Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6296
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuli+käväistyä+asioilla.+Ostin+16+orvokin+tainta.
Sitten+kävin+taas+pöllejä+metsästä+heittelemässä+puuplassille+päin.
Yksi+iso+tuulenkaato+olisi+rannassakin+pätkittävänä,+jos+tässä+intoa+riittää.
Tällä+hetkellä+tuo+aurinko+paistaa,+on+siinä+pilvenlonkiakin+liikkeellä.
Pitänee+viedä+saunapuitakin+alas,+vaikka+en+minä+siellä+yksinäni+sauno,+ennenkuin+järvivesi+vähän+lämpiää,+että+uskaltaa+sinne+pulahtaa.
Täytynee+laittaa+illalla+sauna+täällä+ylhäällä.
Tuossa+alapuolella+on+sellainen+vaatimaton+mökki+ollut+jo+vuoden+myynnissä,+jossa+ei+kymmeniin+vuosiin+ole+juuri+ketään+näkynyt,+kun+harvoin.
Nyt+siellä+oli+katsojia,+saas+nähdä,+meneekö+kaupaksi.
Viikonloppuisin+on+aika+heikko+välillä+tuo+nettiyhteys.+Alkuun+en+päässyt+kirjautumaan,+mutta+lukemaan+pystyin+kommenttinne.
Nyt+yhteys+kohentui.
Niin+ja+huomeneksi.+Hyvää+äitienpäivää+vaan+kaikille+äideille,+isoäideille+ja+isoisoäideille,+se+minä+jo+itsekin+olen.
09.05.2020 14:20
Ei+ne+sudetkaan+ole+maailmasta+loppumassa,+niitä+on+pilvin+pimein+ainakin+siperiassa+ja+pohjois-Amerikassa.
Samoin+karhuja.+Noissa+maisemissa+niillä+on+myös+elintilaa.
Yhden+ihmisen+kesämökin+valtasi+lepakot,+toivat+luteet+tullessaan,+paskoivat+koko+mökin,+ei+saa+tehdä+mitään,+kun+lepakko+on+rauhoitettu.
Joku+tolkku+kyllä+pitäisi+olla+näissä+asioissa.
08.05.2020 21:06
Tuosta+minä+olen+kanssa+iki+onnellinen,+kun+kaikilla+lapsenlapsilla+on+asiat+hyvin.+2:lla+puolisot.
1pari+opiskelee,+toisella+parilla+työtä+molemmilla,+jossa+ei+loppumista+näkyvissä.
Sinkkumiehellä+kanssa+työpaikka.
Nuorin+on+10+vuotias+ja+etäopiskelu+on+kuulemma+sujunut+hyvin.
Pojalla+on+sellainen+työ,+joka+on+ihmisille+elintärkeä.
Ihan+välillä+pistän+kädet+kyynärpäitä+myöten+ristiin.+
Ihan+surettaa,+kun+ajattelee,+että+monella+on+asiat+huonossa+jamassa+tämän+koronan+takia.
08.05.2020 20:07
Kävisin+lukaisemassa+kommenttisi+tuossa+vanhassa+ketjussa.
Mullakin+on+kuvia+jossain+pilvessä.+Nuoret+ne+sinne+siirsi,+osaan+sentään+katsella+niitä+sieltä.
Laitan+tähän+tuon+hallituksen+viimeisimmän+toimintaohjeen.
Yli+70-vuotiaita+suositellaan+edelleen+välttämään+fyysisiä+kontakteja,+mahdollisuuksien+mukaan.
Valtioneuvosto+korostaa+riskiryhmiin+kuuluvien+omaa+harkintaa+toimintaohjeiden+noudattamisessa.
On+kuulemma+tulossa+jotain+sellaistakin+ohjetta,+että+jälkeläisiään+jos+tapaa,+suositellaan,+että+ulkona+ja+parin+metrin+turvavälillä.+Voihan+sitä+pitää+vaikka+kolmekin+metriä.
08.05.2020 15:04
Kyllä+sillä+kestävällä+kehityksellä+on+lyhyet+jäljet,+jos+koko+Suomi+pakkautuu+uudelle+maalle.
08.05.2020 14:04
Ei+niitä+mummuja+ja+vaareja+niinvaan+siirrellä.+Pistävät+hanttiin.
Itseasiassa+olen+ajatellut+hiljaa+itsekseni,+että+tuleekohan+se+aika,+että+pikkukaupungin+asunnostani+on+muutettava+sen+kaupungin+asuntoon,+mistä+ne+ratikkaraiteet+näkyy+ikkunasta.
08.05.2020 14:02
Omakotiasujiakin+on+monenlaisia,+niinkuin+muissakin+asumismuodoissa.
On+mummua+ja+vaariakin+mailla,+vanhoissa+omakotitaloissa.+Tuskin+voi+luksuksesta+puhua.
On+hulppeissa+kaupunkilukaaleissa+asujia.
Ei+voi+mielestäni+niputtaa.
08.05.2020 13:52
Historiankirjoitus+sen+joskus+kertoo,+miltä+tämäkin+aika+näyttää+sitten+taapäin+tarkasteltuna.
Uskon,+että+johtavat+poliitikot+ja+virkamiehet+pääsääntöisesti+parhaansa+tekevät.
Samassa+liemessähän+se+on+koko+planeetta+ja+toiset+täällä+vielä+pahemmassa,+kuin+me.
08.05.2020 13:17
Metsästä+tulin+jokin+aika+sitten+ja+tämän+koneen+ääreen+rantauduin.
Ei+sitä+tässä+iässä+enää+pitkää+rupeamaa+siellä+jaksa+touhuta,+mutta+eipä+ole+kiirekään.
Siinä+katselin,+että+hiirenkorvia+näkyi+puissa+olevan.
Sieltä+täältä+putkahtelee+kevätkukkia,+en+edes+muista+mihin+niitä+vuosien+mittaan+olen+työnnellyt+kasvamaan.
Aurinko+ei+nyt+ole+näyttäytynyt+tällä+paikalla.+Lämmintä+lie+10+asteen+paikkeilla.
Pojan+työkaveri+oli+saanut+katiskalla+kalan,+niinpä+sain+heti+sähköpostia,+että+vie+se+katiska+järveen.+No,+josko+huomenna+sitten.
Jääkaappi+on+aikas+tyhjä,+huomenissa+pitää+lähteä+täydennystä+hakemaan,+sitten+taas+pärjää+viikonpäivät.
Eilen+siivosin+yhden+varaston,+toinen+vielä+pitäisi.
On+kiva+kun+pientä+puuhaa+on+niinpaljon,+kun+vaan+huvittaa+tehdä.
Alatalon+kesäkeittiön+hella+on+mennyt+ihan+ruosteeseen.
Poika+tilasi+hellamustaa+netistä,+tarvii+sekin+jonain+päivänä+kunnostaa.
Kunpa+tuo+Skillanin+toive+toteutuisi+ja++noja-tuoli+pysyisi+mukavana+paikkana+huokaista.
08.05.2020 13:13
Aamuisessa+tiedotustilaisuudessa+väläyteltiin,+että+fossiilisten+polttoaineiden+vero+ja+kiinteistövero+olisivat+nostokohteina+kenties+tulevaisuudessa.
Kohta+se+varmaan+tulee+joku+sähköautoverokin,+jos+bensan+ja+dieselin+myynti+alenee+reippaasti.
Kaikki+yrittäjät+suurinpiirtein+saavat+lisätukea.+En+näe+miksi+maa-+ja+kalatatalouden+pitäisi+olla+eri+asemassa.+Taisi+siinä+olla+mainittuna+myös+vihannestalous.
08.05.2020 12:52
Varsinaista+karanteenia+ei+ole+ollut+ollenkaan.
Jos+kuka+katsoi+tänään+´´jälkiviisaita´´+pääsi+kenties+kärryille+mistä+oikeasti+on+ollut+kyse.
08.05.2020 12:43
Hetkinen+Tellukka.
Tuolta+alenpaa+huomasin+äsken,+että+olet+sanonut+mulle.+´´+no+haasta+juristina+oikeuteen+koko+lössi.´´
En+minä+ole+mikään+juristi+ja+tiedät+sen+varsin+hyvin,+niinkuin+moni+muukin+täällä.
Älä+viitsi+hämmennellä.
08.05.2020 12:36
Ei+se+mikään+100+prosentin+käsky+ole+ollut.
Itsekin+olen+käynyt+kaupassa+ruokaa+hakemassa+kerran+viikossa+ja+kerran+apteekissa.
Nythän+siihen+tuli+tuo+oman+harkinnan+korostus.
07.05.2020 19:05
Se+lienee+tuo+karanteenivelvote.
Hallituksen+linjaus+4.5.2020
Yli+70+vuotiaiden+suositellaan+eselleen+välttämään+fyysisiä+kontakteja+mahdollisuuksien+mukaan.+Valtioneuvosto+korostaa+riskiryhmiin+kuuluvien+omaa+harkintaa+toimintaohjeitten+noudattamisessa.
07.05.2020 18:17
Hallitus+laitettu+etätöihin,+kun+kaksi+ministeriä+on+altistunut+koronalle.
07.05.2020 16:51
´´Miten+ihmeen+vaikeaa+ihmisten+on+hyväksyä+tosiasiaa,+että+yli+70:n+korona+iskee+pahimmin,+jos+saavat+tartunnan.´´
Miksi+ihmeessä+väität+tuollaista+humpuukia.+Kyllä+tuon+nyt+jokaikinen+tietää+ja+asian+hyväksyy.
Mutta+eihän+tässä+nyt+siitä+ollut+kysymyskään.+Vaan+siitä,+että+vain+osa+valmiuslaista+on+ollut+käytössä+ja+osa+on+jo+purettu.
Pitääkö+aina+sekoitella+asiat+sikinsokin.
Meillä+täällä+Suomessa+kansalaiset+ovat+hienosti+noudattaneet+suosituksia+ja+velvoitteita,+vain+joitain+nuorisojoukkoja+ovat+poliisit+joutuneet+hajoittamaan.
07.05.2020 16:36
Siis+hallitus+on+muuttanut+yli+70-vuotiaiden+karanteenivelvoitteen+suositukseksi.
Suositukset+koskevat+kaikkia+samanlailla.
Poikkeuslaista+on+otettu+käyttöön+vain+joitain+kohtia,+jotka+pääministeri+on+kertonut.
07.05.2020 16:13
Niinkuin+jo+eilen+kirjoitin,+hallitus+on+muuttanut+yli+70-vuotiaiden+karanteenivelvotteen+suositukseksi.
Eli+olemme+samalla+viivalla+periaatteessa,+kun+muutkin.
Silloin+ei+voida+sanoa,+että+tutkimuksien+eväämisen+syy+on+ikä.+Syy+pitää+olla+joku+muu.
Meidän+perustuslaissamme+on+lueteltu+eritysryhmiä,+joita+ei+saa+syrjiä+ryhmään+kuulumisen+perusteella.
Siellä+lukee+selkeästi+ikä.
Millään+vänkäämisellä+et+pysty+meidän+perustuslakia+muuttamaan.
On+sitten+toinen+asia+kannattaisiko+ylipäätään+mennä,+jos+tuntee+itsensä+hyvänvointiseksi.
Itse+en+menisi.
07.05.2020 15:54
Ns.+lumevaikutus+on+täyttä+totta.+
Joskus+luin+kyseisen+tuotteen+tuoteselostusta.+Siinä+näytti+ainakin+pääsääntöisesti+olevan+vitamiineja+ja+hivenaineita,+joiden+vaikutukset+kyllä++tiedetään+ja+on+tutkittu.
Joskin+aina+tulee+myös+uutta+tietoa.
Kyseisiä+aineosia+on+myös+monissa+muissa+pillereissä.
07.05.2020 13:45
Aika+paljon+varmaan+riippuu+juuri+vanhemmista+ja+kotioloista+yleensä,+mikä+kellekin+sinällään+olisi+parasta.
Muttei+sovi+unohtaa+sitä,+että+kaiken+tämän+lähtökohtahan+on+ja+on+ollut+virukselta+suojautuminen+ja+leviämisen+ehkäisy.
07.05.2020 13:28
259 / 315