Grand Matadorista

Ihmettelen!

Minkälainen kennel on kyseessä, onko joku käynyt ihan paikanpäällä katsomassa? Jos asuisin lähempänä, kävisin itse katsomassa, sen verran huolettaa.

Ihmetyttää kovasti, kun kennelistä tulee kleineja ja pystiffeja 1-3 kertaa vuodessa rekisteröimättömänä per rotu, ja samaan aikaan tulee kumpaisia rotuja rekisteröitynä kerran pari vuodessa per rotu. Minkä verran kasvattajalla on koiria ja miten elävät?

Minkälainen tämä tämmöinen kasvattaja on, joka rikkoo hyvin räikeästi Kennelliiton kasvattajasopimusta? Ei ole enää tässä tapauksessa, jossa rekkaamattomia pentuja on ollut jo parin vuoden ajan, kyse vahingosta, vaan selvästä "sivubisneksestä". Hieman pelottaa, minkälaisissa oloissa koirat elävät ja miten usein samaa narttua pennutetaan ja ylipäätään onko ihminen kykenevä hoitamaan kunnolla koiria, jos niitä on paljon.

Jalostusnettiä katselin, ihan hyvin menestyneitä koirat on eli ilmeisesti kasvattaja on aktiivinen kilpailuissa kävijä, mutta ei tuo pystiffien terveys ainakaan ole mairittava lonkkien osalta. Paljon D/D:tä ja E/E:tä.

Kasvattajalta en toimivia yhteistietojakaan löytänyt, joten jos kasvattaja tänne eksyy, voi kyllä tulla kertomaan, mikä on syy rekisteröimättömiin pentuihin useasti vuodessa.

54

1746

Vastaukset

• Tuo Kennelnimi on tullut useamminkin esiin monessakin paikassa ja juuri tästä syystä. Itse en asiasta enempää tiedä, mutta tuntuu kyllä epäilyttävältä...

• Olisi mukava tietää vieläkö kennel toiminnassa?
    Minun ystävälläni koira sieltä ja harkitsin samaa rotua, mutten löytänyt kennelin sivuja vaikka kuulemma on sellaiset.

• Hei!

Minulla on noin 6-vuotias pyreneittenkoira Grand Matador Inca. Koiran kasvattajaa en ole ikinä tavannut, eikä hän vastannut yhteydenottopyyntööni, kun ilmoitin että narttu on tällähetkellä minulla, kun se on ilmeisesti koko lyhyen ikänsä kotia vaihtanut. Niin elikkä kasvattaja ei ainakaan ole milläänlailla kiinnostunut koiriensa tulevien kotien osaamisesta tai ylipäätään yhtään mistään, sillä tämä narttu on tullut minulle Kuopion eläinsuojelun kautta. Tästä voi päätellä jo paljon, mutta näin kertoi nainen, joka luovutti "Incan" ja toisen sekarotuisen pyreneittenkoira "wandan" perheeseemme kaksi vuotta sitten; Meidän tyttösestä oli tehty eläinsuojeluun joku ilmoitus, kun koira haukkuu narussa päivät pitkät.. Noh, tyttönen oli sitten haettu löytöeläinkotiin, josta se oli ymmärtääkseni päässyt aika äkkiä kotihoitoon Kuopion alueelle (tälle naiselle siis, keltä sen ja 'pennun' haimme myöhemmin) Koiraa oli potkittu, hakattu, kaikkea mahdollista käsittämätöntä jotkut miehet kännipäissään olivat sille tehneet ja sen koirasta huomasi heti ja huomaa vieläkin. Päivän selvä asia oli, että miehet oli hankkineet koiran vahdiksi ja yrittäneet saada siitä kaikilla mahdollisilla keinoilla vihaisen.. (En sitten tiedä oliko heillä tähän jokin erityinen syy, vaan oli syy mikä hyvänsä, pyreneittenkoira on senverran isokokoinen hurtta, että sellainen rääkättynä vihaiseksi olisi ollut tosi vaarallinen) Enkä tarkoita sillä, että minkään rotuisen koiran ajaminen hulluudenpartaalle olisi oikein, mutta niin.. Koira on tällähetkellä mahtavin hurtta, mitä minulla on ikinä ollut! Lapset voivat istua selässä ja lääppiä miten sattuun tai roikkua missä sattuun.. Ei mitään, koira ei välitä yhtikäs mitään! Häntä vaan viskaa puolelta toiselle ja kuola valuu :) Mutta Incan surumielisestä katseesta, hieman taaksepäin vetäytyvistä luppakorvista ja äkkinäisistä säpsähdyksistä voi hyvin päätellä, että koira EI OLE UNOHTANUT ! Kauheaa, miten jotkut voivat edes tehdä tälläistä!
    Mutta juu, asianne liittyi pääasiassa rekisteröimättömiin pentuihin.. En tiedä kasvattaako sama kasvattaja enään pyreneittenkoiria, mutta pyreneittenmastiffeja hänellä ainakin on ja olen itsekkin hieman ollut huolissani näistä rekisteröimättömistä pentueista, mutta jokatapauksessa en muutenkaan suosittele tuolta kasvattajalta hankkimaan minkäänlaista eläintä: oli REKISTERÖITY tai REKISTERÖIMÄTÖN. Hän ei selvästikkään tutki koiranostajan taustoja tarpeeksi tarkkaan! Itse taas pari vuotta takaperin, vähän ennen pyreneittentyttöstemme hankkimista, ostin kennelistä Newfoundlandinkoiran ja semmoisessa kuulustelussa ei olisi ihan pölvästi pärjännyt, meinaan kasvattajat kyllä tiesivät todellakin mitä kysyvät ja tarkkailivat samalla pysyinkö yhtään perässä ja tiesinkö ylipäätään, minkä rotuista koiraa olin ostamassa! Noh, jokaisella kasvattajalla omat menetelmänsä, mutta tälläiseen kotiin jos koira päätyy ja kasvattaja on ilmoittanut olevansa tukena koiran koko eliniän ajan, niin eikö hänellä muka pitäisi olla minkäänlaista käsitystä koiran elinoloista uudessa kodissaan ?!?
    Huomasin tässä juuri, että olen koko pitkän stoorini ajan syyttänyt kasvattajaa, joka ei ole kyllä oikein siinä mielessä, että eivät hekään voi kaikesta olla perillä ,muttakun muutenkin huonoja kokemuksia tästä kennelistä, kun siitä jokapuolella epäilyksiä liikkuu. :)
    Ja ihan selvyydeksi vielä: Pyreneittenkoiramixi 'Wanda' on hommattu Kuopion eläinsuojelusta myös, mutta ei ole samalta omistajalta eikä KASVATTAJALTA lähtöisin! Koirakaksikko vain myytiin yhdessä. Ottakaapa jotain kantaa ja kertokaa omia kokemuksia, jos joku muukin omistaa kyseisestä kennelistä Pyreneittenkoiran!

• Itselläni koira Grand Matadorista.Täyttää kesäkuussa huimat 8vuotta :)
    Yritin ottaa kasvattajaan yhteyttä vaan en ole saanut mistään puhelinnumeroa(tiedustelusta löytyi useampi vaan kaikki olivat kiinni) ja osoitekkaan ei ole enää sama.Netistä luin että hän olisi vaihtanut sukunimensä?!

Ei sillä,ihana vahti meillä,maailman paras

• heipähei.. onko koirasi rekisteröity?

• ?0?0?0?=?= kirjoitti:

heipähei.. onko koirasi rekisteröity?

Niin ja onko se pyreneittenmastiffi? Emä?

Minulla saattaa olla samasta pentueesta pentu!!!

• Edelleen on kenneli toiminnassa, vaan päätti kasvattaja kleini pentujensa kohdalla jättää taas rekkaukset tekemättä.. Myy vissiin nykyään pentuja myös tyttönsä kanssa yhteistyössä liekkö oman huonon maineensa takia. Sieltä kun pentua kyselin niin katsomaan ei olisi päässyt, kertoo jotain toiminnasta. Onkohan kennel liitolla tietoa kys naisen toiminnasta...

• Pyreneittenkoira : kasvattajaa ei kiinnosta kasvattinsa elämä sen jälkeen kun on koiran myynyt.

huhhuh1 : itse olen tehnyt Kennelliittoon asiasta 4 eri ilmoitusta, asia kuulema tiedossa.

Vain ostamatta tällaisilta piittaamattomilta ihmisiltä saadaan henkilön järjetön toiminta loppumaan :(

• Kaikki Grand Matador koirien omistajat, jotka tiedän, ovat sanoneet etteivät päässeet katsomaan pentuja, ne tuotiin. Samoin minulle!

• Tiesittekös, että juuri tällaisen paskanjauhannan takia kyseinen kennelin omistaja on lopettanut toimintansa jo aikoja sitten.

