Vaasa - Viestintä, nykysuomi & englanti

ieax

Onko muita tähän koulutusohjelmaan hakevia? Reilu viikko pääsykokeeseen, mites on lukemiset menny?

Itsellä on jo takana kahdet englannin kielen pääsykokeet ja aloitin Vaasaa varten lukemisen vasta tällä viikolla. Vaasan koulutusohjelma vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta, mutta itse oon kyllä keskittynyt sellaisten yliopistojen pääsykokeisiin, jotka ovat hieman lähempänä kotia ja kavereita.

Vaasan materiaalista englannin artikkelit ovat kivoja, samoin kuin tuo kerjäläisuutisointi-juttu. Loput ovatkin hirmuista tervanjuontia, motivaatio ei oikein jaksaisi riittää enkä edes ymmärrä paljoa mitään niistä. No, lukemiset ovat onneksi jo hyvässä vauhdissa (huomenna alkaa muistiinpanojen teko!) ja onhan tässä vielä aikaa. Onneksi ei ole hirveämmin paineita, Vaasa kun on tällainen "varavaihtoehto" - lähden kuitenkin parhaani tekemään ja katotaan mihin se riittää. :DD

18

835

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leefa

A. Nuopposen Käsiteanalyysi-artikkeli on melkoista tervanjuontia, muuten ei ole ollut ongelmia materiaalin kanssa. Katsotaan miten käy...

• HH

Käsiteanalyysi-artikkeli tuottaa ainoana minullekin ongelmia muuten ihan mukava aineisto. Ylihuomenna koitos, vähän jännittää, Vaasa on mulle ykkösvaihtoehto.

• -tte

Vaasaan suuntaan minäkin! On vasta neljäntenä vaihtoehtona (ihana kaupunki mutta surkeiden kulkuyhteyksien päässä kotoa!) eli paljoa ei ole luettu. Oon ihan poikki raskaan kevään jälkeen ja koko huominen päivä menee vielä Vaasaan matkustaessa (matkaseura halusi mennä mahdollisimman vähillä vaihdoilla, joten n. 9-10 h bussissa edessä. jeeeeeee.... ). Että what's comin' will come and we'll meet it when it does ja niin edelleen.

Käsiteanalyysiä en ymmärrä yhtään, ja genre & moraalinen diskurssikin tökkii (siitä nyt löytyi se punainen lanka mutta en osaa soveltaa). Muut artikkelit on kivoja, saa nähdä mitä pääsee kirjoittelemaan! Hienoo olisi jos koe olisi samankaltainen, selkeä ja kiva kuin Jyväskylässä oli englannin koe (kaksi aineistoesseetä). Oisipa käsiteanalyysistä mahdollisimman vähän!!!

• ieax

Mitäs tykkäsitte kokeesta? Itellä koe sujui kuin unelma siihen kolmososioon saakka. Aukkotehtävässä tuntui, että lähes joka kohtaan tuli artikkeli (ja would esiintyi myöskin aika usein) ja se lausekorjaus oli ihan vaan yksinkertaisesti tyhmä. Oon aina ollu huono tollasissa lausekorjaushommissa, ku haluisin vaan tehdä siitä lauseesta fiksumman kuuloisen ja samalla sitten ne "oikeat virheet" jää huomiotta. No, toivotaan että jo jollain 33-35 pisteellä pääsisi sisälle... :)

• leefa

"No, toivotaan että jo jollain 33-35 pisteellä pääsisi sisälle... :)"

Eikös kokeen maksimipistemäärä ollut 20? Vai kuulutko siihen kategoriaan, jolle otetaan yo-todistuksesta lähtöpisteitä?

• lankakerä

2 tehtävä oli ihana. Englannin tehtävät p*stä, varsinkin lause tehtävä. Motivaatio lähti metsään enkä ymmärtäny tehtävän tarkoitusta. Ja se aukko tehtävä...tollanen samanlainen oli Turun englannin pääsykokeessa. Oli kyllä silti aika hankala. En oo ikinä käyny Vaasassa ja Turun englanti on ykkös vaihtoehto mutta tämäkin vaihtoehto houkuttelisi. Onneksi hakijamäärät taitavat olla alhaisia=paremmat mahdollisuudet?

• HH

Samaa mieltä, englannin tehtäviin asti tykkäsin, 2 tehtävästä tykkäsin. Onneksi kysyttiin juuri mun suosikkiartikkelista eikä esim. siitä genretietoon perustuvasta. Aukkotehtävässä tuli mullekin useimpaan artikkeli ja would oli myös useasti. Muutama kohta jäi kuitenkin tyhjäksi sillä en vain millään keksinyt sanaa, jolla siitä olisi saanut fiksun. Toivottavasti muuten on mennyt hyvin ja pisteet riittäisi.

• HH

Tänään tuli se kauhulla pelätty ohut kirje... Jäin yhteispisteistä 2p päähän ja olen varasijalla 15. En tiedä mitä tässä pitäisi tehdä, halusin niin paljon päästä sisään. Toivon, että kaikki olisivat päässeet haluamaansa kouluun, eivätkä (he) ottaisi tätä vaasan paikkaa vastaan. Onkohan mulla mitään mahdollisuuksia? Hakijapalvelussa sanottiin, että voi olla ei vain voi kukaan sanoa mitään varmaa. Täytyy siis odotella kuun loppuun... Mitenkäs muilla?

• wannabe-opo

Mahdotonta ennustaa. Joskus saattaa tulla massiivinen määrä peruutuksia, joskus taas lähes kaikki valitut ottavat paikkansa vastaan. Varasija 15 kyllä kuulostaa aika korkealta. Mutta kuten sanottu, asiaa on mahdoton ennustaa.

Odottele kuun loppuun. Hae ensi vuonna uudestaan, jos ei nyt tärppää.

Haitko muuten jonnekin muuallekin vai oliko tämä ainoa hakukohteesi?

• HH

Tämä oli ainoa, tein töitä myö lukemisen ohella enkä voinut keskittyä lukemaan muualle. Ottaa päähän mutta pitää odotella kuun loppuun ja keksiä syksylle uusia juttuja :-)

• pirjo1988

Onko kukaan hakemassa kyseiseen kouluun tänä vuonna? Itsellä ollu hirvee hinku sisään jo monena vuonna. Viime vuonna luulin että pisteeni olisivat riittäneet mutta muutamasta pisteestä jäin vaan kiinni. Kaikille jotka ovat kiinnostuneet alasta niin suosittelen lukemaan viestintätoimisto Deskin (http://www.tiedottaja.fi/) sivuja.. ne tekevät opiskelijayhteistyötä monella taholla...

• hmmhmmhmhmhmmh

Miten voi olla ollu hirvee hinku sisään jo monena vuonna, ku eikös tää oo vasta viime vuonna tullu mukaan Vaasan yliopiston koulutustarjontaan? Tai joka tapauksessa vaan parin vuoden sisällä, en muista tarkkaan.

Mutta joo. Oon hakemassa tähän nyt.

• hmmhmmhmhmhmmh

Nostellaanpa vähän ylös, ois kiva tietää jos täällä on tänä vuonna sisäänpyrkiviä tai jo alaa opiskelevia! :)

• hmmhmmhmhmhmmh

Hakijoita ei oo montaakaan sataa, mut kai teistä nyt joku muukin täällä pyörii! :D

• annastiina3

hei haen myos ekaa kertaa! onko kukaan loytanyt vanhojen kokeiden vastauksia mistaan esim enkun tehtaviin?

• hmmhmmhmhmhmmh
        annastiina3 kirjoitti:

hei haen myos ekaa kertaa! onko kukaan loytanyt vanhojen kokeiden vastauksia mistaan esim enkun tehtaviin?

Löysin sen yhden artikkelin ihan googlaamalla, taisi olla se täyttötehtävä, joku guardianin juttu :D Pystyi helposti lukemaan koko tekstin ja vertaamaan, miten itse olisi täyttänyt sen tehtävän :)

• hmmhmmhmhmhmmh

Up! Koe lähestyy, mites lukemiset sujuu?

• miia

Miten muilla meni? Mulla jäi ihan ok fiilis kokeen jälkeen. Toivon niin lujaa pääseväni mutta en uskalla toivoa... hain myös Jyväskylään mutta odotukset matalalla -____-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      139
      3870
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      344
      2997
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      10
      1906
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1635
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1099
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      944
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      771
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      761
    Aihe