Vapaa kuvaus

Aloituksia

489

Kommenttia

8309

1. >>>+Meni+taas+pikkusen+vikaan+nuo+sinun+kirjoituksesi+-+kun+kirjoitit+että+#Kommentoin+vain+sitä,+että+mitä+usko+on.#+++>>>Mikä+siinä+meni+vikaan?Osaatko+omin+sanoin+kertoa?Voin+keksiä+lisää+esimerkkejä+siitä,+että+mitä+on+usko:Usko+on+sitä,+että+ajat+autolla+jonka+konepellin+alka+alkaa+liekit+ja+savu+nousta+ja+edelleen+ajattelet,+että+minä+uskon,+että+autoni+on+ihan+kunnossa.Seisot+vuoren+vieressä+ja+hoet+itsellesi,+että+minä+uskon,+että+minä+saan+tuon+vuoren+liikkumaan+metrin+vasemmalle.Sitä+on+usko,+eli+se+on+ihan+täysin+turhaa+puuhastelua.Minä+tiedän,+että+kun+auton+konepellin+alta+lyövät+liekit,+että+auto+ei+ole+kunnossa.Minä+tiedän,+että+kun+seisot+vuoren+vieressä+ja+hoet,+että+uskot+vuoren+liikkuvan+käskystäsi,+että+vuori+ei+tule+liikkumaan.Kun+sanot,+että+sinä+uskot+jumalasi+tulevan+takaisin,+niin+minä+tiedän,+että+se+taikova+karvanaama+ei+tule+koskaan+takaisin,+kuten+yksikään+jumala+ei+ole+koskaan+tullut,+eikä+tule.Sinä+uskot,+minä+tiedän.
  2. >>>+Aha+-+että+mitään+Israelia+ei+sitten+edes+ole+olemassa+-+mielestäsi+.+>>>Israelin+valtio+on+tänä+päivänä+olemassa+ja+Israel+perustettiin+14.+toukokuuta+1948+Palestiinan+alueelle,+väkivallan+ja+sodan+saattelemana.Etkö+sinä+tiennyt+tätä?>>>+Raamattu+ei+kerro+mitään+historiaa+vaan+on+pelkkää+satua.++>>>Tämä+on+totta,+eli+näin+on+ja+sinäkin+oivaltaisit+tämän,+jos+menisit+kirjastoon+ja+lainaisit+kirjoja,+joista+selviää+Lähi-idän+oikea+historia,+joka+siellä+on+oikeasti+eletty+ja+joka+on+oikeasti+tapahtunut.Raamatun+hölmöistä+tarinoista+juuri+mikään+ei+pidä+paikkaansa+historiallisessä+mielessä,+eli+nämä+Egyptin+orjuudet,+Siinailla+40+vuotta+hortoilu+yms+soopa+ei+ole+oikeasti+tapahtunut.Onko+tämä+sinulle+uutta+tietoa?>>>+Ja+israelilaisetkin+ovat+vain+typeryksiä+(sinun+suureen+viisauteesi+verrattuna+ainakin).++>>>Ei+suinkaan,+vaan+henkilöt,+jotka+pitävät+noita+tarinoita+totena.+Israelilaiset+tietävät+itse+sen,+että+ne+eivät+ole+totta,+vaan+ne+ovat+kansanperinnettä,+kuten+Kalevala+on+meille.+Ei+kukaan+suomalainen+pidä+Kalevalan+tapahtumia+todellisena,+mutta+ei+se+poista+niiden+kultuurista+arvoa,+tietenkään.Mutta+jos+joku+on+niin+typerä,+että+pitää+noita+tarinoita+totena,+niin+ei+se+kyllä+heprealaisista+anna+kuvin+välkkyä+kuvaa,+että+600+000+marssikelpoista+miestä,+lisäsnä+naiset,+lapset,+karja+jne+hortoilee+40+vuotta+yhdellä+helvetin+pienellä+aavikolla,+löytämättä+sieltä+pois.+Aika+tolloja+on+niiden+hölmöjen+täytynyt+olla,+jos+tuo+tarina+totta+on,+edes+osittain.+Tätä+tarkoitin,+jos+se+ei+sinulle+valjennut.Katso+karttaa+ja+päättele+itse,+että+voisiko+tuo+tarina+olla+edes+ositain+totta:https://www.google.fi/maps/@29.8040778,34.1261549,7.42zTuolla+pienella+alueella+hortoilisi+melkein+miljoona+ihmistä+40+vuotta?Pitää+olla+tyhmä+tai+muuten+vajaa+ihminen,+että+voi+pitää+tuollaista+typerää+tarinaa+totena+edes+osittain,+etenkin+kun+Egyptin+historia+ei+tunne+vitsauksia,+ei+heprealaisten+orjuutta,+ei+poikalasten+tappamista,+ei+mitään+niistä+typeristä+ja+vastenmielisistä+kuvauksista+raamatusta.Joosuan+kirjan+kuvaus+Luvatun+maan+valloittamisesta+sen+alkuperäisiltä+asukkailta+ei+saa+mitään+tukea+arkeologiselta+todistusaineistolta,+eikä+mikään+arkeologinen+todiste+tue+ajatusta+väkivaltaisesta+tai+edes+rauhanomaisesta+maahan+tunkeutumisesta.>>>+Kaikesta+näkyy+että+sinulla+on+suuria+vaikeuksia+elämässäsi++>>>Joopa+joo.+Tulihan+se+sieltä+taas.+Olet+sinä+aika+raukka+vanhus,+ei+voi+muuta+sanoa.>>>Tuli+mieleeni+sekin+että+nämä+mielestäsi+"typerät"+israelilaiset+ovat+saaneet+yli+20+%+Nobelin+palkinnoista.+>>Jos+satut+tuntemaan+yhtään+israelilaista+Nobelistia,+niin+kysäisepä+heiltä,+että+pitävätkö+he+totena+VT:n+naurettavia+ja+typeriä+nuotiotarinoita?Eivät+pidä,+vaan+ne+tarinat+edustavat+heille+jotain+samaa,+kuin+mitä+Kalevala+meille.
  3. >>>+Maapallon+laajuinen+tulva+ja+se+miltä+maapallo+sen+jälkeen+näyttäisi,+on+myös+erikoinen+juttu.++Nythän+on+niin,+että+eläimet+ja+ihmiset+olisivat+hukkuneet+ja+nuo+hukkuneet+nousee+mätänemisprosessin+myötä+pintaan+ja+aikansa+pinnalla+lilluttuaan+painuvat+pohjaan.+Siis+mihin+sattuu.+>>>No+mutta+näinhän+kreationisti+selittää+asioita.Kun+löytyy+valaan+fossiili+aavikolta,+niin+se+johtuu+siitä,+että+se+hukkui+tulvassa+ja+sitten+se+ajelehti+kuolleena+sinne+aavikolle,+mihin+sitten+jäi+kun+tulva+laski.Samoin+Himalajan+vuoren+rinteiltä+löytyvät+kalat+ja+muut+vastaavat+ovat+selitetty+tulvageologiassa+niin,+että+kalat+hukkuivat+tulvan+aikaan+ja+sitten+ne+jäivät+hukkuneina+kuolleina+sinne+vuoren+rinteelle+todisteeksi+Nooan+tulvasta.+Voi+näitä+kaikkia+tulvassa+hukkuneita+kala-+ja+valasparkoja.http://www.geologia.fi/index.php/2011-12-21-12-30-30/2011-12-21-12-36-55/laattatektoniikkahttps://fi.wikipedia.org/wiki/LaattatektoniikkaTosin+laattatektoniikka+selittää+asiat+paljon+loogisemmin+kuin+tulvageologia,+joka+pistää+kalatkin+hukkumaan+kun+vesi+nousee+liiaksi,+mutta+ei+nyt+vaivata+päätä+liiallisilla+yksityiskohdilla.
  4. >>>+Johtopäätöksesi+siitä,+että+nyt+on+paljastunut+adventtikirkon+todellinen+luonne+kertoo+kuitenkin+enemmän+sinun+asenteistasi+kuin+adventtikirkosta.+>>>No+mitä+muuta+voi+odottaa+bisnekseltä,+joka+perustuu+satuihin+ja+nuotiotarinoihin?Sinun+järjestösi+ehkä+palkkaa+vielä+hivenen+fiksumpia+johtajiksi+kuin+mitä+sen+jäsenet+ovat,+niin+jokainen+johtaja+raamattuun+perehdyttyään+ymmärtää,+että+kaikki+mitä+te+myytte,+on+satuja+ja+valhetta,+mutta+teillä+on+erittäin+hyvä+organisaatio+harrastaa+jotain+aivan+muuta.Tilaisuus+tekee+varkaan,+niin+sanotusti.Ja+jälleen+kerran+organisaatiosi+on+autuaan+tietämätön+(vai+onko?)+sen+sisällä+harrastetusta+toiminnasta,+eli+se+yllätetään+täysin+housut+kintuissa+toiminnasta,+jota+se+ei+tiedä+olevan+olemassakaan+(ei+ainakaan+tunnusta)+eli+sisäinen+tarkastus+ei+toimi+millään+säällisellä+tavalla,+vaan+siellä+voi+todellakin+tehdä+ihan+mitä+huvittaa+ja+ainoa+uhka+on+paikallinen+poliisi+tai+oikeuslaitos.+Sisältä+sitä+uhkaa+ei+tule,+mikä+tekee+organisaatiosi+erittäin+houkuttelevaksi+rikolliselle+toiminnalle.Käsitääkseni+ongelma+on+suuri+Afrikassa,+Väli-Amerikassa+jne,+eli+organisaatiotasi+käytetään+hyvin+menestyksekkäästi+kaikkeen+muuhunkin+kuin+vain+uskonnollisuuden+mukaiseen+toimintaan.>>>+Vertailun+vuoksi...+Punainen+risti+mokasi+aika+pahasti+...+Greenpeacekin+...+Katolinen+kirkon+piirissä...+>>>No+ilman+muuta+tämä+on+erittäin+hyvä+tekosyy+muidenkin+mokailla,+mutta+ei+sinulle+koskaan+tule+mieleen,+että+sinun+bisneksessäsi+erityisesti+odotetaan+hieman+korkeampaa+moraalia+ja+muuta+sen+kaltaista+maalliseen+ja+pakanoiden+touhuihin+verrattuna?+Kai+nyt+katolinen+kirkko+tekee+tuollaista+kun+sehän+on+peto,+petovalta+ja+sen+pitääkin+olla+paha+ja+silleen,+mutta+että+jonkin+jumalan+ainoa+ja+oikea+jäännösseurakuntakin?+Tsot+tsot.Onko+käynyt+mielessä+tällaisia?>>>+Miksi+adventtikirkon+kohdalla,+jos+kirkon+piirissä+on+lähemmäs+parikymmentä+miljoonaa+ihmistä+ja+runsaat+200.000+työntekijää,+se,+mitä+puoli+tusinaa+teki+jossakin+toisella+puolella+maailmaa,+paljastaisi,+mistä+adventismissa+todellisuudessa+on+kysymys.++>>>Niinpä.+Jos+teillä+organisaatiossa+ei+ollut+aavistustakaan+tuosta+Argentiinan+touhusta,+niin+mistähän+muusta+järjestönne+sisällä+teillä+paremmilla+ihmisillä+ei+ole+aavistustakaan?Loistava+organisaatio+ympäri+maailmaa+tehdä+mitä+mieleen+juolahtaa,+kun+monien+esimerkkien+tuomalla+varmuudella+sisäinen+valvonta+ei+pelaa,+sitä+ei+ole,+tai+sitten+siellä+istuu+ne+kaikkein+isoimmat+roistot.Ja+ainahan+sitä+saa+kuitenkin+tehdä+muutamia+kysymyksiä,+vaikka+ei+mitään+muuta+olisikaan+juttujensa+pohjaksi,+kuin+vain+pari+kysymystä,+eikö+niin?Aina+voi+heitä+pari+ajatuksiaherättävää+kysymystä+ilmaan,+vaikka+ei+mitään+muuta+taskunpohjalla+olisi.Tällaisen+ohjeen+kuulin+organisaatiosi+järjestämän+tilaisuuden+puhujilta+ihan+tässä+lähiaikoina.
