Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6296
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+ole+tarvetta+nyt,+mutta+juuri+oli+juttua+lehdessä.+Johtava+lääkäri+kertoi,+että+terv.+keskus+toimii+tavallisesti+ja+infektiopotilaat+ohjataan+erilleen+muista+potilaista.
On+myös+mahdollisuus+ladata+kännyyn+etäyhteys.
Eräs+potilas+kertoi,+että+odotti+4+min+pääsi+sairaanhoitajan+puheille+etänä+ja+sitä+kautta+samana+päivänä+lääkäriin+ja+röntgeniin.
11.05.2020 18:06
Alkoi+hyvä+ohjelma+6-osainen+Teemalta.+Sammutettu+maa.
Kertoo,+miten+ruotsalaiset+pärjäisivät+katastroofissa.
Siinä+on+2+koeryhmää+erilaisissa+taloissa,+joista+katkastaan+sähköt.
Pitäisi+olla+siellä+12+vrk.
Esim.+voimakas+aurinkomyrsky+voisi+olla+sellaisen+katastrofin+aiheuttaja.
Asiantuntijoiden+kertoman+mukaan,+aika+huono+Ruotsissa+valmius.
11.05.2020 18:01
Kyllä+ainakin+minä+luin+ensin+sanotun,+että+pisaratartuntana,+vasta+myöhemmin+alettiin+puhua,+että+myös+pinnoilta.
Niin+ne+taudin+aiheuttajat+yleensäkin+tekee.
Ei+tuossa+ole+edes+mitään+uutta.
10.05.2020 23:16
Myös+ebola+kuuluu+koronaviruksiin.
10.05.2020 23:09
Millainen+yhteiskunta+olisi,+jos+kaikki+verovaroista+palkkansa+saavat+siirrettäisiin+sivuun.
Maksaisitko+esim.+palkan+hallitukselle.+Vai+eikö+ollenkaan+tarvita+mitään+julkisia+palveluja+mielestäsi.
Kulkisitko+kinttupolkuja.+Ämpärilläkö+hakisit+vetesi+ja+toisella+veisit+jätevetesi.+Jne........
Apuhoitajia+meillä+ei+ole,+joten+heidän+takiaan+Suomi+ei+mene+konkurssiin.
10.05.2020 20:28
Luin+jokuaika+sitten+suomalaisen+lehtijutun+netistä+(en+muista+mistä),+jossa+suomalainen+tutkija+sanoi,+että+alunperin+kaikki+influenssat+ovat+lähtöisin+linnuista.
Oli+myös+sellainen+tieto+jossain,+että+muurahaiskävystä+tämä+covid-19+olisi+tarttunut+lepakoihin.
Löytyisi+varmaan+tietoa+googlaamalla.+En+nyt+viitsi+penkoa.
10.05.2020 19:02
H
En+ole+anonyymi.
10.05.2020 18:54
Toisaalla+sanottu,+että+tuo+aerosolileviäminen+on+todennettu+laboratoriossa,+eikä+sillä+muka+ole+käytännön++merkitystä.
Mihin+sitten+uskoa.
Silti+on+viisasta+pitää+reilua+välimatkaa,+lentäähän+niitä+pisaroita+mahdollisesti+jo+puhuessakin.
10.05.2020 18:50
Esim.+kuntien+ja+kaupunkien+työntekijät.
Virkamiehet+ja+-naiset.+Ihan+Arkadianmäelle+asti.
10.05.2020 18:41
Juuri+äsken+miniäni+lähetti+´´vatsapilla´´+puolitusinaa+ihanaa+kuvaa,+koko+katraasta,+tuli+oikein+iloinen+mieli.
10.05.2020 18:36
Jotain+on+jäänyt+Sinultakin+oppimatta.
Nimittäin+se,+että+ne+verovaroilla+työnsä+tekevät+mahdollistavat+myös+niiden+työn+teon,+joita+oikeina+veronmaksajina+pidät.
Esimerkkejä+löytyy+kyllä+ja+niitä+on+jo+tämänkin+ketjun+kommenteissa.
10.05.2020 18:23
Olet+SkillaN+oikeassa,+luonto+on+tärkein+elementti.
Meillä+onkin+paljon+luonnontilaa.+Se+tietää+pörriäisiä+ja+perhosia.+Niitä+on+jo+näkynyt.
Eteiseenkin+tullut+jostain+raosta+pari+pörriäistä.+Päästin+ulos.
Tulen+jo+aikaisin+keväällä+tänne,+niinpä+kun+ensimmäisen+kurkiauran+näen,+ihan+silmät+
kostuvat.
Sitten+kohta+kuuluu+joutsenten+ja+kuikkien+äänet.
Toisessa+päässä+järveä+on+sellainen+saari,+jossa+lokit+pesivät.+Jos+pesimäaikaan+saarta+lähestyy,+alkaa+kirkuna+ja+valehyökkäykset.+Puolustavat+kotiaan.
Minulla+on+tapana+joka+päivä+kierrellä+ympäriinsä+ja+katsella,+mitä+uutta+näkyy.
Eilen+oli+käenrieska+herännyt+kukkimaan.
Tänään+huomasin,+että+sammakonkutu+oli+alkanut+huveta.+Niinpä,+kun+tarkkaan+katsoin,+pieniä+nuijapäitä+siinä+uiskenteli.
Myös+valkovuokot+avasivat+nuppujaan+iltapäivällä.
Lehtipuut+ovat+hiirenkorvilla.+Eipä+aikaakaan,+kun+jo+pääsee+vihdan+tekoon.
10.05.2020 18:16
Juuri+öljysoratie+se+siitäkin+rakennettiin+meidän+läheltä+ja+parakkikylä+oli+pellolla.+Se+oli+tietääkseni+paikallisen+suurtillallisen+pelto+johon+se+pystytettiin.
Muistan,+että+siellä+oli+myös+joku+muonitushomma+ja+naisia+ruuanlaitajina
09.05.2020 23:44
Jaa-a+täällä+mökillä+olen+kissani+kanssa.
Yksi+on+lapsi,+joka+töissä+noin+100km+päässä.+Työ+elintärkeää+koko+yhteiskunnalle.
Tekstiviestejä+odotan+ja+niitä+tulee,+Ainakin+rakas+miniäni+muistaa+mummun.
09.05.2020 23:22
Tämä+tulevaisuustyöryhmä+vai+mikä+se+nyt+oli,+sanoi+yhtenä+keinona+nämä+tietyöt.
Muistan,+kun+olin+lapsi,+vissiin+jotain+13-+vuotias,+kun+Kekkosen+aikaan+oli+hätäaputyömaita.+Puolen+kilometrin+päässä+kotoani+tehtiin+tietä,+joka+siinä+tänäpäivänäkin+on.
Silloin+oli+muistaakseni+100+000+työtöntä.
Olin+lapsi,+etten+ihan+varma+oli+muistikuvistani.
09.05.2020 23:03
Ei+ole+ollut+mitään+sitovaa+lakia,+että+yli+70-vuotiaat+eivät+voisi+pirtistään+poistua.
Nyt+vain+on+korostettu+ihmisten+omaa+vastuuta+ja+harkintakykyä.
En+tiedä+onko+tiedoitus+ollut+vajavaista+vai+tarkoitullisen+vajavaista,+kun+näyttää+siltä,+että+asioiden+tulkinta+on+ollut+monenmoista.
Ajattelin,+että+on+ehkä+tarkoitus+ollutkin,+että+ikäihmiset+käsittäisivät,+että+on+pakko+ollut+olla+kotona,+ettei+edes+ruokakaupassa+saa+käydä,
Motiivit+taas+voivat+olla+kahdenlaisia.
09.05.2020 21:38
No+jaa+,+voihan+tuossakin+olla+perää.+Onhan+se+vanha+asetelma+Ruotsin+ja+Suomen+kesken,+mutta+minä+olen+sen+yleensä+nähnyt+enemmänkin+hyvän-+kuin+pahantahtoisena.
Kai+se+siitä+historiasta+johtuu,+olihan+meillä+yhteiset+kuninkaat+melkein+700+vuotta.
Jos+nyt+kokonaisuutta+ajatellaan+,+niin+pitkässä+juoksussa+kuka+tietää+mitkä+ovat+kuoliluvut+pitkässä+juoksussa.
Entä+ne,+joille+jää+joku+vajavainen+sisäelintoiminta.+Mitään+ei+vielä+tiedetä+varmaksi+siitäkään.
09.05.2020 20:27
Kyllä+minä+katson,+ettei+ole+asukkaita.
09.05.2020 19:54
Aloin+miettimään+tuota+viimeistä+kappalettasi.
En+siinä+nyt+näkisi+mitään+´´maaottelun´´+merkkejä.
Ajattelen,+että+se+on+tilanteiden+seuraamista,+pitääkö+omaa+strategiaa+muuttaa+vai+onko+oma+parempi+kuin+naapurin.
+Koska+kuitenkin+tulee+se+aika,+kun+asioita+vertaillaan,+miten+hommassa+kukin+onnistui.
Sitten+kun+tämä+on+historiaa.
Tietysti+päättäjät+haluaa+onnistua+parhaalla+mahdollisella+tavalla,+mutta+kun+sitä+ei+kukaan+tiedä+etukäteen,+koska+strategioita+on+monensuuntaisia.
Ja+jos+esim.+puhutaan+laumaimmuniteetista,+eihän+sitäkään+satavarmaksi+tiedetä+onko+sitä+ja+jos+on+niin+kuinka+pitkäksi+aikaa+ja+onko+kaikilla+ihmisillä.
Kun+asia+on+uusi+se+on+uusi,+tietämättömyydestä+ei+voi+ketään+syyttää.
Tutkijat+tekevät+parhaansa,+niin+minä+uskon.
09.05.2020 19:24
Ensinnäkin+ei+ole+mitään+lakia,+ettei+voisi+huushollistaan+poistua.
+Mutta+jokainen+järkevä+ihminen+tietysti+suojaa+itseään+minkä+voi+ja+ajattelee+myös+kohtaamiaan+ihmisiä.
No+kysymykseesi.+Minä+nautin+mökkimaisemissa+olosta+ja+tekemisestä+täällä+maalla.
Olen+aina+nauttinut.
Äsken+olin+alatalon+rannassa+pätkimässä+tuulenkaatoa+ja+huitaisin+muutaman+muunkin+puun+nurin+ja+pätkin+siinä+sivussa.
Huolsin+ruostuneen+kesäkeittiön+hellan+ja+huolsin+myös+kompostoivan+vessan,+istutin+muutaman+orvokin.
Sieltä+sitten+maitokärryjeni+kanssa+tänne+ylämökille+tullessani+huomasin,+etten+ollut+muistanut+korona-sanaakaan+kolmeen+tuntiin.+(Avasin+tv:n+sisälle+tullessani,+siellähän+se).
Kissa+tuli+heti+sisälle+ja+asettui+viereeni.
Aurinko+paistaa,+vielä+on+orvokkeja+istuttamasta,+joten+ulos.
09.05.2020 18:20
258 / 315