Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bushmanni
profiilit
bushmanni
bushmanni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
489
Kommenttia
8309
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>>+tosin+puhujien+pyynnöstä+lähetykset+näkyvät+ainoastaan+suorina.++>>
Tämän+ymmärrän+hyvin.
Koska+melkoista+hevonpaskaa+ja+valehteluhan+tuo+oli+ihan+alusta+loppuun+ja+virheitä+oli+joka+virkkeessä+niin+paljon,+että+niitä+ei+suorasta+lähetyksestä+pysty+poimimaan+kaikkea+millään,+niin+helpompi+noille+valehtelijoille,+että+kaikki+todistusaineisto+poistuu+heti+kun+ovat+tuon+hevonpaskan+suoltamisen+lopettaneet.
Minulla+tosin+ei+ole+mitään+sitä+vastaan,+että+adventtikirkko+on+ankkuroitunut+tuohon+aivottomaan+soopaan+aivan+täysillä,+koska+sehän+karkottaa+sieltä+kaikki+fiksut+ja+jäljelle+jäävät+typerykset+tekevät+sitten+touhusta+lopun+ihan+itse.
17.09.2016 14:55
Erittäin+hyvä+kysymys!
Asiaa+voisi+pohtia+myös+siitä+näkökulmasta,+että+mitä+hyvää+moneteististen+uskontojen+nimissä+on+saatu+aikaan+ja+sehän+on+että+ei+mitään.
Tai+no+hyvänä+puolena+voisi+pitää+sitä,+että+ne+ovat+hävittäneet+lukuisia+muita+uskontoja+täältä+mutta+tietenkin+sitten+olleet+paljon+väkivaltaisempi,+brutaalimpi+ja+osin+jopa+taikauskoisempi+kuin+hävittämänsä+uskonnot+olivat.
Uskontojen+väkivaltainen+alamäki+alkoi+monoteismista,+koska+uskonnot,+joissa+on+sisäänrakennettuna+ominaisuutena+paljon+jumalia,+olivat+ja+ovat+paljon+suopeampia+muita+uskontoja+kohtaan.+Vain+yhden+jumalan+uskonnot+ovat+sellaisia,+että+ne+kylvävät++vain+pahuutta,+verta+ja+suolenpätkiä+ympärilleen.+KOska+ne+eivät+siedä+muita+jumalia,+joten+ne+eivät+siedä+muita+uskontojakaan.
Uskonto+jossa+on+jo+valmiina+10-100+jumalaa,+puhumattakaan+kymmenistä+tuhansista,+ei+ole+niin+nuuka+jos+sen+alueelle+tulee+vielä+yksi+jumala,+tai+vaikka+muutama+kymmenen.
Yksijumalaisuus+teki+uskonnosta+pahan+ja+väkivaltaisen+ja+sen+jälkeen+sen+yhden+jumalan+nimissä+alettiin+raiskata,+tappaa+ja+kansanmurhata+niin+paljon+kuin+sielu+sietää.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/03/01/venla-kokkonen-maailman-pahuus-kumpuaa-uskonnoista
Hyvä+asia+uskonnoissa+on+tänä+päivänä+se,+että+se+on+lakien+avulla+suitsittu+sekulaareissa+yhteiskunnissa+pienelle+hiekkalaatikolleen,+jossa+sen+uskonnon+jumala+ja+kannattajat+eivät+voi+enää+kiusata+normaaleja+ihmisiä+ja+heidän+on+pakko+tulla+toimeen+kaikkien+uskontojen+ja+jumalien+kanssa.
Jos+jotain+positiivista+pitää+keksiä,+niin+onhan+uskontojen+myytit+antaneet+paljon+musiikille+ja+kuvataiteille,+sekä+tietenkin+kirjallisuudelle.
Ajatelkaas+kaikki+ne+rikosjännäritkin,+jossa+päästään+pimahtanut+uskovainen+alkaa+tappaa+ihmisiä+kuin+jumalan+oikea+käsi+ja+sitten+kymmenet+poliisit+ja+etsivät+tekevät+hikihatussa+töitä+viikkoja,+että+se+hullu+saadaan+kiinni.+Aika+moni+kirja+jäisi+pois,+jos+se+kaunis+uskonto+ei+olisi+saanut+kimmoketta+kirjailijoille+kirjoittaa+moisia+opuksia.
Kuinka+paljon+elokuvia+on+tehty+Kansan+temppelistä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kansan_temppeli
Tai+Charles+Manson+yms:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Charles_Manson
Charles+Manson+antoi+kannattajiensa+ymmärtää+olevansa+Jeesus+Kristus+kertomalla+kuolleensa+noin+2+000+vuotta+aikaisemmin.+Kun+häneltä+kysyttiin+asiasta+suoraan+oikeudessa,+hän+vastasi:+”Voi+olla,+että+olen+Jeesus+Kristus.+En+ole+vielä+päättänyt,+kuka+minä+olen.”+
ja+sitten+he+murhasivat+elokuvaohjaaja+Roman+Polańskin+vaimon+Sharon+Taten+sekä+Leno+ja+Rosemary+LaBiancan+raa'alla+tavalla+kahdessa+erillisessä+joukkomurhatapauksessa.
Nämäkin+tapahtumat+olisivat+jääneet+tekemättä+elokuviksi,+jos+Charles+Mansonilla+ei+olisi+ollut+harhaisia+käsityksiä+itsestään+Jeesus+Kristuksena.+Ja+mistäpä+hän+sen+käsityksen+sai?+Olisiko+raamatusta+ja+hieman+tulkintaa+mukaan.+Harmi+vain+että+sen+raamatun+jumala+ei+ehtinyt+askareiltaan+kertomaan+Mansonille,+että+paskat+sinä+mikään+Jeesus+ole,+vaan+häneltä+hiukan+taas+lipsahti+Maan+tapahtumat+ohitse+ja+niin+taas+hänen+nimissään+hieman+murhailtiin.
Vai+oletteko+kuulleet+että+joku+kansa+olisi+tapettu+ei+kenenkään+nimissä+tai+ihminen+olisi+huutanut+että+tapan+sinut+ei+kenenkään+nimissä+ennen+kuin+vetää+puukolla+valtioman+kaulalta+auki+ja+pistää+se+nettiin+toisten+ei+kenenkään+palvojien+ihailtavaksi?
En+minäkään.
15.09.2016 18:58
>>>+Minusta+sinä+bushman+vaikutat+kouluttautuneelta+mutta+mitä+tulee+raamatuntuntemukseesi,+se+ei+ole+kovin+hyvä.+Vakavissaan+otettava+ateisti+on+sellainen,+joka+tutustuu+kunnolla+uskontoon+ja+kirjoituksiin+ollakseen+varma+siitä,+että+on+oikealla+polulla.+Sen+jälkeen+hän+omaa+hyvän+yleissivistyksen+myös+Raamatusta.+Tällöin+ei+mene+käsitteet+ja+käsitykset+sekaisin,+niin+kuin+sinulla+bushman+tuntuu+välillä+menevän.+Et+selvästikään+myös+tunne+Raamatun+Jumalaa.+>>>
Minulla+on+riittävän+monen+vuoden+kokemus+hulluudesta+nimeltä+kristinusko+ja+sen+erilaisista+ilmenemismuodoista.
Joten+se+ei+ole+raamatun+tunetemisesta+kiinno+vaan+pikemminkin+niin+päin+että+osaan+sen+niin+hyvin,+että+en+kykene+uskomaan+sen+kirjan+pohjalta+sepustustasi.
