Mitä 70-vuotialahjaksi?

Mitähän lahjaksi

Kertokaapa tälle palstalle kirjoittajat, mitä voisi ostaa lahjaksi 70-vuotiaalle naiselle, jolla kuten arvaatte, on "kaikkea". Rahaa ei ole mahdottomasti eikä hän ole mitenkään läheinen, mutta nyt päättänyt osallistua syntymäpäiväjuhliin, kun olenn saanut kutsun ystäväni kanssa. Nainen on leski, ei harrasta mitään. Lisäksi hän ei asu millään isolla paikkakunnalla, josta voisi katsoa netistä, voisiko esimerkiksi ostaa lahjakortin vaikka johonkin hoitoon ja tilata sen netistä.

Joku esinelahja tuntuu tylsältä ja niitä todella on senikäisillä riittämiin. En ole ikinä kuullut hänen lukeneen ainuttakaan kirjaa, olevan kulttuuri-ihminen muutenkan. Mitä siis?

29

21577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitähän lahjaksi

      Ei näemmä mitään, kun kukaan ei kommentoi. Kysymys oli kyllä ihan tosimielessä esitetty.

    • osta nyt

      se elämän ensimmäinen kirja.
      Kukkia voi aina viedä kenelle tahansa.

    • *Kukkahame*

      Lahjakortti seudun isoimpaa kauppaa, tai
      kirja joka kertoo sen alueen asukkaista sanoin ja kuvin.

    • u-atu

      Miten olisi pullo likööriä, vai onko tarpeettoman kallis?
      Pelkkä kuoreen pantava onnittelukorttikin voisi riittää.

    • ''''''''''''

      Komeista komein ja kallis kukkakimppu/asetelma.
      Mitäpä muuta, jos itse ei osaa päättää.
      Ja, onko varma, että päivänsankari haluaa viettää
      merkkipäiväänsä?

    • he

      jalkahoitoon lahjakortti ."paras"

      • Kuvauksestasi päätellen juhlinnan kohde on arkirealistinen tyypiltään.

        Ehkä hän silloin arvostaisi kaunista villaista shaalia mihin kietoutua tv:tä katsellessaan.

        Pieni soma kori, johon hyvää teetä/kahvia, teelasi tai taikakuppi, ne on kyllä aika arvokkaita!

        Kaikki läpinäkyvään (isoon kinkkupussiin) kortteineen, ja iso rusetti juhlistamaan !


    • kinkkupussit

      on pakkauksessa, jolla on hintaa lähes kymmenen euroa, ei siinä muuta lahjaa ole vähävaraisilla ostaa.
      Ompa kornia sanoa jotain tuntematonta naista arkirealistiseksi. Kas kun et suositellut uusia tiskirättejä.

      • Hapannaama unohtaa että niitä pusseja on monta pakkauksessa! Jappalehinta ei kovin paljon ole

        Tiskirätin voi työntää suuhusi!


      • hyvä idea
        texsanell kirjoitti:

        Hapannaama unohtaa että niitä pusseja on monta pakkauksessa! Jappalehinta ei kovin paljon ole

        Tiskirätin voi työntää suuhusi!

        lopuilla voi paistaa joulukinkkuja kymmenen seuraavaa vuotta.
        Tai sitten sinä voit työtää ne sanonko mihin.Mutta jatkoin vain sinun arkirealistista toivotusta.


    • Tuskin juhlakalu ihan niin korvessa asuu, ettei joskus kävisi lähimmässä isommassa kauppakeskuksessa tai marketissa. Omalta paikkakunnaltasi ehkä voisit ostaa sen lahjakortin vastaavan ketjun liikkeestä. Käyttäköön siellä rahat sitten mihin itse haluaa - ostakoon vaikka syötävää, jos ei muuta keksi. Minulle ainakin kävisi aina vaatekaupan lahjakortti, vaikka huusholli pursuaa vaatetta. Saa siellä vähemmän vaatefriikkikin lahjakortin tuhlattua. ;) Isoissa S-marketeissa ja K-marketeissa on aika laajat valikoimat syötävästä päällepantavaan ja aika laaja kirjo muutakin.

      • Mitähän lahjaksi

        Mukava kun on tullut vastauksia.

        Katselin netistä lahjakortteja, joita voi hankkia isompien paikkakuntien palveluihin, mutta kun läpikävin neliikkeet, niin totesin että taitavat olla liian kaukana kyseiselle henkilölle. Sinänsä ihan hyvä idea: ostaisin ystäväni kanssa vaikkapa 100 euron lahjakortin, jonka voisi käyttää mihin vain - mutta kun ne paikat jotka siinä olivat mukana, olivat varsin kaukana kyseisen henkilön asuinpaikasta. En tiedä, saisiko hän keneltäkään kyytiä, jäisikö käyttämättä.

