Vapaa kuvaus

Täysin purjein kohti siintäviä saaria, luodoilla leväten,
elämän nautinnot jokaisella solullasi kokien.
Kiire on kaikonnut
eilisten kokemukset kasassa, uutta kohti kokka,
uutta kohti elämä.
Herää tänään rakastamaan,
herää jakamaan rakkautesi.
Vaikka et humaltuisi viinistä,
anna elämän viinin virrata suonissasi.

Siviilisääty: Leski
Email: [email protected]

Motto:
Omalla naamalla naamioitta!

Aloituksia

61

Kommenttia

657

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Nuorena rakkaus sokaisee silmät ja tukkii korvat, ei näe toisen toilailuja tapana, ei kuule mitä puhutaan, ja rakastuu jopa siihen hulttioon...

Eipä ollut meikäläisellä tarvetta rakastua vuosikymmeniin kuin siihen omaan, jokaisen erimielisyyden jälkeen tehty sopu, kuin uusi rakastuminen, menneet pyyhkii pois se ihana tunne, me kykenemme kuitenkin näkemään toisemme rakastunein silmin, riidoistamme huolimatta.
    Eikä siinä tullut mieleenkään mitkä kriteerit aikanaan valinnassa vaikuttivat.

Nyt, kun poskille on ilmestynyt huolten tuomia uurteita ja suupieliin elämän keräämät rypyt kertomaan itkusta ja naurusta, yksi liitto elettynä, alkaa tämä tyttö arvostamaan miestä ihan eri tavalla. Miehen ryhti, reippaat liikkeet ja terve itsetunto siellä taustalla, ne sytyttävät jos elämän arvotkin ovat samansuuntaiset kuin itselläni. Mikäs sen mukavampaa, eletty elämä takana, omat muistot rikkautena ja kokemusten kartuttama taito ottaa toinen juuri omana itsenään, vaatimatta tai velvoittamatta miestäkään muuttumaan tai muuttamaan käsityksiänsä elämästä.

Naisena haluaisin olla rakastettu, haluttu ja tasavertainen kumppani jonka rinnalla mies tuntisi aina itsensä mieheksi joka on arvostettu ja rakas juuri minulle..

Mies, jos katselet kanssani auringon nousua aamulla, ja jaksat katsoa yhdessä sen laskunkin illassa, jos jaksat laskea linnunradan tähtien lukumäärää valittamatta, että niska puutuu, tai että varpaita paleltaa, olet jo lähellä ihannettani. Siihen kun lisätään taito jutella ja kiinnostua muustakin kuin ilman lämpötilasta tai sadepilvien tummuudesta, olen valmis katsomaan seuraavaa täysikuuta kanssasi... haaveillen...

Tämä nyt vain vastauksena kysymykseesi.
  2. Tässäpä taas ohje.

Word ; ohjelmassa kirjoittaen klikkaa yläriviltä Lisää / Merkki jolloin aukeaa taas harmaa ruutu ja sieltä vain valitsemaan erilaisia kirjaimia ja merkkejä kirjoitukseesi. Sieltä vain Lisää näppäimellä ja tuleehan ne kuin itsestään..
    ÿ
    £®
    Samasta harmaasta taulukosta voit valita erikoismerkeille oman pikanäppäimen.

Yritähän taas ja kokeile.
  3. Muistan sen kuuman juhannuspäivän 1980 kun minusta tuli isoäiti. Ensimmäinen lapsenlapseni jonka elämä on ensi hetkistä alkaen nivoutunut omien elämänlankojeni lomaan hyvin kiinteästi.

Muuttiko se mummin asema minua ihmisenä, toivon mukaan muutti, teki minusta entistäkin pehmeämmän, avasi sylini useammallekin lapsenlapselleni, ottamaan heidät vastaan kunkin vuorollaan oman elämänsä taipaleella kohtaaman mummin jolla riittää rakkautta ja aikaakin. Olen pyrkinyt olemaan tasapuolinen, mutta en voi mitään sille tunteelle, että tuo ensimmäinen on myös rakkain, koska olen hänet kodissani kasvattanut aikuisuuden kynnyksen yli astumaan.
    Hän on osoittanut minulle hellyyden kaipuunsa ja hellyytensä, - hän on minulle osoittanut ensimmäiset kiukkunsa ikäkaudessa jolloin lapselle muodostuu oma tahto, - hän on murrosiän kuohuissa hakenut minusta turvaa, ja saanut purkaa pahaa oloansakin, sillä mummilla oli aina aikaa kuunnella, kaksin kun jo elimme hänen aikuistumiseen vievinä vuosinansa.

Kun oli aika hänenkin siirtyä kokeilemaan omien siipien kantavuutta en voinut vaatia pysymään ja asumaan valvovien silmieni alla, vaan annoin linnun lentää maailmalle eväinään ne hedelmät joita olin hänelle, kuten omille lapsillenikin kyennyt esimerkilläni ja elämänohjeillani reppuunsa keräämään. Ei mummin osa ole ikävää ja ahdistavaa, ei se ole velvollisuus vaan onni josta voi saada omaan elämäänsä sisältöä ja rakkautta joka palaa takaisin monin verroin runsaampana kuin sylin avatessaan on edes kuvitellut.

Kaikki lastenlapseni ovat minulle tärkeitä ja rakkaita, vaikka kaikkien kanssa en voi päivittäin olla yhteydessä, iltarukouksessani muistan ihan jokaista ja jo pois nukkuneen pikkuisen tähti on taivaallani hänen kirkkaiden silmiensä loisteen muistoina, katseensa oli aina enkelin katse ja siellä hän nyt katselee, --muistoissani.

Isoisoäitiyteni alkoi 17 päivä joulukuuta 2002 ja poikavauva joka silloin avasi silmänsä katsomaan maailmaa omana persoonallisena itsenään, hän on vienyt sydämeni.
    Kun äitinsä saapui luokseni pieni käärö käsivarsillaan, viettämään joulua mummin luokse oman vauvansa kanssa, en saanut sanaa suustani.
    Tyttö joka vielä muutama vuosi sitten oli "lapseni" oli nyt äiti. Hellyin ihan kyyneliin asti katsellessani heitä sillä samalla vuoteella jolla äiti oli vuosia nukkunut, lapsesta aikuisuuteen, ja nyt hän saapui pienen poikansa kanssa samaan huoneeseen mummin luokse, lapsenlapsen lapseni ensimmäinen joulu, joulusaunassa isoisoäidin kanssa, parin viikon ikäisenä..
    Kaikki joulunsa tuo pikkumies on kanssani viettänyt, ja yhtään en liioittele sanoessani että meidän kiintymyksemme on niin lujaa että siihen väliin ei mahdu ketään muuta.

Onko mummous muuttanut minua? On paljonkin, mutta se on vain elämäni rikkautta jonka katson saaneeni lahjana. Nyt murrosiässä olevilta lapsenlapsiltani saan kysymyksiä joita omille vanhemmille ei haluta esittää, he osoittavat rakkauttansa minulle luottamalla minuun, ja se on paras kiitos kaikesta siitä mitä olemme keskenämme tehneet ja kokeneet.

Mummous on ihanaa, isomummous vielä ihanampaa, sillä neljäs polvi on kasvamassa ja toivon vielä kokevani sen viidennenkin polven ihanuuden ja olevani silloin henkisesti vireä kokeakseni ja huomatakseni että mummot ovat kaikille sukupolville yhtä tärkeä linkki menneisyyteen kuin meille mummoille uusi sukupolvi on linkkinä tulevaisuuteen.