>>+Minä+en+väittänyt,+että+Jumalan+pitäisi+katsoa+väärä+palvontaani+ja+olla+tekemättä+mitään+asian+suhteen.+Minun+Jumalani+on+antanut+ihmisille+vapauden+palvella+häntä+niinkuin+kukin+ihminen+sitä+vain+oman+parhaan+ymmärryksensä+mukaan+osaa+tehdä.++>>
Eli+jokainen+pölvästi+palvoo+vain+oikein,+jos+kerran+jumalasi+antaa+vapauden+palvoa+ihan+miten+hyvältä+tuntuu.+Miten+ihmeessa+voit+sitten+sanoa,+että+aiemmin+palvoit+väärin,+jos+kerran+silloinkin+sinusta+tuntui+että+palvoit+oikein+ja+tätä+mieltä+oli+varmaan+jumalasikin,+kun+ei+tehnyt+asialle+mitään?
>>+Se+on+johtunut+MINUN+tyhmyydestäni,+>>
Näin+kaikki+uskonnot+opettavat,+eli+vika+on+aina+sinussa.+Joku+psykologi+osaisi+kertoa+kyllä+nokkelan+syyn+että+miksi+näin+on,+jos+menisit+kysymään.+Tuo+itseasiassa+pitää+uskonnot+koossa+ja+typerykset+kiinni+siinä+taikauskossa.
>>+Mutta+miten+ihminen+muuten+voisi+oppia+kuin+kantapään+kautta?+>>
No+sellainen+yliluonnollinen+taivaallinen+taikaukko+voisi+kertoa+jos+se+sen+kerran+huomaa+ja+kyttää+sinua+joka+hetki+ja+pistää+ylös+jokaisen+sanasi+ja+ajatuksesi,+jotka+sitten+viskaa+naamallesi+kuolemasi+jälkeen.
>>+Tämä+minun+Jumalani+on+käsittämättömän+reilu+ja+rakastava+Jumala.+>>
Ei+ole,+ainakaan+raamatun+perusteella,+jos+ymmärtää+lukemansa+tekstin+sisällön.
Se+kertoo+jumalasta,+joka+on+tiukan+puolueellinen,+rakastaa+käskynsä+mukaan+temppuilevia+klovneja+ja+antaa+kummallisia+ehtoja+armolleen,+jonka+pitäisi+tarkoittaa+jotain+mitä+saa+ilman+ehtoja.
>>+Monet+muut+jumalat+vaativat+juuri+tietynlaiset+menot+ja+uhrit,+jotta+näiltä+jumalilta+irtoaisi+suosiota+ja+hyväksyntää.++>>
Olen+kyllä+lukevinasi+raamatustakin+että+jotain+tuon+suuntaista+siellä+lukee,+jos+ymmärtää+lukemansa,
>+Jotkut+jumalat+vaativat+jopa+viiltelyä+ja+lapsiuhreja.+>>
Tätä+kannattaa+kysyä+siellä+taivaassa+sitten+selventävästi+Aabrahamilta+ja+Iisakilta.+Iisakilla+voisi+olla+toisenlainen+näkemys+kuin+sinulla.
>>>+Taivaan+Jumala+ei+vaadi+sellaisia.+>>
Kysypäs+sitten+Iisakilta.
>>+Minä+saan+mennä+Herran+eteen+juuri+sellaisena+kuin+olen.+Ja+niin+saat+sinäkin.+>>
Enhän+saa.+Kun+en+tee+niitä+typeriä+temppuja+joita+vaaditaan,+enkä+kykene+uskomaan+olemattomaan,+niin+enhän+minä+saa+mennä+sellaisena+kuin+minä+olen,+vaan+minun+pitäisi+temppuilla+temppukirjan+sääntöjen+mukaan,+jotta+minut+niihin+kinkereihin+hyväksytään.
>>>+Eikä+hän+puolestaan+ole+orjallisesti+vahtaamassa+minua+pilvenlonkalta+niin,+etten+saisi+itse+elää+omaa+uskovaisen+elämääni.++>>
Jos+raamattua+on+uskominen+niin+on+toki.+Erityisen+kiinnostunut+hän+on+seksielämästäsi,+sanoistasi+ja+siitä,+miten+tulkitset+kalenteria,+ainakin+mikäli+adventisteja+on+uskominen.
>>>+Ehkäpä+sinun+kannattaisi+tutustua+tähän+Raamatun+Jumalaan+vähän+paremmin,+jotta+et+heittelisi+lonkalta+tuommoisia+kommentteja.++>>>
Usko+pois,+mutta+hän+on+ihan+samanlainen+vetelys,+kyttäävä+turjake+ja+pösilö+kuin+kaikki+tuhannet+muutkin+jumalat.
15.09.2016 12:38
Vielä+kun+raamattu+kertoisi+että+pohtiessaan+ratkaisua+ongelmaan,+jumala+tempaisi+kännit+ja+sitten+päätti+käyttää+ongelman+ratkaisuna+väkivaltaa,+niin+siitähän+voisi+suomalainen+tuntea+ylpeyden+piston+sydämessään,+että+Jahvellahan+voisi+olla+suomalaiset+sukujuuret!+Ihan+kuin+me.
15.09.2016 12:25
Ei+ole+fundamentalistilla+helppoa,+jos+pitäisi+kuvitella,+että+S&G+on+joskus+oikeasti+tapahtunut.
Jäljelle+jää+sitten+vain+opettavainen+kertomus.
Eli+kun+jumalalta+loppuu+keinopankista+keinot,+hänellekin+ainoa+vaihtoehto+on+vain+väkivallan+silmitön+ja+rajaton+käyttäminen.+Se+lienee+tarinan+opetus.
Oikeastaan+se+on+koko+raamatun+punainen+lanka,+eli+aina+kun+jumalalta+menee+sormi+suuhun,+että+mitä+v**tua+tässä+nyt+pitäisi+taas+tehdä,+niin+hän+keksii+että+väkivallan+silmitön+käyttäminen+ratkaisee+kaikki+ongelmat.
15.09.2016 12:23
Siis+Jahve+tähtäsi+tulikivisateen+Gomorraan,+mutta+perseelleen+meni+taas+ja+lasti+kosahti+Argentiinaan+suurimmaksi+osaksi.
Onneksi+muutama+mötikkä+osui+myös+tähtäyspisteeseenkin.
On+se+Jahve+aika+tumpelo+tapaus,+ihan+jumalaksikin.
14.09.2016 21:00
Tässäpä+oikeastaan+mainio+kuvaus+ja+esimerkki+siitä,+että+miten+jumalat+ovat+ihmisen+mielikuvitusken+harhaa,+eivät+mitään+muuta.
En+kiistä+tai+kiellä+aloittajan+tuntemuksia,+mutta+ei+niillä+ole+mitään+tekemistä+sen+kanssa,+että+todistavatko+ne+jotain+jostain+yliluonnollisesta+mielikuvitusystävästä.
Mutta+jokainen+voisi+pohtia+tietenkin+muutamia+kysymyksiä,+joita+avaajan+viesti+aiheuttaa.
Kokiko+hän+ennen+tätä+uutta+"valaistumistaan"+olevansa+jotenkin+väärällä+tavalla+uskova?
No+eipä+varmasti+vaan+hän+ajatteli+nämä+pyhät+henget+ja+niiden+vaikutukset+ihan+kuten+nytkin.+Hän+koki+olevansa+ihan+yhtä+oikea+uskova+kuin+tälläkin+hetkellä+ja+että+hän+on+matkalla+taivaaseen+ja+pyhä+henki+vaikuttaa+ja+mitä+muuta+potaskaa+sitä+nyt+onkaan.
Sitten+kun+hän+koki+tämän+uuden+valaistumisen,+hän+tajusi+uskoneensa+väärin+aiemmin+ja+että+hänen+jumalsuhteensa+oli+huono+ja+perustui+johonkin+joka+ei+ollutkaan+oikeaa+uskoa.
No+kas+kun+se+jumala+ei+sitten+silloin+hänelle+kertonut,+että+paijakkaan+pölvästi,+uskot+ihan+väärin,+muutapa+nyt+sitä+uskoasi+oikeaksi+tai+isken+hiilihangolla+ahteriin.
Se+jumala+tai+sen+kuvatus+antoi+uskovan+uskoa+väärin+ja+huonosti+ties+kuinka+kauan,+eikä+saanut+ahteriaan+penkistä.
Nauttivatko+jumalat+kenties+siitä,+että+kun+he+katsovat+teidän+kiemurteluanne+ja+sitä,+että+te+ressukat+ette+osaa+uskoa+oikein+ja+keksitte+mitä+oudoimpia+virityksiä+uskomustenne+ympärille+mutta+samaan+aikaan+kuitenkin+luulette+uskovanne+oikein+kunnes+sitten+yksi+päivä+huomaatte,+että+ettepä+uskokaan+vaan+kun+alatte+uskoa+uudella+tavalla+niin+sittenpä+taas+uskotte+oikein.+Kunnes+huomaatte+taas+jonkin+uuden+valaistumisen+kautta,+että+taas+oli+usko+väärää,+vaikka+kyllä+oikeasti+luulitte+uskovanne+tällä+kertaa+oikein.+Ja+tätä+leikkiä+jatkuu+sitten+kuolemaanne+saakka.
Tuosta+avauksesta+voisi+tehdä+vastaavia+ajatusleikkejä+tusinoittain,+joista+jokainen+osoittaa+samaa,+että+jos+aiot+uskoa+johonkin+vuonna+2016,+niin+et+voi+ajatella+uskosi+kiemurtoita+yhtään+loogisen+päättelyn+kautta,+vaan+todellakin+pitää+olla+aivot+narikassa+ja+kehitellä+kaikkea+tuollaista+omituista+omasta+suhteestaan+mielikuvituskavereihin.
Toisaalta+enpä+pelkää,+että+uskon+bisneksellä+kovin+huonosti+voisi+mennä+ihan+heti,+jos+asiakkaat+ovat+tuolla+tasolla.
Ajatelkaa+mikä+bisnes!+Myyntiartikkelina+kuoleman+jälkeinen+elämä,+markkinoinnin+kaverina+ihmisten+kuolemanpelko+ja+herkkäuskoisuus.+Sokerina+pohjalla+se,+että+asiakkaat+eivät+taatusti+valita+epäkurantista+tuotteesta+ja+tule+vaatimaan+rahojaan+takaisin+kuolemansa+jälkeen.
14.09.2016 08:01
>>+Miksi+ihmeessä+sinun+pitää+ylipäätään+antaa+jokin+"laatumerkintä"+siitä,+millaisena+pidät+jotain+henkilöä+ihmisenä.+>>>
Miksi+sitä+ei+saisi+kertoa,+omaa+mielipidettään?+Etenkin+jos+itse+ajattelee+niin?
Jos+ihminen+uskoo+typeryyteen,+niin+miksi+sitä+ei+voisi+sanoa?+Että+pahoittaa+typeryyteen+uskovan+mielen?+Onko+sillä+merkitystä,+koska+jos+ihminen+alkaa+uskoa+ilmiselvään+typeryyteen,+niin+ei+se+siinä+kokonaispelissä+paljoa+tunnu,+jos+hän+pahoittaa+mielensä+siitä,+että+uskoo+typeryyteen.
Mutta+jos+yksikin+ihminen+huomaa+siinä+typeryyden+ja+sen+ansiosta+ei+lankea+siihen,+niin+minusta+silloin+rehellisyys+voitti,+eli+asioista+puhuttiin+niiden+oikeilla+nimillä.
Jos+taas+joku+ihminen+menee+harrastamaan+sitä,+koska+kokee+sen+positiviisena+asiana,+että+minä+pidän+sitä+typeryytenä,+niin+sehän+on+vain+silloin+voitto+minulle,+koska+minulla+ei+ole+mitään+sitä+vastaan,+että+jo+valmiiksi+typerää+ajatusta+kannattamaan+menee+lisää+typeryksiä,+koska+se+olisi+surullista,+jos+sinne+menisi+oikeasti+fiksuja+ihmisiä,+koska+heillä+voiisi+riittää+älyä+piilottaa+sieltä+suurimmat+typeryydet+niin,+että+jopa+fiksut+voisivat+ruveta+sitä+kannattamaan.
Mitä+mieltä+sinä+olet+niistä+ihmisistä,++jotka+eivät+näe+ympärillämme+vellovaa+jesuiittojen+murhanhimoista+salaliittoa+tai+kaikkialla+jylläävää+uutta+maailmanjärjestyksen+ja+sen+salaista+nousua?
Pidätkö+sinä+näitä+ihmisiä+harvinaisen+älykkäinä?
Kaikki+me+tiedämme,+että+millaisina+sinä+heitä+pidät,+vaikka+et+sitä+tänne+kirjoitakaan,+joten+tilanne+ei+muutu+sillä,+jos+sinä+sen+kerrot+ta+iolet+kertomatta.
Sinä+pidät+sellaisia+ihmisiä+typerinä,+yksinkertaisina+ja+tyhminä+sekä+sinisilmäisinä+ja+aivopestyinä,+jotka+eivät+kykene+näkemään+ilmiselvää+jesuiittojen+salaliittoja+kaikkialla+ja+uuden+maailmanjärjestyksen+salaista+nousua+ja+Bilderbergejä+sun+muuta.
Minä+koen+samaa+hieman+toisenlaisista+asioista+ja+niiden+kannattamisesta.
>>+Auttaako+se+jotenkin+sisäistämään+sitä+ASIAA,+jota+pyrit+"myymään"+toiselle+vai+saako+se+vain+karvat+pystyyn+ja+kaivautumaan+syvemmälle+omaan+poteroonsa+>>
Koeta+nyt+ymmärtää,+että+en+kirjoita+yksilölle,+vaan+kaikille.+Ymmärrän+toki,+että+se+yksilö+saattaa+kaivautua+syvemmälle+poteroonsa,+mutta+se+ei+haittaa+minua,+koska+sehän+on+vain+hyvä,+että+sellaiset+typerykset+vievät+aatettaan+eteenpäin,+jotka+eivät+näe+sen+typeryyttä.
Vaarallisinta+on+se,+että+fiksut+ihmiset+alkavat+viedä+typerää+aatetta+eteenpäin,+koska+he+kykenevät+myymään+sen+fiksuillekin+ihmisille,+jonka+populististen+poliittisten+aatteiden+suosio+osoittaa+meille+julmalla+tavalla.
Esimerkiksi+Soini+ei+ole+tyhmä,+vaan+hän+on+hyvin+älykäs+ja+hän+osoittaa+sen+sillä,+että+hän+kykenee+myymään+typeryyttä+jopa+fiksuille+ihmisille.+Se+on+vaarallista,+ei+se,+että+typerys+koettaa+saada+muutkin+uskomaan+typeryyteen.
>>+Näinkö+kasvatat/olet+kasvattanut+myös+omia+lapsiasi+ja+jos+vastaus+on+myöntävä,+niin+onko+tullut+positiivisia+tuloksia+>>>
Kyllä+myös+omalle+lapselle+on+kyettävä+sanomaan,+jos+hänen+ajatuksensa+ei+kestä+kriittistä+tarkastelua+tai+hän+toimii+epäjärkevästi.+Silloin+käydään+samanlaista+keskustelua,+kuin+miten+muuten+tahansa,+eli+lapsi+koetataan+saada+näkemään+ajatuksensa+useasta+eri+suunnasta+ja+huomaamaan+se,+että+se+ei+ole+aivan+timantti+ihan+jokaisesta+suunnasta+katsottuna.
>>+esim.+tähän+tyyliin+"Sinä+pikku-Matti+olet+täysi+idiootti+ja+typerys,+kun+kuvittelet+iskän+olevan+Kaikkivoipa!+En+suinkaan+ole,+olen+vain+keskenkasvuinen+idiootti+itsekin"...++>>
No+eipä+todellakaan+tuohon+tyyliin+ja+jos+et+sitä+itse+tiedä,+että+miksi,+niin+mitä+pitäisi+ajatella?
11.09.2016 12:47
>>>+Ensinnäkään+minä+en+ole+koskaan+nimittänyt+sinua+kammottavaksi+kusipääksi+ja+vastenmielisenä+pidän+vain+tyyliäsi+kirjoitella+ja+nimitellä+muita+ihmisiä+halventavilla+nimityksillä.+>>>
Tämä+on+tyylinen+ongelma,+myönnän+sen,+mutta+pitää+nähdä+suuri+kuva,+eli+se,+että+asia+ei+varsinaisesti+kohdistu+yksilöön,+vaan+yksilöidene+kannattamaan+ajatukseen.
Joten+ei+saa+olla+itsekäs+ja+egoisti,+että+minä+kirjoitan+juuri+yhdelle+ihmiselle+ja+pidän+juuri+häntä+jonain,+jota+en+tässä+nyt+käy+tarkemmin+määrittelemään.
>>+Minua+ei+esimerkiksi+häiritse+yhtään+se,+että+kirjoittelet+ateistisia+näkemyksiäsi+tällä+palstalla,+koska+minusta+erilaiset+näkemykset+ovat+rikkaus+ja+auttavat+miettimään+asioita+monelta+kantilta.++>>
Ajattelen+juuri+samoin.+Näin+tämän+homman+pitäisi+mennä.+
Mutta+sitten+pitää+nähdä,+että+mikä+ero+on+sillä+kun+kirjoittaa,+että+olet+idiootti.+Tai+sitten+kirjoittaa,+että+ajatuksen+X+kannattaja+on+typerys,+koska+(ja+tähän+sitten+pitkä+vuodatus+siitä,+että+millä+perusteilla+jonkin+ajatuksen+kannattajaa+on+mahdollista+nähdä+typeryksenä).
Osaatko+nähdä+eron+noissa+kahdessa,+että+mitä+haen+takaa?
Eli+kun+kirjoittaa+että+olet+idiootti,+piste.
Tai+oletko+koskaan+tullut+ajatelleeksi,+että+nuoren+maan+kreationismi+on+idiotismia,+koska+se+on+vastoin+kaikkia+tieteellisiä+todisteita+ja+empiirisiä+havaintoja?
Tietenkin+tuosta+voi+joku+vetää+herneen+nenään+ja+kirjoittaa,+että+minä+pidän+jotakin+henkilöä+X+idioottina+ja+halvennan+häntä,+mutta+eihän+se+niin+mene,+jos+olemme+tarkkoja.+Minä+kerroin+oman+näkemykseni+siitä,+että+erään+määrätyn+aatteen+kannattaja+on+idiootti+ja+sitten+perustelin+että+miksi+hän+on,+eli+koska+hänen+aatteensa+on+vastoin+kaikkia+empiirisiä+havaintoja,+eli+ihan+jokaista,+joka+planeetaltamme+löytyy.
Olisiko+tilanne+erilainen,+jos+koetan+muuttaa+tulkintaani,+eli+että+hän+on+vähemmän+älykäs?+Ei+ihan+niin+nokkela+kuin+moni+muu?+Tai+että+hän+on+älykäs,+mutta+erilaisella+tavalla+kuin+normaalisti+älykäs+määritellään?
Tuo+viimeinen+voisi+olla+sopiva+kaikille.
>>+Mitä+tulee+tuohon+väkivaltaan,+niin+jos+minä+sanon+samoin,+ettei+sinullakaan+ole+koskaan+mitään+pelättävää+minun+suunnaltani,+niin+uskotko+sen+vai+niputatko+vain+minutkin+siihen+yhteen+suureen+"väkivaltaisten+uskovien"+joukkoon,+millainen+käsitys+sinulla+näyttää+olevan+kaikista+uskovista,+että+he+ovat+jokin+yksi+homogeeninen+samalla+tavoin+ajattelevien+typeryksien+joukko?++>>>
Se+ei+ollut+jälleen+yksilöön+kohdistuva+väite,+vaan+ihan+yleisellä+tasolla+oleva+huomautus+tosiasioista.
En+ole+koskaan+kuullut,+että+kukaan+olisi+käynyt+toisen+kimppuun+ei+kenenkään+nimissä.
Oletko+kuullut+tai+lukenut+uutisista,+että+joku+olisi+käynyt+vaikkapa+tasa-arvoista+avioliittoa+kannattavan+homoseksuaalin+kimppuun+huutamalla,+että+pieksän+sinut+ei+kenenkään+nimissä,+koska+sinä+pilkkaat+tällä+hetkellä+mielestäni+et+ketään?
Tai+oletko+lukenut+uutisista+tai+muuten+havainnoinut,+että+joku+olisi+käynyt+tasa-arvoista+avioliittolakia+kannattavan+homon+kimppuun+ja+piekäsnyt+hänet+jumalansa+nimissä,+koska+hänen+mielestään+homo+on+pilkannut+hänen+jumalaansa?
Kumpi+on+sinun+mielestäsi+todennäköisempi+vaihtoehto?
Hakata+joku+ei+kenenkään+nimissä,+koska+kokee,+että+henkilö+ei+ole+pilkannut+ei+ketään?
Hakata+joku+jonkin+jumalan+nimissä,+koska+kokee+että+henkilö+on+pilkannut+hänen+jumalaansa?
Eli+minulla+olisi+kyllä+pitkä+luettelo+tapahtumista,+jotka+ovat+alkaneet+jonkin+jumalan+tai+muun+henkiolennon+nimissä+tehdystä+väkivallasta,+joten+kyse+oli+yleisestä+huomiosta.+Sen+ei+ollut+tarkoitus+viestittää,+että+juuri+sinä+saatat+käydä+kimppuuni+jonkin+nimissä+tai+että+sinun+ystäväsi+niin+tekisi,+vaan+se+oli+yleinen+huomio,+jonka+olen+tehnyt+oikeasti+tapahtuneen+historian+tapahtumista.
11.09.2016 11:41
>>>+Miksi+ihmeessä+sinä+sitten+vaivaudut+kirjoittelemaan+tälle+palstalle,+kun+sinulla+näyttää+kerran+olevan+noin+pessimistinen+näkemys,+että+tämän+palstan+uskovaiset+ovat+>+toivottomia+<+typeryksiä?+++>>>
En+suinkaan+minä+noin+ajattele.+Suurin+osa+teistä+on+ihan+tolkkuja+ihmisiä,+mutta+teillä+on+vain+omituisia+mielipiteitä+määrätyistä+asioista.+Ne+eivät+ole+omituisia+teidän+näkökulmastanne+katsittuna,+vaan+minun+näkökulmastani+katsottuna+ja+voi+olla,+että+minä+saan+jonkun+teistä+huomaamaan+sen+itsekin+ja+silloin+henkilö+muuttaa+ajatteluaan.
Ajattelun+muutos+lähtee+omasta+itsestä+käsin+ja+sitä+minä+koetan+saada+aikaan+ja+jos+se+yhden+kohdalla+onnistuu,+olen+päässyt+tavoitteeseeni.
Sinun+pitää+itse+huomata,+että+sinun+ajatuksesi+ovat+outoja+ja+kun+se+tapahtuu,+sinä+vaihdat+mielipidettäsi+ja+se+voi+olla+hyvin+pienestä+kiinni,+että+se+käy+toteen.
Niin+minä+itsekin+esimerkiksi+hylkäsin+jumalat.+Luin+ihmisten+ajatuksia,+jotka+olivat+minusta+outoja+ja+jopa+vastenmielisiä,+kunnes+jossain+viestissä+oli+jotain,+joka+laittoi+minut+miettimään,+että+tuossa+oli+kyllä+pointti,+jota+ei+ole+koskaan+ajatellutkaan+ja+siitä+se+lähti.+Se+henkilö+ei+kirjoituksellaan+muuttanut+minun+ajattelua,+vaan+sai+minut+miettimään+ajatteluani,+jonka+sitten+totesin+olevan+väärä+ja+toivottoman+surkeasti+perusteltu,+joten+vaihdoin+mielipidettäni.
Ja+nyt+ei+kannata+olla+itsekäs,+koska+en+minä+kirjoita+juuri+sinulle,+tai+juuri+tuolle+rasistille,+nimimerkille+"mutta+toisaalta",+vaan+minä+kirjoitain+teille+kaikille+ja+tätä+palstaa+lukee+moni+sellainen,+joka+ei+itse+koskaan+osallistu+kirjoittelemaan+tänne,+niin+heille+kaikille+minä+kirjoitan.
Toivottomimmankin+typeryksen+ja+idiootin+sisällä+saattaa+kuitenkin+asua+järjen+pilkahdus,+jos+se+saadaan+sieltä+esiin+kaivettua.
Kun+minä+kirjoitan+vaikkapa+sinulle,+niin+joku+kolmas+osapuoli+saattaa+lukea+ajatustenvaihtoamme+ja+ajatella,+että+jestas+soikoon,+minähän+ajattelen+juuri+noin+typerästi,+enpäs+ole+huomannutkaan.
>>>+Eikö+kirjoittelusi+ole+silloin+pelkkää+ajanhukkaa+vai+onko+tarkoituksena+nostaa+vain+omaa+itsetuntoasi,+kun+Sinä+et+sentään+ole+mikään+idiootti+ja+toivoton+typerys+ja+saat+jotain+kieroa+nautintoa+ihmisten+haukkumisesta...?++>>>+
Oletko+koskaan+käynyt+katsomassa+stand+up-komiikkaa?
Suositan,+mutta+voit+pahoittaa+mielesi,+koska+siellä+pilkataan+hyvin+paljon+jumalia+ja+uskontoja.+Toisaalta+ymmärrän,+koska+ne+tarjoavat+herkullista+materiaalia+koomikoille.
Monet+ihmiset+lähtevät+kesken+pois,+koska+he+kokevat,+että+koomikko+pilkkaa+juuri+häntä+henkilökohtaisesti,+mutta+koomikko+ei+pilkkaa+ihmistä,+vaan+kollektiivisesti+typeriä+ajatuksia,+joita+ihmisillä+voi+olla.
Mutta+osa+otttaa+sen+henkilökohtaisesti,+eikä+kykene+näkemään+omien+mielipiteittensä+ja+ajatustensa+outoutta+koomikon+näkökulmasta.
Osa+nauraa+vedet+silmissä,+vaikka+ymmärtää,+että+he+ajattelevat+juuri+samoin,+kuin+mitä+koomikko+pilkkaa.
He+enemmin+tai+myöhemmin+vaihtavat+mielipidettään,+kun+he+osaavat+nauraa+sille,+että+heidän+ajatuksiaan+ja+heidän+mielipiteitään+pilkataan+täysin+palkein.
Se+on+ongelmallista,+että+kun+kirjoitan,+että+nuoren+maan+kreationismi+on+suurinta+typeryyttä+maailmassa+ja+se+sen+harrastaja+on+idiootti,+koska+tietenkin+osa+ihmisistä+kokee,+että+pidän+heitä+idiootteina,+koska+ne+harrastavat+nuoren+maan+kreationismia.
Mutta+varsinaisesti+asia+ei+koske+yksilöä,+vaan+sitä+ideologiaa,+eli+nuoren+maan+kreationismia+ja+toki+ymmärrän,+että+kirjoitukseni+loukkaa+henkilöä,+joka+saa+viestistäni+käsityksen,+että+hän+on+idiootti,+koska+on+nuoren+maan+kreationisti.+Mutta+kohde+ei+ole+yksilö,+vaan+aihe+yleisesti+ja+aiheen+kannattajat+yleisesti.
Ihminen+voi+kuitenkin+olla+hyvä+ihminen,+vaikka+hän+on+nuoren+maan+kreationisti,+mutta+tuon+yhden+yksityiskohdan+kohdalta+hän+on+typerys+ja+idiootti,+eikä+tietenkään+itse+huomaa+sitä,+kun+ei+ole+ollut+koulussa+hereillä.
Eli+kuten+stand+up+-komiikassa,+niin+osa+siellä+salissa+kuuntelemassa,+kun+koomikko+pilkkaa+pyhiä+arvojamme,+ottaa+asiat+liian+henkilökohtaisesti,+eikä+kykene+nauramaan+itselleen+ja+omille+käsittämättömille+ja+epäloogisile+uskomuksilleen,+vaan+suuttuu+ja+lähtee+pois.+Koomikko+ei+pilkkaa+sinua,+vaan+sinun+mielipiteitäsi.
Minä+ajattelen+samoin+omien+kirjoituksieni+pohjalta.
11.09.2016 11:16
Mutta+voin+lohduttaa+sinua+kuitenkin+sillä,+että+oletko+koskaan+kuullut+kenenkään+sanoneen,+että+tapan+sinut+tai+teen+sinulle+pahaa+en+kenenkään+nimissä?
En+minäkään,+mutta+olemme+nähneet+uutisissa+paljon+juttuja,+joissa+ihmisiä+tapetaan+jonkun+jumalan+nimissä,+joten+vaikka+olen+mielestäsi+kammottava+kusipää+ja+vastenmielinen+henkilö,+niin+sinulla+ei+ole+koskaan+mitään+pelättävää+minun+suunnaltani,+koska+minulla+ei+ole+yhtään+syytä+harrastaa+väkivaltaa+toista+ihmistä+kohtaan,+verrattuna+heihin,+jotka+usein+sanovat+toimivansa+jonkin+henkiolennen+nimissä.
11.09.2016 00:15
>>+No+näin+ei+sitten+ilmeisesti+(sinun+mielestäsi)+ole+juuri+koskaan+tapahtunut+tai+jos+on,+niin+todella...t+o+d+e+l+l+a+h+a+r+v+o+i+n,+koska+en+muista+yhtäkään+kertaa...+>>
Sillä+ei+ole+merkitystä,+että+tapahtuuko+sitä+sinun+mielestäsi+usein+vai+harvoin,+vaan+sillä+on+merkitystä,+että+huomaa+olevansa+väärässä+ja+jos+näin+huomaa,+vaihtaa+mielipidettään.
>>+esimerkiksi+v.aarikin,+vaikka+on+ateisti,+niin+hänellä+on+kuitenkin+aivan+toisenlainen+tyyli+kirjoittaa+eli+hän+suhtautuu+kunnioittavasti+palstan+muihin+kirjoittajiin+erilaisista+mielipiteistä+huolimatta.+>>
Tämä+on+totta.+Hän+jaksaa+olla+ystävällinen+myös+idiooteille,+typeryksille+ja+jopa+rasisteille.
Minä+en+jaksa.+Idiootti+on+joka+tapauksessa+idiootti,+olipa+hänelle+ystävällinen+tai+ei.
Minä+en+voi+kunnioittaa+typeryksen+ja+idiootin+mielipidettä,+vaan+sanon+suoraan+mielipiteeni+asiasta,+koska+minusta+se+ei+ystävällisyydellä+kummene.+Mutta+ymmärrän+ihmisiä,+jotka+jaksavat+olla+myös+toivottomille+typeryksille+ystävällisiä.
>>>+samaa+ei+voi+sanoa+sinusta.+>>
Niin,+me+olemme+erilaisia+ja+yksilöitä.+Siinä+on+ihmisyyden+hienous+ja+samalla+heikkous.+Kaikki+eivät+pidä+minusta+ja+minä+en+pidä+kaikista+ja+sen+kanssa+on+vain+elettävä.
11.09.2016 00:10
>>+Jumala+kuulee+kaikki+rukoukset+huolimatta+siitä,+että+sinä+olet+päättänyt+toisin.++>>
Mutta+ei+homojen?
Paitsi+jo+he+katuvat+homouttaan,+mutta+ei+muuten?
Onko+jumalilla+valikoiva+kuulo?
10.09.2016 23:05
>>>+Mitä+minä+olen+lukenut+kirjoituksiasi,+niin+sinä+et+juuri+koskaan+myönnä+hävinneesi+kenellekään+missään,+vaan+haluat+aina+sanoa+sen+viimeisen+sanan.++>>
Minä+en+ole+tiennytkään,+että+tämä+on+jokin+kilpailu,+jossa+voitetaan+tai+hävitään.
Minä+olen+aina+luullut,+että+täällä+vaihdetaan+mielipiteitä+ja+tehdään+toisen+perustelluista+mielipiteistä+huomioita+koskien+omia+mielipiteitä.+Sitten+omat+mielipiteet+voivat+vaihtua,+pysyä+samana+tai+tarkentua.
Toinen+voi+olla+mielestäsi+väärässä+tai+oikeassa+verrattuna+omiin+mielipiteesiisi,+mutta+se+ei+tarkoita+sitä,+että+toinen+olisi+oikeassa+tai+väärässä+verrattuna+todellisuuteen.
Olen+monta+kertaa+ilmoittanut+olevani+väärässä+ja+vaihtanut+mielipidettäni,+jos+oman+mielipiteeni+heikkoudet+osoitetaan+minulle+loogisesti+ja+johdonmukaisesti+perustellen.
Mikään+ei+ole+säälittävämpää+kuin+pitäytyä+mielipiteissä,+jotka+osoitetaan+vääriksi+loogisesti+ja+johdonmukaisesti.
Valitettavasti+vain+kaikki+mielipiteet+eivät+ole+loogisia+saatikka+johdonmukaisia,+niin+aivan+jokaisen+minulle+kerrotun+aivopierun+johdosta+en+ole+vaihtamassa+mielipidettäni.
Mutta+toki+jos+tämä+onkin+jokin+kilpailu,+niin+aina+hauskempaa.+Kuka+sen+tuomitsee,+että+voittaako+vai+häviääkö?+Joku+jumala,+tonttu,+maahinen,+vai+sinä?
>>+Niin+nytkin,+kun+tuota+jatkoa+seuraa+eli+tuokin+"Sovitaan+että+sinä+voitit+niin+mielikuvitusystävällesi+ei+tule+paha+mieli.++>>>
No+minä+ajattelin+lohduttaa+tuota+yhtä+rasistia,+kun+hän+ajatteli+tämän+olevan+jokin+kilpailu,+kun+minä+en+ole+koskaan+välittänyt+voittamisesta,+koska+ei+jokin+mystinen+keskustelun+"häviö"+tai+"voitto"+ratkaise+sitä,+onko+mielipiteesi+todella+oikea+tai+väärä.+
>>>+on+ihan+täyttä+tuubaa+ja+senkin+tarkoituksena+on+vain,+että+Sinä+olet+se,+joka+saat+sanoa+viimeiseksi+sen+"sovitaan+että+jne+"...++>>>
Minulla+ei+ole+mitään+tarvetta+sanoa+mitään+viimeisenä.+Minä+lopetan+aina+siinä+vaiheessa,+kun+toisen+vastaus+osoittaa+tarpeeksi+hänestä+muille,+eli+voin+lopettaa+aivan+missä+vaiheessa+vain.+Usein+käy+jopa+niin,+että+keskustelu+jatkuu+päiviä+tai+viikkoja+ilman+minua,+vaikka+minusta+puhutaan+vielä+täyttä+päätä.+Jos+keskustelussa+olen+antanut+kaiken+tarpeellisen+informaation+omalta+puoleltani,+niin+sen+jälkeen+en+enää+palaa+aiheeseen+ja+se+voi+jatkua+ilman+minua+hamaan+maailmanloppuun.
10.09.2016 23:02
>>>+Eli+myönnät+olevasi+homo.++>>
En+suinkaan,+vaan+pidin+lähinnä+tiukkapipoista+rasistia+jännityksessä+ja+halusin+nähdä,+että+millaisen+vastauksen+saan.+Se+oli+juuri+mitä+odotinkin.+Ahdasmielinen+rasisti+olet,+ihan+parhaasta+päästä+ja+onneksi+myös+kristinuskon+tulevaisuus!
Olen+ihan+pesunkestävä+hetero,+enkä+pelkää+sitä+myöntää,+mutta+vaikka+olisin+homoseksuaali,+niin+en+pelkäisi+myöntää+sitäkään.
Minusta+homojen+avioliitto+ei+ole+minulta+pois,+mutta+sinun+ajatusmaailmaasi+se+tuo+jotain+pelottavaa.+Ehkäpä+taustalla+on+pelko+omasta+seksuaalisuudesta?
>>>+Tässä+lienee+syy+miksi+noin+suivaannut+koko+tästä+aiheesta+koska+joillakin+homoilla+on+kaltaisesi+tyyli+nähdä+tässä+vaan+syrjintä.++>>>
Tietenkin+myös+perushetero+näkee+tässä+syrjintää,+jos+joillekin+on+mahdollista+mennä+naimisiin,+mutta+taas+toisille+ei+ole+ja+se+kielto+perustuu+vain+biologisiin+ominaisuuksiin.
Se+on+silloin+rasismia.
<>>+Minä+en+näe+siinä+mitään+syrjintää+että+kirkot+saavat+päättää+itse+toimintatavoistaan+aivan+samalla+tavalla+kuin+mikä+tahansa+liike/yhdistys.+>>>
Olen+samaa+mieltä.+Tietenkin+sinä+saat+ja+kirkkosi+saa+harrastaa+rasismia+kuten+tähänkin+asti,+jos+lainsäädäntö+ei+tilannetta+muuta.+Ihmisiä+saa+syrjiä,++etenkin+uskonnon+perusteella,+koska+näin+on+aina+ollut+ja+jumalat+eivät+ole+koskaan+olleet+kaikkien+jumalia,+vaan+lähinnä+vaaleaihoisten+heterojen+jumalia.+Siksi+minä+en+niistä+perusta.+Jos+jotain+jumalaa+kiinnostaa+ihmisen+seksuaalisuus,+niin+ei+se+ole+jumala,+vaan+se+on+ihan+ihminen,+joka+asian+on+keksinyt.
>>>+Kaltaisesi+putkinäköiset+homot+sen+sijaan+alkavat+möykkäämään.+:)++>>
No+kun+minä+olen+avarakatseinen+hetero,+mutta+mitäpä+pienistä.
Sinä+tunnut+olevan+ihan+normaali+kristitty+ja+minusta+se+on+hienoa,+koska+sinulla+on+uskontosi+tulevaisuuden+avaimet+käsissäsi+ja+sinä+haluat+tuhota+uskotosi+ja+tehdä+niistä+vastenmielisen+niin+minua+se+ei+haittaa+ollenkaan.
10.09.2016 20:57
>>>+Et+taida+olla+mikään+teräväpäisin+kaveri?++>>
No+sanopa+muuta!+Siksi+minä+tässä+kyselen,+että+oppisin+jotain+ja+olisin+teräväpäisempi!
>>>+Osa+homoista+koittaa+jatkuvasti+tunkea+kirkkoon+viettämään+häitään+ja+koittavat+saada+kirkot+muuttumaan+oppinsa+heitä+miellyttäväksi+ja+jos+se+ei+kirkolle+käy+niin+vedetään+herneet+nenään+ja+setalaiset+alkavat+mussuttaa+rasisimista+ja+syrjinnästä+niinkuin+sinäkin+ja+järjestämään+mielenosoituksia.+>>
No+mutta+onhan+teillä+keinot,+joita+olette+n.+1800+vuotta+menestykellä+käyttäneet,+eli+väkivalta.+Hakkaatte+pari+homot,+niin+eivät+kuule+tule+enää+sinne+teidän+jumalanne+kekkereihin+vinkumaan!+Ainahan+uskovaiset+ovat+saaneet+väkivallan+käyttämisellä+tahtonsa+läpi!+
Eihän+se+ole+niiden+homojen+vika,+että+he+eivät+ymmärrä,+että+teidän+parempi+uskovien+jumala+ei+ole+heidän+jumalansa,+niin+ottakaa+pesäpallomailat+ja+muu+välineistö+taas+käyttöön,+niin+oppivat+rajansa.+Niin+te+olette+aina+hommat+hoitaneet.+Klux+klux+klan+ja+muut+kristilliset+porukat,+jotka+eivät+ole+oikein+homoista+välittäneet.
>>+Taidat+itsekin+olla+puppelipoika+jolla+on+liikaa+aikaa+tälle+foorumille+omistautuneisuuden+perusteella.++>>
Se+vaara+on+aina+olemassa,+mutta+onko+se+sinulle+jokin+uhka?+Pelkäätkö+omaa+sisäistä+homoasi,+joka+ottaa+sinusta+vallan,+jos+homoseksuaalit+pääsevät+naimisiin?
>>>+Minuakin+kutsuit+setalaisten+ja+työttömien+vihervassareiden+tyyliin+rasistiksi+vaikkei+sinulla+ole+mitään+perusteita+väittämällesi.++>>>
Ethän+sinä+halua+kaikille+ihmisille+samoja+oikeuksia.+Silloin+haluaa+syrjiä+joitakin,+eli+vaikkapa+ihonvärin,+sukupuolen+tai+seksuaalisen+suuntautumisen+perusteella.
>>>+Kenties+olet+siis+ymmärtänyt+rasismitermin+jotenkin+väärin.+>>>
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rasismi
>>+Rasismi+on+aate+tai+toiminta,+jossa+ihmisten+rodun,+etnisen+taustan+tai+biologisten+eroavaisuuksien+tai+näihin+liittyvien+fyysisten+tai+henkisten+ominaisuuksien+erilaisuudella+perustellaan+ihmisten+eriarvoista+kohtelua+eli+syrjintää.+>>
>>+Homot+voivat+perustaa+oman+yhteisön+jossa+voivat+vihkiä+mitä+haluavat+ja+säätää+omat+toimintamallit.+>>
Onhan+näitä+homoseksuaalien+kristillisiä+kirkkoja+ja+lahkoja+jo+olemassa,+eli+sellainen+vain+Suomeenkin,+niin+ongelmat+ovat+poissa?
http://www.gaychurch.org/
Eli+tuntuu+tuo+sinun+jumalasi+homouden+hyväksyvän,+kun+eipä+sillä+ole+ollut+nokan+koputtamista+tuonkaan+järjestön+suhteen,+vaan+hyvin+näyttää+menevän.
https://en.wikipedia.org/wiki/Blessing_of_same-sex_unions_in_Christian_churches
Mistähän+se+johtuu,+että+jumalasi+hyväksyy+homoliitot+joissain+maissa,+mutta+toisissa+maissa+ei+hyväksy,+ainakin+mikäli+sinulla+on+sen+taikasedän+mielenliikkeistä+mitään+tietoa?
Jos+se+taikova+partanaama+kerran+antoi+useiden+maiden+lainsäädäntöelimien+hyväksyä+homoliitot,+niin+ei+kai+sillä+sitten+mitään+niitä+vastaan+ole,+jos+se+kerran+voi+vaikuttaa+asioihin+ja+siellä+ei+ole+vieläkään+pahemmin+tulikiveä+lennellyt,+niin+kovin+on+tyytyväinen+tilanteeseen.
Jos+jumalallasi+ei+ole+pipo+tiukalla,+niin+miksi+sinulla+on?
Et+kai+luule+olevasi+enemmän+kuin+jumalasi+ja+tietävän+enemmän+kuin+jumalasi?
10.09.2016 17:41
>>+Niin+eli+onhan+tuo+ihmeellistä+kun+homoparit+sinne+kirkkoon+väkisin+pyrkivät+kun+ovat+tietoisia+tästä+asiasta.++>>
Missäs+tällaista+väkisin+änkemistä+on+ollut?
Tietenkin+ongelmallista+on+se,+että+jos+ne+perhanan+homot+sattuvat+uskomaan+sinun+mielikuvituskaveriisi,+niin+sitten+niistä+joku+voi+jopa+kirkkohäät+mankua,+mutta+onneksi+paremmat+uskovat+voivat+aina+evätä+sen+heiltä,+että+eipä+huolen+häivää.
Ehkäpä+olisi+hyvä+luoda+sellainen+sääntö,+että+homoseksuaali+ei+saa+uskoa+sinun+jumalaasi,+niin+sittenhän+siitä+ongelmasta+päästäisiin.
10.09.2016 16:37
>>>+Mutta+mikä+hinku+näillä+homoilla+ja+lesboilla+on+hakea+tunnustusta+ja+oikeutusta+taholta+joka+ei+sitä+halua+antaa+eikä+edes+ole+siihen+omien+oppiensa+puitteissa+velvoitettu?+>>>
Eihän+heidän+ole+pakko+tulla+sinne+syrjijien+ja+rasistien+pesään+avioliittoaan+vahvistamaan,+vaan+he+voivat+tehdä+se+missä+huvittaa+ja+sinun+porukkasi+saa+edelleen+jatkaa+määrättyjen+ihmisten+syrjimistä,+ihan+kuin+ennenkin,+eli+se+ei+ole+sinulta+pois.
