ANNETAAN ILMAISEKSI HYVÄÄN KOTIIN KAKSI KISSANPENTUA

Maria Fedorova

Meillä on kaksi 8- viikkoista kissan pentua,elikkä ovat jo luovutus ikäisiä .Ovat puolipitkäkarvaisia , sisäsiistejä kisuja. Kissat pitäisi hakea Mikkelistä ja ilmaiseksi siis annetaan hyvään kotiin. Kisuille on annettu matokuuri jo. Soita nro.0443056505 Maria Fedorova

80

15373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12 viikkoa

Kissojen suositeltava luovutusikä on 10-12 viikkoa .

• TuostaLuovutusIästä

Kissan yleisesti suositeltu luovutus ikä 8-10 kuukautta, alle 8 kuukauden ikäisenä kissaa ei saa luovuttaa. Yli 8 kuukauden ikäinen kissa taas aloittaa rakentamaan suhdetta leikittäjäänsä ja leimautumaan elinympäristöönsä.

• Anonyymi
        TuostaLuovutusIästä kirjoitti:

Kissan yleisesti suositeltu luovutus ikä 8-10 kuukautta, alle 8 kuukauden ikäisenä kissaa ei saa luovuttaa. Yli 8 kuukauden ikäinen kissa taas aloittaa rakentamaan suhdetta leikittäjäänsä ja leimautumaan elinympäristöönsä.

Tarkoitit varmaan viikkoa, ei vuotta.

• Samira52

Kissanpentujen luovutusikä on 12 viikkoa!

• nope.

Ei ole. Kissoilla ei ole mitään yleistä luovutusikää.

• Anonyymi
        nope. kirjoitti:

Ei ole. Kissoilla ei ole mitään yleistä luovutusikää.

Eläimen luovutusikä perustuu siihen käsitykseen kuinka kauan vauva tarvitsee emoaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eläimen luovutusikä perustuu siihen käsitykseen kuinka kauan vauva tarvitsee emoaan.

14 viikkoisena luovutus. Lain mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

14 viikkoisena luovutus. Lain mukaan.

Ei lain mukaan, vaan kissaliiton.

• on olemassa

Kyllä luovutusikäsuositus on olemassa. Katsopa vaikka rotukissakerhojen nettisivuja. Sama koskee kaikkia kissoja. Suositusiällä taataan että pentu on fyysisesti ja psyykkisesti kehittynyt niin hyvin että muutto uuteen kotiin onnistuu parhaalla tavalla.

• Anonyymi

Kissojen luovutusikä taitaa nykyisin olla 16 viikkoa.

• Samira52
      • maria fedorova

Kisut ovat nyt 9 viikkoa ja emo ei enään imetä joten kyllä ne ovat kaikin puolin hyvässä kunnossa . Kissanpennut ovat äitini j itse olen ottanut jo itselleni yhden kissan ja täysin kunnossa on leikkii ja syö hyvin . Kaikki ovat sisäsiistejä ja matokuurit on kaikille annettu. Ottakaa yhteyttä jos kiinnostusta on.

• faktat puuttuu

Eipäs vaan ole. Kissoilla ei ole mitään yleistä luovutusikää. Tuo linkittämäsi teksti on pelkkää mutua, eikä siis perustu tutkittuun tietoon.

• maria fedorova kirjoitti:

Kisut ovat nyt 9 viikkoa ja emo ei enään imetä joten kyllä ne ovat kaikin puolin hyvässä kunnossa . Kissanpennut ovat äitini j itse olen ottanut jo itselleni yhden kissan ja täysin kunnossa on leikkii ja syö hyvin . Kaikki ovat sisäsiistejä ja matokuurit on kaikille annettu. Ottakaa yhteyttä jos kiinnostusta on.

HEI olisin todella kiinostunnut semmosista pikkusista. onko sulla niitä vielä vapaana? jos niin soittaisitko minulle numero on:0465418378. missä päin asut? asun itse hki. itäkeskuksessa. Soittele. Hyvää joulua ja uuttaavuotta!!!!!!!!!!!!!! TERV: jessica jousanen

• Samira52
        faktat puuttuu kirjoitti:

Eipäs vaan ole. Kissoilla ei ole mitään yleistä luovutusikää. Tuo linkittämäsi teksti on pelkkää mutua, eikä siis perustu tutkittuun tietoon.

Ja mistä "faktat puuttuu" löydät sitä "tutkittua tietoa" siitä että kissat pitäisi luovuttaa aikaisemmin kuin 12 viikon iässä?????? Ihminen joka todella välittää kissoistaan ei luovuta niitä aikaisemmin vaikka ne osaisivatkin syödä itse ja käyttää laatikkoa! Mutta näitä "muunlaisia" eläintenomistajiahan on valitettavasti ihan riittämiin....

• miranda620
        maria fedorova kirjoitti:

Hei olisin kiinnostunut! :) kertoisitko lisää täällä tai vaikkapa sähköpostiini sadeqnur19@hotmail.com kiitos.

• ihan vinkkinä
        miranda620 kirjoitti:

Hei olisin kiinnostunut! :) kertoisitko lisää täällä tai vaikkapa sähköpostiini sadeqnur19@hotmail.com kiitos.

Tuskin kissat enää ovat saatavilla, koska ilmoitus oli vuodelta 2011.

• Anonyymi

Vieläkö kissat ovat sinulla? Olisiko niistä mahdollista saada kuvia?

• Anonyymi

9-viikkoinen kissanpentu EI OLE luovutusikäinen. Ottakaa laista selvää!

• Anonyymi
        ihan vinkkinä kirjoitti:

Tuskin kissat enää ovat saatavilla, koska ilmoitus oli vuodelta 2011.

Yep kiva kun luen näitä 2022 melkein 2023

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

9-viikkoinen kissanpentu EI OLE luovutusikäinen. Ottakaa laista selvää!

Turha siitä enään on riidellä se oli noin 9 vuotta sitten

• ei kiinnosta

ottaa mitään rääppöjä riesakseen eikä yleensä kissa lopeta imettämistä hetkessä senveraan on rotukissoja kasvatettu,että turhaa on paskaa jauhaa.

• 4+22

Luovuta kissanpennut vasta 12 viikon iässä jos ajattelet niiden parasta. Älä välitä provoista jotka jäkättävät muuta.

• 7+3

Älä turhaan välitä noista parista 12 viikon puolesta provoilevista. Kissoilla ei ole mitään yleistä luovutusikää ja se heitä tuntuu kovasti harmittavan. Luovutat pennut kun katsot niiden olevan siihen valmis.

• luovutusikä on 12vk

Vaikka kissanpentu näyttää "näennäisesti" vieroittuneelta jo 6-8 vk iässä kun emo ei sitä enää imetä, on seuraavat viikot 12 viikkoon asti erittäin tärkeätä kissan tulevaisuutta varten. Kissanpentu oppii 8-12 viikon välillä käytöstapoja, ja saa palautetta liian rajuista leikeistä emoltaan ja sisaruksiltaan.

Liian nuorena luovutetusta kissanpennusta kasvaa helposti huonokäytöksinen, mainittakoon pureminen, raapiminen ja ongelmat hiekkalaatikolla.

• Eipä vaan ole

Tuo liikuttava sepityksesi on pelkkää mutua, eikä perustu tutkittuun tietoon

• KISSOJEN OMISTAJA
        Eipä vaan ole kirjoitti:

Tuo liikuttava sepityksesi on pelkkää mutua, eikä perustu tutkittuun tietoon

Kissoista välittävä ihminen tietää sen että luovutusikä kissanpennuilla on 12viikkoo.Ottakaa asioista selvää ja älkää olko vastuuttomia.Kissanpennun alku on tärkeä ettäsaa olla emon kanssa.

• kisulirakas
        KISSOJEN OMISTAJA kirjoitti:

Kissoista välittävä ihminen tietää sen että luovutusikä kissanpennuilla on 12viikkoo.Ottakaa asioista selvää ja älkää olko vastuuttomia.Kissanpennun alku on tärkeä ettäsaa olla emon kanssa.

No jos olet kerran kissojen omistaja niin sitten kyllä tiedät niistä jotain minulla on oma kissanpetu joka on ihana!

• pinkviini

Itselläni 5 kissanpentua, jotka nyt 8 viikkosia. Enkä pystyisi niitä vielä luovuttamaan. Osa osaa käydä hiekkalaatikolla, yhdellä sattuu erehdyksiä. Joten odotan kyllä että kaikki osaavat hommansa ennenkuin alan luovuttamaan ainuttakaan pentua. Emo imettää vielä muutamaa, mutta tosi harvoin. En sanoisi, että kissat pitää luovuttaa tasan 12 viikkosina, sillä kummatkin kissani otin 11 viikkosina, mutta katsokaa edes että kissat ovat valmiita uuteen kotiin! Paljon näkee kissoja jotka vieläkin luovutetaan 7-8 viikosina, ja ovat epäsosiaalisia/tuholaisia, ja sitten mietitään missä vika?!

• No tuota noin

Epäsosiaalisuus ja tuhoisuus johtuvat kyllä ihan jostain muusta, kun 7-8 viikon ikäisenä uuteen kotiin muuttamisesta. Pennun kasvu ympäristö ja pentuajan kokemukset vaikuttavat näihin erittäin paljon.
        Itselleni tuli yksi pentu n. 13 viikkoisena ja siinä sitä vasta onkin epäsosiaalinen ja tuhoisa yksilö. Lähes mahdoton käsitellä, eikä anna itseensä juuri koskea. Ei ole ikinä oppinut sisäsiistiksi, vaikka on kuinka yritetty opettaa nyt jo viidettä vuotta.

Pentujen emo muuten imettää pentujaan vielä niiden ollessa 6 kuisia, jos se ei ole saanut uusia pentuja, että jos sen mukaan jotain katsotaan, niin ehkä pentujen pitäisi muuttaa uuteen kotiin vasta vuoden vanhoina.

• Itse sain hylätyn kissapennun 3.5 viikkoisena, mutta eläintenhoitajana tiedän kuinka tällaista hoidetaan ( pissatus kakkatus, syöminen), saimme siitä oivan kissan, jonka elämä päättyi viime elokuussa 16 vuotiaana.
      Ei tullut minkäänvallan häirikkökissaa.

Edelleen Kismettiä kaipaamme mutta haluamme nyt uuden kissavaltiaan kotiimme.

Meillä on myös koira joka tulee toimeen kissojen kera.

• tuleva ammattilainen

Eläintenhoitajana sitten tiedät myös että kissanpentu tarvitsee emonsa ja pentuesisarusten seuraa aina 12 viikkoiseksi saakka jotta sosiaalistuu oikeaksi tervepäiseksi kissaksi.

Miten hoidit Toffe 3,5 viikkoista pentua?

Itselläni nuorin pentu on ollut n. 5 viikkoinen ja helppoa sen hoitaminen ei todellakaan ollut.

Kiinnostaisi kuulla ammattilaisen vinkkejä noin nuoren pennun hoitoon, sosialistamiseen ja kasvattamiseen ongelmattomaksi kissaeläimeksi.

• Eipä ollut paljon vaihtoehtoa, joku törkimyys oli pennun ojann heittänyt..
      Syöttämistä, pissattamista, kakkastamista parin tunnin välein (siis yötä päivää, tuo pissaaminen ja kakkaaminen on todella tärkeää, muuten kissa kuolee koska pentu ei sitä osaa ilman äitiään, mutta eläintenhoitajana tiedän että kutittamista paperin kanssa tuo onnistuu).
      Syöttäminenkään ei helppoa sotkee itsensä tosi pahasti mutta naamapesu ja pyyhkiä kuivaksi nopeaan siihenkin voi tämä pieni elämä päättyä jos vilustuu.
      Mutta itselläni oli samaan aikaan myös kaksi muuta kissaa. Mutta niiden elämä päättyi jo vuosia aikaisemmin... joten sosialistuminen onnistui sitä kautta, ja nukkuminen sitten huippua tärkeää myös ei saa herätetä.
      Mutta niiden elämä päättyi jo vuosia aikaisemmin...

• 9 viikkoisena luovut

Mielummin kisut uuteen kotiin vasta kun ne on tuon 12 viikkoa täyttäneet tai yli sen.
      Se on suositus.
      Me ei ite tiedetty tuosta noin 10 vuotta sitten ja otettiin kotiimme 9 viikkoinen kolli.
      ja mitä saatiin? Saatiin häirikkö. Tuo kolli hoitelee lattialle tippuneet vaatteet alat aika yksikö. Mitään vikaa siinä ei ole, mutta stressaa herkästi ja sitten saakin pitkin talos aiivota kissan pissoja. Ja välillä tuo nappasee hampaillakin kun liikaa silittää.

• kiinnostunut

Tarkoitatko että molemmat kissat samaan kotiin vai voisiko ottaa vain toisen? Ovatko narttuja vai uroksia?
      Entä oletteko päästäneet kissat ulos vai ovatko ne tottuneet olemaan vain sisällä?

• maria fedorova

Pohoittelut ,mutta kisut ovat saaneet jo hyvät kodit..

• Andjela

Maria, miksi kyseinen puhelinnumero ei vastaa?

• maria fedorova

Pahoittelut.. Numero on kyllä oikea, mutt liittymän kanssa ollut ongelmia.. Kisut ovat löytäneet jo hyvän kodin..

• Mini mani

Espoossa vai helsinkissä?

• Woi Urpot

Kyllä ootte dorkia! Nämä ao-kollit on jo toista vuotta vanhoja!
      Ette osaa päivämääriä lukea?

• tahtoo Kissan

Hei, yritin soittaa numeroon joka on ilmoituksessa, mutta ilmoittaa että numero ei ole käytössä....Odottavatko kisut vielä kotia?

• kisut3

onko kissat vielä

• 16+3

KATTOKAA VATUPASSIT NIITÄ PÄIVÄMÄÄRIÄ! Aloittaja kirjoitti ekan viestin yli vuosi sitten!!!

• miam.k

hei mulla olis luovutus ikänen kissan pentu jonka haluaisin uuteen kotiin kun en pysty pitää kun kesällä paljon matkustellaan pois kotoa 12 viikoa

• meku_77

moikka! meillä olisi paikka kissanpennulle.
        missä päin asut? :)

• kissafani4

onko ne viellä teillä ?

• kokemusta on

Kiinnostaako kylpytakkeja ym. lussuttava olento? Hanki 8 viikkoinen!

Kiinnostaako "kissojen jutut" osaava olento? Hanki 12 viikkoisena!

Meille tuli löytöeläintalosta 12vko:n iässä kolliriiviö Mikki.

• Anna

sdf

• Amanda

Minulla on ihana ja suloinen pennuista haluan antaa ulos rakastava ja huolehtiva perheille. Minulla on sekä miehillä että naisilla. Jokainen, joka on kiinnostunut olisi yhteyttä minuun suoraan amandaperezsindy@gmail.com lisätietoja ja kuvia.

• Amanda

Minulla on ihana ja suloinen pennuista haluan antaa ulos rakastava ja huolehtiva perheille. Minulla on sekä miehillä että naisilla. Jokainen, joka on kiinnostunut olisi yhteyttä minuun suoraan amandaperezsindy@gmail.com lisätietoja ja kuvia.

• Amanda

• haloo haloo

Hauskoja pöljiä

• ÄLKÄÄ OTTAKO!!!!

Kukaan vastuuntuntoinen ihminen ei luovuta kissoja ennen 12 vkon ikää! Ei todellakaan! Kissojen aikaisin luovutusikä on 12 vkoa! PISTE! Sairasta jos täällä ollaan luovuttamassa 8 vkoisia pentuja!

• 12v rohkea veto

OON TÄYSIN SAMAA MIELTÄ!!! hullua ja järjetöntä antaa pois 8vk kissao_O jot ne saa olla vaan hiljaa jokka on niin tyhmiä et antaa pois jo 8vk... 12vk on kissan omastakin mielestä sopiva aika muuttaa uuteen kotiin ja jos joku on tätä vastaan niin ei tartte kommentoida täälä!! saa pitää vaa omas mieles sen mitä aikoo sanoa~(@^_^@)~ EN OTA vastaan olevia kommentteja vastaan:-D:-D

Ja josmä oon niin rehellinen ja kerron mun iän niin mä oon 12v :-P mut mul riittää aihetta puhua te muut ootte aikuisia ja mä oon lapsi miettikää sitä et lapsikin on vastaan 8vk kissanpentujen luovutukseen..:-!

• ..ja rahastus

Kyllä nuo "hoono soomi" eläintenmyyntiä harrastavat saa kättelyssä unohtaa. Tehtailu tulee väistämättä mieleen.

• pöljää touhua

ja tämä aloitusviesti oli jo useita vuosia vanha...hahhaaaaa.

• saranajdat

voıtko naıta sen kuva

• TottaokaSanna

Kissojen luovutusikä on 14-15viikkoa, jos ajattelet kissan parasta..persevaollaan ajatteleville luovutusikä on vitunsama

• taaaaasssss

TAAS IKIVANHA ASLOITUS!!!!!!

• Ristusperkele

Opettele apina kirijootusta

• Anonyymi

Moi voi kysya kissan kuva
      Minu numero
      0401573808

• Anonyymi

Onko kissat vielä vapaana??

• Anonyymi

Mieluummin taluttimessa

• Anonyymi

Ikivanha aloitus taas.

12 viikkoa on ollut pitkään suositus kissanpentujen luovutusiäksi, mutta nykään asiantuntijat suosittelevat 14 viikkoa. Miksi emme asiantuntijoita uskoisi? Pitääkö säätää laki jotta toimimme oikein vai riittääkö terve maalaisjärki? Lakikirjan koko vaan kasvaa ja kasvaa mahdottomuuksiin saakka jos kaikki elämässä pitäisi lailla säätää, se mitä saa ja mitä ei saa tehdä, mikä on oikein ja mikä väärin. Olemmeko idiootteja vai ajattelevia ihmisiä?

Kerron esimerkin omista kissoistamme. 8 omasta naukujaisesta tuli yksi meille 5-6 viikkoisena, yksi sitäkin nuorempana, yksi muutaman kk ikäisenä melkein puskapentuna, yksi 12 viikkoisena ja yksi noin 12-13 viikkoisena. Loput tulivat useamman vuoden ikäisinä.

Kaikista näistä kissoista ainoastaan nämä "alamittaisina" meille tulleet kärsivät esim. aggressiivisuudesta, eroahdistuksesta, ylivilkkaudesta (adhd), ei toivottujen asioiden syöminen ja niillä on myös ollut muita enemmän sairauksia. Listaa voisi vielä jatkaa. Yhden meille aikuisena tulleen epäilen olleen myös alaikäinen kun se ex perheelleen tuli, sillä se oli yksi maailman arimmista kissoista.

Tuosta meille muutaman kk ikäisenä tulleesta pennusta pitää sen verran mainita, että siinä vasta oli tasapainoinen, ihmisiin voimakkaasti kiintyvä ja muiden eläinten kanssa erittäin hienosti toimeentullut katti. Se oppi valjastelun salat kertaheitolla ja lenkkeili siinä missä minä tai koirat! Kissa oli saanut sosiaalistua kissaksi tarpeeksi kauan ja saanut myös positiivisia ihmiskontakteja, vaikka ei ihan kotikissan lapsi ollutkaan. Opetus: älä ota liian pientä kissanpentua, jaksa odottaa edes se 12 viikkoa!

• Anonyymi

Myo voitais ottaa laita kuvia kissoista

• Anonyymi

Lähetä kuvia kalevi.salo19@gmail.com

• Anonyymi

Eivät ole luovutusiässä. Luovutusikä on 14 viikkoa. Eläinsuojelun tapaus,jos aiemmin.

• Anonyymi

Kyllä nuo aloittajan kissat ovat jo luovutusiässä.
        Ovat meinaan jo yli 11v vanhoja...

• Anonyymi

Onko vielä kisua

• Anonyymi

Onko kisut vielä vapaana??

• Anonyymi

No ei varmaa ku yli 11 vuotta sitte oleva viesti lol😂

• Anonyymi

Tiesitkö että kissanpentu on luovutusikäisiä vasta 12-14 viikkoisia. Tietosi luovutusiästä ovat vääriä. Ovat aivan liian pieniä luovutetttaviksi.

• Anonyymi

Numerosi ei ole käytössä

• Anonyymi

Luovutus on 14 viikon ikäisinä ...

• Anonyymi

10 viikkoa on iha hyvä, joka sanoo 14 vk ei ole kissanpentuja nähnykkään sitten ikinä.

• Anonyymi

Mitä rotuinen, väri, onko passi olemassa? Onko se vakututuna? Mitä yhtiö?

• Anonyymi

Varmaan mennyt jo

• Anonyymi

Missä päin on

• Anonyymi

Onko pennut vielä tallella?
      T Tea Ruotsalainen
      teabenita56@outlook.com

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Netta pelkäsi Maisan nappaavan kauramiljanäärin

Samanlaisia naisia tuntuvat muutenkin olevan. Tietää kertoa: https://www.seiska.fi/rikos/kauramiljonaari-jp-kukkosen-ne
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      5991
    2. Harvinaiset kuvat: Iskelmäkuningatar Eini ja Lars-rakas yhdessä juhlimassa "Jotain suurta pienen..."

Iskelmäkuningatar Eini oli tänä vuonna Linnan juhlissa puolisonsa Lars Pajumäen kanssa. Lars-puolisoa ei ole paljon julk
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1768
    3. Jouluahdistus

Mitä te sinkut teette Jouluna?
      Sinkut
      117
      1702
    4. Se olet todella sinä

En voisi onnellisempi olla ❤️ Se olet oikeasti sinä joka mulle kirjoitellut ❤️ Mulla ollut ihan kamala ikävä sinua ❤️
      Ikävä
      115
      1610
    5. Tietäisinpä mitä sinä haluat

Annat vihjeitä, että haluaisit kenties lähentyä, mutta jos otan askeleen lähemmäs, saan osakseni vain torjuntaa. En tied
      Ikävä
      62
      1438
    6. Voitko nainen kertoa

Miksi rakkaus sinua kohtaan ei vain lopu vaikka kuinka yrittää :(
      Ikävä
      60
      1077
    7. Olet tosi ihana

Ja rakas.
      Ikävä
      54
      999
    8. Edellinen alotukseni poistui joten

Uusiksi sama. Hyvää viikonloppua ystävä ja anteeksi kaikesta.
      Ystävyys
      129
      972
    9. Professori ministeri Rantasen turvapaikkakirjeestä: Tyrmistyttävä

Nyt persut haluaa koko Euroopan hylkäävän laillisuuden ja kansainväliset sopimukset. Kansainvälisen oikeuden emerituspr
      Maailman menoa
      226
      897
    10. Alkaa pikku hiljaa kyl lähtee hermot

No yritän sinnitellä ens vuoden puolelle Ei viitti joulua pilata. Vanhemmalle naiselle Nyt nukkuu
      Ikävä
      37
      839
    Aihe