tk

tk

Andreas Bräivik sanoo olevansa kristitty, mutta hänen kristillisyteensä tarkoittaa vain yhteiskunnassa vallitsevaa nimelliskrisilliyyttä, jonka arvo on ainoastaan länsimaisessa yhtenäiskulttuurissa, ja kristillisissä perinteissä. Kristinusko hänelle on vain juuri länsimaisesta kulttuurista, joka hänen mielessänsä on valjastettu yhteen länsimaalaisuuden kanssa. Hän vaikuttaa äärilänsimaiselta, joka ei todellisuudessa tiedä todellisesta kristinuskosta mitään. Jos hän olisi ollut fundamentalisti kristitty, joka uskoo Jumalan sanaan, ja noudattaa sitä; hän ei olisi tehnyt murhia, koska Jumala sen kieltää, sillä eikö fundamentalisiti noudata Raamattua, kuin se on kirjoitettu, ja käsky on: älä tapa, rakasta lähimmäistä nin kuin itseäsi.
Mutta lehditällä on kummallinen vimma koettaa rinnastaa ns. äärikristityt ja ääri-islamistit toisiina, ja he haluavat nähdä asian näin, että Norjan murhaaja oli äärikristitty. Tahto on etsiä samankaltaista pahuutta, myös ihmisistä, jotka eivät sitä tee. Lopetan nyt tähän.

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AntiChrisu

Jos uskoo Jumalaan ja Jeesukseen niin on kristitty. PISTE.

Voithan sinä kikkailla termeillä ja keksiä uusia sanoja kuten nimikristitty tai kulttuurikristitty, se ei muuta tosi-asiaa että ne ovat kristittyjä sen alkuperäisessä tarkoituksessa.

Sinä tahdot erotella kristityt niihin jotka ovat saaneet pyhän hengen
      ja niihin jotka eivät ole. Voin kertoa sinulle että tästä maailmasta ei löydy ensimmäistäkään joka olisi saanut pyhän hengen, koska raamatun mukaan he pystyisivät tekemään taikoja ja yhtään tapausta ei tunneta, joten ei yhtään pyhän hengen riivaamaa kristittyäkään eli kaikki ovat niitä nimikristittyjä, aivan jokainen.

• pertsa2010

AntiChrisu sanoi :
        _______
        Tuohon Uskoon sisältyy jotakin muutakin ,kuin että uskoo olevansa
        Napoleon.

• AntiChrisu
        pertsa2010 kirjoitti:

AntiChrisu sanoi :
        _______
        Tuohon Uskoon sisältyy jotakin muutakin ,kuin että uskoo olevansa
        Napoleon.

Niin olen samaa mieltä se että uskoo olevansa Napoleon ei tarkoita että olisi Napoleon. Aivan vastaavasti jos uskoo Jumalaan niin se ei tarkoita että Jumala olisi olemassa muualla kuin pään sisällä.

• Edelleen......Luther ei sitten ollut kristitty, kun murhautti yli 2000 ihmistä...

• pertsa2010

mave sanoi :
        Edelleen......Luther ei sitten ollut kristitty, kun murhautti yli 2000 ihmistä...
        ________
        Jos murhautti , niin ei ollut kristitty.

Johanneksen evankeliumi:
        16:1 "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.
        16:2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka TAPPAA teitä, LUULEE tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
        16:3 Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua
        ________

• pertsa2010 kirjoitti:

mave sanoi :
        Edelleen......Luther ei sitten ollut kristitty, kun murhautti yli 2000 ihmistä...
        ________

Johanneksen evankeliumi:
        16:2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka TAPPAA teitä, LUULEE tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
        ________

Ja jos muslimi opettaa kristityille kuinka heidän pitää uskoa ja mitä Jumala on sanonut, niin kuulostaisiko se hyvältä idealta? ja jos sen muslimin mukaan vielä nimettäisiin kirkko....

• AntiChrisu
        pertsa2010 kirjoitti:

mave sanoi :
        ________

Johanneksen evankeliumi:
        ________

Onko pertsa2000 tilanteita, joissa kristitty saa viedä hengen?

a) sodassa sotilaana?
        b)s odassa haavoittunut kituva ihminen?
        c) jos tappamalla säästyy tuhansia ihmishenkiä esim. ammut murhaajaan?
        d) kuolemantuomio lasten raiskaamisesta ja murhaamisesta?
        e) haavoittunut raskaana oleva nainen ja vain toisen voi pelastaa tappamalla joko solumössö tai ihminen ja kumpi?

• Voi "Tk" ! Kyllä itseään hengellisinä kristittyinä uskovina itseään pitävät ovat tehneet kaikenlaisia kauheuksia Breivikiä ennenkin. Noitavainot ja murhat. Nykyaikana pedofilia ja raiskaukset sekä katolisten poikien hyväksikäyttö. Kaikki nuo ovat mitä suurinta murhaa ja väkivaltaa ihmiskuntaa vastaan. Ja ihna vain Jeesuksen seuraajilta.

Jos kerran Breivik rukoili Jumalaa, vihasi Norjan kirkkoa Raamatun oppien hylkäämisen takia ja otti osaa uskonnolliseen kirjoittelluun, niin vaikea häntä erottaa esimerkiksi tällä pastalla olevista kirjoittajista.

Pertsa taas kirjoittaa asian vierestä, kun kyse ei ole siitä, että tapetaan Jeesuksen seuraajia. Mutta Pertsa on helteen aikana ollut kuin vähäjärkinen.

Jumala tapatti Raamatussa suuria määriä ihmisiä. Jeesus esitti lapsia tapettavaksi kuten Jumalan laki edellytti, jos kiroavat vanhempansa.
      Kuolema, surmat, vanha liitto ja krisinusko ovat yhtä.

• pertsa2010

helsinkijokkeri sanoi :
      Jeesus esitti lapsia tapettavaksi kuten Jumalan laki edellytti, jos kiroavat vanhempansa.
      _____
      Ei esittänyt.
      Kiitoksia kohteliaisuudesta.Ennen hellettä olen siis ollut kuin täysijärkinen??

Minulla on kkyllä sen verran hyvät ilmastointilaitteet ettei ole tarvinnut
      helteestä kärsiä.

• toisintulkitsija

Ihmetyttää tämä kristittyjen tarve sanella joukkomurhaajan puolesta, mikä tämän vakaumus on tai ei ole. Kristityksi on kautta aikain kutsuttu paitsi erillisen heräämisen kautta uskoontulleita, niitä joita sinäkin ap. ilmeisesti pidät ainoina oikeina kristittyinä, niin myös miljoonia kristillisten kirkkojen jäseniä, joiden vakaumuksen todellisesta syvyydestä ei kenelläkään ole tietoa. Kristittyjä ovat sen määritelmän mukaan esim. kaikki ev.lut.kirkkoon kuuluvat aivan riippumatta siitä, mitä heidän uskonnollinen vakaumuksensa on, jos sellaista on lainkaan. Ja näihin miljoonalukuihin vedotaan myös "ainoiden oikeiden uskovien" piirissä kärkkäästi, kun on tarvis esittää oman aatteen oikeutusta ainoana oikeana. Onhan se maailman suurin uskonto, ja siihen vetoaa moni, kun täytyy todistaa, ettei asia voi olla väärin, kun sadat miljoonat siihen kuuluvat.

Mutta sinunkin, arvon ap., kirjoituksesta tulee läpi syvä vakaumus, että "ainoan oikean tavan" kristitty ei voisi tehdä hirmutekoja. Hän ei siis voisi olla mielenvikainen tai psykopaatti, joksi Norjan murhaajaa on veikkailtu mielenterveysammattilaisten lausunnoissa. Suojaako "ainoa oikea" kristinuskon tulkinta myös mielenterveysongelmilta, vai pitäisikö tunnustaa, että jos joukkomurhaaja on sanonut olevansa kristitty, hän on sitä? Emmehän me kenenkään uskosta voi tietää muuta kuin ihmisen oman sanomisen verran. Uskoisitko epäröimättä, jos hän olisi sanonut olevansa muslimi?

• "Mutta lehditällä on kummallinen vimma koettaa rinnastaa ns. äärikristityt ja ääri-islamistit toisiina, ja he haluavat nähdä asian näin, että Norjan murhaaja oli äärikristitty. Tahto on etsiä samankaltaista pahuutta, myös ihmisistä, jotka eivät sitä tee."

Voisiko olla niin, että on kivoja islaminuskoisia/kristittyjä ja on kenkkuja islaminuskoisia/kristittyjä?

Voisiko olla niin, että lehdistö kertoo meille tällä kertaa kenkusta kristitystä?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3089
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      70
      2950
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      67
      2849
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2554
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      33
      1841
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      60
      1627
    7. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1609
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1575
    9. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59
      1526
    10. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      15
      1430
    Aihe