Lisäksi voin vakuuttaa 100% varmuudella, että pentuja on AINA päässyt katsomaan halutessaan! Lisämaksusta koiria on tuotu omistajalla omistajan OMASTA halusta (eivät esim. itse ole päässet hakemaan).

Eläinsuojelviranomaiset ovat käyneet paikalla, mutta todenneet, että kaikki kunnossa.

Hankkikaa nyt hyvät ihmiset faktaa ennenkuin alatte tällaisen mustamaalaamisen!!!!

• Maailman kauneimpia pentuja kyseisestä paikasta.. Olin ostamassa kyseisestä paikasta pentua ja olisin päässyt katsomaan sitä paikan päälle! Harmi kun kaikkea silloin sattui mutta edelleen haluaisin kyseistä paikasta pennun. En vain löydä numeroa mistään :(

• diudii 69 kirjoitti:

Maailman kauneimpia pentuja kyseisestä paikasta.. Olin ostamassa kyseisestä paikasta pentua ja olisin päässyt katsomaan sitä paikan päälle! Harmi kun kaikkea silloin sattui mutta edelleen haluaisin kyseistä paikasta pennun. En vain löydä numeroa mistään :(

Joopa joo.....
      Oletpa joo menossa......jos kennel on jo lopettanut toimintansa......

• Faktaahan on se, että kennelin kasvateista löytyy paljon D/D lonkkia (jalostusnet käyttöön, toki kakat lonkat ei ole vain kasvattajan syy!) ja huonompiakin, näyttelyissä ovat kyllä menestyneet erinomaisesti, mutta samalla niitä rekkaamattomiakin välissä on ollut. Nämä asiat eivät ole mitään lööperiä, vaan fatkaa.

Jos elinkeino joudutaan lopettamaan paskapuheiden takia, kyllä itseäni ainakin mietityttää, onko koira älähtänyt mihin kalikka kolahtanut..

Itse kennelin tiloista en tiedä mitään ja hyvä jos viranomaiset on tarkistaneet tilat ok:ksi,

• Hahhahaaa...Uskoo ken haluaa. Sen ihmisen toimet eivät kestä päivänvaloa. Rekkaamattomia pentuja vaikka miten. Ja onko käynyt mielessä, että missä ne kaikki muut koirat ovat? Oman koirani emä kuoli MUKA tapaturmaisesti. Ja kilin kellit sanon minä. Kun omat toimet tulivat esim. leonbergien kohdalla julki, siirsi hän toimintaansa muualle. Kyseinen ihminen on muuttanut paikasta toiseen niin monta kertaa, että ei pysy enää edes laskuissa mukana.

Syyttä suotta ei kyseistä ihmistä vihata koirapiireissä. Jopa kyseisen kennelin koirat ja heidän omistajansa ovat vihattuja. Ihan kuin se nyt meidän vika olisi, että tämä ihminen ei kyennyt VASTUULLISESTI hoitamaan asioitaan. Itse olen onnellinen siitä, että koirani sai hyvän kodin, eikä joutunut osaksi tehtailua. Ja luojan kiitos, että tämä hminen ymmärsi jättää koirat!!! Kiitos kaikille niille, jotka ajoivat tätä asiaa. Itse olen erään kerran tämän ihmisen kanssa vääntänyt asioista. Mihinkään se ei ota kantaa...se siitä. Toivottavasti itse pystyt pysymään kirjoituksesi takana, sillä taidat olla lajissasi ainoa. Meillä muilla olisi kana kynittävänä.

• Minulle tuli kyseisestä kennelistä polvi vikainen pentu..jouduin lopettamaan koiran kaksi vuotiaana.. pennut oli muka tarkistettu eläinlääkärillä ja luvattiin lähettää lääkärintodistus postissa..en myöskään saanu nähdä muita pentuja...en ottaisi mistään hinnasta tältä kasvattajalta enää pentua...hän yritti vaihtaa sairasta pentua uuteen pentuun mutta enhän minä halunnut enää rakkaasta koirasta luopua..koirani oli tuolloin puoli vuotias kun todettiin perinnöllinen polvisairaus..

• eli sinusta polvivamma olisi tullut näkyä eläinlääk.pentutarkastuksessa?tai kasvattajalla olisi pitänyt olla laserkatse millä moisen näki? itse ostin aikanaan keskari pennun jolta puuttui lonkkamalja tyystin. minun olisi se pitänyt huomata mutten ottaessa sitä tajunnut naivina katsoa.pennun jalka ei koskaan kasvanut normaaliksi ja jouduin lopettamaan. en saanut edes lekurikuluja kasvattajalta takaisin,saati uutta pentua. jännästi sait käännettyä asian kasvattajaa vastaan "omg koitti vaihtaa mun koiran?????".. olisit ollut onnellinen.ei kaikki anna uutta tilalle. koirasi lopetettiin. oliko apu suurikin kun et ottanut toista mitä "tyrkytettiin " melkein.(.rääkkäystä). kannattaa muistaa että eläin on eläin.ei kasvattaja ole mikään midas että voi vannoa myyvänsä vain priimaa kamaa. kaikki saavat Alonkat ja 0 kyynärät ja kaikille tulee sertit ropit ynnä muut. yhtälailla niitä tulee sairaita ja terveitä vaikka miten koittaa asiat hoitaa. olen huomannut että suhteellisen terveitä ja hyviä ja melkeinpä parhaita pentuja on tullut niiltä kasvattajilta joilla ei ehkes ole kennelnimeä vaan pennut on teetetty terveillä ei niin huippu.vaan normi vanhemmilla

• pyde lover kirjoitti:

eli sinusta polvivamma olisi tullut näkyä eläinlääk.pentutarkastuksessa?tai kasvattajalla olisi pitänyt olla laserkatse millä moisen näki? itse ostin aikanaan keskari pennun jolta puuttui lonkkamalja tyystin. minun olisi se pitänyt huomata mutten ottaessa sitä tajunnut naivina katsoa.pennun jalka ei koskaan kasvanut normaaliksi ja jouduin lopettamaan. en saanut edes lekurikuluja kasvattajalta takaisin,saati uutta pentua. jännästi sait käännettyä asian kasvattajaa vastaan "omg koitti vaihtaa mun koiran?????".. olisit ollut onnellinen.ei kaikki anna uutta tilalle. koirasi lopetettiin. oliko apu suurikin kun et ottanut toista mitä "tyrkytettiin " melkein.(.rääkkäystä). kannattaa muistaa että eläin on eläin.ei kasvattaja ole mikään midas että voi vannoa myyvänsä vain priimaa kamaa. kaikki saavat Alonkat ja 0 kyynärät ja kaikille tulee sertit ropit ynnä muut. yhtälailla niitä tulee sairaita ja terveitä vaikka miten koittaa asiat hoitaa. olen huomannut että suhteellisen terveitä ja hyviä ja melkeinpä parhaita pentuja on tullut niiltä kasvattajilta joilla ei ehkes ole kennelnimeä vaan pennut on teetetty terveillä ei niin huippu.vaan normi vanhemmilla

lonkka ja polvi kaks eri asiaa. Eläinlääkäri kyllä pystyy pennun jalasta sanomaan ihan kokeilemalla jos polvi on "sökö" No siihen lonkkaan ehkä jo tarvitaan kuva. Eräs ell tutki yhden koiramme kyynäreet ihan kokeilemalla ja sanoi että toinen kyynär on sökö ja kun kuvattiin niin sököhän se oli. Että kyllä ne ellitkin ovat ammattitaitoisia vaekkei sitä röntgenkatsetta heillä olekaan.

• Meillä on kyseisestä kennelistä leonberginkoira. Ainoasta rekatusta pentueesta. Kyseinen kasvattaja taisi kerran vastata viestiini. Jälkeenpäin sain tietää yhtä sun toista tämän ihmisen toiminnasta. En koskaan IKINÄ ostaisi tältä ihmiseltä enää mitään. Rekkaamattomia pentuja sillä on vaikka miten paljon. Pentutehtailija viimosen päälle. Kennelliittoon olen aikoinani ollut yhteydessä ja siellä olivat tietoisia tämän kasvattajan touhuista. Tuntuu nyt vaan siltä, että tämän kasvattajan touhut ovat levinneet aikalailla. Hyvä puoli on nyt se, että leot tämä ymmärsi jättää rauhaan! En moiti koiraani. En olisi saanut mistään muusta kennelistä yhtä rakasta koiraa, mitä tämä on. Koiralla on erinäisiä puutteita ja muutama sairauskin, mutta samalla tavalla niitä on ihan joka kennellissä. Sattui vaan hyvä tuuri, että ei ole sen vakavampaa. Koira on jo 7 v vanhus ja elää parhaillaan eläkepäiviään huolettomana kaikesta. Kuulin myös, että jossakin näyttelyssä oli tämän pentueen koira murissut kasvattajalleen. Vieressä oli ollut muitakin ihmisiä, mutta tälle koira oli murissut... oliko kenties hajusta jotain pahaa muistanut. Vai kenties koko olemus puistattanut koiraa. Ehkä se jo kertoi paljon.

• Pakko kertoa tässä välissä, että kasvattini Otto tuli näytile, reilut 7 vuotta lähdöstään..
      Se käyttäytyi, kun olisi lähtenyt luotani eilen. Jälleennäkeminen oli yhtä riemua.
      Aika hyvin 7 vuoden jälken ja nyt Oton sydän reistailee. Omisaja on ottanut 2 koiraa, siltä varalta, että kestäisi Oton poismenon. Hänellä on jo 6 koira minulta, jotka ovat jo kuolleet, silti hän pelkää Otosta luopumista eniten, se on kuulema paras koira, joka hänellä on koskaan ollut, vaika hyvin lämpimästi puhuukin edesmenneisä koiristaan.

• Älkää IKINÄ ottako tältä henkilöltä tai sukulaisilta koiraa! Pentutehtailija, joka on repinyt niin äitinsä kuin tyttärensäkin soopaan mukaan. Lukuisista poliisien ja eläinsuojeluviranomaisten yhteydenotoista huolimatta ei ole naista saatu kiinni, koska on aina roudannut koiransa joko äidilleen tai tytölleen. Silloin kun olin vielä Pystiffi yhistyksen touhuissa mukana oli hänellä ihan oikeudenmääräämä lähestymiskielto äitiinsä. Tätä nykyä en tiedä missä mennään tältä kannalta. Järkyttää ihan, että niinkin monen vuoden taistelun jälkeen kyseinen nainen saa vieläkin jatkaa toimintaansa.

Jos joillakin on kaipuu pyreneittenmastiffi nallukkaan, vierailkaa pyreneittenmastiffit ry:n sivuilla, siellä on lista varmasti luotettavista kasvattajista. Kullberg kun vaikuttaa olevan edelleen Kennelliiton tiedoissa... Jokainen tahtoo varmasti oman ruffensa olevan terve ja elävän kivuitta mahdollisimman pitkään.

• Kateelliisten ämmien panettelua...

• Sano se sille, jonka koira sairastaa tälläkin hetkellä esim. IMHAa...samalla koiralla ollut jo pentuna maksavika. Samalla koiralla on spondyloosia. Samalla koiralla on varastopunkkiallergia. Samalla koiralla on vakava hammaspuutos. Vieläkö on kateellisten ämmien panettelua? Oliko muuta? Kasvattajan mukaan pentue oli erittäin terveistä vanhemmista. Koiran isällä puhtaat paperit..miten on emän laita?
      Osa noista on ihan suoraan geneettisiä... mutta eipä niistä mitään maininnut.

Voin ihan henkilökohtaisesti sanoa, että en tule KOSKAAN olemaan kyseiselle ihmiselle kateellinen mistään!!!

• Linkittäkääpä tähän seuraavaks, jos näette vielä myynti-ilmoituksia kyseiseltä ihmiseltä. Koska pakko myöntää, itse en ole niitä enää nähnyt, että ehkä todellakin on lopettanut jo toimintansa. Myös sen pimeän.

• Pyreneittenmastiffi, narttu
    Grand Matador Miranda etsii kotia ehdottomasti maalta..ja ainoaksi koiraksi.

Koira annetaan kokeneeseen kotiin, jossa aikasemminkin ollut laumanvartijoita.

Lisätiedustelut puhelimitse, ei tekstiviestejä !!

Inkeroinen

Leila 040-5624706 (ilmoitus jätetty 09/10/2013)

• No tuo ilmoitus ei nyt vaan ole kyseisen ihmisen ilmoitus, vaan jonkun joka on koiran sieltä ottanut. Pyysin nimenomaan KYSEISEN ihmisen ilmoitusta, mutta eipä ole näkynyt joten eiköhän unohdeta koko juttu!

• olin sopinut etukäteen pennun katsomisesta, koska en hommaa koiraa näkemättä.. kuulemma sopii ja saa tulla, mutta sovittuna päivänä ei saanut kasvattajaa kiinni lukuisista soitoista ja viesteistä huolimatta.. menin kuitenkin käymään kun niin kerran sovittu oli, ja vaikutti kasvattaja hieman yllättyneeltä!
    pennut olivat yhtä lukuunottamatta epäsosiaalisia ja arvaamattoman oloisia, murahtelivat kun silittää yritti.. aikuisia koiria oli pitkälti toista kymmentä (mitä näin) aina kaksi koiraa sovitettuna mielestäni melko pieneen häkkiin.. rähinä kävi ja surullisen sekä ahdistuneen näköisiä koiria oli.. yksi aikuinen narttu kulki pihassa vapaana, liekkö kasvattajan oma "lemmikki"..
    tein paikasta eläinsuojeluilmoituksen, mutta en tiedä johtiko mihinkään.. toivottavasti ei enää sukulaisten nimissä myy ja kasvata koiria.
    ja kyllä melkein hävettää myöntää, että pienin pennuista, joka houkuttelun jälkeen tuli luo, lähti minun mukaani. en raskinut pentua sinne jättää, kun kulki vaan jäljessä autolle mennessäni..

• OIi pyreneitten mastiffien pentujen myynti ilmoitus jollain Facebook eläinsivustolla pari kuukautta sitten... Tosin sukunimi oli eri, mutta olen lähes varma että kyseessä sama henkilö. Siskoni on Grand Matadorilta pennun aikoinaan ostanut. Pari vuotiaana koiralla todettu nivelrikko ja lonkat muutenkin huonot.

• Meillä kanssa kleinspitz kennelistä, ostettiin v. 2009. Toivat sen meille 600km päähän satasen bensakuluja vastaan. Pennusta huomasi, ettei oltu mitenkään käsitelty tai sosialistettu...

• missäpäin kennel on? joku tuolla lopussa mainitsi nimenkin..onko siis kennelinpitäjän nimi?olen nimittäin hakenut myöskin pennun juuri sen nimiseltä. ei ollut rekkaamassa mutta ehtoni oli että otan vain rekatun koiran niin sain paperit ja toinenkin pentueesta ottanut halusi paprut niin saatiin. koira on kyllä maailman ihanin . lapset rakastaa. tytölle otin sen ja on ollut kuin unelma. pian 1v.

• Minkä rotuisen koiran otit? Kleini?

• itse kävin paikan päällä tässä vähän aikaa sitten. koiria häkeissä ja osa aliravitun näköisiä (todella laihoja). Kunpa eläinsuojelusta kävisivät katsomassa paikkoja ja lopettaisivat nämä touhut lyhyeen.

• Jos on todellakin noin pahasti asiat, niin soita hyvä ihminen eläinsuojelijalle, äläkä täällä kauhistele.

• No Miten pääsit katsomaan, kun kerran touhu on niin salaista että koiria ei näytetä ja ovat niin huonokuntoisia.

• Kleinisti kirjoitti:

No Miten pääsit katsomaan, kun kerran touhu on niin salaista että koiria ei näytetä ja ovat niin huonokuntoisia.

Olen ottanut kaksi kleinspitzia paikasta ja todella terveitä ja hyviä koiria. Eläinlääkärin tarkistamia. Sain käydä kumpaakin pentua katsomassa kun halusin. Koirilla ihan ok oltavat. Täällähän voi ihan vapaasti haukkua ketä haluaa ja keksiä mitä ihmeellisempiä juttuja joiden todenperäisyyttä ei kukaan tiedä. Lähestymiskielto keksintöjä sun muuta. Taitaa olla oma lehmä ojassa kirjoittajilla. Reilusti oikeat nimet vaan kirjoituksiin eikä mitään nimimerkkejä niin voi vastata huutoihinsa.

• Kleinisti kirjoitti:

Olen ottanut kaksi kleinspitzia paikasta ja todella terveitä ja hyviä koiria. Eläinlääkärin tarkistamia. Sain käydä kumpaakin pentua katsomassa kun halusin. Koirilla ihan ok oltavat. Täällähän voi ihan vapaasti haukkua ketä haluaa ja keksiä mitä ihmeellisempiä juttuja joiden todenperäisyyttä ei kukaan tiedä. Lähestymiskielto keksintöjä sun muuta. Taitaa olla oma lehmä ojassa kirjoittajilla. Reilusti oikeat nimet vaan kirjoituksiin eikä mitään nimimerkkejä niin voi vastata huutoihinsa.

Ja sinä vain jatkat tätä nimimerkillä kirjoittelua.
      Ylläpitäjille tiedoksi, että yhä useanpi ihminn toivoo, että nimimerkillä kirjoittavt velvoitettaisi antaamaan oman nimensä julki.

• Kleinisti taitaa olla tuttava tms.. ja ethän tuota kirjoita nimellä itsekään. Minä olen käynyt paikan päällä 3v sitten. Ei näyttänyt hyvältä ja sisälle ei pentuja päässyt katsomaan. Tein eläinsuojeluilmoituksen, enkä kuuleman ollut ainut joka ilmoituksen on tehnyt. Ei ole puhtaat jauhot pussissa, en suosittele kenellekään koiran hommaamista kyseisestä pentutehtaasta.

• Uusi pentue pyreneittenmastiffeja syntynyt 2vk sitten :( Edelliset olleet luovutusikäisiä pari-kolme viikkoa sitten. Toivottavasti pennut ei mene kaupaksi!

• Nostan tämän nyt uudelleen esille! Otin oman kleinini kyseiseltä henkilöltä vuonna 2013. Ensimmäinen koirani. Koira ei ollut rekisterissä mutta se ei minua sinäänsä haitannut silloin koska halusin koirasta vain lenkki- ja kotikaverin, en näyttelykoiraa. Olin kuitenkin ottanut selvää kyseisestä kasvattajasta: tarkistin numeron ja osoitteen, paikan päälle pääsi käymään, tilat oli ok ja pennut hyvinvoivan näköisiä. Kysyin vielä miksi ei rekisteröinyt pentuja. Vastaus oli että emo on rekisterissä mutta isä ei, pennut olivat ikäänkuin vahinkoja. Kaikki vaikutti oikein hyvältä ja koska kyseisellä kasvattajalla oli myös rekisteröityjä pentuja. Olin nuori ja tyhmä sekä hyväuskoinen 16-vuotias jonka silmiin kaikki näytti olevan ok.
    Näin jälkeenpäin vähän vanhempana ja viisaampana tajuan kuitenkin että oli muutamia seikkoja joista olisi hälytyskellojen pitänyt alkaa soida: Kasvattaja toimi netissä paljon tyttärensä nimellä ja numerolla, pidin yhteyttä molempiin kun välillä tuntui ettei toinen yhtä nopeasti vastaillut, ja välillä tuntui ettei kasvattaja edes muistanut kuka olen ja mitä pentua olen ostamassa. Kun pentua lähdin hakemaan oli paikka sotkuinen eikä emoa enää näkynyt. Kuulemma olivat muuttamassa ja emo oli jo siirretty ja siksi paikka oli täynnä pahvilaatikoita. Netistä etsin tietoa tästä äidistä ja tyttärestä mutten törmännyt mihinkään negatiiviseen.
    Silloin tällöin olen laitellut koirastani heillepäin kuvia ja kertonut kuulumisia, muttei heiltä ole tullut vastausta. Otin kuitenkin nyt lähiaikoina yhteyttä kasvattaja tyttäreen joka mainitsi samassa yhteydessä äitinsä nimen. Huomasin ettei nimi ollut sama kuin aiemmin, aloin googlaamaan tällä tyttären antamalla nimellä ja löysin tämän keskustelun kauhukseni. Olen 100% varma että tässä on kyse oman koirani kasvattajasta sillä puhelin-numerokin mätsää. En enää ikinä ottaisi koiraa tältä henkilöltä, tai paperitonta koiraa ylipäätään!!! En kadu koirani ottamista, terve ja maailman ihanin koira, mutta kadun että otin sen juuri tältä henkilöltä!! Kuvittelin etten koskaan voisi tulla pentutehtailijan huijaamaksi, mutta näköjään kantapään kautta oppii...

• Onko nykyään Huovinen?
      Asuu Kainuussa?

• kyllä on naurettavaa porukkaa tääläpäin. voisi oikeestaan tehdä kyselyn jokaiselta kasvattajalta että miten usein ilmottavat jos pentueesta jääkin yksi rekkamatta. harmi kun kukaan ei sitä vaan paljasta.en oikeestikkaan usko että kullberg olisi ainoa laijaan. eihän se ole rikos jättää pentua ilman papereita vai onko? ei nää vaan ihmisillä riitä omissa asioissa hoitamista niin aletaan vahtimaan muita. jos pentua varaa tuttu ihminen joka ei halua paperita tai ei niillä mitään tee,niin ei se ole syntiä. pennut on hyväkuntoisia,eläinlääkärin tarkastamia jokainen,ei se laatuun vaikuta onko se paperi vai ei. mikä oikeus porukalla on tehdä sekarotuisia pentuja ja myydä ne kalliilla ihmisille joille ei koiraa saisi antaa. tutullani on snautserin ja metsästysterrierin yhdistelmä ja on nyt kusessa pennunkanssa.myyjä kun sai rahat niin hävisi. tämä on pahempi ongelma. sekarotuiset pitäisi kieltää lailla. rakkeja on liikaa muutenkin.

• enkä minä'kään laskisi ketään kotiani arvostelemaan,etenkään tuollaisten kirjoitusten jälkeen,enkä aimminkaan ole päästänyt kuin harvat ja valitut. enkä myisi koiriani tuollaisille jotka arvostelee toisen kotia. jokainen elää tavallaan..

• On siellä tontilla käyny eläinsuojelijat hiippailemassa, valokuvia ottamassa useaanki kertaan. Mutta eihän ne mittään ole mahtaneet, kun oulun poliisi ei juurikaan sinne mukaan lähteny koskaan, jos joku suojelija oli menossa käynnille.

Vieläkin löytyy paperittomia pentuja netistä välillä, esim. tyttären Jenna Hämäläinen nimellä. Äiti Sanna teki muutama vuosi sitten karaokelaulukeikkoja räkälöihin ja johonki tanssikapakoihin. Paikan koirat usein juosseet keskellä autotietä. Kerran yks suojelija nappasi auton kyytiin ja vei eläinkodille piruuttaan. Elliä ku niin ärsytti aina noutaa niitä sieltä. XD

• Minullakin on koira sieltä. Pyreneittenmastiffi. Silloin kauan sitten pääsin paikanpäälle pentua katsomaan, näin pennun vanhemmat ja rupateltiin siellä useampi tunti. Sanna ei itse pitänyt yhteyttä meihin sen koommin, mutta vastaili sentään silloin tällöin puhelimeen kun soittelin sinne päin.. kunnes uroskoirani oli melkein parivuotias ja kieltäydyin antamasta koiraani jalostustarkoitukseen. Sen jälkeen en ole sanaakaan kuullut hänestä.
    Olin yhteyksissä koirani sisarusten omistajiin säännöllisesti. Monet sisaruksista olivat sairastuneet mm. sisäelinsairauksiin ja osa jouduttu lopettamaan ennen kolmea ikävuotta.
    Jo muutaman vuoden aikana ymmärsin kennelin toiminnan olevan enemmän kuin kyseenalaista, vaikkei se silloin vielä ollut kuin alkusoittoa tulevalle.. :/

Minulla on maailman paras ja rakkain vanha herra vielä tänä päivänäkin vierelläni, sinällään en voi enkä halua valittaa! Mutta kun ihmiset kysyvät koirani oikeaa nimeä.. hävettää vastata. Muistan kyllä mainita aina kaikille, ettei siltä kasvattajalta missään nimessä oteta koiraa, vaikka omani onkin hyväluontoinen ja komea. Omat kremppansa silläkin on ollut, muttei onneksi mitään vakavaa tai kohtalokasta. <3

Jos GM on toiminnassa edelleen niin toivon täydestä sydämestäni, ettei KUKAAN ota ainuttakaan eläintä siitä kennelistä!

• ...ajankohtainen aihe taas.....vaihteeksi.....

• Miksi ajankohtaista? Onko uusi pentue taas tuloillaan/tullut? :(

• Nyt oli myynnissä rekisteröimättömiä kleinspizejä. Onneksi tajusin googlettaa kasvattajan nimen.

• Taas myydään pentuja. Kleinejä.

• Meille tuli 2009 tuolta kleini. Tuotiin helsinkiin bensakuluja vastaan. Kyseinen koira on kyllä rekisteröity ja tuli hyväkuntoisena ja ihmisystävällisenä!

• Tämä on kyllä vanha postaus mutta meillä on ollut matadorilta koiria ja on edelleen yksi pihassa.
    Kyseinen kasvattaja on perhetuttu ja jokainen koira ollaan itse haettu ja ihan hyvissä oloissa elelivät😊

• Lopettakaa nyt joku tää pentutehtailu! Taas näytti ilmoitusta koiranpennuista olevan kyseisestä paikasta. Tai kenelle voisi ilmoittaa että menisi katsomaan paikanpäälle?

• Missä on ollu ilmotus? En oo huomannu vaikka oon selaillut eri myynti sivustoja

• nm. jadele

Ilmoitus eläinsuojeluun ja valvontaeläilääkäile sekä polisille.

• Ihmettelen suursti, svielä harkitset pennun ottamista ko. kasvattajalta, ilman tuustumista
    häneen, vaik haukut hänet jo etukäteen pataluhaksi.
    HÄPEÄ EDES.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.