Vapaa kuvaus

Täysin purjein kohti siintäviä saaria, luodoilla leväten,
elämän nautinnot jokaisella solullasi kokien.
Kiire on kaikonnut
eilisten kokemukset kasassa, uutta kohti kokka,
uutta kohti elämä.
Herää tänään rakastamaan,
herää jakamaan rakkautesi.
Vaikka et humaltuisi viinistä,
anna elämän viinin virrata suonissasi.

Siviilisääty: Leski
Email: [email protected]

Motto:
Omalla naamalla naamioitta!

Aloituksia

61

Kommenttia

657

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. virtuaaliystävyyksistä joista on syntynyt ihan todellisia, lämpimiä ystävyyssuhteita näiden vuosien aikana jotka itse olen nettimaailmassa mukana pyörinyt.
    Pelkkä ystäväksi kutsuminen, tai ystävälistalla nimenä pyöriminen ei minusta vielä ole ystävyyttä, koska se rakentuu luottamukseen, toisen tuntemiseen ja arvostamiseen. Siksi en liity "listoille", enkä mielelläni luettele ystäviäni, eriarvoisuutta ei ole, mutta jotkut ystävät vain ovat tärkeämpiä kuin toiset.
    Oikea sydänystävä jolle voi puhua kaiken, kiitos kun nämä palstat ovat tuoneet elämääni heitäkin joiden kanssa jaetaan ilot ja surut.

Nyt juuri, kun elämänpiiriäni varjostavat monet sairaudet, voin soittaa ystävilleni ja purkaa pahaa mieltä. He ovat minun voimavarani. Kiitos heille, nimiä minun ei tarvitse mainita, koska he tietävät kuinka tärkeitä ovat minulle.
    Kiitos kun olette olemassa, kiitos kun saan voimia uupuessani, kiitos kun kannatte surujani ja huoliani.
    Kiitos kun saan viettää aikaa hyvien ystävien seurassa, unohtaa olevan ja suunnata ajatukset tulevaisuuteen. Tänään elämme juuri tässä hetkessä, jos itkun aika tulee, itkemme yhdessä.

Kiitos palstalaisille kun siedätte vuodatuksiani.

Ellet koskaan kiitä, tietääkö hän kuinka tärkeä ja rakas hän sinulle on?
    Kiitän ja kehun heitä joiden kanssa on syntynyt keskusteluyhteys, heitä joille oppiarvot ja omaisuus ovat sivuseikka ihmisuhteissa, koska ymmärtävä ihminen katsoo sisimpään ja näkee samalla enemmän. Heitäkin täällä nettimaailmassa onneksi on olemassa.

Joulurauhaa sydämiinne.
  2. Jos se siitä riippuu. olen rohkea ja uskallan sanoa arvostavani sinua ihmisenä, vaikka kakkiin mielipiteisiisi en voi yhtyä.
    Olemme tavanneet henkilökohtasesti, kuuluimmehan samaan matkaryhmään ja sain tilaisuuden jutella ihan livenäkin kanssasi.
    Täällä ei saa tunnustaa tuntevansa kirjoittajaa, no luulen että olet ainoa mies jonka kirjoittajista tunnen tapaamisenkin perusteella, naisista en ole tavannut myöskään kuin yhden jonka tiedän tänne kirjoittaneen, ainakin aiemmin, nykyistä tilannetta en tiedä hänen osaltaan. Nimimerkkiä ei näy, enkä ala arvailemaan kuka kirjoittaa kenenäkin.

Persoonallisuus ja henkilökohtaiset ominaisuudet, tai tuttavuudet eivät kuitenkaan täällä merkitse sitä, että pitäisi olla asioista samaa mieltä. En ole aina samaa mieltä kuin joku muu, mutta silloin uskallan sen sanoakin, kiittelyyn ei täällä saa langeta, se tuomitaan.

Tunnustan arvostavani mielipiteitäsi ja asiantuntemustasi monessa asiassa ja aiheessa, mutta kuten me kaikki, sanomme mielipiteemme usein niin epätarkasti, että tulkitsijoille jää mahdollisuus puuttua asiaan ja huomauttaa kuinka asiaton tai tietämätön, tai röyhkeä kirjoittaja olemme.

Asiattomiin huomautuksiin en ota kantaa, mutta kyllä täällä mukanaolevilta odottaisi sentään toisen virheidenkin hyväksymisen.
    Kuten tiedät itsekin, olet aika helposti ottamassa kantaa virheisiin, mutta silloinkin kannataa olla hienovarainen, koska usein hymy on parempi ase kuin irvistys. Eikä kaikkiin virheisiin tai asian vierestä puhumisiin kannata kenekään ottaa niin vakavaa kantaa, että siitä ihan loukkaantuu.

Yritän pysyä omassa mielipiteessäni, mutta rohkenen myös tunnustaa että monissa asioissa arvostan tietämystäsi ja asioiden esille ottamista, mutta joitakin jättäisin ottamatta esille yhä uudelleen.
    Keskitie on usein väistelyä puolelta toiselle, mutta ehkä kannattaa pysytellä sillä, olematta kunkku kummallakaan kaistalla, kuten hiihtäjät usein kävelijöiden suhteen.
  3. Aiheeseen vastaaminen jää usein sivujuonteeksi.
    Olisiko parempaa keskustelua tiedossa jos kaikki kirjoittaisivat nimettöminä, vai alkaisiko siitä arvausleikki ja asia jäisi vieläkin arvottomammaksi.

Yritän muuttaa itseäni. Kenenkään mielipidettä ei voi muuttaa, vaikka se sitten keskittyisikin pelkkään kirjoittajan persoonallisuuden ruotimiseen.
    On ihan turha puhua lapselle Inarijärven syvyydestä, kun hän ei tiedä koko järven olemassaolosta. Kyllä lapsikin silti voi siihen jotain sanoa, mutta koskeeko se asiaa, on eri juttu.
    Samoin näyttää olevan keskusteluissa kautta linjan, ei vain täällä, vaan kaikikialla.
    Ellei puhetta moitita paikan päällä, siitä keskustellaan selän takana ja usein puhuja on silloinkin tärkeämpi kuin puheen sisältö.

Muiden mitätöinti ei kuulu julkiseen keskusteluun, puhuttakoon selän takana sitten mitä tahansa.
    Jos arvostelee muita, pitäisi itse osoittaa olevansa parempi, eikä siihen riitä vain oma viisautensa toteaminen, siihen tarvitaan enemmänkin muiden luomia mielipiteitä puhujasta. Siinä se taas onkin ydin, jokaisella on oma mielipide, jokainen arvioi omilla perusteillaan ja vain oman tuntemuksensa mukaan.

En laittaisi kovin suurta painoa täälläkään noille arvosteluille, koska sama kirjoittaja voi lähettää vaikka kymmenellä nimimerkillä poikkeavan mielipiteensä joko vastauksena, tai uutena aloituksena koskien asiaa tai asian sivua.
    Siitä syystä on omasta mielestäni paras vaihtoehto jättää ottamatta kantaa, vaikka sitten asiasta tuntisikin loukkaantuneensa, tai huomaisi muita loukatun. En anna ohjeita kenellekään, esitän vain ja ainoastaan oman mielipiteeni joka perustuu omiin periaatteisiini. En halua riidellä, koska se on hedelmätöntä.

Eipä ole usein tarvetta osallistua keskusteluun, koska asia ei joko kiinnosta minua, tai joku on jo sanonut senkin mitä olisin voinut sanoa. Tuntuu turhalta kirjoittaa, noin olisin sanonut.
    Nyt tässä on oma mielipieteeni, kun kukaan ei ollut vielä ennättänyt ottamaan kantaa minun tavallani.
  4. Tuntuu hullulta, pienet vauvat, jotka makaavat äitinsä rinnoilla, rokotetaan, mutta kouluiaset joiden keskuudessa tauti nytkin leviää kaataen koknaisia luokkia petiin, rokotukset aloitetaan joskus, ehkä ensi viikolla, ja sen "suojaava vaikutus" alkaa parin viikon kuluttua.

Tauti leviää, mutta niin leviävät kaikki sairaudet.
    Muihin sairauksiin ja niihin kuolleiden lukumääriin ei paljon julkisuudessa viitata, mutta kauhua levitetään kansan keskuuteen tähän sikaflunssaan kuolleita luettelemalla.

Erään keskussairaalan syöpää sairastavien osastolla olen viime aikoina tuhka tiheään poikennut, ja havainnut, se on tauti joka karsii heikkoja ja vahvoja. Seei valikoi nuoren ja vanhan, laihan ja lihavan, sairaan ja terveen välillä, se ottaa vain ja kiduttaa aikansa, opettaa katsomaan silmiin elämää ja kuolemaa.
    Nämä vuosien ajan riehuneet pandemiat ovat suurelta osalta seurausta liiasta hygieniasta, me emme saa luonnollista vastustukykyä enää mihinkään. Ja se ei tarkoita, että meidän tulisi sotuisin mkäsin laittaa ruokaa tai syödä sitä, vaan ettemme mistään saa vahvaa bakteerikantaa itsellemme suojaksi kulkutauteja vastaan.
    Ehkä moni, nyt kuumeessa makaava lapsikin on vahvempi seuraavaa pandemiaa vastaan, kun ei ole rokotuksella suojattu, vaan saa sairastuttuaan tautiin vahvan vastustuskyvyn joka on parempi suoka kuin, uskallan sanoa, kyseenalaiset rokotukset.

Moni on kieltäytynyt ottamasta piikkiä ja elävät sen päätöksensä kanssa, vaikka tauti sitten iskisikin.
    Syöpää minä enemmän pelkään, se tappaa varmasti, karsimatta ja armottomasti.

Siisteys on suoja, mutta liiallisena se on monelle taudille altistumisen kynnys asia,
  5. Tuskin viimeistä totuutta on muussa kuin kuolemassa, sieltä ei voi palata vastaamaan vastaamattomiin kysymyksiin.

Raamatun oppeihin sisältyy todella sellaista mystiikaakin ettei sen saloihin varmasti kukaan pääse niin syvälle, että voisi sanoa ono se totta vai valhetta.
    Ihmisen on vain hyvä luottaa johonkin. Erilaiset uskonnot tarjoavat siihen mahdollisuuden esittelemällä oman jumaluutensa, korkeimman voiman joka hallitsee elämää ja kuolemaa.
    Kaikissa uskonnoissa on kuitenkin samaa kuin raamatussa, yksi pyhyys, yksi usko.

Oma uskoni, oma mieleni joka sanelee minulle mihin uskon ja luotan, on luonut minulle oman Jumalakuvan jossa ei ole merkitystä saamieni tietojen ja opetusten totuudenmukaisuus, vaan se, että olen löytänyt sen voiman jonka puoleen käännyn epätoivossani ja heikkoudessani.

En lue raamattua totuuden vaan sanoman tähden.
    Romaanitkin antavat monille mielikuvia ja uskomuksia, vaikka niiden sisällön jokainen tietää muunnetuksi totuudeksi, kirjoittajan totuus ei ole aina yleinen totuus. Sen kun oppii ymmärtämään, ei etsi totuutta, vaan syvyyttä sanomassa.

Historia on kuten se kirjoitetaan.
    Raamatun historiakin on jonkun sen ajan ihmisen näkemys siitä asiasta, ja voi olla, että jos olisi ollut enemmän viisaita vaeltajia, raamattukin olisi kirjoitettu toisin.

Raamattujakin on monia, siksi en korosta sitä ainoaksi oikeaksi kirjaksi, koska usko ei lopultakaan ole samaa kuin raamattu. Sisäinen minuus sanelee uskooko jonkin ainoaan totuuteen, vai epäileekö kaikkea.
    Paras oliskin olla ainainen etsijä ja epäilijä, ehkä silloin se minuuskin olisi lähempänä ja oma usko olisi itselle ainoa totuus jota vaalia.