Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6296
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onko+Sinulla+joku+henkilökohtainen+ongelma?
05.05.2020 22:13
Aloittaja,+älä+puhu+paskaa!
05.05.2020 22:06
Onhan+se+loppupeleissä+ihan+omien+korvien+välissä.
Noh+minä+täällä+mökillä+kissan+kanssa.+Kerran+puolessatoisessa+viikossa+käyn+ruokakaupassa+ja+kotoa+haen++postin.
Olen+puoli+kilometriä+toisessa+maakunnassa.+Silti+tämäkin+kuuluu+samaan+sairaanhoitopiiriin+ja+mulla+on+kotikaupungin+terv,keskukseen+lyhin+matka.
On+tuo+äitienpäivä+ensi+viikon+sunnuntaina,+onko+siellä+samanlailla?
05.05.2020 21:52
Tuo+on+hyvä+huomio,+että+eläkeläisillä+rahat+menevät+suoraan+kulutukseen+enimmäkseen.
Ja+se+ei+ole+ihan+vähän.
05.05.2020 21:28
Olen+itsekseni+miettinyt,+mitä+tällä+uutisoinnilla+haetaan?
Toisaalta+miettinyt,+että+luullaanko,+että+ihmiset+ovat+niin+tyhmiä,+ettei+asioita+tajuta.
05.05.2020 21:22
Eilen+haastateltiin+jotain+70++henkilöä+telkkarissa.++Hänkin+sanoi,+että,+kun+kaikki+70+ja+90+vuotiaat+luokiteltaan+samaan+nippuun.
05.05.2020 21:18
Jaa-a+asia+voi+olla+niin+tai+näin.
Onhan+se+nähty,+ettei+mikään+ole+ihan+varmaa,+juuri+tuossa++sikarokotteessa,+vai+oliko+se+lintu.+(joku+asiantuntija+joskus+kertoi,+että+kaikki+influenssavirukset+ovat+lähtöisin+linnuista.)
Maallikon+on+vaikea+arvioida.
Se+mikä+minua+häiritsee+uutisoinnissa,+on+se,+että+meille+kerrotaan,+kuinka+hurjan+paljon+on+kuolleita+koronaan+Yhdysvalloissa.+Eihän+siinä+ole+mitään+järkeä,+se+pitäisi+kertoa+prosenteissa,+suhteessa+olevaan+väkilukuun.
05.05.2020 20:41
En+nyt+tiedä+onko+tuota+haurautta+niin+korostettu.
Itse+olen+70+ja+pari+päivää+sitten+moottosahalla+pätkin+kivisessä+sammaleisessa+mäessä+kolme+20-30+metristä+koivua+ja+parina+päivänä+niitä+pätkiä+sieltä+heitellyt+alaspäin,+että+saan+puuplassille.
Plus+muita+hommia+päälle.+En+ollenkaan+tunne+itseäni+hauraaksi+vanhukseksi.
Toki+on+kremppoja+siellä+täällä+ja+välillä+pitää+huilauspäiviä+pitää.
Mutta+yksi+asia,+mikä+minua+on+jäänyt+vaivaamaan+on+se,+että+meille+70+lle+on+sanottu,+että+meillä+on+immuunipuoluskyky+heikentynyt.
Noh,+joku+aika+sitten+luin+ylen+sivuiltä,+joku+Knuuti-niminen+asiantuntija+sanoi+näin:
Elimistön+puolustus+rupeaa+toimimaan+ylikierroksilla+ja+toimii,+kuin+autoimmuunitaudeissa,+että+tehohoidolla+pitää+sitä+jarruttaa,+että+siitä+on+tehohoidossa+kysymys.
Joko+ymmärsin+asian+väärin+tai,+sitten+tässä+on+ihme+ristiriita.
Onko+siis+ikä+ylipäätään+joku+syy+ikäeristykseen.
Tietääkö+teistä+joku+tästä+asiasta+enemmän?
05.05.2020 20:20
Eikös+siellä+Raamatussakin,+jossain+lue,+että+kun+olet+nuori,+vyötät+itsesi+ja+menet+minne+tahdot,+mutta,+kun+tulet+vanhaksi+toinen+tulee+ja+vyöttää+sinut+ja+vie+minne+et+tahdo.
29.04.2020 16:08
Meillä+ainakin+aurinkopaneelit+tuottavat+sähköä.
Sinulle+taisi+tulla+ajatusvirhe.
29.04.2020 16:03
Tässä+maassa+saa+valtion+tukea,+monet+yritykset.
Laitan+tähän+linkin,+ketkä+suurempia+tuen+saajia.+Eikä+se+jono+siihen+lopu.
Myös+aloittelevat+yrittäjät+saavat+tukia.
Jotta+tuolla+Sinun+logiikallasi+ajatellen,+ei+tässä+maass+ole+sitten+kovin+montaa+oikeata+yritystä.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/12/04/mot-tutki-kuka-saa-eniten-yritystukia
29.04.2020 15:57
Ja+Sinä+halpaa+ruokaa+pöytääsi.
28.04.2020 00:00
Miten+niin+ei+ole?
Perustele?
27.04.2020 22:41
Paljon+on+kerrottu+viimeaikoina,+kuinka+työvoimapulaa+on+monilla+aloilla.
Käytännössä+se+tarkoittaa+sitä,+ettei+ole+ammattitaitoista+työvoimaa+saatavissa.
Nykyaikana+töitä+ei+tehdä+Suomessa+orjatyövoimalla+vaan+ammattitaidolla.
Niin+siivoojailla+kuin+maataloustyöntekijöillä+pitää+olla+ammattitaito+työhönsä,+että+se+hoituu+kaikkien+parhaaksi.
Vielä:+Vuosikausia+tilat+joutuivat+ottamaan+ulkomaista+työvoimaa+saadakseen+työt+hoidettua.+Kukaan+ei+puhunut+mitään.+Kortissossa+vaan+oltiin.
Nyt+koronan+aikaan+kova+poru.+Miksi,+siksi+ettei+suomalaisesta+työvoimasta+löydy+ammattilaisia.
Ei+ole+sellaista+hommaa,+jossa+ei+ammatinhallintaa+tarvittaisi.
Nyt+luulen,+että+poru+johtuu+siitä,+että+nämä+nyt+töihin+haluavat+ovat+juuri+niitä+ihmisiä+jotka+ovat+nyt+koronakriisin+aikana+työttömäksi+jääneet+ja+ovat+tottuneet+töitä+tekemään+ja+itsensä+elättämään+ja+haluavat+tehdä+niin+vastakin.+Jotka+eivät+ole+luusereita.
27.04.2020 21:19
Niin+on+saaneet+muutkin+yrittäjät++joiden+hommilla+ei+ole+mitään+tekemistä+Suomen+ruuantuotannon+kanssa,+joka+on+ensisijainen+kriisiaikoina.
Heidän+tuistaan+vaan+ei+pidetä+mediassa+meteliä.
On+niin+mehukasta+huutaa+maataloustuista.+
Maataloustukia+saa+kaikki+EUmaat.
27.04.2020 20:32
Minäkin+olen+joskus+menneisyydessä+harrastanut+kotitarvemansikanviljelyä.
Siitä+ei+voi+puhua+samana+päivänäkään,+kun+mansikkatilan+ammatinharjoittamisesta.+Valittajat+eivät+tiedä+työvaiheista+ja+niiden+oikeaaikaisista+tekemisestä+yhtään+mitään.
Mutta+jos+myyntitiskillä+ei+ole+priimaa+tavaraa,+niin+taas+valitetaan.
Miksi+maatalousyrittäjän+pitäisi+olla+eri+asemassa+kun+muiden+yrittäjien.+Inistään+maataloustuista+ja+samaan+aikaan+kaikenmaailman+huviajelut+saavat+valtion+tukea.
Monet+ovat+jo+saaneet+taas+ihmetukia+koronan+varjolla.
Minä+hyväksyn+palkkatuen+maatalousyrittäjille.
Kuinka+iso+kriisi+tarvitaan,+että+kovapäisemmätkin+ymmärtävät+mitä+merkitsee+omavaraisuus.
27.04.2020 20:05
Minun+suhteeni+olet+oikeassa,+sen+asian+kanssa,+että+olen+vasta70.+Mutta+kun+Skillan+muutti+tänne,+tulin+tähän+ketjuun+perässä,+koska+pidin+hänen+tyylistään+tätä+vetää.
Muista+en+tiedä.
Itse+en+osaa+arvioida+sitä,+onko+osallistumiseni+täällä+tähän+ketjuun+ollut+pahasta.
Jos+niin+on,++Mauno+Kuusiston+laulun+sanoin+´´kertokaa+se+minulle´´.
27.04.2020 19:41
Kuulin+radiosta+tuon+asian+uutisointia.
Siinä+oli+myös+selitystä+miksi+näin+voi+olla.+Esim.+siinä+paikassa+mistä+näyte+otettu,+ei+virusta+ollut.
Aina+tulee+tietoa+lisää,+kun+uusi+asia+on+kyseessä.+Ja+hyvä+niin.
Nyt+ehkä+ymmärretään,+että+kliinisten+oireiden+perusteella+pitääkin+otta+se+toinen+testi.
Eli+mielestäni+potilaan+oirekertomuksen+arvo+tehostuu.
27.04.2020 19:31
Olen+kuullut+noista+´´hälyistä´´+että+vääriäkin+on+tullut+joidenkin+kohdalle.+
Tuli+tuosta+mieleeni,+kun+kerran+veljeni+hihaan+tarttui+vartija+ja+sanoi,+että+laitoitte+kuulemma+jotain+taskuunne.
No+ei+hän+mitään+ollut+laittanut+mihinkään.+On+vaan+inhottava+tilanne,+kun+kaikki+katsoo.
Joku+aika+sen+jälkeen+oli+paikallislehdessä+yleisönosastossa,+että+joku+ilmiantaja+oli+kertonut+hänen+laittaneen+jotain+taskuunsa.
Ilmeisesti+jonkun+huvi+sekin.
Noh,+noitten+kasvomaskien+hyöty+on+juuri+siinä,+että+pöpöt,+jotka+´ratsastavat+´+pisaroilla+eivät+pääse+lentämään+toisen+naamaan.
27.04.2020 18:14
Mutta+ruokaa+pitää+saada,+kerran+viikossa+minä+käyn+kaupassa.
Nokkani+pidän+etäällä+muista+ja+kk-hanskat+on+kädessä+jotka+poistan+kun+menen+autolle+ja+siellä+minulla+on+käsihuuhdetta.+Niin+ja+kassalla+on+pleksi.
Niin+ja+tänään+piti+sen+verran+livetä+ruodusta,+että+hain+moottorisahaan+ketjun,+pitää+päästä+polttopuun+tekoon.+No+siellä+oli+myyjä+ja+minä.
Lähikontaktien+välttäminen,+on+tässä+se+pointti,+ei+itsensä+muumioiminen.
27.04.2020 16:52
261 / 315