Usko Jumalaan ok, usko raamattuun typerää

jumalakid

Ymmärrän uskon Jumalaan mutta en ymmärrä uskoa epämääräiseen ja moraalittomaan raamattuun. Raamattu on kokonaan ihmisen kirjoittamaa ja keksimää. Ihmiset ovat kirjoittaneet paljon vastaavia kirjoja joita sitten eri uskonnoissa pidetään jumalan sanana.

Meidän ihmisraasujen tuntuu olevan vaikea uskoa vain Jumalaan, määrittelemättömään Jumalaan joka EI ole sanellut tai kirjoittanut kirjaa.

On puhtaasti psykologinen ilmiö että ihmiset mielummin uskovat eri uskontojen pyhiin kirjoituksiin jumalan sanana kuin määrittelemättömään jumalaan. Ihmiselle kun tuntuu olevan tärkeää määritellä Jumalakin jotenkin saadakseen siitä turvaa. Kaikki eri uskovat eri uskonnoissa aina kuvailevat millainen Jumala on.

Todellisuudessa kukaan ei ole nähnyt Jumalaa ja oikea tapa sanoa olisi että me emme tiedä yhtään millainen Jumala on.

42

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EL a.K:IM

jumalakid

Periaatteessa samaa mieltä.

Eroten sillä, että Raamatun profetiat toteutuu joka ikinen.

• FUCKIFUU

Jeesus sanoi profetiassaan, että joukossa seisoo sellaisia jotka eivät kuole ennen kuin Jumalan valtakunta tulee kaikessa loistossaan (ns. toinen tuleminen). Tämä tapahtui oletettavasti vuosien 25-35jaa välillä, jos lasketaan isänsä palleissa olleet mukaan, niin nämäkin ovat olleet kuolleina jo 1800 vuotta aivan jokainen.

Jeesus siis antoi väärää tietoa, kun kuvitteli että Jumala päättäisi asiasta piakkoin, jos tätä merkittävää tietoa Jeesus ei antanut oikein, niin mitä muuta on mennyt pieleen, pitääkö Jeesuksen opetuksilla pyyhkiä peffaus vai kannattaisiko raamatun tekstejä tarkastella kriittisesti eli niin että ei oleta niiden olevan "Jumalan Sanaa" vaan kertomus siitä mitä vuohia rakastelevat juutalaiset eivät ymmärtäneet.

• EL.a .K:IM
        FUCKIFUU kirjoitti:

Jeesus sanoi profetiassaan, että joukossa seisoo sellaisia jotka eivät kuole ennen kuin Jumalan valtakunta tulee kaikessa loistossaan (ns. toinen tuleminen). Tämä tapahtui oletettavasti vuosien 25-35jaa välillä, jos lasketaan isänsä palleissa olleet mukaan, niin nämäkin ovat olleet kuolleina jo 1800 vuotta aivan jokainen.

Jeesus siis antoi väärää tietoa, kun kuvitteli että Jumala päättäisi asiasta piakkoin, jos tätä merkittävää tietoa Jeesus ei antanut oikein, niin mitä muuta on mennyt pieleen, pitääkö Jeesuksen opetuksilla pyyhkiä peffaus vai kannattaisiko raamatun tekstejä tarkastella kriittisesti eli niin että ei oleta niiden olevan "Jumalan Sanaa" vaan kertomus siitä mitä vuohia rakastelevat juutalaiset eivät ymmärtäneet.

FUCKIFUU

Ja kukas sulle on sanonut, että se profetia tarkoitti niitä 25-35jaa välillä asuneita heeboja?

• FUCKIFUU
        EL.a .K:IM kirjoitti:

FUCKIFUU

Ja kukas sulle on sanonut, että se profetia tarkoitti niitä 25-35jaa välillä asuneita heeboja?

Raamatussa sanottiin niin. Tässä kuulijoiden joukossa on sellaisia jotka eivät kuole.

• ??

" Ymmärrän uskon Jumalaan mutta en ymmärrä uskoa epämääräiseen ja moraalittomaan raamattuun. "

Mistä sinä sen Jumalan löydät, ellet Raamatusta ! Jumala puhuu sanansa kautta.

"Todellisuudessa kukaan ei ole nähnyt Jumalaa ja oikea tapa sanoa olisi että me emme tiedä yhtään millainen Jumala on. "

Ei pidä paikkaansa, juuri Raamattu kertoo sen , millainen Jumala on.

• ?? kirjoitti:

" Ymmärrän uskon Jumalaan mutta en ymmärrä uskoa epämääräiseen ja moraalittomaan raamattuun. "

Mistä sinä sen Jumalan löydät, ellet Raamatusta ! Jumala puhuu sanansa kautta.

"Todellisuudessa kukaan ei ole nähnyt Jumalaa ja oikea tapa sanoa olisi että me emme tiedä yhtään millainen Jumala on. "

Ei pidä paikkaansa, juuri Raamattu kertoo sen , millainen Jumala on.

??, no jos kerran noin, että Raamatussa kerrotaan millainen Jumala on, niin se on sitten se pahin mahdollinen. Sadisti, äkkipikainen tappaja, suuttuu ja tappaa ne jotka eivät tykkää antamastaan sapuskasta, ei hyväksy vamman saaneita pyhäkköön. Jotenkin henkisesti sairas hemmo.

Ja mä niin oon mielessäni toivonut, että Raamatussa on vain joku kauhistus ja oikea Jumala olisi vähän parempi.

• ??
        helsinkijokkeri kirjoitti:

??, no jos kerran noin, että Raamatussa kerrotaan millainen Jumala on, niin se on sitten se pahin mahdollinen. Sadisti, äkkipikainen tappaja, suuttuu ja tappaa ne jotka eivät tykkää antamastaan sapuskasta, ei hyväksy vamman saaneita pyhäkköön. Jotenkin henkisesti sairas hemmo.

Ja mä niin oon mielessäni toivonut, että Raamatussa on vain joku kauhistus ja oikea Jumala olisi vähän parempi.

" oikea Jumala olisi vähän parempi. "

Se riippuu siitä millä laseilla Raamattua luet ! Jos etsit vikoja , löydät niitä.
        Jos etsit lohdusta löydät sitä, minä ainakin löydän ja myös ikuisen elämän eväät.

Vanhantestamentin Jumala oli kiivas Jumala joka kosti rikkomukset joita häntä vastaan tehtiin.

JEREMIA 31
        29. Niinä päivinä ei enää sanota: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät';
        30. vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, heltyvät hänen omat hampaansa.

31. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;

32. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.

33. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

34. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

Mutta nyt elämme uskovina tätä uudenliiton aikaa: " Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa," Pyhä Henki vaikuttaa sen uskovan sydämessä.

"sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä. "

Uskovina olemme Jeesuksen työntähden vapaita vanhantestamentin laista, lain tarkoitus oli vain se, että ihmiset tietäisivät tarvitsevansa Jumalaa, ei kukaan ihminen sitä lakia voinut pitää.

Jumala haluaa, että hänen lapsensa olisivat hänen lähellään, hän haluaa olla isä lapsilleen. Niin kuin maallinenkin isä kaipaa lapsiaan.

Jos sinä oikeasti haluat etsiä Jumalaa niin sinä löydät hänet, et vihaavana etkä tuomitsevana vaan armahtavana.

Kirje roomalaisille 11

Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

• Ja toisaalta myös
        FUCKIFUU kirjoitti:

Siellä kyllä sanotaan myös ja nimenomaan Jeesus sanoo: "Sitä hetkeä ei tiedä kukaan, ei edes Poika, ainoastaan Isä."

Raamatun kanssa ei saa vetää liian suoraksi mutkia.

• ?? kirjoitti:

" oikea Jumala olisi vähän parempi. "

Se riippuu siitä millä laseilla Raamattua luet ! Jos etsit vikoja , löydät niitä.
        Jos etsit lohdusta löydät sitä, minä ainakin löydän ja myös ikuisen elämän eväät.

Vanhantestamentin Jumala oli kiivas Jumala joka kosti rikkomukset joita häntä vastaan tehtiin.

JEREMIA 31
        29. Niinä päivinä ei enää sanota: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät';
        30. vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, heltyvät hänen omat hampaansa.

31. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;

32. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.

33. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

34. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

Mutta nyt elämme uskovina tätä uudenliiton aikaa: " Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa," Pyhä Henki vaikuttaa sen uskovan sydämessä.

"sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä. "

Uskovina olemme Jeesuksen työntähden vapaita vanhantestamentin laista, lain tarkoitus oli vain se, että ihmiset tietäisivät tarvitsevansa Jumalaa, ei kukaan ihminen sitä lakia voinut pitää.

Jumala haluaa, että hänen lapsensa olisivat hänen lähellään, hän haluaa olla isä lapsilleen. Niin kuin maallinenkin isä kaipaa lapsiaan.

Jos sinä oikeasti haluat etsiä Jumalaa niin sinä löydät hänet, et vihaavana etkä tuomitsevana vaan armahtavana.

Kirje roomalaisille 11

Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

??. Katsos kun minä en ymmärrä mitä rikkomusta Jumalaa vastaan oli esim. se, kun 40 vuoden erämaavaelluksella jotkut alkoivat haluta lihaakin mannan lisäksi? Jumala surmasi kaikki he. Jos se oli virhe Jumalaa vastaaan, niin pidän Jumalaa aika pikkumaisena. En löytänyt armahtavaista Jumalaa, vaan turhankin ankaran.

• ??
        helsinkijokkeri kirjoitti:

??. Katsos kun minä en ymmärrä mitä rikkomusta Jumalaa vastaan oli esim. se, kun 40 vuoden erämaavaelluksella jotkut alkoivat haluta lihaakin mannan lisäksi? Jumala surmasi kaikki he. Jos se oli virhe Jumalaa vastaaan, niin pidän Jumalaa aika pikkumaisena. En löytänyt armahtavaista Jumalaa, vaan turhankin ankaran.

Edelleenkään emme elä enää vanhantestamentin aikaa ! Sillon oli lakiliitto ja sen rikkomisesta seurasi RANGAISTUS !

Toinen Mooseksen kirja

Herra on kuullut teidän nurinanne, häntä te olette valituksellanne vaivanneet, ette meitä. Mitä me muka olemme?"
        9 Mooses sanoi Aaronille: "Kutsu kaikki israelilaiset Herran eteen, sillä hän on kuullut heidän valituksensa." 10 Aaronin puhuessa israelilaisille kaikki kääntyivät katsomaan autiomaahan päin, ja silloin Herran kirkkaus ilmestyi pilvessä.
        11 Herra sanoi Moosekselle: 12 "Minä olen kuullut israelilaisten valituksen. Sano heille näin:
        'Tänään iltahämärissä te saatte lihaa syödäksenne ja aamulla leipää yllin kyllin. Silloin te ymmärrätte, että minä olen Herra, teidän Jumalanne.'"

13 Illalla lensi leiriin viiriäisiä niin paljon, että ne peittivät sen kokonaan. Aamulla oli maassa leirin ympärillä runsaasti kastetta, 14 ja kun kaste oli haihtunut, oli autiomaassa jotakin hienoa ja rapeaa, ohutta kuin kuura maan pinnalla. 15 Tämän nähdessään israelilaiset kyselivät toisiltaan: "Mitä tämä on?" He eivät näet tienneet, mitä se oli.
        Mooses sanoi heille: "Se on leipää, jonka Herra on antanut teille ruoaksi. 16 Ja näin on Herra siitä määrännyt: Kerätkää sitä niin paljon kuin tarvitsette: omer-mitallinen jokaiselle.
        19 Mooses sanoi heille: "Kukaan ei saa jättää siitä mitään huomiseksi."

20 Jotkut eivät kuitenkaan totelleet Moosesta vaan jättivät sitä jäljelle seuraavaksi aamuksi, mutta siihen tuli toukkia ja se alkoi haista...

Nyt on armoliitto ja jokainen joka uskoo pelastuu Jeesuksen ristinuhrin perusteella.
        "Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."

Anna menneiden olla, ota armo vastaan !

• PSARI

jumalakid,
      tätähän minä olen yrittänyt tolkuttaa jo monta kuukautta palstan lukijoille, että on olemassa Jumala, joka ei ole mikään Raamatun esittämä maallinen jumala arvonimen omaava hallitsija. Juutalaisten omissa kirjoituksissa on jokaisen jumaal arvonimen perässä kunkin aikakauden hallitsijan tai jonkun ylempiarvoisen nimi.

Kutsun maallisista pyhistä kirjoista täysin erillään olevaa Jumalaa Pyhäksi Olevaiseksi, koska tämän oikean Jumalan hahmoa ei kukaan pysty kertomaan, eikä tunnistamaan, mutta Hän vaikuttaa täällä ihmisten keskuudessa hyvin voimakkaasti.

Olisi se hieno asia, että Raamattu heitettäisiin kaikkine muunneltuine kirjoituksineen nurkaan ja uskottaisiin puhtaasti Pyhään Olevaiseen, joka nimi on parempi nimi erotuksena Raamatun ihmishahmoisista Jumala -nimisistä henkilöistä.

Ihminen pelkää luopua Jumalasta, jonka uskoo oikeaksi Raamatun mukaiseksi Jumalaksi, kun hänelle on siitä toitetettu vaippaikäisestä alkaen, mutta kun luopuu epäjumalistaan ja Raamatusta voikin löytää sen pelottoman ja vahvan uskon oikeaan Jumalaan eli Pyhään Olevaiseen ja Hänen Näkymättömään Maailmaansa, jossa kaikki muut Olevaiset ovat ja auttavat sieltä ihmisiä heidän hädän hetkellään sekä vastaavat joidenkin rukouksiin antamalla oikeita ajatuksia tai tuntemuksia.

Ihminen voi löytää rauhan sielulleen uskomalla oikeaan Jumalaan, jota Raamatusta ei löydy.

• Jumalaa ei ole olemassa, etkä pysty tätä väitettä kumoamaan,.

• Jeesus on Herra !

sinun olevaiset ja näkymättämäsi ovat lähtöisin saatanasta, Jumalaa sinä et tunnusta etkä Jeesusta hänen poikaansa.

Evankeliumi Matteuksen mukaan 12

Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

• Jeesus on Herra ! kirjoitti:

sinun olevaiset ja näkymättämäsi ovat lähtöisin saatanasta, Jumalaa sinä et tunnusta etkä Jeesusta hänen poikaansa.

Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Jeesus on Herra ! sanoi :
        sinun olevaiset ja näkymättämäsi ovat lähtöisin saatanasta

Eevahan oli hänen mallioppilaansa.

Noin olisi PSARIN käynyt VT:n aikaan - olisi tullut kuhmuja otsaan ja vähän
        muuallekin.

3.Mooseksen kirja :
        20:27 Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja- tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset."

Seriffit voisivat vähän jututtaa niitä PSARIN henkiä.

• dikduk
        pertsa2012 kirjoitti:

muuallekin.

3.Mooseksen kirja :
        20:27 Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja- tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset."

kyse tuossa on tiettyihin silloisten uskontojen seremonioihin liittyvistä henkilöistä .Vainajat niin kaananilaisuskonnoissa kuin monissa muissa tuonaikaisissa asettuivat sheoliin /haadekseen joka oli loppusijoituspaikka, mutta heidät sai sieltä ylös tarpeen vaatiessa tietyin menoin ja esi-isiä myös palvottiin, Israelin uskonnossakin. Heitä ei kuitenkaan myöhemmän käsityksen mukaan saanut enää häiritä ja kuten muistetaan, Samuelkin oli äkäinen kun hänet manattiin uudestaan ihmisten ilmoille vastailemaan kaiken maailman kysymyksiin.

• Jeesus on Herra !
        pertsa2012 kirjoitti:

muuallekin.

3.Mooseksen kirja :

Äläs morkkaa naisia, nainen minäkin olen ! Mutta on eri asia kenen astia on !

Kirje galatalaisille 3

Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

• EL.a k:IM
        Jeesus on Herra ! kirjoitti:

Jeesus on Herra !

Aika hätäinen olet tuomiossasi.

Eikö sanottu ole `tulette tekemään enemmän kuin minä`.

Jos sellaiata joku sanoo tekevänsä, niin noidaksi haukutaaan.

Ja joo. Jeesus on Herrasi. Muista se.

• Mielenkiintoista.

Raamatun pitäisi olla Jumalan sanaa. Ja näin erehtymätöntä. - Miten erehtymätön voi olla väärässä? -

Ellei se sitten ole kokonaan valhetta.

• Kristinuskon kirja.

jumalakid

Hyvä kommentti !

• <>

Markus 9:1 Vielä hän sanoi,totisesti tässä joukossa on muutamia,jotka eivät kohtaa
        kuolemaa ennen kuin näkevät että Jumalan valtakunta on tullut voimassaan.

1 Johanneksen kirje 2:18 Viimeinen aika on käsillä ym. 1 Pietarin kirje 4:7 Kaiken loppu on lähellä ym. 4:17 On tullut tuomion aika ym. 1 kirje Tessalonik. 4:15-18
        Ilmoitamme teille mitä Herra on sanonut. Me elossa olevat, jotka saamme jäädä
        tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle ym.

Paavali kertoi aikalaisilleen olevansa elossa kun Herra tulee. UT:n ennustukset
        ovat täysin huuhaata.

• esther

Totta kyllä.

Raamatussa on myös vahingoittavia juttuja

• Tämä on kyllä totta. Se Jumala mikä Raamatussa esiintyy, ei kyllä millään muotoa voi olla jumala.Ja ne UT:n jututkin ovat mielikuvituksen tuotetta. Siksi Raamatussa on niin paljon ihmismielen ylittäviä asioita. Ne ovat nimittäin kirjoitettu erittäin korkealentoisesti ja kiehtoviksi tarinoiksi. Tulee julmetusti ruumiitakin.

Mutta kuten itsekin olen mielessäni ajatellut, on mahdollista että joku jumala onkin. Mutta ei ollenkaan sellainen mitä Raamattu sanoo. Me emme tiedä jumalasta oikeasti yhtään mitään. Emme edes onko vai eikö sellaista ole.

• Raamattu on menneillä vuosisadoilla ja -tuhansilla eläneiden ihmisten todistusta ja kokemusta elävästä Jumalasta. Varsinkin Vanhassa testamentissa israelilaisten kokemus läsnäolevasta Jumalasta kietoutuu yhteen profaanin historiankirjoituksen kanssa. Epäilemättä Jumala on kohdannut ihmisiä myös muualla maailmassa ja muissa kulttuureissa; näistäkin kohtaamisista on kirjoitettu kirjoja.

Jumala ei ole täysin tuonpuoleinen, vaan Hän näyttäytyy ihmiskunnalle monella tavalla; taiteessa, musiikissa, kirjallisuudessa, luonnossa, ihmisyydessä... Meitä kristittyjä puhuttelee erityisesti se ainutlaatuinen tapa, millä Jumala näyttäytyi muuannen Nasaretin miehen persoonassa, teoissa ja elämässä.

• Mirka...

Jeesus yhtä uskottava kuin raamattu.
      Pelkkää satua ja höpötystä

• goddeloos

"Usko Jumalaan ok, usko raamattuun typerää"
      - Toinen oikein, toinen väärin.

"Ymmärrän uskon Jumalaan mutta en ymmärrä uskoa epämääräiseen ja moraalittomaan raamattuun."
      - Mikä on sinun jumalasi oman uskontosi alla?

"Raamattu on kokonaan ihmisen kirjoittamaa ja keksimää"
      - Kuten jumala(t)kin

"Ihmiset ovat kirjoittaneet paljon vastaavia kirjoja joita sitten eri uskonnoissa pidetään jumalan sanana."
      - Ja sinä päätiti kirjoittaa 'omaa' kirjaa jumalastasi?

"Meidän ihmisraasujen tuntuu olevan vaikea uskoa vain Jumalaan, "
      - En ole raasu. En vain usko.

"On puhtaasti psykologinen ilmiö että ihmiset mielummin uskovat eri uskontojen pyhiin kirjoituksiin jumalan sanana kuin määrittelemättömään jumalaan"
      - Sama psykologinen ilmiö saa sinut uskomaan...

"Ihmiselle kun tuntuu olevan tärkeää määritellä Jumalakin jotenkin saadakseen siitä turvaa. "
      - Uskot koska et saa turvaa?

"Kaikki eri uskovat eri uskonnoissa aina kuvailevat millainen Jumala on."
      - Niin teit sinäkin. Jumalasi ei pohjaudu raamattuun...

"Todellisuudessa kukaan ei ole nähnyt Jumalaa ja oikea tapa sanoa olisi että me emme tiedä yhtään millainen Jumala on."
      - Bingo!

• EL.a .K:IM

• goddeloos
        EL.a .K:IM kirjoitti:

http://mina.suomi24.fi/goddeloos

En heti olisi tajunnut nimimerkistäsi, että olet uskovainen.

"En heti olisi tajunnut nimimerkistäsi, että olet uskovainen. "
        - Jaha. Ja mihin minä uskon?

• girl22gr

hei kuule mää tulin uskoon ennenku olin Raamatusta lukenu kuin ehkä pari lausetta, enkä niitäkään hyvin. tosiasiassa en oo vieläkää lukenu Raamattua loppuun vaikka oon noin 5v uskosa ollut. Usko on hieno asia,mut kyllä Raamattu täydentää uskoa ja uskon sen myös olevan Jumalan sanaa. jos Raamattua lukkee noin vaan ilman mitään ajatusta,eihän siitä tietenkää mitään irti saa. sillonha se voi ollaki niinku joku muu kirja. mut kun rukkoilet ja saat Pyhän hengen, niin Raamattuki alakaa avautua!:) ja pieni pala kerrallaan;)

• sadgasdgasdgasdg

No ainakin Mooses on nähnyt Jumalan.... Kyllä se Raamattu on ihan faktaa koko kirja. Historiaa siis, eikä mitään sepitettyjä vaka vanha väinämöis juttuja....

• PSARI

sadgasdgasdgasdg,
        lueppa juutalaisten omista teksteistä tuo Mooseksen kohtaaminen jumalan kanssa, sillä sieltä löytyy nimikin tuolle jumalalle eli tämä jumala arvonimen omannut hallitsija oli El-Eternal eli Jumala Eternal, joka hallitsi Siinaita.

Juutalaisiltahan kristittyjen lahko nämä VT:n tekstit varasti ja muunteli omiksi teksteikseen Raamattuun.

Olisi jo korkea aika palauttaa kaikki jumala arvonimen omaavien hallitsijoiden nimet myös meidän kristittyjen Raamattuun. Sieltähän ne juutalaisten teksteistä kaikki nimet on helppo ottaa, eikä siihen kauan aikaa menisi.

Galatalaiskirje kertoo Paavalista ja juutalaisista sekä näiden heimokirjojen ottamista Paavalin edustamaan uskontoon mukaan.

Jos haluat lukea TOTUUDEN Vanhasta Testamentista, niin lue sitä juutalaisten alkuperäistekstinä.

• Ihan faktaa? Puhuvia eläimiä, Jumala on jopa nähty kymmenien ihmisten voimalla, kävellään sulan järven päällä, aurinko pysähtyi keskellä päivää (ei kyllä muutenkaan liiku kovin paljoa), Jumala paini yhden ottelun, Jumala vaeltelee pitkin Israelia teltan kanssa, ihan faktaa se on?

Ja kuolleet nousivat haudoistaan kävelylle, eivät vissiin Raamatussa olleet luurankoja eikä mätöjä? Ihme, jos aikuiset uskovat kaikki totena.

• Kui

PRARI
        Utelias kyssäri

Miten olet päätynyt uskomaan "pyhään olevaiseen". Onko hänestä olemassa joku oppi, tms, (ed. on vissiinki vähän väärä sana, mutta en nyt keksi parempaakaan)? Vai ihan intuitiivisestikö vain häneen uskot tai tiedostat, että hän on? - Uskovatko jotkin muutkin henkilöt tai ihmiset häneen sellaisena kuin sinäkin, vai miten?

Miten tiedät että sinun/teidän, jotka noin uskotte? uskonne on SE todellinen/totuus tai totta?

• PSARI
        Kui kirjoitti:

PRARI
        Utelias kyssäri

Miten olet päätynyt uskomaan "pyhään olevaiseen". Onko hänestä olemassa joku oppi, tms, (ed. on vissiinki vähän väärä sana, mutta en nyt keksi parempaakaan)? Vai ihan intuitiivisestikö vain häneen uskot tai tiedostat, että hän on? - Uskovatko jotkin muutkin henkilöt tai ihmiset häneen sellaisena kuin sinäkin, vai miten?

Miten tiedät että sinun/teidän, jotka noin uskotte? uskonne on SE todellinen/totuus tai totta?

Kui,
        Pyhästä Olevaisesta ei ole olemassa mitään oppia, koska minä itse olen kävelevä oppi Hänestä eli Pyhä Olevainen tekee työtään täällä maan päällä kauttani. Olevaisuudessa on muitakin Olevaisia, mutta he eivät ole kuolleiden ihmisten sieluja, vaan eläviä Olevaisia. Kristinuskossahan uskotaan kuolleiden ihmisten sieluihin ja muihin henkiolentoihin, mutta se on väärin.

Tuo työ on sellaista, että kun liikun jossain ihmisten keskuudessa voin yhtäkkiä kuulla miesäänen kehottavan minua menemään jonkun ihmisen luokse, joka tarvitsee apua. Miesääni tulee ikään kuin viereltäni eli en kuule ääntä korvieni välistä, enkä kuule siis mitään ääniä normaalisti, vaan ainoastaan tuona hetkenä, kun kohtaan jonkun terveysongelmista tms. kärsivän ihmisen.

Pidän ihmisiä jonkun aikaa kädestä kiinni ja he kertovat kuuman virran siirtyvän käsistäni heidän sairaaseen kohtaansa tai koko kehoon. Ihmiset kuulevat tämän miesäänen kertovan heidän elämästään ja neuvoo, miten heidän tulee tästedes elää. Itse en näitä neuvoja kuule, vaan ne ovat minulta salattuja. Ihmiset itkevät joko pitäessäni heitä kädestä kiinni tai muutaman tunnin sisällä ja tämän jälkeen he kokevat syvän rauhan tunteen sisällään. Heitä ei enää pelota mikään elämänsä aikana ja koko ihmisen olemus muuttuu levolliseksi.

Kaikki ne ihmiset, joita olen auttanut hylkäävät Raamatun ja uskovat eri todellisuuteen kohtaamiseni jälkeen.

Kristinuskossa ihmiset uskovat Henkimaailmaan eli Jumalaan, Jeesukseen, enkeleihin, hel-vettiin, saata-naan, piruihin ja erilaisiin henkiin eli uskovat tuonpuoleisiin olentoihin. Erona tähän omaan tietoisuuteeni kristityt uskovat vakaasti näkymättömän taivaansa olemassaoloon, kun minä taas koen tuon toisen ulottuvuuden joka päivä omassa elämässäni. Näin on ollut tuolta 3-4 vuotiaasta saakka kohdallani.

Skitsofreniaa tms. se ei ole, koska joskus parikymppisenä kävin psykiatrilla kokiessani tämän ihmisistä kaikki tiedot näkemisen hankalana. Psykiatrit eivät siis voi auttaa minua, kun lääkkeet eivät tähän pure, kun tämä kyky ei ole edes sairaus.

Totuudesta sen verran kohdallani, että joka ainut ihminen, jonka olen kohdannut ja jota auttanut, on kysynyt, miten kummassa tiedän heidän nimensä ja sairautensa tai muun hätänsä, vaikkemme ole koskaan kohdanneet tai tunne toisiamme?!

Kristityt uskovat Raamattuun ja sen Jumalaan, mutta itse olen tutkinut vanhoja kirjoituksia ja heprean sana Jumala voidaan kääntää suoraan hallitsijaksi tai kuninkaaksi ja tuo heprean jumala sana tarkoittaa aina ihmistä eli sillä ei ole sellaista merkitystä, että se tarkoittaisi olentoa tuonpuoleisessa, siksi itse käytän sanaa Pyhä Olevainen. Kun Hän auttaa kauttani hätää kärsiviä, tunnen ikään kuin pyhän olemuksen valtaavan itseni. Tuolloin olen myös luonnottoman sähköinen eli saan sähköiskuja joka paikasta sekä minuun koskevat ihmiset saavat voimakkaan sähköiskun.

Parannusvoimai perustuu vahvaan sähkömagneettiseen kenttään ympärilläni parantaessani jotakuta ihmistä, mutta tässä "normaalitilassa", kuten tätä kirjoittaessani, tuota sähkökenttää ei ole ympärilläni.

Televisiosta on tullut muutama vuosi sitten aiheesta dokumentti ja tätä magneettikenttää sovelletaan nykyisin myös sairaaloissa joihinkin ihmisten sairauksiinkin kuten migreenin hoitoon.

http://psari.info/sivu1.html

En koe tätä kykyäni uskontona, sillä ne kaikki ovat ainoastaan maallisten ihmisten keksimiä keinoja toisten ihmisten rahastamiseksi.

En vastaa jankuttavien ihmisten kysymyksiin, tai jos näen tämän tietyn ihmisen taka-ajatukset minua kohtaan, mutta sinulle vastaan, koska olet VILPITÖN ja puhdassydäminen kyselijä!

Kaikkea hyvää elämällesi!

• Mystisyys samalla

Jos se olisi noin, niin en kyllä yhtään ihmettele, jos tällaista tietoa oltaisiin pantattu, koska kuvitelkaa nyt tilanne, jossa Jeesus olisi ilmoittanut että tässä nyt pari tuhatta vuotta ja ylikin kun hän tulee, millä tavalla te olisitte arvelleet, että nuo ihmiset olisivat reagoineet? Eivät todennäköisesti olisi pitäneet kiirettä levittää ilosanoma ympäriinsä. Vähän niin kuin nyt? Istutaan peffoillamme ja odotellaan rauhassa....Sehän olisi väljähtänyt heti alkuunsa. Idea juuri onkin, että on odotettava koko ajan ja seuraavakaan sukupolvi ei tiedä, milloin loppu tulee.

Sitä paitsi siellähän on muita kohtia jossa sanotaan, arvoituksellisesti TÄMÄ sukupolvi ei kuole, siitä kun viikunapuu saa lehdet, eli se saattaa tarkoittaa tai sitten ei, sitä että juutalaiset ovat nyt palanneet maahansa, 1949 ja tämä sukupolvi ei ehtisi kuolla. Itse taas pidän siitä, että tulemisen hetkeä ei tiedetä, ja kaikki mikä on arvoituksellista Raamatussa ja jättää pohtimista, tekee Jumalasta paremminkin mielenkiintoisen kuin että oltaisiin läväytetty pelkät faktat nenän eteen ja täsmällinen pvm hänen toiselle saapumiselleen.

• Mystisyys samalla

Puhumattakaan Jumalan ihanasta mahtipontisuudesta, läväyttää 2000 vuotta vanhan kirjan nenän eteen ja sanoo:

Repikää siitä.

Hän on siis se korkeampi ja jos Häntä huvittaa ilmoittaa tällä tavalla, niin Hänpä tekee sitten senkin.

• Aivan niin

Siinä mahtipontisuudessa on se juoni, ettei sitä voida liian helpoksi ihmisille, jos tehtäisiin liian helpoksi, Hän tekisi meille karhunpalveluksen.

• Kui

Kiitos PSARI

Pikästä vastauksestasi vaikka en paljon "tajuakaan", vähän jotain kuitekin siitä että mitään oppia et siis edusta.

- Vielä jäin vain hiukan ihmettelemään että kenelle milestäsi kuuluu "miesääni" joka sinulle puhuu,....onko hän juuri tuo, jota kutsut "pyhäksi olevaiseksi"....jokuhan hänen täytyy olla......hm..

No entäs tuonpuoleisuuteen, uskotkohan sellaiseen missään mielessä.. siksi vaan tätä mietin .. kun tuostakin asiasta on kovin monennäköistä muutakin ajatusta, että mikälaista se sit voisi olla.. kuin se vain minkä nimenomaan kristinusko antaa.

Vastauksestasi tosin sain sen käsityksen että et uskoisi.....?

No juu, mutta kyllä tuokin mulle riittää vastaukseksi jonka olet kertonut, enkä tosiaan viitsi jankata. - Totta olen "kyselijä" ja "ihmettelijä, eikä minulla ole "valmiita vastauksia" kaikkiin elämän suuriin ja toisinaan niin haastaviinkin kysymyksiin, olen siis "keskeneräinen". -Ymmärrän kai;).. sen että sellaistakin on, joka on jotain selittämätöntä.. ts. kaikki ei ole pelkästään tätä "arkitodellisuutta" kuten asian myös voi ilmaista.

• riittävän hyvä

Kaikesta vaikeselkoisuudesta ja mahdollisista virheistäkin huolimatta Raamattu on "tarpeeksi hyvä kirja". Se kertoo pelastustien.

• poispotkittu

Niimpä niin. Raamattu on ihmisen kirjottama. Aivan niinko Helsingin sanomat. Lehdessä oli kirjoitus pahasta onnettomuudesta. Se oli tapahtunut meillä täällä suomessa. Sen oli joku nähnyt ja toimittaja oli kirjoittanut lehteen uutisen.
      Kertomasi asia herätti minut miettimään, että olikohan tuo lehden juttu totta - jos se olikin vain ihmisen keksimä teksti.
      Raamattu on kirjottu samoin. Joku on kokenut asioita ja kirjoittanut ne muistiin.Vähän niinko Tuntematon Sotilas, siitä on elokuvakin olemassa ja vanhat sotajermut kertovat tuon perustuvan todellisuuteen.
      Raamatun sanomaa ei ole meille enää kukaan valaisemassa.
      Mutta emme varmaan voi muutaman kymmenen vuoden kuluttua Tuntematonta sotilas elokuvaa ihan huuhaana pitää. Sillä sekin säilyttää sanomansa vielä pitkään, vaikkei kukaan ole enää silloin asiasta kertomassa.
      Raamattu kertoo todellakin tapahtuneista tapahtumista. Psalmia ja laulujen laulua lukuunottamatta. Ne ovat runoja tai lauluja kuten Vexi Salmen sanottamat laulutkin, niissäkin voi olla jokin sanoma taustalla. Kuten psalmeissa.
      Uusi testamentti kertoo Jeesuksen elämästä. Siitä jota niin monet saivat seurata ja olla matkassa ja jonka neljä evankelistaa kirjoittivat meillekkin luettavaksi. Kirjeet ovat kirjeitä eri kirjoittajilta eri henkilöille jotka ovat säilyneet kuten monet meistäkin ovat säilyttäneet ensirakkauden kirjeet.
      Siis kaikki on tapahtunutta. Mutta muutama sivu Raamatun lopussa onkin profetiaa. Siinä on ennustettu tulevaisuutta, kuten Pekka Pouta ennustaa säätä. Tässä on asiaa vain pitemmälle ja ehkä huonommin avautuvana.
      Raamattu on siis kirja joka kertoo ihmisestä sinä aikana. Raamattu ei suinkaan pelasta ketään, vaan sen sanoma pelastaa.
      Kuten aikanaan tuhkapilvestä kertova uutinen lehdessä kehotti kiertämään pilven tai jopa esti lentämästä. Näin Raamattukin kehottaa kiertämään synninpaikat ja kehottaa jättämään syntisen elämän.

• Fronesis

Hassuja faktoja Raamatusta:

1. Katolilainen kirkko poisti naisprofeettojen kirjoitukset.
      2. Raamattu antaa ohjeita polysuhteisiin.
      3. Genesis on lyhennetty versio siitä, mitä sumerialaiset kirjoittivat omassa kirjassaan.
      4. Sisältö on erilaista eri kristinuskon lahkojen välillä.
      5. Raamatun tarinoiden "faktat" muuttuvat kertojan mukaan.
      6. Pyhää kirjaa tulkitaan eri tavoilla.

Vielä löytyy pii-iitkä lista tuosta kirjasta, joka on mukamas pyhä.

Miksi siis monet uskovaiset turvautuvat tähän ihmisen korruptoimaan kokoelmaan?

• ei-luterilainen

1. Se mitä katolilainen kirkko on tehnyt ja tekee, ei aina ole Raamatun mukaista. Siksi se kannattaakin katsoa Raamatusta. Raamattuhan on ppaalljjoonn vanhempi kuin katolilainen kirkko:)

2. UUsi liitto alkoi kun Jeesus tuli ja sovitti syntimme ristillä. Vanhan Testamentin vanha liitto lakkasi.. Jeesuksen ja koko Uuden tekstamentin ohje on yksiavioisuus. Ei seksiä ennen avioliittoa! Ei syrjähyppyhä tai homoseksuaalisuudessa elämistä, ei salarakkaita. Mutta yksin voi elää kuten Paavali:)

3.Genesis kertoo maailman luomisen jne. On varmaan suullisestikin kulkenut se tieto, kuka on Jumala ja miten hän loi maailman. Juutalaiset sen kirjoittivat sitten ylös kirjoitustaidollaan. Onhan Raamatun henkilöistä kirjitettu vaikkapa islamilaisten koraanissakin. Geneisi ei ole 'kopio sumerilaisten kirjoitusesta'.

4. Kristityillä kirkoilla ja uskonsuunnilla on samat yhteiset perusopit. Ne, kuten Jehovat todistajat, ovat muuttaneet Raamattuaan omien oppiensa mukaisesti eikä kristiyissä 'piireissä' heitä katsota kristyksi seurakunnaksi, koskapa perusopissa on eroavaisuuksia. Sisältä on kristillisillä kirkoilla ja seurakunnilla sama, Raamattu. Ja jokainen voi tarvittaessa tarkistella alkuperäisiä tekstejä kreikan ja heprean (aramean) kielellä, jos haluaa tarkistaa. Näihin löytyy apua.

5. Faktat ei muutu. Mutta esim. evankeliumeja on neljä kuten esim. jollain tapahtumalla on monta silminnäkijää. Kertooko jokainen silminnäkijä prikullee samoin sanoin yhdestä tapahtumasta/ajanjaksosta? Ei, ja jokaisen evankeliumin kertoja oli eri. Faktat myös monesti selkenee katsomalla alkuperäistekstejä, esim. David Pawson tai Danilo Valla kertovat näistä asioista eikä epäselvyykisä ole (TV7). Suosittelen kaikille!

6. Totta, Pyhää Kirjaa tulkitaa eri tavoin. Ja jotkut kirkot lisäilevät 'ihmisten keksimiä sääntöjä' vaikkei pitäisi:) Mutta Raamattua lukemalla ja jos oikein innostunut on tutkimaan, alkuteksteihin perehtymällä ja lukemalla saa selkeyden ja oppii ymmärtämään paremmin. Suosittelen kaikille!

Piittkäää. listaa saa lyhennettyä perehtymällä asiaan ja erikoisesti näiden ihmiseten avulla, jotka tuntevat kreikan ja heprean kieliä ja ovat perehtyneet asiaan! On itsekin todella mielenkiintoista oppia koko ajan lisää ja huomata, miten ihmeellinen kirja tuo Raamattu on! Into lisääntyy kun huomaa ja oppii mm. näistä kirjoittamistasi 'faktoista'.

• eräs-eiluterilainen

Niin, onhan niitä kirjoja kirjoiteltu.
      Raamattu sillä erotuksella, että se on Jumalan henkeyttämä, Jumalalta tullut. Moni kristitty uskova on sitä kirjoittanut, Vanha testamentti on sama kuin juutalaisilla joiden Jumala on sama kuin kristittyjen.

Itse 'uskontoihin sitoutumaton' Historia lehti sanoi, että juutalaisuus on maailman vanhin uskonto (vaikka jotkut väittävät sitä hindu-uskonnoksi) ihan todisteiden perusteella. Sama Aabrahamin, Jaakobin ja Iisakin Jumala.

Raamatun profetioista suurin osa on jo toteutunut, ja ne ketkä niistä tietävät tietävät ettei tulevia tapahtumia, jotka kuvaillaan myös Raamatussa, ei tarvitse pelätä! Siksi krisityt uskovat eivät pelkää tulevia luonnon- ja maailmankatastrofeja, tai ei pitäisi pelätä:) sillä kaikki on 'synnytystuskia' ja jotain uutta ja hyvää on syntymässä.

Raamattua kannattaa lukea, mutta muistaa että kun Jeesus sovitti meidän synnit ristillä, alkoi Uusi liitto, eli ne Vanhan testamentin 'lait ja vaatimukset' esim. eläinten uhraus eivät päde enää, vaan Jeesus sovitti syntimme. Siksi ainoa tie Jumalan luo on Jeesus Kristus. Ei mikään kirkko tai muu uskonnollinen toiminta, vain yksin Jeesus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2765
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      91
      1044
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      911
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      885
    5. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      847
    6. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      837
    7. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      810
    8. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      804
    9. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      724
    10. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      136
      719
    Aihe