Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Tai yksinkertaisesti uskovaisuus ei ole sairautta. Loogisesti tieteeseen nojaava ei poimi tässäkään rusinoita vaan uskoo tässäkin alan asiantuntijoita.

Varmasti on uskonnoilla hallittu rahvasta, en kiellä. Mutta en usko tai koe että se enään toimisi. Kirkko on menettänyt valtaa tavalliseen kansaan nähden, ja toisaalta hyvä niin. Pakolla ei uskoa synny.
  2. Ajatuksia:

1. Ketään ei pidä "pelotella" uskoon. Toisaalta tosiasioiden kertominen ei ole pelottelua. Jos kerrot, että poltat kätesi kun pistät sen nuotioon, ei kyseessä ole pelottelu vaan varoitus ja tosia-asian toteaminen. Se että elää elämänsä parhaansa mukaan kuuluu myös kristinuskon normistoon. Toisaalta ei ihmisestä ole, pahaan taipuvainen kun on, pelastamaan itseään.

2. Ihminen ei voi valita sitä mihin ympäristöön hän syntyy, ihan totta. Siksikin Jeesus antoi lähetyskäskyn että jokainen ihminen kuulisi Hänen hyvän sanomansa. Kaikki vastaukset ei käy(uskonnoissakaan), eihän kokeissakaan hyväksytä kuin oikea vastaus.

3.Uskonnoilla ei ole yksin oikeutta tappamiseen. Ei tarvitse kuin katsoa hirvittävää eri -ismien historiaa, joissa uskonto on suljettu pois niin huomaa tämän. Toisaalta hyvääkin voi käyttää väärin. Itse asia ei silloin ole syy pää. Esimerkkinä puukko partiolaisen kädessä ja murhamiehen kädessä.

4.Kaikenlainen ylenkatsominen ja tuomitseminen on väärin. Ei siihen tuomitsemiseen ja ylenkatsomiseen uskontoja tarvitse, yhteinen nimittäjä on ihminen.

5. Kirkkoon kuuluminen ei pelasta ketään. Jumala pelastaa edelleen yksilöitä, onneksemme. Myöskään teoilla ei pelastu, vaan yksin armosta, onneksi.

6.Raamatun mukaan juuri eläimet pääsee taivaaseen. Yleisesti ottaen kannattaa tarkistaa kristinuskon asiat Raamatusta eikä olla jonkun mielipiteen varassa, näin tehden ei eksy tieltä :)

Kun tulin uskoon kuolema ei ollut minulle minkäänlainen vaikutin. En ajatellut uskontoja kuoleman kautta kun etsin vastauksia uskonto kysymyksiin.
  3. Uskon että uskovainen lähestyy Jumalaa myös muun syyn takia kuin sen miten Jumala ajattelee. Yhteydenpito kahden välillä sisältää myös paljon muuta. Usko Jumalaan pitää myös sisällä luottamuksen Jumalaan. Uskovaiset luottavat siihen, että se Jumalan tahto ihmisen elämässä on se paras tahto. Tämä ei ole aina ihan helppoa. Usein sitä ajattelee tietävänsä itse asiat paremmin.