Pariisin metro/lentokenttäjuna liput

Olemme Pariisissa maanantaina iltapäivällä ja pois lähdemme
perjantaina klo 19.00. Minä olen seurannut näitä keskusteluja, mutta
asiat ei oikein avaudu.

- kannattaisiko meidän ostaa esim. 5 päivän lippu lentokentältä. (3 päivän lippu ei riittäne lentokenttäkuljetuksiin molempiin suuntiin)
- eli siis pääsemmekö sillä kaupunkiin ja takaisin
- jossain oli tietoa, että pitää ostaa joko 1- 3 vyöhykkeille tai 1- 5
vyöhykkeille. Pääseekö kenttäkuljetukset kuittaamaan 5 vyöhykkeen lipulla
- niillä 10 lipun lippuvihkojen lipuilla ei varmaan pääse lentokentältä
eikä sinne ?

Mitä suosittelette, olemme aika kovia liikkumaan ! Hotelli on
Montmartessa Des Arts. Ehkä ainut pitempi keikka olisi Versailles ja
muuten keskustan tuntumassa top 10 nähtävyyksiä.
Sitten vielä :kannattaakopääsylippuja varata etukäteen esim pariisinliput-
sivujen kautta. Olemme sieltä ostaneet jo Moulin Rouge - liput, mutta
ei muuta,

26

7885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekin Pariisiin

      Ne kolmen ja viiden päivän liput on ihan törkeän kalliita jos ottaa sen mihin kuuluu myös lentokenttämatka. En tiedä tulisko halvemmaksi ottaa irtomatkana kenttämatkat ja sit kolmen päivän lippu tiistaista torstaihin. Ei ole mullekaan ihan selvää että onko lippuvihon lipussa ns. vaihto-oikeus jonkin tietyn ajan sisällä vai onko se lippu per matka. Jos ei ole rahasta kiinni niin ehkä helpointa olis ostaa se sikakallis viiden päivän lippu lentokenttäkyydit sisältyen niin ei tarvi miettiä sen enempää.

    • itsekin Pariisiin

      Tämmöisen löysin vielä: "Jos ainoa pidempi matkasi suuntautuu lentokentälle, tulee todennäköisesti halvemmaksi ostaa kortti vain keskusta-alueen kattaville vyöhykkeille 1-3 ja erikseen meno-paluulippu lentokentälle. Jos kuitenkin aiot vierailla esim. Versailles'n palatsisssa ja/tai Disneylandissä, hanki suuremman alueen kattava kortti."

      Enemmän täm osoitteen takaa: http://www.pienimatkaopas.com/pariisi/liikkuminen.html

    • MayAmanda

      Olen myös mietiskellyt kovasti noita metrolippuja. Olemme äitini kanssa lähdössä Pariisiin parin viikon päästä ja vielä on hieman epäselvää mistä sitä kannattaa maksaa. Keskustan ulkopuolelle menee matkat vaan lentokentälle ja Versaillesiin. Olen myös löytänyt tuon pienimatkaopas-sivuston, mutta silti kiinnostaisi ne hinnat. Eli paljonko se matka kentältä ja Versaillesista keskustaan maksaa.. Metron omillakin sivuilla kun tuntuu olevan vain nuo turistihinnat, eli passit, kierrokset, ym..

      Jos ostaa esim 5 pvn lipun 1-5 alueelle, hintaa taisi tulla lisää heti yli 40€ kahdelta hengeltä. Mieluummin käytetään tuokin raha shoppailuun ja syömiseen. ;)

      • Paris

        Ei se voi olla kovin vaikeaa. Itse ostelemme kymmenen lipun sarjan aikasemmalta nimeltään Garnet metroon yms muihin liikennevälineisiin
        Lippu CDG:lta keskustaan maksaa 10€ verran suuntaansa
        Me emme ole pystyneet liikkumaan niin paljon, että nämä Paris Visit kortit olisivat olleet järkeviä
        Näitten asioitten kanssa ei kannata suuresti voimistella, sillä suuressa kaupungissa muutama kymmen euroa hukkuu johonkin tarpeettomaan aivan huomaamatta
        Hyvää matkaa


      • HanskiKuopio

        Sekä GDG:lta että Orlyltä pääsee keskustaan RER-junalla ja bussilla. Juna- ja bussilippu maksaa 10-12 euroa/suunta. Junan vahvuus on nopeus. Etukäteen kannattaa selvittää, millä pysäkillä kaupungissa jää pois, sillä RER-asemia on harvassa normaali metroihin verrattuna. GDG:n bussi ajaa Oopperan viereen, eli Lafayette- ja Printemps-tavaratalojen kulmille. Orlyn bussi ajaa Riemukaaren tuntumaan. Takseja kannattaa välttää, sillä ne ovat kalliita. Metro on ylivertainen väline kaupungilla. Suosittelen kymmenen lipun Garnee-lippupakettia, joita saa metrojen automaateista sekä RATP:n myyntipisteistä metrojen auloista.


      • Patisserie
        HanskiKuopio kirjoitti:

        Sekä GDG:lta että Orlyltä pääsee keskustaan RER-junalla ja bussilla. Juna- ja bussilippu maksaa 10-12 euroa/suunta. Junan vahvuus on nopeus. Etukäteen kannattaa selvittää, millä pysäkillä kaupungissa jää pois, sillä RER-asemia on harvassa normaali metroihin verrattuna. GDG:n bussi ajaa Oopperan viereen, eli Lafayette- ja Printemps-tavaratalojen kulmille. Orlyn bussi ajaa Riemukaaren tuntumaan. Takseja kannattaa välttää, sillä ne ovat kalliita. Metro on ylivertainen väline kaupungilla. Suosittelen kymmenen lipun Garnee-lippupakettia, joita saa metrojen automaateista sekä RATP:n myyntipisteistä metrojen auloista.

        Olen yrittänyt tutkailla tuota RER B:n linjaa ja sen pysäkkejä. Osaatko kertoa, että pysähtyykö se Luxembourgin asemalla? Vai onko tuolla linjalla vain kolme pysäkkiä (Gare du Nord, Chatelet les Halles, Denfert Rochereau)? Mennään Finnairilla 2D-terminaaliin ja tuolta näyttäisi olevan helpointa/nopeinta siirtyä keskustaan RER B:llä.
        Onko tuo 10 lipun Garnee sellainen, että sitä voi käyttää kolme henkilöä yhdessä vai onko se tarkoitettu vain yhdelle henkilölle?
        Meidän hotelli on Luxembourgin puiston liepeillä, joten aika paljon nähtävyyksiä saadaan varmaan katsotuksi jalkaisin, mutta välillä voisi turvautua metroonkin esim. Eiffelin-reissulla.


    • jovain

      Meillä oli Paris Visite kortti 5 päivää ja 3 alueelle. Ostimme kentältä erikseen lipun, joten tuo paketti tuli maksamaan 80,80 kahdelta hengeltä. Lisäksi tietty paluupäivän lippu 9,60 nuppi. Visitellä oli tosi helppo matkustaa niin metrossa kuin myös bussissa. Minä suosittelen kyllä siirtymisiä metrolla ja bussilla, koska kyllä siellä saa nokko kävellä ja seisoa jonoissa muutenkin! Esim. Louvre on niiiin iso ja levähdyspaikkoja tosi harvassa, että kyllä jalakapohjat huusi hoosiannaa iltasella :) Jossain kirjoituksissa luin taannoin kun kyseltiin metron kuulutuksia. Kyllä siellä asemat kuulutettiin ja kartatasta vielä sai varmistaa. Yksi linja (en nyt muista mikä) ilmoitti Gare du Nordin Paris Nordiksi, joka se kylttien mukaan onkin. Metrokartoissa vaan lukee Gare du Nord!! Elikkä eläkää ajako ohi :) Ja kyllä, tärvää sitä rahaa pöllömpiinki asioihin kuin nuo helpot turistikortit!

      • Chattonen

        Meillä kun käy vieraita, suosittelen aina noita kertalippuja. Paris Visiten puolesta puhuu lähinnä helppous, kun ei ole kuin yksi lippu huolehdittavana. Yleensä, jos reittejä vähänkään suunnittelee, niitä lippuja ei vaan ehdi päivässä kuluttaa niin paljon, että Visite tulisi edullisemmaksi. Mutta Visiten puolesta puhuu tietysti se, että ei tarvitse ostaa lippuja lisää, jos loppuvatkin kesken.

        Gare tarkoittaa asemaa, joten Paris Nord ja Gare du Nord ovat toistensa synonyymejä. Itse asiassa Gare de Paris-Nord on se rautatieasema ja Gare du Nord on se metroasema.

        Kuulutuksia on turistien suosimilla metrolinjoilla ja RER-junissa, valtaosassa metroja ei ole kuulutuksia. Asemien nimet on silti kirjoitettu selvästi seinille.


    • matkaaja

      Osaako joku sanoa, paljon maksaa kertalippu Orlyn kentältä keskustaan? Ja keskustasta La vallee villageen (pysäkki muistaakseni val d'europe)? Kesällä kyllä matkasin tuon matkan la vallee villageen mutten enää muista paljonko se kustansi... Kannattaako ostaa viiden alueen paris visite -kortti vai erikseen matkat kentältä kaupunkiin ja takaisin ja outletiin ja takasin, ja sitten vain paris visite -kortti alueille 1-3 tai kertalippuja kaupunkialueelle? Vietämme pariisissa pe-ma.

      • Paris

        Orlyn kentältä keskustaan maksoi keväällä noin 12 euroa. Saman verran on suunnilleen tuo keskustasta La vallee villageen, ehkä kympilläkin pääsee. Minä suosittelen Navigo-korttia, mutta se tosin vaatii hiukan enemmän toimenpitetiä kuin Paris Visite. Eli Navigoa varten pitää olla passikuva ja kortin pantti maksaa muistaakseni viisi euroa. Mutta viikon lataus vyöhykkeille 1-5 taitaa olla noin 35 euroa, joten on halvempi kuin Visite. Lataus on siis voimassa aina ma-su-välisellä ajalla.


    • matkaaja

      Saako tuon navigonkin esimerkiksi heti lentokentältä (rer-asemalta) mukaan? Me tarvittaisiin tuon päälle vielä sitten makat kentälle maanantaina, mutta voisi tulla halvemmaksi silti... kiitos vinkistä!

      • Paris

        Kyllä sen varmasti kentältäkin saa, koska sen saa myös pienemmiltä metroasemilta. Itse olen ainoastaan ladannut kortin kentällä, joten ihan varma en ole, mutta uskoisin että palvelutiskiltä sen saa.


      • pariisiin
        Paris kirjoitti:

        Kyllä sen varmasti kentältäkin saa, koska sen saa myös pienemmiltä metroasemilta. Itse olen ainoastaan ladannut kortin kentällä, joten ihan varma en ole, mutta uskoisin että palvelutiskiltä sen saa.

        Hei, missään Pariisin julkisen liikenteen virallisilla sivuilla ei mainita Navigosta mitään englanniksi. Miten kyseisen lipun saa ostettua metroasemalla riittääkö, one navigo please?


    • Itse suosittelen erillislippuja lentokentältä (CDGaulle) keskustaan ja keskusta Versaillesiin. Siihen päälle 3 vyöhykkeen lippu. Meillä tuo on aina ollut käyttöä, kun liikumme Pariisissa paljon metrolla ja busseilla. Muistakaa, että monella linjalla joutuu myös metroasemien sisällä kulkemaan pitkiä matkoja jalkaisin. Joskus jopa yli kilometrin siirtyessä linjalta toiselle. Ei ole kivaa ainakaan matkalaukkujen kanssa.

      Itse kokeilisin Gare Nordille menoa lentokenttäjunalla ja siitä hotellille taksilla, jos se hotelli ei ole ihan metropysäkin lähellä. Ja jos haluaa vaivattomapaa kulkemista, niin suoraan taksilla kentältä hotelliin.

    • loviisa2

      Olin lähdössä pariisista cdg:n lentokentälle, mutta metrokartassa sinne menevä linja jakautuu kahtia-mitä tarkoittaa, kun kuitenkin molemmat linjat merkitty samalla kirjaimella ? Tekeekö juna lenkin ?

      • Chattonen

        Juna ei tee lenkkiä, vaan osa B-linjan pohjoiseen kulkevista junista kulkee keskustasta CDG:n lentoasemalle, osa kohti Mitryä. Molemmat kulkevat samalta laiturilta. Ole siis tarkkana, että nouset oikeaan junaan. Junan suunta ilmoitetaan laiturilla olevassa valotaulussa. Se lukee myös junan "nokassa".


    • loviisa2

      Tuhannet kiitokset sinulle, eipä olisi tuota tajunnut...

    • rap3
    • Miten menee

      Kun lähden Orlyn lentokentältä keskustaa kohti, niin mistä ostan lipun junaan? Siinä kait ensin joutuu käyttämään Orlyval-junaakin kun siirrytään Antonyn asemalle.

    • ihanhukassa1

      Mikä lippu olisi järkevin ottaa jos haluaa CDG:n lentokentältä Orlyn lentokentälle? Olen matkalla espanjaan ja välilasku pariisissa, jossa täytyy vaihtaa lentokenttää...Ja mitä mahtaa maksaa :)

      • pariisitar82

        Mun mielestäni olisi kätevintä ottaa juna CDG:stä Antonyn asemalle (5 vyöhykkeen lippu)ja vaihtaa siellä lentokenttäjunaan, johon myydään lippu erikseen. Matka CDG:stä Antonyyn maksaa n. 10€ ja tuo lentokenttäjuna maksaa n. 7€. Halvemmallakin pääsee eri reittiä, mutta tuo olisi mielestäni kätevin.


    • pianPariisi

      Tietääkö kukaan myydäänkö lapsille Navigo-korttia? Ainakaan virallisilta sivuilta en löytänyt. Itselleni se on viikon Pariisin reissulla selkeästi edullisin vaihtoehto, kun menoja on 5 zonelle asti.

    • Pariisin metrot

      Pariisissa metro on ehdottomasti se paras liikkumistapa, siitä löydät lisätietoja suomeksi sivulta http://pariisiin.com/liikkuminen, jossa samassa paketissa muuten busseista ta takseistakin tietoa.

    • matka1

      Miten pääsen junalla CDG riemukaarelle, tai lähettyville (lähin juna-asema)

    • Anonyymi

      Edullisin tapa liikkumiseen Pariisissa on ostaa viikkolippu mobiiliin, toimii 1-5 vyöhykkeillä ja maksaa 30€. Vrt. RER -junalippu CGD lentoasemalta keskustaan maksaa n. 12€ ja saman takaisin.
      Puhelimessa tulee olla NFC toiminto.

      Toimi seuraavasti:
      1. Lataa puhelimeesi ”My Navigo Tickets” -App
      2. Lataa ”IDF Mobilites” -App.
      3. ”IDF Mobilites” -Appiin luodaan omat tiedot ja halutunlainen lippu esim. viikoksi ostetaan sillä, tuo toinen appi on se jonne lippu latautuu (ei käytetä muuhun?)

      Yritin itse antaa tuohon ”IDF Mobilites” -Appiin luottokorttia kohtaan ”My payment methods”, ei onnistunut. Ei hätää, osta lippu, maksa lopuksi ja laita rasti ruutuun ”lisää kortti myöhempää käyttöä varten”. Maksun jälkeen lippu latautuu siihen toiseen Appiin ja maksukorttisi ilmestyy ”My payment methods” kohtaan omiin tietoihisi.

      HUOM. Navigo Week Pass on voimassa yhden viikon maanantaista sunnuntaihin ja antaa sinulle rajoittamattoman matkan valitsemillasi vyöhykkeillä. Sen voi ostaa kyseistä viikkoa edeltävästä perjantaista alkaen. Jos olet menossa Pariisiin esim perjantaina, osta lippu edellisenä viikonloppuna, niin se on voimassa sillä viikolla jolloin menet (ma-su). Jos ole menossa vaikka maanantaina, lippu pitää ostaa edellisen viikon puolella pe-su aikana. Kun pääset ostossa niin pitkälle että on maksun aika, tarkista että voimassaolo on oikein.

      Näistä lipuista saat lisää tietoa https://www.ratp.fr/en/titres-et-tarifs/navigo-monthly-and-weekly-travel-passes

    • Anonyymi

      Voiko siellä enää olla rauhassa kun saksalaisturistikin tapettiin eiffel tornin lähellä. Joku äärimuslimi hyökkäsi. Taitaa olla aika yleisiä nuo hyökkäykset ranskassa nykyään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe