Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. 33/38-käännös tuo kohdan ajatuksen paremmin esille;Joh.7:8" Menkää te ylös juhlille; minä en vielä mene näille juhlille, sillä minun aikani ei ole vielä täyttynyt". (Myös monet muut käännökset kääntävät tämän ajatuksen mukaisesti. 92- käännöstä monet nimittävät väännökseksi, ymmärrän kyllä pointin.)
    Eli Jeesus jäi vielä Galileaan joksikin aikaa, rukoilemaan tai muuten valmistautumaan, ja lähti sitten kun koki, että nyt on hänen aika lähtä juhlille. Eli valhetta ei kohdasta näin ajatellen löydy.
  2. Jeesuksen Jumaluudesta:

Joh.20:28 ” Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

Heb.1:8 ” mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.”

1.Joh.5:20 ” Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.”

Room.9:5 ” heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!”

Matt.1:23 ” "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

Kol.1:19 ” Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi”

Kol. 2:9 ” Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,”

Joh. 14:8-9 ” Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
    9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

Luuk. 5:20-21 ” Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut".
    21 Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?"

Joh.1:1 ” Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala” (Sana=Jeesus).

Room.10:9 ” Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva."

==> Kreikan kielen sana Kyrios, Herra, vastaa suoraan heprean sanaa Adonai, jota käytettiin kun ei haluttu turhaan lausua Jumalan nimeä. Puhuttaessa siis Herrasta tarkoitettiin aina Jumalaa – Israelin Jumalaa. Tunnustamalla, että "Jeesus on Herra", tunnustetaan siis, että Jeesus on Jumala! Jeesuksen Jumaluuden tunnustaminen on siten ehto pelastukselle.

Lähde: http://www.vapaasatama.net/kolminaisuus.html#3

Tiit.2:13-14 ” odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
    14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.

Jeesus oli/on synnitön

Hänessä ei ollut syntiä, 1.Joh 3:5. Hän ei synnistä tiennyt, 2 Kor 5:21. Hän ei tehnyt syntiä, 1 Piet 2:22. Hän ei ole synnin palvelija, Gal 2:17. Hän oli syntisistä erotettu, Hebr. 7:26. Hän oli kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä, Hebr. 4:15. Hänen ei tarvinnut uhrata omien syntiensä edestä, Hebr. 7:27. Häntä ei kukaan voinut näyttää syypääksi syntiin, Joh. 8:46.
    (lähde: Iso Raamatun tietosanakirja)
  3. "Minä näen ne sellaisena kuin ne on kirjoitettu Raamattuun, jossa ne on vanhoissa evankeliumeissa kerrottu samana tapahtumana

Saathan sinä nähdä erillä tavalla, kuten olet aiemmin kertonut monilla sanoillakin olevan Raamatussa eri tarkoitus kuin ne kirjoitusmuodossa onkaan."

Ei Jeesus niitä pidä samana tapahtumana, hän kertoo Jerusalemin hävityksestä erikseen tapahtuvaksi. Näin myös hyvin monet Raamatun opettajat asian näkevät ja kommentoivat.

"Jeesuksen toinen tuleminen kuihtui siihen vuoteen 70, kun huomattiin Jerusalemin hävitetyn eikä Jeesusta näkynyt.
    Siihen loppui Raamatussa asiasta kirjoittelu, suurena yleisenä tempauksena."

Eihän sitä Jeesusta näkynyt kun Hänen ei silloin pitänyt tullakkaan, muun kuin sinun tulkintasi mukaan. Jeesus itse sanoo, ettei tiedä tulemuksensa ajankohtaa, eli ei Hän sitä silloin tarkasti olisi voinut ennustakkaan. Lisäksi esim. myöhemmin kirjoitetusta Johanneksen evankeljumista löytyy kohtia, joissa Jeesus puhuu takaisintulostaan.
  4. "Sinä kun olet järkevimmästä päästä uskovaisia, joita täällä tapaa, niin voisitko kertoa, onko Allen Kauffman oikea uskova vai ei ja millä perusteella?
    Minusta on jotenkin aika tekopyhää, kun jotain uskovien tuomia kauheuksia tuodaan esiin, niin heti joku hihu on kieltämässä, että tekijä ei ole oikea uskova. Mistä hihu sen tietää? Eihän hihu ole mikään Jumala, joka pystyy lukemaan toisen ajatukset ja kuten uskovat usein sanovat, ei kukaan ole synnitön. Miten siis pelkän uutisen perusteella joku voi sanoa, että joku ei ole oikea uskova/kristitty? Tietääkseni synnittömyys ei ole sen mittari, koska silloin maailmassa ei uskovien mukaan olisi ollut kuin yksi ainoa kristitty ja sitäkään ei voisi huomata tekojen perusteella. "

En tiennyt kuka on Allen Kauffman, jouduin Googlettamaan. Tuli tuosta jutusta(kspr33abc) mieleen se tv-sarja jossa napattiin kiinni internet "predadoreita", suomenkielistä nimee en muista. Tuomittava ja väärähä tuollainen teko on, ei puolusteluja. Mutta en minä Allenin uskosta ole kykenevä sanomaan suuntaa tai toiseen.
    Itse olen koittanut olla arvioimasta tai arvostelemasta sitä kuka on oikea uskova ja kuka ei. Ensinnäkään en koe, että Jeesus on kutsunut meitä arvioimaan tai mittailemaan toisten uskoa. Toisekseen meistä ei kukaan näe sitä toisen ihmisen sydämen tilaa, onko siellä uskoa ja minkäverran. Eli aika pitkälle allekirjoitan kirjoituksesi.
    Ainut minkä voi sanua varmaksi, että onko joku uskiksen teko Raamatun ja Jumalan mielenmukainen. Siihen voi ja pitääkin ottaa kantaa, eikä hymistellä. Parhainkin (mitä tuolla nyt sitten kukanen haluakaan ymmärtää) uskovainen lankeilee, sekin on fakta, jota on turha kieltää.
    Ehkäpä he jotka huutavat ensimmäisenä että "ei ollut oikea uskovainen" häpevät ja kokevat vaikeaksi kohdata uskovaisen syntisyyden, näin arvelisin.