Nikotiinimyrkytys

Smoker__

Olen 16v ja minulla on nikotiinimyrkytys.

En tiedä kuinka vaarallista on, pitäisikö kertoa vanhemmille? Nyt olen kotona koska luulevat ja niin luulin minäkin että olen kipeä mutta sitten luin oireista ja nämä ko. oireet tulivatkin poltettuani tupakan.

En aio polttaa ennen kuin olen parantunut. Kauan kestää? Luin että parantuu yleensä itsekseen. Kaikki apu tervetullutta.

Ei pliis mitään saarnaa ikäiseni polttelusta, tiedän riskit ja otse niistä joudun kärsimään.

Olen polttanut n. 6kk eikä ole tullut koskaan ennen tälläistä oloa polttamisen jälkeen.

62

19925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap

      Sori 2:sta threadista, en huomannut että kumpikaan olisi tullut näkyviin :o

      • fgyxyhft

        olet vetänyt kerralla vaan liikaaa


    • Ap

      Joo katu-uskottavuuden takiahan minä poltan aina välillä yksin jossain metässä ennen koulua.

      Bacl to the topic -> en muuten mitään tälläistä epäilisi muttakun oireet (lievempinä) ovat jatkuneet eilisestä tähän hetkeen niin vähän alkaa jo epäilyttää...

    • skldfjlksd

      Taisi olla aika tuhtia tavaraa, jos yhdestä savukkeesta sait myrkytyksen :D

    • Ap

      Itse asiassa vedin 2 putkeen, mutta ei se ennen ole mitään aiheuttanut. Nyt muutenkin ollut muutaman päivän aikana noita oireita mitä wikipediassa.

      Noh, toivottavasti olisin vain kipeä...

    • vitun idarit

      voi jumalauta teidän idioottien kanssa nikotiini myrkytys kahdesta tupakasta??? josse semmonen tuleekin niin ei siihen kuole vitun uuno, menee ohi parissa tunnissa!

      • tohtori koira

        Kokemattomalla (ja hyvin nuorilla) tupakoitsijalla on huonompi nikotiiniresistanssi. Joten on täysin mahdollista saada nikotiinimyrkytys vain kahdesta savukkeesta, varsinkin jos on polttanut ne putkeen.


      • tupaka
        tohtori koira kirjoitti:

        Kokemattomalla (ja hyvin nuorilla) tupakoitsijalla on huonompi nikotiiniresistanssi. Joten on täysin mahdollista saada nikotiinimyrkytys vain kahdesta savukkeesta, varsinkin jos on polttanut ne putkeen.

        mullekki tuli n 2äh kestävä ku tuli sähköröökistä nestettä


    • pää kii

      hahaha että nikotiinimyrkytys. Tiedän et tää on Suoli24 mut silti voi käyttää järkeä.

    • smokeweed

      Vitu pellet, itellekkin tuli eilen nikotiini myrkytys. Se ei ollut kiva kokemus ja on edelleen huono olo. Itselle tuli sydämen tykytyksia ja silloin aloin pelkäämään että tässä jotain vakavaa alkaa tapahtua. Älkää vittuilko tuolle pojalle, koska te jotka olette kommentoineet niin olette 20v polttaneita 30v miehiä. Itse olen jo 18v mutta en polta vakituisesti ja nikotiinitoleranssi on vähän heikompi.
      EN kuuntele vittuilijoita tähän kommenttiin.

      • asiaa..

        Agresiivisesti, mutta erittäin hyvin vastasit! Itse en ole tähän ketjuun aikaisemmin mitään vastannut ja olenhan yli kolmekymppinen mies joka on reilu kaksikymmentävuotta polttanut. Ennen kuin n.6kk sitten lopetin :)


      • Häähäähää1

        Vitun luuseri :DDDD


    • Lös Snus <3

      Ja millä helvetillä tupakasta voi saada nikotiinimyrkytyksen?! :D
      Itse en ole kuin kerran saanut ja tämäkin tuli siitä kun tykitin 4ml oden's extremeä huulen alle.. Ja tosiaan kyseisessä tuotteessa on 22mg nikotiinia per gramma.

      • Häähäähää1

        Miten saat odenssista nikotiinimyrkytyksen 😂😂. Vittu olet beta lusmu😂😂


    • tupakointi turhaa

      Lös Snus: "Ja millä helvetillä tupakasta voi saada nikotiinimyrkytyksen?!"

      Ömm... polttamalla sitä? Se nääs sisältää nikotiinia?
      Mietipä omalla kohdallas ekoja kertoja kun poltit, ja imit keuhkoihin asti. Huippasko? Särkikö päätä? Nämä kaikki ovat oireita myrkytyksestä. ;)

    • non-smoker

      Mitä ilmeisimmin nikotiinimyrkytyksen saaminen riippuu henkilöstä ja nikotiiniin tottumisesta. Siis kun on nuori eikä ole juuri polttanut niin voi saada helpolla myrkytysoireita.

      Itse koin nikotiinimyrkytyksen pari kertaa 90 luvulla n. 18 vuotiaan. En polttanu muuten juuri ollenkaan mutta sitten baarissa tuli otettu useampi rööki. Siten yhtäkkiä jossain vaiheessa rupes puskemaan kylmää hikeä ja tuli muutekin hiton huono olo. En sitten kerrasta oppinu. Silloin ei ollut wikipediaa mistä kaivella tuollaista. Eikä sitä kavereillekkaan viittiny kovin paljoa mainostaa ettei kestä muutamaa röökiä. Toki se meni itsestään ohi, mutta tais siinä mennä ilta pilalle.

      • stöö

        totta sii tulee hiki


    • 45465646mm

      hohhoijaa, kattokaa vaikka wikipediasta ' nikotiinimyrkytys '...

      pitäisi polttaa putkeen 45-60 savuketta että saisi MYRKYTYKSEN.

      tosin, tuo ei pidä paikkaansa.. kaveri poltti 27 chesterfieldin punaista (0.8mg nikotiinia/savuke) ja sai myrkytyksen. (henkilö 19 v. polttanut pari vuotta.)

      • punane mallu ;)

        mä sain myrkytykse ku vedin 15 putkee et nii


    • itunpelle

      jos on polttanu 6kk, ni ei pitäis kyllä kahesta röökistä tulla myrkytystä :D ja varsinkaan jatkua seuraavaan päivään, pienen huippauksen ja hetken pahanolon vielä ymmärtäis...

    • Hulluuu

      Nielasin huvikseni 3 pussia mitäköhän siitä seuraa ;D

    • lopettanut

      Kannatttaa lopettaa tupakointi huomaat vähän ajan päästä että tunnet itsesi terveemmäksi ja et ole niin väsynyt.

    • stumppi1

      ite oon polttanut 8v ja aika monet tupakat peräkkäin..ja ite lopetin just ja laitoin vahvimman laastarin enkä oo nikotiini myrkytyksessä vaikka pahaolo onkin..jos oot noin vähän aikaa polttanu lopeta ihmeessä kun vielä pystyt..Luojalle kiitos kohta tulee ne keuhkon kuvat rööki askii..loppuu monelta tupakan poltto..oot vahvassa myrkytyksessä nyt sen 2tupakan jälkee kannattaa lopettaa voit kuolla.. :D

    • Satakieli 2

      Kertokaa miksi nuoret jotka ei edes polta syövät nikotiinipurkkaa,tuleeko siittä joku olo ?

    • Dumppidämppi

      Ite poltin 5 norttia putkeen eikä tullu yhtään huono-olo (15 v) ja oon polttanu vuoden verran

    • entinen röyhytteliä

      Itse poltin vuosi sitten 8 tupakkaa melkein putkeen, pidin kyllä taukoa. Meni päivässä ohitse, mutta parasta se että riippuvuus lakkasi sen jälkeen.

    • vanhahomo

      Alkakaa käyttää kannabista ni ei mitää nikotiinimyrkytystä tule!
      PS. es on paras ja make

    • tytteliinii14

      mulle tuli kevääl nikotiinimyrkytys , kokeilin nuuskaa ja yhtäkkiä pyörryin ku rupes huippaa . onneks perhe ei ollu koton D:

    • tintuzz

      Ööhm mulle tulee jo yhenki tupakan jälkeen tosi huono olo.. huimaa ja särkee päätä....

    • ottakaa huomioon

      Kävikö kellään teistä mielessä että kyseessä saattaisi olla lievä häkämyrkytys? Sillä itse kun olen polttanut tupakkaa nopeasti ja monta putkeen n.4 punasta lämää joissa on yht. alle 4mg nikotiiniä, on tullut huono olo. Se huono olo (pyörrytys, pahoinvointi) ei tule noin pienistä annoksista nikotiiniä, vaan se tulee siitä häästä, koska sitä on siitä savusta aika suuri osa :DD ja kuten tiedätte se on aika saatanan myrkyllistä. Tätä mun teoriaa vahvistaa vielä se että minulle ei ikinä ole tullut huonoa oloa nuuskasta, jossa on todella paljon enemmän nikotiiniä, mutta ei (yllätys yllätys) yhtään häkää. Se, etten ole saanut nuuskasta nikotiinimyrkytystä, edes n.50milligrammasta nikotiiniä, johtuu melko varmasti siitä että olen tottunut nikotiinin käyttäjä. Mutta lieviä häkämyrkytyksen oireita voi vanhakin tupakoitsija havaita kun on polttanut vähän liikaa

    • tomaattiaeilapsille

      N-vitamiini on ok.Nikotiini pitää meidän aivot terveinä ja riippuvuus siihen on hyvä koska tulee ainakin otettua tupakka, tomaatti, munakoiso ym. päivittäin.Nikotiini on luonnostaan noissa edellämainituista kolmessa.Mistä muusta saa luonnollista nikotiinia?

      • tomaattivaroitus

        Ei tietenkään mitään saa polttaa vaan ilman savua n-vita on hyvä..jees.


    • fdgh

      Joo häkämyrkytys sen sijaan kun sähkötupakkaa höyrystelee niin ei mitään oireita

    • Suhonen

      Vittu mää vihaan amatöörejä

    • OdensExtreme

      tavallinen tupakka sisältää noin 0.9mg nikotiinia, kun taas odens extreme pussinuuska sisältää 22mg nikotiinia. Itse en ollut koskaan käyttänyt nikotiinituotteita ja kaveri heitti biitin tuota nuuskaa. Pidin sitä lähes tunnin ja tuli vain huimausta joten en usko että olet nikotiinimyrkytystä saanut. Ihmetteln kyllä mistä voi johtua kuvailemasi oireet.

      • fucktheodens

        OdensExtreme Minkä ikänen oot ku ite oon 14 ja testasin tänää ekana nuuskana sitä mut ei muutaku vähä huipannu ja tuntu jonku aikaa semi voimattomalt.


    • 13+10

      Akuutti huono omatunto ja lievä häkämyrkytys?

    • Punanen L&M

      Ite oon 18v ja 4 vuot polttanu ja joo sillo ku vedin ekoja kertoi henkee nii flippas mut nykyää ei tunnu missää vaik vetäis kuinka monta putkee askinki vedin kerra putkee eikä tuntunu missää mut ei se flippaus kauaa sillo kestäny ku viel flippas sitäpaitsi se o just jees ku flippaa

    • Nuorityttöjootiiän

      Olen 14vuotias tyttö, en polta, vain silloin kun joku tarjoaa, ja eilen poltin 2 peräkkäin kun kaveri tarjos :D sen jälkeen menin kotiin, tuli äkillinen pahaolo, oksensin kerran kunnolla, ja sen jälkeen tuli kuumeinen olo en oo varma oliko kuumetta ja sit menin nukkumaa, ei enää okseta, vähä sattuu päähä ja kuumeine olo. Onkoha joku flunssa vaa vai tuliko nikotiinimyrkytys? Ajatus tupakadta oksettaa ny

      • Lolllsooos

        Kaverini on polttanut useemman vuoden ja nyt oli vetänyt sähkötupakkaa 2.5 h putkeen pelkkää nikotiinia (kiellettiin kyllä mutta ei uskonut) 16 v. Itse epäilee nikotiinimyrkytystä


    • onsetotta

      sitten kun riippuvuus iskee huomaa miten kallista puuhaa se on pohtinut jotain apua vieroitukseen

    • myrkytysohijo

      Kysymys on vuodelta 2012 eiköhän ole ongelma ohi jo

    • Hiv_tartunta

      Ei saatana ei sulla mitään nikotiini myrkytystä tule 1 tupakasta.

    • Offroad45

      Olen 13 vuotias ja itse käytin tänään ensimmäistä kertaa Offroad Arctic Explorer ja sain nikotiinimyrkytyksen ja siinä on 45mg nikotiiniä per gramma ja huono olo on.

      • sufaijas

        Vaan 10-20% siitä nuuskan nikotiini määrästä menee veren kiertoon eli joku 4-8mg joten ei oo lähelläkään nikotiinimyrkytystä


    • Tupakointi aiheutta kokemattomalle pyörrytystä ja pahoinvointia. Se johtunee luultavasti häästä, jota tupakassa on jonkin verran. Tosin samankaltaisia oireita olen kuullut henkilöiltä, jotka ovat tupakoineet ja käyttäneet nikotiinipurkkaa useita paloja samaan aikaan, vaikka ovat olleet kokeneita tupakoitsijoita.

      Häkämyrkytyksen oireita ovat: päänsärky, huimaus, oksentelu, korvien soiminen, näköhäiriöt, heikotus, levottomuus. Hengitys kiihtyy ja sydämen syke nousee. Iho ja limakalvot voivat tulla tavallista punaisemmiksi. Vaikean myrkytyksen oireita ovat tajunnantason heikentyminen tai tajuttomuus, kouristukset, hengitysvaikeudet ja harva pulssi.

      Nikotiinimyrkytyksen oireita ovat: pahoinvointi, oksentelu, päänsärky, vatsakrampit ja vapina. Suurien annoksien jälkeen oireita voivat olla myös rytmihäiriöt ja kouristelu.

      Yleensä nikotiinimyrkytyksiä tulee lapsille, jotka syövät savukkeita. Tupakoiva ihminen yleensä tiedostaa vointinsa ja tumppaa savukkeensa ennen kuin vointi pahenee oksentelun asteelle. Lienee yleisenä merkkinä ihmisen elimistölle, kun myrkytys uhkaa, alkaa oksentelu, johtui se myrkytys sitten mistä tahansa.

      Ei muuta kuin raitista ilmaa keuhkoon ja uutta tupakkaa huuleen.

    • Trololoooo

      "Nikotiinimyrkytys on nikotiinista aiheutuva myrkytystila. 60 milligrammaa (mg) imeytynyttä nikotiinia voi olla hengenvaarallista henkilölle, joka ei ole aikaisemmin altistunut nikotiinille.
      (vastaa noin _30-40_SAVUKKEEN_NIKOTIINIANNOSTA). "

      Trolloti-lolloti! :)

    • sdzzx

      siis joo elimistön nikotiini pitoisuus puolittuu 2tunnissa jos on saanut myrkytyksen kannattaa nooeuttaa hiilitapleteilla pahoin vointi menee nopeammin ohi.

      • buuuuuuhhhh

        buuuuu! Hiilitabletit imee vatsasta lääkeaineita, ei verenkierrosta XD


    • Jeees.us

      Itellekki tuli tässä ku poltin nii potentiaalista ainettaoli liian vahvaa mulle kun en oo aikasemmin poltellu, no yksin ja olin tukehtumassa. Aelvisin kuitenkin ja tästä ehkä vuosi aikaa

    • lopetaJAnautielämästä

      Kaikki huumeet tuhoaa ihmisen.
      Ei kannata polttaa.

      • Harjoitusta_lisää

        Ei muuta ku lisää harjotusta!Jos ei elimistö tupakkia kestä niin sitt ei. Viimeisen topan voi pyytää laittamaan arkkuun. Ja tikkuja kans. Pääasia, että opettelee.

        Stanan amatöörit, sanon minäki.


    • Massikeisari

      Yksi extra strong pussi tuli vedettyä ja huippas 1h ja sitten meni ohi ei kannata pelätä se on vain väliaikainen vaikutus.

    • yläbörsä9321

      pistin denssin yläbörsään ja tuli paska olo

    • Anonyymi

      Kyllä minullakin on tullut todella huono olo n15 minuutiksi jos olennpolttanut 5 nopeasti putkeen

      • Anonyymi

        Oksensitko siitä


    • Anonyymi

      Vuosikymmeniä sitten erään helsinkiläisen lähiön koulussa, johon liki kaikki oppilaat tulivat kunnan vuokra-asunnoista, oli jämy rehtori, joka nykyisin pääsisi Iltalehteen sekunneissa ja saisi varmaan kenkää. Hänen luonaan kävi kuitenkin aika ajoin koulun jättäneitä karpaaseja työmieshaalareissaan kiittämässä, kun linnalta pelasti.

      No, asiaan. Tällä epäsovinnaisella rehtorilla oli huoneessaan isokoppainen piippu, johon hän oli liittänyt puolen metrin letkun. Kun joku oli jäänyt tarpeeksi monta kertaa kiinni tupakoinnista, syntinen sai kutsun rehtorin huoneeseen nauttimaan kopallisen Jymyä, leikattua sikaritupakkaa. Niin kauan piti vetää, että naama oli vihreä ja yrjötti.

      Tähän terapiaan loppui salatupakointi ja muukin tupakointi monella.

    • Anonyymi

      Hei olen 13 vuotias poika olen kokeillut nuuskaa parikertaa ja sain nikotiini myrkytyksen kokeilin 26 milligrammaista ensikertalaisena voiko siitä tulla pysyviä vammoja

    • Anonyymi

      No ei helvetissä voi

    • Anonyymi

      Vittu täällä on paljon idiootteja, rauhoittukaa hyvät ihmiset

    • Anonyymi

      Kaikki myrkytykset ovat vaarallisia joten käänny vanhempiesi puoleen tai sairaalan akuuttiin.

    • Anonyymi

      Mä olin lähellä saada nikotiinimyrkytyksen joskus kun mä vedin melkein koko päivän röökiä ihan väkisin joku 5 askia päivässä tuli huono olo ja poltin väkisin silti ja röökit vielä loppuun asti. Testasin kuinka monta röökiä pystyn polttamaan päivässä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5248
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3407
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1542
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      186
      1410
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    Aihe