Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pal-51
profiilit
pal-51
pal-51
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
243
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vapusta tulikin pääsiäinen, jos munien määrällä lasketaan:)
30.04.2023 15:12
Kyllähän aikaisempien pesien poikasia toisinaan tavataan synnyinseudullaan ja pistäytyvät jopa synnyinpesälläänkin joskus. Tiedä sitten onko muistin vai vaistonvaraista toimintaa.
Saimaan pesässä jo toinen muna, saas nähdä saadaanko vielä yksi lisää. Viime kesänähän kasvattivat menestyksekkäästi kolme poikasta muuttokykyisiksi.
30.04.2023 13:20
Kylläpä alkaa Saimaalla vihertää ja naaras kauniisti hautoo pesässä.
28.04.2023 19:49
Voisi olla ihan hyvä aloittaa uusi jossakin vaiheessa, tästä tulee tosiaan muuten mahdottoman pitkä.
Huomasin että Saimaan pesässäkin jo muna, siitä se lähtee perhe muodostumaan. ei tarvinnut edes vappuun ootella, nopeaa toimintaa.
27.04.2023 16:27
Kyllä on Janakkalan viimekesäinen uros taitava pesänrakentaja. Pesähän oli tosi surkeassa kunnossa kun sieltä viime syksynä lähti, nyt on mitä kaunein pesä odottamassa munintaa ja poikasia. Sortuneen etureunankin on kauniisti risuilla peittänyt, ei voi kuin ihailla. Jos en olisi nähnyt, niin en uskoisi, millaisesta pesän rauniosta on kauniin pesän rakentanut.
27.04.2023 15:28
Kyllä on söpön näköistä kun naaras jo "sovittaa" itseään pesäkuoppaan.
25.04.2023 19:37
Ei siinä paljoa "riidelty" kun oli selvää, että rengastettu naaras ottaa pesän haltuunsa. Sääksillä on ilmeisesti sellainen nokkimisjärjestys, että aiemmin pesässä pesineellä on vahva oikeus pesään sen niin halutessa.
25.04.2023 15:26
Saimaan pesän ympäristökin alkaa sulaa, kalastusmatkat lyhenee ja kohta jo haudotaan.
25.04.2023 12:00
Minä en noita chatteja jaksa tavailla, siellä on niin kamalaa hössötystä, etten kestä. Katselen lintuja pesillä ja niiden touhuja, eikä minulle ole merkitystä mikä sen linnun nimi on, nimihän on vain ihmisten keksimä.
23.04.2023 00:08
Kuinkahan kauan Seilin pesällä sääksi jaksaa odottaa kumppania. On kaivanut kunnon pesäkuopan ja tuonut oksia ympärille, nyt istuu päivästä toiseen orrella tuntikausia ja odottaa. On siellä sääksiä poikennut, ilmeisesti ohikulkumatkalla, mutta kukaan ei ole jäänyt vaikka on kalaakin saanut.
22.04.2023 20:00
Jospa Nuppu kaipaa kokeneempaa kumppania, sillä kun on jo kokemusta pesinnästä.
22.04.2023 16:50
Minulla oli aikanaan lemmikkinä harakka nimeltään Veitikka. Se tuli siipirikkona poikasena meidän pihaan, minä sitä puuvajassa hoidin ja siitä tuli lentokykyinen lintu. Loppukesästä se hävisi, minä sitä huutelin, mutta ei tullut olkapäälle vaikka kuinka kutsuin. Ajattelin että se oli palannut omiensa joukkoon, mutta seuraavana kesänä naapurin poika tunnusti, että hän ja pari muuta poikaa olivat sen tappaneet kun olivat minulle kateellisia linnusta. Veitikka oli helppo saada hengiltä, se kun ei ihmistä pelännyt, vaan oli kaikkien kaveri. Kyllä olin surullinen (ja vieläkin olen pojille vihainen) kun se hävisi ja vielä surullisempi kun kuulin miten sille kävi. Olen aina ollut linturakas, minulla ollut aikuisena useampi pieni papukaija.
22.04.2023 14:48
Siellä on sitten kaksi emäntää samalla pesällä, tulee taistelu kumpi jää, vaan onko siellä urosta.
21.04.2023 22:05
Seilin pesällä on ollut tähän saakka rauhallista, uros reippaasti rakentanut pesää. Tänään puol kymmenen aikaan pesälle tuli ilmeisesti naaras ja kohta pesälle yritti kolmas sääksi ja siitä alkoikin melkoinen kolmen sääksen lentonäytös, hienoa katsottavaa, vaikka ei varmaan sääksistä kovin mukavaa.
21.04.2023 10:01
Muna saattaa hyvinkin putkahtaa jo ennen vappua. Aika kylmän näköistä on Saimaalla, jotain lunta/räntää ripsi aamupäivällä kun katselin pariskunnan touhuja.
Seilinkin pesällä on komea kuoppa, mutta ei pariskuntaa, saa nähdä miten siellä käy.
20.04.2023 21:31
Komean pesäkuopan on pariskunta saanut aikaiseksi, yhteispelillä se sujuu kun molemmat tekee osansa.
20.04.2023 19:19
On minullakin itku monesti tullut pesien elämää ja vastoinkäymisiä seuraillessa. Sitä ei tule edes miettineeksi minkälaisia vastoinkäymisiä luonnossa voi olla ennen kuin ne omin silmin kameran kautta näkee.
20.04.2023 14:12
googlaa luomuksen sääksikamerat
20.04.2023 13:56
Höyhenpeitteestä minä ainakin arvailen, enkä aina osukaan kohdalleen. Naaras on isompi, mutta sitä on minusta usein aika vaikea arvella, elleivät sitten seiso vierekkäin, mutta yksin olevaa en osaa koosta katsoa.
20.04.2023 12:49
Ensiksi tullut naaras taisi luovuttaa ilman minkäänlaista nokkapokkaa. Mahtoiko olla nuori ja kokematon. Tuleekohan siitä yksinhuoltaja, paritteli moneen kertaan, joten mitenkäs sen mahdollisten poikasten oikein käy?
19.04.2023 19:57
8 / 13