  5. >>>+Höpö+höpö.+Sinä+sinun+viihde-elektroniikkasi+-+ja+viihdelelusi+..+katsos+b-manni+..+minä+esimerkiksi+olen+työni+tähden+ostanut+ja+lähettänyt+tavaraa+miljoonien+kruunujen+edestä+esimerkiksi+entisiin+itäblogin+maihin+>>>Oletko+sinä+kirjoittanut+niihin+lähetyksiin+jotain+muuta+kuin+mitä+ne+pitävät+sisällään?Eli+Argentiinassa+adventtikirkon+lähetysten+piti+pitää+sisällään+lääketieteellisiä+tarvikkeita,+mutta+lähetykset+pitivätkin+sisällään+viihde-elektroniikkaa.Näinkö+sinäkin+toimit?>>>+Se+että+joku+toinen+kuin+lähettäjä+ja+vastaanottaja+tietäisi+mitä+eri+toiminnat+tarvitsevat+ei+sekään+pidä+paikkaansa+-+on+ehkä+hyvinkin+tärkeää,+että+vastaanottava+River+Plate+Adventist+Universitet+joka+on+lähetysten+vastaanottaja+saa+sanoa+mihin+he+näitä+tavaroita+tarvitsevat.++>>>Ilman+muuta+adventtikirkon+johtajilla+on+oikeus+sanoa,+että+kun+he+saivat+lähetyksiä,+joiden+piti+sisältää+lääketieteellistä+välineistöä,+mutta+ne+sisälsivätkin+viihde-elektroniikkaa,+niin+että+se+on+oikein+ja+näin+pitikin+olla.Mutta+poliisi+on+toki+eri+mieltä+ja+pitää+tapahtunutta+rikoksena+ja+salakuljetuksena.>>>+Se+että+joku+toinen+kuin+lähettäjä+ja+vastaanottaja+tietäisi+mitä+eri+toiminnat+tarvitsevat+ei+sekään+pidä+paikkaansa+>>>Adventtikirkon+pitää+saada+poliisi+ja+Argentiinan+oikeus+tajuamaan+sama+asia,+kuin+mitä+sinä+tajuat.Tietenkin+sinun+oikeustajusi+mukaan+on+oikein+kirjoittaa+pakettiin+lääketieteellistä+välineistöä+ja+pakata+sinne+viihde-elektroniikkaa.>>>+Ruotsissa+oppilaille+annetaan+monissa+kouluissa+tänään+esimerkiksi+tietokone+ja+erilaisia+muita+apuvälineitä+-+riippuen+siitä+mikä+linja+on+kyseessä.+>>>Onko+sinulla+tietoa+siitä,+että+lähetetäänkö+nämä+tavarat+kouluihin+väärennetyillä+lähetyslistoilla,+niin+että+lähetykset+sisältävät+jotain+muuta+kuin+mitä+niiden+pitäisi+sisältää?>>>+Tai+otetaan+nyt+vaikka+nuo+kännykät+-+lähes+kaikki+työpaikat+antavat+tänään+työpaikan+puolesta+ainakin+monille+tekijöille+kännykät+ja+ovat+antaneet+jo+ainakin+jo+vuosikymmenet+>>>Tulevatko+ne+kännykät+työpaikoille+salakuljetettuina+ja+verot+kierrettyinä+väärillä+lähetyslistoilla+varustettuina?Vai+maksetaanko+niistä+verot+ja+niin+edelleen?>>>+Bushmanni+sanoi+että+oli+lukenut+asiasta+myös+"Svenska+Dagbladet:ista"+-+no+ihan+uteliaisuuttani+yritin+hakea+sitä+kirjoitusta+mutta+ei+vain+löytynyt+--+tosin+näitä+muita+salakuljetus+juttuja+oli+varmaan+satoja+.++>>>Oletko+sinä+oikeasti+noin+saatanan+tyhmä?MInä+en+kirjoittanut,+että+olen+lukenut+asiasta+Svenska+Dagbladetista+tai+Helsingin+Sanomista.SInä+väitit+että+minä+olen+keksinyt+koko+uutisen+tai+että+Spectrum+Magazine+on+keksinyt+koko+uutisen,+niin+minä+kirjoitin+että+tämä+uutinen+on+kylläkin+julkaistu+La+Nacion+-lehdessä,+joka+on+yksi+suurimpia+argentiinalaisia+päivälehtiä+kyseisessä+maassa.Kirjoitin,+että+La+Nacion+on+Argentiinassa+sama+kuin+Ruotsissa+Svenska+Dagbladet+tai+Suomessa+Helsingin+Sanomat.
  6. >>>+Avausvietin+otsikko+:+Adventtikirkon+johtajat+osana+rikollisuutta!+Tuo+on+sitä+iltalehti+otsikointia.+Vaikka+et+sitä+ymmärräkään.+>>>No+mikäs+siinä+meni+pieleen,+jos+kerran+toistaiseksi+nimeämättömiä+adventtikirkon+johtajia+Argentiinassa+on+pidätetty+salakuljetusrikoksesta?Silloin+he+ovat+osana+rikollisuutta,+jos+heidät+on+pidätetty+rikollisuudesta+ja+he+ovat+adventtikirkon+johtajia.>>>+Kas+kun+et+kirjoita+siinä+tapauksessa+Argentiinan+poliisille+että+"asia+selvä+..+olen+heidät+jo+tuominnut+-+tämän+enempiä+tutkimuksia+ei+tarvita"+-+saati+sitten+oikeudenkäyntejä.++>>>Miksi+minä+näin+tekisin?+Oletko+ihan+sekaisin?>>>+Ensinnäkin+annat+kuvan,+että+kyseessä+olisi+"Adventtikirkon+johtajat"++>>>No+keitäs+ne+ovat+jos+lehtikin+kirjoitti,+että+adventtikirkon+johtajia+on+pidätetty?+Ja+adventtikirkon+johtoa+on+sekaantunut+rikoksiin?Adventtikirkolla+on+johtajia+aika+paljon,+oikeastaan+ihan+käsittämättömän+paljon+suhteessa+mihin+tahansa,+joten+ainakin+siellä+osataan+tehdä+erilaisia+titteleitä,+myöntää+niitä+titteleitä,+ja+pitää+tittelien+omistajat+tyytyväisinä.Kyllä+ne+johtajat+ovat+johtajia+myös+sillä+hetkellä+kun+ne+yllätetään+raiskaamasta,+varastamasta+tai+salakuljettamasta,+vaikka+toki+sitten+lahkoissa+koetetaan+maalata+mustaa+valkoiseksi+kaikin+keinoin.>>>+sillä+niinkuin+jo+kirjoitin+minä+en+tiedä+mitä+on+tapahtunut++>>>No+siihen+nähden+sinulta+tulee+aika+paljon+asiaa,+että+sinä+et+tiedä+koko+tapauksesta+mitään,+etkä+ilmeisesti+vaivausu+ottamaan+selvääkään.Mitä+siitä+pitäisi+ajatella?>>>+Tee+parannus..++>>>Vai+pitäisikö+sinun+katsoa+peiliin+ja+lakata+ihailemasta+tuota+outoa+amerikkalaista+kulttia,+johon+et+uskalla+itse+edes+liittyä,+reppana.
  7. Enpä+kyllä+ymmärtänyt+tuosta+Alexin+sekavasta+viestistä+taas+yhtään+mitään.Argentiinan+poliisi+on+seurannut+kuukausia+USA:sta+Argentiinaan+adventtikirkon+nimissä+tehtyjä+lähetyksiä,+joiden+lähetysten+pitäisi+sisältää+lääketieteellisiä+tarvikkeita+yms.Ne+lähetykset+ovatkin+sisältäneet+viihde-elektroniikkaa,+aikuisten+viihdeleluja,+kännyköitä,+televisioita,+musiikkisoittimia,+kameroita,+kameroilla+varustettuja+lennokkeja+yms,+joista+ei+ole+maksettu+pesoakaan+veroja+Argentiinaan.Tätä+toimintaa+on+siis+seurattu+kuukausia,+kunnes+nyt+sitten+Argentiinan+poliisi+teki+kahdeksan+ratsiaa+ja+pidätti+ainakin+kuusi+henkilöä,+mukana+toistaiseksi+nimeämättömiä+adventtikirkon+johtajia+Argentiinasta.Kyseessä+on+salakuljetusrikos,+jossa+Argentiinaan+on+tuotu+viihde-elektroniikkaa+yms+tavaraa+laittomasti+ja+verot+kiertäen+adventtikirkon+johtajien+yksityiskäyttöön,+joka+on+todella+ilmeistä.Mutta+sellaista+se+Jeesuksen+pikaisen+paluun+odotus+on,+kun+se+on+hieman+myöhästynyt,+niin+ei+sitä+välttämättä+jaksa+enää+odotella+ilman+uutta+verotonta+laajakuvatelkkaria,+Iphonea+tai+musiikkipelejä.Tämä+koko+pelihän+tarkoittaa+sitä,+että+näitä+huijareita+pitää+olla+molemmissa+päissä,+eli+myös+USA:ssa,+koska+kuka+niitä+tavaroita+on+pakannut+siellä,+saanut+niihin+väärennetyt+lähetyslistat,+että+niissä+olisi+lääketieteen+käyttöön+menevää+kalustoa,+vaikka+ne+sisälsivätkin+jotain+aivan+muuta.Sitten+adventtikirkko+on+vielä+maksanut+niistä+rahdin+ja+kuljetukset+USA:sta+Argentiinaan,+jotta+johtajat+pääsevät+nauttimaan+kaikista+verohelpotuksista,+joita+ikinä+voi+keksiä.