Millaisia kokemuksia VMP Groupista (ent. Varamiespalvelu)?

fishkalariba

Moi!

Olen opiskelija ja siksi kiinnostunut tekemään keikkatyötä jonkin vuokratyöfirman kautta. Onko teillä minkälaisia kokemuksia VMP Groupista? Miten hommat hoituvat kyseisellä yrityksellä ja millaista työtä yleensä tarjotaan? Olen kiinnostunut kuulemaan kaikki mahdolliset plussat ja miinukset!

82

8647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ei ............

      kierrä kaukaa vievät välistä .

      • jooooooooooooooooooo

        ------ -------- ---------- ------------- pitkiä miinuksia onks selvä vara mikä vara yök.


      • fishkalariba

        ootko ollu töissä niille? mitä töitä oot tehny ja kuinka paljon ne vie muka välistä?:O


    • lurpukkaleele

      Heippa.

      Mulla oli itelläni todella mukava kokemus heistä. Hoitavat työsopimus asiat ja palkanlaskun hyvin. Myös itse yritys jolle sitten työskentelin niin kehuivat heidän toimintaa.. Toivottavasti jollain muullakin on jotain positiivista sanottavaa? vai olenko ainoa jolla kokemus oli mukava..

    • 23ew

      Ihan jees firma. Välillä kun tekstareilla pommittavat, mikä vuoro auki milloinkin niin myöhemmin tulee viestiä "Kukaan ei sitten ottanut vuoroa.. Missä työntekijät!?!?" eivät kyllä ole soitelleet. Palkan maksavat ajallaan jne. Välillä tulee pitkiä taukoja ettei tule ollenkaa vuoroja mm. nyt olen ollut 4kk tauolla koska ei vaan tule vuoroja vaikka ovat aijemmin sanoneet että vuoroja tulee olemaan vähintään 2 krt vkossa

      • Anonyymi

        Vuosi sitten ekan kerran, ja silloin olikin ihan mukava paikka, mut nyt en tiedä mitä ajatella, pää ihan pyörällä, valehtelua ym, mietin vaan et mihin voin valittaa tai mistä voisin kysyä menettelevätkö oikein, tuntuu oudolta toiminnalta heidän toiminta, halukas olisin töitä tekemään, mutta tuntuvat sabotoivan kaikki työllistymisyrirykseni


      • Anonyymi

        Kannattaa tarkistaa tilinauha huolella, eivät osaa laskea oikein. Lomapalkassa ja -korvauksessa yrittivät huijata. Työtodistusta ei meinaa saada. Tarvii laittaa liitto asialle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosi sitten ekan kerran, ja silloin olikin ihan mukava paikka, mut nyt en tiedä mitä ajatella, pää ihan pyörällä, valehtelua ym, mietin vaan et mihin voin valittaa tai mistä voisin kysyä menettelevätkö oikein, tuntuu oudolta toiminnalta heidän toiminta, halukas olisin töitä tekemään, mutta tuntuvat sabotoivan kaikki työllistymisyrirykseni

        Onkohan niin paljon vuokratyöntekijöitä, että osaa pidetään tavallaan hyllyllä, että kun tiukka paikka, nähdään, että kas! Täällähän on meillä "Matti, tai Maija", joka nyt pyydetään, kun Pirkka, Sirkka on sairaana/poissa muualla töissä/lopputyötään tekemässä...
        Noinhan se vuokratyömaailma toimii. On vakituisempia, joilla on myös lomia, omia pakollisia, mitä tahansa. Sitten on tuuraajia, heittokeikan tekijöitä, ja viimeiset hätävarat. Se on raadollinen totuus, että yksikään vuokratyöfirma ei voi luvata pysyvämpää työtä, kun asiakkaat ostavat, tarpeen mukaan.
        Puskurina on se että on moneen suuntaan vaikkapa nollatuntisopimus- jos on vaikka viikolle 12 jo keikkaa, voi muille pyytäjille siltä viikolta sanoa ei. Mitä niitä miettimään, tekee kun mistä töitä on-


    • Okei

      Olen tehnyt vmp:lle 4 vuotta, hyvin toimii.

    • ladslabba

      Varmaan ihan ok firma, mutta minä en ole heidän kauttaan saanut yhtäkään työtä. Haastatteluun kyllä pyysivät heti kun hakemuksen jätin, jotta saavat taas rekisteriinsä täytettä.

    • eppuo9

      Olet tosiaankin reserviä, kuten muissakin vuokrafirmoissa. Töitä ei ole silloin kun itse haluat vaan silloin kunfirma sitä antaa. Toiveita voit tietysti esittää. Palkka on huono, mutta ainakin itsellä aina oikein laskettu.

      • pekkakoivu1

        Harvemmin he tarjoavat työtä silloin kun työntekijä sitä haluaa, vaan kun yritykset sitä tarvitsevat. Olisihan se hieman koomista toisinpäin. Ja mitä palkkaan tulee, maksavat aivat työehtosopimusten mukaisia palkkoja. Työ nyt vaan sattuu olemaan sitä surullisen kuuluisaa "paska duunia", josta ei hirveästi makseta.

        Itsellä on hyviä kokemuksia vuokratyöfirmosta. Reippaille ja positiiviselle työntekijälle riitti keikka hommaa vaikka yli oman tarpeen, juuri opiskeluiden ohella. Ja jos monta kertaa kieltäydyt tarjotusta vuorosta, joudut heidän "mustalle listalle" ja saatat joutua ikuiseen reserviin.


      • Pekkakoivu1, olet oikeassa, hyvä palaute asiakaskohteesta varmasti vaikuttaa seuraavien keikkojen saantiin. Jos teet työsi hyvin ja keikkakohde antaa sinusta hyvän palautteen niin varmasti keikkaa tulee jatkossakin. Itse en edes tupakoi, se oli suuri plussa kun menin keikalle (sanottiin suoraan että hyvä kun et jatkuvasti juokse tupakalla kuten jotkut muut keikkalaiset tekevät). Lisäksi olin aktiivinen ja tein vähän kaikkea (en rajannut mitään työtä pois, tein lähes kaiken mitä käskettiin). Paikan esimies kysyi heti kotiin lähtiessäni tulisinko vielä uudestaankin heille töihin jos pyydettäisiin, vastasin naurahtaen "joo jos vaan kelpaan". Ja olen kelvannut :)
        Ja olen myös siinä samaa mieltä, että jos usein kieltäytyy tarjotusta keikasta, se näkyy varmasti jatkossa keikkojen tarjoamisessa isona miinuksena. Toistuvat kieltäytymiset voivat jopa lopettaa kokonaan niiden tarjoamisen (katsotaan helposti ettei työntekijää kiinnosta koko työnteko).


    • seppo8

      Vuokrafirmat vievät välistä sen 20-25% tuntipalkastasi. Eli jos toimeksiantaja maksaa vuokrafirmalle sinusta 10e/h niin sinä saat vuokrafirmalta 7,5e/h. Ja mitä palkkoihin tulee niin se on TESin minimipalkka (yleensä).

      • Seppo9999

        Ei taida Seppo8 tietää asiasta yhtään mitään.


      • VMP-raataja

        Mä saan suunnilleen saman palkan, mitä saisin jos oisin yrityksellä suoraan töissä. Tulee vaan yritykselle kalliimmaksi ostaa VMP:ltä työntekijä.


    • Kokemusta on

      Olen ollut töissä maankattavassa henkilöstövuokrausyrityksessä (ei VMP), ja siellä ainakin palkat olivat juuri tasan sen verran, mitä sen alan työntekijöillä yleensäkin, ei mitään minipalkkoja, vaan ihan kilpailukykyisiä palkkoja.

      Se, mitä jää vuokrafirmalle käteen, tulee siitä rahasta minkä työnantaja maksaa ns. EXTRAA! Eli jos työntekijälle pitää maksaa 10e/h (TES:in mukaan & yleisen palkkatason mukaan) niin yritys maksaa vuokrafirmalle sen 12-13€/h.

      Eli se on tuossa suhteessa ns. hintavampaa sille kohdeyritykselle ottaa vuokratyöntekijä kuin työllistää tyyppi itse, mutta toisaalta taas kohdeyritys ei joudu maksamaan työntekijästä mitään muita kuluja (vuokrayritys maksaa kaikki muut kulut), joten siksi se on kannattavaa kohdeyrityksen kannalta.

    • udde008

      Palkka aika pieni, mutta maksettu oikein ja säännöllisesti.asiallista kohtelua. Tunteja tosin vähän, ehdottomasti sopii vain lisäansioksi, ei ainoaksi työksi.

      • Jos työkeikkoja on alle 12/kk voi saada työkkäristä/tai ammattiliitolta korvausta muulta ajalta. Eikä noin vähäinen työkeikkojen määrä vaikuta edes ansiosidonnaisen määrään alentavasti. Sitten vaikuttaa jos keikkoja on yli 12/kk.


    • a-n65

      Vahvistettuja vuoroja perutaan aika paljon.

      • Joshua10

        Lain mukaan ei niitä peruta jos peruvat niistä pitää maksaa palkaa


    • FlogVMP

      Vuokravirmat Ilmoittavat mielestäni paikkoja, joita sitten ei olekaan. Jos ei voi ilmoittaa asiakkaan nimeä työpaikkailmoituksessa niin ei homma ole reilua. mol sivulla ilmoituksia tyyliin:

      "Logistiikkatyöntekijä 5 Paikka. Etsimme asiakkaallemme Vxxxxxxxn alueelle osa- ja kokoaikaisia logistiikkatyöntekijöitä loppuvuoden sesonkiin. Tehtävät painottuvat logistiikka-alalle jakelu- ja kuljetustehtäviin. Työaika vaihtelee muutamasta tunnista kokoaikaiseen työhön työtehtävästä riippuen"

      TÄMÄ PITÄISI TEHDÄ LÄPINÄKYVÄKSI! Mikä on tehtävä ja missä yrityksessä. Voiko asian tarkistaa ja kuka. Miten mol -sivuja hallinnoiva TEM kontrolloi asiaa. Onko joku virkavastuussa jne...

    • hyväPAU

      Haastattelevat ja keräävät listoilleen. Niin se menee!

      • Lokkimies

        Siitähän mulle maksetaan !


      • KusetettuKuusi

        Tuo homma on mennyt jo niin kusetukseksi. Pistetään boikottiin kaikki vuokrafirmat niin eiköhän yritykset ala itse hommaamaan työntekijänsä. Kyllä niitä sijaisia voi pitää rekisterissä yrityksetkin eikä vain nämä vuokrahömpät. Saisivat paremman maineenkin kun rekrytoisivat itse. Jos se on ajasta kiinni, ettei kellään ole yrityksessä sitä hoitaa niin hommaatkaa yritykseen oma rekrytoija. Luulisi työhönotonkin tapahtuvan paljon joutuisammin.


      • Anonyymi
        KusetettuKuusi kirjoitti:

        Tuo homma on mennyt jo niin kusetukseksi. Pistetään boikottiin kaikki vuokrafirmat niin eiköhän yritykset ala itse hommaamaan työntekijänsä. Kyllä niitä sijaisia voi pitää rekisterissä yrityksetkin eikä vain nämä vuokrahömpät. Saisivat paremman maineenkin kun rekrytoisivat itse. Jos se on ajasta kiinni, ettei kellään ole yrityksessä sitä hoitaa niin hommaatkaa yritykseen oma rekrytoija. Luulisi työhönotonkin tapahtuvan paljon joutuisammin.

        Enemmän monissa yrityksissä on ongelma, mistä niitä osaavia työntekijöitä löytää. Miten monen, pk yrityksen, jossa 5-40 työntekijää, kannattaa hommata mitään rekrytoijaa?
        Etsivät kyllä omatoimisesti työntekijöitä, kouluttavat vaikka suoraan ammattikoulusta tulleita, että saavat tuotantoon ammattilaisia.


    • Lippikorkealla

      Komppaan edellistä. Ei kannata alistua mihin vaan!

    • Turhaahomma

      Kävin haastattelussa ilmoitetun paikan johdosta. Kävi ilmi, ettei kyseistä paikka enää ollutkaan. Miksi ilmoitettiin paikan olevan auki? Miksi haastateltiin?

    • huihaiiihuijari

      Ei siinä muuta ole kuin, että jos ei naama miellytä vaikka tekisit työt niin kuin kuuluu, niin sulle ilmoitetaan puhelimella että hommat oli siinä.
      Eikö heitä yhtään kaduta likasiessa bisneksessä kun henkilöstön työhistoriaa tuhotaan vain bisneksen takia. Näitä tapauksia on näemmä paljon. Toivottavasti bisneksestä saatu raha haisee pahalle:)

      • Ensuosittele

        Ensin tarinoivat että eivät ne mitenkään syyllistä tai kysele, mutta sen kerran kun minulle töitä tarjosivat ja en pystynyt sitä vastaanottamaan niin tämä tätihän sitten suuttuikin ja alkoi tivaamaan että miksi? Eipä sen jälkeen olekaan siitä puljusta kuulunut enempää. Muutenhan tämä olisikin ihan ok, mutta tämä eräs työntekijä ainakin oli todella epäammattimainen... Somessa olen myös kyseiseen yksilöön törmännyt ja sielläkin käyttäytyy epäkohteliaasti.


    • OutoFirma

      Monta kertaa laittanut hakemuksen ja aina kutsuvat haastatteluun, mutta mitään työtä ei heidän kauttaan saa. Miksi ne sitten minua aina haastattelevat ihan turhan takia? Ilmoittaisivat vaan puhelimessa, että sinä et mitään työtä saa.

      • BÖLLIS666

        Ne haastattelee haastattelun ilosta.


      • humpshumpshuu

        Haastatteluvimma johtuu siitä,että alalle koulutetaan kokoajan uusia henkilöstöalan taitajia. Työnantajille maksetaan harjoitelupaikan tarjoamisesta. Eli ilmainen työvoima pitää työllistää jollain lailla.


    • armandorium

      Kiertäisin erittäin kaukaa kyseisen puljun, kokemusta on ja pelkästään negatiivista.
      Sanoohan sen jo nimikin, VMP = V*tt* Mitä P*sk**

    • Mir_i

      Kävin tänään haastattelussa, haastattelija oli hyvinkin töykeän oloinen. Yhden kysymyksen kohdalla oli pakko sanoa suoraan, mitä tuollaisesta ajattelen (korrektisti kuitenkin). En edes toivo saavani sieltä mitään.

    • Oc69

      Eilen soitti haastattelija ennen kuin kerkesin edes täyttää koko hakemusta. Työpaikan haastattelu sovittiin täksi aamuksi. Maanantaina töihin. Palkka tes.n mukainen, pienempi kuin työkkärin korvaus mutta ON TÖITÄ. Eikä ole koulutusta tohon hommaan mutta työ opettaa. Kannattaa kattoa peiliin ja muistaa että "ronkelit run###a" Sitä sopivampaa paikkaa voi hakea vaikka on töissäkin.

      • TyöstäPalkka

        Siis palkka on pienempi kuin työkkärin korvaus eli peruspäiväraha?? Siis ettet nyt tarkoita kassan tai liiton ansiosidonnaista?? Jos et niin onnea talkoisiin. Talkoissa ei ole taukoja niinkuin vanha kansa sanoo.


      • VMPniinkallis

        Huonoja kokemuksia. Ainakaan VMP group Helsinki ei kunnioita tyosopimuksessa sovittua tuntimaaraa ja tyovuorot sijaitsevat usein tosi kaukana kotoa eli vaikka Jarvenpaassa olevaa 6h tyovuoroa tarjotaan helsinkilaisille. Toita on 30-40% alle tyosopparissa kerrotun ja palkka voi jaada alle tm-tuen.

        Jos tulee pienikin valitus tai myohastyminen eivat kommunikoi tyontekijan kanssa mitaan vaan jattavat kalseasti vaikka kuukaudeksi ilman toita. Tama on heidan rankaisukeinonsa.

        Epapatevia kusettajia. Kierra pulju kaukaa.


    • Nimismerkki

      Omasta mielestsä toi etäisyys ihan kohtuullinen. Tosin palkat jos on mitä on, niin toi 6h vuoro on kyl aika annelista. Vois ottaa yritykset vähän vastuuta, eikä käyttää pelkkää vuokratyövoimaa. Jos osaat jonkin ammatin niin harkitse ihmeessä toiminimen perustamista, nykyään kun voit hakea starttirahaa jopa 1,5 vuodeksi.

    • hspvmp

      Itsella ainakin ihan hyvä kokemus vmpstä. Ensimmäiseen 4 kuukauteen en saanut vuoroja, mutta sitten pääsin viikoksi töihin. palkka oli noin 9.5e/h, joten siinä ei ainakaan valittamista. Työkään ei ollut pahinta mahdollista.

    • Exvmp

      VMP Helsinoi kannattaa kiertää niin kaukaa kuin mahdollista, siellä ne Cityn blondit yrittää tehdä nolla sopimuksia ja kusettaa palkasta oikeen kunnolla.

    • Päiväsielläjakakstuolla

      Nyt olen ollut kuukauden kirjoilla ja töitä on ollut kolme päivää. Kesäisin on sitten kuulemma hiljaisenpaa...

    • Lappeenrannan toimistolla ihan tyttö Merja T. haastatteli, oli todella positiivinen ja miellyttävä. Sopi todella hyvin tähän asiakaspalveluun. Etuajassa jo pääsi haastatteluun, kaikesta sai puolin ja toisin rohkeasti kysyä. Töitä tarjottiin jo heti seuraavana aamuna. Työtarjoukset tulee puhelimitse ja töihin voi joutua jo pienelläkin varoitusajalla (ei siis kannata nukkua kovin pitkään). Keikan jälkeen kuittaat sen netissä omilla tunnuksilla tehdyksi (joudut itse tarkistamaan toki että ennakkoon merkityt tiedot pitää paikkansa ja muuta niitä tarvittaessa). Palkanmaksu 2x kk. Ei ole ollut valittamaista kyseisen firman palvelusta.

    • Unohtui tuosta edellisestä, että keikkaa on todellakin joko usein tai harvoin, tilanne vaihtelee päivittäin. Työtarjoukset varmaan riippuu siitä miten olet rajannut itse sen miltä alalta haet ensisijaisesti töitä. Jos rajaat sen vain yhteen alaan, sillä alalla saattaa olla kymmeniä muita hakijoita ja ensin tarjotuille käy yleensä säkä. Alle 4 h keikkoja ei ole edes tarjottu, tyypillisin keikka on ollut 6h-8h/pvä. Palkkaus on suht ok ja siihen tulee lisäksi 9% lomakorvaus.
      Kun itse hain töitä, nimesin 3 ensisijaista alaa jolta haen töitä, mutta sanoin että muiltakin aloilta saa tarvittaessa tarjota ja olen valmis niitä kokeilemaan ja se näkyi heti työtarjouksissa.

    • elämmekoviaaikoja

      Keräävät listoilleen työnhakijoita. Yrittävät sitten myydä eteenpäin. Pitäisi ensin olla työ ja sitten vasta työntekijä. On ihan sutenööritouhua. ei tämä vain ole reilua eikä oikein. Nuorille pitäisi antaa hyvä ja rohkaiseva kuva työelämästä! Hyi sentään..

      • Ammattitrollaja

        Hain kokopäiväistä työtä. Käteen jäi keikkatyötä - ei voi olla tyytyväinen.


      • snapsahtelija

        Itse olen ollut VMP Groupilla noin 4 kuukautta hommissa.

        Alkuun oli tarjolla useita kertoja sellaisia 2-5 päivän hommia, jotain rakennussiivousta ja rakennusapulaisen aika perus "paska"duunia.

        Ne kun kuitenkin teki suurella motivaatiolla, niin seuraavaksi tarjottiin jo useamman viikon työsuhteita.

        Sitten tuli uusia hommia ja keikan pituus kasvoi noin kuukauden mittaiseksi.

        Eli 4 kuukautta duunia, alussa paljon pätkiä että viikko töissä, viikko työttömänä jne, mutta sen jälkeen sai ainakin hetkeksi pidempiä keikkaduuneja.

        Tämän jälkeen kävin työhaastattelussa 2 viikkoa sitten, eikä sen jälkeen mitään ole vieläkään kuulunut.

        Työnantaja tykkää soitella välillä heti aamusta, välillä illemmalla, niin MITEN JAKSATTE päivystää sen puhelimen vieressä?

        Joku puhui, että lyhyellä varoitusajalla, niin miten pitääkö nyt kännykkää pitää äänellisenä läpi yön ja välillä herätä aamulla jos ei ole hommia siihen, että mainostajat soittelee?

        Itse kärsin kroonisesta unettomuudesta niin ei oikein huvittais pitää ns "vapaapäivinä" kännykkää äänellisenä, että saisi aamuisin nukuttua.

        Itselläni oli kännykkä aamulla äänettömällä ja ilmeisesti sen vuoksi menetin yhden työpaikan kun ei vastannut työnantajan puheluun ja nyt en saa kiinni häntä.

        Toisaalta siis paljon hyvää toisaalta huonoa, koskaan ei voi tietää etukäteen onko hommia, onko vapaata, onko rahaa, yms.

        Jatkuvaa stressissä elämistä päivästä toiseen.


      • Älytöntä-hyväksikäyttöä

        Kuulostaa ihan kuin orja olisit, vai oikein päivystämistä puhelimen kanssa 24/7 ja oma elämä jää elämättä.
        Siis ihan aikuisten oikeasti tuo ei ole elämää lainkaan, haistata pitkät ja hae jotain muuta tilalle.

        Itselleni ainakin on tärkeämpää vapaus ja elämänlaatu kuin jonkun kusipäisen firman pompottelu kuin "lapselle tikkaria välillä antaen kun teet kiltisti tädille 5h pikku työn niin täti on tyytyväinen ja ehkä saat uuden tikkarin kun teet nopeasti taas ylihuomenna 6h yöllä pikku siivous homman".

        Näin siis karrikoidusti mutta sama asia kuitenkin.
        Lähde pois sieltä NYT.


    • Ihan perusasioita vuokratyöstä ilman mitään kaunistelua tai pelottelua:
      Vuokratyö on keikkaluonteista, sitä on vain silloin kun asiakasyrityksillä on joku akuutti tarve (esim sairasloman sijaisuus tai vastaavaa). Siitä ei millään saa pelkästään kokoaikaista työtä. Jos siis tavoitteena on pelkästään kokoaikaista työtä hakea, ei ole lainkaan ihme ettei työtarjouksia tule. Keskimäärin itselläni on keikka ollut 5-7 h/pv mutta toki on ollut myös 4h/pvä tai 8h/pvä työkeikkaakin.
      Puheluita ei tarvitse koko päivää vahtia, itse olen päivystänyt aamuisin n.2h, max 2,5h ja jos puhelua ei tule niin lähden vaikka mökille klapeja tekemään. Tiki puheluita voi tulla myöhemmin päivällä mutta yleensä ne tarjoaa keikkaa huomiselle tai jollekin muulle päivälle.
      Joku päivitteli sitä että Helsingistä joutuisi menemään Järvenpäähän työkeikalle eikä se motivoi. Miksi ei? Junat kulkee tiheästi ja bussivuorojakin runsaasti tarjolla. Itse asun maaseudulla ja täällä työmatka /suunta voi olla helposti yli 50km. Eli oma auto on pakollinen. Mutta en kieltäydy keikasta pelkästään sen vuoksi että työ on eri paikkakunnalla kuin missä asun. Itselleni ei edes tarjota työtä muutaman tunnin ajaksi jos työmatka on kohtuuttoman pitkä, silloin työpäivän pituus on yleensä 7-8h (mikä on ihan järkevää). Pidän ajopäiväkirjaa työmatkoistani verottajaa varten eli työmatkat vaadin vähennyksiin tietysti aina.

      Palkka on oikein laskettu ja tulee säännöllisesti 2 x kuussa. Toki se vaihtelee sen mukaan miten paljon keikkoja on ollut. Itselläni ei ole mitään valittamista Varamiespalvelun suhteen.

    • Tuohon puhelu asiaan tarkennusta: Minulle soitellaan vain 8-16 välillä. Ei koskaan iltaisin eikä yöllä. Joskus puheluita voi tulla hiukan ennen klo 8 eli olen käynyt suihkussa ja pakannut laukkuun kaikki tarvittavat työasut ja muut tarvikkeet. Itse hankin työasuja koska monessa kohteessa ei välttämättä löydy sopivaa työasua ja on epämukava työskennellä joku " teltta tai kaapu" päällä.
      Ihmettelen sitä kun joku kokee orjuuttavana vuokratyön. Itse tykkään siitä ja onhan aina mahdollista kieltäytyä tarjotusta vuorosta jos se ei jostain syystä sovi (tai työkohde ei motivoi jostain syystä). Pääsääntöisesti kaikki kohteet ovat olleet ihan mukavia ja työt sujuvat omalla painollaan ilman vääntämistä ja kääntämistä. Sinkkuna on helppo lähteä töihin vaikka pikahälytykselläkin, ei se ole mikään ongelma ainakaan minulle. Itse koen orjuuttavampana entisen 3-vuorotyön. Nyt työt ovat yleensä pääsääntöisesti aamu- tai päivävuoroa ja ajoittuvat suunnilleen 7-19 väliin.

    • vmplahti

      vmp lahti syrjii. ei edes pientä hanttihommaa voi antaa.

      • Anonyymi

        Harrastavat myös valehtelua


    • Kikkelikostaja

      Olen tehnyt Kouvolan VMP:n kautta töitä neljälle eri asiakasyritykselle. Alkuvaiheessa palkat ja lisät oli laskettu välillä päin p**settä. Nyt olen tyytyväinen työntekijä ja palkat on laskettu kokemus- ja tutkintolisineen tessin mukaisesti. Ainakin olen töitä hädässä saanut suht vaimattomasti ja yhteistyö on toiminut.

      • saattöitäjosootsukua

        Kuulema Kouvolan vmp:ssä jotkut saa töitä monelta eri yritykseltä kokoaikaisen tuntimäärän verran ja minä mukaan lukien ei saada yhtään mitään.


    • ei_mulla_muuta

      VMP = VittuMitäPaskaa

    • työllistäkää.muut

      Lahden VMP:lle eivät olet edes haastatteluun huolineet.

    • Työtävailla

      Onko Järvenpään toimistosta kokemusta?

    • JibBUUz

      12 vuoden kokemus varastolta,logistiikan tutkinto suoritettu hyvin arvosanoin yms. Kutsuvat haastatteluun ,Haastattelevat ja siihen se sitten jääkin koko touhu. Eli en suosittele kenellekään,matkustat keskustaan kuolemaan kysymyksen missä näkisit itsesi viiden vuoden päästä ja diibadaabadaa soitellaan jos on töitä:D morjens ja näkemiin.

    • Vuokratyöntekijä

      Mitä mun pitäisi tehdä kun olen saanut vmp:n kautta osa-aikaista toimistotyötä. Työsopimuksessa on 6/tunnin työpäivät/yrityksen tarvittaessa. No mulle annettiin ne päivät jotka päällikkö on poissa niin mun ei tarvitse olla paikalla. Ja päällikkö välillä sanoi ettei tarvii tulla huomenna töihin tai olin välillä 4-5 tunnin työpäiviä kuten päällikkö pyysi. Palkkaa maksetaan tehtyjen tuntien mukaan ja palkkaa ei makseta poissaolopäivistä eli minua on pyydetty pitämään palkattomia vapaapäiviä koska päällikkö on poissa silloin. Kysyin ammattiliitolta ja heidän mielestään se on työsopimuksen lainvastaista eli laiton. Mitä teen?

      • Sullekuuluupalkka

        Työvuoroluettelot on saatettava kirjallisesti työntekijöiden tietoon hyvissä ajoin, viimeis-
        tään viikkoa ennen siinä tarkoitetun ajanjakson alkamista. Tämän jälkeen työvuoroluet-
        teloa saa muuttaa vain työntekijän suostumuksella tai töiden järjestelyihin liittyvistä pai-
        navista syistä. Mikäli sovellettavassa työehtosopimuksissa on työvuoroluetteloa koske-
        via määräyksiä, niitä on sovellettava myös vuokratyöntekijöihin. Käytännössä voi esiin-
        tyä tilanteita, jolloin työvuoroluetteloiden antaminen viikkoa ennen on mahdotonta (työ-
        vuoron alkuun on alle viikko). Tällöin työvuoroluettelo on saatettava työntekijöiden tie-
        toon mahdollisimman nopeasti. Tämän jälkeen pätevät edellä kuvatut edellytykset työ-
        vuoron peruuttamiselle.
        Käyttäjäyrityksen oikeus peruuttaa jo tilattu työvuoro riippuu käyttäjäyrityksen ja vuok-
        rayrityksen välisestä sopimuksesta. Mikäli käyttäjäyritys peruuttaa työvuoron, sen on
        ilmoitettava vuoron peruuntumisesta välittömästi työntekijälle ja vuokrayritykselle. Vuok-
        rayritys voi tällöin tarjota työntekijälle muuta, korvaavaa työtä peruuntuneen työvuoron
        tilalle, jollei muuta sovita. Työntekijän on otettava korvaava työsopimuksen mukaista työtä
        vastaan tai muutoin hän ei saa palkkaa peruuntuneelta työvuorolta. Jos korvaavaa työtä ei ole tarjolla, peruuntuneesta työvuorosta maksetaan vuokratyöntekijälle palkka.


      • Vuokratyöläinen
        Sullekuuluupalkka kirjoitti:

        Työvuoroluettelot on saatettava kirjallisesti työntekijöiden tietoon hyvissä ajoin, viimeis-
        tään viikkoa ennen siinä tarkoitetun ajanjakson alkamista. Tämän jälkeen työvuoroluet-
        teloa saa muuttaa vain työntekijän suostumuksella tai töiden järjestelyihin liittyvistä pai-
        navista syistä. Mikäli sovellettavassa työehtosopimuksissa on työvuoroluetteloa koske-
        via määräyksiä, niitä on sovellettava myös vuokratyöntekijöihin. Käytännössä voi esiin-
        tyä tilanteita, jolloin työvuoroluetteloiden antaminen viikkoa ennen on mahdotonta (työ-
        vuoron alkuun on alle viikko). Tällöin työvuoroluettelo on saatettava työntekijöiden tie-
        toon mahdollisimman nopeasti. Tämän jälkeen pätevät edellä kuvatut edellytykset työ-
        vuoron peruuttamiselle.
        Käyttäjäyrityksen oikeus peruuttaa jo tilattu työvuoro riippuu käyttäjäyrityksen ja vuok-
        rayrityksen välisestä sopimuksesta. Mikäli käyttäjäyritys peruuttaa työvuoron, sen on
        ilmoitettava vuoron peruuntumisesta välittömästi työntekijälle ja vuokrayritykselle. Vuok-
        rayritys voi tällöin tarjota työntekijälle muuta, korvaavaa työtä peruuntuneen työvuoron
        tilalle, jollei muuta sovita. Työntekijän on otettava korvaava työsopimuksen mukaista työtä
        vastaan tai muutoin hän ei saa palkkaa peruuntuneelta työvuorolta. Jos korvaavaa työtä ei ole tarjolla, peruuntuneesta työvuorosta maksetaan vuokratyöntekijälle palkka.

        Noin mulle ei käynyt vaan yllättäen ilmoitettiin että voit nyt lähtee kun hommia ei olekaan tarpeeksi ja ylimääräisiä vapaapäiviä sain pitää yllättäen eikä vmp suostunut maksaa korvauksia kun ei ole ilmoitettu heille välittömästi. Olisiko minun pitänyt tajuta heti ilmoittaa vmp:lle että olenkin ylimääräisillä vapailla?


      • Vitmitpas

        Ei sinun vaan tilaajan "Mikäli käyttäjäyritys peruuttaa työvuoron, sen on ilmoitettava vuoron peruuntumisesta välittömästi työntekijälle ja vuokrayritykselle."
        Sinulla on oikeus palkkaan suunniteltujen vuorojen mukaan.


    • faktat_esiin

      VMP = Välistäveto Miehen Palkasta

    • Välistävetäjä

      Yli vuoden nyt ollut VMP kautta samassa paikassa töissä ja joka tilinauhan saa tarkastaa koska jättävät maksamatta tunteja. Lupailevat korjata seuraavassa tilissä, mutta eivät korjaa vaan yrittävät jos työntekijä jossain vaiheessa luovuttaa puuttuvien rahojen kyselemisen.

      • nggff

        tuo on lähes kaikissa vuokrafirmoissa sama systeemi


    • äänikeräilijä

      vmp, siis Vittu Mitä Paskaa. Ei kannatta henkilöstövuokrafirmaan mennä jos ei ole ihan pakko............. opiskelet ja sitten oikean rekryfirman kautta duuniin. Esim academic work

    • Mölötin

      Ihan perseestä. En suosittele tätä firmaa kuin vasta viimeisenä vaihtoehtona. Palkoissa vedetään välistä, keikkaduuneissa etenkin työ-ajat hemmetin epäselviä (eli vapaa-ajalle vaikea sopia mitään), ruokataukoja 8h päivissä ei välttämättä ole lainkaan. Kolme keikkaa jaksoin tehdä, kun lopetin jo. Asenteestahan se on kiinni, mutta itselläni meni maku suhteellisen nopeasti.

      Eli tämä varoituksen sanana.

    • Unohdakokojuttu

      Kolme kertaa ollut haastattelussa, ei olla saatu yhtäkään työtä heidän kautta.
      Soittavat aika nopsaa mutta siinä se.
      Ei ole henkilökunta aina ihan ok.

      • vihainen.palvelu.katse

        Ylimielisen olosia muijia Lahden osastolla.


    • kutinaeiolekiva

      Lahessa on just ihan hyvät tyypit siellä, mutta itse olen saanut yhdestä paikasta muutaman vuoron ja siinä kaikki. Töitä ei saa, en tiedä miksi he eivät anna töitä sieltä, vaikka minullakin monta ammattia ja osaamista.

      • hanki.suhteita

        Kuulema tutuille jakavat hommia.


    • Rakennustyöntekijä

      Se on tilaajasta kiinni se työpaikan saanti ja tietenkin palkkatasosta,välillä natsaa välillä ei.Sama homma joka vuokrafirmassa.Itse menossa ekaa kertaa kyseiseen firmaan.Mielenkiinnolla odotan mitenkä toimii.

      • Anonyymi

        Itse saanut aikanaan saman työn vain toisesta vuokrafirmasta (kahden kautta vuokrafirman). Toisesta sanottiin eivät lupaa mitään = tarkoittaa eivät osoita sinua mihinkään tehtävään.


    • Urpå

      Palkka tullut ajallaan ja matkakustannukset maksettu, mutta töitä sieltä ei saa. Olen alallani pätevä ja saan yhden firman sijaisuuksia tehdä, niitä on n.2 pv kuukaudessa. mol.fi sivuilla on lähihoitajan töitä VMP:n nimissä haettavana, minulle niitä ei tarjota vaan laitetaan yleiseen hakuun. Olen nyt toisen rekryn nimissä tehnyt töitä 3kk ja saan niin paljon töitä kuin jaksan tehdä. Joten alapeukku VMP:lle.

    • Anonyymi

      Ei todellakaan kannata kiertäkää perkeleen kaukaa kusettavat vääränlaisiin töihin.

    • Anonyymi

      SMILEEEE ILO KAUTTA TÖIHIN.

    • Anonyymi

      Kaikki vuokratyö on pelkkää kusetusta, kiertäkää kaukaa.

    • Anonyymi

      Ei kannata sairastua ainakaan VMP töissä. Potkivat pois työnantajan kanssa yhteistuumin.

      • Anonyymi

        Palkkojen perään pitää kysellä, muuten eivät maksa. Monien palkat saamatta Lahdessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkojen perään pitää kysellä, muuten eivät maksa. Monien palkat saamatta Lahdessa.

        Työtodistus saamatta vaikka lain mukaan pakollista antaa se.


    • Anonyymi

      VMP Express-palkka huijaus ei tilille siirto vaikka 3 päivää mennyt!!!!

    • Anonyymi

      Edelleen huvittaa tämän firman nimi. VMP = Vittu Mitä Paskaa.

      Ehkä olen vaan lapsellinen.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1661
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1003
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    Aihe