        Muistan kyseisen naisihmisen vuosien takaa, hän oli varsin kranttu. Menimme joskus juhannusta viettämään mökille, vein kaikenlaista tarpeellista, en sitä pakollista kahvipakettia vaan yritin olla kekseliäämpi: kun lähdin pois, nainen pisti minulle kaiken mukaan, ei kelvannut. En koskaan arvannut kysyä miksi. Nyt kysyisin.

        Haluaisin osallistua tilaisuuteen, koska ystäväni menee sinne, en nyt halua jäädä pois. Tosin minua ei ole vuosikausiin kutsuttukaan, olen taas saanut "armon" tulla mukaan.

        Mietin myös jotain lahjakoria, sellaisien voisi kenties hankkia vaikkapa jostain Helsingin keskustan liikkeestä (olen työssä pääkaupunkiseudulla), kunhan sen voisi kuskata kotiin ilman että rähjääntyy.

        Totta, kauppaketjuillakin on lahjakortteja, mutta esimerkiksi jonkin S-ketjun lahjakortti tuntui vähän arkiselta. Pelkät kukat tuntuvat turhan vaatimattomilta, koska siellä kuitenkin tarjotaan ruoka ym. mitä sitten tarjotaankin.


    • M707

      Onpa todella huonoa käytöstä, jos laittaa tuliaiset tuojan mukaan lähtiessä! Itse sain sukulaistyttärelle viemäni pienen maton tuliaisina, kun hän tuli seuraavan kerran käymään. Ei ollut kuulemma sopinut väreihin! Kitupiikeillä ei ole mielikuvitusta :)

    • kaikkeako

      Osta lahjakortti laaja-alaiseen hoitopaikkaan (kauneus, terveys, kylpytä yms). Mä sain matkatoimiston lahjakortin (ei paha).

    • kulinaristi

      Vieläkö mietitte mitä vuonna 2012 helmikuun 1 pvnä 7-kymppiä täyttävälle naisihmiselle synttärilahjaksi veisi :)))))
      Ensi helmikuussa tämä täyttäisi 75 vuotta, jos eläisi, mutta hautajaiset ovat jo olleet.
      Kyllä tämä on dementikkojen palsta, sen jo kaikesta huomaa.

    • reppuriika

      Monet 70-kymmppiset saattavat olla yksinäisiä. Jospa synttärilahjana toimisi, vaikka yhteinen matka tämä ystäväsi, sinä ja sanakari joskus syömään, pienelle matkalle eläkeläsretki, ostosreissu kaupunkiin, käydä syömässä. Rouvalla saattaa olla rahaa, mutta ei seuraa.
      Tällaista tulee äkkiä mieleen.

      • hämeen_hiras

        Miehiä pitäisi siellä mukana. Hänhän kaipaa selvästikin miestä


    • Anonyymi

      Ihana lomamatka rakkaitten kanssa.

      • Anonyymi

        Ei tuollaista turhaa tarvita, vaan apua perustarpeiden..missä harhamaailmassa elät?


    • Anonyymi

      Miksi täällä usein vanhoja aloituksia, tääkin jo 2012? Siksi ei kiinnosta.

    • Anonyymi

      Höperöityneet nostelee omia aloituksiaan.

    • Anonyymi

      Joululahja rahaa hammaslääkärille, lääkkeisiin, kunnollisiin kenkiin, apua sähkölaskuihin, ruokaan, hygieniatarvikkeisiin ja kuljetuksiin jne.

    • Anonyymi

      Ajankohtainen myös nyt. Läsnäolo tärkeän ihmisen kanssa, jotakin hyvää syötävää ja hyvän joulun toivotus. Siinäpä ne tärkeimmät 70 v naiselle ja miehelle. Näitä ite toivon.

    • Anonyymi

      Vie itsesi sinne vieraaksi ja pelkkä 1 ruusu käsessäsi
      ja onnittele tai
      esitä valittelusi kun täyttää jo seitsemänkymmentä,

      suurin lahja on kun itse menet käymään kahvilla,,

      • Anonyymi

        heh heh heeeeeeee, alottaja kohde onki JO 80 vuotias,

        kuis meni 10 vuotta sitten juhlat kävitkö kahvilla keksitkö mitään lahjaksi, ???


    • Anonyymi

      Hitsi jos ei sillä vielä ole niin osta varsi-imuri.
      Varmaan tykkää on sitten mies tai nainen
      Mie luovun ennemmin ukosta kuin varsi-imurista

    • Anonyymi

      Kiiltomato com.siellä se onni on.

    • Anonyymi

      2012 aloitus.

    • Anonyymi

      Joko juhlat on ohi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe