Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pal-51
profiilit
pal-51
pal-51
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
243
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Luonto pitää itsestään huolta siinäkin mielessä, ettei anna minkään lajin liikaa lisääntyä, vaan poistuma on sen verran suuri että kaikille riittää tilaa ja ravintoa. Ihminen se härkkii ja häiritsee luonnon omia systeemejä, eikä tulos ole aina paras mahdollinen. Tuntuuhan nuo lintujen epäonniset pesinnät ihmisestä julmilta, mutta se kaikki kuuluu luonnonkiertoon, eikä tapahtumia pidä liikaa tunteella ajatella, kuten usein teemme. Myönnän kyllä, että tippa helposti tulee silmään kun epäonnistumisia kameran kautta läheltä seuraa.
31.05.2023 16:05
Villieläimet toimivat vaistonsa varassa ja naaras poistuu pesältä kunhan nälkä yltyy riittävän kovaksi.
31.05.2023 13:06
Onneksi poikaset eivät ole kuoriutuneet vielä, niillähän ei olisi mitään elämisen mahdollisuutta ilman kahta emoa.
30.05.2023 23:08
En ole koskaan kuullut, että naaras olisi pesään nälkään kuollut kun uros ei palaa. Kyllä villieläimen vaisto ohjaa sen ravintoa itselleen hankkimaan, toivotaan että nytkin käy niin.
30.05.2023 10:18
En oikein saanut selvää kuinka monta poikasta pöllöllä on jo kuoriutunut, mutta mielestäni oli aamupäivällä vain yksi muna kuoriutumatta.
29.05.2023 21:34
Ei naaras pärjää poikasten kanssa ellei ole uros ruokaa tuomassa, naaras lähtee kalstamaaan ellei uros palaa ja hylkää pesän tai ainakin lakkaa hautomasta.
29.05.2023 21:32
Pesisin uudelleen pesuaineella pikaohjelmalla.
17.05.2023 20:41
Riippuu tilanteesta. Jos jääkaappipakastin hajoaa, ei huvita jäädä pitkäksi aikaa päätöstä pähkäilemään, mutta jos telkkari hajoaa ei ole kiirettä, katselen rauhassa tarjouksia ja vertailen. Mutta itse pähkäilen ja päätän, niin isoa asiaa ei ole eteeni tullut että siihen muiden apua olisin tarvinnut.
17.05.2023 20:19
Tänään oli melkoinen taistelu naarailla pesästä, monta päivää pesällä viihtynyt naaras karkotti tosi tehokkaasti pesälle useaan kertaan pykivän vieraan. Kala sai kyytiä, kun naaras joutui pesän puolustukseen kesken päivällisen, taisi siinä vieras saada kalasta päähänkin..
16.05.2023 19:11
Eiköhän tuon tanssikiellon jokainen ainakin varttuneempi suomalainen tiedä.
Tuntuisihan se aika kornilta, kun rintamalla ihmiset puolustavat maata ja kuolevat ja muut tanssivat ja pitävät hauskaa.
16.05.2023 18:11
Tänään tuotu risu jos toinenkin pesälle, mutta en vieläkään ole onnistunut parittelua näkemään vaikka viihtyvät yhdessä pesällä. Ehkä eivät kameran edessä.........................
14.05.2023 19:42
Nyt kun on haudonta-aika ehtii hyvin kauniita maisemia ihailemaan, sitten kun on poikaset jää maisemien katselu, ainakin minulla, vähäisemmälle huomiolle. Mielestäni kauneimmat pesämaisemat ovat Muoniossa ja Seilillä, tosin kyllä Kuopion ja Saimaankin maisemat ovat hienot. Janakkalan suomaisema on hiukan yksitoikkoinen, vaikka nyt keväällä on ollut kiva seurata suolla "temmeltäviä" teerejä, vaiko metsoja, en ole tunnistanut. Miltei joka pesällä on västäräkki "vuokralaisena", turvallinen pesäpaikka kun sääkset pitää vihollisista huolen.
13.05.2023 20:20
Alkaakohan Seilin isäntä pehmetä, antoi tänään pesässä olevalle naaraalle pyrstöpalan syötyään ensin itse orrella puolet kalasta. Sen jälkeen ovat viihtyneet yhdessä pesällä, mutta nähdäkseni eivät ole paritelleet. Ehkä sitten ensi viikolla..........
11.05.2023 20:13
Uskottava kai se on, että Seilin pesä jää pesimättä tänä vuonna. Isäntäkään ei ole tänään päivystänyt yhtä paljoa kuin aikaisempina päivinä. Aamupäivällä tosin oli taas härdelliä kun 2 aiemminkin pesällä käynyttä naarasta yritti löytää pesäpaikkaa, mutta kumpikaan ei jäänyt uroksen seuraksi.
10.05.2023 19:01
Kyllä nyt saa uros syyttää itseään jos naaras häipyy. Uros tuli illalla kalan kanssa pesälle johon naaras oli tullut aiemmin. Uros lensi ensin pesän reunaan ja kun naaras tavoitteli kalaa uros pyrähti kalan kanssa lentoon ja tuli hetken päästä orrelle kalan kanssa ja söi orrella koko kalan vaikka naaras oli pesällä. En ymmärrä tämän uroksen käytöstä, ei mikään ihme ettei naaras anna paritella.
09.05.2023 23:10
Uros oli hautomassa kun kamera käynnistyi ja hautoi yksin 5 tuntia. Naaras tuli pesälle vasta kun uros lähti pois. Aika erikoista, ei taida olla kovin sitoutunut naaras, aika näyttää.
09.05.2023 16:57
Luoto onkin vankka pohja pesälle ja kun on riittävän laakea niin on saanut riittävän tilavan pesän. Tosin kyllä myrsky voi tuonkin veteen ainakin osittain pyyhkäistä, toivotaan ettei koskaan niin käy.
09.05.2023 13:44
Sääkset ovat kyllä erinomaisia ratkomaan rakennusongelmia, joten eiköhän nuokin onnistu.
Onko Saimaalla ihmisten auttama vai pelkästään sääksien rakentama pesä?
09.05.2023 12:52
Kameran ylläpitäjä kertoi munia olevan 2, mutta pesässä on 3 munaa, huomasin kun CCL nousi kääntelemään munia.
09.05.2023 12:49
Täytyy lisätä, että olen niin onnellinen kun tämä pesä kamerassa. Olen näet samoilta seuduilta kotoisin, vaikka en ihan samasta pitäjästä. Kummasti se kotiseuturakkaus vaan tuolla jossain jyllää, kuten sääksilläkin jotka palaavat vuodesta toiseen samoille seuduille. Minä en palannut, olen ollut poissa jo yli 50 vuotta.
09.05.2023 11:50
6 / 13