Varokaa Leenalan perhekotia!

Valepsykologi ja pedofiili yövahti töissä samassa laitoksessa

Kaleva: Perhekodin yövahtijaa epäiltiin lapseen kohdistuneesta haureudesta

Pohjois-Pohjanmaalla toimiva perhekoti on hyllyttänyt yövahtijansa, koska hänestä tehtiin syksyllä tutkintapyyntö poliisille. Asiasta uutisoi Kaleva.

Vahtijaa epäiltiin lapseen kohdistuvasta haureudesta, mutta poliisi totesi epäillystä teosta olevan kulunut liikaa aikaa. Teko on rikosoikeudellisesti vanhentunut, joten poliisitutkinta päättyi.

Perhekotiyrittäjän täytyy lähiaikoina päättää, jatkuuko yövahtijan työsuhde.

Kalevan mukaan samasta perhekodista on tehty lukuisia kanteluita aluehallintovirastoon ja poliisi epäilee erään työntekijän toimineen psykologina ilman lupaa."

Olen itse ollut kyseisessä perhekodissa.. sielä käytettiin kohtuuttomia rankaisukeinoja lapsille, minut pakotettiin jääkylmän suihkun alle ja käskettiin tulemaan syömään yhteistä iltapalaa pelkissä alushousuissa.
paikassa teetettiin myös ruumiillista työtä vaikka olin kuumeessa, eikä sitä otettu vakavasti.. onneksi lähetin kaksi valitusta lähettänyt lääninhallinnon käsiteltäväksi"
Ilmianna
Jaa

134 Vastausta

Eikös jääkylmä suihku ole lapsen pahoinpitelyä? Jos tuota teikisi kotona, niin heti olisi huostaanotto edessä, huh huh!
Ilmianna
Jaa
Vieläkö Leenalan perhekoti pyörii?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
10 VASTAUSTA:
Pyörii se vielä, ja on siellä vielä nuoria/lapsia. Tuli kyllä täytenä yllätyksenä että Leenalan Perhekodissa tälläistä tapahtunut. Vai pitääkö tämä edes paikkansa? vai onko tämä joku huhu vain?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Yllättynyt kirjoitti:
Pyörii se vielä, ja on siellä vielä nuoria/lapsia. Tuli kyllä täytenä yllätyksenä että Leenalan Perhekodissa tälläistä tapahtunut. Vai pitääkö tämä edes paikkansa? vai onko tämä joku huhu vain?
http://keskustelu.suomi24.fi/t/11370329/vale-psykologi-haapajarvelta-

.........
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Koko Leenalan perhekoti systeemi oli ainakin entisen johtajan aikaan pelkkää törkeää lastensuojelubisnestä.

Johtaja/omistaja: Alpo autio, työtoverinaan "psykologi": Paavo Hokkanen, hankkivat taloon lapsia ja nuoria kuin huutolaispojiksi.

Sen lisäksi, ettei Alpolla edes ollut minkäänlaista lastensuojelualan koulutusta, hän rääkkäsi lapsia ja nuoria todella julmalla ja törkeällä tavalla.

Leenalassa käytettiin myös tehokkaasti uhkailua, painostamista ja manipulointia,
niin että sijoitetulla ei ole mahdollisuuksia saada puolustusta ja oikeutta mistään.

Jos sijoitettu kertoi kaltoinkohtelusta omalle sosiaalityöntekijälle, tai kotona vanhemmille, niin siitä sai leenalassa huudot, uhkailut ja rangaistukset.

Leenalan henkilökunta myös valehteli törkeästi vanhemmille, ja sosiaalityöntekijöille, (vale-sosiaalityöntekijät ???..)
että ei kannata uskoa mitä lapset ja nuoret keksii ja kertoo.
Törkeimmillään sanottiin että sillä on mielenterveysongelmia ja siksi vilkas mielikuvitus.

Alpo sanoi usein minulle että toivoo, että minä saisin vielä kunnolla selkään että tuntuu.

Kun itse olin juuri pääsemästä pois leenalasta, sanoi omaa patoutunutta vihaansa täynnä oleva Alpo, painokkaalla, ja erittäin vakuuttuneella äänensävyllä, että katsoppa vain, niin olet kuukauden sisällä leenalasta pääsyn jälkeen saanut jo kunnolla selkään.
ja niin kävi.

Kolme täysin tuntematonta henkilöä pahoinpiteli minut ja pisti puukolla.

en kyennyt, enkä jaksanut lähteä hakemaan itselleni oikeutta asian tiimoilta, sillä minut oli leenalassa rääkätty, ja manipuloitu henkisesti niin huonoon kuntoon ettei olisi kyennyt puollustamaan itseä.
Tuskin olisin saanut edes oikeutta, koska minusta oli tehty ja mustamaalattu henkisesti sairas valehtelija jonka puheisiin ei kannata luottaa.

Uskon että Alpo järjesti minulle pahoinpitelyn.
Se ei ole mikään yllätys sellaiselta ihmiseltä.
Tapahtumasta on jo useita vuosia, mutta päätin vielä nostaa asian päivänvaloon.
Enkä todellakaan ole mikään luulotautinen, enkä valehtelija.
En myöskään huvikseni kirjoittele tällaista.

Lastensuojelun epäkohdat, ja muut karmeat tosiasiat, pitää reilusti nostaa päivänvaloon, eikä lastensuojelun parissa työskenteleviä rikollisia pidä suojella ja puollustella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Nyt muistan saman... из приветствий от русских ублюдков
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
https://yle.fi/uutiset/3-6244419

-
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
fdkjgbmbgnd kirjoitti:
tämä valepsykologihan haksahti työpaikkaromanssiin johtaja alpo aution tytön kanssa.
kyllä sitä katteli ihmeissään kun vainha äijä kuherteli sohvalla 30 vuotta nuoremman naisen kanssa työpaikalla työaikana. nykyään ovat naimisissa ja pyöräyttivät penikatkin . uskomatonta
kyseinen nainen, eija hokkanen. omaa sukua autio, on edelleen leenalassa töissä.
muutenki samat henkilöt kuin ennenkin pyörittää perhekotibisnestä edelleen.
ovat osannu muuttaa "ulkokuvaa" parempaan suuntaan. ja ettei muka enää samat henkilöt ole töissä yms..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
työpaikkaromanssi kirjoitti:
tämä valepsykologihan haksahti työpaikkaromanssiin johtaja alpo aution tytön kanssa.
kyllä sitä katteli ihmeissään kun vainha äijä kuherteli sohvalla 30 vuotta nuoremman naisen kanssa työpaikalla työaikana. nykyään ovat naimisissa ja pyöräyttivät penikatkin . uskomatonta
kyseinen nainen, eija hokkanen. omaa sukua autio, on edelleen leenalassa töissä.
muutenki samat henkilöt kuin ennenkin pyörittää perhekotibisnestä edelleen.
ovat osannu muuttaa "ulkokuvaa" parempaan suuntaan. ja ettei muka enää samat henkilöt ole töissä yms..
samoissa mennään
ei leenalassa muutu mikään vaikka tarkastajat muka puuttunu asiaan. paskat sama ku aina ennenkin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tosiasiat kirjoitti:
Koko Leenalan perhekoti systeemi oli ainakin entisen johtajan aikaan pelkkää törkeää lastensuojelubisnestä.

Johtaja/omistaja: Alpo autio, työtoverinaan "psykologi": Paavo Hokkanen, hankkivat taloon lapsia ja nuoria kuin huutolaispojiksi.

Sen lisäksi, ettei Alpolla edes ollut minkäänlaista lastensuojelualan koulutusta, hän rääkkäsi lapsia ja nuoria todella julmalla ja törkeällä tavalla.

Leenalassa käytettiin myös tehokkaasti uhkailua, painostamista ja manipulointia,
niin että sijoitetulla ei ole mahdollisuuksia saada puolustusta ja oikeutta mistään.

Jos sijoitettu kertoi kaltoinkohtelusta omalle sosiaalityöntekijälle, tai kotona vanhemmille, niin siitä sai leenalassa huudot, uhkailut ja rangaistukset.

Leenalan henkilökunta myös valehteli törkeästi vanhemmille, ja sosiaalityöntekijöille, (vale-sosiaalityöntekijät ???..)
että ei kannata uskoa mitä lapset ja nuoret keksii ja kertoo.
Törkeimmillään sanottiin että sillä on mielenterveysongelmia ja siksi vilkas mielikuvitus.

Alpo sanoi usein minulle että toivoo, että minä saisin vielä kunnolla selkään että tuntuu.

Kun itse olin juuri pääsemästä pois leenalasta, sanoi omaa patoutunutta vihaansa täynnä oleva Alpo, painokkaalla, ja erittäin vakuuttuneella äänensävyllä, että katsoppa vain, niin olet kuukauden sisällä leenalasta pääsyn jälkeen saanut jo kunnolla selkään.
ja niin kävi.

Kolme täysin tuntematonta henkilöä pahoinpiteli minut ja pisti puukolla.

en kyennyt, enkä jaksanut lähteä hakemaan itselleni oikeutta asian tiimoilta, sillä minut oli leenalassa rääkätty, ja manipuloitu henkisesti niin huonoon kuntoon ettei olisi kyennyt puollustamaan itseä.
Tuskin olisin saanut edes oikeutta, koska minusta oli tehty ja mustamaalattu henkisesti sairas valehtelija jonka puheisiin ei kannata luottaa.

Uskon että Alpo järjesti minulle pahoinpitelyn.
Se ei ole mikään yllätys sellaiselta ihmiseltä.
Tapahtumasta on jo useita vuosia, mutta päätin vielä nostaa asian päivänvaloon.
Enkä todellakaan ole mikään luulotautinen, enkä valehtelija.
En myöskään huvikseni kirjoittele tällaista.

Lastensuojelun epäkohdat, ja muut karmeat tosiasiat, pitää reilusti nostaa päivänvaloon, eikä lastensuojelun parissa työskenteleviä rikollisia pidä suojella ja puollustella.
Ei tuollainen pahoinpitely vanhene koskaan, voit nostaa siitä syytteen vieläkin, ja jos olet varaton, Valtio maksaa oikeudenkäyntikulusi, ei siitä sinulle tule kuluja, jotenka ota yhteyttä johonkin hyvään asianajajaan ja kysy häneltä suoraan asiasta !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
rehellinen kunnonkansalaisen kirjoitus paremman lastensuojelun tulevaisuuden puolesta. tämmöset asiat pysyy usein sadoissa ja tuhansissa eri tapauksissa pimitettynä, koska aina uskotaan aikuisia ja ammatti "auttajien" kertomuksia. hyvin harvoin hyvällä tuurilla asiat tulee päivänvaloon niin että kertomuksia uskotaan todeksi.

https://www.lokakuunliike.com/ll-uutiset/sijaisperheessa-pahoinpideltyjen-lasten-aiti-taistelkaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Poliisitutkinta on käynnistynyt uudelleen. Ei ole huhu, vaan totista totta.
Ilmianna
Jaa
missä paikkakunnalla tämä perhekoti on?? tietääkös kukkaa??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
www.leenala.com

Oksavalla eli lähellä Haapajärveä, en tiedä kuuluuko kyseiseen kuntaan vai ei.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mykiäiskä kirjoitti:
www.leenala.com

Oksavalla eli lähellä Haapajärveä, en tiedä kuuluuko kyseiseen kuntaan vai ei.
Haapajärvellähän se on. Justiinsa omistajan vaihdos tehty, tuli uusi yrittäjä etelästä. Hommat selkenee varmaankin, kun uudella on useita perhekoteja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
seiskaäiti kirjoitti:
Haapajärvellähän se on. Justiinsa omistajan vaihdos tehty, tuli uusi yrittäjä etelästä. Hommat selkenee varmaankin, kun uudella on useita perhekoteja.
Ei tainnut mennä etiikat yhteen, koska ei tullut omistajan vaihdosta. Sama sähkömies siellä toimii edelleen "isänä"
Lapsi parat..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kauhulla sivusta seu kirjoitti:
Ei tainnut mennä etiikat yhteen, koska ei tullut omistajan vaihdosta. Sama sähkömies siellä toimii edelleen "isänä"
Lapsi parat..
sähköasentajan taitoja on helppo käyttää keskenkasvuisen lapsen mielen manipuloimiseen. katkaise virta, yhdistä uudelleen.. eli sähköasentajana pärjää hyvin lasten parissa jos on tunnekylmä eikä välitä toisen elämän ja mielen vaurioitumisessta mitä siitä seuraa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olen myös ollut kyseisessä perhekodissa ja pitkät tarinat olisi kerrottavana. Yritin useasti valittaa omalle sosiaalityöntekijälle sekä omille vanhemmilleni, mutta ymmärrettävästi minua (kuten muitakaan siellä olleita nuoria) ei otettu tosissaan. Tein heti lääninhallitukseen valituksen, kun ko. paikasta pääsin. Tästä on aikaa reilusti yli 10 vuotta jo mutta edelleenkään jäljet Leenalasta eivät ole parantuneet. Johtaja ja johtajatar olivat hyvin kylmiä ja rahanahneita, kasvatusmetodeina käytettiin pääsääntöisesti hyvin autoritäärisiä keinoja, nolaamista ja mitätöimistä sekä ruumiillista työtä. Toivon, ettei kukaan lapsi joudu enää kokemaan vastaavaa. Itse paikkailen edelleenkin itsetunnonrippeitä, onneksi nykyinen työterveyshuoltoni mahdollistaa psykoterapian.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
etpä ooo ainua :D näillä mennää ja täällä pysytää
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nyt onneksi entiset johtaja ja johtajatar ovat jääneet eläkkeelle. Jospa uusi johtaja olisi parempi. Itsekkin sielä jouduin olemaan vuosituhannen vaihteessa.
Ilmianna
Jaa
Miten minun pitää tuota perhekotia varoa? Eikö se riitä, että pidän lapsistani vain hyvää huolta, rakastaen heitä enemmän kuin itseäni?

En juo, polta enkä käytä huumeita. Koulutan lapseni niin pitkälle kuin heillä rahkeet ja omaa halua opiskella riittää. Katsoen aina että lapsillani on henkisesti ja aineellisesti parhaat mahdolliset olot - tietenkin omassa kodissa.
Ilmianna
Jaa
Älä huoli IhmeellistäKummallis , kyllä se riittää. Mutta viesti ei ollut varmastikkaan juuri ja ainoastaan SINUN korkeudellesi tarkoitettu.

Vai onko se nyt niin, koska sinä olet niin äärettömän hyvä ihminen ja sinun lapsillasi on niin mielettömän hyvät olosuhteet, voi sitten perhekodeissa käyttää lapsia hyväksi ja kurittaa fyysisesti? Viis muista kunhan MINULLA ja MINUN lapsillani on hyvä olla. Siltä viestisi kuulosti. Mene itseesi.

Ihmeellisen itsekeskeistä ja omaa napaa tuijottavia yksilöitä joka puolelta tursuaa.

ÄRSYTTÄÄ!
Ilmianna
Jaa
Olen itse ollut kyseisessä paikassa ja ikuiset arvet sieltä jäänyt. Alpo romutti mun itseluottamuksen täysin todella kyseenalaisilla keinoilla en tajuu miten kaikki ohjaajat pysty vaan seuraan sivusta kun lasta kohdellaan niin todella sairasta hommaa. Nyt pitkän tovin ollu jo sieltä pois vieläkään en ole saanut ammattia hankittua ahdistuksen takia. Kyllä jos nyt Alpon näkisin niin se sais kyllä maksaa todella kalliisti.
Ilmianna
Jaa
Ite ny pari kk ollu leenalassa eikä täällä mittää oteta vakavasti eikä tärkeitä asioita järjestetä...
Ilmianna
Jaa
Nämä jutut täällä on ihan paskaa. Olen monelta kaverilta kuullut juttuja muista perhekodeista ja voin sanoa että Leenala oli hyvä paikka. Säännöt tietenkin välillä ärsytti, mutta missäpä ei. Uusi johtaja Petri oli mukava ja reilu, ei mitään epäasiallista kohtelua ollut. kiitos Petri ja muutkin työntekijät. Minut ainakin pelastitte.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
no on varmasti ollu aivan erillaista ja monin tavoin parempaa jos edellinennen johtaja ei ole enää ollut kuvioissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ja kyllä entisen johtajan aikaan meno oli juuri sellaista kärsimystä mitä vanhoissa kommenteissa kerrotaan. keskitysleirimeininkiä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Tämä on niin totta 20.1.2014 11:19

Hakupalvelulla (Fonecta) löysin pelkästään Pohjois-Pohjanmaalta 47 (!) perhe- tai lasatenkotia. Ei tämä huonoa bisnestä ole. Yksikin perhekoti pyörittää isoa ravibisnestä siinä sivussa, mutta nimenomaan tämän "perhekodin" nimissä. Sillä on jopa omia nimikkolähtöjä Äimäraution raveissa."
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
http://teemuvehkala.puheenvuoro.uusisuomi.fi/159506-huostaanottobisneksen-lapsikaupan-on-loputtava

Leenalan Perhekoti Oy, Oksava (Haapajärvi): liikevaihto 1007 t€, liikevoitto-% 26,6 % (puhdasta voitto siis yli 260.000 euroa!)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Koen, että leenalassa käytettiin tietynlaista mielen manipuloimista kasvatusmetodina (ainakin vuosia sitten kun entinen johtaja oli vielä kuvioissa), niin että oma minä-identiteetti tavallaan "vaihdettiin toiseen". ei pelkästään se että talossa oli autoritaarinen kasvatus ja kuri, vaan myös se että lapsen oma ego tavalaan pyrittiin nujertamaan niin että muuttuu tottelevaiseksi robotiksi. pahimmillaan kadottaa oman itsen täysin. itelläni kävi niin. muistan kuinka silloin alussa kun tulin leenalaan, sanoi minulle toiset nuoret että olet eri ihminen kun pääset pois. se pelottava tosiasia tapahtui. en enää ollut todellakaan entiseni päästyäni leenalasta. myös se, kun sen aikainen johtaja "varoitti", että täälä ei kannata valehdella, tarkoitti sitä että jos ja kun valehtelee niin siinä saa itsensä niin solmuun aikuisten edessä niin että se vahingoittaa omaa psyykettä. pelon alle alistaminen on väärin. vaikka lapsi ja nuori olisi vaikea, niin ei pelon alle alistaminen ole hyväksyttävää. on ovelaa miten siinä saatiin murrosikäinen nuori tavallaan itse saamaan itsensä solmuun. ja siinähän ei voi silloin suoraan syyttää aikuisia väärin toimimisesta yms... vaikka siinä toimittiin todella väärin. myös se että tavallaan oma ego korvataan johtajalla. ja niinhän ainakin ennenvanhaan autoritaarisen kasvatuksen mallissa usein yleisesti olikin, ainakin osittain tarkoituskin. "karsitaan oksat pois", ja samalla aiheutetaan vahinkoa kehittyvälle persoonallisuudelle.
muistan kuinka tunsin miten aloin kokemaan henkisiä romahduksia leenalassa ollessani. mainitsin siitä terveydenhoitajalle ja lääkärille, mutta ei sitä kai osattu aavistaa että se johtui leenalan ankarasta "kasvatuksesta". sain monta hermoromahdusta jatkuvan huutamisen ja simputuksen seurauksena. minut rääkättiin aivan piipuun, että vielä 10 vuoden jälkeen joudun kokoamaan oman itseni rippeitä kasaan.
leenalassa käytettiin myös "keppi ja porkkana" menetelmää, jossa ensin johtaja raivoaa naama punaisena ja simputtaa. sitten tulee joku työntekijöistä, ja puhuu mukavasti miten tämä on kehityksen kannalta hyväksi yms.. ja näin saadaan lapsi ja nuori uskomaan että aikuiset toimii oikein ja että se todela on hyväksi. totuus on se että siinä tuhotaan kehittyvän lapsen ja nuoren persoonallisuus törkeällä tavalla.
Ilmianna
Jaa
Jatkuu...
Leenalassa pyörälenkin pituus oli aina yli 20 kilometriä. joskus harvoin 40 km tai enemmän.
talvisin piti hiihtää jokapäivä ainakin sen 10 kilometriä.
myös halkotyöt ja muut, johtajan karjuessa raivoisasti vieressä kuului talon tapoihin. vanhanajan poikakoti meninki.
kesällä ojan kaivamista lapiolla. ja jos teki väärin kävi johtaa käsiksi niin että paidan hiha repesi.
Johtaa raivosi kokoajan.
se huusi ihan jatkuvasti, ja ihan turhista asioista. kaikki normaali asiat johtaja puhui ja kertoi huutamalla.
Uskon että leenalassa käytettiin myös mielenhallintaa.
saatan kuulostaa hieman höyrähtäneeltä kertoessani tällaista, mutta moni asia leenalassa viittasi siihen että siellä nujerretaan ja manipuloidaan lapsen ja nuoren persoonallisuus aivan solmuun, kuten keppi ja porkkana jutussa kuvasin aijemmin.

Mielenhallinta on toimintaa, jolla sen kohde saadaan käyttäytymään, tuntemaan ja ajattelemaan toivotulla tavalla.
Mielenhallinta voi sisältää muun muassa tunteiden hallintaa, ajatusten hallintaa, käyttäytymisen hallintaa yms...
Mielenhallinta voidaan kohdistaa ryhmään, sekä yksittäiseen ihmiseen.
Aivopesu on pakottavien tekniikoiden soveltamista aivopesun kohteen uskomusten ja käyttäytymisen muuttamiseksi.

meni monta vuotta leenalasta pääsyn älkeen että edes itse tajusin mitä minulle on tehty. olisi pitänyt päästä pois sieltä hyvissä ajoin ettei olisi ehtinyt traumatisoitua niin pahasti.
mutta minkäs teet, kun sosiaalityöntekijälle ja kotona vanhemmille valitin huonosta kohtelusta, niin sain johtajalta hirveät huudot ja uhkailut.
johtaja raivosi minulle piha-saunassa, että mitä olet mennyt sanomaan että leenalassa on kaltoinkodeltu ja simputettu.
ja niin minun piti vain kestää sitä kaikkea rääkkäämistä melkein 3-vuotta.

sitten psykologi ja muut leenalan työntekijät aina puhui vakuutellen miten hyvää tämmöinen tekee yms..
Aivan sairasta touhua.

Entinen johtaja huusi myös työntekijöille (alamaisilleen) joskus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Itse leenalassa olleena voin sano, että kärsin vieläkin. Näen painajaisia ja pelkään virheiden tekemistä ja itsetunto nolla. Se tunne ku ku leenalssa mustamaalattiin nuoret nauroi ja ku kaikki kävi samaa koulua nii asiat minusta levisi kouluunkin missään ei saanut olla rauhassa ja minun karvoituksestanikin ja muista yksityis asioista huudeltiin ja pilkattiin. Muistan huudot " 2 minuuttia aikaa latolenkille" muistan kaiken ja toivoisin, että voisin puhua heidän kanssa näistä asioista jotka ovat myös olleet leenalassa. Vertaistukea. Minusta vielä tuo henkinen väkivalta mitä olen kokenut on ihan yhtäpahaa joskus jopa pahempaa kuin fyysinen, koska pahimmassa tapauksessa nuori on siellä, ja kotona saa turpaan ja pk:ssa haukutaan,alistetaan,manipuloidaan, nöyryytetään,kiristetään ja uhkaillaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Leenalan entinen johtaja aina juorusi ja kertoi sijoitettujen lasten henkilökohtaisista asioista kaikille ääneen.
Leenalassa piti myös monesti, kun oltiin koko talon väki koolla olohuoneessa, niin nousta seisomaan ja kertoa kuin partiopoika kaikkien kuullen omat kuulumiset ja
sitten piti kertoa myös henkilökohtaiset kuulumiset ja kotiongelmat jotka ei kuulu kenellekkään.
leenalassa kyllä revittiin ihmislapsi henkiesti niin auki ettei voi kuin kauhistella ja ihmetellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
vaitiolovelvollisuuttahan rikottiin ihan kaikin puolin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
LATO LENKKI KELLOA VASTEN!!
Ilmianna
Jaa
tässä hiukan lainausta minkä tapaista mielen manipulointia leenalan vanhassa kasvatusmetodissa todennäköisesti käytettiin ainakin joltain osin.

Sulattaminen.

Uhrin ”vanha minä” nujerretaan heikentämällä hänen puolustuskykynsä esimerkiksi valvottamalla tai syöttämällä hänelle jatkuvasti tunteisiin vaikuttavaa materiaalia. Kaksoissidosilmausten käyttö on tällöin olennainen osa prosessia. Lopulta uhri antaa periksi ja sopeutuu oppeihin.

Muuttaminen.

Uhrille syötetään uusi käsitys itsestä, ja uusi tapa ajatella, tuntea ja käyttäytyä. Sulattamisvaiheen tekniikat ovat edelleen käytössä. Ulkopuolisesta maailmasta annetaan huono kuva, kultin yhteisöä väitetään paremmaksi paikaksi. Kultin oppeja paljastetaan sitä mukaa, mitä uhri niitä hyväksyy. Kielteisesti suhtautuvia saatetaan erottaa kultista.

Uudelleen jäädyttäminen.

”Uusi minä” vakiinnutetaan. Entisen elämän hyviä puolia vähätellään. Mikäli vanhat kiinnostuksen kohteet ja erityistaidot ovat kultin kannalta haitallisia, ne hylätään. Ryhmä on uhrin uusi perhe. Jäsen saattaa joutua luovuttamaan omaisuutensa kultille, jolloin pois lähteminen on sekä psyykkisesti että taloudellisesti vaikeaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Onhan tuota jollain tavalla vieläkin ilmapiirissä mukana
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
tässä vielä toinen hieman kaukaa haettu mutta melko osuva...

Tunteiden hallinta.

Lahko ohjaa ja manipuloi jäsenen tuntemaan tiettyjä tunteita. Lahko määrittelee, millaisten tunteiden tunteminen on sallittua ja suotavaa, kun on kysymys lahkon johdosta, lahkotyöstä, oppinäkemyksistä tai entisistä lahkolaisista. Totalitaristiset poliittiset järjestelmät harjoittavat erityisen näkyvää tunteiden hallintaa, mikä näkyy muun muassa puolueen varauksettomana tukemisena sekä henkilökulttina.

Ajatusten hallinta.

Lahko ohjailee ajatuksia sallittuihin ja suotuisiin uomiin, niin että henkilö oppii ajattelemaan asioita, jotka ovat lahkon kannalta myönteisiä. Henkilö opetetaan torjumaan kielteiset ajatukset. Jäsenet oppivat pysäyttämään omat ajatuksensa, jos ne menevät kielteiselle tai kriittiselle alueelle.

käyttäytymisen hallinta.

Lahko ohjailee elämää tiukoin käyttäytymissäännöin. Lahkotyö tai muu lahkon määräämä rutiinikäyttäytyminen sitoo ihmistä, koska sitä mitä jatkuvasti tekee ei kyseenalaista.
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Eihän täällä leenalassa oteta vakavasti mitään (jokaista nuorta kuunnellaan ja tehdään asiat eri tavalla) on niitä nuoria joita totellaan ja jne ja sitten On niitä vihattuja nuoria joita ei oteta kuuleviin korviin. Itse olen tällä vihattujen puolella. Mua ei täällä kuuntele aikuiset + enkä saannu soittaa kuukauteen sossulle kun kysyin numero ja heti ku soitin niin viikoksi puhelin pois???? Sitten päälle valehellaa että mulla menee niin hyvin ku alussa vaikka oikeesti mulla menee paskasti.
Ilmianna
Jaa
Se on aivan totta mitä ALPOSTA kerrotaan.Olen monet kerrat joutunut seuraamaan hänen huutamistaan ja simputustaan pieniä lapsia kohtaan.Hän on hermoraunio ihminen jonka pitää saada kaiken mitä hän näkee ja luulee olevan aina yksin oikeassa.Te joita hän kiusannut viekää asiaa eteenpäin ja vaatikaa hänet tilille teostaan.Olihan ennenkin mullin ja metsän ostajilla salkussa viinapullo ja raamattu. Riippuen talosta se otettiin salkusta joka helpotti kaupantekoa.Ilman omaatuntoa näillä evä'illä pääsee pitkälle.Mutta on olemassa kuitenkin se viimeinen portti jossa sen salkun sisällys tyhjennetään ja joutuu vastaamaan viimeiselle tuomarille tekosensa.
Ilmianna
Jaa
Itselleni jälkeenpäin ajateltuna leenala oli hyvä kokemus. Elämä on tällä hetkellä mallillaan. Ja jos Alpo ei ois välillä huutanu niih eihä sitä mittää ois tullu! Vellihousu räkänokkia oltii koko sakki.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
alistamisen yks psykologinen vaikutus on se että oppii tavallaan "nauttimaan" kurin alaisuudesta sillain että se tavallaan niiku palkitsee. mieli muuttuu sitä kautta

kyllä moni varmaan oppii elämään sen kanssa ja se tuntuu jopa sopivaltakin kun on sisäistänyt sen manipuloimisen.

esimerkkinä venäjän armeija yms.. onhan niitä

onneksi en ikinä mennyt siihen lankaan kun olin leenalassa itse.

mutta kaikkea hyvää : ) ei kai tässä muuta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ilmianna
Jaa
leenala on aina ollut sellainen paikka, josta pyritään antamaan maailmalle ulospäin mitä parhain mahdollinen kuva , niin ettei mitenkään voisi uskoa että paikka on todellisuudessa aina ollut täysi helvetti.
Ilmianna
Jaa
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14973972/lasten-psykiatria-oulu#comment-90933083

Lastensuojelu ja psykiatria on usein yhteistyössä.
kuka sitäkin valvoo ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ai kuka valvoo? oman käden oikeus.
Ilmianna
Jaa
Leenala oli semmonen paikka ettei mitään rajaa, mietin miten helvetissä sitä järjissään pysy... yrittäkää välttää sinne joutumista!!
Ilmianna
Jaa
Kyllä yleensä sijoitetut lapset, varsinkin teinit on hirviöitä. Käyttävät huumeita, alkoa ja tappelevat. Ei silloin päähän rapsuttelu auta, vaan kuri se olla pitää. Aikuisia ei arvosteta eikä yleistä järjestystä. Itse sekoaisin jos joutuisin olemaan päivänkin näiden nuorien kanssa. Ja kannattaa se koulu käydä ja pysyä kaidalla polulla ettei joudu laitokseen. Turha täällä itkeä ja mustamaalata ihmisiä, jotka on teitä auttanut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
siellä on tainnut herra tai rouva syntyä 40 tai 50 luvulla ?
vai kenties jo ennen sotia
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hahhah.. onko kakarasi huostaanotettu:D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
joo kyllä pitääkin olla kuri jos tosiaan on vaikea tapaus kyseessä, ja toki muutenkin niinkuin kuuluukin olla kasvatuksessa. totta. ei siinä mitään.

mutta johtaja alpon raivoaminen oli kaikkea muuta kuin kuria ja kasvatusta.
hän huusi myös leenalan työntekijöille joskus, ja varsinkin harjoittelijoille.
kerrankin näin kuinka eräs työharjoittelussa ollut sosiaali alan opiskelija ( aikuinen) 30-vuotias, kuuli kunniansa niin että koko leenalan piha raikui.

alpo huusi joskus myös vaimolleen kaikkien nähden.

kerran kun oltiin katsomassa haapajärven paikallisessa intersportissa suksia, niin alpo sai siellä jonku ihme raivarin niin että kyllä siinä katsoi monet ihmeissään. myyjätkin.

olen monet kerrat nähnyt miten alpo raivoaa ihan aikusille ihmisille.

se oli silkkaa raivoamista ihmiseltä joka on sairas narsisti.
kehitykseltä osittain aivan lapsen tasolla, ja oppinut sitten "aikuistuttuaan" manipuloimaan ja toimimaan ja pärjäämäänkin elämässä mielivaltaisuudella, alistamisella ja kieroilemisella. kaiken lisäksi vielä aivan ilkeyttään kohtelee toisia hyvin julmasti ja ala-arvoisesti.

kyllä sellaisen ihmiset touhut pitää nostaa päivänvaloon eikä mitään hyssytellä.
on jo toisten turvallisuuden kannalta tärkeää puhua asioista ettei hän enää pääse tuhoamaan kenenkään elämää, eikä kohtelemaan toisia miten lystää.

lisäksi olen kuullut monelta taholta ( ihan aikuisilta ihmisiltä ) hänen raivoamisestaan, ja kaikista muista touhuista. kyllä siitä ois paljon tarinoita.
ei missään nimessä sellaista ihmistä tulisi edes päästää varsinkaan lasten ja nuorten lähelle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tosiasioista kirjoitti:
joo kyllä pitääkin olla kuri jos tosiaan on vaikea tapaus kyseessä, ja toki muutenkin niinkuin kuuluukin olla kasvatuksessa. totta. ei siinä mitään.

mutta johtaja alpon raivoaminen oli kaikkea muuta kuin kuria ja kasvatusta.
hän huusi myös leenalan työntekijöille joskus, ja varsinkin harjoittelijoille.
kerrankin näin kuinka eräs työharjoittelussa ollut sosiaali alan opiskelija ( aikuinen) 30-vuotias, kuuli kunniansa niin että koko leenalan piha raikui.

alpo huusi joskus myös vaimolleen kaikkien nähden.

kerran kun oltiin katsomassa haapajärven paikallisessa intersportissa suksia, niin alpo sai siellä jonku ihme raivarin niin että kyllä siinä katsoi monet ihmeissään. myyjätkin.

olen monet kerrat nähnyt miten alpo raivoaa ihan aikusille ihmisille.

se oli silkkaa raivoamista ihmiseltä joka on sairas narsisti.
kehitykseltä osittain aivan lapsen tasolla, ja oppinut sitten "aikuistuttuaan" manipuloimaan ja toimimaan ja pärjäämäänkin elämässä mielivaltaisuudella, alistamisella ja kieroilemisella. kaiken lisäksi vielä aivan ilkeyttään kohtelee toisia hyvin julmasti ja ala-arvoisesti.

kyllä sellaisen ihmiset touhut pitää nostaa päivänvaloon eikä mitään hyssytellä.
on jo toisten turvallisuuden kannalta tärkeää puhua asioista ettei hän enää pääse tuhoamaan kenenkään elämää, eikä kohtelemaan toisia miten lystää.

lisäksi olen kuullut monelta taholta ( ihan aikuisilta ihmisiltä ) hänen raivoamisestaan, ja kaikista muista touhuista. kyllä siitä ois paljon tarinoita.
ei missään nimessä sellaista ihmistä tulisi edes päästää varsinkaan lasten ja nuorten lähelle.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Psykopatia

https://fi.wikipedia.org/wiki/Narsistinen_persoonallisuushäiriö

............ koko sakki völjyyn latolenkille. ei tulputeta !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
aika monissa sijoituspaikoissa käytetään häpäisemistä ja naurun alaiseksi tekemistä rangaistus keinona, tai muuten kasvattamis mielessä. miten se muka on kehityksen kannalta hyvä asia ? kasvattaa vain vihaa.
en kyllä ihmettele yhtään että välillä saa lukea uutisista että sijoitetut on on ollut hyvinkin väkivaltaisia henkilökuntaa kohtaan.
vähemmästäki simputuksesta lähtee järki
vai liekö ne tarkoituksella tekee noissa paikoissa hulluja.
Ilmianna
Jaa
Kyllähän se itellä oli semmonen juttu että vanhemmat ei kykeny huolehtimaan ja itse olin ihan kunnollinen nuori mutta Leenala kokemus vain huononti itsetuntoa ja olemusta.se etten pystynyt asumaan kotona pistivät minun syyksi sekä että kuinka paska olin koulussa vaikka 8 oppilas olin, lopulta kaiken tuon paskan kestäminen vei huumeisiin että siellä kunnollinen elämä tippuikin pohjalle....
Ilmianna
Jaa
ennen leenalaan joutumista olin hyvä koulussa. olin aina arvostettu mallioppilas josta olin saanut stipendinkin. arvosanat ysejä. yli-opistoon tähtäämässä. yhden vuoden leenalassa olon jälkeen numerot olikin vain pyörtyneitä päällään seisovia ysejä.

nyt olen vanhanajan puliukko jolle maistuu koskenkorvan lisäksi pontikka ja lasoli. jalassa vanhanajan metsurisaappaat ja henkselit. istun päivät puistonpenkillä ja viheltelen naisille, etenkin keski-iän ylittäneille reheville rouville joilla vielä sokeri suussa sulaa. niin avot todellinen suomen tulevaisuus
Ilmianna
Jaa
sen lisäksi vielä laulelen ja soittelen huuliharppua ja lyön saapasta katuun rytmissä.
lasken hattuni maahan, kerään rahan ja käännän metsurisaappaiden kärjet kohti viinakauppaa ja paukuttelen henkseleitä menomatkalla. kyllä tässä elämä voittaa :D
Ilmianna
Jaa
leenalassa syötettiin välillä pilaantunutta ruokaa. IHAN OIKEASTI. saivat onneksi sentään valitukset joltakin taholta jälkeenpäin.
itse sain kerran lapamadon josta on vieläkin lääkärintodistus tallella.

kun soitin vanhemmilleni leenalasta kun huomasin järkytykseksseni että minulla on matoja, niin sen puhelun kuultua, ALPO sai hirveän raivarin ja huusi täyttä kurkkua että anna olla viimeinen kerta kun soittelet tuommosia puheluita. hän myös syyllisti minua ja manipuloi ovelasti kuten aina, että oliko tuo nyt fiksua ja aikuismaista soittaa asiasta, ja että otappa isommista mallia oisko ne soittanu tuommosesta asiasta.
huomasin miten alpolla tuli hätä kun meinasi oman yrityksen maine kärsiä tapauksen takia. sitten alkoi uhkailu.
ei meinattu ensin suostua lääkäriin viemään asian takia. taisi alkaa pelottamaan että paljastuu asiat. sitten vain lääkärikäynnille ja matokuurille. alpo vielä koitti manipuloida ja painostaa että häpeäisin. sosiaalityöntekijälleni en uskaltanut kertoa silloin vielä koska minua painostettiin ja uhkailtiin aina, niinkuin muitakin sijoitettuja. kerroin toki kaiken ja kaiken muunkin sitten kun pääsin leenalasta pois, mutta eipä asioille sitten voinut enää mitään.

ai eikö hävetä nyt kirjoittaa tällaista ?
kyllä asia on niin että jonku muun tahon olisi ptänyt hävetä silloin ja kovasti !!!
Ilmianna
Jaa
Miten te voitte nykyään? Te nuoret, jotka kyseisessä paikassa olette olleet. Ilmeisesti rahan takia ovat pyörittäneet sitä paikkaa ja ostaneet halvimmat ruuat ym, jotta saisivat voittoa paljon itselleen. Toivon teille kärsineille hyvää elämää ja pitäkää huolta itsestänne.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
sairastuin leenalasta pois pääsemisen jälkeen skitsofreniaan. jatkuvan uhkailun ja henkisen paineen ja simputuksen alla eläminen ja varuillaaan olemisesta tullut stressi laukesi vasta pitkään sijoituksen jälkeen ja tulin hulluksi. yhteiskunta on perseestä !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
johtaja Alpo oli erittäin kiero, kuin korkkiruuvi.

kun eräänä kesänä olin kesätöissä, niin että saan olla samaan aikaan lomilla leenalasta. alpo oli sopinut, siis juoninut että työnantajani maksaa palkkani alpolle ja alpo sitten antaa rahat minulle. eipä tullut rahoja ikinä !!!

sitten eräs kerta kun olin sopinut koulussa opettajan kanssa että veistän kuusipuusta 5 metrsen maston purjevenettä varten, jota opettaja rakensi kuulemma kotona.
käytiin sitten leenalassa alpon kanssa lähimetsästä kaatamassa kuusi.
parkkasin ja veistin itse vaivaa nähden kunnollisen maston ja hioin sen lopuksi sileäksi. sen ois voinu vaikka kaupassa myydä, niin hieno siitä tuli.

kun opettaja tuli käymään leenalassa, hakemaan mastoa, ja maksaakseen minulle sovitun palkan siitä.
Alpo tuli sitten väliin ja puhui hienon ulkokultaisesti kuten aina, että me halutaan talon puolesta lahjoittaa tämä teos hyvästä yhteistyöstä leenalan ja koulun välillä.
en saanut palkkaani joka oli luvattu.

no sitten kun pääsin leenalasta pois joskus ja olin ollut kotona jo pidemmän aikaa, niin päätin soittaa entiselle opettajalle. kerroin tapahtuman ja alpon kieroilut.
kerroin myös ettei me oltu edes mitään sovittu että halutaan lahjoittaa se masto.
opettaja sitten siirsi minun tililleni lupaamansa palkan. ja hyvä niin : )

olisimpa saanut vielä kesätyörahani ja muut mitkä leenalassa VARASTETTIIN !
on todella törkeää ja röyhkeää tehdä semmosia temppuja !

sama asia kuin se että miljonääri varastaisi lapsen suusta tikkarin !!!

mihin katosi kesätöistä tienaamani rahat ?

mihin katosi säästöpossusta osa rahoista ?, joita olisi pitänyt kertyä leenalassa olon aikana vaikka kuinka paljon. kun viikkorahasta laitettiin aina puolet säästöön.

leenalasta pois pääsemisen yhteydessä puku päällä keikistelevä limanuljaska "psyologi" antoi minulle sijoitukseni aikana kertyneet säästöpossurahat, jossa oli vaivaiset 60 euroa jäljellä. missä ne kaikki loput ???
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
En minäkään saanut, monen sadan euron säästöjäni, kun sieltä lähdin. Eikä Alpo ikinä maksanut palkkaa jos se jostain työstä jotain lupasi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
saitko itsenäistymisvaroja
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
kerran kun karkasin lomilta silleen etten aijo enää joutua takaisin leenalaan. koska leenalassa oli turvatonta olla, ja piti kärsiä jatkuvasta väärin kohtelusta.
kävi niin että kun juoksin yöllä pimeässä metsässä viranomaisia karkuun, kun minua etsittiin joka taholta. juoksin henkihieverissä karkuun niiku ennen vanhaan keskitysleirikarkuri.
putosin sitten ojaan jossa oli pohjalla iso kivi.
toinen polvilumpio murtui.
kuin ihmeen kaupalla sain vielä raahattua itseni piilopaikkaan niin että etsimiseni lopetetaan, tai pidetään taukoa.
sitten kun olin varmistunut ettei minua etsitä, niin soitin äidille ja äiti vei päivystykseen. jalka piti laittaa kipsiin.
sitten vaan takasin leenalaan. kun tulivat hakemaan.
leenalassa jouduin keppien kans kävelemään ympäri pihamaata toisten katsellessa, kun alpo karjui ja simputti että miltä nyt tuntuu, ja että ihan oikein tuommoselle. huusi vielä että kävele nopeampaa vaikka olin ihan lopussa. myös markku nälvi ja simputti minua.
tunsin miten aloin tulla hulluksi. pilkallisesti vielä haukkuivat ja huusivat että etpä nyt ainakaan pääse karkaamaan. ( harmi etten älynnyt humauttaa kepillä päähän sillon, en ois hävinny siinä tilanteessa ite enää mitään ) ai että ku ois kyllä kannattanu !
eipä väittänyt sosiaalityöntekijätkään kun kerroin rääkkäämisestä, johtuen siitä että leenalassa osattiin taitavasti manipuloida ja mustamaalata niin ettei talon tapahtumat pääse koskaan tulemaan ilmi missään.
sen lisäksi että kipeän jalan kans oli hankala toipua niin vielä hajotettiin mielenterveys siinä samalla. aivan täyttä sadismia se oli eikä mitään muuta.
Ilmianna
Jaa
kyllä on leenalan historian ajalta paljo tarinoita. niin hirvittäviä vääryyksiä joita ei koskaan nosteta kunnolla esille.
Ilmianna
Jaa
lastensuojelun sijoituksissa kovat ja ankarat paikat voi olla hyviä ja viimeisiä vaihtoehtoja silloin kun kyseessä on todella hankala tapaus. esimerkiksi nuorisorikollisuus, tai muut erittäin vaikeat käytöshäiriöt.
vaikka olisi kuinka hankala tapaus kyseessä, niin sen kaltaista halpamaista kohtelua, simputtamista, väkivaltaa ja muuta, ei saa käyttää missään laitoksissa mitä yhteiskunnassa on.
leenalassa ja monissa muissa paikoissa ympäri suomea niitä silti on käytetty, siitäkin huolimatta ettei sijoitettu edes ole vaikea tapaus. kuten leenalassakin tapahtunut jatkuva simputtaminen ja muu kaltoinkohtelu , ja itsetuntoon, ja arvoon kohdistuva halventaminen on ehdottomasti kielletty. se on ihmisoikeus rikos !!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Siksi esim. USAssa, Venäjällä, Kiinassa käytetään niin paljon väkivaltaa. Suomessa ja Euroopassa ollaan liian sinisilmäisiä ja se todellinen paha pääsee kuin koira veräjästä. Meille toki kerrotaan että "maailmassa on niin paljon pahaa" ja esimerkkinä annetaaan kaikkea muuta kuin sitä todellista pahaa. Todellisuudessa väkivaltaiset ihmiset ovat ehkä vähiten pahoja koska tietävät asiasta tavista enemmän. Väkivalta ei ole pahaa, täysin valheellinen utopia on. Niin ja Suomi rakennettiin väkivallalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
se kun alpo sanoi heti leenalaan tullessa, että ymmärrättekö ettei siihen entiseen elämään ole mitään paluuta. se todella tarkoitti jotain elämää vakavempaa. tunsin miten se kohdistui henkeen tavallaan. se oli henkistä väkivaltaa ja tappamista.

alpo tuntuvasti tiesi että se tarkoittaa sitä että todella revittiin omalta kasvupaikalta juurineen. eikä siihen aitoon hyvään ole paluuta. minulle myös sanottiin että minua ei tule enään kiinnostamaan sama entinen elämä kun pääsen leenalasta joskus pois, sillä leenalassa muuttuu. se tuntui ihan oikeasti kuin tappamiselta. se oli silmitöntä henkistä väkivaltaa.

myös se kun joka iikan henkilökahtaiset asiat juoruttiin kaikille. ja se kun alpo kiusasi etenkin poikia puhumalla jopa munakarvoituksen määrästä, kaikkien, tyttöjenkin kuullen. alpo kyseli myös seksielämästä, ja puheet oli mielisairaan puheita. seksuaalista häirintää se oli.

se kaikki perustui siihen että leenalassa se vanha elämä eliminoidaan. ja se oma tahto ja tunne-elämä, ja oma itseys tapetaan pystyyn. näin se menikin.
mielen masentaminen, jonka jälkeen alkaa sakinhivutus ja simputus.

edelleen haikeana kaipaan siihen entiseen elämään takaisin joka oli ennen leenalaa. se kaikki vain jotenki katosi johonkin. ja oma minä, itseys... sitä ei oikeastaan ole minussa enää ollut olemassakaan, ja tuskin saan sitäkään takaisin. nämä on isoja ja järkyttäviä tosiasioita. voi kumpa voisin herätä kuin painajaisunesta, ja nähdä olevani turvassa omalla paikallani ja jatkaa sitä eämää joka riistettiin minulta pois .

mutta se leenala teki tehtävänsä.

minun olisi pitänyt saada kasvaa omana itsenäni jossain turvallisessa sijoituspaikassa.

leenalassa oli myös pelottavaa sekin asia että se oli kuin jokin uskonnollinen paikka. itseasiassa voisin sanoa että itse paholaisen paikka. siis näin niinku vertauskuvallisesti. alpon puheet oli tietyllä tavalla hengellisiä, vaikkei ne sitä ollut. henkeviä ja hämäräperäisiä filosofioita miten leenala on semmonen paikka jonka te muistatte vanhanakisn.. niinhän se hitlerkin puhui aikoinaan. oli toisinaan kuin joku pappi. kyllä narsistit osaa olla niin häijyjä että aivan puistattaa. ja todellakin leenala olikin tavallaan kuin jokin “kultti” tai uskonto, joka muuttaa ihmisen mielenmaailman täysin. lisäten siihen henkisen väkivallan. todellakin leenalan vaikutukset on elinikäisiä. ja se ei todellakaan ollut parhaaksi, vaikka niin väitettiin. enhän minä tällaista kirjoittaisi nyt 2018 alussa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sanoisko tuommonen mitään. kyllä se leenala oli hämäräperäistä perua.

perhekotibisneksen lisäksi muitakin tekijöitä taustalla

https://fi.wikipedia.org/wiki/Vapaamuurarit

http://timovaittinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/82436-vapaamuurariuden-vaietut-salaisuudet
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
manipuloimalla ja rääkkäämällä sivupersoonan tekeminen. tuota käytetään ainakin lievästi monissa laitoksissa. sitten näihin juttuihin uskotaan viimeistään kun aikuis iällä alkaa ilmetä ahdistu oireita, joille ei löydy selitystä.

ulkomailla keskitysleireillä ja muissa kovissa paikoissa on kovasti enemmänkin juurikin traumatisoimisen ja simputtamisen kautta tehtyjä sivupersoonia.

kyllähän sen hämärän homman jo lapsi tajusi mutta ei siinä voi pieni ihminen kuin luovuttaa .

http://www.heinola.org/~patato/fritz7.html

http://tiedostamaton.net/a/sivupersoona.html

http://nwohavaintoja.blogspot.fi/2017/03/mielenhallintaoperaatioiden-valikointi.html

https://www.tiede.fi/keskustelu/40857/ketju/vahvistaako_kaikki_mika_ei_tapa?page=4
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mitenhän Alpo pystyy itsensä kanssa elämään? Minulla oli lapsuudessa paljon traumaattisia kokemuksia. Jouduttuani 11-vuotiaana Leenalaan, olisin tarvinnut ympärilleni turvallisia aikuisia. Niitä en saanut sen sijaan sain kokea aivan järkyttävää kiusaamista, Alpo hajotti täysin itseluottamukseni, kaikki mitä tein oli väärin, joka asiasta seurasi kauhea karjuminen, jopa siinä tilanteessa kun tiesin olevani oikeassa ja Alpo väärässä se ei sitä osannut ikinä myöntää. Nyt kymmenen vuoden jälkeen elämä junnaa paikallaan edelleen itseluottamus täysi nolla, mistään ei tule mitään vaikka kuinka yrittää. Ainut vaihtoehto taitaa olla naru kaulaan ja päästää itsensä tästä pahasta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Niin ja Alpohan ei näitä juttuja itse myönnä. Soitin hänelle ja kun aloin keskustelemaan aivan asiallisesti näistä tuntemuksista, niin Alpo muuttui "kuuroksi" sanoi vaan että nyt ei kuulu mitään. Enää ei vastannut tämän jälkeen ollenkaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
ALPO on henkisesti sairas narsisti psykopaatti. ihan oikea sellainen.
hän on paljon pahempi mieleltään kuin hän USKALTAA olla ulospäin. toki onkin erittäin julma muutenkin.
hän on silti mieleltään aivan LAPSEN TASOLLE jäänyt kehitykseltä.
luulee olevansa aina kaikessa oikeassa ja luulee että hänellä on etuoikeus tehdä mitä haluaa, välittämättä toisista. https://fi.wikipedia.org/wiki/Psykopatia

psykopaatteja tunnetusti on maailmassa paljon juuri johtaja hommissa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Leenalassa oli polttomoottori käyttöinen rc-auto, siitä oli startti hajalla. No minun oli tarkoitus se korjata, katsoin toisen työntekijän kanssa auton tarkan mallin millä perusteella uuden osan olisi saanut ostettua. Lähdettiin sitten eräs aamu Alpon kans Ylivieskaan osaa hakemaan. Perillä Alpo kysyi että missä se auto on, sanoin että Leenalassa, kaikki tarvittava lukee paperilla, ollaan tämä asia Markun kans selvitetty. Voi helvetti mikä huuto konsertti siitä syntyi eipä menty osaa ostamaan kun ei se suostunut tajuamaan, sitä ettei koko autoa tarvi sinne raahata. Paluu matkalla sain kuula taas miten paska ihminen olin. Vielä ihan sairasta ylinopeutta 180kmh parhaimillaa, sen takia että aikuinen ihminen hermostuu jostain helvetin pikkuautosta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kerran alpo simputti minua sillätavalla että kun olin unohtanut kumisaappaan halkosavotta työmaalle nivalaan, niin jouduin hakemaan ne polkupyörällä. unohtelin tavaroita sen takia koska piti pelätä alpoa ja olla varuillaan. minulla on myös aina ollut ehkä jotain ad/hd, tyyppistä tavaroiden unohtelua, enkä todellakaan voi sille mitään. minua rangaistiin silti, ja en saanut sinä iltapäivänä ruokaa ollenkaan. jouduin nälissäni polkemaan nivalaan pyörällä ja hakemaan ne kumisaappaat. 40 kilometriä tuli yhteensä matkaa. kun palasin uupuneena takaisin niin alpo karjui kuin leijona että opitpahan perkele pitämään tavaroista huolta. sosiaali työntekijät ei uskonut kun kerroin. sen jälkeen sain hirveää muilutusta ja huutoa, että anna perkele olla viimenen kerta kun sossuille kerrot että leenalassa kaltoinkohdellaan. alpo pahoinpiteli minut, muttei toki phemmin. muilutti väkivlataisesti omaan huoneeseen kädestä ja karjui. mietin että siinä raivossa alpo vaikka tappaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Heikompi aines yrittää mustamaalata laitoksen henkilökuntaa. Ota lisää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Eipä täällä kenestäkään muusta olla puhuttu kuin Alposta, eikä todellakaan ole mitään mustamaalaamista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nimenomaan ALPOSTA. sehän valitti ja huusi päin naamaa toisille työntekijöillekkin. kyllä ois varmasti aikusillakin paljon sanottavaa alposta.
todella törkeää ja halpamaista käytöstä.
alkoi kerran huutamaan kylilläkin aikuisille tuttavilleen joilla ei ole leenalan kanssa ollut koskaan mitään tekemistä etes.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyllä tämä Paavo henkilökohtaisesti minulle sanoi että, monia aikuisia ahdistaa ja pelottaa Alpo, esim. "Virkistäytymis" päivät menivät aina ihan vituiksi Alpon karjumisen takia. Paavo avautui minulle sen takia kun se huomasi miten voimakkaasti alan katkeroitumaan siihen jatkuvaan simputukseen mitä tuli. Onneksi en kauaa sen jälkeen enään oleilut siinä laitoksessa. Alpoa vedin turpaan ja lähdin ihan omatoimisesti meneen, sitä saa mitä tilaa. Onneksi pääsin oikeaan lastensuojelu laitokseen sen jälkeen. Ikäväkyllä se ei kaikkea enään korjannut, jotain on mennyt rikki enkä usko että sitä kukaan korjaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
laitoksen henkilökuntaa ? mustamaalata ?

johtaja alpohan oli vain yksityisyrittäjä jolla ei ollut mitään lastensuojelualan koulutusta. muistaakseni sähkömiehen paperit.
ei tässä kukaan mustamaalaa edes itse leenalan perhekotiakaan, eikä muuta henkilökuntaa, eikä yhteiskuntaa tms...
alpo sielä oli despoottina talossa ja sitä sai sitten kestää ja kärsiä joka päivä sijoitetut kuin joskus myös jopa henkilökuntakin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mitä se markku sielä mesoaa ??!!
haisee kyllä niin markun kuselle koko kommentti !
housuissas on heikompi aines ja kiljupieru. haisee kyllä siihen malliin
haistoin sen jo leenalassa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
markku ! sinä oot ite vanhan aikainen kiljupieru joka on saanut keskiaikaisen kasvatuksen.
vittu 50-luvulle jämähtäny.
ei saa nauraa turhaan, ei saa itkeä turhista. vittu kyllä se on ihan normaalia nauraa tyhjälle yms.. ei se tee räkänokkaa eikä muutakaan.
kummaa hommaa kun pitää nykyajan nuoriin siirtää sitä helvetin 50-luvun junttimaista shittiä !
ajat ja maailma muuttuu, muuttukaa perässä !
ne vanhanaikaiset tyhjännauramisen kieltämiset ja muut on perseestä revitty.
ennenvanhaan oli paljo kurjuutta ja ihmiset omaksu junttimaisen ja vittumaisen asenteen ja samalla kasvatti lapsista samanlaisia.
ei helvetissä sitä pidä lastensuojelun laitoksissa sentään käyttää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Millä valtuuksilla kyseinen psykopaatti saa olla tekemisissä lasten ja nuorten kanssa? Eikö näitä kukaan valvo? Pelkkää bisnestä ja yhteiskunta maksaa viulut moneen kertaan. Voi juma ..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Ilmeisesti sähkö-asentajan paperit riittää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nosto-ovi kirjoitti:
Ilmeisesti sähkö-asentajan paperit riittää.
sähköasentajan taitoja on helppo käyttää keskenkasvuisen lapsen mielen manipuloimiseen. katkaise virta, yhdistä uudelleen.. eli sähköasentajana pärjää hyvin lasten parissa jos on tunnekylmä eikä välitä toisen elämän ja mielen vaurioitumisessta mitä siitä seuraa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
leenalassa tuli ihan kiraimellisesti hulluksi.
joskus alkoi tulla tuntemuksia että on kuin jossain unessa, että voiko tämä olla totta.
niiku jossain sumussa tai jotenki poissaolevana, vaikea tarkemmin selittää. tyypillinen ilmiö traumatisoituneilla ihmisillä.

jatkuva huono kohtelu saa sulkeutumaan omaan maailmaansa ja silti yhtäaikaa toimii kuin robotti käskynalaisena. kasvavan nuoren kehittyville aivoillekkin vaarallista elää jatkuvan kaltoinkohtelun keskellä. se jää aivoihin ja mieleen päälle.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Traumaperäinen_stressihäiriö

https://fi.wikipedia.org/wiki/Dissosiatiivinen_identiteettihäiriö
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Samat tuntemukset, aina vain odotti milloin pääsee nukkumaan, se ei kovinkaan normaalia ole kaksitoista vuotiaalta lapselta. Iltaisin uppouduin kirjallisuuteen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ketkä oli vuosina 08-2013 ois kiva puhua teidänkaa. Joku ryhmä perustaa mis jutella suljettu sellanen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
en ite ollu noina vuosina paikassa. mutta sen voin sanoa että paikka oli ainaki
1999-2013 vuosien välillä todella karmea paikka.
nykyään taitaa vissiin olla ihan ok johtaja talossa. tai mistäpä niitä lasten "suojelun" oikuista kukaan ottaa kunnolla selvää
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
kerran kun sanoin ihan asiallisesti ja varovasti että leenalassa on liian kova kuri ja outoja sääntöjä, niin alpo raivostui siitä. tuli huoneeseeni ja
huusi kurkku suorana ja kysyi että no, onkö taas liian ihmeellisiä sääntöjä ?

voi että teki mieli jysäyttää jalallisella pöytälampulla sitä hullua päähän.
jos saisin elää sen hetken nyt uudestaan niin jysäyttäisin päälle kytketyllä pöytälampulla täysiä tajut kankaalle ! ai että tekis gutaa.
potkisin vielä ja kusisin päälle
Ilmianna
Jaa
väkivalta lopettaa vittuilun !

kyllä saa alpo varoa ettei tule pimeillä kujilla vastaan.
saa maksaa kalliisti korkojen kera mitä on tehnyt minulle ja monelle muulle!!!
saa tuntea oikein kunnolla nahoissaan tekemänsä temput !!!

ps. viestiä on mennyt eteenpäin. luuleeko ne tosiaan noissa laitoksissa että voivat tehdä mitä vaan ilman että tulee seurauksia.
Ilmianna
Jaa
leenalassahan on aina juoruttu henkilökohtasista asioista kaikille.
mitä vittua se kuuluu toisille sijoitetuille tai naapureille jos jonku isä tai äiti on juoppo tms...
sitte vielä se kun leenalan perhekoti oli joku suurikin ylpeys koko haapajärvelle.
se oli ylpeys sille kuka sen koko paskan omisti.
vitutti kun piti joskus pukea päälle takki jossa luki teksti leenalan perhekoti.
sitte oikein piti kulkea kylillä kantaen kunniaa sille "herralle" joka oikein halusi näytellä koko maailmalle miten hieno perhekoti "meillä" on.
oikein pesäpallo ottelun sponsorina ja vielä koko talon väki paikan päällä että johtaja saa ylpeillä. kyllä sai hävetä silmät päästä ! siis aivan sairasta touhua. ei mitään tolkkua !!!
hävetti muutenki se että on joutunu huostaan otetuksi ja kotoa pois, ja vielä semmoseen paikkaan.

voi kun olis etes joskus tullu ilmi mitä helvettiä se koko homma todellisuudessa on.

en ymmärrä miten joku voi olla niin sairaalloisen kunnianhimoinen että alistaa ja rääkkää lapsia ja vielä ylpeilee koko maailmalle miten mahtava yritys hänellä on.
vielä pimittää kaikki raa`at tosi asiat ja pesee kätensä niin että talon kauheudet ei paljastuisi kenellekkään.
Ilmianna
Jaa
Kun luin näitä kommentteja niin ihan puistattaa,tällainen laitos on häpeäksi koko paikkakunnalle, miten hullu psykopaatti alpo on voinut olla nuortan parissa ohjaamassa,tällaiset nuoret tarvitsevat kyllä säännöt mutta ei alistamisia,ynnä muita pahoja rangaistuksia.Toivottavasti se alpo palaa vielä helvetin tulessa,Jumala ei unohda!Rukoilen teidän puolestanne jotka olette siellä kärsineet,Jumala voi ja tahtoo parantaa haavanne.
Ilmianna
Jaa
leenalassa oli ihan kaikenlaisia sijoitettuja. otettiin rahasta niiku ennenvanhaan huutolaislapsia taloon.
ihan tavalisiakin jotka oli vain joutunut kotoa pois vanhempien takia.
olisivat tarvinnut rakkautta ja perusturvaa.
rajojakin tietenkin, mutta leenalassahan ihan mielivaltaisesti kohdeltiin aivan kaikkia kuin keskitysleirillä
Ilmianna
Jaa
alpo aina uhkaili että meidän kans ei kannata pelleillä.
uhkailivat vanhempiakin ihan pokkana. se on ihan totta. ei tästä tarvis yli kymmenen vuotta tapahtumien jälkeen kirjottaa.

psykologi paavo oli aina suojelemassa alpoa taustalla kun hän esitti kaksimielisiä kommenttejaan ja uhkauksiaan.

kyllä se oli niiku mafiassa se touhu.

aivan roistoja olivat.

kumma homma ettei ne ikinä paljastu kokonaan.

mutta se on totta että tuommosilla on lopulta erittäin paskanen loppu !!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
paavo toimi alpon takapiruna
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
alpo suukotteli joskus olohuoneessa alaikäisiä tyttöjä. ainakin kahta.
en ikinä ole nähny mitään niin oksettavaa kun vanha möhömaha äijä pitää kainalossa ja suukottelee alaikäistä tyttöä . vaikkakin poskelle mutta silti. se oli todella hämäräperäistä ja kauhistuttavaa.
hyi vittu sanon minä !
järkyttävän näköistä !
Ilmianna
Jaa
alpo piti omia puheitaan usein kun sijoitetut ja henkilökunta oli olohuoneessa.
kehui miten hän haki leenalaan jostain laitoksesta osastolta autistisen pojan, ja kehui miten oli todennut kuinka laittaa tämän pojan takataskuun.

törkeää miten alpo kehuskeli kaksimielisesti omalla bisneksellään isoon ääneen ja vielä kyykytti heikossa asemassa olevaa sairasta lasta.

alpo kohteli kaikkia yhtä huonosti.
hän rääkkäsi ja kävi myös käsiksi kyseiseen autisti poikaan.
vei usein huoneeseen muiluttamalla ja huusi täyttä kurkkua.
Ilmianna
Jaa
leenalassa oli kerran neljällä syyhypunkki, joka oli tullut likaisesta joki vedestä.
jonkin matkan päässä olevan maatilan lietejätteet oli laskettu joen uomaan ja vesi oli sen takia saastunut.
oli silti pakko käydä uimassa siinä joessa.
lika selitettiin joen pohjasta nousevalla humus pitoisuudella.
kyllä se oli ihan LEHMÄN PASKAA missä piti uida.
tuskin sekään asia on koskaan ilmi tullut.
Ilmianna
Jaa
kun jouduin leenalaan. minulle ruvettiin heti ensimmäisenä huutamaan.
vaikka olin pukeutunut hyvin, niin minulle ruvettiin huutamaan että nyt katellaan kunnon vaatteet.
jouduin pukemaan paidan päälle jossa luki teksti leenala.
sitten se tuulipuku jossa luki leenalan perhekoti. sen joutui pukemaan joka iikka päälle aina välillä.
se oli sama kun ois pahoinpidelty. sehän toki olikin vähintään henkistä pahoinpitelyä.
koko leenalan touhu oli sitä että revitään koko elämä paskaksi ja selitetään että otetaan "oksat pois". katkastiin sitten koko puu keskeltä poikki.
ei edes vankilassa ole semmosta kohtelua.
yksityiset perhekodit on pahimpia paikkoja mitä voi olla olemassa !
leenala oli semmonen paikka että sielä tapettiin keskenkasvuinen lapsi niin ettei pois päästessä ollu enää ku kävelevä ruumis !
Ilmianna
Jaa
leenala oli semmonen paikka että piti mennä niiku mankelista läpi.
ei paljo sen jälkeen pysty elämästä nauttimaan.
onneksi viinan tuoma ilo on aina mahdollisuus.
ei se kyllä korvaa mitenkään sitä aitoa elämäniloa mikä oli vielä ennenku tiesikään koko leenalasta.
Ilmianna
Jaa
jos kerranki nään alpon kävelevän vastaan vielä ni vetelen turpiin niin että tukka heiluu !!!
vitun lasten kiduttaja saatana !!!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
markku kans !
siinä kans niin vittumainen limanuljaska ku voi olla
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
samoissa mennään
ei leenalassa muutu mikään vaikka tarkastajat muka puuttunu asiaan. paskat sama ku aina ennenkin
Ilmianna
Jaa
Tuleeko kenellekkään mieleen, miten tämän jutun saisi suuren yleisön tietoisuuteen, ja Alpon vastaamaan tekosistaan? Ehkä jonkin näköinen ryhmäkanne, joukolla oltaisiin paljon vahvempia, kuin että joku yksittäinen henkilö alkaisi nostamaan juttua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
on mennyt jo suuren yleisön tietoon. kyllä on alpo ja muu leenalan sakki tunnettu sekä ylä ja alamaailmaassa ympäri suomea. myös monet on tehny kanteita jo ajat sitten.
eipä siinä voi muuta ku torpata alpo jos tulee vastaan
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Perustakaa yhdistys Leenalan uhrit ja tehkää ryhmäkanne. Ottakaa mukaan vanhempanne tai muut lähipiiri, kaivakaa terveydenhuollon paperinne jne. niistäkin voi jotain todisteita kaltoinkohtelusta löytyä. Ehkä vanhat työntekijätkin ovat valmiita todistamaan syyllisiä vastaan? Ainakin Muhoksen laitoksesta oli joku työntekijä lähtenyt pois ihan sen takia, kun ei voinut hyväksyä että lapsi heitettin "vankiselliin" kurinpidollisissa asiossa, hieno ihminen!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
leenalaan palaaminen lomilta oli aina helvettiä. ja se kun pitää taas palata kuuntelemaan huutoa. ja sakinhivutusta.
sitten kuitenkin hoksasin että voin kotilomilla ollessa hankkia itselle vähän helpotusta ettei leenalaan paluumatka ja se muu paska ahdista liikaa.
otin monet kerrat XANOREITA jotka olin katukaupasta loimilla ostanut . paavo ei huomannut mitään vaikka muutaman kerran nuokuin etupenkillä niin että oli aivan töttöröö. yhden kerran lomilta palatessa, kun haapajärven alue taxi. askon taxi haki lomilta niin olin ottanut SUBUTEXIÄ. eikä sitäkään huomannut kukaan. luulivat kai että on vain väsynyt. uskon ettei leenalassa ehkä välitetty koko asiasta. en kyllä käsitä miten sellaista ei huomaisi. muut lapset ja nuoret kyllä huomasi mutta henkilökunta ei. katoin itseäni vessan peilistä vielä ennen nukkumaan menoa samana leenalaan palammis iltana ni aivan ku tarhapöllö ja pupillit nuppineulanpään kokoset. eipä ainakaan vituttanut kuunnella sitä sakinhivutusta kun oli pehmentävät kemiaaliset korvatulpat mukana. kerran piti ottaa pieni siivu mukaan kun piti kestää sitä " terapeuttista liikuntaa " no jaksoipa reippaasti polkea pyhäjärven ympäri 70 kilometriä ja vielä mielistellä aikuisia ja nuolla persettä kun oli vähän helpotusta. noh jospa ne ei sitte tosiaankaan huomannu mitään. vannon kyllä vaikka käsi raamatulla ja pääni pantiksi että näin tapahtui. eihän siinä bisnesperhekodissa ollutkaan muuta tarkoitusta kuin tehdä lapsikauppaa. saivat vielä paikallislehteen hyvän mainosjutun perhekodista kun oltiin polettu reippaasti 70 kilometriä. leenalan suuri ylpeys : D. kyllä nauran jälkeenpäin makeasti. henkilökunnalle oli tärkeintä pitää porukka jotenki järjästyksessä mielivaltaisesti kunhan saa perhekotibisneksestä hyvät tulot omaan paksuun lompakkoonsa. kerran istuin ja nukuin taksissa kun piti hakea pari poikaa pudasjärveltä asti ja sieltä sitte haapajärvelle leenalaan. taksamittari paukkui tuhansissa euroissa. mutta kyllähän perhekotiyrityksillä on varaa sellaiseen ralliin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Lol :D samaan aikaan ollaan oltu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
sillä kasvatuksella yritettiin varmaan tehä jotaki kouluampujia ja isis terroristeja. samanlainen meininki ku ulkomailla keskitysleireissä. se, kun saadaan istutettua ihmiseen kunnon viha ja raivo, että saadaan tehtyä raakalainen.

leenalaan tullessa sanottiin aika monelle että kannattaa varautua siihen että leenalassa muuttuu. ja että entiseen ei ole enää paluuta.

voidaan sanoa näin että siinä missä olin vielä leenalaan tullessa paljolti väkivaltaa vastustava pasifisti hippi. niin leenala aikana ja sen jälkeen muutuin radikaaliksi aktivistiksi, ja melkein terroristiksi. sitä se leenalassa vittuilu sai aikaan. myös yhteiskunnasta syrjäytyminen oli taattu.

että kyllä piti paikkaansa että leenalassa muuttuu. ja siitä vanhasta elämästähän revittiin pois ihan aidosti ja oikeasti hyviä asioita.( jotka ei ollu etes mitään "ilkeyksiä" yms. ) niiitä mitkä kuuluu ollakki elämässä nuorilla, ja kaikilla ihmisillä. mutta sitähän vähäteltiin tietenki ja manipuloitiin miten se on muka paskaa.
mitä ne leenalassa muka hyötyi siitä. lopulta koko yhteiskunta sai kärsiä isoista seurauksista, kun nuori menikin pahempaan suuntaan.
Ilmianna
Jaa
kyllä ei joulupukki tule leenalaan, eikä alpon luo. se oikea korvatunturin joulupukki joka on olemassa, tulee vain oikeasti kilttien luo, niiku minä. toki pukki lentää porojen kanssa leenalan ja alpon talon yli ja porot paskoo päälle. saa alpo ja muut kerätä papanoita suuhunsa. nam nam.. niiku suklaanappeja jotka maistuu ihan sille omalle itselle :D hahaha.. pukki antaa myös keppiä ilkeille leenalan aikuisille. tontut on kurkkinu koko leenalan historian ajan sitä touhua . kyllä on korvatunturin pajoissa pidetty palaveria.

ps : leenalasta karkaaminen ja se takaa ajo ja etsiminen oli aina jotaki tuon tapasta

https://www.youtube.com/watch?v=DwH0UIZfs18

tai tuo . aina uuestaan ja uuestaan

https://www.youtube.com/watch?v=rpadHfqFnr4
Ilmianna
Jaa
viimesen kerran ku karkasin ni ei tarvinu enää palata takasin. alpo oli jotenki sopinu kaikkien kans ja sossuille ilmotettu ettei tarvi enää palata takasin. jäin sille reissulle. eli siis oon vieläki samalla reissulla :D haha
varmaan alpo ja markku myös lukee tätä ja hymähtää tuohtuneena niiku leenalassaki aina että HMmH!! ... ihme hommaa tämmönen !! ... miten joku vielä viittii kirjotella tämmöstä ja nauraa vielä ! no koska tämähän on tosi hauska juttu jolle kuuluukin nauraa. paitsi leenalassahan piti olla naama norsunvitulla kokoajan. ja leenalahan oli oikeasti paska paikka josta kaikki halusi pois. kukaan ei voi mitenkään olla eri mieltä. edelleen on sama kanta asian tiimoilta. olen täysin oikeassa niiku olin leenala aikoinakin, vaikka kovasti yrittivät muuttaa kantaani. kylläpä muuten on hauskaa :D vaikka kyllä vituttaakin tosissaan kun koko paikan nimenkin kuulee. ja kyllä ahisti ja masenti olla sielä. niiku yhtä painajaista. jälkeenpäin vaan enemmän tajunnu että olin oikeassa. myös se että on ihan normaalia inhota semmosta paikkaa ja karata ja valittaa paikasta. ja se on myös naurettavaa miten voiki olla semmonen paikka olemassa ku leenala, ja niitä ihme sääntöjä. haha :D ei se mitään oikeaa kasvatuskurinpitoa etes ollu. semmosta tylyttämistä ja alistamista vaan, ja vihan purkamista lapsiin ja nuoriin. mutta sehän on tietenki vaan "kehityksen kannalta hyväksi" .. haha :D voi hyvvänen aika ... :D jos en ois ikinä tienny koko leenalasta, ja joku kertois ni nauraisin että onko semmonen paikka muka olemassa vai joku vitsi
Ilmianna
Jaa
unohdin mainita että varsinki kesällä aina piti ottaa enemmän sitä OMMOO LOMMOO. varsinki juhannuksena tuli vähän pitempi extra kierros kalajoen kautta perinteiseen tapaan. eihän nyt kukaan KESÄLLÄ halua leenalassa, eikä kyllä muuallakaan laitoksessa olla. hyi ankeaa. kesällä kuuluu aina olla lomalla ja nautiskella. juhlia ja reissata. ja jos nyt ei muuta ni ainaki se että saa ihan vaan olla kotona ja löhöillä. käydä uimassa ja hengailla chillisti vaan jossakin niiku kaikki muutki ihmiset. se on jo pelkästää juhlaa leenalaan verrattuna että saa istua kotona koneen ääressä.
alpo aina puhu että saatte muistella jälkeenpäin että kyllä alpo oli oikeassa. haha :D eipä ollutkaan alpo oikeassa :D kyllä jämpti on näin. siitä asiasta en tingi tuumaakaan.

kyllä tulee korvatunturin joulupukki ja antaa alpolle tiiäx niinQ kovalla kädellä keppiä. petteri punakuono hyökkää sarvet edelle kimppuun ja viskelee pitkin lumihankia niin että pölisee. pukki istuttaa vielä alpon savusaunan kiukaalle. porotokka reki starttaa vielä lopuksi pihasta niin että jää kelkan jälet pärstä kertoimeen alpolle muistoksi. pukki antaa vielä jykevää saapasta niin että ison kengän numero jää persposkeen muistoksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Taiettiin yhessä, se Kalajoen reissu heittää. :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hannu Lauerman mukaan yleismaailmallisia vallankäyttökeinoja ovat:
-taloudellisen riiston kätkeminen hyvyyden sädekehään
-uhrien eristäminen muusta maailmasta
-perhesiteiden katkaisu
-tunneilmaisun rajoittaminen
- koulunkäynnin ja terveydenhuollon minimointi
-syyllistäminen, pelottelu ja uhkailu
-salailu ja valmentautuminen oikeusviranomaispuuttumisiin harhaanjohtavin asiapaperein

Näistä pahamaineisten lahkojen vallankäyttökeinoista on tullut lastensuojelun normaalikäytäntöjä, joiden harjoittamisesta saa vielä palkkaa!

Lahkon vaatiman elämäntavan suggestiivisia elementtejä ovat:
-kauniit rituaalien nimet ( vanhemmuuden tuki, moniammatillinen yhteistyö, sijoitus, tukitoimi)
-toisto: lapsen etu, lapsen osallisuus
-ulkomaailman kuvaaminen vaarallisena – riskidiskurssi
-eristäytyminen muusta yhteiskunnasta- yleinen valveutumattomuus yhdistettynä omaa kunnollisuutta korostavaan tarpeeseen erottautua " riskiperheistä"
-uudet nimet vallankäytölle: erityinen huolenpito, kehittäminen, turvaistaminen
-negatiivisten mielikuvien jatkuva ruokkiminen
-hierarkia ja jäseniltä muualle puuttuvat etenemismahdollisuudet

Lastensuojelussa tyypillisiä ovat myös seuraavat lahkojen toimintakäytännöt:
- viranomaisen erehtymättömyyttä/ srk vanhimman erehtymättömyyttä ei saa kyseenalaistaa
- väärinkäytöksiä ja vääriä päätöksiä ei myönnetä vääriksi eikä oikaista
- kaltoinkohtelulle ei toimivia valituskanavia kummassakaan
- ulkopuolisille ( medialle) ei saa kertoa ongelmista
- kaikki väärinkäytökset ovat vain yksittäistapauksia
- yhteisöä julkisesti arvostelemaan rohjenneet leimataan katkeriksi epäonnistujiksi
- sääntöjä vastaan kapinoivia uhataan ja pelotellaan
- hierarkian alapäässä olevia ei kuulla eikä uskota

Lastensuojelijat selittävät ja perustelevat laitonta toimintaansa ja epäeettisiä prosessejaan lähes aina välttämättömyydellä ja pakolla. Henkilökohtainen rajaton ja valvomaton mielivalta yritetään naamioida julkisen vallankäytön pakoksi tai jopa oikeushyväksi, kuten Naantalin sosiaalityön johtaja Jutta Merilahti teki tv- ohjelmassa Huostaanotettu bisnes.
"Naantalin sosiaalityönjohtaja Jutta Merilahti katsoo, että Naantali on jakanut kaupunkilaisille oikeushyvää, kun sosiaalityöntekijät ovat perusteetta käyneet ryöväämässä lapset pois perheistään. Merilahti on tyytyväinen, kun hän sai kyyditettyä kaksivuotiaan pikkulapsen lastenkotibisneksen syliin. Naantali kiirehti tekemään taaperosta yrityksen asiakkaan. Suomalaisen sosiaalityön ja lastensuojelun linjana on, että sosiaalityöntekijät työntävät rahaa kottikärryillä lapsikaupan yrityksiin." yhteiskuntakriittinen feministi- blogi

Naantalin lastensuojelu kärähti lakisääteisten sukulaissijoitusmahdollisuuksien ( joita olisi ollut paljon) selvittämättäjätöstä, valheellisin perustein tehdystä huostaanotosta, epäpätevistä työntekijöistä, sijoitettujen lasten ja sukulaisten laittomista tapaamisten rajoittamisista ja perheiden jälleenyhdistämisvelvoitteiden laiminlyönneistä. Anteeksipyyntöjen ja laiminlyöntien korjaamisen sijaan saimme kuulla lastensuojelun selityksiä siitä, kuinka laiminlyönnit ovatkin oikeushyvää ja välttämätöntä julkista vallankäyttöä.

Tyypillistä lastensuojelijan puhetta on : Jouduimme ottamaan huostaan jotta, meidän oli pakko koska jne.
Amerikkalaisprofessori Jeff Hancockin mukaan psykopaatit kertoivat tarinansa niin, että heidän oli pakko tehdä rikos saavuttaakseen tietyn tavoitteen.

Lastensuojelu on omaksunut psykopaatin logiikan: päämäärä pyhittää ja oikeuttaa keinot. On helppo nähdä , miksi juuri humanismista on tullut kirosana lastensuojelussa. Humanistinen etiikka toisin kuin lastensuojelun etiikka on periaatteiden etiikkaa. Tämä tarkoittaa etiikkaa, jonka mukaan päämäärä ei oikeuta keinoja. Humanisti ei hyväksyisi mieli- tai väkivaltaa, vaikka se tapahtuisi lapsen edun nimissä.

Lastensuojelun kouluttaja- tohtori kertoi lastensuojelupäivillä että miten humanistinen ihmiskäsitys "luo muureja perheen ympärille", joita nyt pitäisi viranomaisten uskaltaa särkeä, “pahuuden” löytämiseksi. "

Mielestäni olisi jo aiheellista särkeä lastensuojelijoiksi itseään kutsuvien perusturvarikollisten byrokraattisen kaikkivoipaisuuden ja koskemattomuuden muurit ; laittaa sosiaalialalle psykopaattiseulat ja määrätä kaikille ammatinharjoittajille edes jonkinlaiset vastuu- ja korvausvelvoitteet lastensuojelun tyyppirikoksista esim. valheellisista asiakaskirjauksista, asiakasta puoltavien dokumenttien ja todisteiden manipuloimisesta, panttaamisesta, kätkemisestä ja hävittämisestä, lasten ja vanhempien vieraannuttamisyrityksistä . sijaishuoltolaitosten valvonnan, sijoitettujen koulunkäynnin ja terveydenhuollon, sukulaissijoitusten ja perheenyhdistämisvelvoitteiden laiminlyönneistä.
Ilmianna
Jaa
psykologia, psykiatria ja ne kaikki yhteistyö lastensuojelun parissa on hämärää hommaa.

Neuroleptit sulkevat
aivojen reseptoreita estäen normaalin kommunikaation tehden ihmisestä
tajunnaltaan lamaantuneen ja neurolepti muuttaa persoonallisuutta
erilaiseksi. Neuroleptit tekevät psykologisten lakien mukaisesti henkilöstä
neuroleptien sivuoireiden uhri persoonallisuuden, tietoisuudeltaan
lamaantuneen persoonallisuuden ja seksuaalisesti vajaan persoonallisuuden. Neuroleptit haittaavat tunne elämää. Ne ovat turhin kemikaalinen ryhmä mitä on olemassa! Neuroleptin määräämistä potilaille pitää vastustaa. Älä suostu käyttämään neuroleptejä missään tapauksessa. Henkilön kellä on psyykkinen
sairaus täytyy tiedostaa kuinka hän voi parantua ajattelemalla ja visualisoimalla positiivisesti valiten tietoisesti positiivisia ajatusrakennelmia korvaten negatiiviset ajatusrakennelmat mitkä ovat olleet syy sairauden puhkeamiselle.

uutisissa oli mielenkiintoinen mielipide-kirjoitus, joka kantoi otsaketta ”ihmisiä liikaa pakkohoidossa”. Kirjoitus käsitteli psykiatriassa tapahtuvia törkeitä ihmisoikeusrikoksia. Kirjoittaja totesi hyvin myös sen, että psykiatriset rikokset ovat lähinnä toisten ja kolmansien osapuolien mielivaltaisia valheita ja vääriä todistuksia. Asiaa voidaan joka tapauksessa tarkastella hyvin myös norjalaisen joukkosurmaaja Andreas Breivikin tapauksen perusteella. Tapaus Breivikin kohdalla psykiatria antoi Breivikistä oikeusistuinta varten kaksi erillistä lausuntoa. Ensimmäisessä lausunnossa psykiatrinen huippututkimusryhmä katsoi Breivikin paranoidiseksi skitsofreenikoksi. Toinen psykiatrinen huippututkimusryhmä puolestaan totesi Breivikin terveeksi. Kahden vastakkaisen lausunnon lopputulos on näin ollen plus miinus nolla, eli ne kumoavat 100-prosenttisesti toinen toisensa. Tuntuu jotenkin ihmiselämä kovasti kevyeltä, että muutama ihminen voisi psykiatriassa omilla mielipiteillään heilutella muiden ihmisten elämää ja määrätä sen suunnan joko ”taivaaseen tai helvettiin”. Breivikin oikeudenkäynnissä Breivik katsottiin terveeksi, eli hän sai virallisesti säilyttää järkensä, joka tarkoitti Breivikille ”taivasta”. Entä jos hänet olisi katsottu paranoidiseksi skitsofreenikoksi ja määrätty pakkohoitoon, eli ”helvettiin”, niin silloin kaikki olisi ollut toisin. Kun Breivik on virallisesti järjissään, niin häntä on myös kohdeltava kuten kaikkia muitakin kansalaisia. Paranoidisena skitsofreenikkona hän olisi kuitenkin joutunut pakkohoidon kohteeksi, joka olisi varmastikin romahduttanut hänen sielullisen ja henkisen olemuksensa, koska se olisi riistänyt hänen elämältään ja ideologialtaan kaikki henkiset ja sielulliset plus älyllis-järjelliset perusteet olemattomiin. Koska Breivik kuitenkin säilytti jälkimmäisen lausunnon perusteella virallisesti järkensä, niin siksi hän myös sai säilyttää oman henkisen ja sielullisen koskemattomuutensa plus älyllis-järjelliset toimintonsa, eli hänen ei tarvinnut menettää omaa uskoaan ja toivoaan tulevaisuuden suhteen. Voi vain kuvitella, kuinka paljon psykiatria on myös Suomessa ja muualla maailmassa johdatellut normaalien
elämän huolien kanssa kamppailevia ihmisiä ”hullun kirjoihin” antamalla heistä 100-prosenttisesti vääriä todistuksia. Viimeistään nyt olisi myös psykiatrian aika pyytää anteeksi ihmisiltä omia tekojaan ja viipymättä kumota ja mitätöidä kaikki tekemänsä psykiatriset lausunnot oman historiansa osalta ja tuomita ne 100-prosenttisina ihmisoikeusrikoksina.

Jos kysymme mihin psykiatrinen mielivalta perustuu ja miksi psykiatrialla on mahdollisuus kohdella ihmistä ja ihmisiä 100-prosenttisesti ala-arvoisina olentoina, niin se johtuu varmasti siitä, että ihmisestä voidaan psykiatrisen diagnoosin avulla tehdä helposti toisten ihmisten mielikuvitusolento. Toisin sanoen psykiatria ei todellisuudessa haluakaan kohdata ihmistä itseään, vaan psykiatria kohtelee ihmistä pelkästään omana mielikuvitusolentonaan, jonka olemuksen se määrittelee oman mielivaltaisen järjestelmänsä avulla.

Kun oikeista ihmisistä tehdään psykiatrisesti 100-prosenttisia väärennöksiä, niin silloin heidät sidotaan psykiatrisesti henkiseen pakkopaitaan, jossa ihmisen identiteetti helposti murtuu. Kun ihminen sitten murtuu psykiatrian murtamana ja alkaa käyttäytymään epätoivoisesti, niin kukaan ei osaa epäilläkään, että psykiatria itse on tuohon kaikkeen syypää. Osaakohan mikään virallinen taho edes kuvitella, mikä olisi heidän kohtalonsa, kun heidät sidottaisiin virallisesti kiinni jonkun toisen vääryyksiin ja vääriin todistuksiin ja rikoksiin ja heitä kohdeltaisiin 100-prosenttisesti vain elinkautistuomion saaneina murhamiehinä
Ilmianna
Jaa
Täytyy vain ihmetellä, että eivätkö valtiolliset päättäjät todellakaan ole tietoisia siitä, että psykiatria on rikos ihmisyyttä ja ihmiskuntaa kohtaan, josta selvä näyttö on myös siinä, että psykiatria on hankkinut itselleen niin sanotun syyntakeettomuus-suojan, koska muutoinhan psykiatria joutuisi suunnattomiin korvausvelvollisuuksiin aiheettomasti aiheuttamistaan vahingoista ihmisen mielelle, sielulle, ja hengelle, plus järjelle ja ymmärrykselle, puhumattakaan kaikista muista uhrien elämään liittyvistä menetyksistä.

Psykiatriset rikokset ovat elämää suurempia rikoksia. Kun rikos on ihmiselämää suurempi, niin se tarkoittaa sitä, että ihmiset tietoisesti ajetaan psykiatriseen satimeen ja sidotaan psykiatrisilla diagnooseilla pois oman elämänsä piiristä ja jätetään ”katiskaan” kitumaan ”perkeleellisten voimien armoille”.

Toisin sanoen psykiatrisilla diagnooseilla ihmisistä tehdään mystisiä mutantteja, eli vasta kun psykiatrialta kumotaan syyntakeettomuus-suoja ja kielletään virallinen diagnisointioikeus, niin vasta silloin ihmiset ovat turvassa ja tasaveroisessa asemassa psykiatriaan nähden ja psykiatrian kanssa. Edellinen tarkoittaa, että psykiatria ei voi enää mutantoida, eli diagnisoida ihmisiä, jolloin psykiatrian on pakko kunnioittaa joka ikistä ihmistä ja huomioida heidät yleisen ja yksityisen ihmisarvon perusteella, eikä oman mielivaltaisen ja kammottavan mutatointinsa perusteella. Näin ihmiset saavat säilyttää myös ihmisyytensä ja inhimillisen koskemattomuutensa henkisesti ja sielullisesti plus älyllis-järjellisesti omanlaisenaan aina kuolemaansa asti.

Psykiatrinen diagnosointi, eli inhimillisen ihmisen mutatointi on murhaan verrattava rikos, jonka vuoksi psykiatria on myös nähtävä totaalisena rikoksena ihmisyyttä ja ihmiskuntaa kohtaan. Toisin sanoen psykiatrinen diagnoosi on yhtä kuin henkinen syöpäkasvain, jota voidaan kuvata myös ”mutanttisiirrokseksi”. Eli diagnosoinnilla psykiatria istuttaa ja tartuttaa ihmiseen henkisen ”mutanttisiirroksen” joka alkaa välittömästi syödä ihmisen mieltä, henkeä, sielua, jne. Jotta noista psykiatrisista voimista (henkivalloista) ja kauhuista pääsisi irti ja eroon, niin on tajuttava, että todellisuudessa kysymys on vain psykiatrien psykiatrisesta harhasta, eli psykiatrien psykiatrisesta uskomuksesta ja uskottelusta, jonka avulla he sitovat ihmisiä sanoinkuvaamattomaan iljetykseen. Ellei ihminen kuitenkaan jostain syystä tajuaisi ajoissa, mistä psykiatriassa on kysymys, niin silloin lopputulos ja ennuste olisi varmastikin jo paljon huonompi, koska jokainenhan tietää mikä parantumattoman syövän lopputulos on fyysisellä puolella!

Miten osasitkaan pukea sanoiksi sen miltä minusta alaikäisestä asti tuntui olla psykiatrinen potilas. Minut nähdään lääkärien taholta pelkkänä diagnoosina, kaikki mitä sanon ja teen, on vain vahvistusta diagnoosilleni, kaikki väännetään ja käännetään diagnoosistani johtuvaksi, eikä mikään ole kiduttavampaa kuin se, että tiedän itse että psykiatrit ovat olleet väärässä suhteeni. Rekisteritietoihin he harvoi, jos koskaan saavat asioita kirjattua kuten on sanottu. Ihan kuin rikkinäistä puhelinta heidän kanssaan leikkisi, kun asiat kirjataan ylös muistista, ne vääjäämättäkin vääristyvät. Pitäisi ihmismielen “asiantuntijoiden” näinkin yksinkertainen asia tajuta, mutta ei. Psykiatrit myös selvästi projektoivat omia ennakkoluulojaan potilaisiin ja kaikessa negatiivisessa mitä potilas sanoo ja tekee, nähdään “sairautta”. On sanoinkuvaamattoman kiduttavaa, kun mitään negatiivista ei saa sanoa psykiatrisella osastolla ellei halua lisäpilleriä iltalääkkeisiinsä ja persehäiriö diagnoosia.
Minulla on todella paljon patoutunutta vihaa sen takia, ettei minua oteta koskaan tosissaan diagnoosieni takia. En ole enää ihminen, pelkkä diagnoosi. Mitään tieteellistä todistusaineistoahan en ole koskaan saanut koskien mitään diagnoosiani, mutta kohtelu on sitä luokkaa kuin olisin ruttotautinen.

Kun persoona ja psykiatriset diagnoosit sotketaan keskenään, niin silloin ihmisen persoona ja mieli sotketaan sekaisin, josta seurauksena on, että tie hulluuteen on avattu. Mitä kauemmin psykiatria saa hämmentää ihmistä tuossa omassa helvetissään, niin sitä pahemmaksi kaikki muuttuu. Eli Psykiatria tekee todellakin 100-prosenttisen rikoksen siinä, että se eroittaa ihmisen mielen ihmisen omasta fyysisestä todellisuudesta ja nimeää ihmisen mielen psykiatrisesti uudelleen. Uudelleen nimeäminen johtaa siihen, että ihmisen omasta ruumiista tulee häkki psykiatriselle satuolennolle, jota psykiatria sitten ruokkii ja pitää hengissä oman diagnoosinsa avulla.
Ilmianna
Jaa
Kaiken lisäksi psykiatriset diagnoosit vapauttavat psykiatrit 100-prosenttisesti kaikesta ihmisyyden vastuusta, jolloin heidän ei enää tarvitse uskoa ihmiseen ja ihmisen mieleen, vaan he voivat kohdella ihmistä täysin vastuuttomasti oman mielivaltaisen diagnoosinsa avulla. Toisin sanoen diagnosoiva psykiatria on täysin ilmasta ja olemattomasta tyhjyydestä kehitelty onnettomuus, jolla aiheutetaan oikeille ihmisille täysin valheellisia ja kauhistuttavia tiloja. Näin ollen me todellakin tarvitsemme välittömästi uuden mielipuoli-neutraalin lain, joka kieltää psykiatriaa ehdottomasti sotkemasta ihmisiä omiin diagnooseihinsa ja muuttamasta heitä näin omiksi ”psykiatrisiksi hirviöikseen”.

Myös valtiovallan on lainsäätäjänä herättävä mahdollisimman pian, jotta epäuskon, epätoivon, ja rakkaudettomuuden aika voisi vihdoin väistyä ihmisyyden ja ihmiskunnan yltä.

Ovatko ihmiset vain niin tietämättömiä, vaiko todellisia idiootteja, että he eivät ymmärrä mitä perkeleitä psykiatria ihmisiin istuttaa. Kysymys meille kaikille kuuluu; miksi psykiatria saa syöstä ihmisiä täydelliseen helvettiin, eli mitä hyötyä jokapäiväisten huolien kanssa kamppaileville ihmisille on siitä, että psykiatria kaikkien muiden huolien lisäksi saa vielä määritellä hänet oman kategoriansa mukaan ”hulluksi”. Kun esim köyhyys luokitellaan psykiatrisesti ”hulluudeksi”, jonka perusteella köyhyyttä voidaan sitten alkaa hoitaa mielivaltaisesti joutumatta syytteeseen henkisestä ja sielullisesta pahoinpitelystä, niin silloin ollaan jo täysin fasistisella tiellä, jossa vain ”arjalaisilla” olisi oikeus elää ja olla olemassa.

Psykiatria on todellakin todellinen kouluesimerkki koulukiusaamisesta, jossa tietyt ihmiset ja kansanryhmät valitaan tietynlaisiksi ja heitä aletaan myös kohdella kaikkien taholta sen mukaan mitä muut ryhmän jäsenet ovat päättäneet. Koulukiusaajia on toistaiseksi ollut vaikea saada vastuuseen teoistaan, kuten psykiatriaakin, mutta ehkäpä suuren yleisön ja valtiollisten päättäjien silmät ovat alkaneet pikkuhiljaa avautumaan.

Todettakoon nyt kuitenkin myös se, että psykiatria ei todellakaan ole tiedettä, eivätkä psykiatrit ole lääkäreitä. Psykiatria on vain uskomuksellinen oppiaine (kenen tahansa opiskeltavissa), jossa toiset ihmiset tutustuvat toisten ihmisten uskomuksiin. Uskomukset eivät kuitenkaan ole tiedettä, vaan ihmisten uskomuksellisia mielipiteitä, joille ei voida antaa minkäänlaista virallista tai faktuaalista asemaa ja valtaa toisiin ihmisiin nähden. Mikäli psykiatria antaa oikeista ihmisistä omia uskomuksellisia lausuntojaan, niin silloin se tekee oikeista ihmisistä omia satuolentojaan ja kieltää samalla ihmisten oikean todellisuuden ja heidän olemassaolonsa. Mikäli edellisen kaltaiselle psykiatriselle uskomusopille annetaan virallinen asema ja sen myötä mahdollisuus siirtää omia uskomuksiaan oikeitten ja todellisten ihmisten kannettavaksi, niin silloin on tapahtunut rikoksista suurin, mitä maa voi päällään kantaa.

Lisäänpä vielä että mikään ei ole hirveämpää kuin aivopesu. Kun aivopesun uhri alkaa heräämään aivopesusta sanotaan hänelle että hän on hullu, psykoottinen, paranoidinen. Näin aivopesun uhri lannistuu eikä pääse irtautumaan siitä aivopesusta mitä on saanut osakseen eli psykiatrit kieltävät todellisuuden, sen että osa ihmisistä on oikeasti kokenut kamalia asioita. Siinä mielessä psykoottinen termi on ehkä osuva, mutta ennemminkin pitäisi puhua aivopesun tai epäterveen ympäristön uhreista eikä käyttää tuollaisia epäselviä termejä jotka ei oikeasti tarkoita mitään. Nämä termit ja diagnoosit sekoittavat ihmisiä entisestään. Jos kaikki puhuisivat samaa kieltä ei tulisi väärinymmärryksiä niin helposti.

Psykiatria on pakkouskontoa, johon ihmisiä liitetään vastoin heidän tahtoaan tai petoksen kautta. Kaikilla ihmisillä on omat äidit ja isät, eli ihmiset eivät ole teoreettisia opinkappaleita joistakin kirjoista esiin revittyjä uskomusosioita. Ketä se auttaa, että ihminen ehdoin tahdoin halutaan hukuttaa ”hulluuteen” ja sitten häntä aletaan kohdella myös sen mukaan? Psykiatria ikään kuin uudelleen nimittää ihmisen joksikin muuksi, kuin mitä ihminen oikeasti on. Mikäli ihmisestä tehdään vain psykiatrinen mielipide, niin silloin hänen ihmisyytensä kielletään 100-prosenttisesti. Edellinen on henkisellä puolella fyysiseen murhaan rinnastettava teko. Järkyttävää!

Psykiatria pitäisi välittömästi kieltää ihmistä vahingoittavana järjestelmänä, jotta ihmisten uudelleen nimittely ja sitominen psykiatrisiin mielipide-diagnooseihin ei olisi enää mahdollista. Kukapa meistä suostuisi esim työpaikallaan jänikseksi vain sen vuoksi, että muut työyhteisön jäsenet olisivat niin kiusaamistarkoituksessa päättäneet. Psykiatria saa kuitenkin tehdä sen, mitä työpaikoilla ja kouluissa ja yhteiskunnassa ei saa missään tapauksessa tehdä, eli se saa nimittää ihmisen omaksi ”jäniksekseen” omilla ”mielipide-diagnooseillaan”.
Ilmianna
Jaa
Ensisijainen syyllinen psykiatriseen hulluuteen on ilman muuta se, joka on antanut ihmiselle tuon ”perkeleellisen vallan” nousta kaiken ihmisyyden yläpuolelle tuomaroimaan muita ihmisiä ja heidän elämäänsä. Valtiovalta näyttää olevan (omaa ymmärtämättömyyttään) se, joka mahdollistaa myös Suomessa ihmiskunnan suurimman rikoksen olemassaolon. Valtiovalta ei ilmeisesti tiedä, eikä ymmärrä, että se on antanut psykiatrialle virallisen vallan rikkoa ihmisten mieliä. Psykiatria on välittömästi kiellettävä osana yhteiskunnallista järjestelmää, jotta ihminen saisi ja voisi säilyttää mielensä ja ihmisyytensä loukkaamattomana itseisarvona. Kun mieli ja ihmisyys saadaan säilyttää, niin silloin myös kaikkinaiset positiiviset muutokset ovat mahdollisia, eikä kukaan muukaan ihminen maailmassa voi enää käsitellä tälläistä ihmistä minään muuna kuin ihmisenä.

Omalta osaltani näitä kirjoituksia voi käyttää muutoksen aikaansaamiseksi, eli sen aikaan saamiseksi, ettei psykiatriaa enää ole.

Psykiatria on kuin uskonto ja herran pelko. Yksi ahdistavimmista paikoista on psykiatrian poliklinikka. Voin täydessä tervepäisyydessäni kertoa, että psykiatriassa oleva ilmapiiri sairastuttaa terveen mielen, vie sinulta uskon omaan selviytymiseesi ja pahimmassa tapauksessa odottaa henkistä kuihtumistasi, jotta heille riittäisi töitä jatkossakin.

Vallankäyttöä esiintyy joka paikassa missä sitä voi käyttää, myös terveydenhoidossa. Eihän terveydenhoidon ammattilaiset halua tätä myöntää ainakaan ääneen, mutta selväähän se on. Mitä kaikkea sairaalassakin tapahtuu josta ei potilaat jaksa tai kykene ilmoittamaan eteenpäin. Siis etenkin psykiatrisissa sairaaloissa. Ylipäätään psykiatrisessa hoidossa, kun potilaat ei useinkaan jaksa raportoida kohtelustaan eteenpäin, tai ovat niin sekaisin etteivät edes tajua tulleensa huonosti kohdelluksi tms. Jo valmiiksi maahan potkittua potkitaan vielä enemmän ja potilas voi saada pitkäaikaisia traumoja kohtelustaan, ja menettää luottamuksen siihen että joku voisi oikeasti auttaa.

Käytännön esimerkki tosi ammattilaisen empatiakyvystä:
Pahoinpidellylle lapselle sanoo vaan että pitää oppia sietämään, ei saa olla liian herkkä. Vaikka lapsi on miltei itsemurhan partaalle ahdistunut pitkään jatkuneesta tilanteesta. Empaattinen asiantuntija ymmärtää kyllä pahoinpitelijää, koska sillä(!) on vaikeaa! Ja uhrinkin pitäisi ymmärtää, yrittää kestää kuukaudesta, vuodesta toiseen, vielä lisää...

Mutta ammattiauttaja ei tee yhtään mitään saadakseen tilanteen loppumaan, vaikka luulisi että edes sellaista empatiakyvyn ja kansalaisvelvollisuuden alkeita olisi niissä oppikirjoissakin opetettu. Avun hakeminen on joskus vaikeaa, varsinkin lapsille/nuorille, ja sitten kun vihdoin yrittää saada apua, löytääkin vain tuon tasoista...

Minusta tuossa on kyseessä luonnevika, ammattiauttaja ei voi sietää “uhriksi joutuneita heikompia” yksilöitä... Ymmärrystä riittää vain toisenlaisille ongelmakäyttäytyjille.

Jos lähdemme tutkimaan alan historiaa, huomaamme aivan järkyttävää potilaiden kohtelua. Onneksi lobotomia kiellettiin.

Ja mitenkä tämän päivän psykiatriaan on tultu. Lauma oppilaita lukevat kouluissaan edeltäneiden mielensanomaa, sisäistäen opin. Kyseenalaistetaanko se missään muodossa?

Potilaita ei ole parannettu, vaan heihin on tuupattu lääkkeitä. Uusi trendikäs masennuslääke sitä tyrkytetään avoimesti aivan liian usealle. Taaskin parantamisen sijasta. Ja kuinka ollakkaan parantamisprosenttia onko sitä olemassakaan ja jos ei niin miksi? Ja kertooko se kenties siitä, että juttu ei toimikaan?

Onko psykiatria miettinyt, mitä aiheutetaan ihmiskeholle johon vuosikausia tuputetaan vahvoja lääkkeitä ja miksi niitä ei tehdä edes luonnon antimista luomuversioina?

Onko psykiatria miettinyt, mitenkä näitä ihmismieliä tällätavoin vähätellään ja mieli latistetaan, usein kuuntelemisen sijasta. Ihmismielihän on lopulta hyvin yksinkertainen, kun se tulee kuunnelluksi ja asia ymmärretyksi, voi jatkaa eteenpäin seuraavaan haasteeseen.

Onko koko mieleterveys mennyt pelkästään lääketehtaiden rahastukseksi keinoja kaihtamatta ja miten tähän on tultu? Ja yrittääkö kukaan ammattilaisista pistää enää tällä omituiselle kehitykselle hanttiin? Vai ovatko kaikki jo aivopesty. Missä on rehellinen inhimillisyys.
Ilmianna
Jaa
https://www.imatralainen.fi/blogi/483895-syrjaytynyt-nuori-maksaa-yhteiskunnalle-14-miljoonaa

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000002899271.html

Syrjäytyminen maksaa miljardeja

leenalan takia yhteiskunta saa lisää syrjäytyneitä. mtä leenala ja yhteiskunta hyötyy siis simputtamisesta ja huutamisesta
Ilmianna
Jaa
kyllä kaikki lastensuojelun kauheudet ja törkeydet tulee vielä joskus ilmi. jos ei nyt heti, niin se päivä kyllä koittaa jokatapauksessa vielä.

matt :18:10 Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä;

18:6 Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen.

sitten tämmönen.

31.Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32.Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33.Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34.Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35.Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36.minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37.Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38.Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39.Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40.Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41.Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42.Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43.minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44.Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45.Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46.Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

laitetaan nyt vielä tämäkin , vaikkakin kyllä joka ukko ja akka joutuu vastuuseen lastensuojelurötöksistään omalta taholtaan ihan tse erikseen.

6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
Ilmianna
Jaa
turha silmitön kurittaminen on verrattavissa oikeusmurhaan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Oikeusmurha
Ilmianna
Jaa
kiitos tästä kaikesta paskasta ja mielenterveyden romahtamisesta kuuluu alpolle ja muulle leenalan väelle. teittepä kyllä törkeän tempun sillä kaikella pahuudellanne. en voi käsittää sitä silmitöntä rääkkäämistä, mitä teitte heikossa ja huonossa elämän asemassa oleville lapsille ja nuorille. niinkuin siinä ei meillä nuorilla olisi jo muutenkin traumoja jäänyt elämän aikana, niin vielä sen päälle teitte sen kaiken silmittömällä ja törkeällä tavalla. tiesivät kyllä mitä tekevät, mutta eihän ne niistä vastuuseen joudu koska ovat "ammatti ihmisiä "

https://fi.wikipedia.org/wiki/Dissosiaatiohäiriö
Ilmianna
Jaa
leenalassa karsitaan se "ydinluonto" heti taloon tullessa pois, niin että ei kykene enää ikinä nauttimaan elämästä, ja nuoren elinvoima katoaa. tilalle kompleksoidaan ja asetetaan sivupersoona joka tottelee käskyä. eipä pysty enää suunnittelemaan hyvää ja normaalia tulevaisuutta. tahto elämä rikotaan, että muuttuu tottelevaiseksi robotiksi jolla ei ole omaa tahtoa. se tehdään niin taitavasti ja psykologisesti , antaen vuorotellen porkkanaa ja keppiä, niin että ei itse huomaa kuinka tahto-tunne elämä kuolettuu, ja tulee tilalle tottelevainen, jopa hymyssäsuin totteleva toisen tahtoa toteuttava robotti. sitä on jopa erittäin vaikea sivullisen huomata. pahimmillaan lapsi/nuori ei havahdu itsekkään millaisen manipuloinnin kohteeksi on joutunut. sitten sanotaan kun on muuttunut että nythän se on mallikas ja totteleva tyyppi, jolla on tahto johonkin parempaan. todellisuudessa uhri on sisäistänyt keinopersoonan joka luodaan jatkuvalla keppi ja porkkana menetelmällä, ja kasavtusmetodina. ihminenhän oppii myös psykologisesti nauttimaan kurin alaisuudesta pahimmillaan. sadomasokistista kyllä.

tämä pelottava tosiasia ei tunnu millään paljastuvan yhteiskunnalle.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tukholma-syndrooma
Ilmianna
Jaa
alpo puhui aina miten leenalassa tehdään miehiä. mikä vitun mies se ite luulee olevansa kun kiduttaa heikonmpia ja jo ennestään traumatisoituneita lapsia ja nuoria. vittu semmonen ole miestä nähnytkään. luuleeko se ite olevansa joku mies kun uhkailee heikompia. huutaa ja vittuilla se kyllä osaa mutta mies se ei kyllä itse ole. vittu se mitään miestä tee kun osaa huutaa ja karjua niiku leijona ja vittuilla kaikille.
puhuu miehestä ja mieheksi tekemisestä mutta ei itse sitä ole. alpo on pelkkä surkimus joka kiduttaa heikompia. vielä kehtaa puhua miehestä. siitä ukosta on miehisyys kaukana. lasten kiduttaja ei ole mikään mies. ja ne puheet ja muut. juoruaminen toisten asioista, vaitiolovelvollisuuden rikkominen, seksuaaliset puheet ja häirintä sekä kiusaaminen. vittu semmonen käytös aikuiselta ihmiseltä on kaukana miehestä. ja mikä vitun tarve leenalan perhekodilla on mainostaa itseään ja saatana kaikille juoruta ja rikkoa vaitiolovelvollisuutta. vittu saatana koko paikka on häpeäpilkku maailmankartalla. ja se että on joutunu leenalaan on aivan vitun hävettävä asia. sitten vielä saatana siitä kerrotaan kaikille. voi vittulan väki sanon minä. ja mitä se poikien pippelien koko ja karvojen määrä kuuluu tytöille ? tai muille ? ja naapureille ? ja mitä kuuluu toisille jos jonku isä tai äiti on juoppo ? vittuako se kuuluu muille ? . mitä se kuuluu muille jos jollakin on hankalaa koulunkäynti, ja jos on oppimisvaikeuksia ? mitä hyötyä siitä on vittuilla kaikkien kuullen ja huutaa kurkku suorana ? mitä järkeä on puhua joka vitun asia huutamalla ? mitä järkeä on huutaa koko sakille mihin sukset kuuluu laittaa, tai mihin tavarat kuuluu laittaa ? mitä järkeä on uhkailla jos tekee pienen virheen vahingossa ?
Ilmianna
Jaa
leenalassa kun oltiin aina koko sakki koolla olohuoneessa, niin jokaisen piti vuorollaan nousta seisomaan ylös kuin partiopoika ja kertoa kuin armeijassa kaikki kuulumiset ja mitä ilkeyttä on tehnyt ja vittu kaikki muutkin saatanan asiat persesilmän tulehduksista ja variksensaappaista lähtien. on se perkele kyllä kummaa hommaa että pitää repiä auki sillä tavalla. vittu saatana. ei kyllä tarvi ihmetellä miksi on jatkuvasti sosiaalisten tilanteiden pelko ja masennus kun semmosen vitun paskan joutunu kokemaan leenalassa. eikö nuita laitoksia tosiaan kukaan valvo. eipä tietenkään. eihän ammatti ihmisiä tarvi valvoa. sama homma kun poliisit tekee rikoksia niin ei jää kiinni. paitsi toki onhan niitäkin joskus julkisuuteen tullut mitä niitä nyt onkaan... vittu se on aivan tosi asia että ammatti ihmiset, viranomaiset jopa poliisit ja politiikotkin tekee rikoksia. ja mitä erikoisempia, ja räikeimpiä tekoja että ei uskoisi. mutta eipä niille kukaan voi mitään tehdä. saatana että alkaa kiuhumispiste olla huipussaan !!!
Ilmianna
Jaa
terrorismi, radikalisoituminen, kouluammuskelu, valkoinen raivo ja musta raivo. patoutunut viha, räjähtävä aggressiivisuus, tappokone, aaaaaaarrrggghhh.. vittuuuu saatanaaa perkeleeee vittuuuu.. PUM PUM PUM PUM !!!!
Ilmianna
Jaa
rehellinen kunnonkansalaisen kirjoitus paremman lastensuojelun tulevaisuuden puolesta. tämmöset asiat pysyy usein sadoissa ja tuhansissa eri tapauksissa pimitettynä, koska aina uskotaan aikuisia ja ammatti "auttajien" kertomuksia. hyvin harvoin hyvällä tuurilla asiat tulee päivänvaloon niin että kertomuksia uskotaan todeksi.

https://www.lokakuunliike.com/ll-uutiset/sijaisperheessa-pahoinpideltyjen-lasten-aiti-taistelkaa
Ilmianna
Jaa
pelkäsin kun hekilökunnalla oli niitä pedofiili ystäviä. kerrankin se pyhäjärven tunnettu pedofiili ortodoksi luostari munkki kävi ennen vankilaan joutumista jättämässä ystävälleen, leenalan johtajalle jäähyväiset. joku käytti sitä munkkia autolla leenalassa. katselimme ikkunasta sitä touhua, ja täytyy sanoa että erittäin hämäräperäinen ystäväpiiri. se oli pelottavaa. kerran johtaja piti sitten puheen olohuoneessa kun koko talonväki oli koolla.. että johtaja ei ymmärrä muita rikoksia mutta seksuaalirikoksiin hän ei ota kantaa. HYI HELVETTI !!! seksuaalirikollinen on kaikista iljettävin otus mitä maanpäällä voi olla olemassa. ja sitten johtaja vielä puhui miten ei ymmärrä kyseisen munkin pedofiili tuomiota. johtaja paljasti oman likaisen ajattelu maailmansa. se oli todella pelottavaa.

sitten myös yövahti joka oli aika erikoinen tyyppi, kertoi miten hänen HYVÄ YSTÄVÄNSÄ, on ollut 10-vuotta vankilassa yhteensä elämänsä aikana lasten raiskaamisesta. sairas ystäväpiiri. ja miten ihmeessä se kertoi meille sijoitetuille siitä asiasta. kertoi kuinka jotenkin niinku pedofiilia liittyy rakkauteen pohjimmiltaan tai niinku että pedofiilit tarvii paljon rakkautta. todella oksettavaa. leenalassa oleminen oli niinkuin henkistä raiskaamista. ja sitten ne muut seksuaaliset häirinnät mitä sai kokea oli kuvottavaa. johtajan seksipuheet ja seksielämän tiedustelu kaikkien kuullen humoristiseen sävyyn. ei kunnioitettu kehittyvän laspen ja nuoren itseyttä. leenalassa joutui olemaan jatkuvasti, tai jos ei nyt ihan jatkuvasti, mutta hyvin usein seksuaalisen paineen ja häirinnän alaisena, etenkin johtajan takia. leenala oli seksuaalisesti häiriintynyt ja häiriintyneiden paikka,

kerran kuulin että seksuaalirikoksista tuomittuja otetaan leenalaan töihin , mutta muista rikoksista tuomittuja ei oteta. ja se oli ainakin totta että leenalassa pidettiin seksuaalirikollisuutta lievimpänä rikollisuuden muotona. koska sehän muka liittyy vain rakkauteen ja välittämiseen pohjimmiltaan.. vieläkin oksettaa kun muistelee sitä.

ja näitähän ei tietenkään saanut ketoa ikinä koska sehän tietäisi rangaistusta
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Varokaa Leenalan perhekotia!

Valepsykologi ja pedofiili yövahti töissä samassa laitoksessa

Kaleva: Perhekodin yövahtijaa epäiltiin lapseen kohdistuneesta haureudesta

Pohjois-Pohjanmaalla toimiva perhekoti on hyllyttänyt yövahtijansa, koska hänestä tehtiin syksyllä tutkintapyyntö poliisille. Asiasta uutisoi Kaleva.

Vahtijaa epäiltiin lapseen kohdistuvasta haureudesta, mutta poliisi totesi epäillystä teosta olevan kulunut liikaa aikaa. Teko on rikosoikeudellisesti vanhentunut, joten poliisitutkinta päättyi.

Perhekotiyrittäjän täytyy lähiaikoina päättää, jatkuuko yövahtijan työsuhde.

Kalevan mukaan samasta perhekodista on tehty lukuisia kanteluita aluehallintovirastoon ja poliisi epäilee erään työntekijän toimineen psykologina ilman lupaa."

Olen itse ollut kyseisessä perhekodissa.. sielä käytettiin kohtuuttomia rankaisukeinoja lapsille, minut pakotettiin jääkylmän suihkun alle ja käskettiin tulemaan syömään yhteistä iltapalaa pelkissä alushousuissa.
paikassa teetettiin myös ruumiillista työtä vaikka olin kuumeessa, eikä sitä otettu vakavasti.. onneksi lähetin kaksi valitusta lähettänyt lääninhallinnon käsiteltäväksi"

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta