Ateistit pelastuu

Mirka...

Kriittisesti ajattelevat ateistit pelastuu uskontohulluudesta ja voivat täten elää hyvän elämän. Meillä on vain yksi elämä ja sitä ei pidä pilata uskonnoilla.

55

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luultavasti

Kirjotteletko näitä jostain hoitolaitoksesta.

• Mirka...

Uskovaisena sinun on turha murehtia siitä missä kirjoittelen. Sen verran voin paljastaa että kotini sohvalla makoilen ja Samsung tabletilla kirjoittelen.

• sääliks käy
        Mirka... kirjoitti:

Uskovaisena sinun on turha murehtia siitä missä kirjoittelen. Sen verran voin paljastaa että kotini sohvalla makoilen ja Samsung tabletilla kirjoittelen.

Ateistit häpeää sinua.
        Uskovat varmaan iloitsevat, koska annat niin huonon kuvan ateisteista.

• öhmölä
        sääliks käy kirjoitti:

Ateistit häpeää sinua.

oon ihmetelly mikä se on ku mirkan jutuissa joskus pistää niin kohti. Onk se se et se onnistuu osumaan johonki uskovassaki olevaan epäilyyn et jos sittenkään se usko ei o todellista tai et jos Jumalaa ei ookaan

kyl siinä varmaan sitäki on mukana mut eihän se siit Jumalan olemassaolost kerro vaan sen vaan et ollaa ihmisiä, heikkoja ja epävarmoja uskovinaki ja et epäilyksii on kaikilla

mirkan juttuja lukies tulee eniten mieleen lapsi joka horjuen polkee pyörällä kohti jyrkänteen reunaa eikä pysähdy vaikka sille kuinka huutais ja ottaa päähän ku ei voi tehä enempää ei voi vaikka sitoo sitä kiinni ku sen on saatava ajaa

• Otaksun?

luultavasti kirjoitti: "Kirjotteletko näitä jostain hoitolaitoksesta."

Mirka kirjoittelee mielipiteitään todennäköisesti tulevaisuudessa vankilasta käsin, koska hänen todennäköinen persoonallishäiriönsä johtaa mitä ilmeisimmin tuon kaltaiseen kehitykseen. Sitä ennen hän keskittyy muiden ihmisten elämien vaikeuttamiseen ja tuhoamiseen.

• Mauri 55
        sääliks käy kirjoitti:

Ateistit häpeää sinua.

Uskon ennemmin Mirkan kirjoituksiin kuin teidän uskovaisten kirjoituksiin.

• zyrt
        sääliks käy kirjoitti:

Ateistit häpeää sinua.

nimimerkki sääliks käy

Miksi väität noin? Olen Mirkan kanssa ihan samaa mieltä siitä, että uskonnot ovat satua. Voitko todistaa etteivät ole?

• T.Mirka
        Otaksun? kirjoitti:

luultavasti kirjoitti: "Kirjotteletko näitä jostain hoitolaitoksesta."

Mirka kirjoittelee mielipiteitään todennäköisesti tulevaisuudessa vankilasta käsin, koska hänen todennäköinen persoonallishäiriönsä johtaa mitä ilmeisimmin tuon kaltaiseen kehitykseen. Sitä ennen hän keskittyy muiden ihmisten elämien vaikeuttamiseen ja tuhoamiseen.

Vai että vankilasta kirjoittelen tulevaisuudessa. PUAAHHHHHHHH .... HEH HEH HEH ...

• Mirka ...
        sääliks käy kirjoitti:

Ateistit häpeää sinua.

""Ateistit häpeää sinua""

Ei häpeä. Jos kääntyisin uskikseksi (mikä on täysin mahdotonta) niin kyllä ne sitten häpeäisivät.

• Mirka ... kirjoitti:

""Ateistit häpeää sinua""

Ei häpeä. Jos kääntyisin uskikseksi (mikä on täysin mahdotonta) niin kyllä ne sitten häpeäisivät.

Olet totalitaristi ja se on järkyttävää mutta miksi minä sinua häpeäisin?
        Häpeävätkö teistit toisia teistejä sitten?

• Kyllähän ateistitkin pelastuu sen jälkeen kun he uskossa ottavat Jeesuksen vastaan.
      Jokaiselle kuuluu evankeliumin ilosanoma pelastuksesta, jonka Hän (Jumala) on meille valmistanut.

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Kirkkoraamattu 1938

• Anteeksi nyt tämä hiusten halkominen, mutta tarkkaan ottaen taitaa olla niin, että kun ihminen ottaa uskossa Jeesuksen vastaan, niin hän ei ole enää ateisti :).

Jos henkilö kuolee ateistina, silloin hänellä ei Raamatussa kirjoitetun Jumalan opetuksen mukaan ole mitään pelastusta.

TMIV

• tmiv kirjoitti:

Anteeksi nyt tämä hiusten halkominen, mutta tarkkaan ottaen taitaa olla niin, että kun ihminen ottaa uskossa Jeesuksen vastaan, niin hän ei ole enää ateisti :).

Jos henkilö kuolee ateistina, silloin hänellä ei Raamatussa kirjoitetun Jumalan opetuksen mukaan ole mitään pelastusta.

TMIV

Aivan oikein, ateistina hän ei voi pelastua, mutta uudesti syntyneenä Jumalan lapsena kylläkin. :)

• P.Akana

Olipas jumalalta varsin v-mainen temppu, kun vasta parituhatta vuotta sitten väsäsi sijaiskärsijä jeesuksen ja antoi vasta senjälkeen ihmisille mahdollisuuden jeesus-uskoon ja taivasparatiisipelastukseen...,ihmisiä on sentään asustellut maan päällä vähintään kymmeniä, ellei satojatuhansia vuosia, tämä on tieteen pitävästi todistama tosiasia.

• P.Akana kirjoitti:

Olipas jumalalta varsin v-mainen temppu, kun vasta parituhatta vuotta sitten väsäsi sijaiskärsijä jeesuksen ja antoi vasta senjälkeen ihmisille mahdollisuuden jeesus-uskoon ja taivasparatiisipelastukseen...,ihmisiä on sentään asustellut maan päällä vähintään kymmeniä, ellei satojatuhansia vuosia, tämä on tieteen pitävästi todistama tosiasia.

Tämäkin asia on täällä käsitelty vaikka kuinka moneen kertaan. Luulitko oikeasti keksineesi hyvänkin pilkan?

TMIV

• P. Akana
        tmiv kirjoitti:

Tämäkin asia on täällä käsitelty vaikka kuinka moneen kertaan. Luulitko oikeasti keksineesi hyvänkin pilkan?

TMIV

Kertaus on opintojen äiti ! Tämäkin on vain yksi "ikipilkoista", jotka monet ovat "keksineet" ihan itse ja jonka jessususkovaiset muitta mutkitta sivuuttavat antamatta sen horjuttaa uskoaan olemattomiin.

• Tie pelastukseen
        tmiv kirjoitti:

Anteeksi nyt tämä hiusten halkominen, mutta tarkkaan ottaen taitaa olla niin, että kun ihminen ottaa uskossa Jeesuksen vastaan, niin hän ei ole enää ateisti :).

TMIV

Kristityt uskovaiset pelastuu ainoastaan rypemällä säännöllisesti lehmän ulosteissa niin kuin heidän uskonnolliset kollegansa tekee Intiassa.

• T.Mirka
        uskotar kirjoitti:

Aivan oikein, ateistina hän ei voi pelastua, mutta uudesti syntyneenä Jumalan lapsena kylläkin. :)

Mistä pitäisi pelastua?

• Tiede menee eteenpäi

Jos pelastumisella tarkoitetaan ikuista elämää, niin ehkä tulevaisuudessa. Jos tämä ateistinen tiede joskus kehittää menetelmän jolla ihmisen tietoisuus saadaan siirrettyä koneeseen, niin silloin voidaan puhua jo hyvin pitkästä elämästä.

• Kopioitua koneeseen tarkoitat.

• Tiede menee eteenpäi
        gloriana_demeter kirjoitti:

Kopioitua koneeseen tarkoitat.

Kaipa kopioida on kuvaavampi sana. Tässähän täytyy lähteä siitä olettamuksesta, että tietoisuus on vain aivojen sähkökemiallisten prosessien tulos. Tekniikan kehittyessä riittävästi en näe mitään estettä miksei sitä voisi kopioida "kestävämmälle" alustalle.

• Tiede menee eteenpäi kirjoitti:

Kaipa kopioida on kuvaavampi sana. Tässähän täytyy lähteä siitä olettamuksesta, että tietoisuus on vain aivojen sähkökemiallisten prosessien tulos. Tekniikan kehittyessä riittävästi en näe mitään estettä miksei sitä voisi kopioida "kestävämmälle" alustalle.

Ei tietenkään mutta ei se tarkoita, että minä eläisin jos tietoisuuteni kopioidaan koneeseen. Se on minun kopioni, joka siellä elää.

• Tiede menee eteenpäi

Ei tietenkään mutta ei se tarkoita, että minä eläisin jos tietoisuuteni kopioidaan koneeseen. Se on minun kopioni, joka siellä elää.

Ei kai sillekään mitään estettä ole, että samasta tietoisuudesta tehtäisiin vaikka kymmenen kopiota. Siinä olisi jesselle miettimistä mitä niille tehdään... ;D

• Kunhan kysyn??

Oletetaan, että kärsisisit parantumattomasta sairaudesta joka tuhoaa aivot. Jos tietoisuutesi sitten kopioitaisiin keinotekoisiin aivoihin joilla alkuperäinen korvattaisiin, niin kenen tietoisuus silmilläsi katselisi?

• JEESUS ON PELASTUS

Tiedätkö, tässä näin tärkeässä ihmisen pelastumisesta ja ikuisesta erosta Jumalasta ja tuonelaan joutumisesta ei ole tieteellä mitään merkitystä . Sinun kannattaa lukea Raamatusta Luukkaan Evankeliumista luvusta 16; Rikas mies ja Lasarus, sieltä saat tietoa pelastumisesta ja siitä toisesta vaihtoehdosta, siis kadotuksesta. Siis ihmisen tulee jo täällä ajassa tehdä ratkaisunsa, miten viettää ikuisuusajan, sitten kun matka päättyy . Täytyy nöyrtyä ja rukoillen kääntyä Jumalan puoleen ja pyytää syntinsä anteeksi. Jeesus sanoo: Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa. Siis Jumalan armoa on vielä sekin, että tänäänkin olemme saaneet elää, sillä huomisesta emme tiedä, sen tietää ainoastaan Jumala, joka on meille antanut elämän. Siis vielä on armon aikaa jäljellä, kannattaa ottaa näistä asioista vaari. Sillä se on elämän tärkein päätös, jota ei tarvitse katua. Rukoilen puolestasi. Nim. Tiede menee eteenpäin.

• Kunhan kysyn?? kirjoitti:

Oletetaan, että kärsisisit parantumattomasta sairaudesta joka tuhoaa aivot. Jos tietoisuutesi sitten kopioitaisiin keinotekoisiin aivoihin joilla alkuperäinen korvattaisiin, niin kenen tietoisuus silmilläsi katselisi?

Tietoisuus, joka on kopio minusta muttei minun tietoisuuteni kuitenkaan jatku.
        Tämä kopio tietenkin mieltäisi olevansa minä mutta se alkuperäinen versio eli aito minä kuolisi kuitenkin pois.

Ei kai sillekään mitään estettä ole, että samasta tietoisuudesta tehtäisiin vaikka kymmenen kopiota. Siinä olisi jesselle miettimistä mitä niille tehdään... ;D

En ymmärrä pointtiasi. tehdään vaikka sata kopiota, niin se en ole minä vaan kopio minusta.

• Tiede menee eteenpäi

En ymmärrä pointtiasi. tehdään vaikka sata kopiota, niin se en ole minä vaan kopio minusta.

No eipä taida maksaa vaivaa sitten jatkaa tämän enempää. :(

Onneksi tiede-lehden foorumilla pystyy keskustelemaan järkevästi tästäkin aiheesta. Myönnän kyllä ettei se tälle foorumille edes kuulu.

Onneksi tiede-lehden foorumilla pystyy keskustelemaan järkevästi tästäkin aiheesta. Myönnän kyllä ettei se tälle foorumille edes kuulu.

Mitä ihmettä?

Sori jos rikoin kuplasi mutta sinä kuolet, vaikka kopio sinusta eläisikin toisaalla.

• Uutisia maailmalta

• Tiede menee eteenpäi
        Uutisia maailmalta kirjoitti:

http://www.tgdaily.com/general-sciences-features/44050-scientist-predicts-brain-download

Tuossa huipputiedemies kertoo ettei asia välttämättä ole edes kovin kaukana tulevaisuudessa.

Juu, en näe mitään estettä etteikö tuo voisi olla mahdollista tulevaisuudessa. Itse joskus mietin tätä teleportaation näkökulmasta. Toistaiseksi ei ole pystytty teleporttaamaan kuin alkeishiukkasia, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa kokonainen ihminen. Siinäkin voidaan kysyä onko kyseessä enään sama ihminen ja sama tietoisuus. Minusta on jos alkuperäinen prosessissa katoaa eli tietoisuus siirtyy. No ei tosiaan kuulu tälle foorumille. No ehkä siinä mielessä kuitenkin, että ihminen itse mahdollistaa (kenties) tulevaisuudessa ikuisen elämän, eivät sitä olemattomat jumalat pysty tekemään.

• JEESUS ON PELASTUS kirjoitti:

Tiedätkö, tässä näin tärkeässä ihmisen pelastumisesta ja ikuisesta erosta Jumalasta ja tuonelaan joutumisesta ei ole tieteellä mitään merkitystä . Sinun kannattaa lukea Raamatusta Luukkaan Evankeliumista luvusta 16; Rikas mies ja Lasarus, sieltä saat tietoa pelastumisesta ja siitä toisesta vaihtoehdosta, siis kadotuksesta. Siis ihmisen tulee jo täällä ajassa tehdä ratkaisunsa, miten viettää ikuisuusajan, sitten kun matka päättyy . Täytyy nöyrtyä ja rukoillen kääntyä Jumalan puoleen ja pyytää syntinsä anteeksi. Jeesus sanoo: Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa. Siis Jumalan armoa on vielä sekin, että tänäänkin olemme saaneet elää, sillä huomisesta emme tiedä, sen tietää ainoastaan Jumala, joka on meille antanut elämän. Siis vielä on armon aikaa jäljellä, kannattaa ottaa näistä asioista vaari. Sillä se on elämän tärkein päätös, jota ei tarvitse katua. Rukoilen puolestasi. Nim. Tiede menee eteenpäin.

Mitä keinoja voit antaa, joilla voisi erottaa Raamatun tekstit, esim. Koraanin tai Harry Potterin teksteistä?

• Brita K. Tötterström

Mieti asiaa oikein hitaasti ja hartaasti, niin saatat tajuta kertomuksen epäloogisuuden.

Jumala keksi pelin säännöt ja sitten uhrasi kolmasosansa itselleen, jotta ihmiset pelastuisivat kaikkivaltiaan luomaan taivaaseen. Edellytyksenä tietenkin se, että uskovat jumalaan. Jos eivät usko, niin joutuvat helvettiin, josta jumala on tehnyt diilin saatanan kanssa. Ilman diiliähän ei jumala ketään sitten voisi lähettää.

• Mirka...

Kannattaa lukea pari uskovaisten kirjoitusta niin tajuaa mitä tarkoitan uskontohulluudella. Mä en ainakaan haluaisi elää uskovaisena.

• öhmölä

onneks sun omat rääpellökses tekee kiusallisen selväks ettei sullakaan mitää parempaa oo tarjolla :D

• RUKOILLEN

Mirka. Jeesus sanoo: Minä olen tie, totuus ja elämä, ei yksikään pääse Isän luo taivaaseen, muutoin kuin minun kauttani. Tämä teksti on Jumalan sanaa Pyhästä Raamatusta. Siis ei ole mitään mahdollisuutta pelastua, jos ei usko Jeesukseen. Minä en voisi ajatellakaan elää ilman Jeesusta ja Jumalan lapseutta, se olisi vaarallista, koska emme tiedä elämmekö enää huomenna. Tiedätkö senkin, että Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan, koska Hän rakastaa jokaista luotuaan. Ota asia vakavasti ja ala rukoilla.

• Mirka...

Voi voi ... Jeesus ei sanonut yhtään mitään. Jeesus on pelkkä fiktio.

""Hän rakastaa jokaista luotuaan""
        Hitlerin keskitysleirit on hyvä todiste jumalan rakkaudesta.

Kummasta lähtee mieluisimmät tuoksut jumalalle, uunista johon mahtui 4 ruumista kerrallaan tai rovio jossa poltettiin yksi elävä "noita" ihminen kerrallaan?

• JEESUS ELÄÄ
        Mirka... kirjoitti:

Voi voi ... Jeesus ei sanonut yhtään mitään. Jeesus on pelkkä fiktio.

""Hän rakastaa jokaista luotuaan""
        Hitlerin keskitysleirit on hyvä todiste jumalan rakkaudesta.

Kummasta lähtee mieluisimmät tuoksut jumalalle, uunista johon mahtui 4 ruumista kerrallaan tai rovio jossa poltettiin yksi elävä "noita" ihminen kerrallaan?

Mirka, tiedätkö ja oletko lukenut Raamatusta, että synti erottaa ihmisen Jumalasta ja Jeesuksesta ja synnin palkka on kuolema, ikuinen kadotus, mikäli ei ole ottanut vastaan Jumalan armosta uskoa ja tehnyt parannustaan synneistään. Mitä taas Hitleriin tulee, niin siihen ei Jumala ole syypää, vaan ihmiset, jotka tekevät pahaa ja vääryyttä tavalla tai toisella, ovat poikenneet pois Jumalan luota tai eivät ole koskaan olleetkaan Taivastiellä. En voi muuta, kuin sanoa, että se on aivan sinun oma asiasi ja valintasi, mutta näin itse kuin saan olla Jeesukseen uskovana, se on minun velvollisuus kertoa Jumalan rakkaudesta ja pelastussanomasta. Lue se Joh. 3;16 jae siellä se sanotaan.

• Uskovainen <3

Mä olen uskovaisena ihmisenä ihan samaa mieltä ettei ihmisen kannata pilata ja tuhlata elämäänsä USKONNOILLA...mutta elävään uskoon Kristuksen kanssa kulkien kyllä kannattaa :))

• ELÄMÄ JEESUKSESSA

Nim. Uskovainen. Toivon sinulle jatkossakin Jumalan siunausta ja Jeesuksen johdatusta, sillä se on täällä tärkeintä. Aurinkoista kesää. Kuullaan.

• Mirkkis..vaikka kuinka kriittisesti ajattelee niin uskonnot eivät edelleenkään kuulu sairausluokitukseen.

• Nasse.

"Mirkkis..vaikka kuinka kriittisesti ajattelee niin uskonnot eivät edelleenkään kuulu sairausluokitukseen. "

Miksi jussi Mirkkistele? Tautiluokituksesta, olen ihmetellyt samaa. Miksi mielikuvitusolennon palvomista ei pidetä sairautena?

Syitä on ehkä kaksi;

1) yleisyys, jos joka neljäs ihminen ohjattaisiin hoitoon, homma ei toimisi. Taannoin luku on ollut paljon suurempi joten ongelmat ovat vastaavasti isompia.

2) uskonnot ovat keino hallita ihmisiä jolloin valtaapitävien (ja yleensäkin fiksumpien kannalta) on ollut edullista pitää rikollinen, hidas, alkoholistiaines tms. kurissa keksittyjen jeesusten avulla

• T.Mirka

Meinaatko juhani ettei psykoosia ole luokitettu sairaudeksi?

• T.Mirka kirjoitti:

Psykoosilla ja uskolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

• Oireet ovat usein pelottavan samanlaisia.

• T.Mirka kirjoitti:

En puhunut psykoosista mitään, se kuuluu sairausluokitukseen ja aiheesta. Puhuin uskonnoista, ne eivät kuulu sairausluokitukseen, joidenkin on vain kovin vaikea hyväksyä tämä faktatieto.

• Nasse. kirjoitti:

"Mirkkis..vaikka kuinka kriittisesti ajattelee niin uskonnot eivät edelleenkään kuulu sairausluokitukseen. "

Miksi jussi Mirkkistele? Tautiluokituksesta, olen ihmetellyt samaa. Miksi mielikuvitusolennon palvomista ei pidetä sairautena?

Syitä on ehkä kaksi;

1) yleisyys, jos joka neljäs ihminen ohjattaisiin hoitoon, homma ei toimisi. Taannoin luku on ollut paljon suurempi joten ongelmat ovat vastaavasti isompia.

2) uskonnot ovat keino hallita ihmisiä jolloin valtaapitävien (ja yleensäkin fiksumpien kannalta) on ollut edullista pitää rikollinen, hidas, alkoholistiaines tms. kurissa keksittyjen jeesusten avulla

Tai yksinkertaisesti uskovaisuus ei ole sairautta. Loogisesti tieteeseen nojaava ei poimi tässäkään rusinoita vaan uskoo tässäkin alan asiantuntijoita.

Varmasti on uskonnoilla hallittu rahvasta, en kiellä. Mutta en usko tai koe että se enään toimisi. Kirkko on menettänyt valtaa tavalliseen kansaan nähden, ja toisaalta hyvä niin. Pakolla ei uskoa synny.

• Tarkastaja.X kirjoitti:

Oireet ovat usein pelottavan samanlaisia.

Nojaa, olen elänyt yli 25 vuotta aika ajoin psykoosiin joutuneen läheiseni kanssa. Ja voin todistaa että, kyllä ns.riviuskovaisella ja psykoosissa olevalla on erua kuin päivällä ja yöllä.

• Mirka...
        juhani1965 kirjoitti:

En puhunut psykoosista mitään, se kuuluu sairausluokitukseen ja aiheesta. Puhuin uskonnoista, ne eivät kuulu sairausluokitukseen, joidenkin on vain kovin vaikea hyväksyä tämä faktatieto.

Juhanin kannattaisi perehtyä psykoosiin. Yhtäläisyydet hämmästyttää..

Ne harhat.

• juhani1965, olet oikeassa. Mutta Suomessakin on uskonnon uhreja, jotka ovat saaneet henkisiä tuskia, jotkut ovat pimahtaneet, maailmalla tapetaan uskontojen nimissä sakkia, lapsia käytetään hyväksi.

Monet uskovat ainakin tarvitsisivat hoitoa, jotkut vankilaakin, jos siellä järki palaisi.Ei ateistina ole ihan huonoa olla verrattuna uskontoihin.

• Uskonnonuhrit ovat usein suljettujen uskonnollisten piirien ihmisä. Sellaisten joka kontroloivat tiukasti uskovan elämää ja pelottelevat jos ei tee niinkuin johtohenkilöt sanovat, heidät erotetaan joukosta. Sen suojissa voidaam harjoittaa henkistä väkivaltaa. Tällaisia uskontoja ja lahkoja on esim. Jehovan todistajat, Mormoonit, myös Vanhoillislestadiolaisilla esiintyy samanlaisia piirteitä.

Luterilainen kirkko on tunnestusti vapaa, sinne voi tulla ja sieltä voi lähteä koska haluaa. Sen seinät on laveat ja kynnys matalalla.

Ei pidä sekoittaa kaikkia uskovia ja seurakuntia samaan nippuun.

• Totta toisaalta. Mutta jos jotain asiaa käyttää väärin ei se kumoa sitä etteikö alkuperäinen asia tai tarkoitus voisi olla hyvä. Puukko murhamiehen tai partiolaisen käsissä. Sama asia, mutta kaksi hyvinkin vastakkaista tulosta.

Uskovaisetkaan eivät ole vapaita hoidon tarpeesta tai vankilaan tuomitsemisesta, ei näistä ole minkään vakaamuksen edustaja. Yhteinen nimittäjä on tässäkin ihminen.

• Mirka...
        uskotar kirjoitti:

Uskonnonuhrit ovat usein suljettujen uskonnollisten piirien ihmisä. Sellaisten joka kontroloivat tiukasti uskovan elämää ja pelottelevat jos ei tee niinkuin johtohenkilöt sanovat, heidät erotetaan joukosta. Sen suojissa voidaam harjoittaa henkistä väkivaltaa. Tällaisia uskontoja ja lahkoja on esim. Jehovan todistajat, Mormoonit, myös Vanhoillislestadiolaisilla esiintyy samanlaisia piirteitä.

Luterilainen kirkko on tunnestusti vapaa, sinne voi tulla ja sieltä voi lähteä koska haluaa. Sen seinät on laveat ja kynnys matalalla.

Ei pidä sekoittaa kaikkia uskovia ja seurakuntia samaan nippuun.

Täällä kirkko kontrolloi ja yrittää ohjailla teidän uskisten mieltä jotta ette eroaisi kirkosta. Kirkko tarvitsee rahojanne kipeästi.

• USKOTAR. juhani1965 puhui "uskonnoista". Siihen sisältyy muutakin kuin Suomen luterilainen kirkko. Suomen kirkko on todellakin pärjännyt hienosti; ei ole suuria otsikoita asionnista poliisin kanssa.

Mutta olen nähnyt aika monta henkisesti sairasta, jotka ovat kristittyjä uskovia. Jotkut ovat sairastuneet uskossa ollessan. Ja moni laitapuolen kulkija on joukossa mukana. Hmm... Mutta eihän uskovan tarvitse olla briljantti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      44
      7746
    2. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      70
      4576
    3. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      59
      3849
    4. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      72
      3715
    5. Millaista läheisyyttä

Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      98
      3539
    6. 55
      3173
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      68
      3135
    8. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      30
      2548
    9. IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!

"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk
      Maailman menoa
      211
      2172
    10. Heräsin taas ikävään

Ja aivan valtavaan haluun. Tahdon sinua R. ❤️
      Ikävä
      52
      1668
    Aihe