kutsuu+poliisit+toimintaansa+tutkimaan,+vaan+yleensä+se+menee+niin,+että+ilmoitus+tulee+jostain+ulkoa,+poliisit+tulevat+paikalle+ja+sitten+lahko+koettaa+saada+väelleen+asiat+selvitettyä+parhain+päin+ja+siihenhän+on+omat+osastot+jo+olemassa+vähän+kaikilla.>>>+Jos+logiikkasi+olisi+totta,+uskonnolliset+organisaatiot+olisivat+hyvä+kohde+erilaisille+huijareille.+>>>No+mutta+se+on+USA:ssa+jo+arkipäivää.+Toinen+toistaan+typerämpiä+huijauksia,+joita+ei+kukaan+skeptinen+voi+nauramatta+katsella,+mutta+ne+ihmiset+siellä,+hurskaat+uskovaiset,+ovat+täysillä+mukana+ja+mainostavat+asiaa+eteenpäin+ystävilleenkin.
  4. Rakas+Alex.Minun+vanhempani+tai+heidän+uskonsa+ei+liity+mihinkään+ja+sinä+olet+sairas+ihminen,+kun+sinä+koko+ajan+otat+esille+mihinkään+liittymättömiä+asioita+keskusteluissa,+etkä+osaa+kirjoittaa+enää+asiasta+ollenkaan.Aivan+samalla+tavalla+sinulla+on+sukulaisia,+jotka+eivät+usko+jumalaan.Voisimmeko+tästä+päätellä,+että+sinä+pilkkaat+heidän+epäuskoaan+ja+olet+heille+häpeäksi+kun+vuosia+jankutat+taikauskosta+muille+jollakin+palstalla?Minä+en+ole+koskaan+puhunut+mitään+vanhemistani,+ainakaan+negatiivista,+enkä+heidän+uskostaan+ja+se+ei+kuulu+muille.+Ei+sinulle,+eikä+kenellekään+ulkopuoliselle,+kuten+ei+sinun+sukusi+asiat+täällä+muille.+Ei+edes+sinulle+ja+sinulla+on+todellakin+pahasti+sairas+mieli,+kun+sinä+et+voi+sitä+ymmärtää.Me+voisimme+sinusta+keksiä+aivan+yhtä+sairaita+juttuja+kuin+mitä+sinä+keksit+koko+ajan+muista+tai+kirjoittajien+lapsuudesta+tai+jonkun+suhteesta+vanhempiinsa+ja+se+kertoisi+vain+siitä,+että+sellainen+henkilö+on+sairas.Sinä+olet+vuosien+mittaan+muuttunut+koko+ajan+häiriintyneemmäksi,+kun+et+kykene+pitämään+asioita+asioina,+vaan+jatkuvasti+alat+keksiä+muista+kirjoittajista,+heidän+lapsuudestaan+tai+heidän+vanhemmistaan+kieroja+valheita.Minä+voin+olla+vanhempieni+kanssa+eri+mieltä+monista+asioista+ja+he+saavat+uskoa+ihan+mihin+huvittaa,+eikä+se+muuta+yhtään+mitään.Sinun+logiikkasi+on+kovin+sairasta,+että+lapsi+ei+voi+olla+eri+mieltä+kuin+vanhempansa+ja+etenkään+kertoa+siitä+muille,+vaan+että+se+tekee+lapsesta+tai+vanhemmista+ja+heidän+suhteestaan+jotenkin+outoa.Sinä+olet+sairas+ihminen,+sen+voi+jo+tuosta+jankaamisesta+päätellä,+kun+sinä+koko+ajan+hylkäät+keskustelun+aiheen+ja+alat+kirjoittaa+ja+jankuttaa+toisesta+ihmisestä,+hänen+lapsuudestaan+tai+hänen+vanhemmistaan+yms+täydellista+sekasotkua,+jossa+ei+ole+mitään+totta,+vaan+joka+kertoo+vain+sinun+sairastuneesta+mielestäsi.Ei+aikuinen,+ajatteleva+ihminen+sotke+tavalliseen+asiaan+ja+niistä+keskustelemiseen+koko+ajan+toisen+lapsuutta+tai+toisen+vanhempia+yms+asioita.
  5. Kerrotaanpa+Kaille+vielä+esimerkin+kautta,+että+mitä+minä+tarkoitin+ylläolevalla+viestillä.Palataan+Wincapitaan.+Se+olisi+siis+suuri+huijaus+ja+se+miellytti+etenkin+uskovaisia.Kun+Wincapita+lähti+kulkemaan+kohti+menestyksekästä+alkutaivaltaan,+jokaisen+osallistujan+olisi+ollut+helppo+selvittää,+että+eräs+Hannu,+joka+oli+yksi+pääjehu+tässä+huijauksessa,+oli+saanut+oikeudessa+tuomioita++velallisen+epärehellisyydestä+ja+kirjanpitorikoksesta.+Lisäksi+olisi+ollut+helppo+selvittää,+että+hänellä+oli+samaan+aikaan,+kun+hän+huijasi+ihmisiä,+velkaa+ulosotossa+noin+140000-150000+euroa.Myös+yksi+päävärväri+Risto+oli+poliisin+vanha+tuttu,+määrättyihin+talousasioihin+liittyvistä+asioista.Ajatellaanpa+uskovaista,+joka+pitää+raamatun+nuotiosatuja+edelleen+totena+vastoin+todellisuutta,+eli+hän+hylkää+kaiken+saatavilla+olevan+tiedon+ja+edelleen+haluaa+uskoa+että+raamattu+on+totta+tai+sitten+hän+ei+halua+ottaa+selvää,+että+mitä+me+tiedämme+tänä+päivänä+raamatusta+ja+sen+alkuperästä.Kun+tällainen+henkilö,+joka+jo+lähtökohtaisesti+elää+niin,+että+hänen+on+pakko+olla+välittämättä+määrätyistä+asioista,+jotta+hänen+uskonsa+ja+maailmankuvansa+pysyisi+kasassa,+hän+tekee+sitä+helposti+monessa+muussakin+asiassa.Hän+on+saattanut+vaikka+googlata+hieman+ennen+Wincapitaan+lähtemistä+ja+huomannut+siellä+jotain+outoa,+mutta+niin+hän+joutuu+tekemään+uskossaankin+ja+hän+vain+jättää+sen+huomiotta,+jotta+usko+pysyy+kasassa,+joten+hänen+on+helppo+olla+huomaamatta+ilmiselviä+varoitusmerkkejä+tällaisessakin+asiassa,+koska+se+on+toimintamalli,+jolla+hän+pitää+mailmankuvaansa+kasassa+muutenkin.Kun+hän+lukee+tiedeuutisen,+joka+on+vastoin+hänen+uskoaan,+hän+kuittaa+sen+paholaisen+juonilla.+Kun+hän+lukee+uutisen,+joka+on+vastoin+hänen+uskontoaan,+hän+kuittaa+sen+panetteluna,+koska+hän+uskoo+että+hänen+uskonsa+on+totta.+Maailma+on+väärässä,+hänen+uskonsa+ei+ole+väärässä.Joten+hän+selittää+itselleen+negatiiviset+löydökset+ilmiselvästä+huijauksesta+samoin,+kuten+hän+selittää+senkin,+että+miksi+tiede+ei+ole+voinut+saada+raamatusta+mitään+oikeaa+selville,+eli+että+kaikki+Wincapitasta+negatiivinen+asia+on+vain+Wincapitan+panettelemista+ja+jopa+paholaisen+metkuja.+Paholainen+ei+halua,+että+uskovainen+rikastuu,+joten+paholainen+on+laittanut+nettiin+negatiivista+Wincapitasta,+jotta+hän+joutuisi+jatkamaan+köyhyyttään+eikä+rikastuisi.Sehän+olisikin+ollut+mielenkiintoista+nyt,+että+Wincapita+ei+olisi+houkutellut+uskovaisia+ja+heidän+selityksenä+olisi+ollut+se,+että+jokin+jumala+ilmoitti+heille+että+se+on+huijaus+tai+että+jumala+pisti+heidät+googlaamaan+wincapitasta+jotain+ja+sieltä+paljastui+pelkkää+mätää+ja+siksi+he+eivät+lähteneetkään+mukaan.Eli+uskovainen+perustelee+kaikkea+samoin,+kuin+miten+hän+pitää+uskonnollisen+maailmankuvansa+hengissä,+eli+tuollaista+ihmistä+on+äärettömän+helppo+huijata,+joka+joutuu+jo+valmiiksi+huijaamaan+itseään,+jotta+esimerkiksi+kykenee+olemaan+uskovainen+vuonna+2016.Siksi+uskonnolliset+organisaatiot+ovat+erittäin+houkuttelevia+kohteita+rikollisille+ja+rikolliseen+toimintaan,+koska+ihmiset+siellä+sisällä+ovat+helposti+huijattavia+ja+he+jopa+huijaavat+itse+itseään,+jotta+kykenevät+olemaan+siellä+organisaatiossa+töissä+ja+huijaamassa+muita+mukaan.Kun+olet+hyvä+puhumaan,+olet+vakuuttava,+vedät+oikeasti+naruista,+niin+uskonnollinen+organisaatio+on+sinulle+maanpäällinen+paratiisi,+jos+olet+rikollinen.
  6. >>>+Mielestäni+ajatus+siitä,+että+Raamattuun+(tai+nuotiotarinoihin)+uskominen+jotenkin+liittyisi+tähän.++>>Minäpä+kerron+sinulle,+että+mistä+on+kysymys.Raamatun+nuotiosatujen+totena+pitäminen+liittyy+tähän+mitä+suurimmassa+määrin+ja+se,+että+joku+ei+pidä+niitä+totena+ja+he+leikkivät+samalla+hiekkalaatikolla+niiden+kanssa,+jotka+samaan+aikaan+pitävät+niitä+totena.Jos+sinä+oikeasti+uskot+niihin+raamatun+nuotiosatuihin+vuonna+2016,+niin+se+tarkoittaa+sitä,+että+sinä+olet+helposti+höynäytettävissä+muutenkin.Kaikki+se+tieteellinen+tieto,+tieteellinen+raamatuntutkimus+yms,+jonka+sinä+kylmästi+ohitat+pitääksesi+satuja+elossa,+kertoo+siitä,+että+sinua+on+helppo+huijata+monessa+muussakin+asiassa.+Sinä+haluat+uskoa+edelleen,+että+raamattu+olisi+totta.+Sen+johdosta+sinua+on+helppo+huijata+monessakin+muussa+asiassa+uskomaan,+että+jokin+voisi+olla+totta,+jos+sinua+nykii+samoista+naruista+kuin+millä+keinoin+sinä+pidät+haaveesi+raamatun+totuudellisuudesta+elossa.Taannoinen+Wincapita+osoitti+sen+hienosti,+eli+siellä+jopa+hyvin+suuri+osa+huijatuista+tuli+uskonnollisista+piireistä,+kuten+karismaattisista+helluntailaisista+yms.Sinulla+järjestölläsi+on+loistava+organisaatio+harrastaa+rikollista+toimintaa,+koska+sitä+johtavat+henkilöt,+jotka+ovat+lähtökohtaisesti+äärettömän+helposti+huijattavissa+ja+ylipuhuttavissa,+koska+he+jo+lähtökohtaisesti+pitävät+satuja+totena+ja+myyvät+satuja+totena+ja+sitten+osa+uskonnollisista+kuluttajista+on+niin+taikauskoisia,+että+se+kauppatavara+menee+heille+läpi.Kun+siellä+samassa+organisaatiossa+on+ihmisiä,+jotka+eivät+ole+helposti+huijattavissa,+eikävät+ne+usko+niitä+typeriä+beduiinien+satuja+totena,+vaan+he+ovatkin+päin+vastoin+hyviä+huijaamaan,+seuraa+mielenkiintoisia+asioita.Ihmisiä+organisaatiossa,+jotka+ovat+hyviä+huijaamaan+ja+ympärillä+tolloja,+joita+on+lähtökohtaisesti+helppo+huijata,+niin+osaatko+kertoa,+että+mitä+siitä+seuraa?Sillä+sellaista+ihmistä+on+helppo+huijata,+joka+aikuisenakin+uskoo+satuja+totena,+vaikka+kaikki+tieteellinen+näyttö+puhuu+sen+puolesta,+että+mitään+aihetta+siihen+uskoon+ei+enää+olisi.Lisäksi+rikollisia+miellyttää+uskonnollisissa+organisaatiossa+se+mielenkiintoinen+asia,+että+ne+ovat+yleensä+niin+huolissaan+maineestaan+ulkopuolelle,+että+jos+sisällä+tapahtuu+jotain+hämärää,+he+eivät+suin+surminkaan+halua+ketään+ulkopuolisia+tutkimaan+asiaa,+esim.+paikallista+poliisia,+vaan+he+koettavat+itse+selvittää+asian,+joka+johtaa+usein+siihen,+että+pistetään+asia+maton+alle+ja+ollaan+hiljaa,+että+jospa+se+siitä.Kuten+kävi+Suomessakin+Toivonlinnan+pedofiliaepäilyissä.+Saatiin+sisältä+neuvo,+ilmeisesti+adventtikirkon+lakimiesosastolta,+että+ollaan+kuule+ihan+hissun+kissun,+että+kyllä+se+siitä.+Parempi+että+ei+nyt+sotketa+tähän+ketään+ulkopuolisia.+Ajattele+lahkosi+suuntautumista+nuoren+maan+kreationismiin!Sehän+on+kutsuhuuto+kaikille+rikollisille,+että+tulkaa+tänne,+näettekö+miten+helvetin+tyhmiä+me+ollaan+ja+miten+meidän+maksavia+asiakkaita+on+helvetin+helppo+huijata,+kun+ne+uskovat+tuollaista+aivotonta+kuraa,+jonka+lapsi+oppii+alakoulussa+jo+aivottomaksi+kuraksi.Kun+tuolla+nytkin+aika+moni+hämärämies+ja+hämäräorganisaatio+miettii,+että+mihinkäs+soluttaudutaan+seuraavaksi,+niin+mitäpä+luulisit,+että+onko+maailmanlaajuinen+uskonnollinen+organisaatio+hyvä+kohde,+joka+vielä+itse+julistaa,+että+täällä+meillä+ei+paljoa+ajattelu+päätä+pakota?Lisänä+se,+että+se+organisaatio+ei+ikinä+maailmassa+kutsuisi+poliisia+itse+paikalle,+jos+sen+sisältä+löytyisi+jotain+hämärää,+vaan+se+koetettaisiin+itse+selvittää+ja+jos+ne+selvittäjät+ovat+sellaisia,+joita+on+lähtökohtaisesti+helppo+huijata+ja+selvityksen+kohteena+olevat+osaavat+lähtökohtaisesti+huijata+hyvin,+niin+mitäpä+arvelet+taas,+että+miten+käy?Että+sellaista+tällä+kertaa.Oma+profetiani+on,+että+uskonnollisista+järjestöistä+tätä+tulee+vuosien+mittaan+tulemaan+esiin+yhä+enemmän+ja+enemmän+ja+syyt+kerroin+tuossa+yläpuolella+suhteellisen+selkeästi+ja+loogisesti
  7. >>>+Kun+ei+enää+todelliset+argumentit+riitä+omassa+aloituksessasi+niin+sinun+täytyy+alkaa+puhumaan+soopaa.++>>>Ahaa.+Etkö+sinä+ole+oikeasti+niin+tyhmä+kuin+mitä+sinä+annat+ymmärtää+olevasi?Katsos+kun+minä+parodioin+sinun+omia+kommenttejasi+lapsuuden+ongelmista.+Nekö+eivät+olekaan+todellisia+argumentteja,+vaan+soopaa?Mutta+kun+sinä+teet+niin,+niin+se+on+nerokasta+argumentointia?Mitä+tulee+rikollisten+liehittelyyn,+niin+oma+mielipiteeni+on+se,+että+jos+uutisissa+lukee,+että+adventtikirkon+johtohenkilöitä+on+ollut+jo+reilun+viikon+pidätettynä+salakuljetusrikoksista+ja+sinä+edelleen+et+halua+uskoa+sitä,+niin+minusta+se+johtuu+vain+siitä,+että+sinä+liehittelet+tätä+outoa+amerikkalaista+lahkoa+ja+sen+rikollisia+jäseniä.>>>+minä+olen+nyt+sanonut+tästäkin+asiasta+moneen+kertaan+että+minä+en+tiedä+mitä+on+tapahtunut+>>No+sitten+on+todella+kummallista,+että+sinä+haluat+osallistua+kiivasti+tähän+keskusteluun,+jos+et+edes+itse+tiedä,+että+mitä+on+tapahtunut.Taitaa+olla+niin,+että+sinä+olet+oikeasti+niin+tyhmä+kuin+mitä+sinä+annant+ymmärtää.Jos+minä+en+yhtään+tiedä,+että+mistä+jossain+keskustelussa+on+kyse,+niin+minä+en+osallistu+siihen+tai+sitten+minä+ensin+otan+selvää,+että+mistä+on+kyse+ja+VASTA+SITTEN+osallistun+keskusteluun.Olen+antanut+sinulle+linkkejä+uutisiin,+josta+hyvin+helposti+ilmenee+että+mitä+on+tapahtunut+ja+siitä+huolimatta+sinä+et+lue+niitä,+mutta+osallistut+keskusteluun,+niin+mitä+siitä+pitäisi+sanoa?Minulle+se+kertoo+sitä,+että+sinä+olet+oikeasti+niin+tyhmä+kuin+mitä+sinä+esität+olevasi.http://spectrummagazine.org/article/2016/09/25/jorge-de-sousa-matías-arrested-alleged-involvement-smuggling-enterprise>>+Jorge+De+Sousa+Matías,+Vice+President+for+International+Development+at+River+Plate+Adventist+University+(Universidad+Adventista+del+Plata),+has+been+arrested+by+Argentina’s+Policía+Federal+in+a+raid+on+the+university+campus,+Spectrum+has+confirmed.+>>>>>+Raivostuttaako+se+sinua+että+joku+on+tarpeeksi+"röyhkeä"+ja+sanoo+oman+mielipiteensä+joka+on+sinun+näkemyksiäsi+vastaan?+>>>Ei+suinkaan.+Se+on+minusta+hykerryttävän+hauskaa,+koska+se+kertoo+sinusta+jotain.Juuri+äsken+sinä+kerroit,+että+et+tiedä+asiasta+yhtään+mitään.Nyt+sinä+kysyt+minulta,+että+raivostuttaako+minua+kun+sinä+kerrot+mielipiteen+asiasta,+josta+sinä+omien+sanojesi+mukaan+et+tiedä+yhtään+mitään.Se+ei+suinkaan+raivostuta+minua+vaan+sen+pitäisi+kertoa+kaikille+täällä+oleville+ihmisille+ja+tätä+keskustelua+seuraaville,+että+miten+sekaisin+sinä+olet.
  8. >>>+Minulle+on+taikausko+ja+kuolemanpelko+epänormaalia.+>>>Jos+sinä+perustat+elämäsi+noin+2000-3000+vuotta+vanhoille+beduiienin+saduille,+jotka+kumpuavat+heidän+kuolemanpelostaan+ja+taikauskosta,+niin+kyllä+taikausko+ja+kuolemanpelko+on+sinulle+normaali+olotila.>>>+mutta+ok+olet+oikeassa+siinä+mielessä+sitä+helvetin+ikuista+piinaa+on+levitetty+kautta+vuosituhansien+erilaisten+uskontojen+kautta+ja+monet+sitä+pelkäävät+tänäänkin.+>>>Helvetti,+sen+kestosta+ja+muusta+riippumatta,+on+myös+taikauskoa,+eikä+siinä+ole+pelättävää+yhtään+sen+enempää+kuin+jumalissa,+tontuissa+tai+maahisissakaan.+Myöskään+lohikäärmeistä+ei+tarvitse+pelätä,+koska+nekin+ovat+taikauskoa+ja+kumpuavat+samasta+lähteestä+kuin+uskonnot.>>>+Raamattu+ei+todellakaan+ole+taikauskoa+>>>Se+on+tutkitusti+pelkkää+taikauskoa,+eikä+se+siitä+muuksi+muutu.+Ensimmäiset+ihmiset,+jotka+huomasivat+raamatun+taikauskoksi,+elivät+noin+1200-1300-luvuilla+ja+raamatun+taikauskoinen+alkuperä+oli+tosiasia+viimeistään+1700-luvulla,+eikä+tilanne+ole+siitä+muuttunut.>>>+Jumalaan+ja+Raamattuun+uskovat+...+eivät+pelkää+kuolemaan+-+eivät+ainakaan+sillä+tavalla.+>>>Minun+mieleipiteeni+on,+että+he+nimenomaan+pelkäävät+kuolemaa+ja+että+tämä+yksi+elämä+ei+heille+riitä,+vaan+he+haaveilevat+että+he+jatkavat+elämäänsä+vielä+kuolemankin+jälkeen.+Minulle+riittää+tämä+yksi+elämä+ja+sen+todellisuus,+niin+minun+ei+tarvitse+haihatella+biologian+ja+fysiikan+vastaisia+asioista+elämän+jatkumisesta+jonkin+pöntön+jumalan+alaisuudessa+ja+sitä+palvoen.+>>>+mutta+kun+tutustuu+Raamatun+lupaukseen++>>>Raamatun+lupaukset+ovat+täysin+yhtä+uskottavia+kuin+minkä+tahansa+muun+uskonnon+ljpaukset,+eli+katteettomia+aivan+jokaiselta+sanalta.Etkö+muista:+jumalat+pettävät+aina!Jeesus+lupasi+kannattajilleen+palata+takaisin+näiden+vielä+eläessä+ja+jo+siinä+meni+pieleen,+eli+jumalat+pettävät+aina.
  9. >>>+Jo+tuo+sanallinen+"purkauksesi"+osoittaa+sen,+että+sinun+on+lähes+pakko+käyttää+tuollaista+kieltä,+voidaksesi+puolustaa+kantaasi.++>>>Voin+minä+tehdä+sen+toisinkin.Tieteellinen+tutkimus+osoittaa,+että+raamattu+on+muinaisten+beduiinien+nuotiotarinoita,+joilla+tarinoilla+ei+ole+todellisuuteen+juuri+mitään+siteitä.Suomeksi+se+tarkoittaa+sitä,+että+raamattu+on+taikauskoista+hevonpaskaa+ja+tämä+on+nyt+sanottu+niin,+että+sitä+ei+kukaan+pysty+tulkitsemaan+joksikin+muuksi,+kuin+mitä+siinä+todella+sanotaan.Ja+sitten+loppu+olikin+sitä+sinun+sekavaa+kirjoittamista+minusta,+eli+ihan+tuttua+Alex-kasia,+kun+et+sinä+reppana+enää+muuhun+pysty.
  10. >>>+Ei+minulle+..+ateistit+ovat+aivan+liian+usein+onnettomia+ihmisiä+-+huumeiden+orjia+ja+luulevia+-+siksi+minulla+on+ateismi+heikkoutta+jonka+pystyssä+pitämiseen+ateistin+tarvitsee+mollata+ihmisiä+joilla+ei+ole+samoja+vaikeuksia.++>>>Hohhoijjaa.+Miten+ihmeessä+ateisti+tarvitsee+huumeita,+jos+kerran+hänelle+riittää+todellisuus,+ilman+jumalia,+tonttuja+ja+maahisia?Luulisi+että+asia+on+toisinpäin,+eli+ihmiset,+joiden+elämää+hallitsevat+jumalat,+tontut,+maahiset,+puhuvat+aasit+ja+puhuvat+käärmeet,+niin+heille+todellisuus+on+liian+rankkaa+selviytyä+ilman+päihdykkeitä,+kun+heidän+jumalansa,+tonttunsa+ja+maahisensa+tuntuvat+pettävän+heidät+jokainen+päivä,+koska+he+eivät+pidä+antamiaan+lupauksia.Yleensä+ne+ovat+kylläkin+uskovaiset,+jotka+tunkevat+postilaaatikoista+sisällä+ja+koettavat+saada+muutkin+uskomaan+harhoihinsa,+eikä+suinkaan+ateistit.Yleensä+ne+ovat+uskovaisia,+jotka+tappavat+tuolla+muita+oman+jumalansa+nimissä,+eikä+suinkaan+ateistit+ole+tappamassa+ketään+ei+kenenkään+nimissä.>>>+Ateisti+sanoo+että+hän+on+ja+elää+todellisuudessa,+mutta+totuus+on+että+ei+edes+viisaimmat+tiedemiehet+tiedä+kaikkea+siitä+todellisuudesta+>>>Ateisti+myös+tietää,+että+me+emme+tiedä+vielä+kaikkea,+mutta+ateisti+ei+vain+korvaa+tietämättömyyttä+taikauskolla+tai+uskontojen+hevonpaskalla.Vaikka+minä+en+tiedä+kaikkea+universumista+ja+sen+salaisuuksista,+niin+siinä+ei+ole+edes+yhtä+hyvää+syytä+korvata+tietämättömyyttäni+taikauskolla.Joku+toinen+voi+saada+jotain+taikauskosta+ja+jumalista,+puhuvista+aaseista+ja+tontuista+ja+se+heille+suotakoon,+kunhan+pysyvät+omilla+hiekkalaatikoillaan+leikkimässä.>>>+Jumalaan+uskovat+tajuavat,+että+on+olemassa+suurempaa+viisautta,+>>>Jumaliin,+tonttuihin,+maahisiin+ja+puhuviin+käärmeisiin+uskovat+että+on+olemassa+suurempaa+viisautta,+mutta+heillä+ei+ole+mitään+uskomuksiensa+todisteiksi.+He+vain+uskovat.Minä+en+usko,+sillä+uskolla+ei+tee+mitään,+vaan+olen+jostain+asiasta+mieluummin+tietämätön,+kuin+korvaan+tietämättömyyden+taikauskolla.Kun+se+jumalasi+usklataa+tulla+piilostaan,+niin+sitten+se+taikova+karvanaama+kelpaa+minulle+jumalaksi+vallan+mainiosti,+mutta+ennen+sitä+hetkeä+minä+en+siihen+usko+mistään+hinnasta,+koska+en+vaihda+taikauskoon+vain+varmuuden+vuoksi.>>>+Näin+usko+Jumalaan+vapauttaa+ihmisen+kaikenlaisista+vaatimuksista+jota+tämä+maailma+on+pullollaan+..+sen+se+rikastuttaa+koko+elämää,+sen+alusta+aina+viimeiseen+päivään+asti.++>>>Tosin+tuolla+logiikalla+usko+oikeasti+olevaiseen+hämähäkkimieheen,+teräsmieheen+tai+tonttuihin+vapauttaa+ihan+samalla+tavalla.Et+sinä+usko+että+usko+Zeukseen+vapauttaa+vaatimuksista+ja+rikastuttaa+elämää,+niin+minä+en+kykene+ymmärtämään,+että+miten+joku+toinen+jumala+sen+voisi+tehdä?Sen+minä+ymmärtäisin,+että+kun+uskoo+yhteen+jumalaan,+niin+uskoo+sitten+tuhansiin+muihinkin+ja+ymmärtää+niiden+kaikkien+aiheuttavan+moisin+helpotuksia,+mutta+että+vain+yksi+osaisi+sen+tehdä+ja+muut+eivät,+niin+tämä+logiikka+minulle+ei+enää+uskonnoissa+aukene.Mutta+tietenkin+kannattaa+uskoa+tonttuihin+tai+jumaliin+jos+kerran+ne+helpottavat+elämää.+Siksihän+narkomaanit+käyttävät+huumeita,+kun+todellisuus+ei+riitä+ja+siksi+jotkut+uskovat+jumaliin,+tonttuihin+tai+maahisiin,+kun+todellisuus+ei+riitä.Ateistille+riittää+todellisuus.
  11. >>>+Annoit+taas+erittäin+hyvän+esimerkin+siitä+että+puhut,+mutta+käytäntö+on+ihan+muuta.++>>Kuinka+niin?>>+Tuo+väite+että+olisi+kyse+Adventtikirkon+ihannoimisesta+on+tosi+lapsellinen+ja+perustuu+siihen+että+en+ala+adventisteja+kanssasi+parjaamaan.++>>>Minä+kirjoitin+kylläkin+yleisen+huomion,+joka+ei+kohdistunut+sinuun,+mutta+tietenkin+jokainen+osannee+siitä+päätellä+jotain,+että+ymmärsit+sen+tarkoittavan+itseäsi.Osaatko+kertoa+minulle,+että+miksi+korkean+sivistystason+Suomessa+ja+Ruotsissa+nämä+oudot+amerikkalaiset+lahkot+eivät+kiinnosta+kuin+muutamaa+tuhatta+ihmistä,+jos+sitäkään?Miljoonat+ihmiset+Suomessa+ja+Ruotsissa+ovat+eri+mieltä+kanssasi+siitä,+että+kannattaako+näitä+amerikkalaisia+lahkoja+liehitellä+ja+he+pysyvät+niistä+poissa.Mitä+se+kertoo+sinulle?Minulle+se+kertoo+siitä,+että+tuote+on+mätä,+koska+jos+kuluttaja+ei+halua+tuotetta,+vika+on+tuotteessa,+ei+suinkaan+kuluttajassa.Sitten+on+ihmisiä,+jotka+eivät+välitä+siitä,+että+tuote+on+mätä+ja+he+ostavat+sen+siitä+huolimatta,+koska+mätä+tuote+antaa+heille+jostain+syystä+jotain.>>>+Valitettavasti+sinulle+kelpaa+vain+oma+logiikkasi+ja+sitä+juuri+tarkoitin+sillä+että+kun+puhut+muiden+uskosta+Jumalaan+perustat+puheesi+omiin+referensseihisi+>>>Kuules+nyt+vanhus,+minä+en+puhu+muiden+uskosta,+vaan+minä+aina+ja+iankaikkisesti+kirjoitan+oman+näkemykseni+ja+on+se+kumma,+että+tämä+ei+sinulle+ole+auennut.Minä+kirjoitan+aina+oman+mielipiteeni+ja+oman+näkemykseni.Minusta+usko+on+sitä+ja+minusta+usko+on+tätä.+Tietenkin+jokainen+meistä+kirjoittaa+oman+näkemyksensä+asioista,+eikä+kenenkään+muun+näkemystä.Jos+minä+kirjoitan,+että+minusta+sinun+uskosi+ei+perustu+mihinkään,+se+on+sekavaa,+epäloogista+ja+naurettavaa+sanapelleilyä,+niin+se+on+minun+näkemykseni+ja+sinun+oma+näkemyksesi+voi+olla,+että+sinun+oma+uskosi+on+nerokasta,+taivaallista,+loistavaa+sekä+maailman+loogisinta+ja+erinomaisen+selkeästi+perusteltua.>>+Siitä+lähtee+minun+ja+monen+muun+looginen+ajattelu,+sitä+voisi+siten+kutsua+vaikka+esimerkiksi+minun+loogiseksi+näkemyksekseni+>>>Juuri+näin+rakas+Alex+ja+jos+minä+en+ymmärrä+sinun+loogisesta+näkemyksestäsi+yhtään+mitään,+niin+se+on+minun+mielipiteeni+ja+minä+yleensä+perustelen+sen+selkeästi.>>>+Raamatun+kertomus+alkaa+sen+alusta+ja+Raamatun+kokonaissanoma+muodostuu+sen+sisällöstä+kun+käy+läpi+koko+kirjan+lävitse+-+aina+viimeiseen+sanaan+asti.+>>>Kyllä.+Minä+olen+lukenut+sen+alusta+loppuun+ja+minun+näkemykseni+sen+sisällöstä+on+se,+että+se+on+taikauskoista+hevonpaskaa+ja+se+kertoo+brutaalista,+sadistisesta,+väkivaltaisesta+jumalasta,+jotka+jotkut+pölvästit+palvovat+ja+odottavat+takaisin+vuonna+2016.Se+on+minun+näkemykseni+luettuani+sen+taikauskoisen+kirjan+läpi+ja+ymmärrettyäni+lukemani+tekstin+sisällön.Sinä+luet+sen,+niin+sinulle+se+kertoo+jotain+muuta,+koska+minusta+sinä+et+ymmärrä+lukemasi+tekstin+sisältöä.Minulle+raamattu+kertoo+jumalasta,+jolla+on+vakavia+vihanhallintaongelmia,+joka+on+narsistinen,+pitkävihainen,+kostonhimoinen+ja+joka+ei+keksi+mihinkään+ongelmaan+mitään+muuta+ratkaisua+kuin+väkivallan+silmittömän+käyttämisen.Omien+sotkujensa+selvittämiseen+hänen+piti+tappaa+oma+poikansa,+niin+minusta+se+kertoo+siitä,+että+se+jumala+on+hullu+ja+mielipuoli+ja+tämä+on+minun+näkemykseni+ja+saat+olla+vapaasti+eri+mieltä.Minä+vaihdan+näkökantani+jos+joku+osaa+minulle+loogisesti+perustella,+miksi+olen+väärässä.Raamattu+kertoo+ihmisestä,+ihmisyydestä,+moraalista+ja+etiikasta+aivan+yhtä+paljon+kuin+minkä+muun+taikauskon+pyhät+höpinät+kertovat+ja+onneksi+me+olemme+sysänneet+ne+tarinat+komeroon,+jossa+ne+saavat+pölyyntyä+aivan+rauhassa.