Ja+jos+sillä+sinun+jumalallasi/tontullasi/maahisellasi+on+jotain+asiaan+urputettavaa,+niin+kömpii+vain+sieltä+piilostaan+sen+sanomaan.+Itse+henkilökohtaisesti,+että+mitä+mieltä+hän+on+asiasta+nyt+vuonna+2016.
Avioliittolla+ei+ole+mitään+tekemistä+sinun+satukirjasi+tai+uskomustesi+kanssa,+vaan+se+on+kahden+ihmisen+välinen+sopimus,+jolla+on+paljon+mm.+juridisia+asioita+ja+perusteluita+takanaan,+joten+olisi+hyvä,+että+mahdollisuus+olisi+kaikilla+ihmisillä.
Avioliitto+on+määrämuodoin+vahvistettu+kahden+ihmisen+välisen+tiiviin+yhteiselämän+muoto.+Avioliiton+osapuolia+kutsutaan+aviopuolisoiksi+eli+puolisoiksi.++Yhdistyneiden+kansakuntien+ihmisoikeuksien+julistus+sekä+kansainväliset+ihmisoikeussopimukset+takaavat+jokaiselle+täysi-ikäiselle+ihmiselle+oikeuden+mennä+avioliittoon.
Paitsi+uskovaiset+ja+tonttuilijat+ja+maahistelijat+saattavat+olla+eri+mieltä.
>>>++Eikö+parisuhdeasiat+tunnu+tarpeeksi+hienoilta+jos+niitä+ei+joku+totuttu+auktoriteetti+tunnusta?+>>>
Mikä+ihmeen+jumala+sinä+olet+päättämään,+että+mikä+tuntuu+kenestäkin+hienolta?
Perusta+oma+valtio+ja+laadi+sinne+niin+rasistiset+säännöt+kuin+kehtaat,+mutta+täällä+pelataan+yhteisillä+säännöillä+ja+jos+ei+miellytä,+niin+visko+siellä+omalla+hiekkalaatikollasi+samoin+ajattelevien+pölvästien+silmiin+hiekkaan+niin+paljon+kuin+sielu+sietää.
Tai+muuta+Afrikkaan+johonkin+kristilliseen+teokratiaan,+jos+ne+satukirjasi+säännöt+tuntuvat+sinusta+tosi+mahtavilta,+niin+siellä+voit+päästä+ihan+omin+pikku+kätösin+kivittämään+homoja+hengiltä+aina+pyhäpäivisin+paikalliselle+torille.
>>>+Jos+joku+porukka+perustaisi+uskonnollisen+yhteisön+joka+alkaisi+vihkimään+superavioliittoja+eikä+tuo+samainen+porukka+haluaisi+vihkiä+homoja+tähän+superavioliittoon+niin+sinun+logiikkasi+mukaan+heidän+pitäisi+jotta+homoillakin+olisi+samat+oikeudet.+>>>
Tietenkin+saavat+olla+vihkimättä,+jos+heidän+pienen+hiekkalaatikkonsa+säännöt+niin+edellyttävät.+Ihan+kuten+nytkin+kirkot+ja+lahkot+ilman+muuta+saavat+jatkaa+syrjimistään,+mutta+homot+ja+lesbot+pääsevät+silti+naimisiin.
>>>+Se+nyt+kuitenkin+vaan+on+niin+että+yhdistyksillä/seuroilla/kerhoilla+on+oikeus+valita+omat+toimintamallit+ja+jos+ei+maistu+niin+paska+nakki.++>>>
Ilman+muuta+syrjijöillä+ja+rasisteilla+on+oltava+omat+seuransa+ja+harrastepiirinsä+ja+he+saavat+siellä+syrjiä+ja+olla+rasisteja+ihan+niin+paljon+kuin+napa+kestää.+Ei+siitä+olekaan+kysymys.
Siksi+on+kummallista,+että+nämä+ahdasmielisten+syrjijien+porukat+koettavat+estää+jotain+sellaista,+joka+ei+heitä+edes+kosketa+millään+tavalla.
Uskonnonvapauslaki+antaa+kirkolle+oikeuden+vihkiä+avioliittoon+ketä+se+haluaa,+joten+se+voi+jatkaa+edelleen+syrjivää+käytöstään,+joka+sille+tietenkin+sopii+kuin+ruumis+arkkuun.
10.09.2016 15:30
>>>+Jos+joku+pakottaa+sinua+uskomaan+että+5+5=55+mutta+sinä+tiedät+että+5+5=10+..+niin+alatko+uskomaan+että+juu+5+5=55+..++>>
Jos+joku+uhkaa+minua+aseella+ja+pakottaisi+uskomaan,+että+5+5=55,+niin+minulla+ei+olisi+mitään+ongelmia+teeskennellä+uskovani,+että+5+5=55.
En+minä+noin+typerän+asian+johdosta+halua+kuolla,+vaan+teeskentelisin+mielelläni,+koska+ei+se+teeskentely+muuta+tosiasioita,+mutta+pitäisi+minut+hengissä.
Onko+tämä+todellakin+sinulle+liian+vaikeaa+ymmärrettäväksi?
Se,+että+minä+teeskentelisin+uskovani+että+5+5=55,+ei+todellakaan+tarkoita+sitä,+että+minä+päättäisin+alkaa+oikeasti+uskomaan,+että+5+5=55.
Se+sama+pointti+oli+taustalla+siinä,+että+kuoletko+mieluummin,+vai+teeskenteletkö+pakottavan+mieliksi+kannattavasi+hänen+jumalaansa,+jos+henkesi+on+siitä+kiinni.
Sinulle+on+tosiaan+asiat+selvitettävä+kuin+pienelle+lapselle+ja+valitettavasti+en+ole+yhdestäkään+vastauksestasi+löytänyt+mitään+syvällistä,+vaan+pelkkää+turhaa+sanan+pyöritystä+ja+samojen+asioiden+jankkaamista+esimerkkkien+avulla,+jotka+eivät+todellisuudessa+kerro+yhtään+mitään.
10.09.2016 10:55
>>>+Et+vieläkään+ottanut+kantaa+tuohon+aivopieruväittämääsi,+minä+ymmärrän+aivopierun+tarkoittavan+perätöntä+asiaa+sen+hupaisimmassa+merkityksessä.+Missä+kohtaa+siis+tuli+se+aivopieru+jonka+vuoksi+ajattelu+ei+sovi+minulle?+Missä+kohtaa+siis+väitin+perättömästi+vai+onko+sinulla+eri+käsitys+aivopierusta+terminä+kuin+minulla?++>>
Sen+konteksti+oli+aivopieru.+En+ymmärrä,+että+millä+logiikalla+esimerkkisi+pitäisi+vahvistaa+käsitystä,+että+homot+eivät+saisi+mennä+naimisiin?
>>>+Homoilla+on+jo+nyt+samat+oikeudet+kuin+heteroilla+yhteiskunnassa.++>>
Ei+ole.+He+eivät+voi+solmia+avioliittoa.+Sinä+vastustat+sitä,+joten+sinä+et+halua+samoja+oikeuksia+kaikille+ihmisille,+koska+sinulla+on+jokin+tonttukaveri,+joka+mielestäsi+kieltää+sen.+Suurin+osa+suomalaisista+ei+näe+sitä+tonttukaveriasi,+joten+siksi+sen+mielipidettä+ei+pitäisi+enää+noteerata.
10.09.2016 10:49
96 / 416