USA GREEN CARD LOTTERY

11 + 17

Onko kaikki Usa green card arvonnat nykyisin rahastusta?

Yhteen aikaan oli arvonta, johon voi osallistua maksutta.

Mihin näistä voi luottaa?

109

16136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikea osoite

      Ainoa oikea osoite green card -lotteryyn on virallinen gov-päätteinen:

      https://www.dvlottery.state.gov/

      Edellinen haku on sulkeutunut, mutta seuraava aukeaa taas syksyllä tuossa osoitteessa.

      Hakeminen tuossa osotteessa ei maksa mitään. Mikä tahansa haku, jossa pitää maksaa nyt tai myöhemmin (esim. sitten kun voittaa) on kusetusta.

      • 34532

        Pitääkö kuitenkin olla ensin yhteydessä suomen yhdysvaltojen konsulaattiin/ suurlähetystöön?
        voisitko hieman valaista asiaa, jos tiedät.


      • lithiumman
        34532 kirjoitti:

        Pitääkö kuitenkin olla ensin yhteydessä suomen yhdysvaltojen konsulaattiin/ suurlähetystöön?
        voisitko hieman valaista asiaa, jos tiedät.

        Ei, vasta sitten jos voittaa.


    • tähtilippu

      Hei.
      Kuten yllämainittu kirjoitti niin ilmainen osallistuminen tapahtuu https://www.dvlottery.state.gov/ osoitteessa.
      Huomautuksena vain ettei kaikki maksua perivät sivustot ole huijausta mutta oikeastaan täysin turhia.
      On olemassa suomalainenkin notaari joka hoitaa noita jenkeissä muistaakseni jollain 15$ hintaan joka sisältää oikeanlaisen kuvan käsittelyn yms..

      Jos satut "voittamaan" niin siitä se soppa sitten alkaakin:D kauheasti kaikkea pitää toimittaa ja hoitaa, lisäksi tilille saatava riittävästi kyhnyä että päästävät sut maahan pyörimään ja etsimään töitä.

      Seuraava arvonta alkaa ensi syksynä.

      • tähtilipu

        Osallistuminen vasta syyskuussa, silloin voi osallistua klikkaamalla tuota linkkiä.
        aikaisemmin ei voi hakea


    • MITEN TÄÄ JUTTU MENE

      Voisko joku jeesata tyhmempää..
      En ymmärrä, kun klikkaa tuota linkkiä tulee tuollainen teksti:
      SE YKKÖS KYSYMYS?? MITÄ SIIHEN PITÄÄ LAITTAA?

      In the space below, type the confirmation number that was given when you applied.
      Format: 2012xxxxxxxxxxxx or 2013xxxxxxxxxxxx.

      Entrant Status Check Instructions

      Please be sure to have the Entrant's Confirmation Number, Last Name/Family Name/Surname, and Year of Birth in order to check the entrant status online.

      Please click on the link below to continue.

      • ohjeet ja nuhjeet

        Viestisi on varmasti trolli, mutta siltä käsittämättömältä varalta ettei olisi:

        Ylläoleva linkki on oikea paikka osallistua Green Card -lotteryyn, mutta haku ei ole tällä hetkellä auki.

        Seuraava haku aukeaa vasta syksyllä, eli kannattaa katsella syyskuusta alkaen milloin haku aukeaa.

        Siihen asti edelliseen hakuun osallistuneet voivat tarkistaa sivustolta oman arpalippunsa tämänhetkisen tilanteen. Heillä on hakemusnumero, jota sivulla kysytään.


      • tietämätön
        ohjeet ja nuhjeet kirjoitti:

        Viestisi on varmasti trolli, mutta siltä käsittämättömältä varalta ettei olisi:

        Ylläoleva linkki on oikea paikka osallistua Green Card -lotteryyn, mutta haku ei ole tällä hetkellä auki.

        Seuraava haku aukeaa vasta syksyllä, eli kannattaa katsella syyskuusta alkaen milloin haku aukeaa.

        Siihen asti edelliseen hakuun osallistuneet voivat tarkistaa sivustolta oman arpalippunsa tämänhetkisen tilanteen. Heillä on hakemusnumero, jota sivulla kysytään.

        Kyllä minä ihan tosissani täällä kyselen...

        Siihen asti edelliseen hakuun osallistuneet voivat tarkistaa sivustolta oman arpalippunsa tämänhetkisen tilanteen. Heillä on hakemusnumero, jota sivulla kysytään.

        Mistä tuon hakemus numeron saa? tai tuon arpalippunsa?


      • 1110
        tietämätön kirjoitti:

        Kyllä minä ihan tosissani täällä kyselen...

        Siihen asti edelliseen hakuun osallistuneet voivat tarkistaa sivustolta oman arpalippunsa tämänhetkisen tilanteen. Heillä on hakemusnumero, jota sivulla kysytään.

        Mistä tuon hakemus numeron saa? tai tuon arpalippunsa?

        Numeron saa sitten kun lottery taas aukeaa ja osallistut siihen. Sinulla ei nyt ole mitaan numeroa siihen laittaa.


      • 1123
        1110 kirjoitti:

        Numeron saa sitten kun lottery taas aukeaa ja osallistut siihen. Sinulla ei nyt ole mitaan numeroa siihen laittaa.

        Mistä sen saa sen numeron? tuleeko se sähköpostiin, vai mihin? onko jokaiselle eri numero?


    • jonna871

      Please be sure to have the Entrant's Confirmation Number, Last Name/Family Name/Surname, and Year of Birth in order to check the entrant status online.

      Siis mistä vahvistus numeron saa?

      1. In the space below, type the confirmation number that was given when you applied.
      Format: 2012xxxxxxxxxxxx or 2013xxxxxxxxxxxx
      Mutta mitä tähän tulee?

      2. Last Name:----------sukunimi--------------------
      Provide the last name that was used during the application process. If no name was provided, select the option labeled 'No Last Name' below.

      3. 3. Year of Birth: -------------------syntymävuosi--------------
      Provide the year of birth for the primary applicant. Format: YYYY.

      • 413

        Miten meinaat USAssa parjata kun tama on jo vaikeata vaikka siina on selitetty suomeksikin?


      • jonna881
        413 kirjoitti:

        Miten meinaat USAssa parjata kun tama on jo vaikeata vaikka siina on selitetty suomeksikin?

        Onhan se vaikeaa, kun opettelen uutta asiaa, ja yritän saada siitä tietoa.
        Onko sinulle kaikki niin yksinkertaisen helppoa?
        eikö sinua ole kukaan koskaan valistanut tai opastanut,..
        Itsekeskeisiä/ itsekästä ajattelua.. ihan käsittämätöntä.
        Luuletko, että ihan huvikseni tänne kirjoittelen.?
        Koko viime ja tämä alkanut viikko on ollut aivat uutta minulle kun olen tutustunut yhdysvaltoihin ja kerännyt tietoutta internetistä, tiedon määrästä migreeniä ollut kovasti, ja siinä samalla opiskelen englannin kieltä, ja omia töitä pitäisi tehdä, ym..
        Joten kyllä sitä voisi vähän auttaa..


      • aikuisen oikeesti
        jonna881 kirjoitti:

        Onhan se vaikeaa, kun opettelen uutta asiaa, ja yritän saada siitä tietoa.
        Onko sinulle kaikki niin yksinkertaisen helppoa?
        eikö sinua ole kukaan koskaan valistanut tai opastanut,..
        Itsekeskeisiä/ itsekästä ajattelua.. ihan käsittämätöntä.
        Luuletko, että ihan huvikseni tänne kirjoittelen.?
        Koko viime ja tämä alkanut viikko on ollut aivat uutta minulle kun olen tutustunut yhdysvaltoihin ja kerännyt tietoutta internetistä, tiedon määrästä migreeniä ollut kovasti, ja siinä samalla opiskelen englannin kieltä, ja omia töitä pitäisi tehdä, ym..
        Joten kyllä sitä voisi vähän auttaa..

        Kaikista helpoin tapa saada kansalaisuus on mennä naimisiin jenkin kanssa. Unohda siis arvonnat ja lähde esim. Kouluista etsimään jenkkivaihtareita pokattavaksi.


    • mistä sen näkee?

      In the space below, type the confirmation number that was given when you applied.

      Mistä tuon hakemus numeron saa? tai tuon arpalippunsa?

      Eikä tuossa linkissä kyllä mitään suomeksi lue, jos itse katsot.
      Kaikki on niin uutta ja hepreaa, kun ei tiedä mistään mitään, hei älkää viittikö vittuilla, sen takiahan nää sivustot on jotta voi kysyä neuvoa..
      Jos ei halua auttaa, niin ei tarvitse vittuillakkaan.

    • keijo k

      Olisihan se hienoa, jos voitaisiin luoda sellainen auttava osio.
      Kuitenkin tämä greencard lottery on monelle niin uusi asia, ja jotka eivät tiedä siitä yhtikäs mitään.
      Voisi sellaiset neuvoa toisia, jotka tarvitsevat apua, janeuvoja.
      Itse jos jokin päivä saan tuon greencardin, niin kyllä minä laitan siitä miten haetaan ja mistä paikoista, ja mitkä on vaiheet, jotta osaa edes vähän valmistautua.

    • lotta5

      TOTTA!

    • Malttia odotteluun

      Tässä ketjussa on jo kerrottu useamman kerran: Tällä hetkellä ei ole GC lotterya, johon osallistua. Nuo mainitsemasi kentät ovat viime tai edellisvuonna arvontaan osallistuneille, jotta voivat tarkistaa oman arvontansa tilanteen.

      Syksyllä aukeaa seuraava arvonta, joka on siis DV-2015 arvonta. Aukeaa todennäköisesti lokakuussa. Silloin kannattaa vasta mennä seuraavan kerran ko. sivulle.
      Silloin täytät kaikki kentät, lataat valokuvasi ja saat tunnistenumerosi. Sitten odottelet reilut puoli vuotta (ehkä ensi toukokuulle) arvontaa. Kun arvonta on suoritettu, voit tarkistaa tunnistenumerollasi oman tilanteesi. Se tehdään noista aiemmin mainitsemistasi kohdista täyttämällä se tunnistenumero, nimi jne. Nyt sieltä voi kohta tarkistaa tilanteensa, jos on osallistunut viime syksynä arvontaan.
      Sen jälkeen tulee selkeät ohjeet, mitkä paperit pitää täyttää, kuvat ottaa ja todistukset hankkia. Paperit lähetetään annettuun osoitteeseen ja tieto haastatteluajasta tulee sinne nettijärjestelmään. Nettijärjestelmään kirjaudutaan samalla tunnistenumerolla, ja tiedot tulevat vain niille, jotka ovat arvonnassa valittu. Papereiden ja haastattelun jälkeen sitten tulee tieto, saatko GC:n vaiko eikö.

    • jenkkihaaveilija

      Samaan ketjuun sellainen kysymys, että tietääkö joku kuinka kauan GC on voimassa, eli jos sattuisin seuraavana vuonna voittamaan, niin tarvitseeko heti muuttaa jenkkeihin vai onko lottovoitto voimassa vielä muutaman vuoden päästä?

      • ............

    • jenkkilään ehkä töih

      Pohdin tässä tuoreimpaan lottoon osallistumista, joka alkaa tässä lähiaikoina. Lueskelin englanninkielisestä Wikipediasta, että osallistumisesta saattaisi olla myös haittaa, esim. viisumin saamisessa Yhdysvaltoihin esim. lomamatkalle, vaikka ei voittaisi koko green cardia. Suomi tietysti kuuluu tähän Visa Waiver Programiin, ja itse ainakin olen aina Valtoihin päässyt matkustamaan ihan pelkästään ESTAn täyttämällä ja maksamalla. Ei kai lottoarpomiseen osallistuminen vaikeuta maahantuloprosessia matkailun osalta?

      • bana key

        Ei todellakaan vaikuta. DV Lottery ja muut viisumityypit/VWP ovat ihan eri juttuja, eikä niillä ole tekemistä keskenään. Esimerkiksi turistina matkustaessasi rajaviranomainen ei tiedä, että olet osallistunut DV arvontaan. Ne alkavat vaikuttamaan keskenään ainoastaan silloin, jos voitat lotteryssa ja green cardia hakiessa paljastuu, että olet aiemmin ylittänyt sallitun maassaoloajan jollain toisella viisumityypillä tai VWP:llä. Se voi estää green cardin samisen kokonaan.

        Voit osallistua siis arvontaan ja matkustella USA:han turistina ihan niin paljon kuin haluat, eikä se vaikuta voittomahdollisuuksiisi tai maahantulokäytäntöön millään tavoin. Matkustelu on itse asiassa hyvä ajatus, koska siten tiedät enemmän mitä on tiedossa ja millaiseen maahan muuttamassa mikäli onni potkaisee arvonnassa. Pidä vain huoli siitä, että lähdet aina pois ajoissa niin ei tule ongelmia sitten jos voitat ja haluat asettautua maahan pysyvästi.

        Vinkkinä sen verran, ettei turistina maassa vieraillessa kannata kertoa rajaviranomaiselle osallistuneesi green card arvontaan. He suhtautuvat hysteerisesti kaikkeen mikä voisi viitata siihen, että saattaisit yrittää jäädä maahan laittomasti. He ymmärtävät hyvin helposti väärin, joten on parempi pitää mölyt mahassa. Kannattaa aina antaa kuva, että Yhdysvalloissa on mukava käydä mutta vielä mukavampi on palata takaisin omaan maahansa mahdollisimman pian.


    • USA_1974

      Mä olen viimeisen viiden vuoden aikana osallistunut 5 kertaa GC lotteryyn ja yli 10 kertaa käynyt USA:ssa. Ei ainakaan minuun ole vaikuttanut mutta kuka noista nyt tietää mikä vaikuttaa mihinkin... Jos joku tuolla govermentissa tietääkin niin ei taatusti kerro

    • Pepe133

      Olen tässä skannaamassa omakuvaa tuota DV-hakemusta varten. Käytän siis vanhaa passikuvaa, jonka pitäisi ihan täyttää kaikki vaatimukset sinänsä vaikka onkin mustavalkoinen. Ongelmana on se, että photo validator herjaa, ettei kuva muka ole 600x600 pikseliä, vaikka se oikeasti on. Skannasin käyttäen 600 kuvapistettä ja kuvan tunnistetiedoissa myös lukee pysty- ja vaakatason kohdalla 600 pistettä. Olin siinä luulossa, että tuo validator tsekkaisi tuon tiedon juuri noista kuvan tunnistetiedoista. Koko on täysin sallitun rajoissa.

      Mikä tässä oikein voi kiikastaa? Kuva kyllä täyttää kaikki vaatimukset jne. mutta pelkona on se, että koko hakemus lentää roskiin siinä vaiheessa kun tuo kuva vedetään tuon automaatin läpi. Miten muut ovat kuvansa siirtäneet digimuotoon ja miten validator niitä hyväksynyt?

      • bana key

        Oletko tarkistanut seuraavat asetukset:

        Photographs must be in 24-bit color depth. If you are using a scanner, the settings must be for True Color or 24-bit color mode.

        Scanned at a resolution of at least 300 dots per inch (dpi).

        Image must be in color (24 bits per pixel). 24-bit black and white or 8-bit images will not be accepted. [Note that black and white, monochrome, or grayscale images will not be accepted.] Pitää olla värikuva, mustavalkoista ei hyväksytä. Luulen ongelmasi johtuvat tästä.

        The image must be in the Joint Photographic Experts Group (JPEG) format.

        The maximum image file size is 240 kilobytes (240 KB).

        New digital photo: Minimum acceptable dimensions are 600 pixels (width) x 600 pixels (height). Image pixel dimensions must be in a square aspect ratio (meaning the height must be equal to the width). For scanned photos, image resolution: 600 by 600 pixels. skannatussa pitäisi riittää tasan 600x600, mutta uudessa hyväksytään isompikin eli jos ei mene läpi niin kokeile laittaa esim. 650 x 650 pikseliä


    • Digikameralla

      Hakemukseen voi ottaa ihan itekin kuvan digikameralla ja lähettää sen. Ei tarvi olla passikuva. Esim. jotain vaaleaa taustaa vasten suoraan kameraan katsova kuva. Kuvahan ei saa olla kuin max. 6 kk vanha, joten helpointa ottaa tuore kuva ite kameralla.

    • onnellinen123

      Voitto tuli :)

      • congrats

        Sait siis luvan alkaa hakemaan sita Green Cardia. Nythan se homma vasta alkaa.


      • onnellinen123
        congrats kirjoitti:

        Sait siis luvan alkaa hakemaan sita Green Cardia. Nythan se homma vasta alkaa.

        juurikin näin:) tiedän tarkkaan miten homma menee.
        mahdollisuus siihen etten sitä saa on olemassa mutta mahdollisuuteni saada se on todella paljon isommat.
        toisen kierroksen paperit lähetetään parin viikon päästä ja siitä se sit alkaa.
        todella tyytyväinen olen ja työpaikka hommatkin on lähes hoidettu.


    • voittajaDV2015

      Täällä toinen voittaja. Mulla on vaan niin iso tapausnumero, että taitaa olla aika toivotonta. Onneksi tämä ei ole ainoa reitti kortin saantiin :)

      • onnellinen123

        minkä numeron sä sait?
        älä ole huolissas siitä numerosta ei se nykyään vaikuta oikeasti mitään ainakaan pohjoismaissa oleviin voittajiin. ehkä sit jossain lähi-idässä.
        tunnen muutamia voittaneita joilla ollut myös isot numerot.


    • voittajaDV2015

      Mulla on numero 39xxx, joten kovin on korkea. Onneksi tilanne on siinä mielessä hyvä, että mulla on mies (paikallinen) ja sitä kautta taitaa viisumikin napsahtaa nopeammin. Suomalaisena vaan olisi ollut niin mukava päästä maahan ihan omin voimin, ettei ainakaan olisi kukaan koskaan päässyt sanomaan että meni naimisiin saadakseen viisumin.
      Omalla alalla on onneksi hyvä työllisyys ja asuntokin valmiina :)

      • onnellinen123

        hyvältä sun tilanne kuullostaa:)
        mulla oli numero 18XXX eli aika hyvä.
        mihin suuntaa asetutte? meillä tarkoitus mennä länsirannikolle.
        ei ole oikein pystynyt nukkumaan kun on niin iso juttu :D


      • voittajaDV2015
        onnellinen123 kirjoitti:

        hyvältä sun tilanne kuullostaa:)
        mulla oli numero 18XXX eli aika hyvä.
        mihin suuntaa asetutte? meillä tarkoitus mennä länsirannikolle.
        ei ole oikein pystynyt nukkumaan kun on niin iso juttu :D

        Ainakin alkuun varmaan Arizonaan. Mies kun on siellä töissä. Elokuussa lähden taas lomailemaan sinne reiluksi kuukaudeksi, joten sen jälkeen olen varmaan kaikissa viisumiasioissakin viisaampi


      • check it out
        onnellinen123 kirjoitti:

        hyvältä sun tilanne kuullostaa:)
        mulla oli numero 18XXX eli aika hyvä.
        mihin suuntaa asetutte? meillä tarkoitus mennä länsirannikolle.
        ei ole oikein pystynyt nukkumaan kun on niin iso juttu :D

        Ennenkuin paatatte lahtea lansirannikolle, kehoitan ottamaan selvaa veroista. Sielta on joutunut paljon vakea muuttamaan Arizonaan ja Nevadaan juuri korkeiden verojen takia. Siedettava talo maksaa helposti $600,000.
        Asun toisella puolen Amerikkaa mutta kayn usein Calissa.
        Aina jaksan ihmetella esim. ruuan hintoja. Melkein korianteripellon laidalla olevassa kaupassa se korianteri maksaa ihan yhta paljon kuin kotikaupungissani.
        En halua pelotella vaan neuvoa ottamaan asioista selvaa.


      • onnellinen123
        check it out kirjoitti:

        Ennenkuin paatatte lahtea lansirannikolle, kehoitan ottamaan selvaa veroista. Sielta on joutunut paljon vakea muuttamaan Arizonaan ja Nevadaan juuri korkeiden verojen takia. Siedettava talo maksaa helposti $600,000.
        Asun toisella puolen Amerikkaa mutta kayn usein Calissa.
        Aina jaksan ihmetella esim. ruuan hintoja. Melkein korianteripellon laidalla olevassa kaupassa se korianteri maksaa ihan yhta paljon kuin kotikaupungissani.
        En halua pelotella vaan neuvoa ottamaan asioista selvaa.

        check it out, hyvä neuvo ottaa selvää hinnoista ja veroista.
        Itsellä aika hyvät tiedot länsirannikolta koska tuttujani asuu siellä ja usein olen siellä vieraillut.
        Itselläni vaikea valita minne asettuis kun työtarjouksia ja tuttuja on pitkin yhdysvaltoja :D
        Täytyy nyt yrittää päättää minne sitä ekaks lähtis kokeilee.


    • alaskaaa

      Onkos vielä ollut täällä onnekkaita?

    • Michikko

      Hei, muakin on ruvennut tää kiinnostamaan, onko muita tänävuonna hakijoita linjoilla ja kannattaakohan edes lähteä hakemaan nyt kun toi trump on pressana :/

      • fdsk

        Tuli haettua, ei osunut kohdilleen. Voisi laittaa hakemuksen uudelleenkin, mutta kiintiöt saattaa olla aika paljon pienemmät. Eipä tuo kyllä mitään maksakaan.

        Eiköhän tuolta Trumpista huolimatta töitä löytyne, sillä tuo arpajaisten pääpalkinto on ohituskaista sille, mitä suomessa kutsutaan "tarveharkinnaksi", ja mihin Trumpin hallinto ymmärtääkseni tähtää.


      • aikapoikaopiskelija

        mulla kävi flaksi ja "voitin", eli saan nyt anoa viisumia. ei ole kyllä ihan läpihuutojuttu mun kohdalla, kun täytyy ensin hoitaa yli kaksikymmentä vuotta sitten kesken jääneet lukio-opinnot loppuun että täyttyy edes vähimmäisvaatimukset. heti kun on lukion päästötodistus kädessä, niin laitan viisumihakemuksen vetämään.


      • tuksu75

        Jos nyt ei tayty kriteerit niin hukkaan meni. Arpoja nostetaan huomattava maara ylimaaraisia ja jos ei ole nopea hakemaan, joku muu sen saa. Paikka ei ole millaan tavalla varattu. Tulijoita on.


      • aikapoikaopiskelija
        tuksu75 kirjoitti:

        Jos nyt ei tayty kriteerit niin hukkaan meni. Arpoja nostetaan huomattava maara ylimaaraisia ja jos ei ole nopea hakemaan, joku muu sen saa. Paikka ei ole millaan tavalla varattu. Tulijoita on.

        Päättötodistus on nyt kädessä ja viisumihakemus vetämässä. Sen käsittelyssä kestää yleensä 2-3 kk, jonka jälkeen tulee kutsu viisumihaastatteluun. Sitä ennen täytyy vielä käydä lääkärintarkastuksessa ja se on sitten enää suurlähetystön virkailijasta kiinni hyväksyykö hän hakemuksen vai ei, vai vaatiiko jotain lisäselvityksiä.
        On totta, että "arpoja" on nostettu yli tuplasti enemmän kuin on viisumeita jaettavana, mutta todella moni myöskin jättää anomatta viisumia, toiset diskataan jne. Suurin merkitys on sillä, mikä "case number" itsellä on ja täyttääkö vaatimukset. Mun tapauksessa oma case number on jo valmiina haastattelua varten, joten nyt täytyy vaan odottaa että saavat hakemuksen käsiteltyä ja buukattua haastatteluajan. Aikaa viisumin myöntämiselle on syyskuun viimeiseen päivään asti, sen jälkeen peli on menetetty.


    • Vaadinvastauksia

      Siis pitääkö arvontaan osallistuessa olla täysi ikäinen ja pitääkö olla jokin tutkinto alla ja jos pitää niin minkähän kaltainen

      • aikapoikaopiskelija

        Itse arvontaan voi osallistua ihan kuka vaan, mutta jos voitat, eli saat oikeuden anoa Green Cardia, täytyy tietyt edellytykset täyttyä. Eli:

        Täytyy olla vähintään lukion päättötodistus, TAI vähintään viisi vuotta yhtäjaksoista työkokemusta työstä, joka määritellään O*netin (https://www.onetonline.org/) mukaan työkategoriaan 4 tai 5 ja jonka SVP luokitus on yli 7. Täältä löytyy viralliset vaatimukset: https://travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/immigrate/diversity-visa-program-entry/diversity-visa-if-you-are-selected/diversity-visa-confirm-your-qualifications.html.

        Ikärajasta en ole ihan varma, mutta alle 18-vuotiaan saattaa olla hankala vakuuttaa suurlähetystön viisumihaastattelussa virkailijaa siitä, että pärjää Yhdysvalloissa omillaan, kun siellä täysi-ikäiseksi lasketaan vasta 21-vuotiaat. Toki, jos sulla on sukulaisia tai ystäviä siellä, jonka luokse voit muuttaa ja jotka voi auttaa sua alkuun siellä, niin se voi olla eri asia. Joka tapauksessa viimeisen päätöksen Green Cardin myöntämisestä tekee suurlähetystön virkailija haastateltuaan sinut.


      • Juu

        Riittääkö ammattikoulu täyttämään anomisen kriteerit


    • Juu

      Lueskelin vähän nuita sivuja ja katsoin että pitää ilmeisesti käydä ammattikorkeakoulu esim vastaavamestari kun itse olen vielä amiksessa raksalinjalla. Mutta ymmärsinköhän nyt oikein kun kohdassa esimerkkejä luki superintendent ja alempana svp luokitus (7,0 <8,0) että juuri tuolla luokituksella voisi green cardia anoa kyseisellä koulutuspohjalla.

    • Juu

      Siis sitä vain mietin että riittääkö kyseie vastaaan mestarin koulutus vaikka minulla ei lukiokoulutusta olekaan ja että onko (7,0<8,0) riittävä svp luokitus

      • aikapoikaopiskelija

        Se koulutus ei valitettavasti riitä, vaan sinulla tulisi olla sitä superintendent-työkokemusta ja olisit siten työkokemuksen kautta kelpoinen. Itseasiassa yritin korjata edellistä vastausta tuota työkokemusta koskien, mutta jostain syystä vastaa-painike ei toiminut: työkokemusta täytyy olla vähintään KAKSI vuotta viimeisen viiden vuoden aikana.
        Eli: sun täytyisi ensin valmistua mestariksi ja sitten työskennellä mestarina vähintään kaksi vuotta, ennenkuin olisit kelpoinen hakemaan Green Cardia työkokemuksen perusteella. SVP 7,0<8,0 on riittävä, mutta sen täytyy myös kuulua työkategoriaan 4 tai 5.

        Suoraan sanottuna nopeammin ja helpommin täyttäisit vaatimukset, jos suorittaisit lukion nyt ammattikoulun ohella, koska lukion päättötodistus riittäisi koulutuksena. Huom; lukion päättötodistus riittää, ylioppilaaksi ei tarvitse kirjoittaa (varmistin tämän Yhdysvaltain suurlähetystöstä). Ja osa ammattikoulun kursseista korvaisi lukion kursseja, joten sinun ei tarvitsisi edes kaikkia lukion kursseja suorittaa.

        Muista kuitenkin, että kyseessä on arvonta: vaikka täyttäisitkin kaikki vaatimukset, sinun täytyy ensin voittaa arvonnassa. Jos olet sinkku, niin todennäköisemmin saisit Green cardin etsimällä itsellesi amerikkalaisen puolison ja anomalla sitten Green cardia avioliiton perusteella.
        Tsemppiä kuitenkin opiskeluihin ja Green cardin tavoitteluun!


    • Juu

      Kiitos vastauksestasi. Vielä vaan semmosta mietin että jos osallistun ensi syksynä ja satun voittamaan niin voinko aloittaa greencardin haun vasta monien vuosien jälkeen voitosta kun olen valmistunut korkeakoulusta vai umpeutuuko voitto jos en ala heti touhuta hakemuksien kanssa. Ja jos hakee cardia työkokemuksella voiton jälkeen niin pitääkö työkokemuksenkin olla kyseisten kriteerien täyttämistä ammateista ja käykö kyseiset kriteerien täyttämät ammatit jos alan hakea viisumia tai jonkinlaista oleskelulupaa ilman voittoa vai onko niissä eri ehdot.

      • aikapoikaopiskelija

        Jos osallistut tänä syksynä arvontaan, niin tulokset tulevat ensi vuoden toukokuussa. Jos voitat, niin sinun on haettava Green cardia syyskuuhun 2020 mennessä, sen jälkeen voitto mitätöityy.

        Työkokemus täytyy nimenomaan olla kyseisten kriteerien täyttämistä ammateista.

        Ilman voittoa Green cardin hakeminen on ihan toinen juttu, siihen saat parhaiten tietoa Yhdysvaltain suurlähetystöstä: https://fi.usembassy.gov


    • 9-6

      Arvonnassa arvotaan voittoja enemmän kuin viisumeita on jsossa, voittajat otetaan käsittelyyn paremmuusjärjestyksessa. Jos et käynnistä omaa hakuasi viipymättä vuoro menee seuraavalle.

      Ilman voittoa työviisumi menee vaikeammaksi, ennen hakuprosessia pitää olla työnantaja ja työpaikka valmiina, ekä amiksen paperit riitä vaan vähimmäisvaatinus on alempi korkeakoulututkinto (bachelor). Urheilijoille, taiteilijoille jne on sitten omat viisumiluokkansa.

      Trump on suhtautunut aika nihkeästi arvontasysteemiin, saa nähdä miloin se loppu kokonaan.

      Kuten joku jo sanoi, nopein ja helpoin tapa olisi survoa se lukio läpi vaikka iltakoulussa.

      • aikapoikaopiskelija

        Tuo "paremmuusjärjestys" ei pidä paikkaansa, vaan hakemukset käsitellään numerojärjestyksessä. Voittajat saavat viisuminumeron (case number) ja kun viisumihakemus on käsitelty Kentucky Consular Centerissä, he lähettävät sen eteenpäin sen maan suurlähetystöön missä hakija haastatellaan sitten kun kyseinen viisuminumero on ajankohtainen. Viisuminumeroiden aikataulut julkaistaan joka kuukausi täällä: https://travel.state.gov/content/travel/en/legal/visa-law0/visa-bulletin.html
        Esimerkiksi tässä kuussa haastatellaan eurooppalaiset viisumin hakijat joiden case number on alle 18050. Jos käy huono säkä ja saa todella korkean viisuminumeron, niin ei auta vaikka laittaisi hakemuksen heti voittopäivänä sisään; viisumihaastattelut tehdään numerojärjestyksessä ja kovin korkeisiin numeroihin ei välttämättä viisumivuoden aikana ehditä. Esimerkiksi tämän vuoden eurooppalaiset voittajat joiden case number on yli 30000 eivät todennäköisesti pääse haastatteluun, koska viisumivuosi päättyy syyskuun lopussa. Viisumivuosi on siis 1.10.-30.9. ja kaikki viisumit on myönnettävä sen aikana, muuten viisumihakemus mitätöityy.
        Itse lähetin viisumihakemukseni vasta tämän vuoden helmikuussa, koska numeroni oli niin alhainen että tiesin pääseväni haastatteluun melko pian heidän käsiteltyään hakemukseni.


    • Juu

      Eli jos osallistun tänä syksyä ja satun voittamaan ja saan siitä ilmoitusen ensivuoden alussa niin sitten minulla on politoista vuotta aikaa käydä aikuislukio jonka jälkeen voin aloittaa GC:n hakemisen

      • aikapoikaopiskelija

        Suurinpiirtein. Mutta sinuna aloittaisin lukio-opinnot jo tänä syksynä. Jos tänä syksynä aloitat opinnot, niin sulla on käytännössä kaksi lukukautta aikaa saada koko oppimäärä(44 pakollista kurssia) suoritettua. Ota huomioon, että 22 kurssia lukukaudessa on aika tiukka aikataulu ja kesäisin voi olla hankalampi saada suoritettua kursseja koulujen ollessa kiinni. On hyvä jättää vähän ylimääräistä aikaa mahdollisia uusintoja varten, jos jonkun kurssin reputat - siksi suosittelen todella kiirehtimään asian kanssa. Toki jos käy niin, ettet voitakaan tämän syksyn arvonnassa, niin sittenhän saat vuoden lisäaikaa opinnoille.

        Yritä myös säästää rahaa koko ajan, koska uuden elämän aloittaminen toisessa maassa on aina aika kallista. Viisumihaastattelussa sinulta saatetaan kysyä jotain todistetta siitä, ettet tule Yhdysvalloille taloudelliseksi taakaksi, eli toisin sanoen rahaa on oltava sen verran tilillä ettet joudu kääntymään sosiaalitoimiston puoleen mikäli työtä ei löytyisi hetkeen aikaan.

        Mutta keskity nyt ensin aloittamaan lukio-opinnot ja osallistu syksyllä arpajaisiin. Ensi vuoden toukokuussa voit sitten alkaa suunnittelemaan lisää jos voitat.


    • aikapoikaopiskelija

      Haastattelu läpäisty eilen ja nyt odotellaan postia suurlähetystöstä! Eli kuulemma tämän viikon loppuun mennessä lähettävät passit, joihin on painettu väliaikainen maahanmuuttajaviisumi, sekä jonkinlaiset maahanmuuttajapaketit.
      Ellei nyt mitään odottamatonta takaiskua tule, niin viime talvi jäi näillänäkymin minun elämäni viimeiseksi. Aion siis asettua joko länsirannikolle, tai johonkin eteläisistä osavaltioista - mahdollisimman aurinkoiseen ja lämpimään paikkaan jokatapauksessa.

      Tänään tulee DV2019-arvonnan tulokset, toivotan lämpimästi onnea kaikille arvontaan osallistuneille ja menestystä Green Cardin tavoitteluun! Prosessi voi tuntua pitkältä ja piinalliselta, mutta hyvällä tuurilla ja huolellisella valmistelulla se on kerran elämässä vain. Seuraava askel onkin sitten Yhdysvaltain kansalaisuuden tavoittelu! :-)

    • Juuu

      Onnea, toivon että jonain päivänä olisin itse samassa tilanteessa. Oliko haastattelu suomen vai englannin kielellä ja mitä kysyivät? Ja olen ajatellut että onkohan nopeampi käydä aikuislukio vai aloittaa kaksoistutkinto ensi syksynä, aikuis lukioon voi mennä vasta kun on 18 vuotta täyttänyt ja täytän vasta ensivuoden huhtikuussa eli sinne voisin mennä vasta yli vuoden päästä niin kumpi olisi lopulta nopeammin suoritettu?

      • aikapoikaopiskelija

        Haastattelu oli englanninkielellä ja hyvin lyhyt. Kysyi mitä teen työkseni ja mikä on korkein saavuttamani koulutustaso. Vaimolta kysyi kuinka me tapasimme, kun hän on ulkomaalainen. Pitkään kirjoitteli jotain tietokoneelle ja sanoi sitten että meidän paperit näyttäisivät olevan kunnossa ja että viisumit voidaan myöntää. Onnitteli vielä ja sanoi, että passit ja maahanmuuttajapaketit lähetetään meille viikon loppuun mennessä.

        Luulisin että sun kannattaa aloittaa ensin tekemään sitä kaksoistutkintoa ja sitten kenties jatkaa tai nopeuttaa opintoja aikuislukion puolella. Mutta varmista asia koulusta, mulla ei ole tuosta tietoa.


      • Nico

        Paljonko tuo homma masoi sinulle? Koitin etsiä tietoa ja siellä luki että 330d maksu plus lääkärissä käynti maksaisi yli 500dollaria? Jos viitsisit vielä kertoa mitä liitteitä haastatteluun tarvittiin esim police records??


      • aikapoikaopiskelija

        Lääkärintarkastus oli vähän päälle 500€/hlö ja tosiaan haastattelun yhteydessä täytyy maksaa 330 dollaria/hlö. Sen voi maksaa myös euroilla käteisenä, tai luottokortilla.
        Siinä voittoilmituksessa pitäisi olla linkki USA:n Helsingin suurlähetystön infopakettiin, jossa on mm. listattuna kaikki tarvittavat liitteet. Police records tarkoittaa rikosrekisteriotetta, jonka saat tilattua oikeusrekisterikeskuksen sivuilta 12€ hintaan.


    • Juuu

      Ja sitte ihanvain varmistaakseni että oliko se niin että kun saa greencardin haltuunsa niin puolen vuoden sisällä pitäisi amerikkaan muuttaa useammaksi kuukaudeksi tai greencardi otetaan pois vai miten se nyt olikaan

      • aikapoikaopiskelija

        Kun viisumi on myönnetty, niin se on voimassa puoli vuotta. Sinä aikana täytyy ainakin käydä kääntymässä USA:ssa, jotta saa leiman siihen viisumiin. Leimattu viisumi toimii väliaikaisena Green Cardina vuoden ajan, eli voit samantien tulla takaisin Suomeen ja muuttaa lopullisesti USA:n sitten vuoden sisällä. Ja Green Card on siis pysyvä oleskelulupa, eli sen haltijan oletetaan asuvan USA:ssä pysyvästi - siksi yli vuoden poissaolo katsotaan Green Cardin hylkäämiseksi, eli menetät oleskelulupasi.


    • Nico

      Itse tarkistin tänään tilanteen ja minut oli valittu että saan hakea tuota green cardia. Laitoin hakemuksen menemään saas nähdä miten käy.

      • aikapoikaopiskelija

        Onneksi olkoon! Mikä case number sulla on? Meillä oli 11XXX, eli tiedettiin varmuudella pääsevämme haastatteluun ja siksi lykkäsinkin sen DS-260 hakemuksen lähettämistä siihen saakka, että sain lukion päästötodistuksen. Ei mennyt kuin vajaa 5 viikkoa hakemuksen lähettämisestä, niin meille ilmoitettiin haastatteluaika kahden kuukauden päähän.
        Nyt jännitetään vielä passien ja maahanmuutajapakettien saapumista; CEAC-sivun visa status check näyttää edelleen "administrative processing", vaikka haastattelija onnitteli ja sanoi että hakemus on hyväksytty ja paketit pitäisi tulla viikon loppuun mennessä...


      • Nico

        Mulla näyttäis olevan 4xx


      • aikapoikaopiskelija

        Oho! Jos sun numero on tosiaan vain neljäsataa-jotain, niin ainakin 2018 viisumivuoden perusteella voisi ennustaa että pääset haastatteluun jo lokakuussa! Eli jos haluat mahdollisimman pian päästä muuttamaan, niin sulla kävi todella hyvä tuuri! JOS haluat siirtää muuttoa kauemmaksi tulevaisuuteen, niin lähetä sähköpostia Kentucky Consular Centeriin ja pyydä etteivät he varaa haastattelua sulle ennen haluamaasi päivämäärää.
        Mikäli siis et tiennyt, niin haastattelun jälkeen sinulla on max. 6 kk aikaa matkustaa jenkkeihin aktivoimaan maahanmuuttajaviisumisi ja sen jälkeen voit olla max. vuoden poissa jenkeistä, muuten menetät Green Cardin. (ellet ano re-entry lupaa, jolla saat olla max. 2 vuotta poissa jenkeistä)

        Tänään oli meidän viisumeiden tila "issued", eli ne on painettu ja lähetetty suurlähetystöstä. Huomenna tai maanantaina pääsee hypistelemään maahanmuuttajapakettia ja ihastelemaan viisumia. :-)


      • Nico

        Onnea sulle. Mihin päin meinasit muuttaa? Itsellä meni tuo homma vähän vituiksi kun ei mulla ole lukiopohjaa vaan ammattikoulu :) Nooh pitääpä alkaa selvittelemään kauanko luokion käyminen kestää. Luultavasti pitää keksiä jotain muuta....


      • aikapoikaopiskelija

        Kiitoksia! Tänään saatiin viisumit ja sain myös tietää, että valmistuin ylioppilaaksi - tällaisia päiviä soisi olevan elämässä useamminkin! :-)
        Luultavasti ensin mennään Kaliforniaan tuttujen luokse, sitten sieltä käsin tähystellään mahdollisuuksia asettua Nevadaan, Teksasiin, tai johonkin muuhun etelä-osavaltioon.

        Ikävä homma jos se siihen lukioon sulla kaatuu... itselläni myös meinasi siihen kaatua, mutta ehdin onneksi puuttuvat kurssit suorittamaan. 44 kurssia on aikuislukion pakollinen oppimäärä, mutta kannattaisi käydä lukion opinto-ohjaajan kanssa keskustelemassa kuinka monia kursseja saisit hyväksiluetuksi ammattikoulussa suoritettujen kurssien avulla. Hyvällä tuurilla saattaisit jopa ehtiä tarvittavat kurssit käymään ennenkuin viisumin myöntämisaika loppuu ensi vuoden syyskuun viimeinen päivä. Avoimessa yliopistossa voisi ehkä joitain kursseja suorittaa kesän aikanakin. Jokatapauksessa todella tiukka opiskeluvuosi sulla tulee olemaan, mutta mikään hyvä ei tule helposti ja/tai nopeasti yleensä. Tsemppiä!


    • Juuuu

      Ja sitte semonen homma että jos osallistun tänä syksynä ja satun voittaaamaan enkä haastatteluuni mennessä ole suorittanut lukiota ja virkailija ei myönnä viisumia niin oliko se sitte siinä vai voiko seuraaan vuoden mahdollisen voiton jälkeen haastattelussa saada sen viisumin eli onko se niin että jos ei ekan haastattelun jälkeen viisumia myönnetä niin et voi sitä lotteryn kautta enään ikinä hakea

      • Juuuu

        Niin siis vaikka lukio olisi seuraavan vuoden haasttaluun mennessä suoritettu


    • Juuuu

      Tietääkö/ kiinnostako sitä haastattelu virkailjaa siellä että oletko käynyt normaalin lukion vai aikuislukion ja onko sillä ylipäätään väliä siinä viisumin saamisen suhteen

      • aikapoikaopiskelija

        Jos niin hyvä säkä on että kahdesti voitat ja saat vielä niin hyvän case numeron että pääset molemmilla kerroilla myös haastatteluun, niin ei se ekan haastattelun kielteinen päätös vaikuta seuraavaan haastatteluun, ellei kielteinen päätös johtunut esim. vilpistä.
        Mutta ei sinne haastatteluun kannata mennä jos ei ole esittää kaikkia tarvittavia dokumenttejä, koska menetät vain satoja euroja rahaa ja tuhlaat aikaasi.
        Ei omalla kohdallani ainakaan ollut väliä, vaikka osa kursseista olikin aikuislukiossa suoritettuja ja itse päättötodistuskin oli aikuislukion myöntämä.


    • Juuuu

      Juttelin opon kanssa ja se sano se sano että en ehdi käydä lukiota alle kahtee vuoteen, eli ei ilmeisesti kannata tänä syksynä vielä lotteryyn osallistua vai onkohan siihen jotain muuta keinoa

      • aikapoikaopiskelija

        Ei siihen valitettavasti oikein muuta keinoa ole, säännöt on hyvin simppelit; joko lukion päättötodistus tai vähintään 2 vuotta yhtäjaksoista työkokemusta kriteerit täyttävästä ammatista.
        Aloita vaan lukio tänä syksynä ja osallistu arvontaan ensi vuoden syksynä. Vaikket koskaan voittaisikaan, niin ei ne opinnot hukkaan mene. Lukion jälkeenhän voit jatkaa akateemisia opintoja vaikka kuinka pitkälle ja kenties jossain vaiheessa hakea sitten erikoisviisumia omaan erikoisosaamiseesi perustuen. Siinä on myös se etu, että todennäköisesti pääset suoraaan hyväpalkkaiseen työhön Yhdysvalloissa, kun taas pelkällä lukio- ja ammattikoulupohjalla arpavoitolla maahanmuuttaessa voi edessä olla hyvinkin kivinen tie.
        Ja kuten jossain aiemmassa viestissä kirjoitin, sullahan on myös se mahdollisuus, että käyt turistina jenkeissä ja tapaat elämäsi naisen/miehen ja anot myöhemmin puolisoviisumia. Se on tuosta arpavoitosta seuraavaksi nopein ja helpoin viisumiprosessi.


    • Juuuu

      Käväsin tossa wikipediassa lukaisemassa kaksoistutkinnosta ja siellä luki että kaksoistutkinnolla ei saa lukion päättötodistusta eli pitääköhän minun sen jälkeen käydä suorittamassa aikuislukiossa loput kurssit että saan 75 kurssia täyteen vai oliko tuo wikipedian artikkeli jonkun näköistä kusetusta

      • aikapoikaopiskelija

        Tuosta saat varminta tietoa suoraan paikalliselta lukioltasi, tai opoltasi. Mutta jos se on noin, niin sittenhän voit ensin aloittaa tekemään kursseja ammattikoulun yhteydessä kaksoistutkintona ja heti kun täytät 18 lopetat kaksoistutkinnon ja siirryt aikuislukion opiskelijaksi. Siellä aika varmasti saat ne jo suorittamasi lukion kurssit hyväksiluetuksi ja aikuislukion pakollinen lukumäärä on vain 44. Varmista nyt vielä aikuislukion opolta tuo keino kuitenkin, en missään nimessä halua ketään harhaanjohtaa.


      • aikapoikaopiskelija

        Toinen juttu minkä voisit tehdä, on kirjoittaa Yhdysvaltain Suomen suurlähetystön viisumipuolelle ([email protected]) ja kysyä hyväksyvätkö he kaksoistutkintoa. Periaatteessa heidän pitäisi hyväksyä se, sillä se vastaa normaalia lukiokoulutusta ja antaa oikeuden hakea yliopistoihin, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Diversity Visa Lotteryn vaatimuksissahan sanotaan ainoastaan, että tutkinnon täytyy olla vähintään Yhdysvaltain High School diplomin veroinen, eli sen täytyy olla a) akateeminen tutkinto ja b) sen täytyy oikeuttaa hakemaan yliopistoon. Ammattikoulututkinnollakin voi käsittääkseni Suomessa hakea yliopistoihin, mutta tässä viisumiasiassa se ei riitä, kun ohjeissa selkeästi sanotaan että ammatillinen tutkinto ei kelpaa, vaan sen täytyy olla akateeminen tutkinto. Ja kun minimivaatimukset ovat noin pienet ja selkeät, niin he myös tiukasti niitä noudattavat viisumihakemuksia käsitellessään.


    • Juuuu

      Kiitos vastauksesta, sitä vain mietin että pitääkö kyseiseen osoitteeseen kirjoittaa englanniksi vai riittääkö suomi

      • aikapoikaopiskelija

        Luulisin, että siellä on suomenkielentaitoisiakin virkailijoita(vartijat ainakin osasivat suomea / olivat suomalaisia), mutta itse kirjoitin heille englanniksi a) kohteliaisuudesta ja b) nopeuttaakseni asian selvittämistä, jos joutuvat asiaa selvittämään Yhdysvaltain päästä.


    • Juuuu

      Ja sitten jo etukäteen että minkälainen se DS260 hakemus on onko se joku sähköinen lomake vai jonkun näköinen kirje tai lappu joka pitää viedä suurlähetystöön ja tuleeko sen tekemiseen ja lähettämiseen kaikki tarvittava tieto voiton ilmoituksessa

      • aikapoikaopiskelija

        DS-260 on nettilomake, johon löytyy linkki valintakirjeessä. Eli sinulla täytyy olla case number(saat sen numeron, jos sinut valitaan arvonnassa jatkoon), jotta voit kirjautua sisään täyttämään sitä lomaketta. Se on periaatteessa aika simppeli lomake, lähinnä siinä kysytään kaikkea mahdollista tietoa sinusta, perheestäsi ja menneisyydestäsi.


      • Lääkäri_DV2019

        Minut valittiin jatkoon DV2019:ssa, CN22xxx. Saa nähdä miten käy, nythän kesäkuussa äänestetään USAssa siitä että lopetetaanko koko ohjelma. Jouduitko muuten haastattelussa todistamaan ettei sinusta tule taloudellinen taakka? Aika suuri summa pitäisi säästää pankkitilille, kun perheessä useampi henkilö. Toki matkakin tulee kustantamaan jonkin verran, että kai se pitää säästöjä ollakin. Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin muuttaisimme pariksi kuukaudeksi ja hakisimme re-entry permitiä, sitten takas 2v sisään.


      • aikapoikaopiskelija

        Onneksi olkoon! Ei kysytty mitään säästöihin liittyen, mutta oltiin kyllä säästetty riittävä summa rahaa ja tulostettiin tiliotteet todisteeksi. Pyydettiin myös vaimon amerikkalaiselta tädiltä "affidavit of support"-lomakkeet, joita ei onneksi tarvittu. Mutta parempi mennä haastatteluun ylivalmistautuneena, kun ei voi koskaan tietää mitä tullaan kysymään. Toivotaan ettei ne lakkauta tuota DV-ohjelmaa, mutta pahalta kyllä näyttää... :-/


      • LL_DV2019

        Niinpä, täytyy vain toivoa että lakkauttaminen tapahtuu myöhemmin kuin ennemmin. Noh, kohtahan se selviää. Minkä osoitteen laitoit hakemukseen, kun pitää olla USAlainen osoite? Käytitkö USAbox.com palvelua (tuolla pitää näköjään antaa 2 id:tä, toinen missä ei ole valokuvaa, mikähän se olisi)? Jokin kaukainen serkku asuu kyllä USAssa mutta en ole heitä koskaan tavannut.


      • aikapoikaopiskelija
        LL_DV2019 kirjoitti:

        Niinpä, täytyy vain toivoa että lakkauttaminen tapahtuu myöhemmin kuin ennemmin. Noh, kohtahan se selviää. Minkä osoitteen laitoit hakemukseen, kun pitää olla USAlainen osoite? Käytitkö USAbox.com palvelua (tuolla pitää näköjään antaa 2 id:tä, toinen missä ei ole valokuvaa, mikähän se olisi)? Jokin kaukainen serkku asuu kyllä USAssa mutta en ole heitä koskaan tavannut.

        Laitoin perhetuttujemme osoitteen, mutta siihen voi käytännössä laittaa miltei minkä osoitteen tahansa hakemusvaiheessa, sillä sen voi vielä vaihtaa Yhdysvaltoihin saapuessa. Ilmeisesti myös sen jälkeen se on mahdollista vaihtaa ottamalla yhteyttä USCIS:in. Ymmärtääkseni sen täytyy kuitenkin olla fyysinen katuosoite, eikä postilokero-osoite. USCIS on aloittanut uuden käytännön, jonka mukaan vastaanottaja joutuu kuittaamaan lähetyksen ilmoittamassaan osoitteessa, tai valita lähetyksen noudon lähimmästä postista ja kuittaamaan sen vastaanotetuksi noutopisteessä.
        Kun muuttonne/aktivointireissunne konkretisoituu, niin voitte rajalla antaa esim. sen hotellin/motellin/vuokra-asunnon osoitteen, mihin asetutte ensin. Näin olen ainakin http://www.britsimonsays.com ja https://forums.immigration.com/forums/lottery-visas-dv.119/ foorumeiden perusteella ymmärtänyt.


    • Juuuuuuu

      Tulin tässä muuten ajatelleeksi että tuota gc lotteryahan muuten perusteltiin jossain sillä että se antaa mahdollisuuden myös vähäosaisempien päästä Amerikkaan kuten joistain köyhistä afrikan maista niin missähän se näkyy jos pitää jenkkien high schooliiin verrattavissa oleva tutkinto olla suoritettuna että olisi edes järkeä mennä haastatteluun kun eihän siellä edes käydä kouluja. Että onkohan niille sitten jotkut omat systeeminsä sitte eri maissa?

      • fdsk

        Ymmärtääkseni tuossa arvonnassa painotetaan niitä maita, joista muutoin tulee maahanmuuttajia vähiten. Yritetään kait saada porukkaan muualtakin geenejä kuin intiasta.


      • aikapoikaopiskelija

        Ei kannata ottaa kirjaimellisesti juuri mitään, mitä mediassa puhutaan tuosta arvonnasta ja sen vaatimuksista. Ne säännöt ja vähimmäisvaatimukset on kyllä ihan tismalleen samat jokaiselle arvontaan osallistuneille ja voittajille. Ne on hyvin selkeästi luettavissa osoitteessa https://travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/immigrate/diversity-visa-program-entry.html.

        Ja mitä tulee noihin köyhempiin Afrikan maihin, niin kyllä niissäkin kouluja käydään ja ihan samat diversity visa-säännöt pätee niidenkin maiden henkilöihin, jotka arvontaan osallistuvat. Itseasiassa monet niistä maista voittaneet henkilöt ovat olleet todella paljon korkeammin koulutettuja kuin minä, itsellänihän ei ollut edes lukiota suoritettu loppuun siinä vaiheessa, kun sain tietää voittaneeni. Käypä lukemassa millaisista maista voittajia löytyy ja millaiset koulut heillä on käytynä: https://forums.immigration.com/forums/lottery-visas-dv.119/

        Diversity Visa program, eli Green Card-arvonta perustuu täysin ja vain ja ainoastaan siihen, että ainoastaan maat, joista on tullut edellisen viiden vuoden aikana vähemmän kuin 50.000 maahanmuuttajaa Yhdysvaltoihin, ovat oikeutettuja osallistumaan arvontaan. Esim. Yhdistyneissä Kuningaskunnissa syntyneet eivät olleet oikeutettuja osallistumaan arvontaan, puhumattakaan Kanadassa ja Meksikossa syntyneistä. Eli pyrkimys on siis arvonnan nimen mukaisesti (diveristy = moninaisuus) moninaistaa Yhdysvaltain maahanmuuttajaväestöä. Jos esim. Eritrean kansalainen(tai siis siellä syntynyt henkilö) voittaa arvonnassa, hänen täytyy täyttää ihan samat vaatimukset kuin suomalaisenkin voittajan ja jos hän on ns. vähäosaisempi eikä ole käynyt lukiota/high schoolia (tai koulua lainkaan), ei hänen kannata edetä viisumihakemuksessa. Itseasiassa sellaisen henkilön ei pitäisi edes osallistua arvontaan, koska arvontaan osallistuessa tehdään hyvin selväksi vähimmäisvaatimukset.


    • Juuuuuuu

      Siis onko sulla aikuislukiosta ja normilukiossa suoritettuina yhteensä 44 kurssia vai 75.

      • aikapoikaopiskelija

        Mulla on yhteensä 58 kurssia suoritettu, koska ehdin aikoinaan päivälukiossa suorittaa sellaisia kursseja mitä ei aikuislukiossa vaadita, esim. liikuntaa, musiikkia ja kuvaamataitoa, yms.


    • Juupajuu

      Moi! Myöhästyin tän vuoden arvonnassa, joten tarkoitus ois hakea ensi vuonna - onko haku siis aina syksyisin? Mulla on nyt puolen vuoden kokemus työstä, jossa nimikkeenä sales agent ja se näkyisi olevan myös tuolla vaatimuksissa, jos hakee työn perusteella. Eli jos haen ensi syksynä, mulla on 1,5 vuotta ja jos tulokset tulevat keväällä, niin silloin se olisi kaksi vuotta. Tämä ilmeisesti ok, että hakiessa, ei tarvitse olla kriteerit täytettynä?

      Koulutusta mulla ei kyseiseen ammattiin ole, muuta kuin työssä tapahtuva koulutus - missään ei kyllä lue, että siihen koulutusta tarvitsisikaan. Jos saa green cardin, niin miten avopuolison käy? Onko hänen tuollaisessa tapauksessa helpompi tulla mukaan vai pitääkö hänenkin osallistua arvontaan? Onnea kaikille voittaneille, oispa joskus omakin aika! :)

      • aikapoikaopiskelija

        Moro! Oletko varmistanut, että tuo "sales agent"-nimike todella täyttää vaatimukset, eli SVP on 7,0 tai enemmän ja kuuluu job zone 4 tai 5:n? Jos näin on, niin 2 vuotta työkokemusta suurlähetystön haastattelupäivään mennessä tosiaan riittää, mutta varaudu siihen, että he saattavat joutua asettamaan hakemuksesi hallinnolliseen prosessointiin (administrative processing) siksi aikaa kun he selvittävät työsi kelpoisuutta green cardia varten. Kun virkailija oli jo hyväksynyt mun hakemuksen lukion päästötodistuksen perusteella, niin kysyin ihan uteliaisuuttani työkokemukseni kelpoisuutta oman yritykseni toimitusjohtajana yli 7 vuoden ajan ja virkailija vastasi, että todennäköisesti olisi kelvannut, mutta että sitä olisi jokatapauksessa joutunut tutkimaan tarkemmin. Eli tuo työkokemukseen perustuva hyväksyntä on aina huomattavasti mutkikkaampi ja epävarmempi reitti.

        Avopuoliso ei saa green cardia sinun perusteella valitettavasti, vaan teidän täytyisi olla naimisissa. Voitte toki laittaa erilliset hakemukset virallisesti naimattomina henkilöinä ja toivoa parasta. Jos edes toinen teistä voittaisi, niin voisitte sitten avioitua ja hakea green cardia toiselle avioliiton perusteella, mutta siinä tapauksessa joudutte todennäköisesti todistamaan että olette olleet pitkään yhdessä jo ennen arvontavoittoa, eikä kyseessä ole pelkkä "Green Card-avioliitto". Tai sitten voitte mennä naimisiin ennen arvontaan osallistumista ja osallistua naimisissa olevina henkilöinä molemmat tahoillanne. Jos sitten jompikumpi voittaa, niin aviopuoliso liitetään hakemukseen myös. Näin siis itse teimme.

        Tsemppiä arvontaan! :-)


    • ei_eteisen_kautta

      Voit saada nopeasti jopa kansalaisuuden jos menet sotapalvelukseen johonkin US-army tai marines porukoihin. Tai hautajaiset ja uuteen isänmaahasi tähtilipulla peitetyssä arkussa.

    • Mattikakkonen

      Morjens. Hyvä löytää asiallinen ketju. Arvontaan osallistumassa, mutta mikä kohta pitää valita, jos perustelee koulutuksen tällä parin vuoden työkokemuksella? Riittääköhän pelkkä kaivosalan ammattiTUTKINTO ? Kokemusta 5v louhinta ja räjäytystöistä.

      • aikapoikaopiskelija

        Moro! Jos sulla ei ole muuta kuin ammattitutkinto, niin sitten valitset " vocational training", tai millä nimellä se nyt olikaan niissä vaihtoehdoissa. Arvontaan osallistuessa sun ei tarvitse ammattisi kelpoisuutta mitenkään todistaa, mutta jos voitat, niin silloin se voitto menee hukkaan ellei työsi täytä vähimmäisvaatimuksia, eli SVP 7,0 tai enemmän ja kuuluu job zone 4 tai 5:n. Se kannattaa tarkistaa huolella.

        Käsittääkseni pelkkä ammattitutkinto ei riitä, koska sitä ei lasketa akateemiseksi tutkinnoksi, ainakaan varsinaisessa maahanmuuttoviisumihakemuksessa (DS-260). Eräs insinööri tosin väitti, että suomalainen ammattikoulututkinto olisi verrattavissa yhdysvaltalaiseen High School-diplomiin, mutta itse tarkistuksin asian kyllä suoraan suurlähetystöstä ([email protected]), ettei tule turhaa pettymystä.

        Tsemppiä arvontaan! :-)


    • MattiKakkonen

      Jeps lotto vetämässä. Pitää asia vielä varmistaa myöhemmin lähetystöstä. SVP yms tutkailtu.

      • Enpee

        Terve, halusin jakaa suurlähetystöstä tänään saamani tiedon, itse yritin ottaa myös selvää täyttääkö ammatillinen koulutus nuo vaatimukset, valitettavasti itseni ja muiden samanlaisessa tilanteessa olevien kannalta vastaus on että ei täytä vaatimuksia, ei vastaa high schoolin suorittamista Yhdysvalloissa joka on se vaatimustaso.
        Mikäli työkokemuskaan ei täytä heidän haulle asettamia vaatimuksia myöskään, on turhaa hakea, minulla tämä tilanne ja olen kyllä pettynyt. Onneksi vaimoni on koulutetumpi, ja hän voi osallistua arvontaan, joten sitä kautta itselleni mahdollista myös saada green card, jos on roimasti tuuria matkassa.
        Lienee ainoa vaihtoehto löytää suoraan jokin työnantaja, joka on halukas osallistumaan maahantuloprosessiin ja työllistämään sinut.


      • aikapoikaopiskelija
        Enpee kirjoitti:

        Terve, halusin jakaa suurlähetystöstä tänään saamani tiedon, itse yritin ottaa myös selvää täyttääkö ammatillinen koulutus nuo vaatimukset, valitettavasti itseni ja muiden samanlaisessa tilanteessa olevien kannalta vastaus on että ei täytä vaatimuksia, ei vastaa high schoolin suorittamista Yhdysvalloissa joka on se vaatimustaso.
        Mikäli työkokemuskaan ei täytä heidän haulle asettamia vaatimuksia myöskään, on turhaa hakea, minulla tämä tilanne ja olen kyllä pettynyt. Onneksi vaimoni on koulutetumpi, ja hän voi osallistua arvontaan, joten sitä kautta itselleni mahdollista myös saada green card, jos on roimasti tuuria matkassa.
        Lienee ainoa vaihtoehto löytää suoraan jokin työnantaja, joka on halukas osallistumaan maahantuloprosessiin ja työllistämään sinut.

        Ikävä kuulla, vaikka noin itsekin päättelin niitä vaatimuksia luettuani. Satuitko kysymään, että jos on ammattikoulupohjalla mennyt yliopistoon tai ammattikorkeakouluun ja suorittanut yliopisto-/korkeakoulututkinnon, niin täyttääkö sekään tuota koulutusvaatimusta? Maalaisjärjellä ajateltuna pitäisi täyttää, sillä onhan yliopisto-/korkeakoulututkinto lukion päästötodistusta korkeampi tutkinto. Eli toisin sanoen, onko se lukion päästötodistus kuitenkin jokatapauksessa oltava pohjalla?


    • pete99

      Onkohan mitään hyötyä jos on suorittanut ammattitutkinnon? Eri asia siis kuin perustutkinto.

    • Pete99

      Ja millähän nimikkeellä ammattitutkinto jenkeissä kulkee?

      • Enpee

        Suora lainaus; "3-year vocational school does not meet the DV requirements."


      • Enpee

        Seuraava ongelma, ei olekaan niin helppoa hakemuksen tekeminen, lasten kuvat onkin vaikea juttu vaikka miten sillä sivustolla olevalla ohjelmalla muokkaat. Ei vaan hyväksy millään, aika alkaa loppumaan kesken kun vielä reissuun pitäisi lähteä.


      • fdsk
        Enpee kirjoitti:

        Seuraava ongelma, ei olekaan niin helppoa hakemuksen tekeminen, lasten kuvat onkin vaikea juttu vaikka miten sillä sivustolla olevalla ohjelmalla muokkaat. Ei vaan hyväksy millään, aika alkaa loppumaan kesken kun vielä reissuun pitäisi lähteä.

        Vähänkään tuoreemmilla Chromen ja Firefoxin versioilla ei se niiden sivuilla ollut kuvanmuokkausohjelma lähtenyt enää tänä vuonna käyntiin. Kun teki Photoshopilla speksien mukaisen (väh. 600x600 px, 300 dpi, max 250 kB) jpg-kuvan, meni läpi heittämällä.

        Alkuillan tunteina hakemussaitti oli niin jumissa ettei meinannut tulla hakemuksen lähettämisestä mitään, mutta onnistuihan tuo lopulta.

        Edellä kysyttiin: "jos on ammattikoulupohjalla mennyt yliopistoon tai ammattikorkeakouluun ja suorittanut yliopisto-/korkeakoulututkinnon, niin täyttääkö sekään tuota koulutusvaatimusta? "

        Uskaltaisin luvata, että vain viimeisin tutkinto vaikuttaa, riippumatta siitä onko AMK:hon tai yliopistoon menty alunperin ammattikoulusta vai ei. Laitoin AMK-tutkinnon pokkana valinnalla "University", koska on kuitenkin korkeampi kuin vocational school muttei kuitenkaan maisterintutkintoa vastaava "Master's degree" (suomalaiset AMK:t mainostaa itseään englanninkielisellä termillä "University of applied sciences"). Saas nähdä kuinka käy, tosin onhan tuota työkokemustakin asiantuntijatehtivästä vyön alla jo ensi hätään viitisentoista vuotta.


      • repa99
        Enpee kirjoitti:

        Suora lainaus; "3-year vocational school does not meet the DV requirements."

        Ammatillinen perustutkinto 3 vuotta jonka lisäksi ammattitutkinto yleensä pari vuotta.


    • Anonyymi

      Herätelläänpäs tätä lankaa uudelleen henkiin...

      Jokohan ketjun aiemmat kirjoittajat, mm. aikapoikaopiskelija on muuttanut Ameriikkoihin?

      Minua kiinnostaisi kyllä kovasti kokeilla tämä vaihtoehto vielä. Ajattelin tänä syksynä laittaa arpakupongin menemään, jospa lykästäisi omalle kohdalle. Ainakin puitteet sinne pääsemiseksi ja arvontaan osallistumiseksi pitäisi olla kunnossa. Lisäksi minulla ja siipalla on hyvin työllistävät ammatit, joilla pitäisi saada töitä rapakon takaa. Englantia toki osataan, mutta en tiedä, kuinka hyvin minulta onnistuu vaativahko asiantuntijatyö englanniksi.

      Jospa täällä olisi muita kiinnostuneita linjoilla. Jos koko arvontaa edes järjestetään tänä vuonna.

      • Anonyymi

        Terveisiä Texasista!
        Olen siis se sama "aikapoikaopiskelija", mutta tälle palstalle täytyy näköjään rekisteröityä nykyään käyttääkseen nimimerkkiä, joten ollaan nyt sitten "Anonyymi".

        Eli joo, meidän muuttoprosessihan meni niin, että käytiin viime vuoden heinä-elokuussa aktivoimassa viisumit ja vietettiin kuukausi ajellen California-Texas välillä asuinpaikkoja katsellen. Ideana oli, että mikäli kummallekaan ei löydy heti työpaikkaa, jonka perusteella johonkin tiettyyn paikkaan asetuttaisiin asumaan, niin sitten valittaisiin asuinpaikka puhtaasti siltä pohjalta, että "tää näyttää kivalta paikkakunnalta asua". No, vaimo sai heti työtarjouksen Houstonista, joten palattiin Suomeen kolmeksi kuukaudeksi pakkailemaan ja järjestelemään asioita ja muutettiin sitten lopullisesti marraskuussa tänne Houstoniin.

        Suosittelen kyllä erittäin lämpimästi kokeilemaan onnea arvonnassa; osallistuminen ei maksa mitään ja jos sattuu voitto kohdalle, niin ei muuta kuin avoimin mielin kokeilemaan elämää USAssa. Ainahan voi palata Suomeen jos tänne ei syystä tai toisesta halua tai pysty jäämään.

        Ainakin tällä hetkellä täällä Texasissa on töitä tarjolla enemmän kuin on tekijöitä ja varsinkin hyvällä koulutuksella ja kokemuksella ei pitäisi olla ongelmaa löytää työpaikkaa. Se toki kannattaa huomioida, että työkulttuuri täällä on täysin erilainen kuin Suomessa; monella alalla lomaa saa vain viikon verran vuodessa (plus valtakunnalliset pyhäpäivät) ja työviikko saattaa olla 6- tai jopa 7-päiväinenkin. Hyväpalkkaisissakin ammateissa ja korkeammissa asemissa työt usein seuraavat kotiin ja työpuheluita saattaa tulla pitkin iltaa, myös viikonloppuina. Toki kaikki on aina yksilöllistä ja riippuu täysin alasta, firmasta ja asemasta, mutta yleisesti ottaen täällä omistaudutaan työlle paljon enemmän kuin Suomessa ja kovasta työtahdista ollaan ylpeitä. Monilla on päätyön lisäksi myös jokin sivutoimi tai pikku bisnes tuottamassa lisätuloa.

        Mikäli ajatus vain viikosta lomaa vuodessa kauhistuttaa 30 päivän vuosilomaan tottuneita, niin se kannattaa kuitenkin huomioida, että ainakin täällä etelässä sää on niin hieno ja kaikenlaista ohjelmaa, aktiviteettia ja tarjontaa on ihan lähistölläkin jo niin paljon, ettei täällä tarvitse mitään kahden viikon lomaa päästäkseen hetkeksi aurinkoon ja vesihiihtämään. Ehkä kaikkeen turtuu aikanaan, mutta ainakin toistaiseksi palmupuut, lämpö ja aurinko täällä ovat saaneet arjenkin tuntumaan lomalta. Ja myös paikalliset, koko elämänsä täällä lämpimässä ja aurinkoisessa maassa asuneet ihmiset osaavat edelleen kehua hyvää säätä ja nauttia siitä.

        Ei muuta kuin tsemppiä kaikille arvontaan osallistuville!


    • Anonyymi

      Minäkin voitin mahdollisuuden hakea Green Cardia (Yay!!!).

      Laitoin sähköisen hakemukseni liikkeelle myöhään, mutta Kentucky Consular Centeristä saamani vastauksen mukaan "scheduling" ei ollut marraskuun alussa vielä alkanutkaan. Numeroni on yli 20 000 ja jos ymmärrän Visa Bulletinia oikein, niin tammikuussa tulevat vuoroon eurooppalaisten hakijoiden numerot 7500 saakka. Käsittelytahti on viime vuoden vastaavaa jäljessä.

      KCC ei siis ole vielä pyytänyt minua lähettämään todistuksiani tai muita asiakirjojani heille. Kyselyyni vastanneen titteli oli "support contractor" eli ei edes viranomainen. Tässä vaiheessa käännöksiä joutunee jo hankkimaan KCC:tä varten, eikä vasta suurlähetystöön haastatteluun mukanaan viedäkseen?

      Passini, jonka numero siis hakemuksessani on, vanhenee maaliskuun alussa. Uudessa tulee olemaan tietenkin toinen numero ja selitänpähän sitä asiaa sitten, jos haastatteluun pääsen.

      Paljon täytyy vielä tapahtua, mutta oma suunnitelmani on etsiä työ Floridasta. Säästöjä, check ja muodollinen koulutus, check. Viisumin leimauttaminen muutaman viikon tiedustelumatkan aikana ja ehkä paluu Suomeen, kunnes Green Card tippuu ilmoittamaani osoitteeseen.

      https://travel.state.gov/content/travel/en/legal/visa-law0/visa-bulletin/2021/visa-bulletin-for-december-2020.html

    • Anonyymi

      Laitoin hakemuksen josta piti maksaa lähes 30€ sitten alkoi puhelinsoitot Floridasta. Parin puhelun jälkeen oli selvää että olisi pitänyt maksaa 2000€! että asioiden käsittely lähtee liikkeelle, paperihommat ym. Eikä tässä edes oltu voitettu mitään lupia maahan. Ihan hullua rahastusta. Sanoivat että voivat jakaa myös maksun kuuteen osaan, että joka kk. maksan monta sataa. Sanoin etten todellakan pysty tuollaista rahaa laittamaan tähän "mahdollisuuteen". No sitten nainen selitti jotain että he voivat myös jotenkin laskea/avustaa mitä lie hinnassa, jolloin summa olisi ollut n.160€/kk kuusi kk. peräkkäin. Ei kiitos, noilla hinnoilla. Sitten nainen alkoi ihan kuin "vähätellä" että "luuletko tosiaan että vain 30€ maksaa osallistuminen". No sanoin että kyllä, missään siellä osallistumisen kohdassa ei mainittu 2000€ lisäkustannuksista jotka tulee heti perässä, että voivat pyöritellä papereita. Ilman että on edes valittu mihinkään. Ja että heidän pitää selvittää ettei ole esim. rikollinen joka voittaa. No tuskin siihen 2000€ tarvitaan että se asia selvitetään. Huoh... -_- Rahastusta.

      • Anonyymi

        Virallisen sivuston kautta tuohon Green card lotteryyn osallistuminen ei maksa mitään. On paljon huijarisivustoja jotka tarjoavat hakemuksen tekemistä sinun puolestasi mutta ne vain huijaavat rahasi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe