Halvin paristonvaihto Helsingissä?

hintaRatkaisee

Missä on Helsingin edullisin paikka vaihtaa perusparistot tavalliseen rannekelloon. Stokkalla hinta on muistaakseni 8 euroa, mutta luulisi jostain vielä halvemmallakin saavan?

54

17831

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no huhuu

      Onko Tsadilainen noin varaton. Se on niin iso kylä ettei kannata ihan toisesta laidasta toiseen kulkea muutaman euron takia. Outoa että Stokkalta etsit halvinta vaihtoehtoa.

    • Kelloharrastaja

      Ei kannata valita halvinta pariston vaihtoa. Se on vain nopea hutaisu.
      Kun itse vaihdan pariston hinta-/laatusuhteeltaan erinomaiseen Prologue-kelloon tarkastutan samalla kellon kunnon, tiivisteet ja paineistuksen. Jos jotain on vialla niin korjautan asian. Tätä operaatioita ei ihan viidellä eurolla tehdä, mutta minä ajattelenkin kelloni parasta.

      • kelloharrastaja

        vai paineistuksen tarkastus tuollaiseen leluun, hauskaa!!
        Eikö tuollaiseen halpikseen kannata vaihtaa paristo itse ja kun se hajoaa, niin kannattaa ostaa uusi halpis?? Ei se koneisto kestä kuitenkaan kuin muutaman vuoden ja ranneke pettää muutaman vuoden jälkeen.


      • Kellopuristi
        kelloharrastaja kirjoitti:

        vai paineistuksen tarkastus tuollaiseen leluun, hauskaa!!
        Eikö tuollaiseen halpikseen kannata vaihtaa paristo itse ja kun se hajoaa, niin kannattaa ostaa uusi halpis?? Ei se koneisto kestä kuitenkaan kuin muutaman vuoden ja ranneke pettää muutaman vuoden jälkeen.

        Todellinen kelloharrastaja pitää kellostaan huolta ja tekee sille tarvittavat toimenpiteet, maksoi mitä maksoi.
        Tosin ei ole vielä tarvinnut korjailla mitään, sillä Prologue on erittäin laadukkaista osista (samoista kuin sveitsiläiset) valmistettu uljas kello.


      • hulluus pois

        No sillä yli 5€ kustannuksellahan ostat uuden hinta-/laatusuhde prolon.... Stu...id!!!!


      • terapiaan heti
        Kellopuristi kirjoitti:

        Todellinen kelloharrastaja pitää kellostaan huolta ja tekee sille tarvittavat toimenpiteet, maksoi mitä maksoi.
        Tosin ei ole vielä tarvinnut korjailla mitään, sillä Prologue on erittäin laadukkaista osista (samoista kuin sveitsiläiset) valmistettu uljas kello.

        Älynjuhla senkun kasvaa ja paranee. Vai "puristi", sanonko mitä puristelet?


      • puhun faktoja
        terapiaan heti kirjoitti:

        Älynjuhla senkun kasvaa ja paranee. Vai "puristi", sanonko mitä puristelet?

        Prologue on voittajan valinta!


      • Anonyymi

        Sinulla on varmaan kallis Kello


    • Casio-Man

      Osta laadukas Casio jossa on kymmenen vuoden paristo. Kymmenen vuoden jälkeen kellon on lasi on niin naarmuuntunut että vaihtoon koko kello.

      • puhun faktoja

        sen muovilasin voi kiillottaa ja naarmuuntumisen määrä on ihan käyttäjästä kiinni.


      • Casio-Man
        puhun faktoja kirjoitti:

        sen muovilasin voi kiillottaa ja naarmuuntumisen määrä on ihan käyttäjästä kiinni.

        Kyllä kello kannattaa vaihtaa kymmenen vuoden välein ihan vaihtelun vuoksi. Ranneke voi vedellä viimeisiään, kellon koneistokin voi olla sippi, uutta peliin vaan.


      • Anonyymi
        Casio-Man kirjoitti:

        Kyllä kello kannattaa vaihtaa kymmenen vuoden välein ihan vaihtelun vuoksi. Ranneke voi vedellä viimeisiään, kellon koneistokin voi olla sippi, uutta peliin vaan.

        Sain vedettävän Leijonakellon, kun olin 9-vuotias. Nyt se on toiminut yhden huollon kokeneena 57 vuotta.


      • Anonyymi

        Juu. Olin Kanarialla uinut Atlantissa ja huomasin, että kansalaiskelloni lasiin muodostui usvaa. Avasin , poistin patterin ja huuhtelin vesipulloni vedellä. Sitten kuivumaan. Mutta tarvitsin uuden kellon, ei löytynyt Citizeniä, mutta Casio, 60€, kymmenillä toiminnoilla. 10v patteritakuu. Siitä nyt kulunut 16v, ja sama patteri, yhä vain. Jopa yövalo toimii. No se Citizen: en saanut enää tiivistettä siihen mutta sisäkalut puhdistin tisl vedellä, kuivasin ja ruiskaus crc:tä, patterit uudet ja taas ja yhä 40vuotias käy, tosin ei vesitiivis enääkään!


    • tarkkailija3

      Täällä on kyllä fiksua porukkaa kommentoimassa. Aina saa nopeasti juurikin kaipaamansa vastauksen. Upeita ihmisiä!

      • mieti vähän ite

        juu, varsinkin viime vuoden vanhoihin typeriin ketjuihin.


    • Rannekellonkäyttäjä

      Erittäin HYVÄ ja ajankohtainen kysymys.

      Nykyajan kelot kun tehdään niin tiukoiksi (eli vesitiiviyskö), ettei paristonvaihto taida onnistua tavalliseele poropeukalolle.

      Eli niin ettei tule naarmuja, eikä vesitiiviys mene sen silian tien...

      Pistäkääpä tietoa alan liikkeistä, esim Keski-Uudeltamaalta.....

      • Anonyymi

        Onnistuukkohan se. Minulla on Seiko miesten rannekello, ikää sillä n. 10-15 vuotta. Hintaa oli jotain 300€ ja risat. Kelloseppä yritti tyrkyttää halvempaa kelloa, halusin tämän. Tässä on sekä päivän järjestysnumero että viikonpäivä näytöllä, kello on vanhanaikaisella näytöllä. Joskus kauan sitten suostuin käyttämään pelkkää digitaalisen näytön rannekelloa.
        Valitsin tämän mallin myös sen takia, että täällä on takakuoren reunoilla monta pientä "monttua", mistä saa kapeakärkisillä pihdeillä kiinni.
        Kello vain lasilleen kitkalliselle alustalle, esim. jollekin kumimaton palan tapaiselle pöydällä,
        niin kannen pystyy pyörittämään auki tällaisilla kärkipihdeillä. Pihdin kärjet laitetaan vastakkaisiin kuoren syvennyksiin ja otetaan vakaa ote ja rauhallinen pyöritys pihdeillä.
        https://www.google.com/search?channel=trow2&client=firefox-b-d&q=kärkipihdit

        Patterin olen ostanut käymällä Malmilla Partcolla (partco.fi Helsinki), nykyään sen nimi on joku muu (uusi omistaja), mutta vanhallakin nimellä löytyy muistaakseni nettikauppa.
        Pariston hinta on muistaakseni siellä on noin 1,30€, joka tapauksessa alle 2 €. Näissäkin voi olla laatueroja.

        Ei viitsisi kovin kauas lähteä patteria hakemaan. Ehkä Clas Ohlsonilla on sopiva patteri. Sillä on monta liikettä täällä Helsingin keskustassa. Viimeksi vaihdatutin patterin n. 3 vuotta sitten uuteen kelloliikkeessä Forssassa - mökkikuntani. Kysyin ensin hintaa, oli 8 euroa ja se oli mielestäni ihan kohtuullinen hinta. Eipä tämä viittä vuotta kestänyt. Nyt alkoi käynti hidastella, on lähes tunnin jäljessä oikeasta ajasta. Toivottavasti ei tähän ole muuta vikaa tullut. On ollut pirun hyvä kello.

        Edellinen Seiko vai olikohan se vain Citizen, kesti oikein hyvin n. 15 vuotta. Sitä ennen minulla oli juuri noita Citizenejä, joskus kai vielä aiemmin Q&Q kelloja, ja se oli siihen aikaan tunnetuin halpakello jolla yleensä teki jotain. Kouluaikaan 60-luvun loppupuolella taisi olla jotain Leijona-merkkisiä (Suomessa varmaan yleisin köyhän kello, Sveitsiläinen, mutta maahantuoja nimesi sen Leijonaksi).


    • Mussukka

      Kulta-Kamari Simonkatu 10, vaihtaa pariston halvimmillaan 5 € ja työn tekee kokenut kelloseppä.

      • pettynyt2

        Itse vein juuri tuohon Kulta-Kamariin ja täytyy kyllä todeta että itku melkein pääsi kun sain kellon takaisin. Kellon pohja täysin naarmuilla ja paristoa vaihtanut henkilö vain totesi, ettei saanut kelloa auki! En suosittele kenellekään!


      • tyhmää säästöä taas
        pettynyt2 kirjoitti:

        Itse vein juuri tuohon Kulta-Kamariin ja täytyy kyllä todeta että itku melkein pääsi kun sain kellon takaisin. Kellon pohja täysin naarmuilla ja paristoa vaihtanut henkilö vain totesi, ettei saanut kelloa auki! En suosittele kenellekään!

        halvalla saa useimmin paskaa kuin oikein hinnoitellun ja ammattilaisen työn.
        Paristoissakin on huimia eroja.


      • Prolo master 4000

      • Lillan
        pettynyt2 kirjoitti:

        Itse vein juuri tuohon Kulta-Kamariin ja täytyy kyllä todeta että itku melkein pääsi kun sain kellon takaisin. Kellon pohja täysin naarmuilla ja paristoa vaihtanut henkilö vain totesi, ettei saanut kelloa auki! En suosittele kenellekään!

        Pistä palautetta niille, ne on korvannut toisten kellojen narmut, korvatkoon myös sinun. Palautetta vain niitten sähköpostiin


      • Toinen_pettynyt
        pettynyt2 kirjoitti:

        Itse vein juuri tuohon Kulta-Kamariin ja täytyy kyllä todeta että itku melkein pääsi kun sain kellon takaisin. Kellon pohja täysin naarmuilla ja paristoa vaihtanut henkilö vain totesi, ettei saanut kelloa auki! En suosittele kenellekään!

        Täällä myös samat kokemukset Kulta-Kamarista. Kellon takakansi naarmuilla ja neitonen sanoo että ei onnistunut aukaisu. Korvasivat kuitenkin naarmujen poiston kellosepällä. Meni sitten patterin vaihdossa 15 min sijasta viikko..

        Viekää ne kellot suoraan oikealle kellosepälle niin vältytte turhilta yllätyksiltä.


    • tiimarin rillit

      Kaikkein halvimmalla pääset, kun ruuvaat rannekellosi takakuoren auki,poistat pariston, katsot (vaikka luupilla tai suurennuslasilla) mikä on pariston tyyppi, ja sitten ostat vaikkapa Yleiselektroniikasta kyseisiä paristoja. Laitat samaan paikkaan missä vanha paristo oli. Helppoa kuin heinän teko ja ei voi koskaan mennä vikaan.

      Lisäyksenä, jos kello on nupista pysäytettävä (kun vetää nupin kokonaan ulospäin), niin se kello toki kannattaa pysäyttää ennen näitä edellä kuvattuja operaatioita.

      • riippuuKellosta

        Joskus on helppoa ja joskus ei onnistu ilman osaamista ja tietoa.


      • Anonyymi

        Yleensä itse olen vaihtanut patterin. Kun ostin kelloa, halusin että siinä on alakannen reunalla runsaasti reikiä, mistä saa otteen kärkipihdin kärjillä. Varmasti nykyään löytyy halpoja erikoistyökalujakin nykyään, mutta kyllä kapeakärkiset pihdit ovat ihan riittävän hyviä pariston vaihtoon. Kyllä, pariston tyypi on merkattuna paristoon. Likinäköisenä näen sen tiedon ihan hyvin ilman suurennuslaseja, kunhan vain valoa on riittävästi.
        Googlaa jos olet tietämätön nuori, sanaa kärkipihdit
        Netistä löytyy hyvin kuvia. Olen pärjännyt suorilla pihdeillä, en le varma onko 90 astetta taivutetuista kärjistä mitään apua. Kunnon patteri voi helposti kestää 5 vuotta. Jos kestää vain vuoden tai kaksi, niin silloin on patterin laadussa jotain vikaa - tai sitten kellossa.

        Jälkimmäinen vaihtoehto ei ole mukava, mutta on aika harvinainen!


    • Paristopalvelu

      15 euroa maksoi kun kävin vaihdattamassa pariston kelloon, jossa on vesitiiviys ja paineistus. Stockmannin -1 kerros, Paristopalvelu nimeltään, vaihdettiin viidessä minuutissa odottaessa, eikä tullut esim. naarmuja.

    • kellokalle

      ostin clas ohlsonilta pariston hinta 3,5 euroa vaihdoin itse kello on leijona titanium

      • Anonyymi

        Alle puoleen hintaan saa elektroniikkaliikkeestä siitä. Tosin tämä hintaero sinun hintaasi ei varmaan ketän oikeasti köyhdytä.
        Esim. Partco Helsinki, liike on Malmilla. Nimi on muuttunut muutama vuosi sitten. Netistä löytyy liike samalla nimellä luultavasti vieläkin, verkkokauppa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alle puoleen hintaan saa elektroniikkaliikkeestä siitä. Tosin tämä hintaero sinun hintaasi ei varmaan ketän oikeasti köyhdytä.
        Esim. Partco Helsinki, liike on Malmilla. Nimi on muuttunut muutama vuosi sitten. Netistä löytyy liike samalla nimellä luultavasti vieläkin, verkkokauppa.

        Partco muutti jo syksyllä 2019 Vantaalle osoitteeseen:

        Juurakkotie 5 B, 01510 Vantaa


    • Eururu

      Minulla on mekaaninen automaattikello. Ei tarvitse vaihdella paristoja!!!

      • Anonyymi

        Mekaaniset kellot, ainakin vedettävät, ovat aika epätarkkoja. Mitähän ne nyt tekivätkään virhettä. Olisikohan 1 muutti/kk, enpä oikein enää muista kun nuo rupesivat häviämään jo 70-luvun puolella kvartsikidekelloille, jotka ovat hyvin tarkkakäyntisiä.


    • halpaa, jos ei ilmaista, parinvaihtoa löytyy Mummotunnelista.

    • mie26kuu

      Ilmeisesti tuo Stockka saa kelvata . Täälläkin näyttää kaikkia paskaa löytyvän mutta ei vastausta siihen pariston vaihtoon

      • Anonyymi

        Tässä vastaus 2,5 vuotta myöhässä. Katso netistä löytyy Clas Ohlssonilta patteria ja vaihda itse. Netissä varmaan on tietoa, minkälaisia pattereita löytyy. Usein kellon pohjakannen saa auki kapeakärkisillä kärkipihdeillä, jos kannen reunassa on monta tartuntapaikkaa (pieniä koloja).
        Kello vain ylösalaisin (lasi alaspäin) pöydälle, jossa on joku luistamaton alusta, hiirimaton kokoinen riittää hyvin. Ohutkin pieni kumilevy olisi paras, vaikka pelikortin kokoinen riittää.

        Ai niin, kellosepistä en Helsingissä tiedä mitään, olen asunut täällä vasta 44 vuotta. Joskus Homman sai sai tehtyä Itäkeskuksen ostarin vanhan puolen käytävällä, mutta en nyt muista onko siellä joku tyttö vaihtamassa pattereita rannekelloihin. Siinä oli jotain muuta rihkamaa samalla myyjällä ihan avotilassa käytävällä.


      • Anonyymi

        Hyvä huomio!😁


    • Tsadilainen

      Kävin omaa, tavallista 10 BAR vesitiivistä Dieselin rannekelloani varten kyselemässä hintoja muutamasta Helsingin keskustan liikkeestä elokuussa 2017.

      Hinnat perusvaihto/vesitiiviyden varmistava vaihto

      Timanttiset Kulta-aika, Kamppi 12 €/30 €
      Timanttiset, Forum 12-15/20 €
      Kultajousi, Forum 10/15-20 €
      Paristopalvelu, Stockmann 10/20 €
      Suomen Kultakello, Aleksanterinkatu 10/20 €
      Aseman kello, Aleksanterinkatu -/30 €
      Tillander Aleksanterinkatu -/20-25 €

    • Anonyymi

      Kokemukseni perusteella Hämeentiellä sijaitseva Kellohuolto Hallikainen on paras ja saattaa olla jopa halvin(10€) paristonvaihtaja. Ei pitäisi kehua, kun luullaan heti omistajaksi, mutta palvelukin on tosi ystävällistä, mikä stadissa ei ole aina itsestäänselvyys.

    • Anonyymi

      Helsinki.Kontulan kello 6€ paristonvaihto ( Kontulan ostari )
      20 vuotta vanhaan Citizeniin vaihdatin pariston 3 viikkoa takaperin.

      • Anonyymi

        6-10€ sopiva hinta pariston vaihdosta jos sisältää pariston 🙂


      • Anonyymi

        Kontulan kello-liikkeessä on äärimmäisen epäystävällinen asiakaspalvelu! siellä suorastaan syljetään asiakkaan silmille - parjataan, herjataan, ivataan ja kertakaikkiaan uhkaillaan jopa väkivallalla ja koiran kimppuun usuttamalla, ellet maksa omistajan esittämiä mielivaltaisia kiskurihintoja.
        En sui surminkaan voi todella suositella tähän pöyristyttävään liikkeesen paristonvaihtoon!

        Itse parjauksen Kontulan Kellossa kokeneena!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kontulan kello-liikkeessä on äärimmäisen epäystävällinen asiakaspalvelu! siellä suorastaan syljetään asiakkaan silmille - parjataan, herjataan, ivataan ja kertakaikkiaan uhkaillaan jopa väkivallalla ja koiran kimppuun usuttamalla, ellet maksa omistajan esittämiä mielivaltaisia kiskurihintoja.
        En sui surminkaan voi todella suositella tähän pöyristyttävään liikkeesen paristonvaihtoon!

        Itse parjauksen Kontulan Kellossa kokeneena!

        6 euroa kiskurihinta 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kontulan kello-liikkeessä on äärimmäisen epäystävällinen asiakaspalvelu! siellä suorastaan syljetään asiakkaan silmille - parjataan, herjataan, ivataan ja kertakaikkiaan uhkaillaan jopa väkivallalla ja koiran kimppuun usuttamalla, ellet maksa omistajan esittämiä mielivaltaisia kiskurihintoja.
        En sui surminkaan voi todella suositella tähän pöyristyttävään liikkeesen paristonvaihtoon!

        Itse parjauksen Kontulan Kellossa kokeneena!

        Onko 6€ paristonvaihdosta kiskurihinta.??
        Eikä se söpö sylipuudeli pure ketään.
        Taidat vaan olla vittumainen asiakas.


    • Anonyymi

      Juuri nyt laitoin ranteeseen 24 tunnin taululla olevan Nordschleifen, vaihdoin patteri itse Mätänetistä hommaamilla kellosepän työkaluilla. Patteri löytyi pildreemasta 2,50 e ja hommaan meni noin puoli tuntia, johon sisältyy työkalu sarjan räjähdys ja kerääminen lattialta..... Jokunen kerta pitää vaihtaa niin säästö haukkuu noiden työkalujen hinnan. Mutta ei tässä ole kyse vain rahasta. Jos pitää selittää niin juuri siksi ei ymmärretä sittenkään.

      • Anonyymi

        Entä takakannen tiiviys tuon jälkeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä takakannen tiiviys tuon jälkeen?

        Eiköhän se kunnossa ole kun huolella tekee ja tarvittaessa vaihtaa tiivisterenkaan. Ei se kellonhuolto mitään taikuutta tarvitse.


    • Anonyymi

      Ei muuten ole. Kävin just ja 15e meni siihenkin hommaan

    • Anonyymi

      Helsinki Itäkeskus.Kierros tehty perjantai 9.7.2021
      Kello Citizen kierrekannella oleva.

      Kultajousi.Jos kello olisi jätetty liikkeeseen,niin olisi noudettavissa keskiviikkona 14.7

      Timanttiset.Saanut noutaa maanantaina 12.7 " ruuhkaa "

      Laatukoru.Kello olisi lähetetty johonkin verstaalle,toimitusaikaa viikko.

      Sitten,en muista nimeä,olisi saanut odottaessa,hintaa 20€

      • Anonyymi

        Melko tyyristä ja hidasta palvelua.


      • Anonyymi

        Se edellisen viestini liike on UR & Penn.
        Ihan siinä Timanttiset liikkeen vieressä.
        Jep hidasta on ja kallista.
        En suosittele.


    • Anonyymi

      Helsinki Itäkeskus Kauppakartanonkatu 3 " Easton "
      Suutarimaailma Paristonvaihto 10€

    • Anonyymi

      Vanhaan laadukkaaseen Leijonakelloon vaihdatin patterin Kontulan kellossa.
      Hintaa tuli 8€ sis pariston työt.

      Hyvä oli palvelu,eikä koirallakaan uhkailtu,eikä silmille hypitty.

      • Anonyymi

        Siinä on hinta kohdallaan 👌


    • Anonyymi

      Igorin Korussa olen saanut pariston vaihdon 6€ .On kestäyt ihan hyvin. Karhunpuiston vieressä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5066
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe